Muistellaan vanhoja tv- mainoksia

Anonyymi-ap

Mikä on jäänyt mieleen sun lapsuudesta tai jostain muusta syystä.

Kari Grandi- kaikkien janoisten ystävä

41

1622

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Alahan lopetella jo. Aikas on ns täynnä

• Anonyymi

Tää tuli itelläkun mieleen ekana. Sitten oli se joku: aina kun mä saan chappiä mun on ihan pakko päästä Joraa mainos. Saa, korjata, en muista patukan nimeä. Oli niin korni. Mikä hiton pulla mainos se oli: mä tuun 15 minuutin päästä/ tai kuluttua. Siihen perään pimpeli pompeli musaa. Ja sitten oli se Karibian aurinko tee mainos. Vai muistankohan jo omiani...nää nyt oli lapsuutta/ nuoruutta. Lapsuuden ehdoton on se varokaa heikkoa jäätä.

• Anonyymi

Ihan pakko päästä joraan oli Zapp suklaapatukan mainos.

• Lähekkäin -hammastahnan mainoslaulu.😀

• Anonyymi

Kari Grandi kaikkien janoisten sankari oli kyl kova.Muistan myös Koffin valkopää-kotka mainokset, Daim ja Snack suklaiden yhteismainos... "Daim,daim,daim..Daim,daim,daim... Snack!Snack!Snack!Snack!Snack! Daim,daim,daim.." ja Tottakai First joice Cola, jano kuin talkkarilla!

• Anonyymi

Legendaarisin oli "Hessun jäätelö tikkuri" (Vääntyi älypää lapsllla "tikkuri" tippuri, ja varmaan siksi lopetettiinkin.) Aikakausi oli 1970 lukua.

Laulun hanat:

"Hee-e, Hee-e Hessun jäätelöötikkuurii. Kymmenen on pakkauksessa minipuikkoja, Valio, Jäätelö, Hessun jääteelöötikkuurii"

• Anonyymi

Tulipa vielä toinenkin legendaarinen mainoslaulu mieleen. Nimittäin "Timangi Toyota Tonni"

Toyotaa myytiin markkojen aikana muistaakseni hintaan 9990 markkaa uutena, eli laulussa ilmeisesti "saat sen pätkää halvemmalla" tuo pätkä edusti ilmeisesti täyttä kymmentätuhatta markkaa.

Laulun sanat:

"Timangi Toyota tonni WAUU, saat sen pätkää halvemmalla, ..Kamat kulkee kuomun alla, leveät vanteet pisarapeilit, Timangi Toyota tonni... SIINÄ SE!

• Anonyymi kirjoitti:

Tulipa vielä toinenkin legendaarinen mainoslaulu mieleen. Nimittäin "Timangi Toyota Tonni"

Toyotaa myytiin markkojen aikana muistaakseni hintaan 9990 markkaa uutena, eli laulussa ilmeisesti "saat sen pätkää halvemmalla" tuo pätkä edusti ilmeisesti täyttä kymmentätuhatta markkaa.

Laulun sanat:

"Timangi Toyota tonni WAUU, saat sen pätkää halvemmalla, ..Kamat kulkee kuomun alla, leveät vanteet pisarapeilit, Timangi Toyota tonni... SIINÄ SE!

Toyota Timangi oli pieni lava-auto, pickuppi, joka meni silloisten määräysten mukaisesti pakettiautona rekisteriin.

Valtio tukki tämänkin verovelvollisen porsaanreiän hyvin nopeasti, ja sen jälkeisinä vuosina varmaan puolenkymmentä porsaanreikää lisää. Muistetaanko vielä pakettiautoiksi rekisteröityjä käytettyinä tuotuja amerikanfarmareita ja suksiboksi-vaneja?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laulun sanat:

Muistan hyvin Timangin mainoksen. Tais olla 1976? Sitten oli Viriviriviri-kaakao, Viriviri-viriviri. Muistatteko ärsyttävät TAG pesujauhemainokset? Sitten oli Coral-pesujauhemainos jossa tanssi itse Ior Bock. Teetä ja sympatiaa oli kanssa klassikoita. Junassa on hauska matkustaa VR.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Laulun sanat:

saat sen prätkää halvemmalla...

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

saat sen prätkää halvemmalla...

Voisiko se olla prätkää. Muistaakseni tuhat kuutioinen Honda maksoi noihin aikoihin yli 15.000 markkaa. Honda hinnasto oli hauska kortti, jossa ensimmäisenä oli mopedi, MONKEY Z-50J, ja siitä lista eteni aina 1000 kuutioiseen.
        Kevytmoottoripyöristä ei oikein voi kuitenkaan prätkinä kai puhua...

• Anonyymi

”Miten niin ei ollut Flooraa”

”Susu, se on kuin pusu, jonka ystävältä saa”

”Emmä näitä hommia lopettais” (Lotto)

• Anonyymi

Eikä muistella

• Poliisi: "Mitäs se Kutvonen oikein keittelee?"

En muista sanatarkasti, mutta joka tapauksessa perusidea oli, että nestekaasulla lämmittää sekä keittelee savuttomasti ja hajuttomasti, mitä sitten keitteleekään... ; )

• Anonyymi

Gilette, the best a man can get.

Naisille suunnattu Rexona-mainos, I don't care what the weatherman says when the the weatherman says it's raining You'll never hear me complaining...

• Anonyymi

Ajakaa, millä haluatte. Ja Braunilla loput.

• - Fazerina ... "Sinäkö se oot, niin monen vuoden jäkeen muistatko muaaa?"
      - Illodin suuvesi (mainoksessa Heikki Kinnunen) ... "Ja suu on laakista raikas, suoritamme Illodin kokeen... * pusu* ... Toimii!"
      - Valion maito .... "panen maitoa tulemaan"

Mainosten rallatukset ovat jääneet pysyvästi mieleen. Ei mikään ihme, kun niitä on katsottu satoja kertoja.

• Anonyymi

Aivan samaa mieltä olen!

• Anonyymi

"Taitaa tyttö tietää, että olis seinän takana patukkaa tarjolla" (Tupla-mainos)

• Anonyymi

Tais olla joku puhelin mainos jossa Esko Kovero lämmittää mökillä saunaa ja huutaa järven yli kaverilleen "Laitoin saunan päälle ja olutta on, minä tarjoan"
      Ja kohta rantaan on soutamassa jo kymmenkunta muutakin venettä.😅
      Ennen mainokset oli oikeasti hauskoja.

• Hauska mainos, mutta ei hyvä, koska minä ainakaan en muista mitä siinä mainostettiin. Matkapuhelinoperaattoria ilmeisesti, mutta mitä?

Puhelinta käyttäen säästää olutkuluissa, mutta ei välttämättä saa uusia ystäviä. 😉

• Anonyymi
        kollimaattori kirjoitti:

Hauska mainos, mutta ei hyvä, koska minä ainakaan en muista mitä siinä mainostettiin. Matkapuhelinoperaattoria ilmeisesti, mutta mitä?

Puhelinta käyttäen säästää olutkuluissa, mutta ei välttämättä saa uusia ystäviä. 😉

No, en minäkään muista puoliakaan mainoksista, vaikka siinä on joku kiinnostava seikka kuten hyvä tarina kuin edellä tai esimerkiksi nyt missä joku kaunis blondi nainen farkuissa puhuu jollekin yleisölle ja sanoo lopuks "ruvetaaks hommiin". En muista mitä se mainostaa mut nainen on kaunis ja tuo pyörii silti päivittäin.
        Minulla se ei tee mainoksesta huonoa, vaikka itse tuote jäisi unholaan kun tarina itsessään on hauska tai kuten edellä nainen kaunis.

• " Aina on tilaa yhdelle, joka käyttää Rexonaa"
      "LIPLAP.. maan mainio laituri"
      "Jaffat tulloo ja helemat paukkuu"
      " Se on niin lontoonraetta, niin lontoonraetta.."

• Ennen noita mainoksia saikin jatkuvasti kuulla. Mä en ymmärrä miks 80 luvulla oli semmonen tapa, että telkkari oli siis koko ajan auki. Ja sitten niitä katteltiin kaiken maailman vaatehenkari antenneilla. Tai meillä oli oikee antenni, mutta meidän naapurissa asu yks sähkäri, niin sillä ei ollut vaan rautalangasta väännelly sisäantenneja. Ja oli sillä useempi telkkari ja yks sytty palamaankin.

• Kahvimaios- "mörökölli minut vieköön"
      Maalimainos- "pinoteksia pintaan niin vanhakin näyttää nuoremmalta"

• Anonyymi

Pinotexia pintaan.

• Mörökölli sinut vieköön mainokset, oliko niitä nyt pari kolme versiota

• Anonyymi

Onko enää supertyttöjä ja supermiehiä? Tuon äänen muistaa varmasti koko ikänsä, kun sen on lapsena kuullut. Silloin ei tajunnut kuinka hauska mainos oikeasti on, nyt siinä on jo historian havinan tuomaa väriä.
      https://www.youtube.com/watch?v=_RgeqiTmLh0

• Anonyymi

Tympeä ja vastenmielinen, tämän ajan monikulttuurinen aivopesu suomalaisten mieliin puuttuu ihanasti noista vanhoista mainoksista.

• Elämä on.

• Anonyymi

"Valintatalon kassissa on talous vatupassissa". Junnu Vainion kappaleen "Panaman konsuli" sävelellä.

• Anonyymi

Simo Vaatehuoneelta. Pauligin Juhlamokka mainoksissa oli erilaisia ammattien taitajia. Aika tyylikkäästi tehtyjä. Nakkimainos Heikki Kinnunen: "Montaks söit"? Yheksän.

• Anonyymi

ILLODIN ! Ja suu on laakista raikas. Sanoi Heikki Kinnunen 😁
      Itse käytin sitä lähinnä finnien häätöön ja kyllä lähti !!
      Oli muuten tosi tujua ainetta 😱

• Lasolin mainos, missä piirretty nainen yrittää raapata tuulilasia korkokengällä ja pillahtaa itkuun...

Lopussa joku äijäoletettu ajaa autolla vierelle ja puristaa naisen autoa perästä ja nainen killjaisee kaasuttaen karkuun. 😁

Nykyään joku pitäis seksistisenä...

https://youtu.be/WLzsEFRRULg?si=uZiYgfdA0-vokc5G

Olihan siinä masinoliakin ja diesel 100;aa mainostettu. 😁

• Kummasti ei tullut yhtään vanhaa mainosta mieleen, mutta muistan nuo ketjussa mainitut mainokset.

Nykyään säädän äänen pois ja suljen silmäni kun näitä kaupallisia tiedotteita alkaa tulemaan.

• Anonyymi

Mulle muistuu mieleen Anna Hanskin suomainen levytys; Jos Et Sä Soita!
      Telen puhelun mainos, joka todellakin iski tajuntoon... koska tuo Hanskin levys oli useammallakin kielellä tunnettu hitti... kuten biisi; "kotiviinikin"!
      Mainos on jostain 2000 luvun alkupuolelta muistaakseni... 2005, kun sitä kuuli radiosta sekä näki TVmainoksen.
      trollikka

• Avaa Hovi!

• Anonyymi

Mulle on jäänyt mieleen se Super jäätelömainos. Missä se mies käsillään esittää sitä jäätelön muotoa. Sitten se olut mainos missä oli vaalea nainen punaisessa uimapuvussa saunassa. 😅

• Anonyymi

Oli sellainen viidakossa kuvattu "Tarzan video", joka mainosti VO5 hiustenhoitoaineita. Shampoota ja sen sellaista. VO5 raikasi ikäänkuin Tartzan huutona. Ei löytynyt tuota versiota You Tubesta.

• Anonyymi

"En mä huoli nillikoille, nallikoille, sulle poikaruitukalle. Annoit joka helman huiputella, joka kurvan kuitella.. Tahdon tosimiehen varrelleni, miehen ristinrinnalleni, rakastajan vatsalleni piimä!"

• Anonyymi

Panu maali kestää isältä pojalle.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      247
      4639
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      77
      3086
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1813
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      81
      1470
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1295
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      958
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe