Turhaa työtä..

Jotkut sukulaiset ja tuttavat ihmettelee, että miksi mulla on muka aina niin paljon hommia ja miksi vaikka kellarirempassa menee aikaa niin paljon.

En jaksa selittää heille, mutta syynä on esimerkiksi turha työ. Sikäli turha, että jos pystyisin miettimään etukäteen mitä teen milloinkin, voisin ennakoida.

Tässä yksi esimerkki. Eristeet on sellaisissa 4-5 kpl nipuissa, jotka olleet sateessa koko kesän... ja sitä vettähän tuli myös... no roudasin ne syksyllä talon taa, etteivät jäisi lumipenkkojen alle. Siellä on sellainen 1,5 metrin väli aitaan talosta... mutta tietty se on tuiskutanut aidan ja seinän välin tukkoon. Ja lisäksi eristelyt on nurmikolla, joten ne on lumen alla, jäätyneet toisiinsa ja maahan. 🙄

Kiva koittaa niitä nyt repiä sieltä irti... 😤😡

Tälläiseen mulla menee aika... mutta ei voi mitään... eikun keksimään miten niitä sieltä saa irti...🙄

203

1201

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ööö, Herää kysymys miksi et pysty miettimään?

      • Anonyymi

        Ihmisillä kuule voi olla vaikka kiire!!!


      • Joo. Kiire tekee sen. Syksyllä sentään kerkesin viedä ne talon taa, minne en työnnä lumia ne levyt. Mutta jos olisin miettinyt tarkempaan, olisin irroitellut ne toiistaan, laitellut väliin jotain ja peitellyt pressulla.

        Eikä silloin tule tuollaisia mietittyä. Oli tärkeämpää saada kattila pannuhuoneeseen ja kytkettyä se järjestelmään.


      • Hej vaan sun heiluvilleskin. 😁


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihmisillä kuule voi olla vaikka kiire!!!

        Yks mies hättäili Ylivieskassa ja jäi junan alle.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😍 ­­N­y­­m­­­f­­­o­­m­­a­­­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Oletpa suloinen sinullahan on ihan samoja ongelmia kuin minullakin. 🥰 myöhästyin kuin en osannut ennakoida säätä joten yli puoltunia meni raputtaa autoon näkyvyyttä ja myöhästyin ja saavat pulttia siitä.

      • Mieshän ei halua ostaa perssua siihen ja olen havitellut sitä jo muutaman vuoden verran. En tiedä miksi se ei halua.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Mieshän ei halua ostaa perssua siihen ja olen havitellut sitä jo muutaman vuoden verran. En tiedä miksi se ei halua.

        Riittää vaikka vanha räsymatto tuulilasille tms. Mikä ei tartu lasiin kiinni ja on tarpeeksi painava tai saa ovien väliin niin ettei tuuli vie.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Riittää vaikka vanha räsymatto tuulilasille tms. Mikä ei tartu lasiin kiinni ja on tarpeeksi painava tai saa ovien väliin niin ettei tuuli vie.

        Jasu

        Ei meillä ole räsymattoja🤷🏻‍♀️ eikä se peite nyt niin paljoa maksa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Ei meillä ole räsymattoja🤷🏻‍♀️ eikä se peite nyt niin paljoa maksa.

        Mutta ostat sen itse. Ei siihen lupia tarvita. Jos sinä et halua skrapata tuulilasia, niin joko sen tekee ukkosi tai tai myöntyy suojapeittoon.


      • Anonyymi
        valtakunta kirjoitti:

        Ei meillä ole räsymattoja🤷🏻‍♀️ eikä se peite nyt niin paljoa maksa.

        Tuulilasin päälle voi istahtaa ja katiskan jälki sulattaa leveältä alueelta lasin.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mutta ostat sen itse. Ei siihen lupia tarvita. Jos sinä et halua skrapata tuulilasia, niin joko sen tekee ukkosi tai tai myöntyy suojapeittoon.

        Nyt se on vasta myönty kun sen takia perhe joutu kärsimään. Neuvola ajoista myöhässä oleminen pisti neuvolantädin pistää vuorostaa lastensuojelu ilmoituksen.
        en tee ostoksia ilman mitään lupaa. Taas se suuttu kun muistutin siitä kun ei kokenut tarpeelliseksi. Se vaan sano ettei siitä tarvitse enää puhua.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mutta ostat sen itse. Ei siihen lupia tarvita. Jos sinä et halua skrapata tuulilasia, niin joko sen tekee ukkosi tai tai myöntyy suojapeittoon.

        Mies Perusteli edellisessä autonsisälämmitin mutta tuossa sitä ei ole ostetttu edellisessä autossa jäi kiinni kytkinpohjaan neuvolan täti on niin ”ymmärtäväinen” edellisen talven kohdalla miksi sitten kuin täit oli nytkin ja muut mihin en osaa ennakoida kuin lapsi valvottaa yön. Kiitos kun olen niin huono vanhempi.
        16 käynnistä vain 10 sain toteuttua vuodessa, niih tuosta väänsi lastensuojelu ilmoituksen. 3 viimeksi tuli mies kertoi tasalta kun oli aika. Auton ikkunajäässä, täit, valvottaminen yö, selkä rikki(en päässyt kävelemään , kytkin pohjassa ei yksi vaan muutaman kerran.. eli tuossa ne kerääntyi. Sen vuoksi on hyvin ikävä tuollainen piiskaaminen minua kohtaan väärin. Etsitään ongelmia vanhemmista en osaa ennakoida kaikkea jooh.

        Huomasin lapsen synnyttyä olisi pitänyt olla kotikäynti kotia tukien, ei ollut sinne tyyliin menin joku toinen kanto lapsen.

        Jooh tottakai on paskamainen tilanne tehdä lastensuojelu ilmoitus myöhästymisestä se on minun luontaista myöhästyä ongelmat on minuun liitoksissa myös peruutettuja aikoja.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mutta ostat sen itse. Ei siihen lupia tarvita. Jos sinä et halua skrapata tuulilasia, niin joko sen tekee ukkosi tai tai myöntyy suojapeittoon.

        Eipä mitään kun minulla 5 koulusta kieltäytyjään saan niistä joka 70 tunnin jäämisen väliin lastensuojelu ilmoituksen .🥹 joten tälle vuodelle jo 6 lisää joten oikeat avun tarvitsevat hukkuu näiden taakse vuosi jo töyttyi näistä.

        Että nykyään lastensuojeluilmoituksia tulee ihan mistä vaan.

        Olen mieltä että olisi aika alkaa osata puolustaa itseään joten se oli vastaus että potilasasiamiehelle olisi pitänyt viedä lapsen koulun puutteessa. Se oli vaan lastensuojelun vastaus kun kysyin miten puolustautua kun lapsen oikeus ei toteutunut tuen saamisessa. Eli vain pyroktratia taistelua.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mutta ostat sen itse. Ei siihen lupia tarvita. Jos sinä et halua skrapata tuulilasia, niin joko sen tekee ukkosi tai tai myöntyy suojapeittoon.

        Saat Valtikselta vst monologin asiasta kuin asiasta nykyään..🙄

        Kukaan vakkari ei jaksa enää tuota jankutusta...🙄

        Sitten jos joku sanoo suoraan, ilmoittaa Laltis, että Supolle, Poliisille ja pelastakaa kaikki ry;lle on ilmoitettu ja näyttökaappaukset lähetetty..🙄

        Neuvon sua... elä puutu Valtiksen kirjoituksiin enää... 🙄


      • Disseisback kirjoitti:

        Saat Valtikselta vst monologin asiasta kuin asiasta nykyään..🙄

        Kukaan vakkari ei jaksa enää tuota jankutusta...🙄

        Sitten jos joku sanoo suoraan, ilmoittaa Laltis, että Supolle, Poliisille ja pelastakaa kaikki ry;lle on ilmoitettu ja näyttökaappaukset lähetetty..🙄

        Neuvon sua... elä puutu Valtiksen kirjoituksiin enää... 🙄

        Elisakettu ei ole kuin sinä. Se osaa käyttäytyä ilman että syyttelet minua mistäkin missä täyttyykin rikosmerkinnöt sinun syyttelystä. Se on vahna palstalainen miehenlogiikalta.


      • Disseisback kirjoitti:

        Saat Valtikselta vst monologin asiasta kuin asiasta nykyään..🙄

        Kukaan vakkari ei jaksa enää tuota jankutusta...🙄

        Sitten jos joku sanoo suoraan, ilmoittaa Laltis, että Supolle, Poliisille ja pelastakaa kaikki ry;lle on ilmoitettu ja näyttökaappaukset lähetetty..🙄

        Neuvon sua... elä puutu Valtiksen kirjoituksiin enää... 🙄

        Supolle juuh on laitettu noista rada-aidoista pistetty että olisi kannattavaa ennen kuin alkaa maahanmuutto ryntäys.


      • Disseisback kirjoitti:

        Saat Valtikselta vst monologin asiasta kuin asiasta nykyään..🙄

        Kukaan vakkari ei jaksa enää tuota jankutusta...🙄

        Sitten jos joku sanoo suoraan, ilmoittaa Laltis, että Supolle, Poliisille ja pelastakaa kaikki ry;lle on ilmoitettu ja näyttökaappaukset lähetetty..🙄

        Neuvon sua... elä puutu Valtiksen kirjoituksiin enää... 🙄

        Osaan ennakoida mutta on sulosta kun pidät minua vaaraallisena sinulle.🥰 ehkä ei kannata kaivaa itselle kuoppaa, mihin langeta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Elisakettu ei ole kuin sinä. Se osaa käyttäytyä ilman että syyttelet minua mistäkin missä täyttyykin rikosmerkinnöt sinun syyttelystä. Se on vahna palstalainen miehenlogiikalta.

        Minä en oos syytellyt sinua mistään...

        Tai no syyttelystä...

        Syyttelet vaikka ketä ja mitä, sekä jakeket uhkailuja sinne ja tänne...

        Mua be ei haittaa syytä vaan ja uhkaa.


      • Disseisback kirjoitti:

        Saat Valtikselta vst monologin asiasta kuin asiasta nykyään..🙄

        Kukaan vakkari ei jaksa enää tuota jankutusta...🙄

        Sitten jos joku sanoo suoraan, ilmoittaa Laltis, että Supolle, Poliisille ja pelastakaa kaikki ry;lle on ilmoitettu ja näyttökaappaukset lähetetty..🙄

        Neuvon sua... elä puutu Valtiksen kirjoituksiin enää... 🙄

        Nauttisitko jos kutittelisin sinua kaulan alta tai silittelisin?

        Ettet nyt päätä vaivaa, kyllä elisa tietää otan näyttökuvia ja puolustanut muitakin.


      • valtakunta kirjoitti:

        Osaan ennakoida mutta on sulosta kun pidät minua vaaraallisena sinulle.🥰 ehkä ei kannata kaivaa itselle kuoppaa, mihin langeta.

        Mä kerron osimoilleen Ellulle missä mennään. Hän ei ole täällä aikoihin ollut...

        Sä sekosin korona-aikaan täysin, hetken olit pois ja ssma neno jatkuu....

        En mä sinuun aio vaikuttaa. Puhun muille sinusta...


      • valtakunta kirjoitti:

        Nauttisitko jos kutittelisin sinua kaulan alta tai silittelisin?

        Ettet nyt päätä vaivaa, kyllä elisa tietää otan näyttökuvia ja puolustanut muitakin.

        En luultavasti.... olo olisi kuin jokin asetta ohimollani pitävä koettaisi olla minulle mukava...

        Ei siihen auta lepertely kun pitää toista uhkaavana...

        Ja haluat uhkailla...


      • Disseisback kirjoitti:

        Mä kerron osimoilleen Ellulle missä mennään. Hän ei ole täällä aikoihin ollut...

        Sä sekosin korona-aikaan täysin, hetken olit pois ja ssma neno jatkuu....

        En mä sinuun aio vaikuttaa. Puhun muille sinusta...

        Vaikka nyt koet noin asian kyllä ihmisiä kuollut paljon koronaan rakkaani.


      • valtakunta kirjoitti:

        Vaikka nyt koet noin asian kyllä ihmisiä kuollut paljon koronaan rakkaani.

        Olenkos minä väittänyt tuota vastaan jotain, vai mitä koetat sanoa?


      • Disseisback kirjoitti:

        En luultavasti.... olo olisi kuin jokin asetta ohimollani pitävä koettaisi olla minulle mukava...

        Ei siihen auta lepertely kun pitää toista uhkaavana...

        Ja haluat uhkailla...

        Elä nyt kuitenkaan koe noin ei ole tarkoitus sinua pelästyttää en ole koskaan uhannut sinua millään, poliisi ei koskaan kohdista asetta sinuun se on suoja vain sinun omia puheita vastaan. En koskaan halua että sinua vahingoitetaan.


      • Disseisback kirjoitti:

        Olenkos minä väittänyt tuota vastaan jotain, vai mitä koetat sanoa?

        En ole seonnut silloinkaan olen tutkinut paljon koronaan kyseisenä aikana ja lähettellyt poliisille viraommaisille viestiä kun olin pois. Olen yrittää estää kuolemat.


      • Disseisback kirjoitti:

        Olenkos minä väittänyt tuota vastaan jotain, vai mitä koetat sanoa?

        Olen liian heikko sinut mikä tekee siirron pitäisi tehdä on ottaa yhteyttä ihmisoikeuteen ettei suomessa käytetä WHO:n ohjaamia suojakeinoja joita pitäisi käyttää ettei korona aiheuta varioita ja kuolemia. Silloin kun suojat on köytössä ei ole terveysuhkaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        En ole seonnut silloinkaan olen tutkinut paljon koronaan kyseisenä aikana ja lähettellyt poliisille viraommaisille viestiä kun olin pois. Olen yrittää estää kuolemat.

        Et sinä ole mikään Jumala.. ei ksikki kuolrmat tarkoita sitä, että sinun opeilla käyttäytymällä niitä olisi voinut estää tapahtumasta...


        Ihminen täällä elää noin 80 vuotta...luultavammin koronaan kuolleet on olleet yli 40 v täyttäneitä suurimmaksi osakseen.

        1500-luvulla yli 40 vuotta eläneet ois noitia 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Et sinä ole mikään Jumala.. ei ksikki kuolrmat tarkoita sitä, että sinun opeilla käyttäytymällä niitä olisi voinut estää tapahtumasta...


        Ihminen täällä elää noin 80 vuotta...luultavammin koronaan kuolleet on olleet yli 40 v täyttäneitä suurimmaksi osakseen.

        1500-luvulla yli 40 vuotta eläneet ois noitia 😁

        Juustoreikä malli sinun pitää opella rakas. minulla on puhdas omatunto olen tehnyt parhaani. Ihmiset pelkäävät FFP2 kun ne osa asuste mutta ihmiset oppinut ne suojaa myös kylmältä pakkaselta niiden käyttö on monipuolinen vaikka koet uhkaa katselin ihmisen pukevan jo FFP2 kun pölyttynyttä mattoa piiskasi tai urheiltiin kovalla pakkasella pystyi paremmin hengittää kuin pakkasessa. Ihmiset jotka ahdistuksevat kasvojen edessä jotain ja niitä leimattiin hulluksi.


      • Disseisback kirjoitti:

        Et sinä ole mikään Jumala.. ei ksikki kuolrmat tarkoita sitä, että sinun opeilla käyttäytymällä niitä olisi voinut estää tapahtumasta...


        Ihminen täällä elää noin 80 vuotta...luultavammin koronaan kuolleet on olleet yli 40 v täyttäneitä suurimmaksi osakseen.

        1500-luvulla yli 40 vuotta eläneet ois noitia 😁

        Minun opeilla ne on tutkittuja asioita vieläkin että tieteellisesti toimivia keinoja. https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/725dd84e-7e20-4fa8-99ac-034fd0045614


      • valtakunta kirjoitti:

        Elä nyt kuitenkaan koe noin ei ole tarkoitus sinua pelästyttää en ole koskaan uhannut sinua millään, poliisi ei koskaan kohdista asetta sinuun se on suoja vain sinun omia puheita vastaan. En koskaan halua että sinua vahingoitetaan.

        En mä prlkääkään sun juttuja..

        Mutta sun tyylisi on uhata, eli uhkailla, jos joku ei ole samaa mieltä kuin sinä...

        Erimirlyä olevat, kuten mä, kiusaa sinua, sinun mielstä ja uhkaat/ilmoitat virsnomaisille.....

        Mua se ei pelota. Voin vastata vaikka viranonaisille juttujani. Mutta mä puhun muista...täällä on säikympääkin väkeä... ja jotkut takuulla ärsyttääkin sua tahallaan.

        Mutta ne ei sani keiyä ne on...


      • Disseisback kirjoitti:

        En mä prlkääkään sun juttuja..

        Mutta sun tyylisi on uhata, eli uhkailla, jos joku ei ole samaa mieltä kuin sinä...

        Erimirlyä olevat, kuten mä, kiusaa sinua, sinun mielstä ja uhkaat/ilmoitat virsnomaisille.....

        Mua se ei pelota. Voin vastata vaikka viranonaisille juttujani. Mutta mä puhun muista...täällä on säikympääkin väkeä... ja jotkut takuulla ärsyttääkin sua tahallaan.

        Mutta ne ei sani keiyä ne on...

        Ehkä et huomaa kun puhut väärää tietoa elämästäni kuin ”sekoisin” huomion noin selkeämmin kun syytät minua jostain. Se että et ymmärrä minua tarkoita olisin seonnut. Enkä tiennyt tuli noin ikövä minua jouduin selvittää joka viikko miksi lapset on koulusta pois oli kotiopetuksessa puolivuotta. Pahimman kuoleman aallon yli syksystä 2021-2022 keväänseen


      • valtakunta kirjoitti:

        Juustoreikä malli sinun pitää opella rakas. minulla on puhdas omatunto olen tehnyt parhaani. Ihmiset pelkäävät FFP2 kun ne osa asuste mutta ihmiset oppinut ne suojaa myös kylmältä pakkaselta niiden käyttö on monipuolinen vaikka koet uhkaa katselin ihmisen pukevan jo FFP2 kun pölyttynyttä mattoa piiskasi tai urheiltiin kovalla pakkasella pystyi paremmin hengittää kuin pakkasessa. Ihmiset jotka ahdistuksevat kasvojen edessä jotain ja niitä leimattiin hulluksi.

        No ensinnäkin yksi tärkrä juttu....minä en ole sinun rakas..

        Ja toinen.. kukaan ei elinikäänsä muiden ihmisten seurassa vietä maski naamassa lopun elämäändä.

        Eikä sekään riittäisi...Korona on ja tulee olemaan yksi monista viruksista täällä.


      • Disseisback kirjoitti:

        No ensinnäkin yksi tärkrä juttu....minä en ole sinun rakas..

        Ja toinen.. kukaan ei elinikäänsä muiden ihmisten seurassa vietä maski naamassa lopun elämäändä.

        Eikä sekään riittäisi...Korona on ja tulee olemaan yksi monista viruksista täällä.

        Jooh kuin sanoin minulla on rakkautta ollut viime päivinä paljon jo liikaakin sydämessä, en sano enää kun et tahdo.


      • Disseisback kirjoitti:

        No ensinnäkin yksi tärkrä juttu....minä en ole sinun rakas..

        Ja toinen.. kukaan ei elinikäänsä muiden ihmisten seurassa vietä maski naamassa lopun elämäändä.

        Eikä sekään riittäisi...Korona on ja tulee olemaan yksi monista viruksista täällä.

        Jooh tuossa olemme eri mieltä 🤷🏻‍♀️ meillä se on arkea vähentää taudin saamista muiden ihmisten seurassa, jotka ei ole perheen jäseniä.

        Riskien kohtaamisia on mutta en jaksa seurata koska on ajan kohtainen joten mieluusti käytetään usein kuin ei ollenkaan.


      • elisakettu kirjoitti:

        Mutta ostat sen itse. Ei siihen lupia tarvita. Jos sinä et halua skrapata tuulilasia, niin joko sen tekee ukkosi tai tai myöntyy suojapeittoon.

        HALOO! ELLU HOI!

        Toivottavasti erottui?

        Palsta ei tod. Ole entinensä....

        Kaikrnmaailman hörhöt täällä vaan kirjoittelee, kunhan saavat sanoa jitain...🙄

        Saahan täällä sanoa mitä vaan, en sitä kiellä...mutta asioists ei enää keskustella...niitä julistetaan. Olet puolesta tai vastaan.. .

        Perseestä... 🙄


      • valtakunta kirjoitti:

        Jooh kuin sanoin minulla on rakkautta ollut viime päivinä paljon jo liikaakin sydämessä, en sano enää kun et tahdo.

        Rlä suotta......touhuu muuta..


      • Disseisback kirjoitti:

        Rlä suotta......touhuu muuta..

        Mitäh🥰 taidat kuitenkin tarvita vähän rakkautta.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mitäh🥰 taidat kuitenkin tarvita vähän rakkautta.

        No mieluummin jostain muusta suunnasta...🙄


      • Disseisback kirjoitti:

        No mieluummin jostain muusta suunnasta...🙄

        Niih se on hyvä.

        7Rakkaat ystävät, rakastakaamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta. Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan. 8Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.

        www.raamattu.fi/raamattu/KR92/1JN.4.7-1JN.4.8


      • valtakunta kirjoitti:

        Niih se on hyvä.

        7Rakkaat ystävät, rakastakaamme toisiamme, sillä rakkaus on Jumalasta. Jokainen, joka rakastaa, on syntynyt Jumalasta ja tuntee Jumalan. 8Joka ei rakasta, ei ole oppinut tuntemaan Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.

        www.raamattu.fi/raamattu/KR92/1JN.4.7-1JN.4.8

        Huhhuijaa ja silleen...


      • Disseisback kirjoitti:

        Huhhuijaa ja silleen...

        Mitä tarjosin sen toisen suunnankin ajattelitko vihata minua koko elämäs.


      • Disseisback kirjoitti:

        Huhhuijaa ja silleen...

        Millähän keinolla sinä lämpeisit? En voi sinua tukea jos et halua.


      • valtakunta kirjoitti:

        Mitä tarjosin sen toisen suunnankin ajattelitko vihata minua koko elämäs.

        En mä vihaa...

        Sä ymmärrät väärin...

        Sinä vaan minusta luot jonkun ymmärryksen ja se ei siitä muutu mihinkään...jos joku sanoo muuta, vihaa tai on sinua vastaann/kiusaa...



      • Disseisback kirjoitti:

        En mä vihaa...

        Sä ymmärrät väärin...

        Sinä vaan minusta luot jonkun ymmärryksen ja se ei siitä muutu mihinkään...jos joku sanoo muuta, vihaa tai on sinua vastaann/kiusaa...

        Niiih joskus pieskennäs. Joidenkin miestä ok. Minusta ei.
        https://aijaa.com/MxCu8h


      • Disseisback kirjoitti:

        En mä vihaa...

        Sä ymmärrät väärin...

        Sinä vaan minusta luot jonkun ymmärryksen ja se ei siitä muutu mihinkään...jos joku sanoo muuta, vihaa tai on sinua vastaann/kiusaa...

        Kunhan ymmärsin vain väärin puheesi mitä olen kuullut hyvin pitkään.
        https://aijaa.com/c2ILU0


      • valtakunta kirjoitti:

        Niiih joskus pieskennäs. Joidenkin miestä ok. Minusta ei.
        https://aijaa.com/MxCu8h

        Niin... tuossa oli kyse Sarkasmista.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi

        Ja se oli kohdistettu Harmikseen, joka ymmärtää sarkasmia...sinä et. Et tajua, että se on jopa lempeää hyväksymistä... en kirjoittaisi noin kaikista...Harmiksen tiedän naureskelevan sille. Se laittaa sitä myös minulle. 😄


      • valtakunta kirjoitti:

        Kunhan ymmärsin vain väärin puheesi mitä olen kuullut hyvin pitkään.
        https://aijaa.com/c2ILU0

        En aina uskokaan että olisit todellinen tuota mieltä oleva oikea ihminen....minusta minun elämään nähden vedät ihan överiksi monet asiat.. enkä pysy kärryillä, eli en usko...parempi eþä olisit trolli.

        Mitä sitten.?


      • valtakunta kirjoitti:

        Millähän keinolla sinä lämpeisit? En voi sinua tukea jos et halua.

        En tarvitse mitään tukea...seison hyvin ilmankin...


      • Disseisback kirjoitti:

        Niin... tuossa oli kyse Sarkasmista.

        https://fi.wikipedia.org/wiki/Sarkasmi

        Ja se oli kohdistettu Harmikseen, joka ymmärtää sarkasmia...sinä et. Et tajua, että se on jopa lempeää hyväksymistä... en kirjoittaisi noin kaikista...Harmiksen tiedän naureskelevan sille. Se laittaa sitä myös minulle. 😄

        Olen kuullut tuota hyvin pitkää sinulta.
        Mutta minua kiusattu tuosta hyvin hyvin hyvin hyvin hyvin pitkään
        https://aijaa.com/HPHpGl


      • Disseisback kirjoitti:

        En aina uskokaan että olisit todellinen tuota mieltä oleva oikea ihminen....minusta minun elämään nähden vedät ihan överiksi monet asiat.. enkä pysy kärryillä, eli en usko...parempi eþä olisit trolli.

        Mitä sitten.?

        En ole koskaan ollut.
        https://tenor.com/fi/view/tear-drop-cry-sad-gif-16898543


      • valtakunta kirjoitti:

        En ole koskaan ollut.
        https://tenor.com/fi/view/tear-drop-cry-sad-gif-16898543

        Nìn... tälläinen ympäristö ei ole sinulle hyvä. Sullahan on jokin kirjoitushäiriö tms.

        Oliko se samanlainen kuin trollikalla? En muista termiä? Sitäkin on monenasteista varnaan...saatat tarkoittaa laveammin jotain, mutta kirjoitat sen suppeasti.

        Mitä sittenkin, mutta sua kiusataan ja sitä ei pitäis sietää...viranomaiset ei voi tejdä mitään, mut sä voisit tehdä...jättäisit nämä pois.. sulla on taatusti sisältöä kotonskin tarpeeksi..olette sitä järjestäneet kyllä...


        Täältä jos tulee vaan pahaa mieltä niin miksi tänne tulet?


      • Disseisback kirjoitti:

        Nìn... tälläinen ympäristö ei ole sinulle hyvä. Sullahan on jokin kirjoitushäiriö tms.

        Oliko se samanlainen kuin trollikalla? En muista termiä? Sitäkin on monenasteista varnaan...saatat tarkoittaa laveammin jotain, mutta kirjoitat sen suppeasti.

        Mitä sittenkin, mutta sua kiusataan ja sitä ei pitäis sietää...viranomaiset ei voi tejdä mitään, mut sä voisit tehdä...jättäisit nämä pois.. sulla on taatusti sisältöä kotonskin tarpeeksi..olette sitä järjestäneet kyllä...


        Täältä jos tulee vaan pahaa mieltä niin miksi tänne tulet?

        Täällä on myös ystävätkin. Olen ollut kauan, en vähän aikaa.
        buddy-love on pitkä aikaisempia ystäviäni tämä on minun paikka avautua tuskasta vaikeuksista. Ensimäinenkin viestikin käsitteli ”mitä teen jos eroan mies tappaa itsensä ”olin 18 vuotias vielä ja rose on kutsuma nimeni. Sen vuoksi tämä paikka on minulle paikka avautua ja Harmaaritarikin sen tiesi.


      • Disseisback kirjoitti:

        Nìn... tälläinen ympäristö ei ole sinulle hyvä. Sullahan on jokin kirjoitushäiriö tms.

        Oliko se samanlainen kuin trollikalla? En muista termiä? Sitäkin on monenasteista varnaan...saatat tarkoittaa laveammin jotain, mutta kirjoitat sen suppeasti.

        Mitä sittenkin, mutta sua kiusataan ja sitä ei pitäis sietää...viranomaiset ei voi tejdä mitään, mut sä voisit tehdä...jättäisit nämä pois.. sulla on taatusti sisältöä kotonskin tarpeeksi..olette sitä järjestäneet kyllä...


        Täältä jos tulee vaan pahaa mieltä niin miksi tänne tulet?

        Kyllä minä otin videot( ikkuna jäässä) ja otin kuvat esim (sisään rekisteröitymisestä auton )ja mutta neuvolan kirjauksen kun olin paikalla käynyt” etten ollut mitään ilmoittanut.”
        Eikä mitään mietin vakavissa turvautua sanelimeen etten lähde oikeasti koko neuvola tätiä kohtaamaan.

        Ei kiitos minulle. Minulle riittää ihan tämä . Millä puolustaudut neuvolatätiä kohtaan. Mielummin lopetan neuvolan käymisen mutta eivät vaihda minulle neuvolantätiä haluan aina ennakkoluulottoman joka pystyy taipumaan esim huomioimaan vaikeuteni. Jospa otan vaan potilasasiamieheen yhteyttä kun lastensuojelusta suositteli.


      • Disseisback kirjoitti:

        Nìn... tälläinen ympäristö ei ole sinulle hyvä. Sullahan on jokin kirjoitushäiriö tms.

        Oliko se samanlainen kuin trollikalla? En muista termiä? Sitäkin on monenasteista varnaan...saatat tarkoittaa laveammin jotain, mutta kirjoitat sen suppeasti.

        Mitä sittenkin, mutta sua kiusataan ja sitä ei pitäis sietää...viranomaiset ei voi tejdä mitään, mut sä voisit tehdä...jättäisit nämä pois.. sulla on taatusti sisältöä kotonskin tarpeeksi..olette sitä järjestäneet kyllä...


        Täältä jos tulee vaan pahaa mieltä niin miksi tänne tulet?

        En luota ihmisiin. Eli on hyvin vaikeata olla ihmisten kanssa tekemisessä jotka eivöt toimi oikein. Pyysin huomioimaan vaikeuteni eli kaksi peräkkäistä aikaa niputtaa. Minua sattuu sellainen. Valehtelu että minulla ollut 3 lasta samaan aikaan paikalla, että vain yksi käynti kerralla vaan yksi lapsi mukana.

        Se on simputtamista minusta että yhtä -äkkiä lähetään ohjaistaan kun pyydän niputtaa aikoja etten myöhästy niin paljoa , että tukisi neuvolassa onnistumisia ja vähentää myös aikoja menemistä hukkaa kun voi suorittaa molemmat tai onnistuu edes toisen tai osan siitä esim painot ja muut . Eli peräkkäiset ajat. Nyt sitten minun on vaan joko jotain siirtoa pyytää tai olla käymättä neuvolassa mikään pakkohan ei ole käydä. Mutta sitten jää rokotuksia saamatta mutta antaisikohan se omalääkäri vai pitääkö minun turvautua johonkin yksityiseen.


        En edes trollaa. En ole koskaa trollannut koen neuvolan kohtelevan julmasti ja piiskaavan minua heikkoudella.


    • Anonyymi

      Kuumaa vettä päälle, ei ne sieltä muuten lähde ennen kesää. Kosaanilla kyllä, mutta sulaa sun eristeetkin. 🙂
      Ensin tietty veivaat enimmät lumet päältä pois. Autotalliinhan ne olis kantsinu laittaa talvehtimaan tai terdelle pressun alle.

      Jasu

      • Autotallissa muutakin, terdellä myös ja toinen katettu terde täynnä myös muuta.

        Mutta pressu ois ollut hyvä ja ottaa ne paketeista ja laittaa jotkut ohuet rimat väliin, kun ois tehnyt niistä kasan, minkä ois pressulla peittänyt... tosin pressutkin voi lennellä syysmyrskyissä ties minne...


    • Anonyymi

      Sulla on sitä hommaa, kun ei ole toista joka tekis mitään niistä töistä mitä sä teet yksinäs. Ihan kun meillä. Vaikka erotuksella, mulla on kumppani jolla on terve keho, pystyis kyllä, jos viittis.

      Äkkiä käy niin, ettei mieti loppuun saakka, kun on kiire.


      Jasu

      • Anonyymi

        On teilläkin järjestely. Miksei kumppania huvita tehdä kotitöitä, laittaa paikkoja kuntoon?


      • Joo. No taas on mennyt hommat rempan myötä vähän "kädestä suuhun"-hommiks..

        Jokakohtaa ei kerkee miettiä, eikä tule edes mieleen...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On teilläkin järjestely. Miksei kumppania huvita tehdä kotitöitä, laittaa paikkoja kuntoon?

        Kumppanini on laiskuuteen taipuvainen mukavuudenhaluinen, jossain määrin vähän jopa boheemi mies. Jos hän ei pidä jotain asiaa itse tärkeänä, hän ei sitä vaivaudu tekemäänkään. Hyvin siis omista tarpeistaan ohjautuva, ei muiden tarpeista. Kuten oon sanonut, ehkä enempikin yksineläjä tyyppiä.

        Jasu


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. No taas on mennyt hommat rempan myötä vähän "kädestä suuhun"-hommiks..

        Jokakohtaa ei kerkee miettiä, eikä tule edes mieleen...

        Juu, liikaa puuhaa, niin ei kerkee kaikkea ja muut asiat pyörii päässä päällimmäisenä. 👍

        Joskus oon tuuminu, että harmi kun ei asuta lähempänä, voisin joskus jeesata jossain mitä osaan, niin et repis ittees ihan loppuun.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Juu, liikaa puuhaa, niin ei kerkee kaikkea ja muut asiat pyörii päässä päällimmäisenä. 👍

        Joskus oon tuuminu, että harmi kun ei asuta lähempänä, voisin joskus jeesata jossain mitä osaan, niin et repis ittees ihan loppuun.

        Jasu

        No systeri ja mutsi sekä poistukin miettii samaa. 😄

        Poitsu turaa näitä homiaan salaa, se aatelee yllättää mut positiivisesti. 😄

        Sisko ja mutsi taas sentään kysyy...ja oon mä keksinyt jotain ja kiitellyt avusta.. poitsuakin, vaikka sen hommaat välillä teetättääm multa enempi hommaa...😄

        Monet hsluis auttaa mua, mutta mun aika menis sihen että vahtisin että miten hommat tehdään...

        Mun pää taipuu siihen, että teen itse...😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No systeri ja mutsi sekä poistukin miettii samaa. 😄

        Poitsu turaa näitä homiaan salaa, se aatelee yllättää mut positiivisesti. 😄

        Sisko ja mutsi taas sentään kysyy...ja oon mä keksinyt jotain ja kiitellyt avusta.. poitsuakin, vaikka sen hommaat välillä teetättääm multa enempi hommaa...😄

        Monet hsluis auttaa mua, mutta mun aika menis sihen että vahtisin että miten hommat tehdään...

        Mun pää taipuu siihen, että teen itse...😄

        Heh, sekin on totta ettei vahtien muita ennätä niitä töitään tekemään. Mutta kotityöt nyt lienee ainakin onnistuu melkeinpä keltä vain. Ja lumien luonti kotitalolla ja puitten lisääminen. Kaupassa käynti. 🙂

        Pihapiirin ylläpito ja siivoilut.

        Jasu


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Heh, sekin on totta ettei vahtien muita ennätä niitä töitään tekemään. Mutta kotityöt nyt lienee ainakin onnistuu melkeinpä keltä vain. Ja lumien luonti kotitalolla ja puitten lisääminen. Kaupassa käynti. 🙂

        Pihapiirin ylläpito ja siivoilut.

        Jasu

        Nekin olis sulta sitten pois, voisit keskittyä muuhun.

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Nekin olis sulta sitten pois, voisit keskittyä muuhun.

        Jasu

        Niin mäkin olen luullut.😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin mäkin olen luullut.😄

        Eli on jääny muilta tekemättä? 🥴

        Mua vaan välillä hiljaa harmittaa, kun revit itseesi joka suuntaan eikä kukaan auta sinua. Tiiän tunteen, kun apu kelpaisi, jos ei tartte vahtia. 😄

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eli on jääny muilta tekemättä? 🥴

        Mua vaan välillä hiljaa harmittaa, kun revit itseesi joka suuntaan eikä kukaan auta sinua. Tiiän tunteen, kun apu kelpaisi, jos ei tartte vahtia. 😄

        Jasu

        Selkrä auttava apu kelpaa, mutta nää pojan "auttamiset" jopa rasittaa enempi...

        Hyvä töllö tohottaminen teetettää vaan lisää hommaa...

        Tarkoitus hyvä, mut totuus muuta...

        Poitsulta tään sukatan, mutta aikuilta en. Mijsi ei voi kysyä, että miten voin auttaa? 🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Selkrä auttava apu kelpaa, mutta nää pojan "auttamiset" jopa rasittaa enempi...

        Hyvä töllö tohottaminen teetettää vaan lisää hommaa...

        Tarkoitus hyvä, mut totuus muuta...

        Poitsulta tään sukatan, mutta aikuilta en. Mijsi ei voi kysyä, että miten voin auttaa? 🤔

        Niin, se on aika helppo kysymys kuitenkin. 👍

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin, se on aika helppo kysymys kuitenkin. 👍

        Jasu

        Niinpä..


        Ei tarvitse osata säätää, vääntää putkia, jaksaa kärrätä maata ja beronia, vaan vaikka pestä mun psukoneella pyykkiä pari koneellista ja ripustaa se kuivumaan...sekin olisi minulle apua tähän tilanteeseen....

        Mut ihmiset ei osaa puhua, sanoa, kysyä...

        Ja minunko pitäisi alkaa koordinoimaan kuka pystyy/kykenee mihinkin ja haluuko ne sitä? 🤔

        Aivoja saisi käyttää, vaikka haluaisi vain " auttaa".


    • Anonyymi

      Reippaana vaan. Välikahvit. Sitten revitään taas. Sitten sometauko. Ja sitten uudelleen taas. Välillä vähän muuta kotitalousaskaretta. Ja sitten taas sen kehnon homman kimppuun. Silleen ne etenee. Mä opettelin tauottamisen ja jaksottamisen. Suosittelen :D

      Kaikki tulee tehdyksi omilla ajoillaan, ja muillehan se ei kuulu miten, milloin ja missä järjestyksessä.

      • Joo. Tuotahan se on. 😁

        Vielä mä keksin konstit, millä ne levyt sieltä irti saan.

        Mietin jo, että virittelen sinne jonkun pressun päälle ja tuikkaan lämmittimen. Jos saan levy kerrallaankin sieltä niitä, niin hyvä on. Kyllä ne aikanaan sieltä tulee.

        Mutta samat metodit sullakin. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. Tuotahan se on. 😁

        Vielä mä keksin konstit, millä ne levyt sieltä irti saan.

        Mietin jo, että virittelen sinne jonkun pressun päälle ja tuikkaan lämmittimen. Jos saan levy kerrallaankin sieltä niitä, niin hyvä on. Kyllä ne aikanaan sieltä tulee.

        Mutta samat metodit sullakin. 😁

        Maaliskuussa lumi sulaa ja kaikki irtoaa 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. Tuotahan se on. 😁

        Vielä mä keksin konstit, millä ne levyt sieltä irti saan.

        Mietin jo, että virittelen sinne jonkun pressun päälle ja tuikkaan lämmittimen. Jos saan levy kerrallaankin sieltä niitä, niin hyvä on. Kyllä ne aikanaan sieltä tulee.

        Mutta samat metodit sullakin. 😁

        Joo life goes on old buddy 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Maaliskuussa lumi sulaa ja kaikki irtoaa 😁

        Ei sinne nyt odotella... 😄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Joo life goes on old buddy 😁

        Vaikea mun sanoa miten old buddy oot? 😄


    • Anonyymi

      Eikä niihin hommiin tarvita kahta. Yksi reipas tekee. Parempi tulee.

      • Anonyymi

        Yksin sujuu paremmin, on vain omista aikatauluista ym kiinni.


    • Anonyymi

      "Eristeet on sellaisissa 4-5 kpl nipuissa, jotka olleet sateessa koko kesän... ja sitä vettähän tuli myös"

      Et ennakoinut, että kesällä voi sataa ? Tosiaan tarvitset ennakointia ja suunnittelua, siinä säästää sekä aikaa että hermoja.

      • Anonyymi

        Yleensä ihmiset on sellaisia että toinen osaa ennakoida muttei ole kovin kätevä hoitamaan ongelmaa. Toinen ei osaa ennakoida mutta on huomattavasti kätevämpi ongelmien hoitamisessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä ihmiset on sellaisia että toinen osaa ennakoida muttei ole kovin kätevä hoitamaan ongelmaa. Toinen ei osaa ennakoida mutta on huomattavasti kätevämpi ongelmien hoitamisessa.

        Itse olen vahvasti sekä että ihminen.

        Olen aivan äimän käkenä miten Disse on jättänyt eristeet sään armoille, kaikenlisäksi vielä toistanut mokansa raahamalla eristeitä huonosta paikasta toiseen huonoon paikkaan, ei iik apua 🙈 Enkä millään pahalla sano, Disse on hyvä mies.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Itse olen vahvasti sekä että ihminen.

        Olen aivan äimän käkenä miten Disse on jättänyt eristeet sään armoille, kaikenlisäksi vielä toistanut mokansa raahamalla eristeitä huonosta paikasta toiseen huonoon paikkaan, ei iik apua 🙈 Enkä millään pahalla sano, Disse on hyvä mies.

        No tavallaan kyllä tiesin, että noin voi käydä, mutta toisaalta en miettinyt tarviivanikaan niitä tänä talvena. Mutta hommat etenikin tässä, niin vois levitellä niitä tuonne kellariin. Ois mukavempi läpsytellä finnfoamin päällä kuin murskeen päällä saunaan. 😁


    • "Vaikka hyvä, että aktivoi", vai kuinka se sanontasi tässä taannoin menikään..? 😁

      Onko ne eristeet kuitenkin muoveissa vielä vai ihan paljaaltaan siellä? En kyllä asiasta mitään tiedä, mutta aika vaikeaa niitä on ehjänä toisistaan irrottaa, jos et saa koko läjää irti ja roudattua jonnekin sulamaan.
      Saisko sitä nippua kuumalla vedellä ja kangella väännettyä maasta irti?

      Viritä joku vetotalja traktoriin ja... 😀

      • Joo, no on muoveissa, mutta aika topakkaa 70 mm;n finnfoam levyä...
        Toi lämmin vesi, mitä Jasun kanssa ehdotitte vois toimiakin. 🙃

        Maahan jäätyneet levyt ehkä voi jättää sinne, jos eivät irti lähde. Mutta jos sais suurimman osan niistä jo irti.
        Mä luulen, että niitä oli ehkä vähän ylikin, mitä oli tarvis. 🤔

        Traktoria ei täällä kaupungissa ole, se on maalla... ja saattais olla turhan järeä vehje siihen hommaan. 😄

        Pitää puukottaa muovi ensin, sitten ottaa sitä läm.intä vettä ja liruttaa sitä yläpuolelta levyjen väliin... jos ne sillä irtois... sit levy kerrallaan kellariin. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, no on muoveissa, mutta aika topakkaa 70 mm;n finnfoam levyä...
        Toi lämmin vesi, mitä Jasun kanssa ehdotitte vois toimiakin. 🙃

        Maahan jäätyneet levyt ehkä voi jättää sinne, jos eivät irti lähde. Mutta jos sais suurimman osan niistä jo irti.
        Mä luulen, että niitä oli ehkä vähän ylikin, mitä oli tarvis. 🤔

        Traktoria ei täällä kaupungissa ole, se on maalla... ja saattais olla turhan järeä vehje siihen hommaan. 😄

        Pitää puukottaa muovi ensin, sitten ottaa sitä läm.intä vettä ja liruttaa sitä yläpuolelta levyjen väliin... jos ne sillä irtois... sit levy kerrallaan kellariin. 😁

        Pitää ottaa joku t-kannu, millä saa vettä vähäsen lirutettua sinne väliin... liikaa kun laittaa, niin tällä pakkasella saa tehtyä kunnon möykyn vielä niistä. 🤣


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Pitää ottaa joku t-kannu, millä saa vettä vähäsen lirutettua sinne väliin... liikaa kun laittaa, niin tällä pakkasella saa tehtyä kunnon möykyn vielä niistä. 🤣

        Älä helv.tissä mene vettä sinne lorottamaan lisää pakkasella.

        Joku mahdollisimman pieni pressukatos siihen päälle ja tehokas sähköpuhallin alle pöhöttämään. Laitat pressu+viltti+toinen pressu, niin saa vähän eristystäkin eristeiden päälle :)

        Vähintään 1,8 kW defa sinne alle ja muutaman tunnin pöhötys.

        Saahan sitä aikansa kulumaan tuollakin tavalla :))

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Älä helv.tissä mene vettä sinne lorottamaan lisää pakkasella.

        Joku mahdollisimman pieni pressukatos siihen päälle ja tehokas sähköpuhallin alle pöhöttämään. Laitat pressu viltti toinen pressu, niin saa vähän eristystäkin eristeiden päälle :)

        Vähintään 1,8 kW defa sinne alle ja muutaman tunnin pöhötys.

        Saahan sitä aikansa kulumaan tuollakin tavalla :))

        -keinovaginamies-

        No pitää huomenna katsoa yhteen eristenippuun, että mikä ois hyvä. Tämä päivä meni niitä lumen alta etsiessä.... poiks oli itseasiassa sen lumikuorman syypää... se katsos oli mättänyt lunta seinänvieriin... mä en tiennyt... mit tänään selvis... sehän oli mättänyt varuilta kunnolla lunta niitten eristelevykasojen päällekin 😆

        Idea hyvä, jos ois ollut pakkaslumipöperöä, mut oli suojalunta ollut 😆

        Sit tilsi vielä itse päällä. 😝

        Mutta sain nyt nuijittua pari pakettia näkyviin. Puukotan muovit päältä ja koetan liruttaa jollainkannulla kuumaa vettä levyjen väliin, että saan levyn kerrallaan irti ja kellariin sulamaan... en tosiaankaan sankolla ala viskomaan sitä vettä...

        Siellä on joku millin kerros vettä välissä ja se estää levyjä irtoamasta toisistaan... mutta ei siihen paljoa vettä tartte, että ehkä irtoavat... pikkutesti ensin. 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, no on muoveissa, mutta aika topakkaa 70 mm;n finnfoam levyä...
        Toi lämmin vesi, mitä Jasun kanssa ehdotitte vois toimiakin. 🙃

        Maahan jäätyneet levyt ehkä voi jättää sinne, jos eivät irti lähde. Mutta jos sais suurimman osan niistä jo irti.
        Mä luulen, että niitä oli ehkä vähän ylikin, mitä oli tarvis. 🤔

        Traktoria ei täällä kaupungissa ole, se on maalla... ja saattais olla turhan järeä vehje siihen hommaan. 😄

        Pitää puukottaa muovi ensin, sitten ottaa sitä läm.intä vettä ja liruttaa sitä yläpuolelta levyjen väliin... jos ne sillä irtois... sit levy kerrallaan kellariin. 😁

        Tjaa, joku ehkä laittais sen pressun nyt eristeiden päälle ja laittais jonkin tohottimen sinne alle puhaltelemaan toviksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä helv.tissä mene vettä sinne lorottamaan lisää pakkasella.

        Joku mahdollisimman pieni pressukatos siihen päälle ja tehokas sähköpuhallin alle pöhöttämään. Laitat pressu viltti toinen pressu, niin saa vähän eristystäkin eristeiden päälle :)

        Vähintään 1,8 kW defa sinne alle ja muutaman tunnin pöhötys.

        Saahan sitä aikansa kulumaan tuollakin tavalla :))

        -keinovaginamies-

        Pikkupakkasella ei tee vesi mitään haittaa, kun ottaa ne levyt sitä mukaa kun sulaa irti talteen lämpöiseen. Eikä jätä enää hankeen. Puhallin vie virtaa. 😉

        Jasu


      • E-Lukka kirjoitti:

        Tjaa, joku ehkä laittais sen pressun nyt eristeiden päälle ja laittais jonkin tohottimen sinne alle puhaltelemaan toviksi

        Mietin sitäkin, mut vaikeaa saada lämpöä sinne minne sen tarvitsee...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkupakkasella ei tee vesi mitään haittaa, kun ottaa ne levyt sitä mukaa kun sulaa irti talteen lämpöiseen. Eikä jätä enää hankeen. Puhallin vie virtaa. 😉

        Jasu

        Toki jos tykkää kanniskella pressuja, roikkia ja töhöttimiä ja maksaa sähkölaskua harakoille lämmöstä niin miksipä ei. Kyllä ne silleenkin sulaa irti, luulisin.

        Tietysti jäisenä on repeämisen tai vääntyy levy katki.. riski, jos hätäseen kiskoo ja jossakin kohtaa on vielä kiinni jässä.

        Kas kun kukaan ei neuvonut, että kuumaa pakokaasua pressun alle. 🤣

        Uteliaat naapurit samalla, käys kurkkaa tuolla
        ...

        Jasu


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pikkupakkasella ei tee vesi mitään haittaa, kun ottaa ne levyt sitä mukaa kun sulaa irti talteen lämpöiseen. Eikä jätä enää hankeen. Puhallin vie virtaa. 😉

        Jasu

        Nìn mäkin mietin... 🤔

        Jollain teepannulla/kannulla hitaasti liruuttaa lämmintä vetää levyjen väkiin...sit kun irtoaa, niin lopettaa.. levy kellariin ja seuraavalle sama...😃


      • Disseisback kirjoitti:

        Nìn mäkin mietin... 🤔

        Jollain teepannulla/kannulla hitaasti liruuttaa lämmintä vetää levyjen väkiin...sit kun irtoaa, niin lopettaa.. levy kellariin ja seuraavalle sama...😃

        Nyt kyllä oletetuilta naiseläjiltä tuli parhaimmat niksit. 😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Nìn mäkin mietin... 🤔

        Jollain teepannulla/kannulla hitaasti liruuttaa lämmintä vetää levyjen väkiin...sit kun irtoaa, niin lopettaa.. levy kellariin ja seuraavalle sama...😃

        Niin just. Ei tässä ole kauaa, kun sulateltiin pressua isän autolta pois. Oli jäätyny peltiin kiinni. 😂

        Piti varoa ettei vaurioita lakkapintaa ja nyhdä irti maaliakin.

        Jasu


      • Disseisback kirjoitti:

        Mietin sitäkin, mut vaikeaa saada lämpöä sinne minne sen tarvitsee...

        lämpötykki, riittävästi tehoa ettei millään parin kw:n tuhnulla yrittele


      • Disseisback kirjoitti:

        Nìn mäkin mietin... 🤔

        Jollain teepannulla/kannulla hitaasti liruuttaa lämmintä vetää levyjen väkiin...sit kun irtoaa, niin lopettaa.. levy kellariin ja seuraavalle sama...😃

        mitään pannuja höh, patteri niitä sandelsseja ja varttitunnin päästä luonnonmenetelmällä levyjä irti toisistaan, finnfoam kellertää jo luonnostaan 😂


      • E-Lukka kirjoitti:

        mitään pannuja höh, patteri niitä sandelsseja ja varttitunnin päästä luonnonmenetelmällä levyjä irti toisistaan, finnfoam kellertää jo luonnostaan 😂

        Ehe, ehe ja olitpa nokkela..


      • Disseisback kirjoitti:

        Ehe, ehe ja olitpa nokkela..

        Oikeastaan vaan kusipäinen ja pitkästynyt, teen just hommaa mikä on tylsyydellään verrattavissa eristeiden sulatteluun, jooh


      • E-Lukka kirjoitti:

        Oikeastaan vaan kusipäinen ja pitkästynyt, teen just hommaa mikä on tylsyydellään verrattavissa eristeiden sulatteluun, jooh

        No paninps mirleen tietyn Prändin tuumauksessas...se ei tulis pikku-uudelta tuosta vaan..eli vanhojs naamoja uudella nicillä...moikka caan taas. 😃


      • Disseisback kirjoitti:

        No paninps mirleen tietyn Prändin tuumauksessas...se ei tulis pikku-uudelta tuosta vaan..eli vanhojs naamoja uudella nicillä...moikka caan taas. 😃

        Vikaan menee jos vanhoja nikkejä yhdistelet mun juttuihin, oon vain yhden nuotin ja muotin mölli 🙂


      • E-Lukka kirjoitti:

        Vikaan menee jos vanhoja nikkejä yhdistelet mun juttuihin, oon vain yhden nuotin ja muotin mölli 🙂

        En mitään vanhoja mieti...

        Yhdisteken nykyisyyttä. Ja en myöskään mieti kuka- ajatuksella..

        Mulle yksi ja sana 😄


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, no on muoveissa, mutta aika topakkaa 70 mm;n finnfoam levyä...
        Toi lämmin vesi, mitä Jasun kanssa ehdotitte vois toimiakin. 🙃

        Maahan jäätyneet levyt ehkä voi jättää sinne, jos eivät irti lähde. Mutta jos sais suurimman osan niistä jo irti.
        Mä luulen, että niitä oli ehkä vähän ylikin, mitä oli tarvis. 🤔

        Traktoria ei täällä kaupungissa ole, se on maalla... ja saattais olla turhan järeä vehje siihen hommaan. 😄

        Pitää puukottaa muovi ensin, sitten ottaa sitä läm.intä vettä ja liruttaa sitä yläpuolelta levyjen väliin... jos ne sillä irtois... sit levy kerrallaan kellariin. 😁

        Kerro sitten kuinka kävi. 😀


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kerro sitten kuinka kävi. 😀

        Pitää huomenissa koettaa...jos kerkee..

        Poika pitää heittää takaisin kotiinsa täältä hankkimasta, kun ammattiliitot haluaa lakkoilla. Ei ykskaks kulje junat, ei linja-autot...🙄

        Lopettais vaan ne työntekonsa kerralla mitkä haluavat olla valtion elättejä. Etsittäis tilalle sellaisia, jotka haluais elättää itsensä. Ja valtio vois lopettaa kaikki tuet...

        Vituttaa tälläinen vinkuminen...


      • Disseisback kirjoitti:

        Pitää huomenissa koettaa...jos kerkee..

        Poika pitää heittää takaisin kotiinsa täältä hankkimasta, kun ammattiliitot haluaa lakkoilla. Ei ykskaks kulje junat, ei linja-autot...🙄

        Lopettais vaan ne työntekonsa kerralla mitkä haluavat olla valtion elättejä. Etsittäis tilalle sellaisia, jotka haluais elättää itsensä. Ja valtio vois lopettaa kaikki tuet...

        Vituttaa tälläinen vinkuminen...

        Usein lakot tuottavat harmia myös ulkopuolisille. - Minäkin haen tyttären keskiviikkona töistä ja isänsä käy viemässä hänet töihin ke & to.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Usein lakot tuottavat harmia myös ulkopuolisille. - Minäkin haen tyttären keskiviikkona töistä ja isänsä käy viemässä hänet töihin ke & to.

        Ja usein lakoissa lakkoilevat eivät edes itse tiedä miksi joutuvat lakkoon.

        Ihan perseestä...


      • Disseisback kirjoitti:

        Ja usein lakoissa lakkoilevat eivät edes itse tiedä miksi joutuvat lakkoon.

        Ihan perseestä...

        No se on tosiaan hassua, jos niin on. Kyllä yleensä liitot lähettävät suoraan jäsenilleen säännöllisesti sähköpostia ja työpaikoilla on myös luottamusmiehet vastaamassa kysymyksiin. 🤔
        Se on tietysti eri asia, jos ihmisiä ei kiinnosta niin että tutustuisivat saamaansa postiin. 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Kerro sitten kuinka kävi. 😀

        No vesi ei vielä ainakaan toiminut, mutta sain jo 4 levyä irroiteltua. Pitää kuivatellakin ensin ne ja sitten vasta ottaa lisää. 😃


      • Disseisback kirjoitti:

        No vesi ei vielä ainakaan toiminut, mutta sain jo 4 levyä irroiteltua. Pitää kuivatellakin ensin ne ja sitten vasta ottaa lisää. 😃

        Vesi vois muuten olla hyväkin, mutta ne on niin lähellä seinää, että sinne ei saa oikein kaadettua optimaalisesti...

        Tänään sit tulee vielä nuohoojakin, se saa jäädä kyllä tänne häärimään, kun mä lähden poikaa viemään. Tuttu kaveri, niin uskaltaa jättää.

        Se on viisi, puli kuusi, kun oon takaisin ja seitsämältä peleille sit naapuripitäjään...😁

        Kyllä lomallakin osaa olla kiirettä. 😅


      • Disseisback kirjoitti:

        Vesi vois muuten olla hyväkin, mutta ne on niin lähellä seinää, että sinne ei saa oikein kaadettua optimaalisesti...

        Tänään sit tulee vielä nuohoojakin, se saa jäädä kyllä tänne häärimään, kun mä lähden poikaa viemään. Tuttu kaveri, niin uskaltaa jättää.

        Se on viisi, puli kuusi, kun oon takaisin ja seitsämältä peleille sit naapuripitäjään...😁

        Kyllä lomallakin osaa olla kiirettä. 😅

        Niinhän sitä sanovat, että eläkkeellä ne kiireet vasta alkavatkin, joten voihan tuo päteä pidempään lomaankin 😀
        Ja pala kerrallaan sitä norsuakin syödään.

        Hyvä, kun on tuttu nuohooja, niin uskaltaa jättää hänet hoitamaan omatoimisesti tehtäväänsä. 👍 Tuskin hän siihen työnjohtoa edes kaipaa paikalle. 😉


      • Xena-183 kirjoitti:

        Niinhän sitä sanovat, että eläkkeellä ne kiireet vasta alkavatkin, joten voihan tuo päteä pidempään lomaankin 😀
        Ja pala kerrallaan sitä norsuakin syödään.

        Hyvä, kun on tuttu nuohooja, niin uskaltaa jättää hänet hoitamaan omatoimisesti tehtäväänsä. 👍 Tuskin hän siihen työnjohtoa edes kaipaa paikalle. 😉

        Joo. Tänne jäi ja hoiti hommansa ja nakkas oven lukkoon. Esimerkillistä töimintaa...

        Onneks on tuttuja toimijoita. Pelikaveri. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo. Tänne jäi ja hoiti hommansa ja nakkas oven lukkoon. Esimerkillistä töimintaa...

        Onneks on tuttuja toimijoita. Pelikaveri. 😊

        Jos minun kotonani käy jokin remontti- ym. työn tekijä, olen itse mielelläni juuri siksi, että ulko-ovi tulee lukkoon, kun viimeinen lähtee asunnosta. Itse asiassa kuitenkin kaksi kertaa olen palannut tyhjään kotiin, missä ovi on lukosta auki ja se ei ole kiva fiilis. - Onneksi kotia ei kuitenkaan ole rikottu eikä tyhjennetty tavaroista. 👍

        Joko sait niitä eristelevyjä irti, riittävästi? 🙂


      • Xena-183 kirjoitti:

        Jos minun kotonani käy jokin remontti- ym. työn tekijä, olen itse mielelläni juuri siksi, että ulko-ovi tulee lukkoon, kun viimeinen lähtee asunnosta. Itse asiassa kuitenkin kaksi kertaa olen palannut tyhjään kotiin, missä ovi on lukosta auki ja se ei ole kiva fiilis. - Onneksi kotia ei kuitenkaan ole rikottu eikä tyhjennetty tavaroista. 👍

        Joko sait niitä eristelevyjä irti, riittävästi? 🙂

        Neljä, mutta en kerennyt enempää eilen ottamaankaan.

        Pitää tänään koittaa saada lisää. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Neljä, mutta en kerennyt enempää eilen ottamaankaan.

        Pitää tänään koittaa saada lisää. 😁

        Siinäpä sinulle riittää päiväksi ohjelmaa 😀
        Täällä tulee vähän lisää lunta ja jäätävää tihkua.. Voipi sadella sielläkin.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Siinäpä sinulle riittää päiväksi ohjelmaa 😀
        Täällä tulee vähän lisää lunta ja jäätävää tihkua.. Voipi sadella sielläkin.

        No pitää käydä vaihtaa auto mutsin luona ja sit tulee 11;sta aikaan kaveri kylään ja kattilaa pitää pouruuttaa... mutta jos minä toiset 3-4 saisin sieltä, niin olis hyvä...😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No pitää käydä vaihtaa auto mutsin luona ja sit tulee 11;sta aikaan kaveri kylään ja kattilaa pitää pouruuttaa... mutta jos minä toiset 3-4 saisin sieltä, niin olis hyvä...😊

        Minunkin täytynee käydä taas tarkastamassa se ilp:n alunen, että pitääkö hakea rautakanki.. Olen pari kertaa viikossa käynyt hakkaamassa siitä jäätä pois. - Koneesta roikkuu pitkä jää, mutta olen vain lapiolla vähän varovasti tökkinyt niitä alimpia puikon reunoja. Se kone ei varmaan kestä, jos alkaisin vääntää sitä jotenkin irti. 🤔


      • Xena-183 kirjoitti:

        Minunkin täytynee käydä taas tarkastamassa se ilp:n alunen, että pitääkö hakea rautakanki.. Olen pari kertaa viikossa käynyt hakkaamassa siitä jäätä pois. - Koneesta roikkuu pitkä jää, mutta olen vain lapiolla vähän varovasti tökkinyt niitä alimpia puikon reunoja. Se kone ei varmaan kestä, jos alkaisin vääntää sitä jotenkin irti. 🤔

        Joo, ei saata kestää...

        Siihenhän on saatavana sellainen allaskin ja lämmityskaapeli, millä saa ohjattua veden johonkin viemäriin. ☺️


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, ei saata kestää...

        Siihenhän on saatavana sellainen allaskin ja lämmityskaapeli, millä saa ohjattua veden johonkin viemäriin. ☺️

        Ai on vai? Täytyypä selvitellä ennen ensi talvea. Jos ehdin ja viitsin..🙈 Mutta tämä talvi on jo menetetty, joten ei auta kun pitää rautakankea punttitreeninä. 😅


      • Xena-183 kirjoitti:

        Ai on vai? Täytyypä selvitellä ennen ensi talvea. Jos ehdin ja viitsin..🙈 Mutta tämä talvi on jo menetetty, joten ei auta kun pitää rautakankea punttitreeninä. 😅

        Joo, ei sitä nyt saa ehkä asennettua. 😁

        https://www.lvitarvikkeet.fi/tuotteet.html?id=20563/891391&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAw6yuBhDrARIsACf94RX4-IVelHQi0T_giUEnNg57pGHR5JLKYkzbJIyr44Oezgg1blP7Z1saAiVyEALw_wcB

        Tuo laitetaan koneen alle ja poistoputki joko viemäriin, tai kaivetaan imeytyspaikka maahan...
        Käytännössä monttu, mihin laitetaan vain kiviä maan alle. 🙂


      • Disseisback kirjoitti:

        Joo, ei sitä nyt saa ehkä asennettua. 😁

        https://www.lvitarvikkeet.fi/tuotteet.html?id=20563/891391&gad_source=1&gclid=Cj0KCQiAw6yuBhDrARIsACf94RX4-IVelHQi0T_giUEnNg57pGHR5JLKYkzbJIyr44Oezgg1blP7Z1saAiVyEALw_wcB

        Tuo laitetaan koneen alle ja poistoputki joko viemäriin, tai kaivetaan imeytyspaikka maahan...
        Käytännössä monttu, mihin laitetaan vain kiviä maan alle. 🙂

        Iso kiitos linkistä Disse! 🤗 Otin sen talteen.
        Tämä on enää tekemistä vaille valmis.. 😀


      • Xena-183 kirjoitti:

        Iso kiitos linkistä Disse! 🤗 Otin sen talteen.
        Tämä on enää tekemistä vaille valmis.. 😀

        No se oli vain yksi.... niitä on varmaan erilaisiakin. Mutta kannattaa tuollainen olla sulla, kun välillä liituilet maailmalla, niin ei vehkeet poksahda sillä aikaa. 😊

        Toinen juttu tuossa on se vesi... se on parempi saada pois siitä seinän vierestä. Se ei ole talolle kovin hyvä juttu...kesälläkään. 🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        No se oli vain yksi.... niitä on varmaan erilaisiakin. Mutta kannattaa tuollainen olla sulla, kun välillä liituilet maailmalla, niin ei vehkeet poksahda sillä aikaa. 😊

        Toinen juttu tuossa on se vesi... se on parempi saada pois siitä seinän vierestä. Se ei ole talolle kovin hyvä juttu...kesälläkään. 🤔

        Koska en ole teknisesti kovin lahjakas, niin en ehkä osaa selittää.., mutta kyllä tuohon tehtiin taloyhtiön vaatiman kotelon lisäksi myös telineen alle asennetuilla laatoilla jonkinlainen kaato seinästä poispäin ja joku poistoletku ohjattiin laitteen alta ränniputken kanssa samaan sadevesikaivoon, mutta se poistoletku varmaan jäätyi heti pakkasilla tms. 🤔


      • Xena-183 kirjoitti:

        Koska en ole teknisesti kovin lahjakas, niin en ehkä osaa selittää.., mutta kyllä tuohon tehtiin taloyhtiön vaatiman kotelon lisäksi myös telineen alle asennetuilla laatoilla jonkinlainen kaato seinästä poispäin ja joku poistoletku ohjattiin laitteen alta ränniputken kanssa samaan sadevesikaivoon, mutta se poistoletku varmaan jäätyi heti pakkasilla tms. 🤔

        Joo. Noissahan sisäyksiköltä kaiket tulee vettä ja ulkoyksiköltäkin. Laatat voi jonkinverran poistaa enimpiä vesiä, mutta talvella jäätyminen on ongelma. Siksi noissa paketeissa on usein saattolämmityskaapeli mukana. Ulkoyksiköstä saa siihen sähkön ja se hoitaa veden ihan jonnekin kaivoon tms.

        Sadevesikaivoonkin saattaa pakkanen käydä, että se pitää huomioida. 😊


      • Disseisback kirjoitti:

        No se oli vain yksi.... niitä on varmaan erilaisiakin. Mutta kannattaa tuollainen olla sulla, kun välillä liituilet maailmalla, niin ei vehkeet poksahda sillä aikaa. 😊

        Toinen juttu tuossa on se vesi... se on parempi saada pois siitä seinän vierestä. Se ei ole talolle kovin hyvä juttu...kesälläkään. 🤔

        Tosta piti vielä muuten sanoa, että juu, ei ole vesi hyväksi ja sitä tietenkin yritetään ohjata talon vierestä pois, mutta tässä talossa on rossipohja.


      • Xena-183 kirjoitti:

        Tosta piti vielä muuten sanoa, että juu, ei ole vesi hyväksi ja sitä tietenkin yritetään ohjata talon vierestä pois, mutta tässä talossa on rossipohja.

        No hyvä. Mutta hyvä vaan, jos sinnekään ei vettä liruuttelisi. 😃


    • Oletko varma ettei puuhastelu ole tekosyy ryyppäämiselle :D

      • Kuulostinpa ihan Harmikselta XD


      • Anonyymi

        Sehän se taitaa olla :D Pitää hakea pari pulloa kossua jos koettaisi sillä sulattaa siitä nurmikon välistä. korkillinen riitttää kokeiluun ja jos ei irtoa voi loput kossut nauttia lohdukkeeksi.

        -harmiseikirj-


      • Siis mä voin ryypätä just kun mua huvittaa. En tartte tekosyitä siihen. Pelkkä fiilis riittää.

        Ei mun sitä hommaa tarttis verhoilla touhuiluun. 😁

        Mutta touhuilu ja ryypiskely taas ei oikein sovi yhteen. Kumpikin kärsii toisistaan.

        Parempi pitää ne siksi erillään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän se taitaa olla :D Pitää hakea pari pulloa kossua jos koettaisi sillä sulattaa siitä nurmikon välistä. korkillinen riitttää kokeiluun ja jos ei irtoa voi loput kossut nauttia lohdukkeeksi.

        -harmiseikirj-

        Kuule ei Disse minkään finnfoamin alla ryyppää !!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuule ei Disse minkään finnfoamin alla ryyppää !!

        Ryyppänkin mielummin kotosalla ja luukutan Jbl;stä jotain Portion Boisseja. 😄

        https://youtu.be/y0qqzNAa_xs?si=ZQ2F6v54dp5QCXRG

        Lomalla tääkin kuulostaa kivalta. 😃


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      "En jaksa selittää heille, mutta syynä on esimerkiksi turha työ. Sikäli turha, että jos pystyisin miettimään etukäteen mitä teen milloinkin, voisin ennakoida. "

      Niin, mikset sitten mieti ja ennakoi? Mieti vaikka sitä että jos vaikka noita eristeitä saisitkin "halavalla" mutta jos säästö on marginaalinen suhteessa noihin säilytysongelmiin kun ei ole tilaa, niin eikö sitä voisi etukäteen miettiä että okei, ne maksaa sitten kun niitä tarvitsen oikeasti ehkä satasen enemmän mutta ei tarvitse sitten säilytellä omassa pihassa.

      -harmiseikirj-

      • No ystäväsi Vladimir Putinin idean vuoksi (hyökkäys Ukrainaan) sai aikaan sen, että minun pitikin ykskaks vaihtaa lämmönlähde, eikä piikata lattiaa...

        Pellettiä ei saanut syksyllä -22 enää Suomesta, joten lattiatyöt piti muuttaa häthätää kattilan vaihtotyöhön. Ja puukattila vs pellettikattila ei ole sama asia. Teetätti putkitöitä, yms että sain jotenkin pidettyä viimetalven mökin lämpimänä. Budjettiin ei ollut laskettu 3500€;n puukattilaa, joten säästin siihen ja asensin sen viime syksynä.

        Lisäksi täytyi hommata puuta edulkisesti, sekä rakentaa sille säilytystilaa kesällä...yksin.

        Niin ja ne eristeet ostin kaverilta puoleen hintaan. Nyt ehkä pulittaisin niistä nelinkertaisen hinnan. Että siihen nähden kusen vaikka ne irti tontista. 🤣


      • Tässä ketjussa kun monenmoista osaajaa ja osaa taatusti neuvoa ennakoinnissa muakin, niin kysäsenpä miten kannattaa alkaa savimaapohjaa purkamaan. Siis 40-luvulla olevan rakennuksen alta. Seisomakorkeutta ei ole ennenkuin sitä kaivaa silleen reilusti. Kipeän selkäni kanssa olen kumarassa noin160-senttisenä. Mitään työkonetta sinne ei saane mahdutettua. Järsinkö maan hakulla vai millä, mutta vanha maa pitäisi korvata tuoreella. Ja saatava jostain luukusta pellolle. Lattiat yläpuolelta avattava ja vanha aines pois.


      • elisakettu kirjoitti:

        Tässä ketjussa kun monenmoista osaajaa ja osaa taatusti neuvoa ennakoinnissa muakin, niin kysäsenpä miten kannattaa alkaa savimaapohjaa purkamaan. Siis 40-luvulla olevan rakennuksen alta. Seisomakorkeutta ei ole ennenkuin sitä kaivaa silleen reilusti. Kipeän selkäni kanssa olen kumarassa noin160-senttisenä. Mitään työkonetta sinne ei saane mahdutettua. Järsinkö maan hakulla vai millä, mutta vanha maa pitäisi korvata tuoreella. Ja saatava jostain luukusta pellolle. Lattiat yläpuolelta avattava ja vanha aines pois.

        Miksi sitä pitäis kaivaa pois? 🤔


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Tässä ketjussa kun monenmoista osaajaa ja osaa taatusti neuvoa ennakoinnissa muakin, niin kysäsenpä miten kannattaa alkaa savimaapohjaa purkamaan. Siis 40-luvulla olevan rakennuksen alta. Seisomakorkeutta ei ole ennenkuin sitä kaivaa silleen reilusti. Kipeän selkäni kanssa olen kumarassa noin160-senttisenä. Mitään työkonetta sinne ei saane mahdutettua. Järsinkö maan hakulla vai millä, mutta vanha maa pitäisi korvata tuoreella. Ja saatava jostain luukusta pellolle. Lattiat yläpuolelta avattava ja vanha aines pois.

        Voi perse. Pahalta kuulostaa.

        Mutta kyllä nuo konehommia on. Ei tuollaisia kukaan käsipelissä nykypäivänä tee.

        Aivan heittona: Jos lattiat joka tapauksessa avataan, niin eikös sinne sitten saa ajettua minikaivinkoneen hommiin työkorkeuden puolesta?

        Joku vanha hirsirakennus rossipohjalla ilmeisesti?

        Varmasti löydät parempaa asiantuntijuutta muualta kuin täältä :)

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Tässä ketjussa kun monenmoista osaajaa ja osaa taatusti neuvoa ennakoinnissa muakin, niin kysäsenpä miten kannattaa alkaa savimaapohjaa purkamaan. Siis 40-luvulla olevan rakennuksen alta. Seisomakorkeutta ei ole ennenkuin sitä kaivaa silleen reilusti. Kipeän selkäni kanssa olen kumarassa noin160-senttisenä. Mitään työkonetta sinne ei saane mahdutettua. Järsinkö maan hakulla vai millä, mutta vanha maa pitäisi korvata tuoreella. Ja saatava jostain luukusta pellolle. Lattiat yläpuolelta avattava ja vanha aines pois.

        Itse pehmittäisin maata puutarhajyrsimellä ensin. tuossa ehkä vähän lelu kun on niin halpa, varmaan jostain rakennuskonevuokraamoista voisi kysellä:

        https://eur.vevor.com/cultivators-c_12489/vevor-tiller-cultivator-gas-powered-43cc-2-stroke-garden-cultivator-tiller-with-4-steel-adjustable-front-tines-for-lawn-garden-and-field-soil-cultivation-p_010480440743?lang=fi¤cy=eur&adp=gmc&country=FI&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_id=20444418847&utm_term=&utm_language=fi&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIube89pmmhAMVchaiAx0mIw1WEAQYASABEgJ2zfD_BwE

        Tuolla ainakin on vuokrattavana:

        https://www.rkvuokraamo.fi/tuote/puutarhajyrsin/

        Noissahan nuo ajoaisat taitaa olla jotain metrin korkeudella suunnilleen niin voisi mahtua sinne tilaan jyrräämään.

        -harmiseikrj-


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No ystäväsi Vladimir Putinin idean vuoksi (hyökkäys Ukrainaan) sai aikaan sen, että minun pitikin ykskaks vaihtaa lämmönlähde, eikä piikata lattiaa...

        Pellettiä ei saanut syksyllä -22 enää Suomesta, joten lattiatyöt piti muuttaa häthätää kattilan vaihtotyöhön. Ja puukattila vs pellettikattila ei ole sama asia. Teetätti putkitöitä, yms että sain jotenkin pidettyä viimetalven mökin lämpimänä. Budjettiin ei ollut laskettu 3500€;n puukattilaa, joten säästin siihen ja asensin sen viime syksynä.

        Lisäksi täytyi hommata puuta edulkisesti, sekä rakentaa sille säilytystilaa kesällä...yksin.

        Niin ja ne eristeet ostin kaverilta puoleen hintaan. Nyt ehkä pulittaisin niistä nelinkertaisen hinnan. Että siihen nähden kusen vaikka ne irti tontista. 🤣

        Ei sinun mitään pitänyt. Kun laittaa googleen "pelletti hinta" näyttää tulevan vaikka miten paljon tuloksia. Eli hosuit ja hätäilit ja aloit mokailemaan, kun olisit noudattanut suunnitelmaa kaikki olisi hyvin.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei sinun mitään pitänyt. Kun laittaa googleen "pelletti hinta" näyttää tulevan vaikka miten paljon tuloksia. Eli hosuit ja hätäilit ja aloit mokailemaan, kun olisit noudattanut suunnitelmaa kaikki olisi hyvin.

        -harmiseikirj-

        No käytäntö selvitti mulle asian..

        Aiemmin ostin "jätkien kanssa" 100 €/500 kg vrnäläistä pelettiä...viimeinen "hätäsäkki k-raudasta" maksoi 259€...

        Ei tarvinnut miettii mihin homma menee...

        1/3 kotitalouksien pelletistä tuli Venäjältä...


      • Disseisback kirjoitti:

        No käytäntö selvitti mulle asian..

        Aiemmin ostin "jätkien kanssa" 100 €/500 kg vrnäläistä pelettiä...viimeinen "hätäsäkki k-raudasta" maksoi 259€...

        Ei tarvinnut miettii mihin homma menee...

        1/3 kotitalouksien pelletistä tuli Venäjältä...

        Mä osyin 4000 kg kerralla. Jos olisin saanut k-raudasta sen 4000 kg varattua tuohon hintaan, niin entisen 800€ hintaan mun olisi pitänyt repiä 2000 euroa jostain..

        Ennemmin mä muutan kokp p.skan muuksi...sellaiseen johon mun rukkasilla on mahkut...

        Voipi olla, ettei mun rahkeet riitä vuosia, kymmeniä tätä.... mut ainahan laitteistot pitää vaihtaa...😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mä osyin 4000 kg kerralla. Jos olisin saanut k-raudasta sen 4000 kg varattua tuohon hintaan, niin entisen 800€ hintaan mun olisi pitänyt repiä 2000 euroa jostain..

        Ennemmin mä muutan kokp p.skan muuksi...sellaiseen johon mun rukkasilla on mahkut...

        Voipi olla, ettei mun rahkeet riitä vuosia, kymmeniä tätä.... mut ainahan laitteistot pitää vaihtaa...😄

        Mutta sensijaan että lisäinvestoit puukattilaan sen 3500e olisit voinut sijoittaa sen rahan pellettipuristimeen jolla olisit sitten puristellut kelvolliset pelletit. Hinnat kun on nousseet sillä olisi voinut sitten muillekin pellettilämmittäjille tehdä napusia myyntiin :D

        https://www.expondo.fi/pellettikoneet/

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sensijaan että lisäinvestoit puukattilaan sen 3500e olisit voinut sijoittaa sen rahan pellettipuristimeen jolla olisit sitten puristellut kelvolliset pelletit. Hinnat kun on nousseet sillä olisi voinut sitten muillekin pellettilämmittäjille tehdä napusia myyntiin :D

        https://www.expondo.fi/pellettikoneet/

        -harmiseikirj-

        Oot niiiiiiiin pihalla...


        Ei tuohon riitäisi 3500 euroa... kerro summa noin 100 000 lla ja olisit sielläpäin. 😄

        Lidäksi pitäisi olla tuhsnsia kiloja neteriaaleja, mistä tehdä pellettiä...😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Oot niiiiiiiin pihalla...


        Ei tuohon riitäisi 3500 euroa... kerro summa noin 100 000 lla ja olisit sielläpäin. 😄

        Lidäksi pitäisi olla tuhsnsia kiloja neteriaaleja, mistä tehdä pellettiä...😄

        No vaikka niin sitten mutta kun ei mies uskalla pikku riskiä ottaa niin sinne meni alueen johtavan pellettikeisarin ura :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi kirjoitti:

        No vaikka niin sitten mutta kun ei mies uskalla pikku riskiä ottaa niin sinne meni alueen johtavan pellettikeisarin ura :D

        -harmiseikirj-

        Menkööt. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Menkööt. 😁

        Kun ei sitä suuremmatkaan teollisuuslaitokset osaa ottaa kobtolleen, en tälläisenä "satasten ukkona". Ole harmissaan. 😄


      • elisakettu kirjoitti:

        Tässä ketjussa kun monenmoista osaajaa ja osaa taatusti neuvoa ennakoinnissa muakin, niin kysäsenpä miten kannattaa alkaa savimaapohjaa purkamaan. Siis 40-luvulla olevan rakennuksen alta. Seisomakorkeutta ei ole ennenkuin sitä kaivaa silleen reilusti. Kipeän selkäni kanssa olen kumarassa noin160-senttisenä. Mitään työkonetta sinne ei saane mahdutettua. Järsinkö maan hakulla vai millä, mutta vanha maa pitäisi korvata tuoreella. Ja saatava jostain luukusta pellolle. Lattiat yläpuolelta avattava ja vanha aines pois.

        Piikkari sopivalla kärjellä, hilti tms.


      • Anonyymi
        elisakettu kirjoitti:

        Tässä ketjussa kun monenmoista osaajaa ja osaa taatusti neuvoa ennakoinnissa muakin, niin kysäsenpä miten kannattaa alkaa savimaapohjaa purkamaan. Siis 40-luvulla olevan rakennuksen alta. Seisomakorkeutta ei ole ennenkuin sitä kaivaa silleen reilusti. Kipeän selkäni kanssa olen kumarassa noin160-senttisenä. Mitään työkonetta sinne ei saane mahdutettua. Järsinkö maan hakulla vai millä, mutta vanha maa pitäisi korvata tuoreella. Ja saatava jostain luukusta pellolle. Lattiat yläpuolelta avattava ja vanha aines pois.

        Ikkunasta pihalle. Mulla oli soramontullinen kiviä omakotitaloni lattian alla. Koitettu jotain ojitusta niillä tehdä.

        Ei sitä muulla pois saanu kun lattiat kokonaan pois, kaikki. Kivet ja maat plus muu paska kottikärryillä ulos ja käsipelillä heittelin kivet ikkunaaukosta ulos. Ikkunat oli otettu pois ettei säry, kesäaika.

        Savea ei ollu, ketunmähkää kyllä. Kovaa savea ei käsin taida jaksaa paljon jyrsiä, joku jyrsinkone on varmasti vaihtoehto.

        Jasu


    • Anonyymi

      Arvostan kyllä ap:n kaltaista tyyppiä enemmän, joka sanoo et joo tässä meni nyt näin kuin sitä, joka pätee ja sanoo aina olevansa kaikessa hyvä ja että kaikki aina onnistuu.

      Ei täydellistä ihmistä ole.

      • No oikeastihan tälläiben on sitä elämää. Ei oikeasti kaikkea pysty käytännössä miettimään "idioottisen varmaksi".

        Kyllä minäkin osaan jonkun pienemmän kokonaisuuden miettiä lähes varmaksi pienillä sattumuksilla varmaksi... mutta kaikenlaista voi tulla vastaan. 😁

        Mietin muuten, että miksi niiden levypakettien päällä on nìn tiivistä lunta....

        No mun iskää ajatteleva poika on käynyt lappamassa seinien viereen lunta. 😂

        No sehän on sinne levykasojenkin päälle mättänyt lunta, että iskä-polo pääsee vähemmällä lämmityksellä. 🤣🤣🤣

        Ja nyt meikä sit koittaa lapioda hänen hommiaan pois. 😁

        Ois kiva katsella sivusta mitä tälläkin tontilla vuodessa tapahtuu...😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No oikeastihan tälläiben on sitä elämää. Ei oikeasti kaikkea pysty käytännössä miettimään "idioottisen varmaksi".

        Kyllä minäkin osaan jonkun pienemmän kokonaisuuden miettiä lähes varmaksi pienillä sattumuksilla varmaksi... mutta kaikenlaista voi tulla vastaan. 😁

        Mietin muuten, että miksi niiden levypakettien päällä on nìn tiivistä lunta....

        No mun iskää ajatteleva poika on käynyt lappamassa seinien viereen lunta. 😂

        No sehän on sinne levykasojenkin päälle mättänyt lunta, että iskä-polo pääsee vähemmällä lämmityksellä. 🤣🤣🤣

        Ja nyt meikä sit koittaa lapioda hänen hommiaan pois. 😁

        Ois kiva katsella sivusta mitä tälläkin tontilla vuodessa tapahtuu...😁

        Poika tarkoittanut niin hyvää eikä osannut aavistaa sun ”kätköjä” siellä. :) Kivijalka on kyllä lumettava. Tein sen itsekin.

        Elämässä ei tule tylsää kun pitää elämän elämänä eikä tärkeile niin just :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Poika tarkoittanut niin hyvää eikä osannut aavistaa sun ”kätköjä” siellä. :) Kivijalka on kyllä lumettava. Tein sen itsekin.

        Elämässä ei tule tylsää kun pitää elämän elämänä eikä tärkeile niin just :)

        No eipä tullut kyettyä miettiä tätä sattumusta...😃

        Mutta näitä tulee...

        Mun tönössä tuoĺla niksillä ei liioin ole hyötyä...mutta en oo kaverille sitä selittää....

        Lisäksi se lumi pitäis oĺla pehmeää pakkaslunta, eikä tapultuna. 😁


    • Anonyymi

      Mulla lopettivat samanmoisen ihmettelyn kun aloin kysellä ihmetellä ja arvostella heidän aikaansaannoksiaan. Sittenpä hiljenivät ja ymmärsivät yskän.

      • No mua eneten ärsyttää yks kummi. Se soittaa välillä olevinaan huolissaan ja sit kun sanon, että kiirettä riittää, niin se ihmettelee mikä kiire mulla on...

        Joskus sanon kyllä sille, että mulla ei oo muijaa pesemässä pyykkiäni, siivoilemassa kämppää ja mutsia joka tekee ruuat mulle. Sillä on. Kyllä siinä on ihan hyvä pyörittää 12 h firmaa ja touhuta kaikkea muuta.

        Mutta ei kehtais edes... hyvää sekin tarkoittaa ja meillä on hyvä yya-sopinus. Mä saan siltä lainaan kärriä, pyöräkuomaajaa, hiab-kuorma-autoa jne. Ja mä jeesin sitä sit muissa hommissa...

        Nyt vaan ollut vähän hiljaista mun puolesta, kun on ollut tätä remppaa. Sekin joskus haluis vaan jutella ja nähdä. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mua eneten ärsyttää yks kummi. Se soittaa välillä olevinaan huolissaan ja sit kun sanon, että kiirettä riittää, niin se ihmettelee mikä kiire mulla on...

        Joskus sanon kyllä sille, että mulla ei oo muijaa pesemässä pyykkiäni, siivoilemassa kämppää ja mutsia joka tekee ruuat mulle. Sillä on. Kyllä siinä on ihan hyvä pyörittää 12 h firmaa ja touhuta kaikkea muuta.

        Mutta ei kehtais edes... hyvää sekin tarkoittaa ja meillä on hyvä yya-sopinus. Mä saan siltä lainaan kärriä, pyöräkuomaajaa, hiab-kuorma-autoa jne. Ja mä jeesin sitä sit muissa hommissa...

        Nyt vaan ollut vähän hiljaista mun puolesta, kun on ollut tätä remppaa. Sekin joskus haluis vaan jutella ja nähdä. 😄

        Heh no joo. Kait se sitten hyvää tarkoittaa vaikkei ihan kässää.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Heh no joo. Kait se sitten hyvää tarkoittaa vaikkei ihan kässää.

        Sitähän se on... 😊

        Sellainen pikkuvanha innokas ja touhukas tyyppi, mutta vois opetella kyselee ja tuumia yhdessä mitä milloin ja missä tehdään. 😁

        Huvittaa kun mun mutsi js enot alkaa olla vanhuuden höperöitä, niin nyt pitäis keretä vahtia niitä ja tätä yhtä touhoakin vielä. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Sitähän se on... 😊

        Sellainen pikkuvanha innokas ja touhukas tyyppi, mutta vois opetella kyselee ja tuumia yhdessä mitä milloin ja missä tehdään. 😁

        Huvittaa kun mun mutsi js enot alkaa olla vanhuuden höperöitä, niin nyt pitäis keretä vahtia niitä ja tätä yhtä touhoakin vielä. 😁

        Hyvät tyypit ne tahtoo hösätä


    • Anonyymi

      Anna ihmetellä. Ne ei tajuu että sun täytyy töiden lomassa aina säännöllisin ajoin tai viimeistään välillä pikkupöhnöissä viestitellä suomi 24 sivuille,tietty. Kyllä se aikaa vie sekin. Höh.👎.💩

      • Niinhän mä olenkin antanut ihmetellä. Enkös mä tuuminut jo tuossa aloituksessa, etten jaksa alkaa kaikille selittämään, mitä kaikkea mun elämään kuuluu?

        Nyt vaan tässä sopivassa välissä ihmettelin sitä tänne, miten ihmiset ihmettelee toisten asioita/elämää.

        Voisinpa tähän samaan syssyyn ihmetellä niitäkin ihmisiä, jotka väittää, että heillä ei ole mitään tekemistä. Että on tylsää... en sitten niin yhtään sellaista ihmistä ymmärrä. En ollenkaan. Vaikka mä asuisin kerrostalossa, Ja en harrastais mitään, niin ihan takuulla keksisin tekemistä.

        Silittäisin vaikka kalsareita ja sukkia joutessani tai järjestelisin haarukoita ja veitsiä. Putsaisin autoa, varastoa siivoisin tms. Keräisin vaikka autojen rekisterinumeroita tai muuta hömppää. Mutta en tylsistyisi ja alkais siitä muille marisemaan. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niinhän mä olenkin antanut ihmetellä. Enkös mä tuuminut jo tuossa aloituksessa, etten jaksa alkaa kaikille selittämään, mitä kaikkea mun elämään kuuluu?

        Nyt vaan tässä sopivassa välissä ihmettelin sitä tänne, miten ihmiset ihmettelee toisten asioita/elämää.

        Voisinpa tähän samaan syssyyn ihmetellä niitäkin ihmisiä, jotka väittää, että heillä ei ole mitään tekemistä. Että on tylsää... en sitten niin yhtään sellaista ihmistä ymmärrä. En ollenkaan. Vaikka mä asuisin kerrostalossa, Ja en harrastais mitään, niin ihan takuulla keksisin tekemistä.

        Silittäisin vaikka kalsareita ja sukkia joutessani tai järjestelisin haarukoita ja veitsiä. Putsaisin autoa, varastoa siivoisin tms. Keräisin vaikka autojen rekisterinumeroita tai muuta hömppää. Mutta en tylsistyisi ja alkais siitä muille marisemaan. 😁

        No juurihan tuota minä teen. Järjestelen vaatikaappia tuhannetta sataa kertaa ja kiillotan ,putsaan ,pesen ja pyykkään,vaikka paljon mieluummin sahaisin poraisin ja rämpisin metsissä. Välillä tuhannen tuiterissa hekottelisin sammalmättäällä ketarat kohti taivasta ja nauttisin elämästä vapaana ,enkä kaksio häkissä nysväisi unelmissani😄.💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No juurihan tuota minä teen. Järjestelen vaatikaappia tuhannetta sataa kertaa ja kiillotan ,putsaan ,pesen ja pyykkään,vaikka paljon mieluummin sahaisin poraisin ja rämpisin metsissä. Välillä tuhannen tuiterissa hekottelisin sammalmättäällä ketarat kohti taivasta ja nauttisin elämästä vapaana ,enkä kaksio häkissä nysväisi unelmissani😄.💩

        Paikkaisi ajankuluksi jo niitä loppuun kulutettuja rääsyjä,tuunaisi niistä uutta mielekästä elämää. Mutta niinpä teen ja niistä kiksini saan. Onni on siinä ,mistä sen repii😄💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paikkaisi ajankuluksi jo niitä loppuun kulutettuja rääsyjä,tuunaisi niistä uutta mielekästä elämää. Mutta niinpä teen ja niistä kiksini saan. Onni on siinä ,mistä sen repii😄💩

        Niin. Moni on sanonut, että mä en voisi asua jossain kerrostalossa, vaan tylsistyisin siihen paikkaan.

        Mä asuin 20 vuotta sellaisessa ja ikinä en tylsistynyt.

        Kyllä mä voisin raapata jäitä portaitten edestä, vaikka ei tarviis, ihan kun tykkään jäättömistä portaista. Voisin kolata ja tehdä sitä sun tätä, vaikka tekisin sen muillekin kuin itselle.

        En mä laske mitään tekemisiä onko ne kannattavia mulle... mä tykkään tehdä asioita...piste.

        Mut nyt täällä mun tontilla mä en aina riitä. Sekin on fakta...


    • Anonyymi

      Kai aikaa menee kun kellarihommii tarvis tehdä niin lähdetkin kaataa tukkipuita ja teet 40 mottii halkoja ja 50 mottii klapei kirveellä ja teet kaikki nättiin pinoon ja ne ei oo mitään heittomotteja ja sen jälkeen jatkat kellari remppaa ja taas 70 mottii halkoja lisää ja kun pitäis mennä nukkumaan uni ei tuu meet metsään kaadat 200 komea suurta mäntyy ja halkoo tulee aamulla 421 suurta kuusta kumoon klapii tulee ja illalla jo köapit loppu kiirutta on ja yksikään puu ei omasta metsästä ja vaik olis omaa metsää niin tyhjyyttä on kaik on klapeina ja nekin poltettu

      • Anonyymi

        Moto kuskitkin ihmettelee 5 motoa 3 vuorotöissä ei pysty lähellekkään samaan kuin disse moottorisaha ja kirves tehokas kolmikko


      • Anonyymi

        Stubbi ….na ei tiennyt heittomoteista mitään!!!


      • Anonyymi

        Ylipäällikkö käskee nyt että älä höpötä eli on seitanin ja tofun aika.


      • Anonyymi

        eli nyt syömään bataattisosetta ja ruokalappu kaulaan lusikka käteen höpöjutut sikseen


      • Anonyymi

        keittiöön mars!


      • No ei ihan noin montaa mottia tartte, mutta on tuossa jotain perääkin...

        Joskus pitää tehdä puutakin...

        Mulla menenee 12-15 mottia puuta/talvi jo kattilassa ja muuten joku 5-7 kuutiota klapeja.... se tarkoittaa, että noin 2å mottia vuoteen pitäis tehdä, se ei ole paha määrä... mutta nyt on jäänyt vuosia tekemättä... lisäksi puun tarttee vähän kuivuakin... että nyt pitäis tehdä 1,5-2 vuoden puut samalla sivussa...


    • No en osaa alkaa neuvomaan miten saat eristeet revittyä hangesta. Uskon että keksit itte kuitenkin ratkaisun. Toi KVM:n ehdotus sai multa kannatusta.

      En paljon piittaisi muiden ihmettelyä, miksi "muka" on aina niin paljon hommia tai miksi niissä menee aikaa. Asiantietämätöntä sakkia.

      Meillon yleensä se, että tekdäkseen jotain on tehtävä ensin kymmenen muuta, kun pääsee ongelman äärellä. Niinhän se monella muullakin. Mutta vaatii sitä hitoksenmoista suunnittelua, pään raapimista ja perkeleitä että keksii eri ongelmille ratkaisunsa.

      Jos meinaat vaikka isolle talolle uusia aitaukset, on ensin pihasta raivattava kaikki ylimääräinen. Siinä saattaa olla jo useamman päivän tai viikon homma. Sitten kaadat muutaman puun ja sekin on yhtä itkua ja hammastenkiristelyä. Entisten aitojen purkamiset, paalujen irrotukset, putsaukset, uusintamaalaukset. Jossain vaiheessa on tietty ne uudet lautatavaratkin haettava, pirkattava, leviteltävä pitkin pihoja ja maalattava. Suosiollisella säällä nääs.

      Hyvässä lykyssä ollaan jo loppukesästä aitaa rakentamssa ja kivisessä maasa ihmetellään minnen ne paalut piti upottaa. Ei se mitään, vaikka se jää osin kyhäämättä. Kun jäi muutama satametriä pensasaitaa kuolettamatta, niin pitää oottaa vielä muutama kesä sen hengiltä saamiseen. Ehkä se aidanperkele sitten on valmis :)

      • No jos sulla on joku farmi tässä likellä, mä voin tulla hoitamaan puuston siitä pois edestä. 😁

        Joo, mut kuullostaa tutulta...

        Pikkuhommakin usein nivouttaa "kerrannaisia" siihen päälle.

        Mulla yksi "kerrannainen" ilmeni kun piikkasin lattiaa auki varaajaa varten. Piti kaivaa maatakin edestä, että sain varaajan kellariin. Keväällä ksivsntoon tuli lampi... salaojitus oli tehty "liian" ylös...

        No tehtiin pojan kanssa kuoppa, mihin törkättiin muovinrn kaivo. Nyt maaperään tupsahtaneet vedet tulee siihen, mistä automaattipumppu pumppaa ne pois... tuo oli "ylimääräinen" homma, mutta onneksi kävi ilmi...

        Heinäkuussa satoi vettä simona... silloin toi automaattipumppu pörräs vähän väliä, mutta kellarissa ei tietoakän lätäköistä. Eli systeemi toimii...

        Mutta jos olisin kerennyt vetää lattiat umpeen ennenkuin ilmiö tuli, olisin sinäällään tehnyt huonoa työtä...

        Että nää nyt on vähän" upsidaisyy"-hommia...🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        No jos sulla on joku farmi tässä likellä, mä voin tulla hoitamaan puuston siitä pois edestä. 😁

        Joo, mut kuullostaa tutulta...

        Pikkuhommakin usein nivouttaa "kerrannaisia" siihen päälle.

        Mulla yksi "kerrannainen" ilmeni kun piikkasin lattiaa auki varaajaa varten. Piti kaivaa maatakin edestä, että sain varaajan kellariin. Keväällä ksivsntoon tuli lampi... salaojitus oli tehty "liian" ylös...

        No tehtiin pojan kanssa kuoppa, mihin törkättiin muovinrn kaivo. Nyt maaperään tupsahtaneet vedet tulee siihen, mistä automaattipumppu pumppaa ne pois... tuo oli "ylimääräinen" homma, mutta onneksi kävi ilmi...

        Heinäkuussa satoi vettä simona... silloin toi automaattipumppu pörräs vähän väliä, mutta kellarissa ei tietoakän lätäköistä. Eli systeemi toimii...

        Mutta jos olisin kerennyt vetää lattiat umpeen ennenkuin ilmiö tuli, olisin sinäällään tehnyt huonoa työtä...

        Että nää nyt on vähän" upsidaisyy"-hommia...🤔

        Uups. No onneksi tuli esille. Mutta tää on niin tätä. Aina tulee uusia ongelmia vaikka olisi jo miten varautunut yhteen, kahteen tai kymmeneen. Kyllä mie olen oppinut tähän ikään, ettei mikään homma tule helpolla. Tai tulisi, jos olisi kottikärryllinen tuohta ja varaa viskoa sitä sinne, kuka muu tekee.

        Se isotalo ei ole likellä, missä on suurimmat ongelmat. Puuhommaa olisi taas tuossa toisessa, mutta mulla on ens kesäksi siihen sunnitelma. Metsäajokoneet hoitaa osan, ja tientekijä toisen; jos ei vielä, joskus tulevaisuudessa. Pitäisi vaan ittelleki tehä ne puut ensin. Ihmettelen vaan millä lihaksilla. Ostan sellaisen akkukäyttöisen oksasahan ja väkerrän koivuklapit sitten sillä. En pysty nostelemaan moottorisahaa. Siis, kaikki kun on vaivalloista, mutta lisäksi joka asiassa tulee nuo omatkin rajoitteet mukaan.


      • elisakettu kirjoitti:

        Uups. No onneksi tuli esille. Mutta tää on niin tätä. Aina tulee uusia ongelmia vaikka olisi jo miten varautunut yhteen, kahteen tai kymmeneen. Kyllä mie olen oppinut tähän ikään, ettei mikään homma tule helpolla. Tai tulisi, jos olisi kottikärryllinen tuohta ja varaa viskoa sitä sinne, kuka muu tekee.

        Se isotalo ei ole likellä, missä on suurimmat ongelmat. Puuhommaa olisi taas tuossa toisessa, mutta mulla on ens kesäksi siihen sunnitelma. Metsäajokoneet hoitaa osan, ja tientekijä toisen; jos ei vielä, joskus tulevaisuudessa. Pitäisi vaan ittelleki tehä ne puut ensin. Ihmettelen vaan millä lihaksilla. Ostan sellaisen akkukäyttöisen oksasahan ja väkerrän koivuklapit sitten sillä. En pysty nostelemaan moottorisahaa. Siis, kaikki kun on vaivalloista, mutta lisäksi joka asiassa tulee nuo omatkin rajoitteet mukaan.

        No mä koetin tehdä maalla polttopuita toissaviikonloppuna. Piti kaivaa 60 cm lunta, ennenkuin löysin puun juuren... sit kaadoin ja riehuin puut kyytìin... lunta satoi ja vehkeet oli ihan märät. Ukko piipussa parin kuution jälkeen, mitä sain pihaan...älytöntä!

        Lisäksi mökkiä piti lämmittää hitosti, kun oli ollut näitä yyberpakkasia...ei mitään järkeä...

        Pujishan se sit keksi, että osta pidempänä...laitoin faceen vähän kyssärii, niin pari sukulaista laittoi viestiä jo...


        Toiselta saa leppää ilmasiks ja toinrnkaan ei ole hinnasta huolissaan, vaan ettei jää rangat homehtumaan...

        Kaverikin möisi valmista rankaa koivu/leppä 30€/m3.

        Ei mun kannata 50 km;n päästä lähtee kärräämään ilmasta pùuta, jos se vaatii multa tällästä hommaa...ei mulla riitä tunnit...


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä koetin tehdä maalla polttopuita toissaviikonloppuna. Piti kaivaa 60 cm lunta, ennenkuin löysin puun juuren... sit kaadoin ja riehuin puut kyytìin... lunta satoi ja vehkeet oli ihan märät. Ukko piipussa parin kuution jälkeen, mitä sain pihaan...älytöntä!

        Lisäksi mökkiä piti lämmittää hitosti, kun oli ollut näitä yyberpakkasia...ei mitään järkeä...

        Pujishan se sit keksi, että osta pidempänä...laitoin faceen vähän kyssärii, niin pari sukulaista laittoi viestiä jo...


        Toiselta saa leppää ilmasiks ja toinrnkaan ei ole hinnasta huolissaan, vaan ettei jää rangat homehtumaan...

        Kaverikin möisi valmista rankaa koivu/leppä 30€/m3.

        Ei mun kannata 50 km;n päästä lähtee kärräämään ilmasta pùuta, jos se vaatii multa tällästä hommaa...ei mulla riitä tunnit...

        Koivurankaa 30€ kuutiolta? Hmm kyllä kannattaa. Saamari kun ois isompi kärri niin miekin tulisin hakemaan.

        Joskus oli puhetta että hiisataan pk-seudulle koivuklapia. Mutt ei mitään järkeä. Kuormat on niin painavia että pitäisi olla se kuorma-auto jo.

        Itte en ole innostunut talvisavotoista. Sen verta lunta pitää olla maasa ettei kyyt ja hyttyset kiusaa, mitä nyt karhut vähän, mutta pitää mekkalaa niin ei ne selän taa tule murisemaan.

        Tee kesällä puuta enempi. Ei niitä kannata sinne jättää ylisuuriksi kasvamaan. Se on hyvä vaan, että on joku paikka mistä ilmatteeks ottaa puuta. Mutta paljo sulla menee vuodessa, huh. Siihen mökit lisäksi.


      • elisakettu kirjoitti:

        Koivurankaa 30€ kuutiolta? Hmm kyllä kannattaa. Saamari kun ois isompi kärri niin miekin tulisin hakemaan.

        Joskus oli puhetta että hiisataan pk-seudulle koivuklapia. Mutt ei mitään järkeä. Kuormat on niin painavia että pitäisi olla se kuorma-auto jo.

        Itte en ole innostunut talvisavotoista. Sen verta lunta pitää olla maasa ettei kyyt ja hyttyset kiusaa, mitä nyt karhut vähän, mutta pitää mekkalaa niin ei ne selän taa tule murisemaan.

        Tee kesällä puuta enempi. Ei niitä kannata sinne jättää ylisuuriksi kasvamaan. Se on hyvä vaan, että on joku paikka mistä ilmatteeks ottaa puuta. Mutta paljo sulla menee vuodessa, huh. Siihen mökit lisäksi.

        Mä teen hitaasti reserviä maalle, mut pääosin kulutuspuut täällä lähempänä. 🙂

        Nyt voin ostaa rankanakin, tulevaisuudessa jopa muut maksaa mulle.😁 Häviyän häiritsevät puut tontilta.,ongelmapuut..kiipeilet vaikka. 😃


    • Anonyymi

      No tuota, mä en tarkota tätä sitten veetuiluna. Tämä oli ihan vilpitön ensireaktioni, kun luin tekstisi. Miksi sä teetät itsellesi lisätyötä? Eikö nuo voisi alunperin säilyttää eri tavalla, niin ei tarvis sitten myöhemmin säätää?

      • No jälkiviisaus on sbsoluuttinen viisaus...ugh.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No jälkiviisaus on sbsoluuttinen viisaus...ugh.

        Mikä jälkiviisaus? En mä nähnyt esittävän yhtään ainoaa jälkiviisautta. Itse pyrin miettimään asiat etukäteen, niin ei tarvitse jälkikäteen tuskailla. Tuli opittua kantapään kautta eksäni kanssa, joka teki vähän tollasia samanlaisia juttuja, kun remontiotiin vanhaa taloa. Kaikki oli aina vähän silleen, että ensiksi piti tehdä pari päivää sitä turhaa työtä, jonka hän oli ihan itse luonut. Kannattaa suunnitella ja miettiä vähän huomista pidemmälle, niin ei tule tuollasta turhaa työtä.

        Vaikka oikein erikseen sanoin, että en tarkoittanut millään pahalla, niin pahallahan sä sen otit. No, koska vedit jo herneen nenääsi, niin voinkin todeta, että sä vaikutat vähän sellaselta koheltajalta, joka ei oikein osaa suunnitella pidemmälle.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No jälkiviisaus on sbsoluuttinen viisaus...ugh.

        Ai niin ja mun eksäni oli just tollanen, että ne projektit sitten kesti ja kesti ja kesti ja kesti, tolkuttomia aikoja. Hommat, jotka muut olis vain tehneet pois alta, kesti hänellä vuoden.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin ja mun eksäni oli just tollanen, että ne projektit sitten kesti ja kesti ja kesti ja kesti, tolkuttomia aikoja. Hommat, jotka muut olis vain tehneet pois alta, kesti hänellä vuoden.

        No en ottanut pahallla. .enkä vetänyt nokkkaani. 😊

        Mä teen periaaþeessa 3-vuorotyötä 2;een vuoroon. Omakotitslo ja maaseudullakin on touhutavaa...äitini kesämesta...😊

        Mun pitää sinkoilla sinnetänne.,

        En samaistu sun exään...


        Mulls on vähemmäßäkin ollut laiska exä ja pirniä lapsia....ja tein laajennusta taloon 35 m2 ja autotallin silloinkin. 😄

        Tirfän, että puhutaan eri asioista. 😊


    • Anonyymi

      Dissen aloitukset ovat parhaita ja elämän makuisia. Muut hourivat mitä hourivat.

      • No jäävi oon ssnomaan mitään.

        Keinovaginamiehen ja gattinon avaukset hivelee munkin miltä...ainiin ja buddyloven...

        Puikkarinkin jutut tuntuu tutuilta. 😄


    • Anonyymi

      Mikään työ ei ole turhaa jos siitä nauttii.ja kun nauttii,niin tekee vaikka sen alusta alkaen taas ja uudestaan.jos siihen kyllästyy,eikä saa enää kiksejä,silloin se on turhaa. Hemmetin yksinkertaista.💩

    • Anonyymi

      Disse on oman elämänsä vanki, halot metrisen lumen takana, ja eristeetkin kiinni jäätyneinä.

      • Joo. Se on jännää, että kaikki mun hommat caan vaikeutuu nitä vanhemmsksi tulen. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo. Se on jännää, että kaikki mun hommat caan vaikeutuu nitä vanhemmsksi tulen. 😁

        Äh. Teet sen tahallasi,ettei elämä kävisi tylsäksi ja tekemiset loppuisi.. pitää olla kaukaa viisas.😄.💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äh. Teet sen tahallasi,ettei elämä kävisi tylsäksi ja tekemiset loppuisi.. pitää olla kaukaa viisas.😄.💩

        Wtf? En tosiaankän mieti noin. 😃

        Vähempikin kyĺlä riitäis...en kaipaa haasteita...arki heittää niitä tarpeeksi. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Wtf? En tosiaankän mieti noin. 😃

        Vähempikin kyĺlä riitäis...en kaipaa haasteita...arki heittää niitä tarpeeksi. 😄

        😛😁.💩


      • Anonyymi

        Parempi se on kuule kuin menneisyyden ettäs tiedät!!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Parempi se on kuule kuin menneisyyden ettäs tiedät!!

        Kelle höpäjit ja mitä oikrkn tarkoitat...???


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kelle höpäjit ja mitä oikrkn tarkoitat...???

        Että parempi on olla ”oman elämänsä vanki” kuin ”menneisyyden@!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Että parempi on olla ”oman elämänsä vanki” kuin ”menneisyyden@!

        Huomaatko oikovasi täällä mietteitäsi, ei me muut koeta samoin jotain kuin sä?

        Mutta joo, mielumnin olen oman elämäni vanki, kuin menneisyyteni vanki noin pikaisesti mietittynä...

        Kumpaankin mä voin kuitenkin itse vaikuttaa...menneisyyteeni ehkä joutuu vaan menrmään mutkien kautta. Omaan elämääni nyt pääsen nopeamnin käsiksi.


    • Anonyymi

      Tuossa on aika vahvasti jonkinlaista suorittamisen makua 🤔. Oletko koskaan aloillasi?

      Jos minulta kysyttäisiin niin sanoisin eristeiden olevan aivan pilalla.

      - Sheena

      • Ei ne ole pilalla...

        Mutta joskus pitää suorittaa... et voi aina vaan odottaa, että maailma ympärilläsi muuttuu paremmaksi...joskus se pitää tehdä siksi. 😊

        Tiedostan, että oon suorituskeskeinen ja saan kiksit tejemisestä/suorittamisesta...

        Mutta se ei poista sitä, että jonkun pitää hoitaakin hommat.

        Ei kaikki voi odottaa valmista...


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei ne ole pilalla...

        Mutta joskus pitää suorittaa... et voi aina vaan odottaa, että maailma ympärilläsi muuttuu paremmaksi...joskus se pitää tehdä siksi. 😊

        Tiedostan, että oon suorituskeskeinen ja saan kiksit tejemisestä/suorittamisesta...

        Mutta se ei poista sitä, että jonkun pitää hoitaakin hommat.

        Ei kaikki voi odottaa valmista...

        Ja mä saisin odotella piiitkään...😄


      • Anonyymi

        Elämä on kuule suorittamista!!


      • Anonyymi

        Finnfoami ei mee miksikään ulkona, toki hapertuu sekin ajan kanssa. Joku villaeriste oliskin eri asia.

        Jasu


    • Anonyymi

      Tee työtä jolla on tarkoitus, ei tähän muuta voi sanoa.

    • Anonyymi

      Itse olen niin taitava, että sukulaiset luulevat että pötköttelen vain kotona. Kummallisesti myös keskellä viikkoa arkipäivinä voivat tulla sanomaan että tule meille tekemään remppaa tai tarvitsen itselleni kotisivut tai jotain tälläistä aivan kuin itselläni ei olisi mitään velvollisuuksia. Joskus harmittaa olla näin taitava, kun on taitava niin asiat vaikuttavat ulkopuolisista helpoilta 🫤🫤🫤

      • No mullakin ois vientiä vähän väliä vaikka mihin, mutta osaan sanoa ei-sanankin, joten aina ei tartte sotkeutua muitten hommiin, jos omiakin on. 😁


    • Anonyymi

      Oho, mutta ainakin oppii, ettei tee samoja virheitä enää. Tsemppiä!

      • No en tee. Mutta ehke en tämän kellarirempan mittaluokan hommaakaan ikinä tässä tontilla enää...enkä muuallakaan. 😁


    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tapio Suominen on kuollut

      Urheilutoimittaja Tapio Suominen on kuollut. Suominen oli kuollessaan 60-vuotias. Selostajalegendan kuolemasta kertoo Y
      Maailman menoa
      234
      16720
    2. Tapio Suominen oli sairauden uhri

      Urheiluselostaja Tapio Suominen kuoli eilen keskiviikkona aamulla tapaturmaisesti Hattulassa. Toisen uutisen mukaan van
      23
      2118
    3. Tapio suominen

      Liian aikaisin lähdit sinua oli kiva kuunnella.
      Ikävä
      110
      1940
    4. Mitä toivot

      Tämän hetkiseen tilanteeseen?
      Ikävä
      190
      1712
    5. Sydämeni on

      varattu sinulle. Et ole minun, en ole sinun. Me on mahdottomuus. Mutta olet se joka on mielessäni ensimmäisenä kun herää
      Ikävä
      119
      1453
    6. Minä itkin kotona kun tajusin että

      Pelkuruuteni takia kun en lähestynyt vaikka järjestit otollisen hetken ja myöhemmin huomasin lasittuneen katseesi miten
      Ikävä
      10
      1092
    7. Rannalle! Uimaan!! Rinnat paljaiksi!!!

      Järki kadonnut sekä niiltä feministeiltä, jotka vaativat saada esiintyä rinnat paljaina julkisilla uimarannoilla, kuten
      Maailman menoa
      216
      962
    8. Elämääni tulee pian uusi uros

      Se on sinisilmäinen, blondi. 😍 Toivottavasti tämä ok?
      Ikävä
      119
      857
    9. Kok-edustaja: Yle aivopesee työntekijöitä

      "– Yle ei vain sensuroi Kyllä isä osaa-sarjaa, vaan haluaa jaksojen määrää manipuloimalla HÄVITTÄÄ ”ongelman” todellisuu
      Maailman menoa
      61
      738
    10. Ylen jälkiviisaat estotonta Kamala Harris suitsutusta

      Kolme samanmielistä naikkosta hehkutti Kamala Harrisia ja haukkui Trumpia estottomasti. Nyt oli tarkoituksella valittu
      Maailman menoa
      212
      731
    Aihe