vehnänorasmehu

kukaan tehnyt

olen idättämässä vehnänoraita ja pitäisi saada ne mehuksi,sähkökäyttöinen orasmylly on vaan niin kallis hankkia(670e).Käsikäyttöinen noin 80e.Mutta pystyykö tekemään muuten kotikonstein?

10

4423

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • A ja O

      ...mutta käsikäyttöinen on ihan hyvä.

      • kukaan tehnyt

        taidanpa kallistua sen käsikäyttöisen puoleen, jos vaikka innostus lopahtaa hetikin


    • malla

      Itse just aloin kans orasta kasvattaan. Netissä oli oiskohan ruohonjuuri tms. niminen liike joska myi vähän yli 30 euroa, siis sellanen käsikäyttönen mylly. Itse en vielä osta. Onnistuu sen mehun teko myös tehosekoittimella. Ensin sillä "soseuttaa" oraat ja sitten siivilöi siitä mehun erikseen. Ei ehkä ihan niin tarkkaan saa mehua kuin myllyllä mutta aluksi käy tuommonenkin.

      • Nimetön

        vastaanpa näin kahden vuoden päästä.
        miten puristaminen onnistui tehosekoittimella?yleiskoneen
        nektaripuristimella saa puristettua mutta niitä ei saa enää mistään


      • tämä auttaa kaamokseen
        Nimetön kirjoitti:

        vastaanpa näin kahden vuoden päästä.
        miten puristaminen onnistui tehosekoittimella?yleiskoneen
        nektaripuristimella saa puristettua mutta niitä ei saa enää mistään

        Olen aina talviaikaan tehnyt vehnänorasmehua, sillä selviän kaamoksen yli.
        Orasmyllyni meni kuitenkin rikki. Nyt olen muutamia kuukausia tehnyt juuri niin että olen soseuttanut ensin pätkityt oraat veden kanssa tehosekottimessa ja siivilöinyt mehun. Siinä menee kuitenkin paljon ainesta hukkaan.
        Olen joskus kuullut että Kenwoodilla on vihermehupuristin, mutta en löydä moista laitetta nettihaulla. Tietääkö joku onko nykyään myynnissä mitään muuta kuin tuo noin 700 euron laite (käsimyllyn lisäksi)?


      • sinisinisini
        tämä auttaa kaamokseen kirjoitti:

        Olen aina talviaikaan tehnyt vehnänorasmehua, sillä selviän kaamoksen yli.
        Orasmyllyni meni kuitenkin rikki. Nyt olen muutamia kuukausia tehnyt juuri niin että olen soseuttanut ensin pätkityt oraat veden kanssa tehosekottimessa ja siivilöinyt mehun. Siinä menee kuitenkin paljon ainesta hukkaan.
        Olen joskus kuullut että Kenwoodilla on vihermehupuristin, mutta en löydä moista laitetta nettihaulla. Tietääkö joku onko nykyään myynnissä mitään muuta kuin tuo noin 700 euron laite (käsimyllyn lisäksi)?

        menee rikki, oliko sulla tsekkiläinen metalline vaiko sellanen uudempi?
        www.ukjuicers.com sivustolla myydään wheatgrass juicers osastolla puristimia.ilmeisesti nämä kalleimmat kahden terän koneet on parhaimpia mutta kyllä myös hankalasti puhdistettavia kai?
        jos luet kerro mullekin mielipiteesi myllyistä?


      • Tuope
        sinisinisini kirjoitti:

        menee rikki, oliko sulla tsekkiläinen metalline vaiko sellanen uudempi?
        www.ukjuicers.com sivustolla myydään wheatgrass juicers osastolla puristimia.ilmeisesti nämä kalleimmat kahden terän koneet on parhaimpia mutta kyllä myös hankalasti puhdistettavia kai?
        jos luet kerro mullekin mielipiteesi myllyistä?

        Olen onnistunut tekemään vehnänorasmehun Kenwoodin yleiskoneeseen liitetyllä tehosekoittimella. Laite on niin tehokas, että se soseuttaa oraat kokonaan juotavaksi, kunhan laittaa vettä mukaan.


      • kenwoodin
        Tuope kirjoitti:

        Olen onnistunut tekemään vehnänorasmehun Kenwoodin yleiskoneeseen liitetyllä tehosekoittimella. Laite on niin tehokas, että se soseuttaa oraat kokonaan juotavaksi, kunhan laittaa vettä mukaan.

        yleiskoneesta tehosekottimineen. tehsekotinko myös kenwoodin. onko vehnänoraan sellusoosan juominen terveellistä edes soseena,


      • sssam
        kenwoodin kirjoitti:

        yleiskoneesta tehosekottimineen. tehsekotinko myös kenwoodin. onko vehnänoraan sellusoosan juominen terveellistä edes soseena,

        Testasin sitä tehosekoitinta ja siivilää mehun tekemiseksi koko kesän, kokeilin sauvasekoitinta ja kutteriakin ja sitten painelin pikkusiivilän läpi. Ihan näppärä ja ehkä nopein konsti saada mehua aamutuimaan. Aiemmin olen käyttänyt Ruohonjuuren mehumyllyä ja kokeilin sitä taas viime viikolla. Täytyy kyllä myöntää että myllyllä tulee paremman makuista mehua vaikka myllyn peseminen ja kuivaaminen on hieman vaivalloisempaa kuin sauvasekoittimen käyttö. Luulenpa että muilla kuin myllyllä mehun sekaan tulee enemmän kuitua, joka ei taasen maistu niin hyvältä kuin myllyssä puristettu, jolloin orasmehusta tulee erittäin makeaa, mutta molemmilla tavoilla tulee kelpo terveysmehua! Ja lyhyt oras maistuu paremmalta kuin pitkäksi kasvanut.


    • mehusta

      En ole löytänyt mistään sopivaa myllyä, mutta Turun seudulla asuvana olen sattumalta keksinyt, että Citymarketit täällä myyvät pakastettua orasmehua tosi edullisesti. Koska se 100% mehua,ei paljon kannata itse nähdä vaivaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      129
      1343
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      100
      861
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      75
      693
    4. 50
      587
    5. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      12
      493
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      40
      474
    7. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      153
      451
    8. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      30
      407
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      175
      384
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      25
      381
    Aihe