Mieleen palautui vuosikymmenten takaa sellainen versio työkalupakista englannin kielisenä kuin tulsy.
No, kun nyt aloin etsiä tulsyä sanakirjoista, eipä sitä sitten löytynytkään. On vain tool box. Muistanko väärin vai onko se tulsy- versio vaikkapa puhekielisenä olemassa? Ja jos on, miten se lausutaan, oliko talsi?
Työkalupakkienglanniksi
8
190
Vastaukset
- Anonyymi
Ei googlekaan tiedä tusyä.
Ala talsia siitä, Talsi tiehesi. Minä talsin kotiin, - Anonyymi
Google tunnistaa tussun ja se yleensä riittää. Työkalun voi sinne majoittaa joksikin aikaa.
- Anonyymi
Tool racklet?
- Anonyymi
Sen tulsy-sanan olin kai kuullut Amerikan serkkuni vierailun yhteydessä 1970-luvun lopulla.
Kun sitten mainitsin sanan 1980-luvun puolivälissä työkaverilleni, joka oli 1950- luvulla ollut Kanadassa siirtolaisena, hän ymmärsi heti, mitä tarkoitan. Muistaakseni lausuin melko tavalla siten, kuten sanan tässä kirjoitan. - Anonyymi
Oudolta näyttää. Sellainen adjektiivi tulee tuosta lähinnä mieleen kuin toolsy, joka tarkoittaa monitaitoista (pelaajaa).
- Anonyymi
https://www.wordhippo.com/what-is/another-word-for/toolbox.html
Oletko varma ettei hakemasi sana ole "toolset" lausuttuna sopivalla murteella?- Anonyymi
Saattoi olla tuo toolset. Parempaa vaihtoehtoa en minäkään ole sanakirjoista tai netistä löytänyt.
Jos taas ei ollut toolset, sitten täytynee olla jokin puhekielinen versio, jota vain työmiehet tai amerinkansuomalaiset sellaiset käyttävät. - Anonyymi
Vastaus taisi löytyä.
Kirjoitin Google kääntäjään sanan toolsie ja se on kääntäjän mukaan suomeksi työkalut.
Jos nuo o-kirjaimet lausutaan lyhyenä, asia varmistuisi. Näin ollen minä olisin sille Kanadassa käyneelle työkaverille sanonut tulsi ja siitä hän ymmärsi, että kyse on tulsi boksista eli työkalupakista, josta amerikansuomalaiset ehkä käyttävät tätä lyhempää muotoa.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984