Oletko "läpsystä toiseen" ihminen?

Anonyymi-ap

Meitä ihmisiä on olemassa luoneeltaan, mieleltään erilaisia.
Pitkän parisuhteen jälkeen voi olla helppoa vaihtaa kuin pikajuoksijat kapulaa, kunhan juoksu etenee.

Itse en kuulu noihin, sydän vaatii aina jonkun ajan eheytyäkseen. Ilmeisesti ihminen jättää ja ottaa palan sydämestä.

Oletko läpsystä vaihtaen ihmisiä?

Moni vaihtaa puolisoa lennosta uuteen saman tien, kun vanhan kodin ovi sulkeutuu perässä. Yksi heistä on Sini, 38. Kokenut psykoterapeutti sanoo suoraan, mitä se kertoo ihmisestä. Taustalta voi löytyä karu syy.

10

282

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Niin kuin kuka Sini?

      Mutta siis, en ole. - Minulla on ollut kaksi pitkää parisuhdetta ja kummankin jälkeen olen koonnut itseäni vuosia, jotta olisin oikeasti valmis uuteen pitkäaikaiseen suhteeseen.

      Toki jotakin päiväkahviseuraa voi hankkia lyhyemmälläkin miettimisajalla ja muutenkin kulkea silmät auki, mutta tietäen, että en ole valmis.

      • Anonyymi

        Olet ihanteellisen tietoinen itsestäsi, jos tunnustat ettet ole valmis parisuhteeseen. Se kyllä tulee kohdalle, mielipide voi muuttua heti kun sen oikean siihen hetkeen kohtaa.


    • Anonyymi

      Jäikö linkki puuttumaan?

    • Anonyymi

      En ole, en sinne päinkään. Paitsi että ylipäänsä edes ihastun todella harvoin, niin olen myös äärimmäisen lojali yksilö. Mä en todellakaan pysty tuosta vaan siirtämään tunteitani ihmisestä toiseen.

      • Anonyymi

        Ai niin ja mä olen kerran nuorempana vaihtanut parisuhteesta liki suoraan toiseen ja voinut äärimmäisen huonosti. Jälkikäteen tarkasteltuna tajusin, että en mä edes rakastanut häntä. Hän oli ihan ok, ilman suurempia tunteita. Kitkutin siinä laastarissa aivan pitkään (sillä laastarihan se oli totaalisen rikkirevitylle sydämelle), likipitäen itseni täydellisesti rikki. Kun olin kerran siihen lähtenyt, niin enhän mä voinut antaa periksi, luovuttaa ja pettää lupaustani, vaikka kuinka tiesin, etten tule siinä koskaan onnelliseksi.


    • No mä olin varmaan joskus "lpsystä vaihto'-tyyppi..

      Exäni kohteli mua kaltoin jaajattelin, etä paremmsn, hyvn ihmisen sit voi ottaa elämään tietysti tuosta vaan...

      Mutta en mietinyt mitä se edellinen suhde lasteni äitiin saa aikaan minussa. Ei uudet suhteet olleetkaan ihania, kun möröt siitä edellisestä hyökkäsi kimppuun.

      Oppia ikä kaikki...

    • Anonyymi

      En ole. Kerran olen vaihtanut lennosta toiseen, mutta olin tehnyt henkistä eroa silloin jo pidempään. Jojoilin erotakko vai eikö erotakko. Enää vain irti riuhtaisu puuttui. Minä oon pikemminkin sellainen ihmeen odottelija, etten meinaa osata lähteä suhteista, vaikken olisi ihan onnellinenkaan. Pitkämielinen. Kuulemma liiankin.

      Ja sitten olen yleensä melko pian kyllä tavannut jonkun tavalla tai toisella, kun ensin olen muhinut kypsyäkseni kuin finni. Mutten välttämättä kaipaa ketään elämääni, etenkään pidempien suhteiden jälkeen tykkään hengitellä ittekseni. Ilman mitään säpinää ja säätöä. Ilman mitään viritelmää mihinkään.

      Jasu

      • Anonyymi

        Ja en harrastele pikaromansseja tms. Kun olen valmis suhteeseen, toivon ja oletan että vastapuolikin on aivan yhtä valmis ja tosissaan, eikä mikään jojoilija. Joka muuttaa mieltään tuuliviirinä ja kunhan nyt joku on asetelmin. Mä en välitä sellaisesta suhteilusta ollenkaan, mikä on jotain diipa daapa tapailua ja emmää tiiä onks tää nyt sitä vaiko tätä. Mielummin oon sitten kokonaan ilman ketään, kun kevytsuhteilen ja hengailen lasten oikeesti.

        Jasu


    • En ole. Ehdin olla 5v sinkkuna ja olin myös päivää vaille 4v selibaatissa, myös tarkoituksella. Olen aina pitkän suhteen jälkeen ollut sinkkuna 1.5-2v myös aiemmin. Tällä kertaa aikaa tarvitsi vaan enemmän. Treffejä ei sinkkuaikana ollut monta (3kpl) ja yksi pidempi aikainen kirjoituskaveri, ja nekin 3 henkilöä jakaantui vuoden ajalle. Siis kun lähdin taas miettimään, että seurustelu voisi taa olla ajankohtaista, aloitin tarkoituksella hyvin rauhallisesti yksi kerrallaan.

    • Anonyymi

      No olen todellakin läpsystä vaihtava. Tosin tämä läpsyni on nyt kestänyt 1.5vuotta ja jatkuu vielä ilmeisesti hyvän tovin.

      Sentään senverran edityntyt vastakkaiseen sukupuoleen tutustumisessa että koin hetken ihan aitoa älyllistä, emotionaalista ja henkistä yhteyttä erääseen naiseen webcam-sitellä ja hän tunsi samaa takaisin. Hämmentävä kokemus, haluaisin samaa lisää.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5225
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3267
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1847
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1820
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1675
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1521
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1395
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1306
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1287
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1277
    Aihe