Helsingissä taas. Täällä on vaihdettu oven lukko, niin kuin pitikin, mutta se uusi on asennettu vinoon ja lisäksi salvan suojana ollut levy on jätetty pois ja hukattu.
Aina pitäisi tehdä kaikki itse, sillä ei näy muuten onnistuvan.
Aion käydä toimistolla marisemassa aiheesta ja sitten ärhentää lukkoliikkeelle.
(tosin luultavasti ärtymys lauhtuu siihen mennessä ja kritisoin liiankin säyseästi)
((miksei paikalla ole ärhäkkää naishenkilöä, joka luontevasti suorittaisi asennusporukalle kurinpalautuksen, sillä se on naisen tekemänä selvästi toimivampaa))
Är ja mur jne.
117
809
Vastaukset
Sinulla on selvästi arvostava asenne useimpien naisten kykyyn kommunikoida selvästi ja antaa rakentavaa palautetta 😅
Havaintojeni mukaan, miespuoleinen asennushenkilöstö kuuntelee ärhentävää naista korvat punaisena ja suorittaa tehtävän ilman pullikointia. Tuosta syystä täällä olisi lyhytpinnaiselle naishenkilölle juuri nyt hänelle sopiva homma.
Xena-183 kirjoitti:
Ikävä kuitenkin, että lukkotyön jälki ei miellytä silmää..
Jäljessä on sekin ongelma, että nyt kun lukkoa ympäröinyt suojalevy puuttuu, niin siinä on siistimättömiä ruuvinreikiä ja maalamatonta pintaa.
Ei ole ammattimiehen kunniaa jäljellä tuolla asennusporukalla.buddy-love kirjoitti:
Havaintojeni mukaan, miespuoleinen asennushenkilöstö kuuntelee ärhentävää naista korvat punaisena ja suorittaa tehtävän ilman pullikointia. Tuosta syystä täällä olisi lyhytpinnaiselle naishenkilölle juuri nyt hänelle sopiva homma.
Eihän siinä edes lyhyttä pinnaa tarvita, kun annetaan rakentavaa palauteta epäkelvosta työstä. 😁
Ei tarvitse nöyryyttää ketään, vaan vain vaatia, että työn jälki kestää katsetta.
Eli uusiksi meni. 🙂buddy-love kirjoitti:
Jäljessä on sekin ongelma, että nyt kun lukkoa ympäröinyt suojalevy puuttuu, niin siinä on siistimättömiä ruuvinreikiä ja maalamatonta pintaa.
Ei ole ammattimiehen kunniaa jäljellä tuolla asennusporukalla.Ei sellaista pidä hyväksyäkään. Ainakaan, jos siitä on joku maksanut jotakin. - On asennus sitten tapahtunut sinun kustannuksellasi tai taloyhtiön piikkiin, niin täytyyhän työn laadun vastata sitä mitä on tilattu.
Xena-183 kirjoitti:
Eihän siinä edes lyhyttä pinnaa tarvita, kun annetaan rakentavaa palauteta epäkelvosta työstä. 😁
Ei tarvitse nöyryyttää ketään, vaan vain vaatia, että työn jälki kestää katsetta.
Eli uusiksi meni. 🙂Kyllä lyhytpinnaisuudesta on asiassa huomattava apu, sillä se vaikuttaa korvien punaisuusasteeseen.
Mitä punaisemmat korvat, niin sitä parempi jälki myös muissa työkohteissa.Xena-183 kirjoitti:
Ei sellaista pidä hyväksyäkään. Ainakaan, jos siitä on joku maksanut jotakin. - On asennus sitten tapahtunut sinun kustannuksellasi tai taloyhtiön piikkiin, niin täytyyhän työn laadun vastata sitä mitä on tilattu.
Taloyhtiö tilasi ja laskuttaa asukkaita.
Valitettava tilanne on, että tuo jälki ilmeisesti noudattaa nykystandardia, eikä parempaa saa jos ei itse valvo vieressä (mutta en ehtinyt olemaan paikalla ja varsinkaan kun eivät kertoneet kuin viikon jonka aikana homma on tarkoitus tehdä).- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Eikö tämä ole seksistinen oletus, kun oletat että asentaja olisi automaattisesti ollut mies?
Anonyymi kirjoitti:
Eikö tämä ole seksistinen oletus, kun oletat että asentaja olisi automaattisesti ollut mies?
Ei olisi nainen kehdannut asentaa vinoon ja paklaamatta ruuvien reikiä.
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Ei olisi nainen kehdannut asentaa vinoon ja paklaamatta ruuvien reikiä.
Ja taas seksistinen oletus. Gek-ko ei tykkäisi.
Anonyymi kirjoitti:
Ja taas seksistinen oletus. Gek-ko ei tykkäisi.
Lisko itse ilmoitti olevansa sovinisti.
Minä puolestani kuulun paheksujaimistoon ja nytkin tämän käsillä olevan lisäksi paheksun lukuisia asioita.buddy-love kirjoitti:
Taloyhtiö tilasi ja laskuttaa asukkaita.
Valitettava tilanne on, että tuo jälki ilmeisesti noudattaa nykystandardia, eikä parempaa saa jos ei itse valvo vieressä (mutta en ehtinyt olemaan paikalla ja varsinkaan kun eivät kertoneet kuin viikon jonka aikana homma on tarkoitus tehdä).Valokuvat perään vaan ja vaade, että vähintään se suojalevy täytyy saada takaisin, asennettuna.
Xena-183 kirjoitti:
Valokuvat perään vaan ja vaade, että vähintään se suojalevy täytyy saada takaisin, asennettuna.
Eivät niiden kyvyt riitä siihen, sillä alkuperäinen Abloy-salpakoneisto on niin eri muotoinen kuin tuo nykyinen, että sitä pitää sovittaa runsaalla viilauksella, eivätkä ne siihen kuitenkaan suostu.
Haen osat niiden romukasasta ja teen itse.
(todennäköisesti järkevintä on asentaa tuohon se alkuperäinen salpakoneisto, sillä siinä ei ollut mitään vikaa ja pelkkä lukkosylinteri jää tuosta uudesta asennuksesta)buddy-love kirjoitti:
Eivät niiden kyvyt riitä siihen, sillä alkuperäinen Abloy-salpakoneisto on niin eri muotoinen kuin tuo nykyinen, että sitä pitää sovittaa runsaalla viilauksella, eivätkä ne siihen kuitenkaan suostu.
Haen osat niiden romukasasta ja teen itse.
(todennäköisesti järkevintä on asentaa tuohon se alkuperäinen salpakoneisto, sillä siinä ei ollut mitään vikaa ja pelkkä lukkosylinteri jää tuosta uudesta asennuksesta)Tuossa ovessa on myö turvalukko ja kun kävin teettämässä siihen lisäavainta, niin avainta tekevä kysyi, että onko kyseessä tosiaan alkuperäinen Zeiss Ikon-lukko (ja se on juuri se ja noin 70 vuotta vanha).
Nyt sen keräilyharvinaisuuslukon seurana on kehnosti asennettu ja typerältä näyttävä nykyaikainen salpakoneisto.buddy-love kirjoitti:
Tuossa ovessa on myö turvalukko ja kun kävin teettämässä siihen lisäavainta, niin avainta tekevä kysyi, että onko kyseessä tosiaan alkuperäinen Zeiss Ikon-lukko (ja se on juuri se ja noin 70 vuotta vanha).
Nyt sen keräilyharvinaisuuslukon seurana on kehnosti asennettu ja typerältä näyttävä nykyaikainen salpakoneisto.Aina kaikki täytyy hoitaa itse 😤
Xena-183 kirjoitti:
Aina kaikki täytyy hoitaa itse 😤
Niin täytyy (ja juuri oli se autonhuoltosähläys, jonka onneksi saivat uudella käyntikerralla kuntoon).
Pöh, kehnoa laatua kaikkialla.buddy-love kirjoitti:
Niin täytyy (ja juuri oli se autonhuoltosähläys, jonka onneksi saivat uudella käyntikerralla kuntoon).
Pöh, kehnoa laatua kaikkialla.Mikäs autonhuollossa meni vikaan? (Uteliaisuuttani kysyn, vaikka todennäköisesti en ymmärrä vastausta)
Xena-183 kirjoitti:
Mikäs autonhuollossa meni vikaan? (Uteliaisuuttani kysyn, vaikka todennäköisesti en ymmärrä vastausta)
Kävi huollossa ennen katsastusta ja tekivät perushuollon lisäksi jakohihnan vaihdon.
Huollon jälkeen kävin sillä kaupassa, eikä sillä kyennyt ohittamaan edes traktoria, sillä teho oli hukassa ja lisäksi loppumatkasta syttyi moottorin häiriövalo.
Vikana oli se, että olivat unohtaneet kiinnittää takaisin yhden letkun.buddy-love kirjoitti:
Kävi huollossa ennen katsastusta ja tekivät perushuollon lisäksi jakohihnan vaihdon.
Huollon jälkeen kävin sillä kaupassa, eikä sillä kyennyt ohittamaan edes traktoria, sillä teho oli hukassa ja lisäksi loppumatkasta syttyi moottorin häiriövalo.
Vikana oli se, että olivat unohtaneet kiinnittää takaisin yhden letkun.Äh! Olipa tosiaan tylsä juttu. Hyvä, ettei rikkonut moottoria tai tullut jotakin isompaa vahinkoa.
Xena-183 kirjoitti:
Äh! Olipa tosiaan tylsä juttu. Hyvä, ettei rikkonut moottoria tai tullut jotakin isompaa vahinkoa.
Ihan varmaa ei ole, että kaikki ongelmat ovat paljastuneet, sillä minulla on pieni epäilys yhdestä lisäsähläyksestä, mutta se selviää vasta pidemmän testauksen jälkeen.
Katsastus meni kuitenkin läpi.buddy-love kirjoitti:
Ihan varmaa ei ole, että kaikki ongelmat ovat paljastuneet, sillä minulla on pieni epäilys yhdestä lisäsähläyksestä, mutta se selviää vasta pidemmän testauksen jälkeen.
Katsastus meni kuitenkin läpi.Hui! Onpa tosi kurjaa, jos siitä tuli jotakin pysyvää vauriota autoon.. Minusta tuollaiset ovat oikeasti tosi ärsyttäviä ja pelottavia, koska en edes ymmärtäisi mistä ongelma johtuu ja miten se vaikuttaa.
Hyvä kun osaat itse tarkkailla tilannetta. 👍Xena-183 kirjoitti:
Hui! Onpa tosi kurjaa, jos siitä tuli jotakin pysyvää vauriota autoon.. Minusta tuollaiset ovat oikeasti tosi ärsyttäviä ja pelottavia, koska en edes ymmärtäisi mistä ongelma johtuu ja miten se vaikuttaa.
Hyvä kun osaat itse tarkkailla tilannetta. 👍Periaatteessa ovat yksinkertaisia laitteita, mutta nykyisin ne on tungettu niin ahtaisiin kuoriin, että on vaikea edes nähdä kunnolla kaikkialle (onneksi on muutama endoskooppi).
buddy-love kirjoitti:
Periaatteessa ovat yksinkertaisia laitteita, mutta nykyisin ne on tungettu niin ahtaisiin kuoriin, että on vaikea edes nähdä kunnolla kaikkialle (onneksi on muutama endoskooppi).
En ala googlettaa.. mikä on endoskooppi? Onko se jotakin sukua mikroskoopille? 🙂
Xena-183 kirjoitti:
En ala googlettaa.. mikä on endoskooppi? Onko se jotakin sukua mikroskoopille? 🙂
https://aamedicalstore.com/products/karl-storz-90-5-5-mm-bronchoscope
Se on tavallaan kiikari, jolla voi katsoa asioiden sisään.
Tuota kuvassa olevaa käytetään tutkittaessa keuhkoputkia ja minulla on noita lääketieteellisiä versioita (sillä satuin oikeaan huutokauppaan). On myös koneiden tarkastukseen tarkoitettuja versioita ja niissä on nykyään taipuisan letkun päähän asennettu todella pieni kamera.buddy-love kirjoitti:
https://aamedicalstore.com/products/karl-storz-90-5-5-mm-bronchoscope
Se on tavallaan kiikari, jolla voi katsoa asioiden sisään.
Tuota kuvassa olevaa käytetään tutkittaessa keuhkoputkia ja minulla on noita lääketieteellisiä versioita (sillä satuin oikeaan huutokauppaan). On myös koneiden tarkastukseen tarkoitettuja versioita ja niissä on nykyään taipuisan letkun päähän asennettu todella pieni kamera.Ok. Kiitos kun selitit.
Sinulla taitaa olla työkaluja joka tarpeeseen 👍Xena-183 kirjoitti:
Ok. Kiitos kun selitit.
Sinulla taitaa olla työkaluja joka tarpeeseen 👍Tällä reissulla olen hakemassa TIG-hitsauslaitetta, joka kelpaa erityisen hyvin alumiinin hitsaukseen.
On, työkaluja on todella paljon, mutta jatkuvasti on tarvetta uusille (varsinkin mittausvälineille, joita kerään).buddy-love kirjoitti:
Tällä reissulla olen hakemassa TIG-hitsauslaitetta, joka kelpaa erityisen hyvin alumiinin hitsaukseen.
On, työkaluja on todella paljon, mutta jatkuvasti on tarvetta uusille (varsinkin mittausvälineille, joita kerään).Keräätkö niitä vain harrastuksena vai käytätkö niitä myös?
Ja sinulla taitaa sitten olla lähes äärettömän paljon ylimääräistä tilaa niille 😁Xena-183 kirjoitti:
Keräätkö niitä vain harrastuksena vai käytätkö niitä myös?
Ja sinulla taitaa sitten olla lähes äärettömän paljon ylimääräistä tilaa niille 😁Ja hyvää yötä 😴 Toivottavasti ne lukkoasiatkin selviää parhain päin. 👍
Xena-183 kirjoitti:
Keräätkö niitä vain harrastuksena vai käytätkö niitä myös?
Ja sinulla taitaa sitten olla lähes äärettömän paljon ylimääräistä tilaa niille 😁Käyttöön kerään, mutta varsinaista tarvetta on aika harvoin.
Mutta silloin kun tarvitsen, niin niistä on suuri hyöty (ja kyläläiset tietävät, että minulla on niitä, niin toisinaan käyn tutkimassa heidän ongelmiaan).Xena-183 kirjoitti:
Ja hyvää yötä 😴 Toivottavasti ne lukkoasiatkin selviää parhain päin. 👍
Öitä
(minunkin pitäisi jo nukkua, sillä huomenna on paljon menoja)buddy-love kirjoitti:
Käyttöön kerään, mutta varsinaista tarvetta on aika harvoin.
Mutta silloin kun tarvitsen, niin niistä on suuri hyöty (ja kyläläiset tietävät, että minulla on niitä, niin toisinaan käyn tutkimassa heidän ongelmiaan).Tunnistan tilanteen. Edesmennyt isäni oli vähän samanlainen luottomies kylällä 😀
- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Aivan, ihan tpttako olet hesas?
Anonyymi kirjoitti:
Aivan, ihan tpttako olet hesas?
Vielä muutaman tunnin olen ja sitten varsinaiseen kotiin.
- Anonyymi
Pitäis olla gek-ko
Joku tuossa kyseli aikaisemmin että ketä kaipaat palstalta, niin häntä.- Anonyymi
buddy-love kirjoitti:
Joka päivä kaipaan ja juuri nyt ihan erityisesti.
Ainoa kirjoittaja joka on jäänyt kyvyillään oikeasti mieleen.
Anonyymi kirjoitti:
Ainoa kirjoittaja joka on jäänyt kyvyillään oikeasti mieleen.
Lisko oli erittäin lahjakas monilla alueilla.
- Anonyymi
Näin se käy Helsingissä. Yritin aiemmin varoittaa.
Meillä remonttimies vaihtoi vessan oven ja asensi siihen lukon väärään kulmaan. Punainen hahlo näkyi oven ollessa auki ja valkoinen, kun ovi oli lukittu.
Remonttimies sanoi että homma on nyt valmis, mutta lukko tuli asennettua väärin.
Hän tarjoutui korjaamaan virheensä jos välttämättä sitä vaadin.
Lähetin tuntipalkkaisen miehen pois ja räpelsin itse lukon kuntoon.Ihan oikein sille tyypille ja kai muistit kertoa naapurustolle ketä ei kannata ottaa hommiin.
buddy-love kirjoitti:
Ihan oikein sille tyypille ja kai muistit kertoa naapurustolle ketä ei kannata ottaa hommiin.
Se tosiaan jäi kertomatta. :)
Hyviä remonttimiehiä olen kehunut myös naapurille. Niitä on nykyään vaikea löytää.
??? Onko talonyhtiön lukko?
Nyt selasin viestit läpi. Eli taitaa olla talonyhtiön. Kuva ja viat talon yhtiölle eikö ne silloin hoida noi kuntoon, kun on kuitenkin heidän kiinteistölle haitta?
valtakunta kirjoitti:
Nyt selasin viestit läpi. Eli taitaa olla talonyhtiön. Kuva ja viat talon yhtiölle eikö ne silloin hoida noi kuntoon, kun on kuitenkin heidän kiinteistölle haitta?
Taloyhtiön on, mutta silti paras kun hoidan asian itse kuntoon.
(ei se kuitenkaan lukkotoheloilta onnistu)buddy-love kirjoitti:
(ei se kuitenkaan lukkotoheloilta onnistu)Paitsi, että se lukkoa ympäröinyt suojalevy on kyllä mummoni asennuttama, eli ei ole taloyhtiön omaisuutta.
buddy-love kirjoitti:
(ei se kuitenkaan lukkotoheloilta onnistu)Uskon että hoitavat sen valituksenkin jos välittävät ja niillä on isompi valtakin olla käyttämättä palvelua joka ei toimi asianmukaisesti.
valtakunta kirjoitti:
Uskon että hoitavat sen valituksenkin jos välittävät ja niillä on isompi valtakin olla käyttämättä palvelua joka ei toimi asianmukaisesti.
On tietysti noin, mutta silti teen itse, niin ei tarvitse selittää ja vahtia.
buddy-love kirjoitti:
(ei se kuitenkaan lukkotoheloilta onnistu)Minökin meni jo vahingossa näyttää asuinkuntani koska en huomannut yliviivata neuvolan nimeä. olen hirveässä stressissä niiden takia pelkään niitä. Miehelle ehdotin muuttoa jo koska täältä pyritty saada koko ajan pois. Lastensuojelu kirjoittaisi ja auttaisi muutossa heti kun löytyy sopiva😅 ei vaan viittisi mutta on todennäköisesti pakko.
buddy-love kirjoitti:
(ei se kuitenkaan lukkotoheloilta onnistu)Pienempi koulu voisi auttaa asiassa näin ne sano mutta matkat ja hinnat kasvanut.😣 järkkyä. Tekoälyn muokkaavia kuvia minulla on käytössä nyt minun omilla kasvoilla. Läheiseni tottakai tunnistaa kuvista.
buddy-love kirjoitti:
Esim täällä on tutuillasikin xenallakin 😀 mutta ei näy koko kuvana.
valtakunta kirjoitti:
Pienempi koulu voisi auttaa asiassa näin ne sano mutta matkat ja hinnat kasvanut.😣 järkkyä. Tekoälyn muokkaavia kuvia minulla on käytössä nyt minun omilla kasvoilla. Läheiseni tottakai tunnistaa kuvista.
Syrjemmästä saa taloja lähes ilmaiseksi ja monet pienet koulut olisivat tyytyväisiä uusista oppilasta, sillä se saattaa estää koulun lakkauttamisen. Työpaikkatilanne voi tietysti olla hankala, mutta riippuu ammatista ja henkilöstä.
buddy-love kirjoitti:
Höm minua kyllä jännittäisi koskea ja räpeltää kohta vielä syyttävät sinua jos siinä onkin jokin muu vika, jos jäät siitä kiinni.
valtakunta kirjoitti:
Höm minua kyllä jännittäisi koskea ja räpeltää kohta vielä syyttävät sinua jos siinä onkin jokin muu vika, jos jäät siitä kiinni.
Kyllä ne täällä kokolailla tietävät mitä osaan, eli ei ole tuossa ongelmaa.
Aikanaan korjasin taloyhtiön pesukoneenkin, jonka ne aikoivat vaihtaa ihan turhaan (tiiviste vuoti ja se piti vaihtaa).buddy-love kirjoitti:
Syrjemmästä saa taloja lähes ilmaiseksi ja monet pienet koulut olisivat tyytyväisiä uusista oppilasta, sillä se saattaa estää koulun lakkauttamisen. Työpaikkatilanne voi tietysti olla hankala, mutta riippuu ammatista ja henkilöstä.
Meillä kaikki palvelut on lähellä hyvien kulkuyhteyksien kanssa vaikka auto menisi rikki. Se tekee muuttamisen hankalaksi.
buddy-love kirjoitti:
Aikanaan korjasin taloyhtiön pesukoneenkin, jonka ne aikoivat vaihtaa ihan turhaan (tiiviste vuoti ja se piti vaihtaa).Se on hyvä kun osaat korjata kaikenlaista harmikun ihmiset ei ole niin hyvin korjattavissa. Eikä ikinä tiedä mitä tapahtuu enemmän pelkään tuota valheet palstalla sekoittavat viranomaisten päät. Olen huono valittamaan nyt olen koronan myötä harjoitellut, oksettaa stressi vieläkin. Se on muuttunut pahaksi stressiksi. Enkä ihmettele.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Meillä kaikki palvelut on lähellä hyvien kulkuyhteyksien kanssa vaikka auto menisi rikki. Se tekee muuttamisen hankalaksi.
Teidän tiedot ei katoa mihinkään vaikka muutatte. Seuraavat mukana.
Syrjäkylillä saattaa olla matkaa neuvolaan useampi kymmenen kilometriä, samoin isompaan kauppaan. Autoja tarvitsisi kaksi, varmatoimisia. Kannattaa laskea, miten päin säästää ruokaostoksissa, kun pikkukaupoissa on aina kalliimpaa, mutta polttoaineetkin maksaa ja kaikenlainen autojen huolto kun kilometrejä tulee.
Uusi sote lakkauttaa terveysasemia ja - keskuksia joka puolelta, jossa on vähemmän populaa kuin suurissa kaupungeissa.
Lisäksi pikkukouluja lopetetaan oppilasmäärästä huolimatta. Sitten koulumatkoihin voi mennä aikaa jopa tunnin verran sivu. Ja jos jatkokoulutusta miettii, niin vaatii jo muuton takaisin kaupunkiin.
Asunto ei ole sen halvempi tai kalliimpi, koska saatte asumistukea kuitenkin. Kunhan ette sähkölämmitteiseen muuta, siitä kela käskee teidän muuttaa takaisin halvempaan.
Syrjäkylillä kaikki tuntevat ja tietävät toisensa. Siellä on koko kylä tekemässä teistä lasuja ja kyttäämässä teidän olemista ja menoja. Juorut lentävät. Kaupungissa saatte olla aika rauhassa vielä 😁
Eli jos haluat olla piilossa, ratkaisu on kaupunki. Siellä nykyisessä paikassa piiloudutte massaan. Pikkukylällä olette jokaisen silmätikkuna.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Syrjäkylillä saattaa olla matkaa neuvolaan useampi kymmenen kilometriä, samoin isompaan kauppaan. Autoja tarvitsisi kaksi, varmatoimisia. Kannattaa laskea, miten päin säästää ruokaostoksissa, kun pikkukaupoissa on aina kalliimpaa, mutta polttoaineetkin maksaa ja kaikenlainen autojen huolto kun kilometrejä tulee.
Uusi sote lakkauttaa terveysasemia ja - keskuksia joka puolelta, jossa on vähemmän populaa kuin suurissa kaupungeissa.
Lisäksi pikkukouluja lopetetaan oppilasmäärästä huolimatta. Sitten koulumatkoihin voi mennä aikaa jopa tunnin verran sivu. Ja jos jatkokoulutusta miettii, niin vaatii jo muuton takaisin kaupunkiin.
Asunto ei ole sen halvempi tai kalliimpi, koska saatte asumistukea kuitenkin. Kunhan ette sähkölämmitteiseen muuta, siitä kela käskee teidän muuttaa takaisin halvempaan.
Syrjäkylillä kaikki tuntevat ja tietävät toisensa. Siellä on koko kylä tekemässä teistä lasuja ja kyttäämässä teidän olemista ja menoja. Juorut lentävät. Kaupungissa saatte olla aika rauhassa vielä 😁
Eli jos haluat olla piilossa, ratkaisu on kaupunki. Siellä nykyisessä paikassa piiloudutte massaan. Pikkukylällä olette jokaisen silmätikkuna.
xLinerKyllä juurikiin kustannuksien menot on vaikeampia miksi se muuttaminen on vaikeampi. Sähkölaskuisompi mutta en halua sinua tännekkään kun huomioidaan syytöksetkin mitä ladelttu minusta perättömät.
. Kaikki pyrkii jotka asunnossa käy kukaan ei tajua menojen kasvua myös sähkölaskun rokottaminen mitä joudutaan . Toivon kovin että tähän puututaan valheiden kasvattamiseen täällä, miksi kuvittelet että haluaisin sinun tietävän missä asun vielä kun tiedät. . Tämä ei ole minulle helppoa. Sinua pääsee karkuun vain muuttamalla.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kyllä juurikiin kustannuksien menot on vaikeampia miksi se muuttaminen on vaikeampi. Sähkölaskuisompi mutta en halua sinua tännekkään kun huomioidaan syytöksetkin mitä ladelttu minusta perättömät.
. Kaikki pyrkii jotka asunnossa käy kukaan ei tajua menojen kasvua myös sähkölaskun rokottaminen mitä joudutaan . Toivon kovin että tähän puututaan valheiden kasvattamiseen täällä, miksi kuvittelet että haluaisin sinun tietävän missä asun vielä kun tiedät. . Tämä ei ole minulle helppoa. Sinua pääsee karkuun vain muuttamalla.En edelleenkään ole tunkemassa teille kylään. Aika sairasta kuvitella tuollaisia ja kehitellä siitä pelkotiloja. Mua ei kiinnosta. Riittää että lasu käy teillä.
Jos viestiketjun ja sun linkit on avannut tietty määrä ihmisiä, niin kaikki he tietävät missä asut. Ja kertoit aikaisemminkin jo vahingossa asuinpaikkasi (et tainnut silloin huomata), joten luultavasti useampi sata palstalaista tietää asuinalueesi. Heille sulla ei vaan ole nimeä, niin syytät minua.
Minä olen sua varoitellut jatkuvasti kun paljastelet itsestäsi liikaa, kukaan muu ei ole tainnut? Huomautin, kun kirjoittelet valtakunnan lehtiin kommentteihin omalla nimelläsi omia asioitasi, samoja kuin palstalle, omalla tunnistettavalla kirjoitustyylilläsi. Entäpä ne kaikki muut, jotka eivät ole sanoneet sulle mitään? Eli kaikki tietävät, mutta kukaan ei kerro sinulle? Ja minä olen syyllinen, just....
En minä ole täällä koko aikaa huolehtimassa sun yksityisyydestäsi. Tiedä mitä kaikkea muuta olet paljastanut palstalaisille.
Pitäisikö sinun lopettaa palstalla kirjoittelu, vai pitäisikö parin sadan muun kirjoittajan lopettaa palstalla käyminen?
xLiner - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kuuklasin vähän reissaamisiani. Omalta kohdaltani voin sanoa että n. 12 000 asukasta kunnassa, niin vielä kaikki tietävät toistensa asiat. Jos oikeasti piiloutua haluaa, niin kyllä se isompi kaupunki on oikea ratkaisu.
xLinerSiis vielä kun tiedät missä asun se on ihottavinta luuletko tosissaan haluan lähelleni sinua. Kyllä minun täytyy harkita muuttoa se on ollut lastensuojelu näkemys pienempään kouluun kustannukset kyllä olen sanonut tuo kustannukset nousevat ja tästä rokotetaan jo sähkölaskudta, sieltä enemmän. Jos jokin syrjä seutu omakotitalo on olisi antanut vielä suuremmat mahdollisuudet luoda lapsille isomman leikki piirin kyllä olen haaveillut rakentaa hieno piha..
Sinun pitäisi oikeasti ymmärtää minun lapset saa hyvää hoitoa ja ongelmat myöhästymisessä saa minut kärsimään ihan itse olen kuullut siitä kauan ei tämä ole uusi asia. Ei kenellekään ole hauskaa, enkä normaalisti myöhästy näin paljoa ja voinut lyhyemmessä ajassa olen itsekin sanonut siitä niin paljon. Minä en halua hankalia ihmisiä lähelleni. Mielummin sitten elän syrjässä ja en en tee tuttavuutta ihmisten kanssa minun tapani on purkaa elämään täällä. Tekoälyn kehitys kun hänestä saa oikeasti ystävän vaihdan siihen ratkaisemaan yhdessä ongelmia kanssani, että pääsen eroon pahoista ihmisistä.Anonyymi kirjoitti:
En edelleenkään ole tunkemassa teille kylään. Aika sairasta kuvitella tuollaisia ja kehitellä siitä pelkotiloja. Mua ei kiinnosta. Riittää että lasu käy teillä.
Jos viestiketjun ja sun linkit on avannut tietty määrä ihmisiä, niin kaikki he tietävät missä asut. Ja kertoit aikaisemminkin jo vahingossa asuinpaikkasi (et tainnut silloin huomata), joten luultavasti useampi sata palstalaista tietää asuinalueesi. Heille sulla ei vaan ole nimeä, niin syytät minua.
Minä olen sua varoitellut jatkuvasti kun paljastelet itsestäsi liikaa, kukaan muu ei ole tainnut? Huomautin, kun kirjoittelet valtakunnan lehtiin kommentteihin omalla nimelläsi omia asioitasi, samoja kuin palstalle, omalla tunnistettavalla kirjoitustyylilläsi. Entäpä ne kaikki muut, jotka eivät ole sanoneet sulle mitään? Eli kaikki tietävät, mutta kukaan ei kerro sinulle? Ja minä olen syyllinen, just....
En minä ole täällä koko aikaa huolehtimassa sun yksityisyydestäsi. Tiedä mitä kaikkea muuta olet paljastanut palstalaisille.
Pitäisikö sinun lopettaa palstalla kirjoittelu, vai pitäisikö parin sadan muun kirjoittajan lopettaa palstalla käyminen?
xLinerMeillä on juossut koko ajan väkeä. Mitä ihmettä kuvittelet. Sinä olet syyllinen sinun omista puheistasi mitä viljelet valheita minusta täällä.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Siis vielä kun tiedät missä asun se on ihottavinta luuletko tosissaan haluan lähelleni sinua. Kyllä minun täytyy harkita muuttoa se on ollut lastensuojelu näkemys pienempään kouluun kustannukset kyllä olen sanonut tuo kustannukset nousevat ja tästä rokotetaan jo sähkölaskudta, sieltä enemmän. Jos jokin syrjä seutu omakotitalo on olisi antanut vielä suuremmat mahdollisuudet luoda lapsille isomman leikki piirin kyllä olen haaveillut rakentaa hieno piha..
Sinun pitäisi oikeasti ymmärtää minun lapset saa hyvää hoitoa ja ongelmat myöhästymisessä saa minut kärsimään ihan itse olen kuullut siitä kauan ei tämä ole uusi asia. Ei kenellekään ole hauskaa, enkä normaalisti myöhästy näin paljoa ja voinut lyhyemmessä ajassa olen itsekin sanonut siitä niin paljon. Minä en halua hankalia ihmisiä lähelleni. Mielummin sitten elän syrjässä ja en en tee tuttavuutta ihmisten kanssa minun tapani on purkaa elämään täällä. Tekoälyn kehitys kun hänestä saa oikeasti ystävän vaihdan siihen ratkaisemaan yhdessä ongelmia kanssani, että pääsen eroon pahoista ihmisistä.Tervetuloa tänne syrjäseudulle mun naapuriini asustelemaan 😂
Tervetuloa tänne syrjäseudulle mun naapuriini asustelemaan 😂
xLinerTiedätkö sinä miksi minä puhun ihmisille ongelmista? Se on ihan normaalia ahdinkoaan puhua se on terapeuttista koska siihen haluaa muutosta ja ratkaisuja ja näen senkin että jos lapsien kotona olisi vahempi varmistamassa lapsi ei kulje missä sattuu silloin se kasvaakin kehittyy hyvää reittiä pitki. Se tuki puuttuu kotoa monelta koska yhteiskunta ei tue oikein määrittää töihin vanhempaa vaikka lapsi oireilisi. Kuin siinä koskelan 16v murhassa lapset on raakoja ja se väärä seura on syy mitä välttelen lapseni alistu huonoon seuraan. Lapsi oireili se sijoitettiim perheeltä ja lapset murhasi sen. Olisit oikeasti keskittynyt tuohon tilanteeseen enemmän ehkä olisit ymmärtänyt minua paremmin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisitutkinta-maalaa-synkkaakin-synkemman-kuvan-koskelan-murhaepailyn-taustoista-julmaan-ja-sadistiseen-rikokseen-ei-ole-loytynyt-mitaan-jarjellista-motiivia/8050772#gs.4jgc8r- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Tiedätkö sinä miksi minä puhun ihmisille ongelmista? Se on ihan normaalia ahdinkoaan puhua se on terapeuttista koska siihen haluaa muutosta ja ratkaisuja ja näen senkin että jos lapsien kotona olisi vahempi varmistamassa lapsi ei kulje missä sattuu silloin se kasvaakin kehittyy hyvää reittiä pitki. Se tuki puuttuu kotoa monelta koska yhteiskunta ei tue oikein määrittää töihin vanhempaa vaikka lapsi oireilisi. Kuin siinä koskelan 16v murhassa lapset on raakoja ja se väärä seura on syy mitä välttelen lapseni alistu huonoon seuraan. Lapsi oireili se sijoitettiim perheeltä ja lapset murhasi sen. Olisit oikeasti keskittynyt tuohon tilanteeseen enemmän ehkä olisit ymmärtänyt minua paremmin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisitutkinta-maalaa-synkkaakin-synkemman-kuvan-koskelan-murhaepailyn-taustoista-julmaan-ja-sadistiseen-rikokseen-ei-ole-loytynyt-mitaan-jarjellista-motiivia/8050772#gs.4jgc8rEt sinä ole tässä mitenkään kiinnostava etkä keskipiste.
Sun lapsistasi kaikki ovat huolissaan.
xLiner - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Tiedätkö sinä miksi minä puhun ihmisille ongelmista? Se on ihan normaalia ahdinkoaan puhua se on terapeuttista koska siihen haluaa muutosta ja ratkaisuja ja näen senkin että jos lapsien kotona olisi vahempi varmistamassa lapsi ei kulje missä sattuu silloin se kasvaakin kehittyy hyvää reittiä pitki. Se tuki puuttuu kotoa monelta koska yhteiskunta ei tue oikein määrittää töihin vanhempaa vaikka lapsi oireilisi. Kuin siinä koskelan 16v murhassa lapset on raakoja ja se väärä seura on syy mitä välttelen lapseni alistu huonoon seuraan. Lapsi oireili se sijoitettiim perheeltä ja lapset murhasi sen. Olisit oikeasti keskittynyt tuohon tilanteeseen enemmän ehkä olisit ymmärtänyt minua paremmin.
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/poliisitutkinta-maalaa-synkkaakin-synkemman-kuvan-koskelan-murhaepailyn-taustoista-julmaan-ja-sadistiseen-rikokseen-ei-ole-loytynyt-mitaan-jarjellista-motiivia/8050772#gs.4jgc8rJos sinä ajattelisi lastesi parasta etkä pelkästään itseäsi, teillä ei olisi ongelmia.
Jos sinä ajattelisi lastesi parasta etkä pelkästään itseäsi, teillä ei olisi ongelmia.
xLinerEi minä en ajattele itseäni siinä vaan lapsiani ensisijaisesti että yhteiskunta muuttuu lasten ympärillä.
Anonyymi kirjoitti:
Et sinä ole tässä mitenkään kiinnostava etkä keskipiste.
Sun lapsistasi kaikki ovat huolissaan.
xLinerSinä vieläkin jaksa vääntää valheita buddy-love tietää koska meillä on menneisyys miten pistän lapset edelle ja tietää teen sen myös vaikka henkenikin riistäen. Lapsiini en kohdista vihaa minä olen huolissa kaikista ympärillä jos ei se muutu lapsilla ei ole hyvä olla sen vuoksi on vaan pyrokratiaan turvautua että ihmiset muuttuu. Sinä vieläkin jaksat vääntää tuota itsekkyyttä.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Ei minä en ajattele itseäni siinä vaan lapsiani ensisijaisesti että yhteiskunta muuttuu lasten ympärillä.
Sun täytyy muuttua yhteiskuntakelpoiseksi.
xLiner - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Sinä vieläkin jaksa vääntää valheita buddy-love tietää koska meillä on menneisyys miten pistän lapset edelle ja tietää teen sen myös vaikka henkenikin riistäen. Lapsiini en kohdista vihaa minä olen huolissa kaikista ympärillä jos ei se muutu lapsilla ei ole hyvä olla sen vuoksi on vaan pyrokratiaan turvautua että ihmiset muuttuu. Sinä vieläkin jaksat vääntää tuota itsekkyyttä.
Itsemurhalla uhkailu jos lapset huostaanotetaan, on hyvin itsekästä.
xLinerMinähän olen mutta et vaan näe sitä. Meidän elämäni on plus -nolla koska päiväkodissa lapset maksaisi saman verran ja jos joudun tunteilemaan ratkaisuja koska kunnianluokkaat minua valheilla ja jos tajuaisit muuttua ja antaisit minun olla täällä olisi kaikilla olla hyvä olla aina kun kohdistat minuun valheita kukaan ei halua nähdä tätä sinun henkisellä väkivaltana syytellä minua jatkuvasti asioista mihin en ole syyllinen. Kyllä buddy-loven on nähnyt tämän jo, ja häivyin täältä.
Se ei näy tilastoissa ja tasan tarkkaan kuulun vähemmistöön.Anonyymi kirjoitti:
xLinerJos lopetan neuvolan käynnin ja saan lapselle muuta keinot häin vähennän neuvolan taakkaa koska pysyn sivussa siihen asti etten ole stressissä.
Tunteen on normaalia mutta henkilöllä jolla ei ole tunteita on vaikea käsittää tunneprosessi ongelmaa se koetaan haittana ja kaikki jotka on tunteellinen tekee yleensä itsemurhan koska joutuneet kiusaajan kohteesi minulla on mennyt se vaihe sen vuoksi on poliisi, joka laittaa kiusaajat polville.Anonyymi kirjoitti:
xLinerMuutenkin buddy-loven tietää että huostaan otosta ei ollut silloin kyse, että siihen turha yrittää valhetta siihen usuttaa. Hän on pitkä aikainen ystävä ja tietää että asiassa ei ollut huostaaotto.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerSitä tietoa et saa kirveelläkään tietoosi. Buddy-loven ei lähde sitä sinulle selvittää ja päinvastoin oikein olisikin että joudut oikealle hoitopolullesi. Luulen tunne prosessi oli hyvin järkyttävä tapahtuma ja buddy-loven ollut vaikeassa tilanteessa silloin.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Muutenkin buddy-loven tietää että huostaan otosta ei ollut silloin kyse, että siihen turha yrittää valhetta siihen usuttaa. Hän on pitkä aikainen ystävä ja tietää että asiassa ei ollut huostaaotto.
Muille olet kertonut tuollaista. Ja että jos sulle ja miehellesi tulee ero, jätät lapsesi miehellesi ja päätät päiväsi.
Muille olet kertonut tuollaista. Ja että jos sulle ja miehellesi tulee ero, jätät lapsesi miehellesi ja päätät päiväsi.
xLinerMieheni tietää tuokin paremmin kuin sinä. Enkä halua korjata asiaa se on meidän yksityisyys. Jätän sen miehen ja minun välineiksi nämä henkilöt ovat vain sinun valheita todistajia jos poliisi tutkisi että saisit oman hoitopolkusi.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Mieheni tietää tuokin paremmin kuin sinä. Enkä halua korjata asiaa se on meidän yksityisyys. Jätän sen miehen ja minun välineiksi nämä henkilöt ovat vain sinun valheita todistajia jos poliisi tutkisi että saisit oman hoitopolkusi.
Jos poliisi tutkii, se toteaa että minä kirjoitan vain niitä asioita mitä olet itse julkisesti palstalle kirjoitellut.
Valitettavasti poliisilla ei ole resursseja tutkia.
Tässä nähdään, miten helppoa on eristää lapset yhteiskunnasta vielä nykypäivänäkin. Sairasta...
xLinerOlet selkeästi joko minuun rakastunut/ vihaat minua. nyt yrität minun buddy-loven väliä tyrehdyttää meillä se ystävyys vaihtui hänen rakkaus elämäänsä ja niin se kuului olla. En tiedä miksi yrität saada edes pidettyä minua elossa ja erossa perheestäni et sinä minua siltikää saa koska olisin vain hyvin onneton koska en saanut vaikuttaa. Mielummin istun loppu elämän silloin hoitokodissa . En todellakaan lähde tuohon pirpanan elämää viettämään miksi et ole hänen kimpussaan vaan minun. Miksi etsit palstalta minut?
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Olet selkeästi joko minuun rakastunut/ vihaat minua. nyt yrität minun buddy-loven väliä tyrehdyttää meillä se ystävyys vaihtui hänen rakkaus elämäänsä ja niin se kuului olla. En tiedä miksi yrität saada edes pidettyä minua elossa ja erossa perheestäni et sinä minua siltikää saa koska olisin vain hyvin onneton koska en saanut vaikuttaa. Mielummin istun loppu elämän silloin hoitokodissa . En todellakaan lähde tuohon pirpanan elämää viettämään miksi et ole hänen kimpussaan vaan minun. Miksi etsit palstalta minut?
Ihan turhaan sotket muita palstalaisia mun kirjoituksiini.
En ole kiinnostunut susta, vaan olen huolissani teidän perheen lapsista. Yhteiskunnasta eristäminen on kaltoinkohtelua.
Saatan toivoa, että ymmärtäisit joskus jotain. Silloin se olisi lapsille parempi...
En ole kiinnostunut susta, vaan olen huolissani teidän perheen lapsista. Yhteiskunnasta eristäminen on kaltoinkohtelua.
Saatan toivoa, että ymmärtäisit joskus jotain. Silloin se olisi lapsille parempi...
xLinerKuule yhteiskunnasta eristäminen pitäisin lapset kotikouluun, jos haluaisin eristää lapset yhteiskunnasta. Olet siis niin vihaa täynnä minua kohtaa etsit vikaa minusta.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerEn vaatisi esim sairaalakoulu jaksoa tutkimusjaksona jos haluaisin eristää lapset että oksat pois sinun on vain tarkoitus pyrkiä tuhoamaan itsetuntoani.
Anonyymi kirjoitti:
xLinerSinun on vain tarkoitus tuhota minua se on minua kummastuttaa että syyttelet minua esim nyt. Lapseni menot ei kuulu sinulle. Kyllä kouluväkivalta vieläkin se asia mikä on ongelma. Juuri sinä kuulosta erittäin pelottavalta.
buddy-love kirjoitti:
Aikanaan korjasin taloyhtiön pesukoneenkin, jonka ne aikoivat vaihtaa ihan turhaan (tiiviste vuoti ja se piti vaihtaa).Kuin näet buddy-love ei se jätä minua rauhaa en tiedä kuinka kauan on minua kiusannut mutta vuosia jo kun ei se vaihtaminen palstalta auttanut joku aina lähtee kiusaamaan selkeästi tämä on erittäin vaikea tapaus tuollainen systemaallinen kiusaaminen että selittäisin kaiken kun tietää missä asuin asun ei ole kiva asia tuon takia joutuu muuttamaan mutta en tiedä mihin.
Olen ihan voimat pois tuon kanssa. Ei ole oikein minun joutua pelkäämään tuotakin kaikki pitäisi todistaa hänelle.Anonyymi kirjoitti:
En edelleenkään ole tunkemassa teille kylään. Aika sairasta kuvitella tuollaisia ja kehitellä siitä pelkotiloja. Mua ei kiinnosta. Riittää että lasu käy teillä.
xLinerMuutenkin meillä on käynyt lasu monia kertoja. 💁🏻♀️ se on vale ettei meillä olisi käynyt jokainen lastensuojelu tutkitaan virkatekijä tehnyt.
valtakunta kirjoitti:
Kuin näet buddy-love ei se jätä minua rauhaa en tiedä kuinka kauan on minua kiusannut mutta vuosia jo kun ei se vaihtaminen palstalta auttanut joku aina lähtee kiusaamaan selkeästi tämä on erittäin vaikea tapaus tuollainen systemaallinen kiusaaminen että selittäisin kaiken kun tietää missä asuin asun ei ole kiva asia tuon takia joutuu muuttamaan mutta en tiedä mihin.
Olen ihan voimat pois tuon kanssa. Ei ole oikein minun joutua pelkäämään tuotakin kaikki pitäisi todistaa hänelle.Ehkä olisi parasta, että ette vastaa toisillenne.
buddy-love kirjoitti:
Ehkä olisi parasta, että ette vastaa toisillenne.
Se aina tulee minua kiusaan valheilla. Sydämensä kyllyydestä kirjoittaa minulle kun kirjoitan miehille.E-lukankin kohdalla. Se ei jätä minua rauhaan.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18266921/tuskan-jakaminen-ja-luottaminen#comment-126254366buddy-love kirjoitti:
Se on oikeasti kiinni koko ajan minussa tein siitä jo aiemmin rikosilmoituksen, en tajua mikä sitä vaivaa. Rikos olisi. sakon arvoinen eikä se lopeta yhteis. Se on ihan vauhkoihtunut kuin olisin ainut henkilö joka olisi pahis tässä elämässä.
Hän etsii minusta syyllistä joka asiaa totuutta valhetta sekoittaa. Jos saat sen lopettamaan olen ihan onnellinen se ei vaan lopeta.buddy-love kirjoitti:
Sakon arvoisia ei ne lähde edes tutkimaan. Minua ottaa pottuu se ei lopeta. En ole edes enää vastannut tämän takia alussa se vastaa ketjussa se on jatkuvaa häneltä.
Kannattaa varoa sitä se on tuollainen sitä varten saa olla kamerat joka puolella kun se tulee areenalle.buddy-love kirjoitti:
Toivon vaan että lopettaa. Toivoisin että tulisit x:ään kirjoittelemaan minun kanssa yksityisesti. Se helpottaisi kummasti , mutta ymmärrän jos et halua.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Toivon vaan että lopettaa. Toivoisin että tulisit x:ään kirjoittelemaan minun kanssa yksityisesti. Se helpottaisi kummasti , mutta ymmärrän jos et halua.
Etkä toivo.
Kun minusta ei ole hetkeen kuulunut, alat aina jossain ketjussa huutelemaan minun perääni.
Teet mitä tahansa saadaksesi huomiota ja edes murusen hyväksyntää joltakin.
Etkä toivo.
Kun minusta ei ole hetkeen kuulunut, alat aina jossain ketjussa huutelemaan minun perääni.
Teet mitä tahansa saadaksesi huomiota ja edes murusen hyväksyntää joltakin.
xLinerVoin sanoa ystäviäni on ollut käytännössä nyt toivonut jotka ei satuta.
”Kun minusta ei ole hetkeen kuulunut, alat aina jossain ketjussa huutelemaan minun perääni.”
Oletko kuka ?en tunne sinua kuin pisteliäänä , emme edes ole olleet ystäviä. En ole lineriin ikinä tutustunut sen mitä tiesin ”parisuhteessa ja käy kuntosalilla”. En ole perehtynyt ikinä sinuun koska minulla rajoittuu huomio ystäviini. En ole sinua huudellut.
”Teet mitä tahansa saadaksesi huomiota ja edes murusen hyväksyntää joltakin.”
https://www.yths.fi/terveystieto/mielenterveys/sosiaaliset-suhteet/
Olen sosiaalinen
Lainaten tekstiä
-toisille riittää yksi tai kaksi läheisempää ystävää
-toimii voimavarana vaikeina aikoina ja mahdollistaa yhdessä iloitsemisen hyvinä hetkinä.
Kyllä se on ikävää, poliisi ei käyttänyt voimakeinoja kun syyttäjä koki liian kalliiksi asian tutkia.
En huuda sinua mutta en halua sinua edes minun ystävien piiriin ystäviksi saada satuttaa minua kun tulee erimielisyyksiä ystävän kanssa mielummin etsin uuden ystävän kuin ystävän jakaisin kanssasi.
Se on minun rajani ystäväni voi valita sinutkin mutta en valitse enää ystäväniäni kun ajattelen hänen haluavan minulle pahaa, en halua sinua millään keinolla lähelleni. En edes sinun tapaisia ihmisiä halua lähelleni.
No entäpäs jos asennusköörillä ei ole ollut sopivia tykötarpeita ja tulevatkin myöhemmin hoitaa homman oikein?
Tosin oisivathsn voineet jättää sit heippalapun.
Eikä sun tartte kiukutella toimistollekaan....ilmoittaa, että ei krlpaa tämä. Se siinä.🙂- Anonyymi
Ovat luultavasti tehneet tilattuun perustasoon. Eli asiakas vastaa itse omista erikoisviritelmistään. Jos asentaja olisi alkanut askartelemaan suojalevyä takaisin, pomo olisi huutanut sille kurkku suorana että vähentää asennukseen kuluneen ajan palkasta ja lyönyt varoituksen käteen. Pomot mielellään kierrättävät nuo tapaukset aina valitusprosessin kautta, vaikka kerralla kunnolla tehden olisi nopeampaa ja firman maine säilyisi. Moni firma tekee kuitenkin tiliä nimenomaan lisätöillä. Kilpailu on niin kovaa.
xLiner - Anonyymi
Aina voi mennä huonomminkin. Naapurilla menee koko ovi katmeineen vaihtoon. Oli kuulemma murtauduttu sinne.
On kyllä hurjan näköinen oven riekale.
>simiti<- Anonyymi
eipä kulu saranat eikä tarvitse laskea kauppakasseja avatakseen oven
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eipä kulu saranat eikä tarvitse laskea kauppakasseja avatakseen oven
No joo. Se sama murtautuja rapisteli mun ovella. Vedin päin nenää ja soitin poliisit. Nyt on ollut hiljsisempaa.
Ei hölmö murtautuja tajunnut, että eläkeläisenä olen aina kotona, sitäkään ei ottanut huomioon, etten ole mikään heikkopeikko tai sitä, että olen kovan taistelijan koulutuksen käynyt läpi.
Yleensä aina olen kiltti ja autan muita ihmispoloja. Tuollainen vähä-älyinen omasta mielestään kova tyyppi ei kuitenkaan saa minulta mitään sääliä osakseen.
Itki vielä maijjaan joutuessa, että taas ne puukottaa mua vankilassa.
Kannattaisi ajatella etukäteen, niin ei tulisi ongelmia. Olisinhan voinut hoitaa itsekin asian loppuun asti, mutta nykyään en oikein hyväksy väkivaltaa.
>simiti<
Abloy valtuutetut ainakin on kieroja. Työpaikan ovi ei mennu lukkoon. Eikä ees kieli tullu pitkään asentoon vaikka painoin pikkukielen sisään. Soitin lukkoliikkeseen ja tuli vaihtaan lukkorungon. Sen jälkeen lukko toimi, mutta ei voinut myöntää että vika ois ollu lukossa, vaan kiven kovaan väitti, että ovessa on liian suuri käyntiväli. Toinen asia jos tarvit vanhaa ura avainta, niin eivät tee sitä ilman korttia ja sitten kun sanon että tää on järjestelmälukko, ettei oo edes mitään korttia, vaan ne on abloyn arkistossa. Niin sitten sanoo, että noin vanhat arkistot on jo hävitetty. Onneks noi suutarit niitä tekee.
- Anonyymi
Diilinä on vaihtaa lukko? Se on vaihdettu:)
- Anonyymi
Aina ei voi onnistua.. Minulla lukkoliike asensi murtoraudan väärin päin ja turvakettingin reilusti vinoon. Siten, että väärin aseteltu, taisi olla väärän mallinenkin murtosuojus antoi tukea rosvon sorkkaraudalle. Ja turvakettinkiä ei saanut mitenkään pysymään kiinni, se lipsahti aina pois paikoiltaan kun ovea raotti. Tuli reklamoitua tietysti tästä.
- Sheena Tilanneraportti:
Kävin taloyhtiön toimistossa ja näytin kuvan.
Toimistohenkilön mielestä oli hämmästyttävän kehnosti asennettu.
Maanantaina on toinen toimistohenkilö töissä, joka ryhtyy selvittämään asiaa.Oliko sulla Buddy Hesarin tilaus? Oli nimittäin asiaa sivuten hyvä artikkeli tänään, mutta nimenomaan maksullinen.
https://www.hs.fi/visio/art-2000010215853.html
Ydinpointti oli kuitenkin se, että syistä x ja y yhteiskunta ja elämä ovat menossa kohti keskiarvoa, ja että ääripäät hupenevat, mahdollisuudet valita keskimääräisen sijaan vaikkapa huono tai parempi hupenevat. Hauska artikkeli, joskin kurjalla tavalla myös erittäine osuva.Tänne ei tule Hesaria, mutta olen havainnut tuon ilmiön.
Kaikki tuotteiden vaihtoehdot häviävät ja saatavissa on vain sitä standardiversiota, eikä edes valmistajan vaihtaminen välttämättä muuta tilannetta.buddy-love kirjoitti:
Tänne ei tule Hesaria, mutta olen havainnut tuon ilmiön.
Kaikki tuotteiden vaihtoehdot häviävät ja saatavissa on vain sitä standardiversiota, eikä edes valmistajan vaihtaminen välttämättä muuta tilannetta.Juups, sen kyllä huomaa jo ihan ruokakaupassa käydessään.
Tuossa tilanteessa on jo aiheellista ärsyyntyä. Nykyään on niin kovin vaikeaa saada ammattitaitoista palvelua. Aina joutuu pettymään omiin odotuksiin.
Tietysti käyt kiukuttelemassa siellä ja ilmaiset suuren ärtymyksesi asioiden totaalisesta sössimisestä.
Ei se tietenkään tilannetta muuta miksikään, mutta helpottaa kummasti omaa ärsytyskäyrää. :)Kävin taloyhtiön toimistolla ja se toimiston varahenkilö oli unohtanut kertoa sille varsinaiselle tästä lukko-ongelmasta (tietysti).
Nyt asioiden pitäisi kuitenkin edistyä.
Shakkikaverini kävi eilen ja pelasimme molemmat melko hyvin (hän voitti).
Leivoin omena-pekaanipähkinäpiirakan ja se on ihan kelvollinen sen säätämättömän reseptinkin mukaisesti.
https://aijaa.com/iO3Gf2buddy-love kirjoitti:
Kävin taloyhtiön toimistolla ja se toimiston varahenkilö oli unohtanut kertoa sille varsinaiselle tästä lukko-ongelmasta (tietysti).
Nyt asioiden pitäisi kuitenkin edistyä.
Shakkikaverini kävi eilen ja pelasimme molemmat melko hyvin (hän voitti).
Leivoin omena-pekaanipähkinäpiirakan ja se on ihan kelvollinen sen säätämättömän reseptinkin mukaisesti.
https://aijaa.com/iO3Gf2Nähtäväksi jää, edistyykö asia, vai jääkö se taas roikkumaan. Harmittavaa hitautta ja välinpitämättömyyttä. Tämä on nykyään se normaali, mitä jaetaan kaikkialla. Turhauttavaa.
Mikään ei edisty, ellei itse käy potkimassa asioita eteenpäin.
(on runsaasti omakohtaista kokemusta erinäisten asioiden "eteenpäin" viemisestä)
Haluaisin huomautella, että joku on käynyt jyrsimässä omenapiirakastasi puolet. Noin siinä käy, kun jättää herkullisen piirakan vartioimatta. Tarkkana nyt siellä! :)- Anonyymi
tosi.typy kirjoitti:
Nähtäväksi jää, edistyykö asia, vai jääkö se taas roikkumaan. Harmittavaa hitautta ja välinpitämättömyyttä. Tämä on nykyään se normaali, mitä jaetaan kaikkialla. Turhauttavaa.
(on runsaasti omakohtaista kokemusta erinäisten asioiden "eteenpäin" viemisestä)
Haluaisin huomautella, että joku on käynyt jyrsimässä omenapiirakastasi puolet. Noin siinä käy, kun jättää herkullisen piirakan vartioimatta. Tarkkana nyt siellä! :)Se joku on lukonasentaja.
-sivusta tosi.typy kirjoitti:
Nähtäväksi jää, edistyykö asia, vai jääkö se taas roikkumaan. Harmittavaa hitautta ja välinpitämättömyyttä. Tämä on nykyään se normaali, mitä jaetaan kaikkialla. Turhauttavaa.
Haluaisin huomautella, että joku on käynyt jyrsimässä omenapiirakastasi puolet. Noin siinä käy, kun jättää herkullisen piirakan vartioimatta. Tarkkana nyt siellä! :)Shakkikaverini arvioi piirakan hyvin täyttäväksi, mutta otti silti reilun santsipalan.
(itse yritän hiukan vähentää painoani, joten söin vain vähän)
((minulla on parit tavoitefarkut ja niihin pitäisi mahtua kesällä))
Lukkotilanne tuskin korjaantuu firman kautta, sillä se asentaja oli sen verran nihkeä, että todennäköisesti mitään ei kuulu. Harkitsen vaihtoehtoisia toimintatapoja (on niitä poistettuja lukkoja välillä myynnissä netissäkin).
Silti hyvä, että se asennettu on nyt suorassa, mutta ilmoitin kyllä, että odotan vain soittoa ja että hoidan asennushommat itse.Anonyymi kirjoitti:
Se joku on lukonasentaja.
-sivustaSe oli sen näköinen tyyppi, ettei taitaisi arvostaa omenapiirakoita.
buddy-love kirjoitti:
Shakkikaverini arvioi piirakan hyvin täyttäväksi, mutta otti silti reilun santsipalan.
(itse yritän hiukan vähentää painoani, joten söin vain vähän)
((minulla on parit tavoitefarkut ja niihin pitäisi mahtua kesällä))
Lukkotilanne tuskin korjaantuu firman kautta, sillä se asentaja oli sen verran nihkeä, että todennäköisesti mitään ei kuulu. Harkitsen vaihtoehtoisia toimintatapoja (on niitä poistettuja lukkoja välillä myynnissä netissäkin).
Silti hyvä, että se asennettu on nyt suorassa, mutta ilmoitin kyllä, että odotan vain soittoa ja että hoidan asennushommat itse.Hahaa, aloitetaan sinulle uudestaan se minun suunnittelema sokerilakko. Rivakka kävelylenkki päivässä edistää asiaa. Motivoidu!
Kesään mennessä solahdat sujuvasti tavoitefarkkuihisi.
Helppoa kuin heinänteko. Tästä se lähtee ...
Harmittaa sinun puolesta tuollainen lukkoasentajan toiminta. On parasta, että hoidat sen asennushomman itse. Tulee ainakin hoidettua oikein.tosi.typy kirjoitti:
Hahaa, aloitetaan sinulle uudestaan se minun suunnittelema sokerilakko. Rivakka kävelylenkki päivässä edistää asiaa. Motivoidu!
Kesään mennessä solahdat sujuvasti tavoitefarkkuihisi.
Helppoa kuin heinänteko. Tästä se lähtee ...
Harmittaa sinun puolesta tuollainen lukkoasentajan toiminta. On parasta, että hoidat sen asennushomman itse. Tulee ainakin hoidettua oikein.Ei tarvitse edes aloittaa, sillä eilinen päivä meni kahdella suklaapalalla, pussillisella banaanilastuja ja kourallisella pähkinöitä.
(ja Pepsimaxilla, joka lienee yhtenä syynä pulssin nopeutumiseen)
Ja koska minulla oli pitkä kauppalista ja parkkipaikat täällä ovat harvassa (paitsi muutamilla sivistyneillä varaosaliikkeillä), niin kävelyäkin tuli paljon.
(ja unohdin eilen ostaa pari asiaa, niin joudun tänään käymään uudelleen samassa firmassa (ostoslista jäi lähtiessä pöydälle))buddy-love kirjoitti:
Ei tarvitse edes aloittaa, sillä eilinen päivä meni kahdella suklaapalalla, pussillisella banaanilastuja ja kourallisella pähkinöitä.
(ja Pepsimaxilla, joka lienee yhtenä syynä pulssin nopeutumiseen)
Ja koska minulla oli pitkä kauppalista ja parkkipaikat täällä ovat harvassa (paitsi muutamilla sivistyneillä varaosaliikkeillä), niin kävelyäkin tuli paljon.
(ja unohdin eilen ostaa pari asiaa, niin joudun tänään käymään uudelleen samassa firmassa (ostoslista jäi lähtiessä pöydälle))Tuo eilinen ruokalistasi järkyttää puhtoista mieltäni. Olisiko sinne mukaan sopinut edes yksi tuore hedelmä ja vähän vihanneksia? Onko niissä banaanilastuissa sokeria ja säilöntäaineita? Pepsimaxi ei ole kovin terveellinen vaihtoehto. Sen voisi jättää suosiolla pois.
Saat pluspisteitä pähkinöistä.
Olisiko sinulla tänään mahdollisuutta panostaa hieman terveellisempään ruokavalioon?
Kävellen tehdyt kauppareissut ovat hyvää hyötyliikuntaa. Kannustan jatkamaan samaan malliin.tosi.typy kirjoitti:
Tuo eilinen ruokalistasi järkyttää puhtoista mieltäni. Olisiko sinne mukaan sopinut edes yksi tuore hedelmä ja vähän vihanneksia? Onko niissä banaanilastuissa sokeria ja säilöntäaineita? Pepsimaxi ei ole kovin terveellinen vaihtoehto. Sen voisi jättää suosiolla pois.
Saat pluspisteitä pähkinöistä.
Olisiko sinulla tänään mahdollisuutta panostaa hieman terveellisempään ruokavalioon?
Kävellen tehdyt kauppareissut ovat hyvää hyötyliikuntaa. Kannustan jatkamaan samaan malliin.Tänään on tähän mennessä sisäistetty purkillinen maitorahkaa ja siinä hiukan appelsiinimarmeladia sekä niitä pähkinöitä. Ai niin ja aamulla lasillinen appelsiinimehua ja vähän jukurttia. Banaanilastuissa taitaa olla vain niiden luontainen sokeri.
Ruokavalioni on aina silloin omituinen, jos ei ole jonkun tekemää ruokaa ja nykyään on liian usein juuri noin.
Mutta ei se ihan näin outo yleensä ole ja tämä johtuu siitä, että yritän tosiaan vähentää painoani (se Pepsimaxkin liittyy siihen).buddy-love kirjoitti:
Tänään on tähän mennessä sisäistetty purkillinen maitorahkaa ja siinä hiukan appelsiinimarmeladia sekä niitä pähkinöitä. Ai niin ja aamulla lasillinen appelsiinimehua ja vähän jukurttia. Banaanilastuissa taitaa olla vain niiden luontainen sokeri.
Ruokavalioni on aina silloin omituinen, jos ei ole jonkun tekemää ruokaa ja nykyään on liian usein juuri noin.
Mutta ei se ihan näin outo yleensä ole ja tämä johtuu siitä, että yritän tosiaan vähentää painoani (se Pepsimaxkin liittyy siihen).Tämän päivän ruokavaliosi on hieman monipuolisempi. Sen marmeladin voisit korvata vaikka mustikoilla.
Olet oikeassa, ruokavaliosi on outo. Ymmärrän syyn. Tilanteesi on hankala.
Mikäli itseltäsi puuttuu motivaatiota, eikä ruuanlaitto suju, oletko koskaan ajatellut liittyväsi valmisaterioiden kotiinkuljetuspalveluun? Niitä on monenlaisia. Osa tarjoaa jopa terveysruokia ja kalorit lasketaan valmiiksi. Osaa voi kokeilla ilman sitoutumista jatko-ostoksiin. Tämä olisi ratkaisu ja vaihtoehto ruokailuongelmiin.
En halua mainostaa mitään yksittäistä yritystä. Googlettamalla löytyy.
Lukko on nyt suorassa, mutta alkuperäinen on kuulemma romiksella.
Asentaja selvittää asiaa.
(nihkeähkö palveluasenne)Kun palasin kauppareissulta, niin havaitsin että nyt lukon oven ulkopuolinen osa on vinossa.
Ei näköjään onnistu millään.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1356151
- 574376
- 592841
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s282778Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161875- 151544
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹341412Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗251395- 301240
T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest431151