Vai odottaako se vielä tuloaan?
Oletko kokenut suuren rakkauden
206
2335
Vastaukset
- Anonyymi
Olen. Sattui..
- Anonyymi
olen minäkin uinut avannossa...kun putosin jäihin.
- Anonyymi
Tulossa on lumessa
Juu'u, kysy vaan kuinka montaa kertaa. Ja eiköhän ne tulemiset ole jo koettu, tokko tässä enää tarvitsee odotella kuin kuoleman tuloa.
Sä alat kuulostaa ihan samalta kuin yksi toinen katkerahenkinen palstailija… Sellaisen elämänkö haluat itsellesi? Haasteille ja kuopille elämän tiellä ei voi mitään, mutta monelle asialle voi ja yksi sellainen asia on se päättääkö antaa periksi. Kun taistelee, stemppaa itseään ja omalla työllä voittaa pienenkin mäen elämässä, aivot palkitsee dopamiinilla. Joskus jos hermoratoja ei ole ”ruokittu”, pitää tehdä alussa ehkä enenmän, jotta saa kiksinsä, mutta kun jaksaa yrittää, aivokemia kyllä ennen pitkää palkitsee. Ja jos liian rankkaa omin avuin nousta kuopasta, pitää vaan hakea apua!
- Anonyymi
Citrinella kirjoitti:
Sä alat kuulostaa ihan samalta kuin yksi toinen katkerahenkinen palstailija… Sellaisen elämänkö haluat itsellesi? Haasteille ja kuopille elämän tiellä ei voi mitään, mutta monelle asialle voi ja yksi sellainen asia on se päättääkö antaa periksi. Kun taistelee, stemppaa itseään ja omalla työllä voittaa pienenkin mäen elämässä, aivot palkitsee dopamiinilla. Joskus jos hermoratoja ei ole ”ruokittu”, pitää tehdä alussa ehkä enenmän, jotta saa kiksinsä, mutta kun jaksaa yrittää, aivokemia kyllä ennen pitkää palkitsee. Ja jos liian rankkaa omin avuin nousta kuopasta, pitää vaan hakea apua!
Erinomaisesti kirjoitettu! :)
-sivusta Kielyämättä duud, kuullostat nyt hieman alakuloiselle...😗
Koettaisit säkin muistella niitä menneitä hyvällä..😊
Naattia eletystä. 😄
Säkin oot niin virkeä duuds, että oot taatusti kerennyt vaikka mitä tuusata. 😄
Se mitä meillä "sotaratsuilla" on vielä edessä, on ihan se ja sama? Vai?
Elä lähe tänään tuollaiseen, ethän? 😁 -taiklailee frendiä...-- Anonyymi
Citrinella kirjoitti:
Mitä on stemppaaminen? Tarkoitatko tsemppaamista?
Citrinella kirjoitti:
Kamalan totista porukkaa tänään liikenteessä. Tosin sarkasmi on haastava laji 🤔
Eikä sillä, en ihmeemmin mitään odota saati tavoittele ihmissuhderintamalla, niin onko muuta odotettavaa kuin väistämätön? Ei se mulle mikään mörkö ole, kyllä se sieltä aikanaan tulee, siinä odotellessa ehtii touhuta kaikenlaista.valtakunta kirjoitti:
Elä tuollaista mieti. Minusta on tärkeätä voit hyvin.
Hyvinvoiminen on aika tulkinnanvarainen hommeli. Ja kyllä mä ihan hyvin voin, ainakin omilla mittareillani.
Disseisback kirjoitti:
Kielyämättä duud, kuullostat nyt hieman alakuloiselle...😗
Koettaisit säkin muistella niitä menneitä hyvällä..😊
Naattia eletystä. 😄
Säkin oot niin virkeä duuds, että oot taatusti kerennyt vaikka mitä tuusata. 😄
Se mitä meillä "sotaratsuilla" on vielä edessä, on ihan se ja sama? Vai?
Elä lähe tänään tuollaiseen, ethän? 😁 -taiklailee frendiä...-Ootte te nyt kyllä totisia koko porukka. Tai en mä nyt tiedä onko jokaisella joku läheinen justiinsa kuollut, ettei mitään kuolemaan liittyvää saisi sanoakaan, mutta kyllä mielestäni aikaisemmin sai heitellä rauhassa "hautaa täsä oottelen" -tyyppisiä juttuja ilman että puoli palstaa hämmentyy.
Fakta on se, että täsä on luultavasti kahlattu noin 70% oletetusta elinajasta ja pelattu läpi parit parisuhteet sekä yksi avioliitto, niin kun ei ole omia muksuja, onko mitään erityistä odotettavaa, jotain minkä vuoksi oikein ponnistella? No eipä vittu ole. Niin tartteeko sitten olla jotenkin tsemppaava ja menevä? Ei helvetissä. Saako olla sitä mieltä, että eiköhän ne seikkailut nyt ole seikkailtu ja saa vain himmailla, valua kohti iäisyyttä? Totta saatana saa.
Niin ottakaa nyt vaan kaikki ihan iisisti.randombypasser kirjoitti:
Hyvinvoiminen on aika tulkinnanvarainen hommeli. Ja kyllä mä ihan hyvin voin, ainakin omilla mittareillani.
Se tulkinnan varainen ärsyttää kovin tehostettu perhetyö melina ja niina tällein talvella on ikävä parveketta tyhjätä olikin 2 istuimet edellisestä autosta jännä juttu karsimista tehdään samalla siivotaan se mies oli sitä mieltä varastoon menee ylimääräset luistimet ja kypärät plääh. Olisin mieluusti parvekkeella säilyttänyt. Eipä mitää meinasin vauva pulkan heittää menee mies kertoi lapsuuden leikeistään joten säilytin monitoimisuuden vuoksi🥰
randombypasser kirjoitti:
Muuten osallistuin enemmän vain äänenä. Etten nyt omi hänen työtää tuli tunnon tuskia kun sanoin monikossa huomasin. Katselin enemmän kylmänpuurtamista. Että sehän tässä olikin kesällä olisi ollut helpompi. Ja rahakin tiukalla joutuu maksaa kaatopaikalle tai vaihtoehtoisesti pitää autossa siihen asti ja istuin tilaa tarvitaan autossa, Että harmittaa. Kun vuosi sitten mies vei auton romuttamolle ne autonistuimet unohtui pistää mukaan.
Eikä sillä, en ihmeemmin mitään odota saati tavoittele ihmissuhderintamalla, niin onko muuta odotettavaa kuin väistämätön? Ei se mulle mikään mörkö ole, kyllä se sieltä aikanaan tulee, siinä odotellessa ehtii touhuta kaikenlaista.Sarkasmi on sitten ollut aika pinnalla viime aikoina. Sarkasmissakin on yleensä totta toinen puoli.
Anteeksi, että sanoin suoraan. Minusta vaan tuntuu, että tarvitsisit edes vähän iloa ja toivoa elämään, jotta palstapersoonasi ei vaivu syvyyteen. Vaikka se olisi vain yksi osa oikeaa persoonaasi, silti soisin sille mielelläni valoisamman arjen ja sisäisen näkymän, että kaikki voi sujua ihan ok ja se minä kelpaa muille ihan omana itsenään. Katkera ja surkeahenkinen sarkasmi vaan tukkii toivon ja vie elämänilon. Ei hyvä juttu ollenkaan!
Sen sijaan suosittelen sisuuntumista ja suosittelen hankkimaan elämään asioita, jotka on sarkasmin markkinoivien asioiden vastakohta. Sen ei tarvitse aina olla suurta ja ihmeellistä! Se voi olla vaikka 0,5h päivässä lisää kissojen rapsutusta, tai oma tai yhteinen harrastus kummilapsen kanssa tai vaikka lisää aikaa lukemiselle kuuman teen/kaakaon kanssa. Hyvä elämä koostuu ihan pienistä asioista haluaa sitten olla ihmisten lähellä tai yksikseen. Hyvä elämä EI edellytä suurta rakkautta tai tiiviitä ystävyyssuhteita, vaikka kyllä molemmat toki oman lisänsä onneen tuo aina monelle meistä. Olemme erilaisia, eikä kaikkien ole pakko mennä yleisen odotuksien mukaan! Pääasia, että on itse onnellinen.Citrinella kirjoitti:
Sarkasmi on sitten ollut aika pinnalla viime aikoina. Sarkasmissakin on yleensä totta toinen puoli.
Anteeksi, että sanoin suoraan. Minusta vaan tuntuu, että tarvitsisit edes vähän iloa ja toivoa elämään, jotta palstapersoonasi ei vaivu syvyyteen. Vaikka se olisi vain yksi osa oikeaa persoonaasi, silti soisin sille mielelläni valoisamman arjen ja sisäisen näkymän, että kaikki voi sujua ihan ok ja se minä kelpaa muille ihan omana itsenään. Katkera ja surkeahenkinen sarkasmi vaan tukkii toivon ja vie elämänilon. Ei hyvä juttu ollenkaan!
Sen sijaan suosittelen sisuuntumista ja suosittelen hankkimaan elämään asioita, jotka on sarkasmin markkinoivien asioiden vastakohta. Sen ei tarvitse aina olla suurta ja ihmeellistä! Se voi olla vaikka 0,5h päivässä lisää kissojen rapsutusta, tai oma tai yhteinen harrastus kummilapsen kanssa tai vaikka lisää aikaa lukemiselle kuuman teen/kaakaon kanssa. Hyvä elämä koostuu ihan pienistä asioista haluaa sitten olla ihmisten lähellä tai yksikseen. Hyvä elämä EI edellytä suurta rakkautta tai tiiviitä ystävyyssuhteita, vaikka kyllä molemmat toki oman lisänsä onneen tuo aina monelle meistä. Olemme erilaisia, eikä kaikkien ole pakko mennä yleisen odotuksien mukaan! Pääasia, että on itse onnellinen.Sarkasmilla tämä kaikki alkoi, niin ei se sen enempää pinnalla ole ollut.
Ei tarvitse pyydellä anteeksi mitään, kaikki on ihan hyvin. Jos ajatukset suhivat jossain isommissa kuvioissa, niin ei ole aikaa miettiä jotain päivittäistä hyvinvointia tai valoisuutta. Ne tulevat kyllä, jos sen on aika, kun sen aika on.
Toiset uskovat tsemppaus-ideologiaan, minä en usko. Se, että tsemppaa itsensä ainakin näennäisesti pirteäksi on pahinta mitä itselleen voi tehdä. Siinä aloittaa valehtelemalla ensin itselleen ja sen valeen tuotoksena muillekin, niin lopputuloksena on entistä tyhjempi olo. Kiitos ei. Mieluummin olen vähemmän pirteä ja ärtyisä itseni kuin että yritän olla jotain muuta, pitkälti vain miellyttääkseni toisia. Siinä on masennuksen ainekset kerralla nipussa, niin yöks ja ei kiitos.randombypasser kirjoitti:
Sarkasmilla tämä kaikki alkoi, niin ei se sen enempää pinnalla ole ollut.
Ei tarvitse pyydellä anteeksi mitään, kaikki on ihan hyvin. Jos ajatukset suhivat jossain isommissa kuvioissa, niin ei ole aikaa miettiä jotain päivittäistä hyvinvointia tai valoisuutta. Ne tulevat kyllä, jos sen on aika, kun sen aika on.
Toiset uskovat tsemppaus-ideologiaan, minä en usko. Se, että tsemppaa itsensä ainakin näennäisesti pirteäksi on pahinta mitä itselleen voi tehdä. Siinä aloittaa valehtelemalla ensin itselleen ja sen valeen tuotoksena muillekin, niin lopputuloksena on entistä tyhjempi olo. Kiitos ei. Mieluummin olen vähemmän pirteä ja ärtyisä itseni kuin että yritän olla jotain muuta, pitkälti vain miellyttääkseni toisia. Siinä on masennuksen ainekset kerralla nipussa, niin yöks ja ei kiitos.En sano, että pitää olla jotain toisten mieliksi tai esittää. Puhun siitä miten puhut itsellesi. Nimenomaan ja vain itsellesi. Sillä taas miten näet itsesi on iso merkitys siihen miten elämä menee ja sujuu, ja myös siihen mitä elämältä saat.
Mutta saat toki valita, miten haluat elää ja miten puhutat itseäsi. Joku haluaa nimenomaan ruoskia itseään tai nähdä vain huonon, toinen valitsee mielummin ilon (sieltä mistä se on saatavissa, jos ei muuten niin vaikka vain kissan kehräyksestä, kävelylenkistä kauniissa säässä tai lehtien huminasta mökin rauhassa).
Onni lähtee pienistä asioista loppujen lopuksi ja siitä, että on itselleen armollinen ja pystyy suurimmaksi osaksi olemaan toiveikas elämän suhteen, Jokaiselle meistä on annettavaa kanssaihmisille, myös vaikka olisi introvertti. Kokoajan EI tarvitse antaa (läsnäolo, hymy, ystävyys, luottamus, turvallisuus, tuki), se että on olemassa silloin kuin ehtii ja kykenee pitää riittää ja useimmiten ihmissuhteessa myös itse saa jotain merkityksellistä. Se ei siis vain ota vaan myös antaa! Muuten hyvässä ihmissuhteessa voi olla joskus kärttyinen tai sanoa, että tänään ei nyt vaan jaksa. Siis se näkökulma miten näen koko asia on aivan erilainen.
Olen urheilumaailmassa nähnyt miten stemppi ja henkinen valmennus (onnistuessaan urheilija om henkisesti vahva) tekee mestareita. Vaikka kovassa sarjassa, jossa sattuu jo niin perkeleesti, valkku pystyy saamaan urheilijasta paljon enemmän irti ”lainavoimalla”. Urheilija tekee treeninsä ihan itse, mutta saa apua henkisen vahvuuteen ja siihen ettei anna periksi. Kun sitä omaa kynnystä ylittää monta kertaa (treeni on tarkoituksella mietitty ihan oman rajan tuntumaan, mutta silti sille puolelle, jossa itsensä voittaminen onnistuu) ja voittaa itsensä, se sama onnistuu itsenäisesti kisatilanteessa. Siis vaikket usko kannustukseen, unelmien tavoitteluun tai positiivisuuteen, olen kyllä nähnyt että käytännössä sillä saadaan aikaan isojakin sisäisiä voittoja.
Ihmiset reagoivat, koska näkevät muutoksen ja välittävät sinusta ihmisena. Yksi tai kaksi otosta sarkasmia voi mennä vielä sarkasmin piikkiin, mutta jossain kohtaa vaikeaa lajia ei tahdo enää ymmärtää ja huono fiilis näkyy läpi. Isompien kokonaisuuksien kanssa ei voi kun tulla toimeen tai sitten pienentää niitä siedettävälle tasolle. Siinäkin kohtaa avainsana on armollisuus.randombypasser kirjoitti:
Ootte te nyt kyllä totisia koko porukka. Tai en mä nyt tiedä onko jokaisella joku läheinen justiinsa kuollut, ettei mitään kuolemaan liittyvää saisi sanoakaan, mutta kyllä mielestäni aikaisemmin sai heitellä rauhassa "hautaa täsä oottelen" -tyyppisiä juttuja ilman että puoli palstaa hämmentyy.
Fakta on se, että täsä on luultavasti kahlattu noin 70% oletetusta elinajasta ja pelattu läpi parit parisuhteet sekä yksi avioliitto, niin kun ei ole omia muksuja, onko mitään erityistä odotettavaa, jotain minkä vuoksi oikein ponnistella? No eipä vittu ole. Niin tartteeko sitten olla jotenkin tsemppaava ja menevä? Ei helvetissä. Saako olla sitä mieltä, että eiköhän ne seikkailut nyt ole seikkailtu ja saa vain himmailla, valua kohti iäisyyttä? Totta saatana saa.
Niin ottakaa nyt vaan kaikki ihan iisisti.No olin ja oon vieläkin huppelissa. 🤪
Mutta minusta sulla on enempi jälkiä jätetty tänne, kun mitä luulet...
Mä oon oppinut, ettei omia lapsia "korvata" millään...on helppoa lapset omaavana sanoa vaikka mitä...eikä se tunnu vaikka sinusta miltään, koska sä tunnet miten tunnet...
Karusta faktastakin pitää löytää jotain hyvää...eikö?
Mä esimerkiksi oon tämän talon orja käytännössä. En saa myytyä, kun kukaan idiooteinkaan ei osta, ei ainakaan sillä hintaa, kun pyytäisin. Tää teetättää töitä ja sitoo varsinkin talvella mut tähän tontille...
Mutta tästä "sitsuaanista" kannattaa repiä ne hyvät jutut nyt irti omaan fiilikseen.
Enkä neuvo sua mitkä ne sun hyvät jutut sun elämästä "pitäisi" olla...sä oot fiksu jamppa...keksit ne kyllä.
Potkin vaan persiille hyvällä. 😁randombypasser kirjoitti:
Sarkasmilla tämä kaikki alkoi, niin ei se sen enempää pinnalla ole ollut.
Toiset uskovat tsemppaus-ideologiaan, minä en usko. Se, että tsemppaa itsensä ainakin näennäisesti pirteäksi on pahinta mitä itselleen voi tehdä. Siinä aloittaa valehtelemalla ensin itselleen ja sen valeen tuotoksena muillekin, niin lopputuloksena on entistä tyhjempi olo. Kiitos ei. Mieluummin olen vähemmän pirteä ja ärtyisä itseni kuin että yritän olla jotain muuta, pitkälti vain miellyttääkseni toisia. Siinä on masennuksen ainekset kerralla nipussa, niin yöks ja ei kiitos.Vielä sanon, että yritän vain ravistella sua ettet valu mustaan aukkoon. Siellä ei ole hyvä olla! Riität ihan varmasti itsenäsi, meitä on erilaisia ihmisiä ja aika harva etsii mitään 24/7 show-ukkelia tai supermaniä, ihan tavallinen ihminen keskimäärin etsii ihan tavallista ihmistä, joka on välillä väsynyt ja välillä kiukkuinen. Ja ainoa ruoskija on oma sisäinen minäsi. Älä tee sitä itsellesi kiltti pieni! Se ei tee sinulle hyvää!
Kun on asioita kesken tai jos ei halua suhteita, ei yksinkertaisesti tarvitse! Ihminen ei voi kun kuunnella omaa itseään ja itse päättää mihin suuntaan elämäänsä ohjaa. Mutta silloin ei kannata mennä en kelpaa-moodiin!!! Oikea syy on ettei itse halua eikä ole edes tavoitettavissa. Se on oma tietoinen valinta.
Jokainen meistä on vajaa ja tarvitseva (myöntää sitä itselleen tai ei). Täydellisiä ja virheettömiä ihmisiä ei olekaan. Jotenkin siitä mitä olet tässä ketjussa kirjoittanut, saa mieleen, että oikeasti tarvitsisit tätä mitä Elastinen sanoittaa Supervoimii-kappaleessa (tietysti sitten kun olet itse siihen valmis oli se sitten kuukauden tai 10v päästä):
https://m.youtube.com/watch?v=Ngv94AqdPew
Armollinen sanoitus. Yksi omista voimabiiseistäni. Täydellisyys on tylsää. Olen itse esimerkki siitä, että rakkaus voi tulla elämään aika yllättäenkin. Tiedän, että se toinen on kovin tärkeä ja saanut jo paikan syvällä sydämessäni, mutta en silti aio pelätä. Olen päättänyt elää ja enkä ainakaan itse olla oman onneni este.- Anonyymi
Nonni, nyt se iski randomillekin viidenkympin kriisi ja alkoi biologinen kello tikittää...
- Anonyymi
Ootte te nyt kyllä totisia koko porukka. Tai en mä nyt tiedä onko jokaisella joku läheinen justiinsa kuollut, ettei mitään kuolemaan liittyvää saisi sanoakaan, mutta kyllä mielestäni aikaisemmin sai heitellä rauhassa "hautaa täsä oottelen" -tyyppisiä juttuja ilman että puoli palstaa hämmentyy.
Niin ottakaa nyt vaan kaikki ihan iisisti.Täysin samaa mieltä.
- Anonyymi
Totta.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Se tulkinnan varainen ärsyttää kovin tehostettu perhetyö melina ja niina tällein talvella on ikävä parveketta tyhjätä olikin 2 istuimet edellisestä autosta jännä juttu karsimista tehdään samalla siivotaan se mies oli sitä mieltä varastoon menee ylimääräset luistimet ja kypärät plääh. Olisin mieluusti parvekkeella säilyttänyt. Eipä mitää meinasin vauva pulkan heittää menee mies kertoi lapsuuden leikeistään joten säilytin monitoimisuuden vuoksi🥰
Miten tämä liittyy kysymykseen?
- Anonyymi
Taidat olla PERUS LONTTU !! Etkä rakkaudesta tiedä enempää, KUIN SIKA JOULUSTA !!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä on stemppaaminen? Tarkoitatko tsemppaamista?
Tsemppamisesta vastauksen kirjoittaja ! Mitä vittua täällä apinoit ja arvostelet ? Taidat olla MAAHAN MUUTTAJA !! . . . Täh ??
- Anonyymi
Eikä sillä, en ihmeemmin mitään odota saati tavoittele ihmissuhderintamalla, niin onko muuta odotettavaa kuin väistämätön? Ei se mulle mikään mörkö ole, kyllä se sieltä aikanaan tulee, siinä odotellessa ehtii touhuta kaikenlaista.Liikenne raivoa.......jess
Disseisback kirjoitti:
No olin ja oon vieläkin huppelissa. 🤪
Mutta minusta sulla on enempi jälkiä jätetty tänne, kun mitä luulet...
Mä oon oppinut, ettei omia lapsia "korvata" millään...on helppoa lapset omaavana sanoa vaikka mitä...eikä se tunnu vaikka sinusta miltään, koska sä tunnet miten tunnet...
Karusta faktastakin pitää löytää jotain hyvää...eikö?
Mä esimerkiksi oon tämän talon orja käytännössä. En saa myytyä, kun kukaan idiooteinkaan ei osta, ei ainakaan sillä hintaa, kun pyytäisin. Tää teetättää töitä ja sitoo varsinkin talvella mut tähän tontille...
Mutta tästä "sitsuaanista" kannattaa repiä ne hyvät jutut nyt irti omaan fiilikseen.
Enkä neuvo sua mitkä ne sun hyvät jutut sun elämästä "pitäisi" olla...sä oot fiksu jamppa...keksit ne kyllä.
Potkin vaan persiille hyvällä. 😁No jos palstalle on jälkiä jäänyt, niin niitä en pidä minään, kolarin jälkeisiä raahautumisuria asvaltissa, pari öljytippaa vieressä. Oikeita jälkiä ajan virtaan saa jätettyä vaikkapa hankkimalla jälkikasvua tai kirjoittamalla kuolemattomia runoja, ehkä legendaarisen sinfonian ja sitä rataa.
Lapset on maailman tärkein ja paras asia, vaikkei minulla omia olekaan. Enkä ole siitä mitenkään pahoillani, en ole mielestäni soveltuva vanhemmaksi, niin paljon kaipaan, tarvitsen ja vaadin omaa aikaa, tilaa. Ja nuo on jotain, mistä on haluttava luopua lapsen vuoksi tai muuten vanhemmuus menee vihkoon.
Mun elämän hyvät jutut... No niistä ei pitkää romaania saada, mutta välillä ajat on tällaiset. Huomenna ajat voi olla toiset, enkä olisi siitäkään pahoillani, otetaan mitä otettavana on.Citrinella kirjoitti:
En sano, että pitää olla jotain toisten mieliksi tai esittää. Puhun siitä miten puhut itsellesi. Nimenomaan ja vain itsellesi. Sillä taas miten näet itsesi on iso merkitys siihen miten elämä menee ja sujuu, ja myös siihen mitä elämältä saat.
Mutta saat toki valita, miten haluat elää ja miten puhutat itseäsi. Joku haluaa nimenomaan ruoskia itseään tai nähdä vain huonon, toinen valitsee mielummin ilon (sieltä mistä se on saatavissa, jos ei muuten niin vaikka vain kissan kehräyksestä, kävelylenkistä kauniissa säässä tai lehtien huminasta mökin rauhassa).
Onni lähtee pienistä asioista loppujen lopuksi ja siitä, että on itselleen armollinen ja pystyy suurimmaksi osaksi olemaan toiveikas elämän suhteen, Jokaiselle meistä on annettavaa kanssaihmisille, myös vaikka olisi introvertti. Kokoajan EI tarvitse antaa (läsnäolo, hymy, ystävyys, luottamus, turvallisuus, tuki), se että on olemassa silloin kuin ehtii ja kykenee pitää riittää ja useimmiten ihmissuhteessa myös itse saa jotain merkityksellistä. Se ei siis vain ota vaan myös antaa! Muuten hyvässä ihmissuhteessa voi olla joskus kärttyinen tai sanoa, että tänään ei nyt vaan jaksa. Siis se näkökulma miten näen koko asia on aivan erilainen.
Olen urheilumaailmassa nähnyt miten stemppi ja henkinen valmennus (onnistuessaan urheilija om henkisesti vahva) tekee mestareita. Vaikka kovassa sarjassa, jossa sattuu jo niin perkeleesti, valkku pystyy saamaan urheilijasta paljon enemmän irti ”lainavoimalla”. Urheilija tekee treeninsä ihan itse, mutta saa apua henkisen vahvuuteen ja siihen ettei anna periksi. Kun sitä omaa kynnystä ylittää monta kertaa (treeni on tarkoituksella mietitty ihan oman rajan tuntumaan, mutta silti sille puolelle, jossa itsensä voittaminen onnistuu) ja voittaa itsensä, se sama onnistuu itsenäisesti kisatilanteessa. Siis vaikket usko kannustukseen, unelmien tavoitteluun tai positiivisuuteen, olen kyllä nähnyt että käytännössä sillä saadaan aikaan isojakin sisäisiä voittoja.
Ihmiset reagoivat, koska näkevät muutoksen ja välittävät sinusta ihmisena. Yksi tai kaksi otosta sarkasmia voi mennä vielä sarkasmin piikkiin, mutta jossain kohtaa vaikeaa lajia ei tahdo enää ymmärtää ja huono fiilis näkyy läpi. Isompien kokonaisuuksien kanssa ei voi kun tulla toimeen tai sitten pienentää niitä siedettävälle tasolle. Siinäkin kohtaa avainsana on armollisuus.Tämä kokonaisuus on vähän monisyisempi hommeli, ei ihan noin kevyillä eväillä ohjattavissa uusille urille. Ja muutenkin, yleensä toimii hyvin kun odottelee omaa saturaatiopistettä, sen jälkeen tulee muutos ja nimenomaan sisältä ohjattuna.
Ihmisillä on myös oma käsityksensä sosiaalisuudesta ja aniharva kykenee hahmottamaan minun sosiaalisuuttani tai oikeammin sen puuttumista. Minun niin sanottu sosiaalisuuteni on jotain, mitä empiirisen tutkimuksen perusteella kykenee ymmärtämään parhaimmillaankin max 0,1% väestöstä, todennäköisemmin 0,01% ja luultavasti vielä harvempi.
Siinä missä useimmat ihmiset saavat sosiaalisesta kontaktista jotain, siis tarkoitan jotain mikä kantaa pidemmälle kuin vain sen kontaktin ajan, niin minulle sellainen "saaminen" on hämmästyttävä poikkeama normaalista. Se on jotain, mitä on liki mahdotonta kuvailla tavanomaisella tavalla sosiaalisille yksilölle ja käytännössä mahdotonta on sen ymmärtäminen edes silloin, kun sen osaisikin sanoiksi pukea. Sen ymmärtäminen on yhtä helppoa kuin syntymästä sokean olisi sanallisesti selittäen mahdollista ymmärtää miltä tuntuu nähdä.Anonyymi kirjoitti:
Nonni, nyt se iski randomillekin viidenkympin kriisi ja alkoi biologinen kello tikittää...
Suosittelen lämpimästi, että kysyt asianosaisilta heidän näkemystään mieltäsi kutkuttavaan asiaan ennen yksioikoisia ja omaan elämääsi perustuvia johtopäätöksiä. Jotka ovat 99% varmuudella virheellisiä.
Citrinella kirjoitti:
Vielä sanon, että yritän vain ravistella sua ettet valu mustaan aukkoon. Siellä ei ole hyvä olla! Riität ihan varmasti itsenäsi, meitä on erilaisia ihmisiä ja aika harva etsii mitään 24/7 show-ukkelia tai supermaniä, ihan tavallinen ihminen keskimäärin etsii ihan tavallista ihmistä, joka on välillä väsynyt ja välillä kiukkuinen. Ja ainoa ruoskija on oma sisäinen minäsi. Älä tee sitä itsellesi kiltti pieni! Se ei tee sinulle hyvää!
Kun on asioita kesken tai jos ei halua suhteita, ei yksinkertaisesti tarvitse! Ihminen ei voi kun kuunnella omaa itseään ja itse päättää mihin suuntaan elämäänsä ohjaa. Mutta silloin ei kannata mennä en kelpaa-moodiin!!! Oikea syy on ettei itse halua eikä ole edes tavoitettavissa. Se on oma tietoinen valinta.
Jokainen meistä on vajaa ja tarvitseva (myöntää sitä itselleen tai ei). Täydellisiä ja virheettömiä ihmisiä ei olekaan. Jotenkin siitä mitä olet tässä ketjussa kirjoittanut, saa mieleen, että oikeasti tarvitsisit tätä mitä Elastinen sanoittaa Supervoimii-kappaleessa (tietysti sitten kun olet itse siihen valmis oli se sitten kuukauden tai 10v päästä):
https://m.youtube.com/watch?v=Ngv94AqdPew
Armollinen sanoitus. Yksi omista voimabiiseistäni. Täydellisyys on tylsää. Olen itse esimerkki siitä, että rakkaus voi tulla elämään aika yllättäenkin. Tiedän, että se toinen on kovin tärkeä ja saanut jo paikan syvällä sydämessäni, mutta en silti aio pelätä. Olen päättänyt elää ja enkä ainakaan itse olla oman onneni este.No mä olen jo siellä mustassa aukossa, nyt vain odottelen että saturaatioaste täyttyy ja sitten tapahtuu jotain muuta.
"Oikea syy on ettei itse halua eikä ole edes tavoitettavissa. Se on oma tietoinen valinta. "
Näin on tehty ja se on hyvä nyt.
En nyt kuunnellut kappaletta, mutta en ylipäänsä odota varsinaisesti mitään, vaan duunailen omiani (tai olen duunailematta mitään) ja katson mitä eteen kävelee. Sinällään ovet on aina auki, mutta nyt on selvästi aika levähtää.randombypasser kirjoitti:
Tämä kokonaisuus on vähän monisyisempi hommeli, ei ihan noin kevyillä eväillä ohjattavissa uusille urille. Ja muutenkin, yleensä toimii hyvin kun odottelee omaa saturaatiopistettä, sen jälkeen tulee muutos ja nimenomaan sisältä ohjattuna.
Ihmisillä on myös oma käsityksensä sosiaalisuudesta ja aniharva kykenee hahmottamaan minun sosiaalisuuttani tai oikeammin sen puuttumista. Minun niin sanottu sosiaalisuuteni on jotain, mitä empiirisen tutkimuksen perusteella kykenee ymmärtämään parhaimmillaankin max 0,1% väestöstä, todennäköisemmin 0,01% ja luultavasti vielä harvempi.
Siinä missä useimmat ihmiset saavat sosiaalisesta kontaktista jotain, siis tarkoitan jotain mikä kantaa pidemmälle kuin vain sen kontaktin ajan, niin minulle sellainen "saaminen" on hämmästyttävä poikkeama normaalista. Se on jotain, mitä on liki mahdotonta kuvailla tavanomaisella tavalla sosiaalisille yksilölle ja käytännössä mahdotonta on sen ymmärtäminen edes silloin, kun sen osaisikin sanoiksi pukea. Sen ymmärtäminen on yhtä helppoa kuin syntymästä sokean olisi sanallisesti selittäen mahdollista ymmärtää miltä tuntuu nähdä.En kyseenalaista sitä, että kerrot haluavasi viettää vapaa-aikasi enimmäkseen yksin. Se on valinta, jonka pitää saada tehdä ihan omista tarpeistasi.. Ihmiset on erilaisia ja saavatkin olla. Joskus on myös kausia, että haluaa vaipua talviunille ja unohtaa hetkeksi naiset/miehet. Sekin on ihan sallittua ja niitä kausia on itsellänikin ollut. Pahimmillaan olisin varmaan motannut ystävällisesti puhumaan tullutta miestä pahimman nahkanluomisjakson aikana, vaikken ole koskaan ollut väkivaltainen ja yleensä käyttäydyn korrektisti. Siksi itse valitsin etten käynyt missään, jossa kontakteja olisi voinut tulla. Tarvitsin aikaa oman itseni vahvistamiseen ja vanhojen käsittelyyn. Vaikka olen eksovertti, silti, minullakin on ollut omat vetäytymisjaksoni erojen jälkeen. En siis sitäkään kyseenalaista. Se, että elää niin kuin itse parhaaksi näkee on ainoa tapa selvitä elämästä kunnialla ja se on asia, jota kannattaa kunnioittaa.
En kyseenalaista muuta kuin sävyn, jolla puhut itsellesi. Se ei tee hyvää, vaikka kyseessä olisikin vain hetkellinen kulminaatiopisteen kosketus tai tapa ruoskia itseään kohti kuoppaa. Jos haluaa elää ilman toivoa, sekin on jokaisen oikeus. Silti elämä toivon läsnäolossa on huomattavasti parempaa kuin katkeruuden ja luovuttaneisuuteen ja toivottomuuteen hautautuneena…. Ei se päämäärän saavuttaminen ole elämässä yleensä tärkeintä yleensä vaan itse matka sinne ja että edes yritti. Siitä voi jo olla tyytyväinen.randombypasser kirjoitti:
No mä olen jo siellä mustassa aukossa, nyt vain odottelen että saturaatioaste täyttyy ja sitten tapahtuu jotain muuta.
"Oikea syy on ettei itse halua eikä ole edes tavoitettavissa. Se on oma tietoinen valinta. "
Näin on tehty ja se on hyvä nyt.
En nyt kuunnellut kappaletta, mutta en ylipäänsä odota varsinaisesti mitään, vaan duunailen omiani (tai olen duunailematta mitään) ja katson mitä eteen kävelee. Sinällään ovet on aina auki, mutta nyt on selvästi aika levähtää.No en voi muuta kuin toivottaa supervoimia mustan aukon kanssa! Ja toivotan myös rutkasti armollisuutta itseäsi kohtaan. Elämän ei tarvitse olla täydellistä, ollaakseen ihan peruskelpoa. Töitä ei tarvitse tehdä niin, että se vie terveyden kelvatakseen itselleen. Itseään saa kunnioittaa ja kohdella hyvin. Eikä suoritteet ole ihmisyyden mittari!
No jos palstalle on jälkiä jäänyt, niin niitä en pidä minään, kolarin jälkeisiä raahautumisuria asvaltissa, pari öljytippaa vieressä. Oikeita jälkiä ajan virtaan saa jätettyä vaikkapa hankkimalla jälkikasvua tai kirjoittamalla kuolemattomia runoja, ehkä legendaarisen sinfonian ja sitä rataa.
Lapset on maailman tärkein ja paras asia, vaikkei minulla omia olekaan. Enkä ole siitä mitenkään pahoillani, en ole mielestäni soveltuva vanhemmaksi, niin paljon kaipaan, tarvitsen ja vaadin omaa aikaa, tilaa. Ja nuo on jotain, mistä on haluttava luopua lapsen vuoksi tai muuten vanhemmuus menee vihkoon.
Mun elämän hyvät jutut... No niistä ei pitkää romaania saada, mutta välillä ajat on tällaiset. Huomenna ajat voi olla toiset, enkä olisi siitäkään pahoillani, otetaan mitä otettavana on.No et sä tiedä, miten soveltuisit vanhemmaksi.
Mutta kunhan pisti silmään sellainen slaavikyykky. 😄
Eipä tässä itsekään mitään ihmeitä enää odottele. Mutta taaksepäin tykkään katsella hyvällä. En mä ainakaan tietääkseni ole mitään jättänyt piippuun, että sata lasissa on menty. Siksipässitä nyt onkin vähän raihnainen kuin vanha kollikissa. 🤣- Anonyymi
Suosittelen lämpimästi, että kysyt asianosaisilta heidän näkemystään mieltäsi kutkuttavaan asiaan ennen yksioikoisia ja omaan elämääsi perustuvia johtopäätöksiä. Jotka ovat 99% varmuudella virheellisiä.
Mitäs annat sellaisen kuvan itsestäsi, "oi voi, kuolemaa odotellessa, oi voi, ei ole edes perillisiä".
- Anonyymi
Niin ottakaa nyt vaan kaikki ihan iisisti.👍🏻 Täällä vähän turhan totista porukkaa. Itse tykkään sarkasmista enkä jaksa lässyttää imeliä kenenkään mieliksi.
Onneksi tässä iässä ei tarvitse enää hienostella eikä pahemmin miellyttää ketään! Anonyymi kirjoitti:
Mitäs annat sellaisen kuvan itsestäsi, "oi voi, kuolemaa odotellessa, oi voi, ei ole edes perillisiä".
Tuo on sinun ikioma tulkintasi sanoistani, jotka vain kyynisesti ja sarkastisesti totesivat näkemykseni omasta tilanteestani rehellisesti. Jos valheita kaipaat, niin tokihan sekin järjestyy, mutta kuista sitten erikseen tilata niitä, allekirjoita tilauksesi vaikkapa nimimerkillä "en ymmärrä sarkasmia enkä halua kuulla totuutta".
Anonyymi kirjoitti:
👍🏻 Täällä vähän turhan totista porukkaa. Itse tykkään sarkasmista enkä jaksa lässyttää imeliä kenenkään mieliksi.
Onneksi tässä iässä ei tarvitse enää hienostella eikä pahemmin miellyttää ketään!Välillä on, välillä ei, nyt on menossa joku kumma vaihe kun mitään ei voi sanoa ilman, että se otetaan totena sellaisenaan. Varmaan joku joulukrapula tms.
Tuo on totta, kun ikää tulee riittävästi, loppuu hienostelut ja miellyttämiset, alkaa puhumaan asioista niiden oikeilla nimillä täysin riippumatta siitä, ottaako joku nokkiinsa. Siinä on yksi syy lisää miksen haluaisi aloittaa elämääni uudelleen alusta.Disseisback kirjoitti:
No et sä tiedä, miten soveltuisit vanhemmaksi.
Mutta kunhan pisti silmään sellainen slaavikyykky. 😄
Eipä tässä itsekään mitään ihmeitä enää odottele. Mutta taaksepäin tykkään katsella hyvällä. En mä ainakaan tietääkseni ole mitään jättänyt piippuun, että sata lasissa on menty. Siksipässitä nyt onkin vähän raihnainen kuin vanha kollikissa. 🤣En tosiaan tiedä, en. Mutta luulen, että syystä että kaipaan hitosti omaa tilaa ja aikaa, en ole vanhemmaksi (vielä) päätynytkään. Sen voi nähdä tuntemattoman pelkona, jollekin itseä suuremmalle antautumisen vastustamisena tai muiden, itsenkin suojeluna, ehkäpä kaikkia noita yhdessä, miten vain kukakin sen haluaa nähdä. Mä luulen, että eniten tohon on vaikuttanut se, että olen elämäni aikana nähnyt paljon paskaakin vanhemmuutta, vaikka sekin on usein parempaa kuin ei vanhemmuutta ollenkaan, niin olen lyönyt jarrut pohjaan kun oman tilan vaateeni on niin massiivinen. Poiskin siitä varmasti voisi oppia, sopivan syyn kohdalle osuessa.
Ihmeet on kyllä taidettu nähdä ja viimeiset jokeritkin vedetty jo hihasta, kortit on auki pöydällä ja peli on pelattu, pitkälti. On vähän kylmää sanoa näin, mutta kun ei ole varsinaisesti mitään odotettavaa (en esim. pidä tulevan loman etelänmatkaa ns. odotettavana asiana, se nyt vain on setti), niin ainoat asiat mitä voi odottaa, ovat vanhuus vähillä vaivoilla ja nopea sekä yllättävä kuolema. Niin. Kivutonhan kuolema ei ole, ei ainakaan luonnollinen kuolema, niin sellaisen toivominen on hyödytöntä.
Mulla on varmaan jäänyt paljonkin piippuun, vilkkaan mielen kohdalla se ei ole yllättävää. En kadu sitä, en mitään muutakaan. Elämä tapahtuu ja sen mukana kuljetaan, sen aikaa kuin kuljetaan. En ole ihan varma, mutta olen lähellä todeta, että on kaksi asiaa joita turhempia ei ihmisen mielessä olekaan. Toinen on tulevaisuudessaan eläminen ja toinen on historiansa katuminen. Nuo kaksi siis itsensä kusettamisen lisäksi, joka on turhista turhin.randombypasser kirjoitti:
En tosiaan tiedä, en. Mutta luulen, että syystä että kaipaan hitosti omaa tilaa ja aikaa, en ole vanhemmaksi (vielä) päätynytkään. Sen voi nähdä tuntemattoman pelkona, jollekin itseä suuremmalle antautumisen vastustamisena tai muiden, itsenkin suojeluna, ehkäpä kaikkia noita yhdessä, miten vain kukakin sen haluaa nähdä. Mä luulen, että eniten tohon on vaikuttanut se, että olen elämäni aikana nähnyt paljon paskaakin vanhemmuutta, vaikka sekin on usein parempaa kuin ei vanhemmuutta ollenkaan, niin olen lyönyt jarrut pohjaan kun oman tilan vaateeni on niin massiivinen. Poiskin siitä varmasti voisi oppia, sopivan syyn kohdalle osuessa.
Ihmeet on kyllä taidettu nähdä ja viimeiset jokeritkin vedetty jo hihasta, kortit on auki pöydällä ja peli on pelattu, pitkälti. On vähän kylmää sanoa näin, mutta kun ei ole varsinaisesti mitään odotettavaa (en esim. pidä tulevan loman etelänmatkaa ns. odotettavana asiana, se nyt vain on setti), niin ainoat asiat mitä voi odottaa, ovat vanhuus vähillä vaivoilla ja nopea sekä yllättävä kuolema. Niin. Kivutonhan kuolema ei ole, ei ainakaan luonnollinen kuolema, niin sellaisen toivominen on hyödytöntä.
Mulla on varmaan jäänyt paljonkin piippuun, vilkkaan mielen kohdalla se ei ole yllättävää. En kadu sitä, en mitään muutakaan. Elämä tapahtuu ja sen mukana kuljetaan, sen aikaa kuin kuljetaan. En ole ihan varma, mutta olen lähellä todeta, että on kaksi asiaa joita turhempia ei ihmisen mielessä olekaan. Toinen on tulevaisuudessaan eläminen ja toinen on historiansa katuminen. Nuo kaksi siis itsensä kusettamisen lisäksi, joka on turhista turhin.Eilen, just varmaan kun kirjoitit mulle viestin, soitti työkaveri. Sillä on 3 poikaa ja tyttö. Ne on pieniä vielä. Niin ja koira.
Se sanoi, että pikkuisen kävi mielessä, että muutenkin ois voinut elämänsä viettää, kun koko sakki paskoi ja oksenteli Norossa pari päivää sitten.
Mutta ei siitä enää pääse irti, kun isä olet. Paeta itseäsi voit, mitta isä oot lopunikää...huononakin isänä vaikka.
Kyllä vanhemmuus on sellainen juttu, että mitä enempi sitä miettii, sen idioottimaisemmaksi siihen ryhtyminen tuntuu. Niinkuin parisuhteeseenkin heittäytyminen. 😁 Parisuhde tietty on kevyempi laji, mut sen sä tiedät.
On mullakin elämässä varmasti monta juttua, mitä ois voinut kokeilla,, elää, mutta en halunnut, enkä mä niitä pidä "piippuun" jääneenä. En ole ollut valmis, tai halukas niihin ja sillä selvä. Joskus aikoinaan taas oon painanut pohjaan ilman suojausta tietousesti. Varmalla fiilingillä ja heittäytyen. Mitään järjen kanssa siinä ei ole ollut tekemistä. 😁
Mutta vielähän sä kerkeät jotain krpeämpää kokeilla, missä vastuu ei ole ihan samaa kuin vanhemmuus. Täällä maassa riittää lapsia, jotka kaipais aikuista elämäänsä. On olemassa varaisi ja muita juttuja, mitkä taatusti tarjoais jotain mistä voisit digata ja saada jotain, mikä antaa sullekin muuta odotetta kuin sen maan sylin. 😊Disseisback kirjoitti:
Eilen, just varmaan kun kirjoitit mulle viestin, soitti työkaveri. Sillä on 3 poikaa ja tyttö. Ne on pieniä vielä. Niin ja koira.
Se sanoi, että pikkuisen kävi mielessä, että muutenkin ois voinut elämänsä viettää, kun koko sakki paskoi ja oksenteli Norossa pari päivää sitten.
Mutta ei siitä enää pääse irti, kun isä olet. Paeta itseäsi voit, mitta isä oot lopunikää...huononakin isänä vaikka.
Kyllä vanhemmuus on sellainen juttu, että mitä enempi sitä miettii, sen idioottimaisemmaksi siihen ryhtyminen tuntuu. Niinkuin parisuhteeseenkin heittäytyminen. 😁 Parisuhde tietty on kevyempi laji, mut sen sä tiedät.
On mullakin elämässä varmasti monta juttua, mitä ois voinut kokeilla,, elää, mutta en halunnut, enkä mä niitä pidä "piippuun" jääneenä. En ole ollut valmis, tai halukas niihin ja sillä selvä. Joskus aikoinaan taas oon painanut pohjaan ilman suojausta tietousesti. Varmalla fiilingillä ja heittäytyen. Mitään järjen kanssa siinä ei ole ollut tekemistä. 😁
Mutta vielähän sä kerkeät jotain krpeämpää kokeilla, missä vastuu ei ole ihan samaa kuin vanhemmuus. Täällä maassa riittää lapsia, jotka kaipais aikuista elämäänsä. On olemassa varaisi ja muita juttuja, mitkä taatusti tarjoais jotain mistä voisit digata ja saada jotain, mikä antaa sullekin muuta odotetta kuin sen maan sylin. 😊Vanhemmuus on jotain mistä ei pääse irti silloinkaan kun pää on hajoamassa. Tai siis pääsee jos vain ottaa ja lähtee, mutta mutta... Sen jälkeen on aika pitkä tie siihen, että viittii katsoa peiliin...
En mä silleen kaipaa vanhemmuutta, en biologista enkä muunkaanlaista. Näin on hyvä. Ja jos jotain muuta joskus tapahtuu, niin sitten tapahtuu, sitten on opittava elämään niin, että se on hyvä.
Mitä odotteeseen tulee, niin kommenttini oli inhorealistinen poikkifilosofinen pohdinta siitä, että jos ei mitään maatuvaa lihaa/tuhkaa enempää ole jättämässä jälkeensä tekemisillään, ei oikeastaan ole mitään syytä elellä vanhaksi, ainakaan pidempään kuin työuransa ajan. Puhtaan objektiivisesti se on fakta, vaikkakin vähän kylmä fakta.Citrinella kirjoitti:
En kyseenalaista sitä, että kerrot haluavasi viettää vapaa-aikasi enimmäkseen yksin. Se on valinta, jonka pitää saada tehdä ihan omista tarpeistasi.. Ihmiset on erilaisia ja saavatkin olla. Joskus on myös kausia, että haluaa vaipua talviunille ja unohtaa hetkeksi naiset/miehet. Sekin on ihan sallittua ja niitä kausia on itsellänikin ollut. Pahimmillaan olisin varmaan motannut ystävällisesti puhumaan tullutta miestä pahimman nahkanluomisjakson aikana, vaikken ole koskaan ollut väkivaltainen ja yleensä käyttäydyn korrektisti. Siksi itse valitsin etten käynyt missään, jossa kontakteja olisi voinut tulla. Tarvitsin aikaa oman itseni vahvistamiseen ja vanhojen käsittelyyn. Vaikka olen eksovertti, silti, minullakin on ollut omat vetäytymisjaksoni erojen jälkeen. En siis sitäkään kyseenalaista. Se, että elää niin kuin itse parhaaksi näkee on ainoa tapa selvitä elämästä kunnialla ja se on asia, jota kannattaa kunnioittaa.
En kyseenalaista muuta kuin sävyn, jolla puhut itsellesi. Se ei tee hyvää, vaikka kyseessä olisikin vain hetkellinen kulminaatiopisteen kosketus tai tapa ruoskia itseään kohti kuoppaa. Jos haluaa elää ilman toivoa, sekin on jokaisen oikeus. Silti elämä toivon läsnäolossa on huomattavasti parempaa kuin katkeruuden ja luovuttaneisuuteen ja toivottomuuteen hautautuneena…. Ei se päämäärän saavuttaminen ole elämässä yleensä tärkeintä yleensä vaan itse matka sinne ja että edes yritti. Siitä voi jo olla tyytyväinen.Mielenkiintoista, miten itse en muista tuota sävyä (enkä jaksa vanhoja viestejä penkoa) ja miten moni muu sen on noteerannut. Nostan kädet pystyyn, todennäköisyyksiä vastaan ei kannata taistella.
On asioita ja sitten on asioita. Juuri nyt ei ole. Paljon muuta ei ole tarpeen sanoakaan, tulee toinen päivä ja sitten on ehkä eri asiat mielessä, sanoitettavissakin.
Kaipa sen voi noinkin muotoilla.
- Anonyymi
En ole, ja kokematta jää!
- Anonyymi
Oikeaa menoa! Mitään et menetä!
Olrn kyllä. 😊
Se oli huikeaa aikaa ja täyttä tunteiden mylläkkää. Rakastelua niin, että itku tuli ja ties mitä. 😍
Upeaa oli kokra sellaisia. 😊, nyt ne on kullatussa kirtussa ja muistuu mieleen aina. 😁
Mä muistan mm. kun Johanna Kurkelan keikan jälkeen vein naisen syömään ja pöydässä ykskaks kysyin korkeassa polviasennossa, että tuleeko hän vaimokseni, kun aika on oikea. Ja tarjosin sormusta. 🤩❤️❣️
Hitto, että oli hattaraa. 😍
Ja miten hän olikaan ihana nainen...on varmaan vieläkin. 🥰
Mutta elämät ei sopineet...😊
Ja oli toinenkin... 💞
Mutta mihinkä rakkaus noista häipyy? Ei mihinkään. 😊 Eikä tarttekaan. 🥰
En mä tartte enempää rakkautta, jos se ei tupsahda ihan itsestään ja vahingossa. Mutta en mä kyllä siihen aio pistää enää noin paljoa likoon, mitä laitoin joskus. 😊
Mä rakastan yhä noita naisia ja ne ovat tärkeitä mun elämässäni. En mä luovu ikinä siitä mitä heidän kanssaan koin. 😘
Oon aikas onnekas. 😊- Anonyymi
Ihanasti kirjoitettu :)
Anonyymi kirjoitti:
No mutta se on totta...
Tosi on helppo tulostaa...ei tartte etsiä ja kyhäillä. 😄- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jep, olrn. 😊
Viikinkiaikaa? Piti eilen laittaakin viestit näille naisille. Kopsaan tähän ne...
"Heips...oon vähän ottanut, eli huppelissa. Mutta mä juuri keksin, että mä koin sun kanssa ihan hitonmoisen rakkauden. 🥰
Joo, se oli kreisiä. Mutta sille oli tilaustakin kummaltakin. 😄
Mun teki pahaa ero ja kaikki, olin ihan paskana. Ei edes lasten äitistä ero tuntunut sen jälkeen miltään, vaikka sen vaikutukset tuntui sinusta eron jälkeenkin. 🙄
Opin paljon sinun kanssa.
En tiedä olenko koskaan kiittänyt? Mutta nyt tuntuu tässä hetkessä, että olen ollut hiton onnrkas, kun olen sinun elämääsi hetkeksikin päässyt. 😊
Kiitos. 😊"
Kumpikin kiitti hienoista sanoista...mutta ei ne olleet sanoja...vaan siinä oli sanoiksi puettu mun tunne...🙄
Ymmärtääkö kukaan? 🙄
En minä kirjoita tuollaisia juttuja sanojen takia, edes hönössä. Mutta kertoo minulle paljon siitä, että miten he aikoinaan ja nyttenkin minut ovat ottaneet vastaan...minun tunteet ei merkkaa mitään. Olen vain sanoja...kauniita tai rumia sanoja...😒- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Piti eilen laittaakin viestit näille naisille. Kopsaan tähän ne...
"Heips...oon vähän ottanut, eli huppelissa. Mutta mä juuri keksin, että mä koin sun kanssa ihan hitonmoisen rakkauden. 🥰
Joo, se oli kreisiä. Mutta sille oli tilaustakin kummaltakin. 😄
Mun teki pahaa ero ja kaikki, olin ihan paskana. Ei edes lasten äitistä ero tuntunut sen jälkeen miltään, vaikka sen vaikutukset tuntui sinusta eron jälkeenkin. 🙄
Opin paljon sinun kanssa.
En tiedä olenko koskaan kiittänyt? Mutta nyt tuntuu tässä hetkessä, että olen ollut hiton onnrkas, kun olen sinun elämääsi hetkeksikin päässyt. 😊
Kiitos. 😊"
Kumpikin kiitti hienoista sanoista...mutta ei ne olleet sanoja...vaan siinä oli sanoiksi puettu mun tunne...🙄
Ymmärtääkö kukaan? 🙄
En minä kirjoita tuollaisia juttuja sanojen takia, edes hönössä. Mutta kertoo minulle paljon siitä, että miten he aikoinaan ja nyttenkin minut ovat ottaneet vastaan...minun tunteet ei merkkaa mitään. Olen vain sanoja...kauniita tai rumia sanoja...😒Naisille opetetaan pienestä pitäen että miehillä on agenda: pillu. Ihmekkös tuo jos ottavat sanat vastaan aina sanoina eivätkä välttis usko edes.
- Anonyymi
En tiedä. Välillä mietin että onko kukaan oikeastaan rakastanut minua todella. Varmaan se jää kokematta.
- Anonyymi
En ainakaan molemminpuolista 🙈 Eli tottakai toivon että tuolla olisi joku mua varten, mutta voi myös olla et oon onnellisimmillani yksin. Aika näyttää.
Olen kokenut sen, että minua on rakastettu juuri sellaisena kuin olen ja se on unohtumaton tunne.
- Anonyymi
Sinusta tulisi hyvä diplomaattikin :)
-keinovaginamies- - Anonyymi
Sama! Ja se riittää. Se tekee ihmisen kokonaiseksi. Se pitää kerran kokea. Että tietää sitten haluaako sitä lisää vai eikö.
Anonyymi kirjoitti:
Sinusta tulisi hyvä diplomaattikin :)
-keinovaginamies-No kumpi oli ensin; muna vai kana? 😀
- Anonyymi
Tämä aika jossa elämme huokausten silta
- Anonyymi
Sillalla käyn huokaisemassa illoin silloin.
Olen kokenut jotain, mutta haluaisin pitää vielä jotain toivoa yllä, että suurin on vielä edessä... Ellei sitten ole jäänyt junan alle aiemmin. Ehkä seuraavassa elämässä sitten.
- Anonyymi
jani netalla on poikaystävä ja netta ei ole ikinä halunnut sua elämäänsä. Anna sen netan olla jo rauhassa poikaystävänsä kanssa. sä et tule saamaan nettaa ikinä. koita jani tajuta se
Anonyymi kirjoitti:
jani netalla on poikaystävä ja netta ei ole ikinä halunnut sua elämäänsä. Anna sen netan olla jo rauhassa poikaystävänsä kanssa. sä et tule saamaan nettaa ikinä. koita jani tajuta se
Puhuinko mielestäsi nyt tässä hänestä?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Puhuinko mielestäsi nyt tässä hänestä?
Jani olet itse kertonut ettet ikinä ole kokenuy samanlaista kuin netan kohdalla niin eikö se ole silloin elämäsi rakkaus jani
Anonyymi kirjoitti:
Jani olet itse kertonut ettet ikinä ole kokenuy samanlaista kuin netan kohdalla niin eikö se ole silloin elämäsi rakkaus jani
Ei se mikään rakkaus voi olla, jos se on yksipuolista. Rakkauteen tarvitaan kaksi. Ihastua voi yksinäänkin.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ei se mikään rakkaus voi olla, jos se on yksipuolista. Rakkauteen tarvitaan kaksi. Ihastua voi yksinäänkin.
niin onko elämäsi rakkaus se sun eka tyttöystävä koska sä et rakastanut sun ex vaimoa etkä stripparia
Anonyymi kirjoitti:
niin onko elämäsi rakkaus se sun eka tyttöystävä koska sä et rakastanut sun ex vaimoa etkä stripparia
No en tiedä... Se oli sellaista hapuilua, kun ei ollut paljon kokemusta, emmekä oppineet edes tuntemaan kunnolla, kun suhde ei kestänyt vuottakaan. Kyllä exää rakastin, mutta ei se ollut niin palavaa rakkautta. Siihen kolmanteenkin kyllä ihastuin lähinnä siksi, kun sain huomioo ja seksiä. Se oli laastarisuhde.
Ooh olen iloinen puolestasi. Elä mieti junan alle se olisi todella kauheaa täällä moni jäisi kaipaamaan sinua.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
No en tiedä... Se oli sellaista hapuilua, kun ei ollut paljon kokemusta, emmekä oppineet edes tuntemaan kunnolla, kun suhde ei kestänyt vuottakaan. Kyllä exää rakastin, mutta ei se ollut niin palavaa rakkautta. Siihen kolmanteenkin kyllä ihastuin lähinnä siksi, kun sain huomioo ja seksiä. Se oli laastarisuhde.
no kuka sun elämäsi rakkaus on kun sellanen kuitenkin sulla jani on ollut
valtakunta kirjoitti:
Ooh olen iloinen puolestasi. Elä mieti junan alle se olisi todella kauheaa täällä moni jäisi kaipaamaan sinua.
Mistä olet iloinen? Minä tarkoitin, että se minun elämäni rakkaus on varmaan jäänyt junan alle, kun sitä ei ala näkyä...
Anonyymi kirjoitti:
Miten määritellään elämäsi rakkaus? Eikö sellaisen kanssa pitäisi olla yhdessä edes menneisyydessä, ellei koko ajan?
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Miten määritellään elämäsi rakkaus? Eikö sellaisen kanssa pitäisi olla yhdessä edes menneisyydessä, ellei koko ajan?
sähän sanoit että olet kokenut elämäsi rakkauden ja nyt et olekaan. sulla vaihtuu omat kokemukset koko ajan
Anonyymi kirjoitti:
sähän sanoit että olet kokenut elämäsi rakkauden ja nyt et olekaan. sulla vaihtuu omat kokemukset koko ajan
En minä ole niin sanonut. Mitä ihmettä? Sanoin että olen kokenut jotain, kuten niitä aiempia suhteita, mutta en mitään elämäni rakkautta. Mitä se ikinä onkaan. Ei kai sellaista välttäämättä jokainen saa kokea. Niin kuin ei saa kokea paljon mitään muutakaan. Seksiäkin ollut tässä elämässä ihan hävyttömän vähän. Olisinpa syntynyt komeaksi.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
En minä ole niin sanonut. Mitä ihmettä? Sanoin että olen kokenut jotain, kuten niitä aiempia suhteita, mutta en mitään elämäni rakkautta. Mitä se ikinä onkaan. Ei kai sellaista välttäämättä jokainen saa kokea. Niin kuin ei saa kokea paljon mitään muutakaan. Seksiäkin ollut tässä elämässä ihan hävyttömän vähän. Olisinpa syntynyt komeaksi.
no mikä on ollut melkein suuri rakkaus
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
niin neljän eri naisen kanssa ollut ja vaimosi kanssakin oli seksiä kerran vuodessa
Anonyymi kirjoitti:
no mikä on ollut melkein suuri rakkaus
Ei mulla ole ollut sellaista täydellistä suhdetta.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
Ei mulla ole ollut sellaista täydellistä suhdetta.
no mikä noista naisista on melkeen ollur lähellä suurinta rakkautta
mustasusi kirjoitti:
Mistä olet iloinen? Minä tarkoitin, että se minun elämäni rakkaus on varmaan jäänyt junan alle, kun sitä ei ala näkyä...
Luulin että jo tällä hetkellä , jo ei mitään ymmärsin väärin jäin kesken lukemattakin. Tarvis nyt taas tarkkuutta , olen tänään jotenkin väärin jo kahteen kertaan jo lukenut.
Anonyymi kirjoitti:
no mikä noista naisista on melkeen ollur lähellä suurinta rakkautta
En oikein osaa sanoa. Ei yksikään.
valtakunta kirjoitti:
Luulin että jo tällä hetkellä , jo ei mitään ymmärsin väärin jäin kesken lukemattakin. Tarvis nyt taas tarkkuutta , olen tänään jotenkin väärin jo kahteen kertaan jo lukenut.
Sattuu sitä väärin lukemista. Mistä minä nyt olisin rakkauden löytänyt? en mistään. Ei minuakaan kukaan edes katsele.
- Anonyymi
mustasusi kirjoitti:
En oikein osaa sanoa. Ei yksikään.
eli valehtelit taas. sanoit että olet kokenut jotain suuresta rakkaudesta mutta et sitte olekaan.
Anonyymi kirjoitti:
eli valehtelit taas. sanoit että olet kokenut jotain suuresta rakkaudesta mutta et sitte olekaan.
Olen minä suuren ihastumisen kokenut. Tarkemmin ajateltuna eksä oli kyllä lähellä tuota ns suurta rakkautta.
mustasusi kirjoitti:
Olen minä suuren ihastumisen kokenut. Tarkemmin ajateltuna eksä oli kyllä lähellä tuota ns suurta rakkautta.
Se on hieno asia. Hjallis Harkimon löysi myös rakkaan. https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/3114e791-efdd-44dd-9504-caf44b45025f
valtakunta kirjoitti:
Se on hieno asia. Hjallis Harkimon löysi myös rakkaan. https://www.iltalehti.fi/muutlajit/a/3114e791-efdd-44dd-9504-caf44b45025f
Kyllä sellainen nyt löytää ja kuka tahansa muukin...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sivusta totean, että ai että mä olen jo tympääntynyt tohon nimeen netta. 🤣
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa joka siitä jauhaa olet sinä itse!
Koitas päästä siitä nyt yli jo. Onko jonkinlainen pakkomielle kehittynyt tästä nimenomaan juuri sinulle itsellesi.??! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onkohan sinulla itselläsi minkäänlaista elämää kun roikut niin kovin tuossa Janissa. Vai oletko jäänyt jotenkin lapsen asteelle kenties. Toisen adioiden levitteleminen on todella typerää ja lapsellista.
Onneksi Hän ei alennu samaan sinun kohdallasi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuskin ainakaan sinä 😂
- Anonyymi
On rakastettu! Tiedän siitä ihan kaiken.
- Anonyymi
Ei ole kokemusta, tuskin tapahtuu tässä elämässä. Kuka tällaiseen rakastuisi. Niinpä!
- Anonyymi
No kumpaanko kallistuu
Hän
Kaatuuko - Anonyymi
Kuinka monta elämää sulla on?
Mulla on yhdeksän, kurrnau miau.
- Anonyymi
Jotkut asiat elämässä kannattaa pitää haaveina :)
Toisaalta tasainen luonne tasoittaa sekä syvät kuopat että jyrkät huiput. Että kaikista ei edes ole sekoamaan:))
Kaksi kertaa.
Ensimmäinen suuri rakkaus tuli vastaan, kun olin 17.
Se kuoli pettämiseen kymmenen vuotta myöhemmin. Sydän särkyi, mutta uskoin elämään ja toivuin yllättävän nopeasti.
Seuraava tuli vastaan, kun olin 28. Sitä kesti 27 vuoden ajan, avioliitto, lapset talot ja kaikki perussälä mitä yleensä liittoon kuuluu.
Sitten vaimo sekosi, alkoi keksiä kaikkia ihmeellisiä kuviteltuja juttuja ja lopulta suhde kaatui ja sydämeni ensin särkyi, lopulta suorastaan murskaantui kaiken alle.
Tuosta on jo yli kaksi vuotta aikaa ja vasta nyt alan taas olla ehjä.
Sitä, uskallanko koskaan enää antaa sydäntäni täysillä toiselle ihmiselle, en osaa sanoa.
Kun joku, johon luotit 200% ja rakastit koko sielullasi ja sydämelläsi, osoittautuu yhtäkkiä aivan muuksi ihmiseksi ja paljastuu, että suuri osa koko 27 vuoden suhteesta oli pelkkää harhaa...(loistavasta seksistä ja näennäisestä onnellisuudesta huolimatta, itse olin oikeasti onnellinen).
Sanotaan, ettei oikea rakkaus koskaan kuole. Minä väitän, että moisen jälkeen kyllä kuolee.
Toivon, että rakkautta on minussa vielä jäljellä, jotta voisin sen ehkä vielä tässä elämässä jonkun ihanan naisen kanssa jakaa.
Voi olla, ettei sellaista ihmistä enää tule.
Mutta mitä muuta voin tehdä, kuin uskoa huomiseen? - Anonyymi
Minä tulen ainakin täydellä ryminällä ovista!
Ovet valmiiksi!- Anonyymi
Senkin pässinpää. Et tule.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Senkin pässinpää. Et tule.
Tulen. Se nähdään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulen. Se nähdään!
Voi tsiisus….
- Anonyymi
Palstan Eastwood.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Palstan Eastwood.
Kuka se on?
Ai joo, se 93-vuotias (elossa).
- Anonyymi
Olen niiiiiiin rakastunut ettei Tuuretkaan kitaroineen enää riitä!
- Anonyymi
Jaahas. Viestini on poistettu. Äköjään maailmassa ei voi eikä saa olla muuta suurta rakkautta kuin parisuhde rakkaus johon kuuluu seksi. Kaikki muu rakkaus on sairasta ,vai mitä mode?💩
- Anonyymi
Modella on nyt huono päivä. Se aika kuussa. Älä häiritse.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sillä on aina huono pvä😤
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on algoritmi eikä mode. :D
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on algoritmi eikä mode. :D
Voi se olla silläkin paralla :)
- Anonyymi
Joo, kyl mä oon edelleen äitini kanssa naimisissa.
- Anonyymi
Rakkaus on kuin sähköroikka
- aina niin ******** solmussa.
-palstan suuri ajattelija- https://mielenihmeet.fi/15-merkkia-siita-etta-loytanyt-elamasi-rakkauden/
Ei ole tällaista ollut.Noh niih tuskin nyt hirveän pätevä jos yksi kriteeri
” 1. Lakkaat ajattelemasta entistä kumppaniasi. Kun löydät tosirakkauden, kaikesta muusta tulee toisarvoista. Tunnet leijailevasi seitsemännessä taivaassa ja olet täysin varma tunteistasi. Et tunne minkäänlaista pelkoa tai epäröintiä, sillä olet hyvin tietoinen siitä tosiasiasta, ettei vierelläsi oleva ihminen koskaan aio satuttaa sinua.
Ellei tunne pelkoa, ei myöskään tunne epävarmuutta. Ainoa asia, joka on olemassa, on nauttiminen jokaisesta hetkestä ja sen ihmisen seurasta, jota rakastat. Entiset kumppanit ovat olemassa ainoastaan muistoissasi jonkinlaisina pakollisina elämän oppitunteina ja ihmisinä, jotka auttoivat sinua kasvamaan itse ihmisenä. Eivät millään muulla tavalla.”
Luonne erovaltakunta kirjoitti:
Noh niih tuskin nyt hirveän pätevä jos yksi kriteeri
” 1. Lakkaat ajattelemasta entistä kumppaniasi. Kun löydät tosirakkauden, kaikesta muusta tulee toisarvoista. Tunnet leijailevasi seitsemännessä taivaassa ja olet täysin varma tunteistasi. Et tunne minkäänlaista pelkoa tai epäröintiä, sillä olet hyvin tietoinen siitä tosiasiasta, ettei vierelläsi oleva ihminen koskaan aio satuttaa sinua.
Ellei tunne pelkoa, ei myöskään tunne epävarmuutta. Ainoa asia, joka on olemassa, on nauttiminen jokaisesta hetkestä ja sen ihmisen seurasta, jota rakastat. Entiset kumppanit ovat olemassa ainoastaan muistoissasi jonkinlaisina pakollisina elämän oppitunteina ja ihmisinä, jotka auttoivat sinua kasvamaan itse ihmisenä. Eivät millään muulla tavalla.”
Luonne eroEntiset kumppanit ovat enää muistoissa, kun niistä on jo 10 vuotta ja enemmänkin...
- Anonyymi
Kyllä se tulee kun on tullakseen ja jos ei tule niin en ole moksis siitäkään. Keskityn itseni ja läheisteni rakastamiseen ja muu tapahtuu mikä on tarkoitettu.
- Anonyymi
Hautapaikkaa jo odottelen.
- Anonyymi
Olen kokenut. Ehkä vielä tulee toinen suuri rakkauskin elämääni.
- Anonyymi
Tulee tulee, syön vain ensin toisen 5 kg:n kinkun.
- Anonyymi
Olen. Ei odota. 😊
Jasu- Anonyymi
Ihanaa kulta <3
T. Topi - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ihanaa kulta <3
T. TopiEi ole kukaan Topi. 5 kirjainta nimessä. 😅
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole kukaan Topi. 5 kirjainta nimessä. 😅
JasuMauno <3
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mauno <3
Eka kirjain oikein, loput väärin. 😄
Olen minä rakastunut kolmesti, kahdesti siinä on ollut jopa järkeäkin eikä typerää haaveluinomaista hölmöilyä, kuten kerran oli ja se kostautuikin kipeästi.
Minun kiintiö on täynnä rakastumisissa.
Jasu - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eka kirjain oikein, loput väärin. 😄
Olen minä rakastunut kolmesti, kahdesti siinä on ollut jopa järkeäkin eikä typerää haaveluinomaista hölmöilyä, kuten kerran oli ja se kostautuikin kipeästi.
Minun kiintiö on täynnä rakastumisissa.
JasuMuutenkin olen vakaasti samaa mieltä, kuin tämä heitto.
https://aijaa.com/F5RJlW
Se on juuri näin minullakin.
Jasu
Olen yhden ihmisen,
Merkitystä minulls on enemmän perheellä ja elvyttää suhdetta muunta sitä mikä on kasvanut ja muuntunut koko suhteen ajan hitsaantunut yhteen. Kuka olisi saanut vielä 20vuoden jälkeen kahvin aamulla sänkyyn joka päivä tai hyväksynyt minut sellaisena kuin olen.Olen kokenut, kolme kertaa. Yksi niistä el johtanut edes suhteeseen tai edes suudelmaan, vaikka molemmat tunnusti tunteensa. Rakkaus on ihan yhtä arvokasta ja sen kokeminen on etuoikeus, on se sitten yksipuolista, ei johda suhteeseen, suhde jää lyhyeksi tai kestää lopun elämän. Edes yksipuolisuutta ei tarvitse hävetä, ei tunteissa ole mitään pahaa. Olen myös rakastunut toisella tavalla, lievemmin, pidemmän tuntemisen ja tapailun jälkeen ja ihastunut tavalla joka olisi mahdollisesti johtanut jommankumman tyyliseen rakastumiseen, jos tilausuus olsii tullut. Ehkä nykyään erotan nuo kaksi erilaista tapaa rakastua toisistaan.
- Anonyymi
Kolme kertaa!
Mulle abort, abort, abort, ja karkuun tollasen kohdatessa. - Anonyymi
Kannattaa perehtyä kurppien love guideen.
- Anonyymi
Ehkä ymmärsin väärin, mutta vainko siis kaksi tapaa rakastua?
- Sheena Anonyymi kirjoitti:
Ehkä ymmärsin väärin, mutta vainko siis kaksi tapaa rakastua?
- SheenaItse koen, että on. Toinen näkökulma on, että onko toinen oikeasti rakastumista vai ihastumista ja sen jälkeistä kiintymystä? Tunteet on ihan erilaiset, mutta niissä on kuitenkin paljon samaa. Kyse on miten asian määrittelee itselleen. Se miten sen määrittelee ei ole sinänsä mitään merkitystä kuin jos kaksi ihmistä puhuu ihan eri asiasta.
Se vahvempi rakkaus on jotain mitä ei voi hallita, se vie kun vie. Silloin olet varma, että olet löytänyt sen oikean kävi miten kävi. Usein se osuu myös samaan aikaan johonkin aika kipeään kohtaan, koska sellaisen rakkauden menettäminen sattuu ihan prkeesti. Toinen on tärkeämpi kuin melkein mikä vaan (rakkaus lapsiin lähinnä menee edelle). Ei tarvitse miettiä onko toinen se oikea, se on itsestään selvää. Usein myös, omalla kohdalla ainakin, suuri rakkaus myös saa näkyy myös seksuaalisuuden puolella vahvasti (etenee tutustuminen rakasteluun tai ei). Tunteiden herääminen on tällöin usein suhteellisen nopeaa. Suuri tunne voi saada muutamaan toiselle puolelle maailmaa tai tekemään lapsen, vaikka lapsiluku olisi jo periaatteellisesti täynnä. Se mitä rakkauden eteen olisi valmis tekemään, voi yllättää itsensäkin. Ja osa ei kestä hallitsematonta tunnetta, se pelottaa ja ahdistaa ja joskus saa vetäytymäänkin. Oma kohtaisesti koettu nuorena… meni 2v ja vastapuoli ihan suoraan sanoi, että vetäytyi, koska pääsin liian lähelle liian nopeasti. Isot tunteet tekee haavoittuvaksi erityisesti, jos kokemus turvallisesta kiintymyssuhteesta puuttuu. Suuri tunne tulee ainakin itsellä jo ennen seksiä ja tunne myös kestää, vaikka seksiä ei olisi. Vaikka ei edes nähtäisi, tunne voi kestää useamman vuoden.
Sitten taas se toinen tapa alkaa ihastuksesta ja siitä, että toinen tuntuu kivalta ihmiseltä. Jos joku järkisyy tuntuu esteeltä, tälläisestä ihastuksesta on helpohko vetäytyä ilman pitkää toipumista. Itse olen näihin suhteisiin päätynyt, koska olin tyhmä ja kuvittelin, että tunteet kehittyy kun vaan tutustuu rauhassa. Niin kehittyykin, mutta vasta kun suhde syvenee ja seksi tulee mukaan suhteeseen. Veikkaan, että tunne on paljon oksitosiinia ja dopamiinia… kiintymyksen lisäksi. Toisesta välittää ihan oikeasti ja rakastaa ihan oikeasti, mutta ison roihun tilalta on pieni tuli. Oma kokemus on, että tunne myös kestää, jos seksielämä ja läheisyys pysyy hengissä. Kun ne loppuu, tunteet ei olekaan niin pysyviä.
Tuota toista tapaa voisi sanoa myös ihastukseksi ja päätökseksi olla yhdessä. Jollakin sekin riittää hyvin ja on sinänsä suhdemallina ok, jos se on molempien valinta.- Anonyymi
Citrinella kirjoitti:
Itse koen, että on. Toinen näkökulma on, että onko toinen oikeasti rakastumista vai ihastumista ja sen jälkeistä kiintymystä? Tunteet on ihan erilaiset, mutta niissä on kuitenkin paljon samaa. Kyse on miten asian määrittelee itselleen. Se miten sen määrittelee ei ole sinänsä mitään merkitystä kuin jos kaksi ihmistä puhuu ihan eri asiasta.
Se vahvempi rakkaus on jotain mitä ei voi hallita, se vie kun vie. Silloin olet varma, että olet löytänyt sen oikean kävi miten kävi. Usein se osuu myös samaan aikaan johonkin aika kipeään kohtaan, koska sellaisen rakkauden menettäminen sattuu ihan prkeesti. Toinen on tärkeämpi kuin melkein mikä vaan (rakkaus lapsiin lähinnä menee edelle). Ei tarvitse miettiä onko toinen se oikea, se on itsestään selvää. Usein myös, omalla kohdalla ainakin, suuri rakkaus myös saa näkyy myös seksuaalisuuden puolella vahvasti (etenee tutustuminen rakasteluun tai ei). Tunteiden herääminen on tällöin usein suhteellisen nopeaa. Suuri tunne voi saada muutamaan toiselle puolelle maailmaa tai tekemään lapsen, vaikka lapsiluku olisi jo periaatteellisesti täynnä. Se mitä rakkauden eteen olisi valmis tekemään, voi yllättää itsensäkin. Ja osa ei kestä hallitsematonta tunnetta, se pelottaa ja ahdistaa ja joskus saa vetäytymäänkin. Oma kohtaisesti koettu nuorena… meni 2v ja vastapuoli ihan suoraan sanoi, että vetäytyi, koska pääsin liian lähelle liian nopeasti. Isot tunteet tekee haavoittuvaksi erityisesti, jos kokemus turvallisesta kiintymyssuhteesta puuttuu. Suuri tunne tulee ainakin itsellä jo ennen seksiä ja tunne myös kestää, vaikka seksiä ei olisi. Vaikka ei edes nähtäisi, tunne voi kestää useamman vuoden.
Sitten taas se toinen tapa alkaa ihastuksesta ja siitä, että toinen tuntuu kivalta ihmiseltä. Jos joku järkisyy tuntuu esteeltä, tälläisestä ihastuksesta on helpohko vetäytyä ilman pitkää toipumista. Itse olen näihin suhteisiin päätynyt, koska olin tyhmä ja kuvittelin, että tunteet kehittyy kun vaan tutustuu rauhassa. Niin kehittyykin, mutta vasta kun suhde syvenee ja seksi tulee mukaan suhteeseen. Veikkaan, että tunne on paljon oksitosiinia ja dopamiinia… kiintymyksen lisäksi. Toisesta välittää ihan oikeasti ja rakastaa ihan oikeasti, mutta ison roihun tilalta on pieni tuli. Oma kokemus on, että tunne myös kestää, jos seksielämä ja läheisyys pysyy hengissä. Kun ne loppuu, tunteet ei olekaan niin pysyviä.
Tuota toista tapaa voisi sanoa myös ihastukseksi ja päätökseksi olla yhdessä. Jollakin sekin riittää hyvin ja on sinänsä suhdemallina ok, jos se on molempien valinta.Onhan se noinkin. Minusta rakastuminen ja ihastuminen (tai vaikka "vain" kiintyminen) on kuitenkin aivan eri asia riippuen siitä keneen rakastuu/ihastuu ja kulloisestakin omasta sen hetkisestä elämäntilanteesta.
Rakastuminen tai rakastaminenkaan ei kysy lupaa ennalta. Se tulee jos on tullakseen, ja oman hyvinvointinsa vuoksi sitä täytyy yrittää hallita, vähintään ohjailla. Rakastun ja ihastun suureksi osaksi vääränlaisiin miehiin, joten oman turvallisuuteni vuoksi en tosiaan anna tunteen viedä, vaikka se kuinka haluaisi. Minä sanelen, tunteeni vikisee kunnes oppii olemaan...
Kävin katsomassa leffan Neljä pientä aikuista, joka käsittelee polyamorisia suhteita, mutta samoja vaiheita/ajatuksia ihmisillä on muissakin parisuhteissa. Olin leffasta todella positiivisesti yllättänyt. Sitä katsoessa tuli mieleen syvällisyys ja haavoittuvuus. Syvällinen suhde antaa paljon, mutta se myös ottaa paljon. Se on jokaisen oma päätös ja valinta miten paljon suhde voi ottaa.
Onhan se noinkin. Minusta rakastuminen ja ihastuminen (tai vaikka "vain" kiintyminen) on kuitenkin aivan eri asia riippuen siitä keneen rakastuu/ihastuu ja kulloisestakin omasta sen hetkisestä elämäntilanteesta.
Rakastuminen tai rakastaminenkaan ei kysy lupaa ennalta. Se tulee jos on tullakseen, ja oman hyvinvointinsa vuoksi sitä täytyy yrittää hallita, vähintään ohjailla. Rakastun ja ihastun suureksi osaksi vääränlaisiin miehiin, joten oman turvallisuuteni vuoksi en tosiaan anna tunteen viedä, vaikka se kuinka haluaisi. Minä sanelen, tunteeni vikisee kunnes oppii olemaan...
Kävin katsomassa leffan Neljä pientä aikuista, joka käsittelee polyamorisia suhteita, mutta samoja vaiheita/ajatuksia ihmisillä on muissakin parisuhteissa. Olin leffasta todella positiivisesti yllättänyt. Sitä katsoessa tuli mieleen syvällisyys ja haavoittuvuus. Syvällinen suhde antaa paljon, mutta se myös ottaa paljon. Se on jokaisen oma päätös ja valinta miten paljon suhde voi ottaa.
- SheenaItse en koe enkä ole koskaan kokenut, että syvällinen suhde ottaisi se vain antaa. Me ihmiset olemme erilaisia.
Olen siitä samaan mieltä, että jokaisen on itse tiedettävä minkälaisen suhteen haluaa ja mihin on valmis. Mikään suhdemuoto ei ole toista parempi, vaan eri ihmisille erilainen on parasta. Ja myös on hyvä asia, että itse tunnistaa suunnan mihin ei halua mennä (esim. ne tietynlaiset miehet).
Suhde, ihmisen kanssa, joka pysyy pinnassa ja ei saa tunteita roihuun, voi olla osalle helpompi, koska omia tunteita ei tarvitse laittaa samalla tavalla likoon eikä hylätyksi tai torjutuksi joutuminen EI vie pöydästä jalkoja niin kuin suuren rakkauden kanssa voi väliaikaisesti käydä. Silti itse katson, omalla kohdalla, että jos elän rakkautta koko ajan pahinta peläten, ei tunteet pääse kehittymään valloilleen. Jos tulta koko ajan sammuttaa, roihu jää väkisinkin pienemmäksi. Usein vielä pelko on aiheeton, ei realistinen, vaan oman pään rakentama uhkakuva.
- Anonyymi
Olen, kerran. Päästin käsistäni ja...myönnän, on tuo jälkeenpäin joskus palannut mieleen muistuttamaan mutta nyt se on vain entäjossittelua. - cu-
En ole kokenut, enkö tule kokemaan. Lapsiakaan ei oo syntyny, mutta KASVATUStieteitä voi aina opiskella. Miksi ette muuten osallistunu kasvatustieteelliseen keskusteluun. Tein sen anonyyminä, ettei toi mun naama häiritse keskustelua, mutta oisin kyllä paljastanu itteni, jos keskustelu ois virinny. Siis MIKSI?
- Anonyymi
Mennyt kasvatustiedekeskustelu meikäläiseltä ihan ohi. Mitä sinulle jäi ns jäi käteen tuosta s24 keskustelusta?
Mennyt kasvatustiedekeskustelu meikäläiseltä ihan ohi. Mitä sinulle jäi ns jäi käteen tuosta s24 keskustelusta?
- SheenaNo meillä kaikilla nyt on vähän omat mielenkiinnon kohteet. en nyt ihan niin tosissani ollut. Toi kasvatustiede ja yleensäkin työn filosofia on avannut ihan uusia näkemyksiä. Ja usein kun monella lapsettomalla miehellä on niin synkät näkemykset, niin se avais vähän sellasta tulevaisuuden uskoo. Joskus tulee vähän mietittyä, miksi täällä töitä tekee, kun ei ole jälkikasvua. Niin ei ajattele enää sitä työtä pelkästään numeroina tilillä. Numeroitahan ne mulle on kun kulutan vähemmän kuin tienaan. Mutta työtä voi ajatella kausaaliketjuna, joka lähtee aluksi siitä kuinka se on vaan keikka, mutta etenee hommaksi, ammatiksi, uraksi. Muuttuu siis aineellisesta sosiaaliseksi. Lopulta tulee urasta kutsumukseksi ja elämäntavaksi ja muuttuu sosiaalisesta henkiseksi. Mutta tässä tuleekin vaihe, mitä en ymmärrä tässä teoriassa. Kausaaliketjusto törmää moraalin, joka on kuulemma kuin seinä. Mutta eihän kaikkee tarvi ymmärtää, vaan on eräällä tapaa kiinnostavaa kun jotain mystiikkaa jää.
valtakunta kirjoitti:
En huomannut keskustelua. Eikä sinun kasvot minua häiritse.
Ei niitä oo niin vakavamielisesti kirjoitettukaan. Ottaa kukin siitä ajatuksia mitä tuntuu hyvältä. Kun ei me kuitenkaan niitä opetussuunnitelmia täällä valmistella. Mun puheita ei ihan kirjaimellisesti kannata ottaa,
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
No meillä kaikilla nyt on vähän omat mielenkiinnon kohteet. en nyt ihan niin tosissani ollut. Toi kasvatustiede ja yleensäkin työn filosofia on avannut ihan uusia näkemyksiä. Ja usein kun monella lapsettomalla miehellä on niin synkät näkemykset, niin se avais vähän sellasta tulevaisuuden uskoo. Joskus tulee vähän mietittyä, miksi täällä töitä tekee, kun ei ole jälkikasvua. Niin ei ajattele enää sitä työtä pelkästään numeroina tilillä. Numeroitahan ne mulle on kun kulutan vähemmän kuin tienaan. Mutta työtä voi ajatella kausaaliketjuna, joka lähtee aluksi siitä kuinka se on vaan keikka, mutta etenee hommaksi, ammatiksi, uraksi. Muuttuu siis aineellisesta sosiaaliseksi. Lopulta tulee urasta kutsumukseksi ja elämäntavaksi ja muuttuu sosiaalisesta henkiseksi. Mutta tässä tuleekin vaihe, mitä en ymmärrä tässä teoriassa. Kausaaliketjusto törmää moraalin, joka on kuulemma kuin seinä. Mutta eihän kaikkee tarvi ymmärtää, vaan on eräällä tapaa kiinnostavaa kun jotain mystiikkaa jää.
Niin no joo, aivan. Ehkei kovin kannata keskittyä siihen mitä ei ole, eli sinun kohdalla jälkikasvuun, vaan siihen mitä on; sinulla on sinun elämäsi! Eikä tarkemmin ajatellen ja loppujen lopuksi kenelläkään ole yhtään sen enempää 🤷♀️.
Ajattelin teininä, että haluan mahdollisimman monta lasta, jotta minusta tulee todennäköisemmin isoäiti. Tämä toteutui. Nyt lapset ovat kunnolla aikuisia, mutta lapsia heillä ei ole. Sen sijaan etenkin esikoisella on tutkintoja vaikka muille jakaa 😅 Itse puolestani olen "urani huipulla", eli työ vaatii paljon keskittymistä, hyvää unta ja kunnon elintapoja. Minulla on taaperoikäinen kummipoika ja usein mietin, miten ihmeessä ne lasten lapset, joita aiemmin toivoin, sovittaisin tähän palettiin. En siis mitenkään.
Viime vuonna saattelin yli 90-vuotiaan äitini haudan lepoon. Tätä aiemmin siivosin lapsuudenkotini myyntiin, sen irtaimistoa lajittelin kuukausia, vaikka pidimme kiirettä 🤔. Tavaroita oli, osa yli satavuotiaita. Siinä työ, joka oli samalla mielenkiintoista ja todella haikeaa, veti mielen välillä matalaksi. Siivoaminen myös herätti ajatuksia omasta omaisuudesta ja joskus tulevasta perinnöstä. Huomasin, ettei ole järkeä säilyttää mitään vain "perinnöksi".
Matkalla tuntemattomaan, Pelle Miljoona Oy:
https://www.youtube.com/watch?v=sRqsLWzdvh4
"Seikkailu on alussa, kaikki ovat mukana"
Seikkailu jatkuu, vaikkei ole enää ihan alussa...
Niin no joo, aivan. Ehkei kovin kannata keskittyä siihen mitä ei ole, eli sinun kohdalla jälkikasvuun, vaan siihen mitä on; sinulla on sinun elämäsi! Eikä tarkemmin ajatellen ja loppujen lopuksi kenelläkään ole yhtään sen enempää 🤷♀️.
Ajattelin teininä, että haluan mahdollisimman monta lasta, jotta minusta tulee todennäköisemmin isoäiti. Tämä toteutui. Nyt lapset ovat kunnolla aikuisia, mutta lapsia heillä ei ole. Sen sijaan etenkin esikoisella on tutkintoja vaikka muille jakaa 😅 Itse puolestani olen "urani huipulla", eli työ vaatii paljon keskittymistä, hyvää unta ja kunnon elintapoja. Minulla on taaperoikäinen kummipoika ja usein mietin, miten ihmeessä ne lasten lapset, joita aiemmin toivoin, sovittaisin tähän palettiin. En siis mitenkään.
Viime vuonna saattelin yli 90-vuotiaan äitini haudan lepoon. Tätä aiemmin siivosin lapsuudenkotini myyntiin, sen irtaimistoa lajittelin kuukausia, vaikka pidimme kiirettä 🤔. Tavaroita oli, osa yli satavuotiaita. Siinä työ, joka oli samalla mielenkiintoista ja todella haikeaa, veti mielen välillä matalaksi. Siivoaminen myös herätti ajatuksia omasta omaisuudesta ja joskus tulevasta perinnöstä. Huomasin, ettei ole järkeä säilyttää mitään vain "perinnöksi".
Matkalla tuntemattomaan, Pelle Miljoona Oy:
https://www.youtube.com/watch?v=sRqsLWzdvh4
Seikkailu jatkuu, vaikkei ole enää ihan alussa...
- SheenaNoista irtaimistojen siivouksesta tekeekin mielenkiintoisia löytöjä. Mulla on vieläkin jäljellä vaari vainaan työkaluja, joita muutama vuosi sitten mummon jäämistöstä löysin. ja isän jäämistöstä löytyi ammattilaadun filmikamera, joka toimi ja innostuinkin kuvaamaan vanhalle mustavalkoiselle filmille. Raskain järjestely oli tietenkin pikkuveljen jäämistön selvittely, kun se on kuitenkin luonnollista että noi vanhat lähtee, mutta meille se lähtö tuli vähän väärässä järjestyksessä.
JeroP kirjoitti:
Ei niitä oo niin vakavamielisesti kirjoitettukaan. Ottaa kukin siitä ajatuksia mitä tuntuu hyvältä. Kun ei me kuitenkaan niitä opetussuunnitelmia täällä valmistella. Mun puheita ei ihan kirjaimellisesti kannata ottaa,
Haluatko pistää aloituksesi tähän kun en nyt löydä sitä.
valtakunta kirjoitti:
Haluatko pistää aloituksesi tähän kun en nyt löydä sitä.
Mä en löydä sitä enää, onkohan BOTTI poistanu. mutta mä laitan noitan pointteja jatkossa kyllä tänne. Mä kovasti kannatan taito ja taideaineita, ja tottakai muutkin aineet aineet on tärkeitä, mutta taitoaineille ei oikein löydy puolestapuhujia nykyään. Nyt lueskelen vanhaa opettajaopiston julkaisua: työ ja ammattitaito. Ja mielenkiintoista nähdä, että käsityöt on kuuluneet ihan alusta asti suomen koulujärjestelmään ja niitä on opetettu laajemmaltakin euroopassa.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Noista irtaimistojen siivouksesta tekeekin mielenkiintoisia löytöjä. Mulla on vieläkin jäljellä vaari vainaan työkaluja, joita muutama vuosi sitten mummon jäämistöstä löysin. ja isän jäämistöstä löytyi ammattilaadun filmikamera, joka toimi ja innostuinkin kuvaamaan vanhalle mustavalkoiselle filmille. Raskain järjestely oli tietenkin pikkuveljen jäämistön selvittely, kun se on kuitenkin luonnollista että noi vanhat lähtee, mutta meille se lähtö tuli vähän väärässä järjestyksessä.
Voi ei, pikkuveljesi on kuollut, osanotto 😔. Lähtikö ihan yllättäen vai sairaus vei?
Mustavalkoiset valkokuvat ja filmikamera, wau. Valokuvausta harrastin aikoinaan, se oli meidän suvussa perinne, joka on nyt katoamassa. Oma pahin innostukseni ja inspiraationi lähti digikuvauksen, lasten ja työn myötä. Nyt vain silloin tällöin otan kuvia, - aika paljon edelleen lapsista, perheestä, sukulaisista, ystävistä (joista kaikki inhoavat olevan kuvattavina) Lapseni ja heidän serkkunsa usein vaativat minua kuvaamaan heitä, koska olen paras 😎. Ehkä joskus eläkkeellä teen encoren ja lähden kuvaamaan keikkoja 😅.
- Sheena JeroP kirjoitti:
Mä en löydä sitä enää, onkohan BOTTI poistanu. mutta mä laitan noitan pointteja jatkossa kyllä tänne. Mä kovasti kannatan taito ja taideaineita, ja tottakai muutkin aineet aineet on tärkeitä, mutta taitoaineille ei oikein löydy puolestapuhujia nykyään. Nyt lueskelen vanhaa opettajaopiston julkaisua: työ ja ammattitaito. Ja mielenkiintoista nähdä, että käsityöt on kuuluneet ihan alusta asti suomen koulujärjestelmään ja niitä on opetettu laajemmaltakin euroopassa.
Itse arvostan kovin äidinkieltä ja kirjallisuutta kun taas en osaa sitä hyvin ja syykin siihen mikä on minusta tärkein kielen oppimiselle ja sen ymmärtämiselle kuin lukeminen on minun tärkeätä lapsille opettaa että voivat oppia itsenäisesti lukemalla jos tahtovat kehittyä ja kehittää kieltä. Sekä tukisi menestymistä. Parhain tilanne on ettei ole itse riippuvainen yhteiskunnasta voi aina elää erillään sellainen lukea juuri sitten mitä haluaa oppia ja osaa sitä lukemaansa soveltaa käytäntöön.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
"Matkalla tuntemattomaan, Pelle Miljoona Oy:
...
Seikkailu jatkuu, vaikkei ole enää ihan alussa..."
Piti sunnuntaina vielä lisätä "eikä kaikki ole enää mukana", jolla tarkoitin viime vuonna menehtyneitä tuttuja ja mietin samalla Ari Taskista. Ja sitten seuraavana päivänä:
Muusikko Ari Taskinen on kuollut
https://yle.fi/a/74-20069691
- Sheena 😦
- Anonyymi
Semmoista ole olemassakaan.
- Anonyymi
En tietääkseni en pidä itse itseäni kykenevänä edes rakastamaan eli toisin sanoen pidän itse itseäni viallisena
- Anonyymi
Kyllä! Tiede/tieteet ovat rikkaita. <3
- Anonyymi
Useammankin.
Jännä miten aika haihduttaa ne tunteet. Täytyi ihan ajatuksen kanssa tehdä aikamatka, jotta muistin. Tosin löytyy sieltä kaikkea vähemmän kivaakin sitten.
Olkoon siellä, menneisyydessä.
Nykyään on mukavan tasaista. En millään jaksaisi enää mitään hulluja tunnesekoiluja. Näin on hyvä.
xLiner- Anonyymi
Tämä on totta. Ihmeellistä mitä kaikkea sitä unohtaakin, kun antaa ajan tehdä tehtävänsä.
Kelasin elämääni uudelleen ja muistin, että meinasinhan sitä minäkin seota kerran ja sen toisen kerran sekosinkin.
Mutta onko ne sitten kuitenkaan sellaisia elämää suurempia rakkauksia, mistä täällä puhutaan, kun ne kerran onnistuu unohtamaankin?
Anonyymi kirjoitti:
Tämä on totta. Ihmeellistä mitä kaikkea sitä unohtaakin, kun antaa ajan tehdä tehtävänsä.
Kelasin elämääni uudelleen ja muistin, että meinasinhan sitä minäkin seota kerran ja sen toisen kerran sekosinkin.
Mutta onko ne sitten kuitenkaan sellaisia elämää suurempia rakkauksia, mistä täällä puhutaan, kun ne kerran onnistuu unohtamaankin?
-keinovaginamies-"Mutta onko ne sitten kuitenkaan sellaisia elämää suurempia rakkauksia, mistä täällä puhutaan, kun ne kerran onnistuu unohtamaankin?"
Eikös se ole ihan tervettä, ettei jää jumittamaan vanhoihin juttuihin. Mieti vaikka jos jokin vanha tuska olis päällä edelleenkin... Yksi ystäväni päätti päivänsä, kun ahdistus vyöryi yli. Tai olisit jäänyt kiinni rakastumisen tunteeseen, jollottaisit serenadeja jonkun 20 vuotta siten avioituneen eksäsi ikkunan alla ja poliisit kävisivät joka ilta noukkimassa sut vakikierroksellaan pahnoille.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Mutta onko ne sitten kuitenkaan sellaisia elämää suurempia rakkauksia, mistä täällä puhutaan, kun ne kerran onnistuu unohtamaankin?"
Eikös se ole ihan tervettä, ettei jää jumittamaan vanhoihin juttuihin. Mieti vaikka jos jokin vanha tuska olis päällä edelleenkin... Yksi ystäväni päätti päivänsä, kun ahdistus vyöryi yli. Tai olisit jäänyt kiinni rakastumisen tunteeseen, jollottaisit serenadeja jonkun 20 vuotta siten avioituneen eksäsi ikkunan alla ja poliisit kävisivät joka ilta noukkimassa sut vakikierroksellaan pahnoille.
xLiner:))
Jos olisin jäänyt kiinni rakastumisen tunteeseen, niin silloin tuskin jollottaisin serenadeja vanhalle hellulle. Eikös silloin hakisi aina vaan uutta kohdetta muutaman vuoden välein? Silläkin tavalla tulisi kyllä raskasta elämää.
Anonyymi kirjoitti:
:))
Jos olisin jäänyt kiinni rakastumisen tunteeseen, niin silloin tuskin jollottaisin serenadeja vanhalle hellulle. Eikös silloin hakisi aina vaan uutta kohdetta muutaman vuoden välein? Silläkin tavalla tulisi kyllä raskasta elämää.
-keinovaginamies-Totta. Rakastumisen tunteeseen rakastuminen toimii noin.
Yhteen ihmiseen (pakkomielteisesti) rakastuminen taitaa muutenkin olla rakastumista omiin mielikuviin, ei enää siihen ihmiseen.
xLiner
Muistatteko sen biisin: kuka keksi rakkauden. Aika tylsä kappale kun toistaa jatkuvasti sitä samaa. Tulee vähän sellanen olo, että lopu jo lopu jo. vähän kuin se: olen suomalainen, joka sen italialaisen kappaleen pohjalle on tehty. Varmaan espanjasta löytys vähän iloisempia säveliä. Italiassa on sellasta kaihoo, aikuinen nainenkin on italiasta.
- Anonyymi
Todellakin muistan! Yksi lempparibiiseistäni, tosin niitä on satoja 😍
Biiseistä ei tarvitse miettiä "lopu jo" sillä tiedän tasan tarkkaan milloin ne loppuvat 👌. Osaan tuhansien biisien sanat ulkoa.
Todellakin muistan! Yksi lempparibiiseistäni, tosin niitä on satoja 😍
Biiseistä ei tarvitse miettiä "lopu jo" sillä tiedän tasan tarkkaan milloin ne loppuvat 👌. Osaan tuhansien biisien sanat ulkoa.
- SheenaSorry nyt kun haukuin sun lempparibiisiä, mutta joskus kun tulee liian paljon kaihomielistä, niin alkaa vaan kiehuun yli.
- Anonyymi
JeroP kirjoitti:
Sorry nyt kun haukuin sun lempparibiisiä, mutta joskus kun tulee liian paljon kaihomielistä, niin alkaa vaan kiehuun yli.
Eipä mitään, ihmisillä on eri mieltymyksiä. Eihän tuo biisi nyt niin kamalan kaihoisa ole? Jos sinulla usein kiehuu kaihomielisyys yli kannattaisi miettiä olisiko kenties kyse jostain mielen asiasta, tunnelukosta vaikka?
Jos minulla on jokin paha stressi, kriisi tms päällä, en koskaan kuuntele musiikkia kuuntelemalla. Eli siis oma-aloitteisesti jätän musiikin kokonaan, sillä tunnetilani jotenkin ehdollistuu musiikkiin. Muutaman kerran on käynyt niin, että kuulen kriisissäni jonkun biisin. Vaikka se olisi kuinka hyvä tahansa, ja olisin sitä aiemminkin kuunnellut, niin yksittäinenkin mielen "pyörremyrsky" pilaa sen biisin siten, etten voi enää kuunnella sitä. Tämä koskee kappaleita, joissa on sanoja. Klassista voin periaatteessa kuunnella aina.
- Sheena - Anonyymi
Mikä / mitkä biisit ? Tarkoitat varmaan savupiippuja eli Piisejä siis P - kirjaimella !! Suomessa sanotaan lauluja . . . iskelmiä eikä MITÄÄN VITUN BIISEJÄ !!
- Anonyymi
Olen montakin kertaa. Tai en kovin montaa, yhden käden sormilla laskettavissa... Sitten on vielä ihastumiset ja seksuaalinen vetovoima, ei niistäkään se enempää.
- Sheena Eli se toinen: lopu jo lopu jo kappale, olen suomalainen, mutta voi se olla hauskakin
https://www.youtube.com/watch?v=5g3ypJk_JsY- Anonyymi
Olen kokenut. Ei odota enää. Muistoissa on ja pysyy niin kauan kuin elän.
nainen ♒ - Anonyymi
Elä sie kulje onnesi ohi, nokka pystyssä femakko amatzooni.💋
- Anonyymi
Kuljen just niinkuin haluan!
- Anonyymi
moni tosiaan etsii suurta rakkautta, mutta menetys olisi sitten isonpi ja kuinka siitä toipuu, ehkä minä ja moni muu vältää ail tajuisesti, tyytyy vähenpään raukkauteen,
Kahdesti; syviä ja pitkäkestoisia molemmat. Olen niistä molemmistä äärimmäisen kiitollinen myös siinä suhteessa että sen jälkeen molempien naisten kanssa jäljelle jäi myös ystävyys.
Jos odottaa niin kyllä aika käy pitkäksi. Kehoittaisin jopa vaihtamaan paikkaa. Tuohon olettamukseen on kolme syytä.
Ensinnä elinajan odotteesta on mennyt kaksi kolmasosaa, asun naisvapaalla vyöhykkeellä, työnskentelen miesvaltaisella alalla sekä harrastuksissa kohtaan pääasiassa miehiä.
Toinen asia joka sivuaa tuota edelllistä eli entäs netin kautta. Sen veran olen niitä testannut että voin todeta olevani oman aikakauteni tuote. Olen ajalta jolloin mentiin kirjeiden kautta ja muutamien kirjeiden jälkeen oli lopussa pieni teksti "ps Kuva olis kiva." Nykyään mennään kuva edellä ja toivotaan että ilmoitus sisältää myös hieman tekstiä.
Kolmas syy on halu olla onnellinen. Ihan tässä viime aikoina olen tuntenut pientä syyllisyyttä siitä että olen huomannut olevani onnellinen. En nyt väsytä teitä kuntapolitiikan kiemuroilla mutta esim ensi kesänä yhteen puistoon tulee aloitteestani pari penkkiä. Kun kesällä pyöräilen penkkien ohi ja niissä vanhukset syö jäätelöä tai nuoret kaivaa kielellään toistensa amalgaameja niin varmasti koen onnen tunteita koska tuollaiset hetket olen taustalla mahdollistanut.
Jos taas rakastuisin niin tilastollisesti se päättyy eroon ja kyyneliin jonka lopputulemana en enää näe noita penkkejä kyynelieni takaa.Mä en oo hirveesti kunnallispolitiikassa mukana, mutta meillä oli kotipaikkakunnalla sellanen pahvinen kortti, mihin sai kirjoitella palautteita. Ja niitä silloin vielä luettiin, kun nykyään ne tuolla netin kautta menee varmaan suoraan roskakoriin. Laitoin sitten aloitteen että pistäs joskus vuosikymmenien takaisen luonnoksen moottoritien kattamisesta toteutukseen. Paikallislehti julkaisi noita palautuksia ja oli nostanu sen otsikoksi ja sitten paikallinen vakuutusyhtiö tekikin siitä uuden luonnoksen ja niin asia eteni. Koitan nyt aina aatella niin, että tää suunnitelma ois nyt sattumalta tullut esiin muutenkin. mutta toisaalta aina mieltä painaa, jos toi mun aloite ois ollut sellanen ns. sohaisu muurahaispesään. Että ilman sohaisua sitä ei ois sattunu. Mutta toisaalta, ois asia niin tai näin, mutta ainakin melu vaikutus vähentyi, kun pistettiin moottoritie piiloon. Vaikka yleisesti, mikä järki vetää moottoritie kaupungin keskustan läpi, kun se muutkin kaupungit kiertää.
JeroP kirjoitti:
Mä en oo hirveesti kunnallispolitiikassa mukana, mutta meillä oli kotipaikkakunnalla sellanen pahvinen kortti, mihin sai kirjoitella palautteita. Ja niitä silloin vielä luettiin, kun nykyään ne tuolla netin kautta menee varmaan suoraan roskakoriin. Laitoin sitten aloitteen että pistäs joskus vuosikymmenien takaisen luonnoksen moottoritien kattamisesta toteutukseen. Paikallislehti julkaisi noita palautuksia ja oli nostanu sen otsikoksi ja sitten paikallinen vakuutusyhtiö tekikin siitä uuden luonnoksen ja niin asia eteni. Koitan nyt aina aatella niin, että tää suunnitelma ois nyt sattumalta tullut esiin muutenkin. mutta toisaalta aina mieltä painaa, jos toi mun aloite ois ollut sellanen ns. sohaisu muurahaispesään. Että ilman sohaisua sitä ei ois sattunu. Mutta toisaalta, ois asia niin tai näin, mutta ainakin melu vaikutus vähentyi, kun pistettiin moottoritie piiloon. Vaikka yleisesti, mikä järki vetää moottoritie kaupungin keskustan läpi, kun se muutkin kaupungit kiertää.
Hyvä että teit ja asia eteni. Kyllähän palautteita nykyään luetaan ja niihin pyritään antamaan vastaus; suuntaan tai toiseen. Melkein sanoisin että niitä luetaan enemmän kuin ennen. Ennen laput saattoi hukkua mutta myt kun palaute on sähköistä niin niistä jää jälki eikä pystytä sanomaan ettei asia ollut tiedossa.
- Anonyymi
Joskus ennen muinoin kyllä.
- Anonyymi
Olen, rakastan palstaa!
T. Johtava muumi - Anonyymi
Kerran olen. En kuitenkaan saanut vasta kaikua tunteilleni.
Toivottavasti sellainen aidosti aikuinen, kunnioittava, tasavertainen ja intohimoinen rakkaus odottaa vielä tuloaan. Odotukseni eivät ole sinänsä korkealla. Olen niin pitkään ollut yksin, että alan jo epäillä kykyäni enää rakastaa romanttisessa mielessä.
- Anonyymi
Kyllä se sieltä varastonperukoilta vielä tarvittaessa löytyy, saattaa olla vähän kolhuinen ja kiilto kateissa mutta lähtee pelittämään pienen huollon ja kiillotuksen jälkeen.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se sieltä varastonperukoilta vielä tarvittaessa löytyy, saattaa olla vähän kolhuinen ja kiilto kateissa mutta lähtee pelittämään pienen huollon ja kiillotuksen jälkeen.
Saattaa olla, aikamoisen kiillotuksen kyllä joutuisi tekemään 😄 Mutta eihän sitä tiedä. Ei ainakaan, jollei uskalla laittaa itseään aidosti likoon. Vasta sitten on edes mahdollista saavuttaa jotain merkityksellisempää.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Saattaa olla, aikamoisen kiillotuksen kyllä joutuisi tekemään 😄 Mutta eihän sitä tiedä. Ei ainakaan, jollei uskalla laittaa itseään aidosti likoon. Vasta sitten on edes mahdollista saavuttaa jotain merkityksellisempää.
Kaikkea sattuu, joskus jopa vahingossa
- Anonyymi
Kyllä. Rakastin häntä enemmän kuin ex-vaimoani, mutta se ei riittänyt. Jokin oli aina vialla, aina tuli sanottua jotain väärin, tai sitten se ymmärrettiin täysin väärin. Poikki meillä meni kahdesti, kolmannella kohdalla hän sitten ghostasi minut mitä on ehkä vähän haastavaa uskoa yli neljäkymppisestä naisesta. Hän oli kaunis ja fiksu, seksi oli parasta kuin kenenkään naisen kanssa ennen tai jälkeen. Tai no, viimeisellä kerralla käytettiin 1.kertaa liukuvoidetta, olisikohan se ollut sitten loppumittari. Huonoin seksikerta on yleensä kohdallani ollut se viimeinen.
En oikein jaksa uskoa enää kohtaavani samaa, mikä on sääli. Sääli siis minulle, hänellä ehti 1. poikkimenon kohdalla olemaan jo joku toinen, jotenkin heti tunsi sängyssä, että muualla on käyty.. - Anonyymi
Tunsin suuren tunteen
Hengitys katkoi
Sydän tykytti
Perhosiakin vatsassa
Löysin helpotuksen. - Anonyymi
Aivot ovat kehittäneet ihmisen olemassaoloaan varten.
Kyse on pelkästä lisääntymisvietistä.
Harha rakkaudesta on aivojen luoma illuusio. - Anonyymi
arki tappaa rakkauden, suhde kestää kun ei odota liikoja toiselta eika itseltä,
- Anonyymi
Kyllä yli viisikymppisellä on jo aika monta SUURTA RAKKAUTTA mutta kaikkein paras oli nuoruuden rakkaus!
- Anonyymi
ehkä nuodena lähdettiin puhtaalta pöydältä aidosti,
- Anonyymi
Niin. Ei niissä mitään uutta enää.
Kuuskymppisillä.
Arki tulee. Tilanteet, aiheet vain vaihtelevaisia.
Onneksi on ollut valtava määrä.. osa pitkäsuhteita, osa lyhytsuhteita ja osa kertakäyttöisiä.
En ole jäänyt paitsi mistään. - Anonyymi
olen,,,,mutta en kerro kuhun
- Anonyymi
voi p...... olen työtön
- Anonyymi
niin minäkin...älä huoli et ole yksin
Olen, se ei poistu koskaan, eikä sellaista voi uudestaan kokea, en usko ainakaan, no se meni, nyt eletään muuta elämää.
Mutta en koskaan kieltäytyisi keskustelusta tämän ihmisen kanssa, ihan sama mikä tilanne olisi elämässä.En ole eikä sellaista ole tuloillaankaan. Elän pientä ja keskisuurta elämää mihin ei kuulu mitään suurta.
Jos rakkaus tästä vielä suurenee, siitä tulee mielenterveysongelma.
- Anonyymi
En usko rakkauteen lainkaan.
- Anonyymi
Odottaa tuloaan.
Kyllä olen, se tapahtuu aina samaan aikaan, ennen seksiä (coitus), ja ennen esileikkejä, kun ensikerran riisun tytön tai hän riisuuntuu käskystäni. Tekisin aivan mitä tahansa hänen vuokseen.
- Anonyymi
selvitä asia itte äläkää täälä itke
- Anonyymi
Kyllä mä koen, että mun eksäni oli "the love of my life". Eihän se silti tarkoita, etteikö samanlaista tai suurempaakin voisi silti olla vielä koettavissa. Ei voi tietää sellaisesta, jota ei ehkä ole kokenut.
Minulla ne olivat jokainen "tää on vuosisadan rakkaustarina..." Mutta rakkauden kumoamaton määritelmän mukaisia:
𝓟𝓪𝓻𝓲𝓼𝓾𝓱𝓽𝓮𝓮𝓼𝓼𝓪 𝓸𝓷 𝓻𝓪𝓴𝓴𝓪𝓾𝓽𝓽𝓪 𝓽𝓪̈𝓼𝓶𝓪̈𝓵𝓵𝓮𝓮𝓷 𝓷𝓲𝓲𝓷 𝓴𝓪𝓾𝓪𝓷 𝓴𝓾𝓷 𝓴𝓾𝓶𝓶𝓪𝓵𝓵𝓪𝓴𝓲𝓷 𝓸𝓷 𝓱𝓪𝓵𝓾 𝓪𝓷𝓽𝓪𝓪 𝓴𝓾𝓶𝓹𝓹𝓪𝓷𝓲𝓵𝓵𝓮𝓮𝓷 𝓻𝓲𝓲𝓽𝓽𝓪̈𝓿𝓪̈𝓷 𝓹𝓪𝓵𝓳𝓸𝓷 𝓴𝓪𝓲𝓴𝓴𝓮𝓪 𝓼𝓮𝓵𝓵𝓪𝓲𝓼𝓽𝓪 𝓶𝓲𝓽𝓪̈ 𝓴𝓾𝓶𝓹𝓹𝓪𝓷𝓲 𝓱𝓪𝓵𝓾𝓪𝓪/𝓽𝓪𝓻𝓿𝓲𝓽𝓼𝓮𝓮.
Alkoivat kaikki hetekalta.- Anonyymi
Seduttore kirjoitti:
Minulla ne olivat jokainen "tää on vuosisadan rakkaustarina..." Mutta rakkauden kumoamaton määritelmän mukaisia:
𝓟𝓪𝓻𝓲𝓼𝓾𝓱𝓽𝓮𝓮𝓼𝓼𝓪 𝓸𝓷 𝓻𝓪𝓴𝓴𝓪𝓾𝓽𝓽𝓪 𝓽𝓪̈𝓼𝓶𝓪̈𝓵𝓵𝓮𝓮𝓷 𝓷𝓲𝓲𝓷 𝓴𝓪𝓾𝓪𝓷 𝓴𝓾𝓷 𝓴𝓾𝓶𝓶𝓪𝓵𝓵𝓪𝓴𝓲𝓷 𝓸𝓷 𝓱𝓪𝓵𝓾 𝓪𝓷𝓽𝓪𝓪 𝓴𝓾𝓶𝓹𝓹𝓪𝓷𝓲𝓵𝓵𝓮𝓮𝓷 𝓻𝓲𝓲𝓽𝓽𝓪̈𝓿𝓪̈𝓷 𝓹𝓪𝓵𝓳𝓸𝓷 𝓴𝓪𝓲𝓴𝓴𝓮𝓪 𝓼𝓮𝓵𝓵𝓪𝓲𝓼𝓽𝓪 𝓶𝓲𝓽𝓪̈ 𝓴𝓾𝓶𝓹𝓹𝓪𝓷𝓲 𝓱𝓪𝓵𝓾𝓪𝓪/𝓽𝓪𝓻𝓿𝓲𝓽𝓼𝓮𝓮.
Alkoivat kaikki hetekalta.No minulla taas ei mitään tuollaista typeryyttä.
- Anonyymi
Höpöhöpöä koko suuri rakkaus😄 ei sellaista ole. Se on oppikoulu, joka rakkauden alkeita vasta opiskelee.
- Anonyymi
Ihmis rakkaus on pieni hippunen oikeasta rakkaudesta. Ja se rakkaus ei ole itsekäs,eikä etsi omaa hyvää. 💩
- Anonyymi
Olen kyllä mutta lääketieteellinen se on mielisairautena
Olen kyllä samaa mieltä jotain hulluiksesi kutsuttavaa ja järjetöntä sr on.
Luulisin että jos vastustaa sitä niin järki menee ja sitten jos ei
Niin tapahtuu mahdollisesti ei toivottuja onnettomuuksia.
Itse onnistuin voittamaan tämän sairaan tunteen ja elämän
Aivoissa elämää itsenäisenä mt kuntoutujan.
Niin ihanalta ja suurta kateutta herättävää kuin onkin
Ymmärrän kyllä että kapenisitte minun elämääni.
Toivon kuitenkin teille tällaista samaa yltäkylläisyyttä ja onnea kuin itse olen saanut nauttia .
Tähän vielä runsasta siunausta kaikille. - Anonyymi
Siinähän se suuri rakkaus puuhastelee 10metrin päässä maanantaista perjantaihin. Joskus jopa sanoo huomenta
- Anonyymi
Kyllä olen rakastettuuni
- Anonyymi
Se on vaan hollywoodissa keksittyä hömppää.
- Anonyymi
En ole kokenut vielä suurta rakkautta, ehkä koen ennen kuolemaa, olenhaqn jo 90 vuotias melkein.
- Anonyymi
Facebook dating osuma asuu samalla paikkakunnalla kuin minä.
- Anonyymi
Tuossa vilahti myös Sheena. Okkona se sama Sheena, joka osaa päätellä paremmin, kuin se joka on paikalla ja näkee?
Ketjusta on poistettu 22 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html3935454Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html3633037- 762661
- 1022349
Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M4952008MTV: Jyrkistä eronnut Jenni kritisoi kovin sanoin Ensitreffit-ohjelmaa: "Ei esimerkiksi kysytty..."
Ohhoh! Jenni lataa tekstiä! Tsemppiä Jennille ja Jyrkille "sen oikean" löytämiseen. Lue lisää: https://www.suomi24.fi/411709Martina Aitolehti pitkästä aikaa tv:ssä - Nyt mukana kokkauskisassa!
Oho, Martina Aitolehti nyt kokkauskisassa! Häntä ei ole nähtykään pitkään aikaan tv:ssä. Mukana myös mm. Henny Harjusola2351516Keski-ikäiset julkkismiehet vaihtaa nuorempiin!
Seiska tietää kertoa: erikoisjoukot Janne Lehtosen vaimo yli 20v avioliitosta hakee eroa, Janne -ikuista rakkautta hehku281499Kimmo Kiljunen sekoili täysin - joutuu nyt syrjään
HS: Kimmo Kiljunen syrjään ulkoasiainvaliokunnan johdosta. SDP:n eduskuntaryhmä aikoo vaihtaa ulkoasiainvaliokunnan puh2861474"Tapaus" Aittakumpu/Simula hyvin paljastaa kuinka tyhmää ja turhaa sakkia Suomesta
löytyy. Toissapäivänä "joku" teki tänne avauksen liittyen Kalevan juttuun, että noilla kahdella olisi suhde. Eli Otsikko351443