Se alkoi ihan viattomasti, pari sukkaa silloin tällöin, ihan ajankuluksi niinku..
Sit lomareissulla maaseudun rauhassa havahduin neuloneeni jo sukan päivässä,
https://aijaa.com/McQeqt
(kotisukkia jämälangoista, tarkoituskin siis olla parittomia ja eriparisia, paitsi violetit mut ne menee ehkä siskolle)
Nyt olen aloittanut villatakkia tekemään ja suunnittelen purkavani vanhoista mulle huonosti istuvista sukista varret kun olis niin kivan vihreää lankaa, mistä vois vaikka pipon tehdä🤔
Voisin sanoa et homma on lähtenyt lapasesta,
Mut pitäs ehkä tehä ne lapaset ensin...
Apua mulla on pakkoneuloosi!
69
557
Vastaukset
Jaahas. Taas lähti ihan syyttä viesti... varmaan taikasana oli se U-kirjaimella alkava maa...
Mutta ehdotin, että tekis heille sukkia, kun jossain niitä pyydettiin. No ei tarvinnut toista kertaa ehdottaa, sieltä pukkaa sukkaa solkenaan. 😁No niin😁 en tiiä ehitkö mun vastauksen näkemään, mut nuita juutuubin neulepodcasteja on tullu seurattua viime aikoina, ja sen voin kyl sanoa ettei tuo mun neulominen nyt sentään Ihan niin välineurheilua ole ku joillain..🤔
Kaikki mun puikotki on joiltain edesmenneiltä sukulaisilta perittyjä, niinku aika iso osa mun langoistaki😃m.wurst kirjoitti:
No niin😁 en tiiä ehitkö mun vastauksen näkemään, mut nuita juutuubin neulepodcasteja on tullu seurattua viime aikoina, ja sen voin kyl sanoa ettei tuo mun neulominen nyt sentään Ihan niin välineurheilua ole ku joillain..🤔
Kaikki mun puikotki on joiltain edesmenneiltä sukulaisilta perittyjä, niinku aika iso osa mun langoistaki😃No välineistä millä mutsi ja sisko kilkuttelee noita, en tiedä? Mutta tuskin ihan hiteckkiä. 😁
Disseisback kirjoitti:
No välineistä millä mutsi ja sisko kilkuttelee noita, en tiedä? Mutta tuskin ihan hiteckkiä. 😁
Nii, mitäpä sitä ku vanhatki toimii👍
Ja "seiskaveikka"-langasta voi melkeen tehä mitä vaanm.wurst kirjoitti:
Ehkä joku muu osaa, entiiä🤔
No sit vaan sellainen sukka, ilman kantapäätä. 😁
- Anonyymi
m.wurst kirjoitti:
No ihan en niin tiukkaa silmukkaa osaa tehä😄
Huovuta, eli pese täysvillanen suojus 90 asteessa, mut muista että se kutistuu 25% helposti.
Eli te sen verran reilumpi. - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No sit vaan sellainen sukka, ilman kantapäätä. 😁
Kannattais narut laittaa et pysyy siellä missä pitääkin. Selän taase sit rusetille.
Anonyymi kirjoitti:
Kannattais narut laittaa et pysyy siellä missä pitääkin. Selän taase sit rusetille.
Hahaa..tiiveys ei olekaan pointti, vaan tekninen toteutus ! Ilke it! 😄👌
- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
💋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Mut Valtakunta, jos luet tän nii miten sulla on sujunu? Viimeksi olit sukkia tekemässä
valtakunta kirjoitti:
Puikko hukku.😅 se jäi siihen. Oot monet saanut tehtyä
No muutaman😏
Mihin se puikko hävis🤔 onko kaikki sohvatyynyjen ym. takuset pengottu
- Anonyymi
Hienoa että osaat kutoa ja teet hyödyllisiä asioita mutta tarvitsisit oman miehen joka sanoo nyt sinulle kutimet veks ja katselette yhdessä miehesi kanssa naisten jääkiekkoa ja syötte jotain hyvää mies sanoo nyt ei tehdä mitään vaan katotaan naisten jääkiekkoo
- Anonyymi
m.wurst kirjoitti:
Tiesithän et telkkaria voi kattua samalla ku neuloo☝️😉
Mut nyt rentoudutaan ja ollaan vain ja vahdataan tv tä
- Anonyymi
m.wurst kirjoitti:
Tiesithän et telkkaria voi kattua samalla ku neuloo☝️😉
Mut ei kannata värillisten sukkien kohdalla ainakaan jos tekee jo sitä toista sukkaa jonka täytyy olla samanlainen. Joutuu purkaa kun jännässä kohdassa on neulonut liikaa jotain väriä vaikka sitä piti neuloa kaksi kierrosta eikä 3-4.
- Anonyymi
Minä katsoisin mielummin miesten jääkiekkoa. Kiinnostaa enemmän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut nyt rentoudutaan ja ollaan vain ja vahdataan tv tä
Neulominen rentouttaa, toisin kuin jännitys tv'ta katsoen. Icehockey on jännittävä peli.
Tyylikäs kattaus. 😊🧦
Sinulla on kaunis ja tasainen "käsiala". Väriskaala on piristävä ja iloisen kirjava.
Hienoa työtä. 👍- Anonyymi
tuollainen että jaksdaako edez höpötää jotain urrtuja, ihmissuhdejuruja nuoe3wn naisrwnkin kanssa..
- Anonyymi
Miksei kunnon varsia sukiis?
Teen mää välillä niitäkin, nämä esitellyt nyt on rentoja kotisukkia kun piti nuo jämäkerät saada johonkin käytettyä
- Anonyymi
Pakkoneuloosi tai ei; ne ihmiset, jotka kutovat työpalsuissa, ei jatkoon. Onpa kiva esittää omia pointtejaan ja tuloksiaan yleisölle, jossa joka toinen näpertelee tai askartelee jotain. Oletteko kuulleet Aktiivisesti Läsnäolosta?
- Anonyymi
Kenelle yksinasuva on läsnä, itselleenkö. Ulkona paukkuu pakkanen 25- 35 pakkasta ja pitäis olla itselleen läsnä. Siinä kyllä itsekseen neulojen tai virkaten tulee jäsennelleeksi ajatuksiaan ja se rauhoittaa. Minä en ainakaan täällä kävisi edes harvakseltaan jos olisi joku toinen ihminen siinä vieressä. Mutta ei tosiaankaan koko ajan kestäis toista kun en ole läheisriippuvainen. Ja ikävissäni taas neulominen helpottais ikävää.
Jotkut ihmiset muuten pystyvät paremmin keskittymään jos saavat samalla tehdä käsillään jotain,
Ja jotkut kykenevät neulomaan jopa kävellessään🤔😮
- Anonyymi
:))
Mitenkäs sinua voisi auttaa?
Sulla on sukkamalli tuollaisella lyhyellä resorilla. Äiti teki sukkia, joissa varsi oli napakka aina nilkasta ylöspäin. Tykkäsin ja tykkään niistä edelleen. Jotain vahvempaa seoslankaa käytti jalkateräosaan noissa saapassukissa, niin pitävät vieläkin pintansa, vaikka tekijä on ollut poissa jo jonkin aikaa.
-keinovaginamies-On mulla niitä pidempivartisiakin joissa koko varsi on joustinneuletta. Nuo nyt on rennompia kotisukkia joihin opettelin vielä uudenlaisen kantapään (on itse asiassa parempi kui se perinteinen kantapää, ainaki omasta mielestä👍)
Mun yhellä kaverilla on yhä käytössä isoäitinsä tekemiä sukkia ja kyseinen mummo on vaihtanut hiippakuntaa jo ysikytluvun alussa, että kai hyvät sukat on tehty kestämään🤔 (tahi sit taaskin ennen osattiin vaan tehdä paremmin..)- Anonyymi
m.wurst kirjoitti:
On mulla niitä pidempivartisiakin joissa koko varsi on joustinneuletta. Nuo nyt on rennompia kotisukkia joihin opettelin vielä uudenlaisen kantapään (on itse asiassa parempi kui se perinteinen kantapää, ainaki omasta mielestä👍)
Mun yhellä kaverilla on yhä käytössä isoäitinsä tekemiä sukkia ja kyseinen mummo on vaihtanut hiippakuntaa jo ysikytluvun alussa, että kai hyvät sukat on tehty kestämään🤔 (tahi sit taaskin ennen osattiin vaan tehdä paremmin..)Nyt katoin tarkemmin noita, niin onhan ne jo vähintään semipro-tasoa. Ihan tiivistä neuletta. Kantapää tosiaan erilainen kuin äidin kutomissa ( vai oliko tuo oikea termi? ) Minun sorjat sääreni vaan haluavat, että niitä puristellaan talvella jollain lämpimällä ja mieluusti vielä aika ylös asti :)
Naapurin muorilta olen saanut sellaisia "höttö"sukkia, ne menee äkkiä entisiksi. Neule on jotenkin löysää ja lankakin vaikuttaa helposti rispaantuvalta. Se on yksi talvi ja ne on pohjasta puhki.
-keinovaginamies-
- Anonyymi
Tykkään väreistä. Varsinkin toinen oikealta, ruosteenruskea. - cu-
- Anonyymi
Ei tuo vielä mitään. Tilaan parilla sadalla lankoja välillä netistä. Olen neulonut, virkannut ja koukkuanut monta puseroa, monta sänkypeittoa, myös paripeiton valmiiksi. Olen neulonut lukemattoman määrän pipoja, cappello'ja, hattuja, pääpantoja (korvien suojaksi), kynsikkäitä, sormikkaita, lapasia, sukki, säärystimiä, kämmekkäitä, puhelinkoteloita, käsilaukkuja, tietokoneiden lämpökoteloita, mekkoja, liivejä, tyynyliinoja, villatakkeja, kaulaliinoja, jne. Ainoastaan jos olen sairas en neulo jos en pysty. Silloinkin koitan neuloa edes kokeeksi että kuinka paljon siihen neulomiseen edes kipeenä pystyn.
Minulla se ei alkanut viattomasti, vaan hyökkäsin puikkojen ja virkkuukoukkujen kanssa lankakerien kimppuun ja aloin neuloa hurjalla vauhdilla maanisesti, enkä voinut lopettaa vaan jatkoin, jatkoin ja jatkoin kunnes työ oli valmis. No lopetinko siihen? En! oli heti kiire aloittamaan uutta. Huijasin itseäni että teen vain aloituksen, mutta jatkoin kuin jatkoinkin aina aamuyölle saakka. Kukaan ei ollut sanomassa että heitä se työ syrjään ja tule jo nukkumaan. Minkä minä itselleni mahdoin.
Huomenna jatkan taas villapuseroa. neuloen.Huhhuh, meinaa jo alkaa hengästyttää😳
Mulla nää innostukset vähä niinku tulee ja menee,
Sitä innostusta nyt vielä oottelen et saisin nuista mittavista kangasvarastoistani tehtyä jotain
(Tosin olen selittänyt sitä sillä etten oikein tykkää mun uudesta ompelukoneesta, pitäs saada joku vanhan hyvän ajan kunnollinen ja järee sekä äree kone..)
Minun paras saavutus on lapaset. Sukkia on ole kuitenkaan koskaan neulonut. Minulla on vain neuloessa sellainen vika, että teen todella tiukkoja silmukoita. En vain kerta kaikkiaan osaa tehdä löysempää jälkeä. Sitten se koko työ kipristyy sillein rumasti.
Auttaskohan paksummat puikot🤔
Tosin kyllä mullakin aikoinaan opetellessa käsiala vaihteli raivokireestä niin löysään et puikot tipahteli työstä, ennenku löyty hyvä tatsi tuohon hommaan
Mun isä kerto et hän on aikoinaan koulussa saanut yhden lapasen valmiiksi ja se oli niin tiukkaa jälkeä et se pysyi pystyssä itekseen😃m.wurst kirjoitti:
Auttaskohan paksummat puikot🤔
Tosin kyllä mullakin aikoinaan opetellessa käsiala vaihteli raivokireestä niin löysään et puikot tipahteli työstä, ennenku löyty hyvä tatsi tuohon hommaan
Mun isä kerto et hän on aikoinaan koulussa saanut yhden lapasen valmiiksi ja se oli niin tiukkaa jälkeä et se pysyi pystyssä itekseen😃Minulla meinasi mennä sormet rakkuloille kun raavin niin tiukkaan puikoilla :D
- Anonyymi
Mulla sama. En tajua miten kukaan edes neuloo löysempää, kun itse neuloo nivelet kipeiksi kun niin tiukkasti neuloo :D Mutta siis, neulotko nykyäänkin vai onko noi peruja peruskoulusta tms?
Anonyymi kirjoitti:
Mulla sama. En tajua miten kukaan edes neuloo löysempää, kun itse neuloo nivelet kipeiksi kun niin tiukkasti neuloo :D Mutta siis, neulotko nykyäänkin vai onko noi peruja peruskoulusta tms?
Kouluajoista. Ei tule enää neulottua. Joskus olen vitsillä aloittanut jotain pannulappua, mutta ei ole ollut motivaatiota saattaa niitä loppuun.
- Anonyymi
voisin kokeilla mitähän nimiä tuokin tekisi...
Taharje
Lukhanri
Dyheiprin
Nenkertinai
Nalhaa
Hysepa Yhden lankahamsterin äitinä tunnistan taudinkuvan, mutta onneksi neuloosi on varsin hyvänlaatuinen tauti, koska siitä toipumisen ennuste on huono.😄
Mulla nuo innostukset valitettavasti vähä niinku tulee ja menee🤔
Mutta ihan onnistuneesti olen kuitenkin (toistaiseksi) pysytellyt poissa lankakaupoista (ja kangaskaupoista myös) kun tuota vanhaakin varastoa on vielä😁
Hienoilta kyllä näyttävät, muistan kun sain tällaisia joululahjaksi lapsena, tietysti petyin pehmeistä lahjapaketeista. Nykyään niitä osaa arvostaa ihan eri tavalla, itselläni on kassi tuollaisia vanhoja villasukkia, joita joku on aikoinaan kutonut. Itse en osaa. Kaupasta ostetut sukat ovat nykyään huonolaatuisia ja ohuita. Nyt talvella kun on hyvin kylmää ulkona, on helppoa laittaa paksut villasukat jalkaan, ne ovat tarpeeksi lämpimiä.
Kiitos😊
Mulla on joitain kaupasta ostettuja villasukkia jotka ovat kyllä paksua neulosta ja lämpimät, mut niissä on myös paksu sauma varpaiden päällä mikä tuntuu ärsyttävästi ja ahistaa (ainakin tällaista herkkäjalkaista jolle pikkuruinen kivi kengässä on jo kauhistus)
Kyllä sanon että on väärin tehty. Elleivät sitten ole balettitanssijalle. Kun kumisaappaassakin jalka on siinä asennossa, että on säären ja jalkapöydän kulma noin ysikymppiä. Sinulla on ollut liikaa vauhtia puikkojen kanssa viuhtoessa, niin on mennyt mutka loivaksi ja neulottu metsään. Tärkeintä ei ole kuinka kovaa mutkaan mennään, vaan kuinka kovaa sieltä ajetaan ulos.
Hehe, kiitoksia huolenpidosta mut neuloksessa on myös se hyvä puoli et se joustaa, eikä tuo tiimalasikantapää pääse oikein oikeuksiinsa tuollei tuossa ekassa kuvassa🤔
https://aijaa.com/yKfj98
Varsi näissä kyllä on varsin väljä, mut seuraavalla kerralla parempia👍m.wurst kirjoitti:
Hehe, kiitoksia huolenpidosta mut neuloksessa on myös se hyvä puoli et se joustaa, eikä tuo tiimalasikantapää pääse oikein oikeuksiinsa tuollei tuossa ekassa kuvassa🤔
https://aijaa.com/yKfj98
Varsi näissä kyllä on varsin väljä, mut seuraavalla kerralla parempia👍Juttu taitaapi olla kiinni siitä miten kantapään kavennus tehdään, kyllä se ysikymppinenkin sinne syntyy vähän toisella tavalla tehtynä, mummoni osasi sen. Ei noissakaan sinänsä mitään vikaa ole, niissä on käytössä vain ns. "sohvalla lepäily lepokulma" 😁
E-Lukka kirjoitti:
Juttu taitaapi olla kiinni siitä miten kantapään kavennus tehdään, kyllä se ysikymppinenkin sinne syntyy vähän toisella tavalla tehtynä, mummoni osasi sen. Ei noissakaan sinänsä mitään vikaa ole, niissä on käytössä vain ns. "sohvalla lepäily lepokulma" 😁
Ei todellakaan noissa ole mitään vikaa. Kivat värit ja kaunis käsiala. 👍
Kantapäitten tekemiseenkin on erilaisia ohjeita. Britit neulovat sukkansa vain neljällä puikolla (ne myydäänkin neljän paketteina) ja tekevät pelkkää putkea vain kärkikavennuksella. Kun tytär oli Englannissa vaihto-oppilaana perheessä, hän opetti perheen äidille ja mummulle suomalaisen villasukan kantapään neulomisen, kun kumpikaan näistä ei ollut aiemmin edes nähnyt sillä tavalla neulottua sukan kantapäätä.Xena-183 kirjoitti:
Ei todellakaan noissa ole mitään vikaa. Kivat värit ja kaunis käsiala. 👍
Kantapäitten tekemiseenkin on erilaisia ohjeita. Britit neulovat sukkansa vain neljällä puikolla (ne myydäänkin neljän paketteina) ja tekevät pelkkää putkea vain kärkikavennuksella. Kun tytär oli Englannissa vaihto-oppilaana perheessä, hän opetti perheen äidille ja mummulle suomalaisen villasukan kantapään neulomisen, kun kumpikaan näistä ei ollut aiemmin edes nähnyt sillä tavalla neulottua sukan kantapäätä.Mää olen joskus kattonut jotain ulkomaisia (ainakin jenkkiläisiä) neule-videoita, enkä oikein koskaan päässyt kärryille miten ne niitä silmukoita neuloo ku näyttää jotenkin ihmeen monimutkaiselta langan siirtelyltä ja kiepauttelulta🤔
Kyllä meillä on helppoa😁m.wurst kirjoitti:
Mää olen joskus kattonut jotain ulkomaisia (ainakin jenkkiläisiä) neule-videoita, enkä oikein koskaan päässyt kärryille miten ne niitä silmukoita neuloo ku näyttää jotenkin ihmeen monimutkaiselta langan siirtelyltä ja kiepauttelulta🤔
Kyllä meillä on helppoa😁Meillä on ylipäätään vielä omin käsin tekeminen ja käsityöt ihan eri tavalla hanskassa ja kunniassaan, kuin vaikka monissa muissa Euroopan maissa. Niissä maissa koulukäsitöissäkin on siirrytty vain designiin enää, joten heiltä alkaa luonnollisesti vähentyä käsityöläiset.
- Anonyymi
Lucifer tv-sarjassa on jotain, hyviä juttuja, sano sille että: mene helvettiiin!
vastaa: no sieltähän minä juuri tulin. - Anonyymi
jos on pakkoneuloosi, silloin oikea ammatti on villasukkien parsiminen.
parisen kuukautta on itselläni aikaa tutustua tuohon netflixiin, sittrn päätän mitä tuon maksu-tv:n teen really, ai - Anonyymi
Hyviä ruskan värejä. Näissä talvissa villasukat on jees.
- Anonyymi
Mikä pakkoneuroosi tuo on? Tykkäät kutoa ja sinulla on halu auttaa muita. Ole iloinen. Kudoin kastesukkia vauvoille kirkkoon muutamat, sitten kyllästyin. Tarkoittaako se muka ettei minulla ole pakkoneuroosia, ei tarkoita, tympäännyn samaan hommaan helposti. Hyvä sinä!!
Nii no, tuo pakkoneuloosi oli ehkä liian vahva sana🤔 eikä mulla sillai, pystyn myös muutakin tekemään ku neulomaan😁
- Anonyymi
niin jos minä ja gaaceilij... eivät katoile helposti kuin jossain Kadonnneet-ohjelmassa.
kun ruo on hucirrava joka tekee nimiä, mitähän nyt..
ivari
Toheigaval
Noripals
Kolinelmies
Munnimiomunnimiomunnimiomunnimiongatpals
Laysu - Anonyymi
Ei vaikuta neuroosilta vaan addiktiolta.
No hupsista saatana! Jo oli aikakin. Laitapa yhdet pidempivartiset villasukat tulemaan, väreillä ei väliä (pinkki pukee heteromiestä...), maksan postikulut.
Kuis muuten suhisee, puikkojen lisäksi?Suaattaapi olla että laitanki..😁
Täsähän tämä, työttömänä yhäti
Päivä päivältä kissojen kans laiskistutaan, mut ehkä se siitä ku kevät koittaa🤔 tää ny lasketaan vielä talviuniajaksim.wurst kirjoitti:
Suaattaapi olla että laitanki..😁
Täsähän tämä, työttömänä yhäti
Päivä päivältä kissojen kans laiskistutaan, mut ehkä se siitä ku kevät koittaa🤔 tää ny lasketaan vielä talviuniajaksiNo siis joko ne tulee Kärppien väreissä tai sitten pinkkeinä, miksei pridenäkin, mikään muu ei käy 😂
Njoo, on kyllä, horrostime, monessakin mielessä. Kaipa se siittä kun kevät saa. Ja varmaan saa joku muukin...randombypasser kirjoitti:
No siis joko ne tulee Kärppien väreissä tai sitten pinkkeinä, miksei pridenäkin, mikään muu ei käy 😂
Njoo, on kyllä, horrostime, monessakin mielessä. Kaipa se siittä kun kevät saa. Ja varmaan saa joku muukin...Mulla olis kyllä iso kerä oikein äitelää possunpinkkiä tuolla, mut se ei valitettavasti oo oikeen sukkalankaa🤔
Katotaan mitä järjestyy👍😁m.wurst kirjoitti:
Mulla olis kyllä iso kerä oikein äitelää possunpinkkiä tuolla, mut se ei valitettavasti oo oikeen sukkalankaa🤔
Katotaan mitä järjestyy👍😁Eli se on sitten Käppärät! 😂
Olet taitava, arvostan ja hattua nostan. Yleensäkin arvostan taitoja mitä muilla on; käsityöt, kirjoittaminen, maalaus, laulaminen... jne...
En osaa oikein neuloa. Tai no, en vain ole suuntautunut siihen. Oppisin jos haluaisin, mutta ei huvita. Villasukissa on onneksi pitänyt anoppini, nyttemmin eräs "tyttäristäni". Sain äskettäin lahjaksi häneltä aivan upeat kettusukat, pitkät.
Söpö kuva sulla metukka :)Kiitos😊
Mun äiti kans tekee tuommosia pitkävartisia kirjoneulesukkia, minä en vielä oikeen nuita kirjo-/kuvioneuleita hallitse
- Anonyymi
Diagnoosi: tuntematon sairaus. Johon kaikki mahdolliset lääkepillerit määrättävä mitä on olemassa jos joku niistä toimisi.
Mukkelix-Makkelix ja sitten nukkumaan, tuo naisten alppihiihto, harvoin pahasti loukkaantuu, ja niin, jos väsyttääkin niin voi mennä pehmeään lumeen lepäämään.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 898206
- 906302
Minua nainen harmittaa, että en pääse sun rahoihin käsiksi
En pysty myöskään pilaamaan elämääsi niin kauan kun sulla on fuck off pääomaa. Harmittaa myös etten tiedä kuinka paljon586213Sydän karrella
Jos yritän olla niin rehellinen kuin pystyn paljastamatta mitään tärkeää. Ensiksi mä huomasin sun tuijottavan mua. Ihme344791- 443274
- 503255
Olet taitava
monessa asiassa. Myös siinä, miten veit sydämeni. Äkkiarvaamatta, pikkuhiljaa. Yhtäkkiä huomasin että minusta puuttuu jo572812- 442809
Sinällään hauska miten jostakin
jaksetaan juoruta vaikka mitä. Jakorasia yms. Raukkamaista toimintaa. Annetaan jokaisen elää rauhassa eikä levitellä per482760- 492740