Tervehdys!
Löysin ihan mielenkiintoisen sähköisen ilmiön nimeltä "Biefeldin ja Brownin ilmiö". Tämä elektromagneettinen ilmiö on riittävän voimakas nostaakseen metallisen, tietyllä tavalla rakennetun laitteen ilmaan ja pitääkseen sen leijunnassa.
Mikä Biefeldin ja Brownin ilmiö itse asiassa on? Onko sitä edes oikeasti olemassa? Ainakin näillä sivuilla sen voimalla on saatu lentämään "lifteri" niminen pienoislennokki:
http://guns.connect.fi/innoplaza/energy/plasma/lifter/lennokki.html
Tein myös netissä vähän tutkimusta ilmiön käytöstä. Ainakin Luftwaffe tutki ilmiötä aktiivisesti mm. Werhner Von Braunin johdolla. Myös tohtori Viktor Schauberger johti Itävallassa Biefeldin-Brownin ilmiöön pohjaavaa salaista tutkimusprojektia, jonka puitteissa tuotettiin Haunebu-sarjan lautasen mallisia aluksia. Haunebu-sarjan Saksalaiset tuotokset tuhottiin Saksan antautuessa -45, mutta pieni määrä prototyyppejä päätyi USA:n ja NL:n käsiin.
USA jatkoi ilmiön tutkimusta testaamalla Natsien rakentamia elektromangneettiseen levitaatioon pohjaavia lautasia. Lautasten olemassa olo viittaisi siihen, että Biefeldin-Brownin ilmiö olisi oikeasti olemassa.
Jos joku ymmärtää todella miten biefeldin-Brownin ilmiö toimii, niin selittäköön minullekin. Ja jos ilmiö kerran kykenee nostamaan kappaleen ilmaan, niin miksi sitä ei sitten käytetä nykyaikana ilma-aluksissa? Luftwaffelle ilmiö kelpasi levitaatioalusten voimanlähteeksi.
Sähköpostia ilmiöstä osoitteeseen [email protected].
Biefeldin ja Brownin ilmiö
5
1279
Vastaukset
- nimimerkki
No jos luit tuon sivuston kokonaisuudessaan, niin siellä oli ainakin jonkilaista teoriaa ilmiön mahdollisesta toimintamallista. Tosin se perustui suurilta osin oletuksiin.
Kokeessa oli myös laskettu lifterin tehontarve ja arvioitu että esim. tonnin painoinen lentolaite tarvitsisi 2500kW pysyäkseen ilmassa. Tässä ainakin yksi selitys miksi ilmiötä ei hyödynnetä nykyaikaisissa lentolaitteissa, ei yksinkertaisesti löydy riittävän hyvää teho/painosuhdetta omaavaa virtalähdettä.
Muuten kyllä todella mielenkiintoinen ilmiö, tekisi mieli itsekkin rakentaa tuollainen härveli :)- Merkitys
Mitä höperrät tonnin painosta? Sinulla ei taida olla materiaaliteknologia hallussa, koska kyllähän nykyään löytyy aika uskomattomia kevytmateriaaleja. Aluksen teho/painosuhteesta tulee parempi jos itse alus on "akku" eli se virtalähde, ja erillistä "moottoria" ei sähköisesti levitoivassa aluksessa edes tarvita, koska alushan voi liukua purkauskentässä valittuun suuntaan...
- calerae
Merkitys kirjoitti:
Mitä höperrät tonnin painosta? Sinulla ei taida olla materiaaliteknologia hallussa, koska kyllähän nykyään löytyy aika uskomattomia kevytmateriaaleja. Aluksen teho/painosuhteesta tulee parempi jos itse alus on "akku" eli se virtalähde, ja erillistä "moottoria" ei sähköisesti levitoivassa aluksessa edes tarvita, koska alushan voi liukua purkauskentässä valittuun suuntaan...
Vaikkakin saisit siitä virtalähteestä suhteellisen kevyenkin on 2,5MW melko paljon energiaa 1tn massan liikuttelemiseen. Lisäksi jos tuollaisen lentohärvelin rakentaa pitää ottaa huomioon että ko. masiinalla ei tee käytännössä mitään jos se ei pysty ottamaan oman massansa lisäksi juurikaan hyötykuormaa.
- jonttu
calerae kirjoitti:
Vaikkakin saisit siitä virtalähteestä suhteellisen kevyenkin on 2,5MW melko paljon energiaa 1tn massan liikuttelemiseen. Lisäksi jos tuollaisen lentohärvelin rakentaa pitää ottaa huomioon että ko. masiinalla ei tee käytännössä mitään jos se ei pysty ottamaan oman massansa lisäksi juurikaan hyötykuormaa.
Olet ihan oikeassa sinänsä. Saksalaisten rakentamat lautaset (Virl 1, Virl-V7, Haunebu II, Haunebu IV, Miethe disk) tuskin kykenivät ottamaan kovin suurta hyötykuormaa. Haunebu II oli aseistettu seurantalentokoneen ottaman kuvan perusteella konekiväärillä, torni oli lautasen pohjassa.
Mutta hyötykuormatarpeenhan ratkaisee lopulta levitaatioaluksen käyttötapa eikö niin? Esimerkiksi kevyt tiedusteluun tarkoitettu alus ei tarvitsekaan suurta hyötykuormakapasiteettia, ei myöskään pienen miesmäärän kuljetukseen käytetty alus.
Yhdysvalloissa ongelma on kierretty TR-3B-nimisessä laitteessa siten, että Biefeld-Broen ilmiön luomiseen käytetään hyvin kevyttä ja pienikokoista ydinreaktoria. Itse ilmiö luodaan "Black Triangle"-aluksen pohjassa olevalla kiihdyttimellä, jossa suprakuuma plasma (kahden elektroidin plasmaksi hajottama ilma) kiihdytetään valtavaan kierrosnopeuteen siten, että syntyy elektro gravitaatio ilmiö. Ilmiö vastaa samaa, kuin että aluksen massasta poistettaisiin karkeasti 89%. Työntömoottorit huolehtivat keventyneen massan liikuttelusta. Kuvat Belgian "ufosta" 1990-luvulta kertovat, että TR-3B on varustettu kolmella erillisellä työntömoottorilla aluksen kulmissa pohjapuolella. Härveli ei le mitenkään yliluonnollinen, kaikki tekniikka siihen oli olemassa jo 1980-luvulla. kokonaisuutena se on pitkälle kehittynyt häivekone, ei kuitenkaan täysin Stealth-kykyinen, koska Belgian ilmavoimat seurasivat konetta tutkilla. Jopa F-16 hävittäjät kävivät jahtaamassa Jenkkien konetta, joskaan eivät mahtaneet mitään TR-3B:n nopeudelle ja liikehtimiskyvylle.
TR-3B kykenee todennäköisesti ottamaan suuren lastin, sillä alus on valtavan kokoinenkin, arviolta ainakin jalkapallokentän kokoinen ja kolmion mallinen.
USA ei ole suuremmin edes vaivautunut suojelemaan TR-3B:n salaisuutta. Laite on nähty leijumassa ympäri USA:ta useitakin kertoja ja se on myös kuvattu ja nähty Belgiassa, Britanniassa ja Venäjällä. Ilmeisesti projektin salaisuuden verho pudotetaan pian ja USAF julkaisee tiedotteen Biefeld-Brown ilmiöllä lentävästä "black triangle" aluksesta.
Lisää aiheesta googlella hakusanoilla TR-3B ja "Black Triangle". jonttu kirjoitti:
Olet ihan oikeassa sinänsä. Saksalaisten rakentamat lautaset (Virl 1, Virl-V7, Haunebu II, Haunebu IV, Miethe disk) tuskin kykenivät ottamaan kovin suurta hyötykuormaa. Haunebu II oli aseistettu seurantalentokoneen ottaman kuvan perusteella konekiväärillä, torni oli lautasen pohjassa.
Mutta hyötykuormatarpeenhan ratkaisee lopulta levitaatioaluksen käyttötapa eikö niin? Esimerkiksi kevyt tiedusteluun tarkoitettu alus ei tarvitsekaan suurta hyötykuormakapasiteettia, ei myöskään pienen miesmäärän kuljetukseen käytetty alus.
Yhdysvalloissa ongelma on kierretty TR-3B-nimisessä laitteessa siten, että Biefeld-Broen ilmiön luomiseen käytetään hyvin kevyttä ja pienikokoista ydinreaktoria. Itse ilmiö luodaan "Black Triangle"-aluksen pohjassa olevalla kiihdyttimellä, jossa suprakuuma plasma (kahden elektroidin plasmaksi hajottama ilma) kiihdytetään valtavaan kierrosnopeuteen siten, että syntyy elektro gravitaatio ilmiö. Ilmiö vastaa samaa, kuin että aluksen massasta poistettaisiin karkeasti 89%. Työntömoottorit huolehtivat keventyneen massan liikuttelusta. Kuvat Belgian "ufosta" 1990-luvulta kertovat, että TR-3B on varustettu kolmella erillisellä työntömoottorilla aluksen kulmissa pohjapuolella. Härveli ei le mitenkään yliluonnollinen, kaikki tekniikka siihen oli olemassa jo 1980-luvulla. kokonaisuutena se on pitkälle kehittynyt häivekone, ei kuitenkaan täysin Stealth-kykyinen, koska Belgian ilmavoimat seurasivat konetta tutkilla. Jopa F-16 hävittäjät kävivät jahtaamassa Jenkkien konetta, joskaan eivät mahtaneet mitään TR-3B:n nopeudelle ja liikehtimiskyvylle.
TR-3B kykenee todennäköisesti ottamaan suuren lastin, sillä alus on valtavan kokoinenkin, arviolta ainakin jalkapallokentän kokoinen ja kolmion mallinen.
USA ei ole suuremmin edes vaivautunut suojelemaan TR-3B:n salaisuutta. Laite on nähty leijumassa ympäri USA:ta useitakin kertoja ja se on myös kuvattu ja nähty Belgiassa, Britanniassa ja Venäjällä. Ilmeisesti projektin salaisuuden verho pudotetaan pian ja USAF julkaisee tiedotteen Biefeld-Brown ilmiöllä lentävästä "black triangle" aluksesta.
Lisää aiheesta googlella hakusanoilla TR-3B ja "Black Triangle"."Ilmeisesti projektin salaisuuden verho pudotetaan pian"
Jäämme odottamaan kiinnostuneina.
TR-3B-lähteiden MFD, Magnetic Field Disrupter, perustuu pyörivään paineistettuun, suprajohtavaan plasmakiekkoon. Toiset lähteet kertovat voimakkaista sähkökentistä. Ehkä nämä ovat yhdistettävissä. Minun fysiikan tiedoillani on parasta jättää juttu avoimeksi ja toivoa, että saadaan pian muutakin kuin huhuja, tarinoita ja epäselviä ufokuvia.
Meloessani Suomenlahdella katselen nyt taivaalle nähdäksen muutakin kuin merikotkia ja Putinistanin reitillä pysymättömiä tiedustelukoneita: ehkä 200m mustia kolmioita :o)
Kiinnostavampana pidän nyt kylmäfuusion uusia käänteitä. Olisikohan ilmiöillä jotakin sukua. Kylmäfuusiossakin on oleellista voimakkaat magneettikentät...
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Israel aloitti 3. maailmansodan
https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.4612805Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek152645Nainen, meidän talossa on säännöt
1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E2691582Miksi me ei mies voida edes viestitellä irl?
En odota enkä vaadi mitään, voitaisiin vain olla yhteyksissä jollain tapaa ihan oikeasti.841184Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia4401121Oliko Farmi-finaalitehtävät mielestäsi tasaveroisia Lloydin ja Johannan välillä?
Onnea Farmi-voitosta, Lloyd. Et tainnut olla ihan kaikkien suosikki, mutta puskit voittoon! Oliko finaalitehtävät miel631098- 156960
Rakennetaanko yhdessä?
Haluaisin rakentaa sun kanssa yhteistä tulevaisuutta❤️ Onko meistä siihen? Huomaan että sulta puuttuu se joku tärkeä elä41928- 56889
- 79875