Miten elämässä menettelette kun havaitsette epäluottamusta?
Entä kun viranomaisen kanssa menee sukset ristiin
Tuskan jakaminen ja luottaminen
142
1085
Vastaukset
- Anonyymi
Epäluottamus on ihan tervettä. Nykyään(kin) on kaikenlaista viheltäjää.
Ei mulla ole koskaan ollut ongelmia viranomaisten kanssa. Noudatan sääntöjä.
xLiner - Anonyymi
Kun tulen narratuksi, sairastun, en tule kipeäksi, mutta mieleni pahoittuu aika paljon. Joudun ikäänkuin toipua pari päivää, sitten toki palaan normaaliksi ja ajattelen: sellaisia ihmiset ovat.
Hammaslääkärissä olen joutunut pettymään. Kun ensin luulee että lääkäri tekee minun parhaakseni ja sitten huomaa että kyse on vain mahdollisimman ison rahan kahvimisesta, ei toimivasta ratkaiussta suussani. tunnen suurta pettymystä. Silloin yritän selvittää asian, jos jaksan.
Ja tietenkin uuden parisuhteen etsinnässä. Juuri kun on ihastunut, tulee tietoon että onkin vain toinen kahdesta. Siinä ei auta kuin lähteä menemään, turha alkaa selvittämään ja kyselemään.
Isommissa kaupoissa olen tullut narratuksi. Miten myyjä osaakaan kysyä niin ovelasti että luulee jonkin lisäosan olevan välttämätön, ja se onkin vain turhake ja pelkkää rahastusta.Onhan ymmärrättävää. Jännä juttu en ole tottunut joku tulee palvemaan se oli hyvin outoa kun näin on käynyt näin.
Jooh ei sitä kukaan halua toinen palkinto en minäkään minäkin mielummin olisin lähtenyt mutta en saanut. kolmiotraama se oli. Jos riiteli kanssani sinne se juoksi ja odotti sitä toista koin itseni aina toiseksi.
Sitä ei tiedä kun toinen ei halua ensin edes lähelle yhtä-äkkiä olet se tärkeämpi.
Hmm suosin etsimää sopivaa.
- Anonyymi
Ei ole kokemusta. Pysyn myötäpäivään hiihtävien ladulla.
Jos havaitsen epäluottamusta ja sitä kokeva henkilö on valmis selvittämään asiaa, se vaatii rauhallisen tilanteen ja paljon avointa puhumista. Joskus myös asiansa osaavaa sovinnon välittäjää kannattaa kokeilla, jos tilanne on kovin solmussa.
Minulla ei varsinaisesti ole kokemusta sellaisesta, että viranomaisten kanssa olisi mennyt sukset ristiin. Lähtökohtaisesti luotan suomalaisiin viranomaisiin. He tekevät työtään heille annettujen resurssien puitteissa.
Olen kerran elämässäni saanut ylinopeussakon. Myönsin virheeni ja kärsin seuraukset eli maksoin sakon heti pois ja sitten revin lapun, ettei se jäänyt pyörimään silmiini harmittamaan.E-Lukka kirjoitti:
Ei niitä kuulu repiä vaan kehystää ja ripustaa seinälle :)
Harmitti, kun se kuva oli niin huono. Jos olisi ollut kauniimpi kuva, olisin maksanut lähes mielelläni ja tallentanut kaikki dokumentit. 😀
Xena-183 kirjoitti:
Harmitti, kun se kuva oli niin huono. Jos olisi ollut kauniimpi kuva, olisin maksanut lähes mielelläni ja tallentanut kaikki dokumentit. 😀
No totta puhuen olen ne itsekin maksellut ja hävittänyt aika pikaisesti, toissakesänä tullut viimeisin olisi ollut kyllä julkaisukelpoinen 🙂
E-Lukka kirjoitti:
No totta puhuen olen ne itsekin maksellut ja hävittänyt aika pikaisesti, toissakesänä tullut viimeisin olisi ollut kyllä julkaisukelpoinen 🙂
Ai? Sinä oletkin lähes kriminaali jännämies, jos niitä on kertynyt jo oikein useampia.. 😅
Xena-183 kirjoitti:
Ai? Sinä oletkin lähes kriminaali jännämies, jos niitä on kertynyt jo oikein useampia.. 😅
Ei ne peltipoliisit, mutta ne tutka-autot...motolla eivät kyllä nekään häiritse :)
E-Lukka kirjoitti:
Ei ne peltipoliisit, mutta ne tutka-autot...motolla eivät kyllä nekään häiritse :)
Mukava että teillä menee mukavasti kummallakin nyt yhteistä ylinopeussakot.
kaksin aina kaunihimpi.
Kyllä tästä tuli viestiketjusta jännät asiakkaat. 🥰 poliiseillakin on pirskeet antelijoista veromaksajista.
https://tenor.com/fi/view/driving-gif-5892317valtakunta kirjoitti:
kaksin aina kaunihimpi.
Kyllä tästä tuli viestiketjusta jännät asiakkaat. 🥰 poliiseillakin on pirskeet antelijoista veromaksajista.
https://tenor.com/fi/view/driving-gif-5892317🤣 tai sitten näin:
https://www.youtube.com/watch?v=ESEjY6Tqv64E-Lukka kirjoitti:
🤣 tai sitten näin:
https://www.youtube.com/watch?v=ESEjY6Tqv64Kyllä minua harmittaa kun tieto asuin paikasta vilahti se maailmanisoin munaus 20 vuoteeen kuvat ovat arka muotoista ja mietin kuin moni minun elämän tuhojaa tahtoneen löylyttää minut kun täällä palstallakin tehty kovin sen eteen työtä ja kerännyt ne pahimmat ihmiset ympärille.
valtakunta kirjoitti:
kaksin aina kaunihimpi.
https://tenor.com/fi/view/driving-gif-5892317Voi kuinka romanttinen sinä olet 😅
Minä keskustelen palstalla mielelläni kaikkien kanssa ja vaikka keskustelen miesoletetun kanssa, jutustelu on aina enemmänkin hauskanpitoa tai ajatustenvaihtoa kuin mikään pariutumisriitti. - Siitä ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä.
Eiköhän meitä elämässään vähintään yhden ylinopeussakon saaneita ole muutamia, palstallakin. Kaikki eivät vaan tunnusta yhtä rohkeasti rikollista menneisyyttään. 😉- Anonyymi
Xena-183 kirjoitti:
Voi kuinka romanttinen sinä olet 😅
Minä keskustelen palstalla mielelläni kaikkien kanssa ja vaikka keskustelen miesoletetun kanssa, jutustelu on aina enemmänkin hauskanpitoa tai ajatustenvaihtoa kuin mikään pariutumisriitti. - Siitä ei kannata vetää mitään johtopäätöksiä.
Eiköhän meitä elämässään vähintään yhden ylinopeussakon saaneita ole muutamia, palstallakin. Kaikki eivät vaan tunnusta yhtä rohkeasti rikollista menneisyyttään. 😉Jos ylinopeussakot ovat rikollista toimintaa, mulle noita erheitä on kertynyt kokonaista
3 kpl. 2 niitä sain heti moottoritien päätyttyä, Raisiosta -> Turkuun tultaessa.
Se mittaus tapahtui ihan samoilla metreillä, kun nopeusrajoitus astui voimaan.
Ihan suunnitellusti pitivät nopeusrajoitus mittauspisteen siinä; tuli ilmeisesti valtion kassaan tuloja!
Mä nostin lopulta sellaisen äläkän kyseisetä toiminnasta, ja lupasin tehdä asiasta aivan julkisen, jos ei niitä mittauksia suoriteta edes, jokseenkin lain tarkoittamalla tavalla. Sain siihen vastauksen ett laki on juuri sellainen, kun nopeusrajoituskin näyttää. Yli nopeutta ei ole syytä ajaa enää metriäkään, nopeusrajoituksen astuttua voimaan.
Poliisi suorittaa nopeuden valvontaa sille suoduin ehdoin! Nykyään ovat siirtäneet sen valvonta poisteen ainakin 20-30 m eteenpäin.
Taitaa se sakkorysä olla nykyään purettu pois käytännöstä, kokonaan. Siis siellä seisoi poliisi mittauskamera kädessä, tien laidassa ja toinen vieressä radiopuhelimella kertomassa mittaustuloksia, pysäyttäjille/sakottajille. Alle 10 km, ylinopeudestakin sakottettiin, tarkoittaen sitä ett 100 km/h piti pudottaa 20-30 m matkalla alle 60km/h... ilmeisesti paniikkijarrutuksella, jos lakia aikoi noudattaa ???
Nykyään se nopeusrajoitus merkki on heti moottoritien vaihtuessa yksikaistaiseksi, joten jotain järkeä siihenkin on tullut. Kaksikaistaiseksi tie vaihtuu jälleen Härkämäki/Suikkila risteyken jälkeen - > kohti Turun keskus taajamaa. Kaksikaistaisella mootoritiellä, tuo 100km tuntinopeus on enemmänkin käytetty, kuin turistien tissuttelu vahti, nähtävyyksiä etsiessään.
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Jos ylinopeussakot ovat rikollista toimintaa, mulle noita erheitä on kertynyt kokonaista
3 kpl. 2 niitä sain heti moottoritien päätyttyä, Raisiosta -> Turkuun tultaessa.
Se mittaus tapahtui ihan samoilla metreillä, kun nopeusrajoitus astui voimaan.
Ihan suunnitellusti pitivät nopeusrajoitus mittauspisteen siinä; tuli ilmeisesti valtion kassaan tuloja!
Mä nostin lopulta sellaisen äläkän kyseisetä toiminnasta, ja lupasin tehdä asiasta aivan julkisen, jos ei niitä mittauksia suoriteta edes, jokseenkin lain tarkoittamalla tavalla. Sain siihen vastauksen ett laki on juuri sellainen, kun nopeusrajoituskin näyttää. Yli nopeutta ei ole syytä ajaa enää metriäkään, nopeusrajoituksen astuttua voimaan.
Poliisi suorittaa nopeuden valvontaa sille suoduin ehdoin! Nykyään ovat siirtäneet sen valvonta poisteen ainakin 20-30 m eteenpäin.
Taitaa se sakkorysä olla nykyään purettu pois käytännöstä, kokonaan. Siis siellä seisoi poliisi mittauskamera kädessä, tien laidassa ja toinen vieressä radiopuhelimella kertomassa mittaustuloksia, pysäyttäjille/sakottajille. Alle 10 km, ylinopeudestakin sakottettiin, tarkoittaen sitä ett 100 km/h piti pudottaa 20-30 m matkalla alle 60km/h... ilmeisesti paniikkijarrutuksella, jos lakia aikoi noudattaa ???
Nykyään se nopeusrajoitus merkki on heti moottoritien vaihtuessa yksikaistaiseksi, joten jotain järkeä siihenkin on tullut. Kaksikaistaiseksi tie vaihtuu jälleen Härkämäki/Suikkila risteyken jälkeen - > kohti Turun keskus taajamaa. Kaksikaistaisella mootoritiellä, tuo 100km tuntinopeus on enemmänkin käytetty, kuin turistien tissuttelu vahti, nähtävyyksiä etsiessään.
trollikkaLakia siinä on rikottu 🙈
Mutta niin minäkin osuin varsinaiseen sakkorysään, kun VT12 Lahdesta Tampereelle se VT9 risteysalue muutettiin ja siinä on (yhä edelleen) tosi epäselvää mitä kaistaa ajetaan, että pääsee suoraan.. Samalla kohdalla nopeus vaihtui 80:sta 60:een, jolloin kameran räpsähtäessä minulla oli vauhtia vielä 70, kun zoomailin reittiä..
- Anonyymi
Virkahan oli ennen omaista.
- Anonyymi
Miten se liittyy tähän miehen uskovaiseen rose- mielikuvitushahmoon? Valaisetko..
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miten se liittyy tähän miehen uskovaiseen rose- mielikuvitushahmoon? Valaisetko..
Niin jos lastensuojeluviranomaista tarkoitti, näitä lasten asioita kun ajetaan
Epäluottamus ja viranomaisten kanssa vastahankaan joutumiseen on syy jossain. Selvittäisin syyn. Ei siinä muu auta.
- Anonyymi
Menehän sinä ätmi selvittelemään sitten mikä väärinkäsitys tai ”ylireakointi” on kyseessä
Joo neuvola ongelma tiedetään se on ehkäisevä toimi mutta on hyvin ikävää joudun taistelemaan pyroktratialla vastaan saadakseen lapsille palvelun. Sen vuoksi kun haluan luotettavan neuvolatädin. Sillä on valta väärentää tietojani lasten tietoihin minulla on kuvat siitä kun tuskastuin miksi niitä peräkkäisiä aikoja ei pysty järjestää
https://aijaa.com/erZKGZ
Kuin tajuat olen oikeasti myös toiseen suuntaa jos minua kohdellaan väärin jos menen sanoman vastaan. En luota edes soittamaan tai muutakaan edellinen täti syytti minua asioista joten pistän ne molemmat.
Olen ilmoittanut että alan puhumaan lopettamisesta neuvolaan neuvolan esimiehen kanssa.
Neuvolassa ei ole pakko köydä mutta neuvola on riski jättää ulos joten muu keino ole kuin prykroratia
https://aijaa.com/2vdtFC
Toivon ettet lähde enää minua kohtaa ikävästi puhumaan. Minulla on perhe tässä enkä todella halua.
Kyllä neuvola täti tekee itsekin virheitä mutta ei ole minun tapa rangaista edellinen jo halvensi tietoihini.valtakunta kirjoitti:
Joo neuvola ongelma tiedetään se on ehkäisevä toimi mutta on hyvin ikävää joudun taistelemaan pyroktratialla vastaan saadakseen lapsille palvelun. Sen vuoksi kun haluan luotettavan neuvolatädin. Sillä on valta väärentää tietojani lasten tietoihin minulla on kuvat siitä kun tuskastuin miksi niitä peräkkäisiä aikoja ei pysty järjestää
Kuin tajuat olen oikeasti myös toiseen suuntaa jos minua kohdellaan väärin jos menen sanoman vastaan. En luota edes soittamaan tai muutakaan edellinen täti syytti minua asioista joten pistän ne molemmat.
Olen ilmoittanut että alan puhumaan lopettamisesta neuvolaan neuvolan esimiehen kanssa.
Neuvolassa ei ole pakko köydä mutta neuvola on riski jättää ulos joten muu keino ole kuin prykroratia
Toivon ettet lähde enää minua kohtaa ikävästi puhumaan. Minulla on perhe tässä enkä todella halua.
Kyllä neuvola täti tekee itsekin virheitä mutta ei ole minun tapa rangaista edellinen jo halvensi tietoihini.No noi tekee työtään.
Eipä jonnekin oma-kantaan kirjoitellakaan asioita vain sinun mieliksi, vaan siksikin, että muutkin sinun kanssa toimivat tietää missä mennään.
Se on kuin reissuvihko.Disseisback kirjoitti:
No noi tekee työtään.
Eipä jonnekin oma-kantaan kirjoitellakaan asioita vain sinun mieliksi, vaan siksikin, että muutkin sinun kanssa toimivat tietää missä mennään.
Se on kuin reissuvihko.Näihön ne tekee minunkin täytyy pistää asiat eteenpäin myös silloin kun puutteita ilmenee kuin halventamista. Käytös ilmesty jälestä joten minäkin vain puolustan perhettä.
Tekstiviestien kera saavat sitten potilasasiamiehen mennä. Sekin kyllä minäkin näen puutteita mutta en minä tee jokaisesta virhe merkintää vasta sitten kun aletaan vääntää ja muutakin ettei ymmärretä perheen tilannetta.Disseisback kirjoitti:
No noi tekee työtään.
Se on kuin reissuvihko.Kyllä minä olen enkä luota enää tuohon neuvola tätiin edellinen jo kunnianloukkas lähettävillö erimielisyyksistä, en uskalla kasvotusten enää tavata.
Kyllä minun voida puhua puhun totta jokaisen minä tallennan viestien otin yhteyttä ja sen jälkeen lisäsi käytöksen en todellakaan luota enää.
Esimieskin joutui edellisen selvittää totesi olemme erilaisia ettei sovi nyt se ei ole valmis muuttaa. Joten enää ei ole muuta kuin pyrokratia. Taistella asia.Disseisback kirjoitti:
No noi tekee työtään.
Se on kuin reissuvihko.Olen tottakai asiallisesti oyrkinyt sovitella ja toivonut tukea neuvolalta joutoa tuohon peräkkäisiä aikoja tai hyödyksi käyttää loppu aika varata uusi aika ei sovi. Ainoastaan tekivät lastensuojeluilmoituksen jo hyvin stressatessa elämän tilanteessa.
Disseisback kirjoitti:
No noi tekee työtään.
Se on kuin reissuvihko.Kysuin voidaanko tehokkaasti käyttää 15min tai voisiko yhdistää ajat peräkkäisinä. Ja itsepintaisesti kiinni seuraavasta ajasta ja halusin esimiehen numeron jota en saanut ja en todellakkaa enää sinne mene kun on tuollaista väsännyt. Tuollainen ei ole oikein jättää huomioimatta minun vaikeutta aina voi pistää myöhästymisen mutta että ei edes tehokkaasti käytä aikaa.
Neuvolan vaihdosta sitten minulla sitten vaihtuu työntekijät enkä pysty kestämään epärehellisyyttä.
Esim väännettiin että ei muita olla paikalla ja minulla ollut kaikki pienetkin paikalla toisen neuvola ajalla. Eli en nyt ymmärtänyt tätä valehtelua päälle.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kyllä neuvola täti tekee itsekin virheitä mutta ei ole minun tapa rangaista edellinen jo halvensi tietoihini.Hoitajilla ja lääköreillä on liikaa valtaa saada normi ihmknen aivan kuseen
Disseisback kirjoitti:
No noi tekee työtään.
Se on kuin reissuvihko.Yleinen ohjastaminen on yksi kerrallaan , miksi sitten on helppo tuohon turvautua edellisellä kerralla toisen lapsenkanssa minulla oli pieniä mukana ja teki testejä mitä normaalisti en ole nähnyt.
Jännä sinääsä tämä minusta kertoo sen että neuvola ei palvele meitä koska ammattitaitoiset ihmiset eivät kestä kyseenalaistamista tai toisenlaista menetelmää.
En tiedä on harmi kun edellinen jäi eläkkeelle se itse pystyi antamaan anteeksi minun virheet.valtakunta kirjoitti:
Yleinen ohjastaminen on yksi kerrallaan , miksi sitten on helppo tuohon turvautua edellisellä kerralla toisen lapsenkanssa minulla oli pieniä mukana ja teki testejä mitä normaalisti en ole nähnyt.
Jännä sinääsä tämä minusta kertoo sen että neuvola ei palvele meitä koska ammattitaitoiset ihmiset eivät kestä kyseenalaistamista tai toisenlaista menetelmää.
En tiedä on harmi kun edellinen jäi eläkkeelle se itse pystyi antamaan anteeksi minun virheet.No aikamoinen vääntö sit kai? 🤔
Anonyymi kirjoitti:
Hoitajilla ja lääköreillä on liikaa valtaa saada normi ihmknen aivan kuseen
Sen vuoksi minutkin oli helppo diagnosisoida sairaaksi kun joutuu elää tuskassa eikä saa vasta väitteitä sanoa.
Lastensuojelu sanoi suoraa siihen ei riitä pelkkä koulu vaan pitäisi olla myös hoitamatta jättäminen esim juuri näitä lääkäri/ hoitaja joten mies joutuu käymään monessa. Minähän menettäisi lapset nopeasti. Ilman miehen pitää ajassa lapset, tässäkään asiassa joudun vain luottamaan ihmisten ammattitaitoon ja olen riippuvainen miehestä 100% sen jaksettava muiden piina ja syytökset.
Minä uhmaan lääkäreitä hoitajia myös joudun kärsimään tästä puolustaessa itseäni . Jooh onneksi en hauku tai mitään tää on hyvin koettelus ollut meille.
Kyllä se minua riipasee elämässä kun ei voi olla yhtään mitään eikä helpota elämäni etsitään vikaa minusta koko elämän vaikka tietää minun kärsivän dysfasiasta ja ajanhallinta vaikeuksista.
Dysfasiaan (kielelliseen vaikeuteen ) liintätä sairauksia epäilen kärsivän itsekin ADD tai hahmottamisen häiriöstö. Jää lajittemaan pieniäkin asioita, pulmia jää jumittaa.
Minulle ei sovi stressi mutta ehkä olenkin aika jäykkä näissä sen vuoksi kun toiset pääsee helpolla. Kun minä koen itseni kuin aku ankan, jolla on vaan epäonnea vuodesta toiseen. Luulen kun miehen kanssa ollaan vanhoja nautitaan vaan toisista paitsi jos hön haluaa mennö anoihan hönelta 20vuotta lisä aikaa.valtakunta kirjoitti:
Sen vuoksi minutkin oli helppo diagnosisoida sairaaksi kun joutuu elää tuskassa eikä saa vasta väitteitä sanoa.
Lastensuojelu sanoi suoraa siihen ei riitä pelkkä koulu vaan pitäisi olla myös hoitamatta jättäminen esim juuri näitä lääkäri/ hoitaja joten mies joutuu käymään monessa. Minähän menettäisi lapset nopeasti. Ilman miehen pitää ajassa lapset, tässäkään asiassa joudun vain luottamaan ihmisten ammattitaitoon ja olen riippuvainen miehestä 100% sen jaksettava muiden piina ja syytökset.
Minä uhmaan lääkäreitä hoitajia myös joudun kärsimään tästä puolustaessa itseäni . Jooh onneksi en hauku tai mitään tää on hyvin koettelus ollut meille.
Kyllä se minua riipasee elämässä kun ei voi olla yhtään mitään eikä helpota elämäni etsitään vikaa minusta koko elämän vaikka tietää minun kärsivän dysfasiasta ja ajanhallinta vaikeuksista.
Dysfasiaan (kielelliseen vaikeuteen ) liintätä sairauksia epäilen kärsivän itsekin ADD tai hahmottamisen häiriöstö. Jää lajittemaan pieniäkin asioita, pulmia jää jumittaa.
Minulle ei sovi stressi mutta ehkä olenkin aika jäykkä näissä sen vuoksi kun toiset pääsee helpolla. Kun minä koen itseni kuin aku ankan, jolla on vaan epäonnea vuodesta toiseen. Luulen kun miehen kanssa ollaan vanhoja nautitaan vaan toisista paitsi jos hön haluaa mennö anoihan hönelta 20vuotta lisä aikaa.Mutta kielelliseen vaikeutuun kuuluu tunnepulmat että jumiutumiset voi johtua siitä ja joudun käsittelemään hyvin pitkään. Pitkää sitkeytä tämä vaatii haluaisin vain hakeutua nurkkaan. Minulla on syvemmässä vika oppiminen on haastavampaa mutta kun muistan muista läpi elämän koska taas pitkä muisti on hyvin pitkä.
https://www.kaypahoito.fi/hoi50085
Ei ole helppo olla erilainen kuin palstakamu tarvitsen suojaa kuin mustasusi sanoi erityisen vaikeudesta kärsivälle tämä yhteiskunta ei sovi,
Kyllä moni joka tietää erityislapsen tai erityisvanhemman meitäkin on vain suomessa vähän todettuja. Meidän erilaisuus on vaikea ymmärtää minun käyttöohjeetkin lukee netissä ja se on hyvin ikävää siltikään, ei ymmärretä.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Dysfasia
Minulla oli vielä 10 vuotiaana erittäin vaikea ymmärtämisen vaikeus tämän vuoksi olen pyrkinyt juurikin kieltä kehittää lapsilla päivittäin koska se on hyvin tärkeä taito tunteiden säätelyyn kielen osaamisen tukeminen.
https://tenor.com/fi/view/peach-and-goma-mochi-cat-mitao-cat-vomit-sick-gif-10474940706297840664Disseisback kirjoitti:
No aikamoinen vääntö sit kai? 🤔
Voin pahoin kuin sanoin sinulle olen onnellinen jos saisin geenini muokattua ja helpottuvan elämän. Olen iloinnut siitä mutta siihen on hyvin pitkä aika vielä.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kyllä neuvola täti tekee itsekin virheitä mutta ei ole minun tapa rangaista edellinen jo halvensi tietoihini.Valtis, poista noi kuvat. Asuinpaikka...
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Valtis, poista noi kuvat. Asuinpaikka...
xLinerNo niin kyllä on hyvin ikävää. Tuollainenkin munaus.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
No niin kyllä on hyvin ikävää. Tuollainenkin munaus.
Voi sinua. Kunpa osaisit ottaa apua vastaan.
xLiner - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Olen tottakai asiallisesti oyrkinyt sovitella ja toivonut tukea neuvolalta joutoa tuohon peräkkäisiä aikoja tai hyödyksi käyttää loppu aika varata uusi aika ei sovi. Ainoastaan tekivät lastensuojeluilmoituksen jo hyvin stressatessa elämän tilanteessa.
Keksitty satu! Kävitkö äitis kaa siellä neuvolassa?
Anonyymi kirjoitti:
Ei ole mikään keksitty.
Anonyymi kirjoitti:
Eivät joustaneet. Neuvola on muuttanut tapoja.
Anonyymi kirjoitti:
Lapseni tottakai käy neuvolassa kanssani. Kuvitteletko neuvola ikäinen osaa kirjoittaa.
Anonyymi kirjoitti:
Voi sinua. Kunpa osaisit ottaa apua vastaan.
xLinerMistä avusta nyt puhut? Otetaan nyt kissa pöydälle me ollaan erilaisia minun elämä on ollut raskas se että sinä määrittelet etten ota apua vastaan, mistä helkutista tuota kuvittelet??
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kysuin voidaanko tehokkaasti käyttää 15min tai voisiko yhdistää ajat peräkkäisinä. Ja itsepintaisesti kiinni seuraavasta ajasta ja halusin esimiehen numeron jota en saanut ja en todellakkaa enää sinne mene kun on tuollaista väsännyt. Tuollainen ei ole oikein jättää huomioimatta minun vaikeutta aina voi pistää myöhästymisen mutta että ei edes tehokkaasti käytä aikaa.
Neuvolan vaihdosta sitten minulla sitten vaihtuu työntekijät enkä pysty kestämään epärehellisyyttä.
Esim väännettiin että ei muita olla paikalla ja minulla ollut kaikki pienetkin paikalla toisen neuvola ajalla. Eli en nyt ymmärtänyt tätä valehtelua päälle.Vastaanotoille on ruuhkaa eikä saa sitä aikaa minkä haluaa. Yhdenkin lapsen kanssa joutuu näkemään vaivaa ja sovittelemaan aikoja kun on neuvolat ja lääkärit ja eskarit ja koulut läksyt. Teillä on yhdeksän lasta joten yhdeksänkertainen määrä. Kannattaa tiedostaa mihin omat voimavarat riittävät.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kysuin voidaanko tehokkaasti käyttää 15min tai voisiko yhdistää ajat peräkkäisinä. Ja itsepintaisesti kiinni seuraavasta ajasta ja halusin esimiehen numeron jota en saanut ja en todellakkaa enää sinne mene kun on tuollaista väsännyt. Tuollainen ei ole oikein jättää huomioimatta minun vaikeutta aina voi pistää myöhästymisen mutta että ei edes tehokkaasti käytä aikaa.
Esim väännettiin että ei muita olla paikalla ja minulla ollut kaikki pienetkin paikalla toisen neuvola ajalla. Eli en nyt ymmärtänyt tätä valehtelua päälle.Esim väännettiin että ei muita olla paikalla
Siis ettei muita saa olla paikalla kun te tulette neuvolaan? Anonyymi kirjoitti:
Vastaanotoille on ruuhkaa eikä saa sitä aikaa minkä haluaa. Yhdenkin lapsen kanssa joutuu näkemään vaivaa ja sovittelemaan aikoja kun on neuvolat ja lääkärit ja eskarit ja koulut läksyt. Teillä on yhdeksän lasta joten yhdeksänkertainen määrä. Kannattaa tiedostaa mihin omat voimavarat riittävät.
Joo otan potilasasiamieheen yhteyttä. Olen puolivuotta sitten jo pyytänyt aiemmin tätä muutosta olisi ihan hyvin ennakoimaan. Eikä sille mahda muuta kuin pistää eteenpäin kuin meistäkin.
Anonyymi kirjoitti:
Esim väännettiin että ei muita olla paikalla
Siis ettei muita saa olla paikalla kun te tulette neuvolaan?että neuvolaköynillä muita lapsia että mies oltava aulassa toisten kanssa väännettiin näin vaikka on 4lasta ollut samaan aikaa sen yhden ajalla.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kyllä neuvola täti tekee itsekin virheitä mutta ei ole minun tapa rangaista edellinen jo halvensi tietoihini.Kirjoitat valtoimesti muttei mistään selviä mikä on ongelmana. Neuvolan täti ei antanut sinulle kahta aikaa peräkkäin? Sekö? Miksi olisit halunnut kaksi aikaa peräkkäin?
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Näihön ne tekee minunkin täytyy pistää asiat eteenpäin myös silloin kun puutteita ilmenee kuin halventamista. Käytös ilmesty jälestä joten minäkin vain puolustan perhettä.
Tekstiviestien kera saavat sitten potilasasiamiehen mennä. Sekin kyllä minäkin näen puutteita mutta en minä tee jokaisesta virhe merkintää vasta sitten kun aletaan vääntää ja muutakin ettei ymmärretä perheen tilannetta.Jos itse mokaat kuten myöhästyt tai etsit kaikesta vain virheitä toisesta osapuolesta kuten tällä palstallakin, niin onko ihme että saat sukset ristiin viranomaisten kanssa?
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Minulle ei sovi stressi mutta ehkä olenkin aika jäykkä näissä sen vuoksi kun toiset pääsee helpolla. Kun minä koen itseni kuin aku ankan, jolla on vaan epäonnea vuodesta toiseen. Luulen kun miehen kanssa ollaan vanhoja nautitaan vaan toisista paitsi jos hön haluaa mennö anoihan hönelta 20vuotta lisä aikaa.Missään tapauksessa et ole normaali. Onko kaikki häiriösi diagnosoitu?
Anonyymi kirjoitti:
Missään tapauksessa et ole normaali. Onko kaikki häiriösi diagnosoitu?
Dysfasia on. 4vuotiaana.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/DysfasiaAnonyymi kirjoitti:
Kirjoitat valtoimesti muttei mistään selviä mikä on ongelmana. Neuvolan täti ei antanut sinulle kahta aikaa peräkkäin? Sekö? Miksi olisit halunnut kaksi aikaa peräkkäin?
peräkkäisiä aikoja ei antanut, ei ottanut huomiin ajan hallinta ongelmia eli yksinkertaisesti hyödyksi olisi voinut aika käyttää. Esimies selitti ettei voi olla yksi lapsi kerralla käynillä( vaikka on ollut kaikki neljäkin lasta samaan aikaan minulla samalla neuvola tätillä)
Kun valitin että haluan esimieheen yhteyttä pyydän aikaan erikseen peräkkäisiä aikoja koska tukee isoja perheitä.
Voin sanoa eli en tiennyt tuosta yhden lapsen politiikasta eli yksinkertaisesti teen niistä molemmista tämä ja aiempi, otan potilasasiamieheen yhteyttä. Ei mikään muu. Muuttui siinä välissä ohjeistus. Joten minulle tämä riitti.
Neuvola ei ole pakollinen.Anonyymi kirjoitti:
Jos itse mokaat kuten myöhästyt tai etsit kaikesta vain virheitä toisesta osapuolesta kuten tällä palstallakin, niin onko ihme että saat sukset ristiin viranomaisten kanssa?
Toisesta osapuolesta virheitä ”etsin” en tykkää valehtelijoista ja lukee myös tiedoissakin kuuluu sairauteen
Annan anteeksi virheitä mutta jos minua aletaan virheitäsi syyttämään tai rankaisemaan jokaisesta ihan itsestä löytyy virheitä mitkä olen antanut anteeksi. Se on tekopyhää kuvitella olevansa ainoastaan oikeassa. Jokaisesta löytyy virheitä.Anonyymi kirjoitti:
Jos itse mokaat kuten myöhästyt tai etsit kaikesta vain virheitä toisesta osapuolesta kuten tällä palstallakin, niin onko ihme että saat sukset ristiin viranomaisten kanssa?
Valehtelu on hyvin ikävää saattaa toista huonompaa asemaan kuin on, jokainen pitää hyväksyä omana itsenään varsinkin kun pyrkii pääsemään ongelmasta.
Olen oppinut huomaamaan etten pysty kaikkien kanssa tekemisessä ja se johtuu siitä etten hyväksy halventavaa sävyä. Tottakai on ikävää pyrkiä etsiä minusta ongelmaa on selvää neuvola tarvitsee parannuksen eikä siihen muut auta kuin valitukset kuin tehdään minustakin.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
että neuvolaköynillä muita lapsia että mies oltava aulassa toisten kanssa väännettiin näin vaikka on 4lasta ollut samaan aikaa sen yhden ajalla.
Ei teillävarmaan oöe yhtään lasta kummallakasn, koska olette molemmat miehiä, eiks vaan! 👶
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Mutta kielelliseen vaikeutuun kuuluu tunnepulmat että jumiutumiset voi johtua siitä ja joudun käsittelemään hyvin pitkään. Pitkää sitkeytä tämä vaatii haluaisin vain hakeutua nurkkaan. Minulla on syvemmässä vika oppiminen on haastavampaa mutta kun muistan muista läpi elämän koska taas pitkä muisti on hyvin pitkä.
https://www.kaypahoito.fi/hoi50085
Ei ole helppo olla erilainen kuin palstakamu tarvitsen suojaa kuin mustasusi sanoi erityisen vaikeudesta kärsivälle tämä yhteiskunta ei sovi,
Kyllä moni joka tietää erityislapsen tai erityisvanhemman meitäkin on vain suomessa vähän todettuja. Meidän erilaisuus on vaikea ymmärtää minun käyttöohjeetkin lukee netissä ja se on hyvin ikävää siltikään, ei ymmärretä.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Dysfasia
Minulla oli vielä 10 vuotiaana erittäin vaikea ymmärtämisen vaikeus tämän vuoksi olen pyrkinyt juurikin kieltä kehittää lapsilla päivittäin koska se on hyvin tärkeä taito tunteiden säätelyyn kielen osaamisen tukeminen.
https://tenor.com/fi/view/peach-and-goma-mochi-cat-mitao-cat-vomit-sick-gif-10474940706297840664Jumiutuminen ja joustamattomuus on hyvin tyypillistä asperger (autismin kirjo). . Siihen myös liittyy myös omien tunteiden ymmärtäminen vaikeutta ja myös vaikeutta tulkita vastapuolen ilmeitä ja eleitä, jolloin väärinkäsitykset lisääntyy. Oletko miettinyt, että kävisit tutkimuksissa, jolloin voisit saada diagnoosin ja sen jälkeen apua itsellesi arkeenne sen mukaan mitä tulos sitten onkaan.
Ajanhallinnan haasteet liittyy ADHD/ADD.
- Anonyymi
Mainitsen asiasta asianomaiselle tai katkaisen välit, riippuu epäluottamuksen vakavuusasteesta.
Jasu - Anonyymi
Voi surkeus, kaikki viranomaiset ovat epäluotettavia, valtakunnan kertomusten mukaan.
Poliisi, ei ota kunnianloukkaus syytteitäsi vakavasti, ja nyt neuvolassa ei palvella asiallisesti, jos myöhästyy vajaan tunnin. Annetaan vaan uus neuvola aika jolloin lapsen hyvinvoinnista voidaan tehdä arvio, tai antaa rokotteet.
Taidan ymmärtää jo viranomaisia paremmin, mistä on kysymys.
Sinä et saa erityiskohtelua, jota vailla sinä olet omasta mielestäsi, sehän sinua harmittaa.- Anonyymi
Neuvolassa ei pitäisi palvella ollenkaan, jos myöhästyy minuutin. Näin tehdään myös yksityisessä terveydenhuollossa ja annetaan lasku silti.
Anonyymi kirjoitti:
Neuvolassa ei pitäisi palvella ollenkaan, jos myöhästyy minuutin. Näin tehdään myös yksityisessä terveydenhuollossa ja annetaan lasku silti.
Se on ilmainen .
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Se on ilmainen .
Niin, se on ilmainen sulle ja lapsillesi. Koska veronmaksajat sen korvaavat; valtion rahoista. Ei neuvolassakaan kukaan tee vapaaehtoistyötä, kyllä he ovat valtion tai kunnan viroissa, riippuen viroista joissa työskentelevät.
Et sinä terveyskeskuksissakaan nykyään ilmaiseksi käy: se on 26€ käyntikerta tai 46€/vuosimaksu, jos niitä käyntikertoja on useampi vuodessa.
Pitäisi osata olla kiitollinen siitä; mitä vielä toistaiseksi yhteiskunta ilmaiseksi tarjoaa.
Kuten neuvolapalveluita. Sä valitettavasti vaikutat räyhähengeltä, jolle mikään ei kelpaa! Et ole mikään kuninkaallinen, vaikka miten edellyttäisit sua siten kohdeltavan. Oikeesti mun tulee sääli sun perhettäsi; lapsiasi sekä puolisoasi. Taitavat olla tavallisen jyrän alla, jos edes osa kertomuksistasi on totta. Ja mä itse; olen kuvitellut olleeni hankala ihminen!
Kaikkine kommermerkkeineni... ja kittiä kans; minähän olen täysin OK, jos tehdään vertailuja keskenämme. Joo, omahyväistä multa, mutt näin mä nostan omaa häntääni korkeammalle... mistähän mä vinkuisin; tai joo... petollisista miehistä tietenkin!
Sulla on käynyt mäihä, jos ukko kultasi hoitelee koko sun katrastasi, ja sinut siinä sivussa vielä. Eli siinä kohdin sä päihität minut mennen tullen... joten oikeesti sä olet onnellisempien tähtien alla syntynyt kuin mä. Muista tämä... ja nauti siitä mitä sulla on!
trollikka Anonyymi kirjoitti:
Niin, se on ilmainen sulle ja lapsillesi. Koska veronmaksajat sen korvaavat; valtion rahoista. Ei neuvolassakaan kukaan tee vapaaehtoistyötä, kyllä he ovat valtion tai kunnan viroissa, riippuen viroista joissa työskentelevät.
Et sinä terveyskeskuksissakaan nykyään ilmaiseksi käy: se on 26€ käyntikerta tai 46€/vuosimaksu, jos niitä käyntikertoja on useampi vuodessa.
Pitäisi osata olla kiitollinen siitä; mitä vielä toistaiseksi yhteiskunta ilmaiseksi tarjoaa.
Kuten neuvolapalveluita. Sä valitettavasti vaikutat räyhähengeltä, jolle mikään ei kelpaa! Et ole mikään kuninkaallinen, vaikka miten edellyttäisit sua siten kohdeltavan. Oikeesti mun tulee sääli sun perhettäsi; lapsiasi sekä puolisoasi. Taitavat olla tavallisen jyrän alla, jos edes osa kertomuksistasi on totta. Ja mä itse; olen kuvitellut olleeni hankala ihminen!
Kaikkine kommermerkkeineni... ja kittiä kans; minähän olen täysin OK, jos tehdään vertailuja keskenämme. Joo, omahyväistä multa, mutt näin mä nostan omaa häntääni korkeammalle... mistähän mä vinkuisin; tai joo... petollisista miehistä tietenkin!
Sulla on käynyt mäihä, jos ukko kultasi hoitelee koko sun katrastasi, ja sinut siinä sivussa vielä. Eli siinä kohdin sä päihität minut mennen tullen... joten oikeesti sä olet onnellisempien tähtien alla syntynyt kuin mä. Muista tämä... ja nauti siitä mitä sulla on!
trollikkaHuomaan että et ymmärrä mies joutuu tekemään se minkä tein ennen, että ajoissa on koska, eivät anna myöhässä olla.
Kyllä minulla on vaikea käydä lääkäreissä, jos pitää ajoissa olla. Jätän mieluusti lääkäri käyntini suosiolla pois jos on aikaan sidoksissa.
Akuutissa sitten menen vasta, etten ala ottaa myöhästymisestä sakkoja.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Se on ilmainen .
Ilmaisia käyntejä ei ole, verovaroista ne maksetaan. Peruuttamattomat ajanvaraukset maksavat saman hinnan kuin asiakaskäyntikin. Myös hyvinvointialueet laskuttavat maksuttomasta peruuttamattomasta ajanvarauksesta useita kymppejä. Peruuttamaton merkitsee samaa kuin myöhästyminen.
En yhtään ihmettele miksi sinusta tehdään ilmoituksia. Et yksinkertaisesti suoriudu lapsipaljoutesi kanssa, väität aina vastaan ja haluat omassa päässäsi kehittämiäsi erikoispalveluja. Hirveä raivo ja tuska kun viranomaisissa ei tällaiseen suostuta. Katso peiliin valtakunta, vika löytyy sieltä.
Kun käytät sitä energiaa mitä käytät vastaanhangoittelemiseen viranomaisten kanssa siihen että opettelet toimimaan täsmälleen ohjeiden ja sääntöjen mukaan niin saat asiat rullaamaan. Lapsillasi on sitä vaikeampaa mitä enemmän rettelöit viranomaisten ja neuvolan tätien kanssa. Sanot pitäväsi "perheen puolia", mutta se on hevonkukkua tuolla käytöksellä. - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Huomaan että et ymmärrä mies joutuu tekemään se minkä tein ennen, että ajoissa on koska, eivät anna myöhässä olla.
Kyllä minulla on vaikea käydä lääkäreissä, jos pitää ajoissa olla. Jätän mieluusti lääkäri käyntini suosiolla pois jos on aikaan sidoksissa.
Akuutissa sitten menen vasta, etten ala ottaa myöhästymisestä sakkoja.Sinun pitäisi olla äiti ja aikuinen, mutta olet pahempi paapottava kuin lapset. Kouluikäisetkin osaavat lähteä ajoissa kouluun.
Anonyymi kirjoitti:
Sinun pitäisi olla äiti ja aikuinen, mutta olet pahempi paapottava kuin lapset. Kouluikäisetkin osaavat lähteä ajoissa kouluun.
Ihana juttu. Olen mieluusti papottavana. Sen vuoksi tykkäänkin sylistä. 😃
Anonyymi kirjoitti:
Ilmaisia käyntejä ei ole, verovaroista ne maksetaan. Peruuttamattomat ajanvaraukset maksavat saman hinnan kuin asiakaskäyntikin. Myös hyvinvointialueet laskuttavat maksuttomasta peruuttamattomasta ajanvarauksesta useita kymppejä. Peruuttamaton merkitsee samaa kuin myöhästyminen.
En yhtään ihmettele miksi sinusta tehdään ilmoituksia. Et yksinkertaisesti suoriudu lapsipaljoutesi kanssa, väität aina vastaan ja haluat omassa päässäsi kehittämiäsi erikoispalveluja. Hirveä raivo ja tuska kun viranomaisissa ei tällaiseen suostuta. Katso peiliin valtakunta, vika löytyy sieltä.
Kun käytät sitä energiaa mitä käytät vastaanhangoittelemiseen viranomaisten kanssa siihen että opettelet toimimaan täsmälleen ohjeiden ja sääntöjen mukaan niin saat asiat rullaamaan. Lapsillasi on sitä vaikeampaa mitä enemmän rettelöit viranomaisten ja neuvolan tätien kanssa. Sanot pitäväsi "perheen puolia", mutta se on hevonkukkua tuolla käytöksellä.En ole yhtään raivonnut.
Anonyymi kirjoitti:
Kun käytät sitä energiaa mitä käytät vastaanhangoittelemiseen viranomaisten kanssa siihen että opettelet toimimaan täsmälleen ohjeiden ja sääntöjen mukaan niin saat asiat rullaamaan. Lapsillasi on sitä vaikeampaa mitä enemmän rettelöit viranomaisten ja neuvolan tätien kanssa. Sanot pitäväsi "perheen puolia", mutta se on hevonkukkua tuolla käytöksellä.Kyllä verovaroin ja sen vuoksi pyysin ihan erikseen että käytetään hyödyksi lyhyempikin aika se on minusta ikävyys ettei käytetty aikaa tai peräkkäisiä aikoja. Se ei ole minun syyni ettei esim vain mitannut se ei ollut tehokasta ajankäyttöä. Neuvola on onneksi vapaaehtoista
Itsepintaisesti piti seuraavan neuvolakäynnin jonka sanoin peruuttaneeni. En ole ottamassa yhteyttä pyysin vaihtoa en lähde hankaa viraomaisten kanssa potilasasiamies on seuraava taho ja asiat eteenpäin. Tottakai saa tehdä kuin haluavat jokainen vastaa teoistaan myös työntekijätkin. Ehkä ensikerralla on auttavaisempiakin kun vien asiat loppuun niin ei valheita ainakaan kylvätä.
Kyllä ne on tutkittava ihan samanlailla nyt minä toimin kuin lastensuojelu ohjasti.🤷🏻♀️ eli kysyin miten me perheenä suojaudutaan kun monta vuotta ei tukea saatu ja pyysi ottaa potilasasiamieheen yhteyttä. Se on demokratiaa asiat tutkitaan ja palvelu paranee.
- Anonyymi
Muistan, kun olin sairaalassa. Konstaapeli soitti, että pitäisi tulla kuulusteluihin. Sanoin, että nyt on hiukan hankalaa...
Hyvin ymmärsi ja lupautuivat tulemaan sairaalaan. Sitä en halunnut. Tulivat sitten kotoa hakemaan kuulusteluihin, kun pääsin pois.
Toivatpa vielä takaisinkin. En joutunut vankilalinnaan.- Anonyymi
Mut läheltä liippasi
Vai - Anonyymi
Minä tykkään suorasta puheesta
Jos jotain hampaankolossa
Totuus vapauttaa - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mut läheltä liippasi
VaiEhdonalaista tuli muutama kk 3:n vuoden koeajalla. Pysyn kuitenkin kaidalla polulla.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehdonalaista tuli muutama kk 3:n vuoden koeajalla. Pysyn kuitenkin kaidalla polulla.
En enää halua olla tekemisissä ristiriitojen jälkeen
Minua on loukattu
Sorry - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En enää halua olla tekemisissä ristiriitojen jälkeen
Minua on loukattu
SorryEn minäkään yhdenkään sellaisen ns. lähelle tunkijan kanssa. Yllättäen lähelle tunkeminen usein ei ole normaalin ihmisen toimintaa. Se saa ahdistumaan ja voimaan huonosti kauan!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minäkään yhdenkään sellaisen ns. lähelle tunkijan kanssa. Yllättäen lähelle tunkeminen usein ei ole normaalin ihmisen toimintaa. Se saa ahdistumaan ja voimaan huonosti kauan!
Miten tuo nyt minuun ja mun kuulusteluihin liittyy? Ihan oli "normi" rattijuopumus.
- Anonyymi
Mä kyllä osaa pitää puoleni. Viimeksi kun mun nenille meinattiin hyppiä. Annatelin tulla sen verran suoraan mielipiteeni että vastaus oli . Ei tässä ole mitään ongelmaa. 😂
Tässä oli neuvolasta puhetta, niin te joilla on lapsia. Kun muistan omasta lapsuudesta, että kun pikkuveli synty, niin meille tuli joku tarkastaja nainen katsoon kotiin, että voiko sen vauvan sinne ottaa ja se kävi koko talon läpi. Ja mä kun olin ottanu lastenkirjoja pois kirjahyllystä, niin se kysy, että miksi ne on otettu pois. Että mistä toimistosta tää tällänen tarkastaja on ja onks toi yleistäkin.
- Anonyymi
Missä tuo tapahtui? Oliko sinulla isä kuvioissa? Oliko vanhemmilla jotain ongelmia?
Vauvan syntymän jälkeen on tavallista, että neuvolan terveydenhoitaja tulee katsomaan vauvaa kotiin. - Anonyymi
On rutiini joa vauvan kohdalla. Vauvaa ei suositella vietäväksi ulos tai kylille ennen viikon tai kahden ikää. Eikä se ole tarkastaja vaan neuvolan täti, joka katsoo että lapsella on normaali ja turvallinen kotiympäristö. Samalla tekee vauvan ekan tarkastuksen ja tsekkaa äidinkin voinnin. Rutiinijuttu.
Anonyymi kirjoitti:
On rutiini joa vauvan kohdalla. Vauvaa ei suositella vietäväksi ulos tai kylille ennen viikon tai kahden ikää. Eikä se ole tarkastaja vaan neuvolan täti, joka katsoo että lapsella on normaali ja turvallinen kotiympäristö. Samalla tekee vauvan ekan tarkastuksen ja tsekkaa äidinkin voinnin. Rutiinijuttu.
Ei ole meillä tullut sehän on mielenkiintoista kun ensimäisen lapsen jälkeen neuvolatätiä ei ole näkynyt kotona ja huonosti sinne neuvolaakin menin kun pystynyt hyvin kävelemään vaan lyhyitä matkoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ennenwanhaan tullut... en ainakaan muista. Olenkohan ollut juuri silloin töissä?
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Ei ole meillä tullut sehän on mielenkiintoista kun ensimäisen lapsen jälkeen neuvolatätiä ei ole näkynyt kotona ja huonosti sinne neuvolaakin menin kun pystynyt hyvin kävelemään vaan lyhyitä matkoja.
Ei aina ole mahdollista järjestää kotikäyntejä. Nykyisin on myös vähennetty neuvolatoimintaa.
Omassa asuinkunnassani oli ainakin vielä hetki sitten käytäntönä, että neuvolasta tullaan tekemään kotikäynti lapsen synnyttyä. Kätilö teki kotikäynnillä minulle ja vauvalle terveystarkastuksen, juttelimme, joimme kahvit ja seuraavat käynnit sitten olikin neuvolassa. Ei koko kotia kyllä mitenkään läpi käyty, vaan käynnissä keskityttiin äidin ja lapsen terveydentilaan, miten ensimmäiset päivät ovat lähteneet käyntiin, onko noussut huolia tai kysymyksiä.. Erittäin mukava käynti, mutta minulla olikin maailman ihanin neuvolatäti.
Ensiksi mietin mistä epäluotamus johtuu ja onko kyse edes siitä. Saattaa olla että tilanne on sellainen että usko esim ratkaisun löytämiseen on heikko.Silloin pitää muistuttaa itselleen että kyse ei oikeasti ole henkilöön kohdistuvasta epäluottamuksesta vaan tilanne on vaikea.
Jos taas on kyse epäluottamuksesta henkilöön niin silloin pitää asiat ratkaista siten että niissä on mahdollisimman vähän tulkintaa ja päätökset kirjallisesti mieluusti todistajien läsnäollessa.
Jos viranomaisella nyt tarkoitetaan laajemmin virkasuhteita niin on hyvä huomata että he tekevät työtä virkavastuulla joka velvoittaa mutta antaa myös hieman vapauksia tulkita ohjeita, säädöksiä tai lakeja.
Käytännössä heidän resurssinsa ovat aika rajalliset joka tarkoittaa että mennään mistä aita on matalin. Yleensä tämä on se että samanlaisissa tilanteissa samanlainen ratkaisu vaikka joku hieman eri elämäntilanne puoltaisi jo toisenlaista ratkaisua.
Noin yleisesti jos kohtaaminen vitanomaisten kanssa on ennalta sovittu eikä yllättävä niin valmistaudu. Kirjoita vaikka ylös asioita joita haluat nostaa keskusteluun ja ihan rohkeasti esitä myös kysymyksiä jotka askarruttavat.- Anonyymi
Olisiko sinulla joku viranomainen, jonka kanssa ei menisi sukset ristiin?
Ei millään pahalla, mutta viranomaisen näkökulmasta olet aivan tavattoman hankala asiakas. En ehkä täysin ymmärrä, millaiseen epäluottamukseen viittaat, mutta asiasta riippuen pyrin tietenkin ensin selvittämään asian ja etsimään mahdollisesti vaihtoehtoisia tapoja hoitaa asia, jos kyseessä on esim epäluottamus jotakuta henkilöä kohtaan. Hyvä tapa on pyrkiä löytämään asiasta mahdollisimman paljon oikeaa tietoa. Tällöin voi keskittyä asiaan, eikä ihmisten kanssa riitelyyn.
Viranomaisten kanssa ei ole koskaan mennyt sukset ristiin, niin tästä en osaa sanoa muuta kuin, että vaikka omista oikeuksistaan tietenkin täytyy pitää kiinni, on myös kyettävä yhteistyöhön ja pystyttävä kyseenalaistamaan omaa toimintaansa.yritin saada peräkkäiset ajat eikä antanut vaan teki mielummin lastensuojeluilmoituksen johtuen minun ajahallintavaikeuksiin liittyen. Tässä elämän tilanteessa jossa olin kävelykyvytön vuosi sitten kun synnytin vauvan ja vaikeutta oli toteuttaa käyntejä mutta pidin säännöllisesti yhteyttä tekstiviestein ja puolivuotta aiemmin peräkkäisiä aikoja toivoin jo myös kerroin rehellisesti 5lapsen koulunkäynti ongelmista josta saan jatkuvasti lasten suojeluilmoituksia eli teki minusta tahallaan lisähaittaa.
valtakunta kirjoitti:
yritin saada peräkkäiset ajat eikä antanut vaan teki mielummin lastensuojeluilmoituksen johtuen minun ajahallintavaikeuksiin liittyen. Tässä elämän tilanteessa jossa olin kävelykyvytön vuosi sitten kun synnytin vauvan ja vaikeutta oli toteuttaa käyntejä mutta pidin säännöllisesti yhteyttä tekstiviestein ja puolivuotta aiemmin peräkkäisiä aikoja toivoin jo myös kerroin rehellisesti 5lapsen koulunkäynti ongelmista josta saan jatkuvasti lasten suojeluilmoituksia eli teki minusta tahallaan lisähaittaa.
Että minulle se riitti ja minusta se on muutenkin ikävää tässä elämän tilanteessa kun valitin( liitti kertomuksiin käytökseni koska valitin jälestä tekstiviestillä) eli koin vain erityisen ilkeänä. Että ei voinut auttaa oikein vaan päinvastoin pyrkiä satuttamaan. Kuvittelevat lastensuojelu auttaisi kyseinseni asiani ongelmassa. Se että olemme 5lapsesta olleet jo vuoden ”jonossa” käytännössä kuulumiset ja välissä meitä taas kovisteltu eli yksinkertaisesti tämä on vuoden meitä uuvuttanut kaikki tahtoo meille ”hyvää” saadaan kotio apua että noi lapset niinkuin uskoisi mennä kouluun. Katsotaan tekee perhetyö ihmeitä mutta se että minä en saa yhtään apua siihen mikä minua vaivaa se on kuviteltua ei heillä riitä resusseja yhden vanhemman korjaamiseen.
valtakunta kirjoitti:
Että minulle se riitti ja minusta se on muutenkin ikävää tässä elämän tilanteessa kun valitin( liitti kertomuksiin käytökseni koska valitin jälestä tekstiviestillä) eli koin vain erityisen ilkeänä. Että ei voinut auttaa oikein vaan päinvastoin pyrkiä satuttamaan. Kuvittelevat lastensuojelu auttaisi kyseinseni asiani ongelmassa. Se että olemme 5lapsesta olleet jo vuoden ”jonossa” käytännössä kuulumiset ja välissä meitä taas kovisteltu eli yksinkertaisesti tämä on vuoden meitä uuvuttanut kaikki tahtoo meille ”hyvää” saadaan kotio apua että noi lapset niinkuin uskoisi mennä kouluun. Katsotaan tekee perhetyö ihmeitä mutta se että minä en saa yhtään apua siihen mikä minua vaivaa se on kuviteltua ei heillä riitä resusseja yhden vanhemman korjaamiseen.
Ikävää, kun koet tulleesi väärin kohdelluksi. Tietämättä koko tarinaa ja taustoja on tietenkin vaikea sanoa, mistä kwnkä puristaa, mutta haluaisin uskoa, että pääsääntöisesti neuvoloissa ja lastensuojelussa pyritään auttamaan perheitä eikä vaikeuttamaan perheiden elämää. Se, jos lapsella tai perheellä on jotain erityisvaikeuksia takuulla monimutkaistaa tilannetta, koska oikeanlaisen tuen saaminen ei ole aina helppoa ja joihinkin palveluihin voi joutua jonottamaan pitkänkin aikaa. Pah7mmassa tapauksessa tuki evätään täysin.
En osaa muuta neuvoa kuin, että kannattaa pyrkiä pitämään oma mieli rauhallisena, vaikka herkästi tällaiset tietysti nostattavat tunteita. Toivottavasti jatkossa asiat sujuvat jouhevammin.
Yksittäisen viranomaisen? ...vai ryhmän? Onko kyse pelkästään jostain henkilökemiasta vai lakipykäliin perustuvasta erimielisyydestä...
Noh olen tuohtunut neuvolantädin toiminnasta ja esimies selitti jotain että vain yksi kerralla (miksi ei peräkkäiset ajat käy (vaikka ollut 4lasta kerralla yhdellä käynillä, vaikka sitä yhtä tutkitaisii)
Tämähän on hyvin outoa sen vuoksi kun pyysin peräkkäisiä aikoja ihan lupaa ja muutosta ottaa esimieheen vastauksena sai vielä kovemmat syytökset lastensuojeluilmoitusta. Alettiin keksimään satuja.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Noh olen tuohtunut neuvolantädin toiminnasta ja esimies selitti jotain että vain yksi kerralla (miksi ei peräkkäiset ajat käy (vaikka ollut 4lasta kerralla yhdellä käynillä, vaikka sitä yhtä tutkitaisii)
Tämähän on hyvin outoa sen vuoksi kun pyysin peräkkäisiä aikoja ihan lupaa ja muutosta ottaa esimieheen vastauksena sai vielä kovemmat syytökset lastensuojeluilmoitusta. Alettiin keksimään satuja.Ihan maalaisjärjellä ajateltuna, neuvolassa testaillaan kaikennäköistä, kehitystasoa ja etsitään mahdollisia poikkeamia Jos siellä on häiriötekijöitä eli muita lapsia samalla, testien tekeminen häiriintyy ja tulokset vääristyvät.
Ja ihan lapsenkin puolesta, hänellä tulisi olla oikeus yksityisyyteen.
Neuvolan täti on siellä tekemässä töitään mahdollisimman hyvin, ei hänenkään työpanostaan saa sabotoida.
Miksi et vaan olisi paikalla vaikka tuntia aikaisemmin, varmuuden vuoksi? Niin kaikki muutkin tekevät, jos pelkäävät myöhästyvänsä jostain tärkeästä. Ovat paikalla aina hyvissä ajoin.
xLiner - Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Tämähän on hyvin outoa sen vuoksi kun pyysin peräkkäisiä aikoja ihan lupaa ja muutosta ottaa esimieheen vastauksena sai vielä kovemmat syytökset lastensuojeluilmoitusta. Alettiin keksimään satuja.Kyllä se neuvola työntekijä oikeasti on huolissaan siitä ettet kykene hoitamaan lastesi asioita. Niinkin tärkeää kuin neuvolakäynnit.
Teillä vaikuttaa aivan kaikki kaatuvan perheen isän päälle. Hän hoitaa kaiken, sinut ja 9 lasta.
Luin jostain että tiedostat tämän itsekin. Et pärjää edes arjen askareissa, mies hoitaa aivan kaiken.
Mies haluaa tappaa itsensä.
Sinä käyttäydyt huonosti jopa neuvolassa, lapsen kuullen.
Sinä näet vikaa vain muissa. Toisten pitäisi hoitaa suurella palkatulla ihmismäärällä teidän asioitanne juuri niin kuin sinä haluat.
Ehkä teidän lapset ovat vielä pelastettavissa, jos lasu hoitaa hommansa.
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se neuvola työntekijä oikeasti on huolissaan siitä ettet kykene hoitamaan lastesi asioita. Niinkin tärkeää kuin neuvolakäynnit.
Teillä vaikuttaa aivan kaikki kaatuvan perheen isän päälle. Hän hoitaa kaiken, sinut ja 9 lasta.
Luin jostain että tiedostat tämän itsekin. Et pärjää edes arjen askareissa, mies hoitaa aivan kaiken.
Sinä näet vikaa vain muissa. Toisten pitäisi hoitaa suurella palkatulla ihmismäärällä teidän asioitanne juuri niin kuin sinä haluat.
xLinerEikä unohdeta, että teillä harjoitetaan rankkaa väkivaltaa lapsia kohtaan. Se on henkistä laatua, ei näy mustelmina ja palovammoina ulospäin kuten murhatun 4 vuotiaan tapauksessa.
Tee tästä rikosilmoitus, niin poliisi voi todentaa kaiken sun kirjoittamistasi viesteistä.
Vttu...
xLiner - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se neuvola työntekijä oikeasti on huolissaan siitä ettet kykene hoitamaan lastesi asioita. Niinkin tärkeää kuin neuvolakäynnit.
xLinerSamaa mieltä.
Joensuun tapaus oli karmea, ihan oikein että neuvolat ja perhetyöt tiukentavat valvontaa.
Valtis luulee että iso lapsiluku on VIP-kortti joka paikkaan. Yhteiskunnan pitäisi myöntyä kaikkeen juuri kuten hän haluaa. Itsekästä. Anonyymi kirjoitti:
Eikä unohdeta, että teillä harjoitetaan rankkaa väkivaltaa lapsia kohtaan. Se on henkistä laatua, ei näy mustelmina ja palovammoina ulospäin kuten murhatun 4 vuotiaan tapauksessa.
Tee tästä rikosilmoitus, niin poliisi voi todentaa kaiken sun kirjoittamistasi viesteistä.
Vttu...
xLinerSinä selkeästi tykkäät minusta tai E-Lukasta tuut aina valehtelemaan ja kunnianloukkaan kun kirjoitan hänelle. Ei kiitos minulle.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Sinä selkeästi tykkäät minusta tai E-Lukasta tuut aina valehtelemaan ja kunnianloukkaan kun kirjoitan hänelle. Ei kiitos minulle.
Kaikki jotka ei tee kuten sä haluat kiusaa tai kunnialoukkaa sua?
Kaikki pitäisi mennä sun ehdoilla, sun haluamalla tavalla? Ajatteletko sä yhtään muita? Opettajat, neuvolan tädit, heillä on muitakin hoidettavia. Röyhkeää odotuttaa haaskaamalla heidän kallista työaikaa. Seuraava vanhempi joutuu odottamaan vuoroaan, ja ilmapalloefekti on valmis.
SUN velvollisuus on olla neuvolassa sovittuun aikaan ja huolehtia että lapsen terveystarkastukset tulee ajallaan. Jos se ei onnistu, tulee epäily että sulta ei onnistu lasten kouluun laittokaan. Siksikö lasu? Anonyymi kirjoitti:
Kaikki pitäisi mennä sun ehdoilla, sun haluamalla tavalla? Ajatteletko sä yhtään muita? Opettajat, neuvolan tädit, heillä on muitakin hoidettavia. Röyhkeää odotuttaa haaskaamalla heidän kallista työaikaa. Seuraava vanhempi joutuu odottamaan vuoroaan, ja ilmapalloefekti on valmis.
SUN velvollisuus on olla neuvolassa sovittuun aikaan ja huolehtia että lapsen terveystarkastukset tulee ajallaan. Jos se ei onnistu, tulee epäily että sulta ei onnistu lasten kouluun laittokaan. Siksikö lasu?Kuule erityisvaikeuksia kärsivät kuuluu saada tukea onnistuakseen lakiin lyöty asia se ei ole minun ehto. Enkä minä sille voi mitään.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Sinä selkeästi tykkäät minusta tai E-Lukasta tuut aina valehtelemaan ja kunnianloukkaan kun kirjoitan hänelle. Ei kiitos minulle.
On täällä palstalla aika paljon muitakin kuin XLiner jotka ei yhtään tykkää sinun porsimishommista ja yhteiskunnan tuilla elämisestä sekä turhasta kuormasta jonka virkaa tekeville aiheutat.
Nyt kun tiedämme missä asut, niin täytyy olla tyytyväinen etten maksa verojani samalle hyvinvointialueelle jossa harjoitat porsimistasi. Anonyymi kirjoitti:
SUN velvollisuus on olla neuvolassa sovittuun aikaan ja huolehtia että lapsen terveystarkastukset tulee ajallaan. Jos se ei onnistu, tulee epäily että sulta ei onnistu lasten kouluun laittokaan. Siksikö lasu?https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2014/20141301
Minun oikeus on saada tukea kun ongelma tiedetään. Minä en määrittele vaan minun oikeus valittaa päätöksistä missä koen on väärin toimittu.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
https://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2014/20141301
Minun oikeus on saada tukea kun ongelma tiedetään. Minä en määrittele vaan minun oikeus valittaa päätöksistä missä koen on väärin toimittu.Onko se väärintoimimista jos sulle ei löydy neuvola-aikoja jotka SÄ haluat?
Anonyymi kirjoitti:
On täällä palstalla aika paljon muitakin kuin XLiner jotka ei yhtään tykkää sinun porsimishommista ja yhteiskunnan tuilla elämisestä sekä turhasta kuormasta jonka virkaa tekeville aiheutat.
Nyt kun tiedämme missä asut, niin täytyy olla tyytyväinen etten maksa verojani samalle hyvinvointialueelle jossa harjoitat porsimistasi.Meillä on mielipide ero tässä, minun on oikeus saada elää omanlaista elämään kuin perhe minun keskiö olen onnellinen heidän kanssa.
Olen onnellinen omalla alueellasi, väkivalta ei ole kenenkään etu koskaan tai vihapuheet tai esim valheet.
yhteiskunnan virkaa tekevät ovat ne ja laki pitää kaikkien puolta, on tämä syy miksi erilaisuus ja antaa elää kaikkien onnellista elämää omaa elämää.
Tuetaan fyysiä kuin tuetaan psyykkisia ja laki määrittää tämän.
Se että ette näe omia virheitä ja olen avoimesti kertonut virheeni pysyä ajoissa se ei ole syy rankaista ja silloin asiasta tehdään valitus.
Tämä demokratiaa , tämä ei ole diktaduuri valtio. Joissa pyritää erilaiset ihmiset häivyttää koska ne ärsyttävät tai saada edes vihapuhetta heitä kohtaa suorittaa.Anonyymi kirjoitti:
Onko se väärintoimimista jos sulle ei löydy neuvola-aikoja jotka SÄ haluat?
Kuule neuvola aika löytyy jos tahtoo asian löytääkseen mutta se voi kestää siten niitä aikoja sovitellaan ja myöhemmin varataan se aika, jos saan puolessatoissa viikossa 3 aika kyllä siinä on ollut hyvin aikoja ollut ja tyhjää tilaa.
valtakunta kirjoitti:
Tämähän on hyvin outoa sen vuoksi kun pyysin peräkkäisiä aikoja ihan lupaa ja muutosta ottaa esimieheen vastauksena sai vielä kovemmat syytökset lastensuojeluilmoitusta. Alettiin keksimään satuja.Rutiinikäynneistä kyse siis?, täällä missä itse asun ei ole koskaan tullut konflikteja siitä että parikin nappulaa olisi katsottu samalla kertaa, käytännöllistä kaikille ja helpompaa. Kysymällä joka kerta sovittu jos näin on ollut, mutta tietenkin etukäteen eikä vasta paikan päällä. Jos jostain erikoisemmasta käynnistä on kyse niin silloin on taas ymmärrettävää että muita ei samaan aikaan sinne haluta ottaa.
Se on kyllä outoa jos perättäisiä aikoja ei haluta antaa ollenkaan.
Nämä nyt yhtäkkiä tulevat mieleen tässä kuullusta ja nähdystä, enkä enempää lähde aiheesta kommentoimaan, ketjut kun näyttävät menevän turhan usein pahan mielen ketjuiksi syystä tai toisesta, enkä halua että juttujeni kautta alkaa lisäkuormaa kenenkään niskaan kasautumaan.
Toivotaan että sotkut selviävät.E-Lukka kirjoitti:
Rutiinikäynneistä kyse siis?, täällä missä itse asun ei ole koskaan tullut konflikteja siitä että parikin nappulaa olisi katsottu samalla kertaa, käytännöllistä kaikille ja helpompaa. Kysymällä joka kerta sovittu jos näin on ollut, mutta tietenkin etukäteen eikä vasta paikan päällä. Jos jostain erikoisemmasta käynnistä on kyse niin silloin on taas ymmärrettävää että muita ei samaan aikaan sinne haluta ottaa.
Nämä nyt yhtäkkiä tulevat mieleen tässä kuullusta ja nähdystä, enkä enempää lähde aiheesta kommentoimaan, ketjut kun näyttävät menevän turhan usein pahan mielen ketjuiksi syystä tai toisesta, enkä halua että juttujeni kautta alkaa lisäkuormaa kenenkään niskaan kasautumaan.
Toivotaan että sotkut selviävät.Ei meilläkään ollut nyt se oli ettei enkä tiedä mikä syy tuossa on ja sen vuoksi halusin esimiehen numeroon että epäilen muutosta huonompaan suuntaa. Muuta asiaa en tiedä konfliktia ei tullut tilanteesta, enkä halua enää käydä hänen luona muutoksen takia ja eikä edes tästä kuin edellisestä oppineena halua edes olla missään tekemisessä kun meni tietoihin valehtelemaan.
Kuvittelevat minua lähtevät kuntouttaa eivät ne käsittele kuin lasten eivät minua kuntoututa se on lääkäri minkä kautta minun itse käytävä prosessi läpi mutta jätän aina itseni myöhemmäksi ja minun itsetunto on mennyt jo siinä asiassa.
Stressi tilanteessa moni unohtaa aikoja ja perhe on ollut stressissä on kouluun kun ei onnistu ja jatkuva paine. Lapsien omaehtoisuus ei siinä kukaan muukaa pysty kuin yritti saada kouluun ei se ole yksinkertaista. Lapsi pakenee tai piiloutuu jos ei halua se ei auta siinä vaiheessa kuin vaan odottaa sitä oikeaa apua joka ymmärtää tämä on hänen eduksi kun ei siltikään toimi. Ei ole mikään helppo tapaus.
Joidenkin on vaikeus käsittää asiaa kun eivät elä arkeamme ja ei meillä ole väkivaltaa ne ei kestä koulussa olevaa väkivaltaa mitä tapahtuu lasten kesken .
https://www.mielenterveystalo.fi/fi/omahoito/nepsypiirteisten-lasten-omahoito-ohjelma/joustamaton-kayttaytyminenE-Lukka kirjoitti:
Rutiinikäynneistä kyse siis?, täällä missä itse asun ei ole koskaan tullut konflikteja siitä että parikin nappulaa olisi katsottu samalla kertaa, käytännöllistä kaikille ja helpompaa. Kysymällä joka kerta sovittu jos näin on ollut, mutta tietenkin etukäteen eikä vasta paikan päällä. Jos jostain erikoisemmasta käynnistä on kyse niin silloin on taas ymmärrettävää että muita ei samaan aikaan sinne haluta ottaa.
Toivotaan että sotkut selviävät.Sehän tässä on ikävä miksi en halua enää kyseisellä neuvola tädillä käydä minulla on oikeus anoa vaihtoa mutta eivät vaihda koska olen liian usein vaihtanut tämä on muuttunut edellinen jäi eläkkeelle.
Yksi arvosteli lasten määrää ja halusin vaihtaa, seuraava myöhästymistä, halusin vaihtaa seuraava, pakotti lastani päiväkotiin erityisvaikeusta kärsivää, ja halusin vaihtaa nyt tämä ettei peräkkäisiä aikoja ja halusin vaihtaa eivätkä anna vaihtaa koska monta vaihtanut en tiedä pyysin tutkimaan ja ottamaan yhteyttä kun löytyy sopiva tekstiviestillä, en tiedä toimiiko niin koska haluaa että jatkan samalla.
Neuvola ei kuitenkaan ole pakollinen, tämä ei ole helppoa minulle.- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Sehän tässä on ikävä miksi en halua enää kyseisellä neuvola tädillä käydä minulla on oikeus anoa vaihtoa mutta eivät vaihda koska olen liian usein vaihtanut tämä on muuttunut edellinen jäi eläkkeelle.
Yksi arvosteli lasten määrää ja halusin vaihtaa, seuraava myöhästymistä, halusin vaihtaa seuraava, pakotti lastani päiväkotiin erityisvaikeusta kärsivää, ja halusin vaihtaa nyt tämä ettei peräkkäisiä aikoja ja halusin vaihtaa eivätkä anna vaihtaa koska monta vaihtanut en tiedä pyysin tutkimaan ja ottamaan yhteyttä kun löytyy sopiva tekstiviestillä, en tiedä toimiiko niin koska haluaa että jatkan samalla.
Neuvola ei kuitenkaan ole pakollinen, tämä ei ole helppoa minulle.Lapsesi kannattaisi ottaa huostaan, säälin heitä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
xLinerJuuri noin, lasun toimenpiteitä minäkin odottelen. Lapsia ei voida pelastaa valtakunnan "hoidossa" eikä edes yhdessä paikassa. Järkkäisivät sijaiskodit muksuille, ei tuosta mitään tule. Äitinsä on kykenemätön toimimaan muiden ihmisten kanssa, ei osaa edes noudattaa aikatauluja, aivan käsittämättömän sietämätöntä.
Anonyymi kirjoitti:
Lapsesi kannattaisi ottaa huostaan, säälin heitä.
Miksi ihmeessä kuvittelet että lasten paikka ei ole kotona?
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin, lasun toimenpiteitä minäkin odottelen. Lapsia ei voida pelastaa valtakunnan "hoidossa" eikä edes yhdessä paikassa. Järkkäisivät sijaiskodit muksuille, ei tuosta mitään tule. Äitinsä on kykenemätön toimimaan muiden ihmisten kanssa, ei osaa edes noudattaa aikatauluja, aivan käsittämättömän sietämätöntä.
Mitäh ei tule mitään. Tiesittekö että lapseni pääsee siltikin luokalta.
Anonyymi kirjoitti:
Juuri noin, lasun toimenpiteitä minäkin odottelen. Lapsia ei voida pelastaa valtakunnan "hoidossa" eikä edes yhdessä paikassa. Järkkäisivät sijaiskodit muksuille, ei tuosta mitään tule. Äitinsä on kykenemätön toimimaan muiden ihmisten kanssa, ei osaa edes noudattaa aikatauluja, aivan käsittämättömän sietämätöntä.
Muutenkin kyllä ne on tutkittava ihan samanlailla nyt minä toimin kuin lastensuojelu ohjasti.🤷🏻♀️ eli kysyin miten me perheenä suojaudutaan kun monta vuotta ei tukea saatu kouluun ja pyysi ottaa potilasasiamieheen yhteyttä lastensuojelu. Se on demokratiaa asiat tutkitaan ja palvelu paranee. Joten tehdään samoin tässä. Demokratia on valitus oikeus ja se pitää hyödyntää täysin. En lähde enää asioista hankaamaan yhtään kysyn ja jos ei mene läpi se on hieno juttu eli on muutosten aika.
Ikävää että se on pykroratiaa minulle jää enemmän toimisto aikaa valituksia opetella tekemään ja otan ohjaksen vastaan että istun tuntia aiemmin tekemässä potilasasiamieheen yhteyttä kun se on ”normaalia” en ole ikinä eläissäni kuullut ja mieskään ei istu ”tuntia aiemmin” se osaa ajoittaa ja olla ihan ajoissa.
Kyllä se olisikin hyvä tavoite. Minä opetan ihmisiä puolustamaa. Olen tehnyt niin 20vuotta kohta niinkyllä minä ihan itsekin osaan puolustaa. Tarvitse olla just joku joka nykäiseen alulle. Tämä on minulle ollut tämän vuoden parasvuosi kun olen kehittynyt puolustautumaan.
Tuollaiset tippuu virasta pois jotka käyttää voimaansa pahaan.🤷🏻♀️ eikä pääse enää valehtelijat nousemaan uralla.valtakunta kirjoitti:
Mitäh ei tule mitään. Tiesittekö että lapseni pääsee siltikin luokalta.
Puheen kehitystä en ole jättänyt harjoittamatta jännä. Pientä kismaa(sisarusten välillä) oli tänään ja huomenna on taas on kiukku päällä kouluun tietämisen ettei ole menossa. Lapseni on omaehtoisia ja äänestää jaloilla. Erimielisyys sisaruksen välillä pistää olla menemättä kouluun se oli jännä vähän kuin aina jotain tulee vastaus ” en mene kouluun ” se äänestys jaloilla. Kyllä ollaan tässä vaiheessa että istutaan kotona turvallisessa ympäristössä ja henkilö kävi meillä uskalsi avata suunsakkin meidän arkajalka. Luulen johtuvan rennosta tunnelmasta, turvallisesta kodista.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Minun oikeus on saada tukea kun ongelma tiedetään. Minä en määrittele vaan minun oikeus valittaa päätöksistä missä koen on väärin toimittu.Joka lauseessa puhut oikeuksistasi. Oletko unohtanut että sulla on myös velvollisuuksia kuten kaikilla muillakin?
Et tainnut tajuta miten paljon lasten hoito ja huolehtiminen vaatii ilman vanhemman erityisvaikeuksiakin. Selvästi sä tarvitset ulkopuolista tukea siihen, lapsen oikeuksiin kuuluu oppia noudattamaan sovittuja aikatauluja ja muutkin yhteiskunnan pelisäännöt. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joka lauseessa puhut oikeuksistasi. Oletko unohtanut että sulla on myös velvollisuuksia kuten kaikilla muillakin?
Et tainnut tajuta miten paljon lasten hoito ja huolehtiminen vaatii ilman vanhemman erityisvaikeuksiakin. Selvästi sä tarvitset ulkopuolista tukea siihen, lapsen oikeuksiin kuuluu oppia noudattamaan sovittuja aikatauluja ja muutkin yhteiskunnan pelisäännöt.Neuvolassa on kyse lapsesta ja lapsen kasvusta osaksi normaalia yhteiskuntaa. Sä olet sokeutunut teidän perheen ongelmille kun et itse näe niitä.
Ei ihme jos kouluunlähtö takkuaa jos vanhemmat jää kotiin. Eikö lapset ihmettele miksi muut vanhemmat käy töissä mutta te ette. Joten miksi heidänkään pitäisi käydä koulussa jos ei huvita. Anonyymi kirjoitti:
Neuvolassa on kyse lapsesta ja lapsen kasvusta osaksi normaalia yhteiskuntaa. Sä olet sokeutunut teidän perheen ongelmille kun et itse näe niitä.
Ei ihme jos kouluunlähtö takkuaa jos vanhemmat jää kotiin. Eikö lapset ihmettele miksi muut vanhemmat käy töissä mutta te ette. Joten miksi heidänkään pitäisi käydä koulussa jos ei huvita.Näkemyksesi on vastaan otettu, ei ole noin. Jos toinen lapsi jää kotio ne vetoaa siihen esim etäkoulua esikoisella. 8v se on niin epäreilua.
Anonyymi kirjoitti:
Neuvolassa on kyse lapsesta ja lapsen kasvusta osaksi normaalia yhteiskuntaa. Sä olet sokeutunut teidän perheen ongelmille kun et itse näe niitä.
Ei ihme jos kouluunlähtö takkuaa jos vanhemmat jää kotiin. Eikö lapset ihmettele miksi muut vanhemmat käy töissä mutta te ette. Joten miksi heidänkään pitäisi käydä koulussa jos ei huvita.Höpö höpö. Mies on jäänyt ihan auttaan kotio sen vuoksi ja nyt saavat pulmia ratkaista että lapset eivät ole ahdistuneita mennä kouluun.
valtakunta kirjoitti:
Höpö höpö. Mies on jäänyt ihan auttaan kotio sen vuoksi ja nyt saavat pulmia ratkaista että lapset eivät ole ahdistuneita mennä kouluun.
lapset eivät ole ahdistuneita mennäkseen kouluu. Se on ratkaisu siihen kuin on nähty eli niillä ei saa olla kouluun mennäkseen ahdistusta.. Vanhempien ohjastus on voimaskasta ollut nyt se on ulkopuolinen taho joka yrittää saadakseen nuorimmaisen koululaisista haluisin tutkimuksiin ja onneksi se onnistuu koululääkäri tottakai tukee tässä. Se oli vähän outoa kun nyt on vähän isompi joukko vahtimassa selustaa. Ettei voi toimia väärin vsrmasti tukevat potilasasiamies yhteyksissäkin tai tekevät sen yhteiskunnan puolesta.
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihme jos kouluunlähtö takkuaa jos vanhemmat jää kotiin. Eikö lapset ihmettele miksi muut vanhemmat käy töissä mutta te ette. Joten miksi heidänkään pitäisi käydä koulussa jos ei huvita.Minä uskon että kieltäytyvät epämukavien asioiden kuin jengiytymisen väkivallan muu koulussa olevan väkivallan takia. Ja toiset herkemmin. Olen ylpeä että esim ura suunnitelma on lähtenyt takaisin urille normaali lapsen kohdalla ja mieliala on parantunut. Ahdistuu mentäessä eikä halua joutua välitunneille koska se on erittäin ageessiivinen ympäristö.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Minä uskon että kieltäytyvät epämukavien asioiden kuin jengiytymisen väkivallan muu koulussa olevan väkivallan takia. Ja toiset herkemmin. Olen ylpeä että esim ura suunnitelma on lähtenyt takaisin urille normaali lapsen kohdalla ja mieliala on parantunut. Ahdistuu mentäessä eikä halua joutua välitunneille koska se on erittäin ageessiivinen ympäristö.
Onko lapsen sosiaaliset taidot hukassa? Nekin vaatii harjoitteita että pärjää muidenkin kuin oman perheen kanssa.
Aika kova väite että aggressiivinen ympäristö. Silloinhan kaikilla oppilailla pitäisi olla oikeus jättää välitunti väliin eikä vain teidän lapsella. Erityispalveluita vaatimalla sä kasvatat kuilua sun lapsen ja muiden välille. Anonyymi kirjoitti:
Onko lapsen sosiaaliset taidot hukassa? Nekin vaatii harjoitteita että pärjää muidenkin kuin oman perheen kanssa.
Aika kova väite että aggressiivinen ympäristö. Silloinhan kaikilla oppilailla pitäisi olla oikeus jättää välitunti väliin eikä vain teidän lapsella. Erityispalveluita vaatimalla sä kasvatat kuilua sun lapsen ja muiden välille.Ei ole sai stipentin yksikin viimevuonna sosiaalisista taidoista.
Anonyymi kirjoitti:
Aika kova väite että aggressiivinen ympäristö. Silloinhan kaikilla oppilailla pitäisi olla oikeus jättää välitunti väliin eikä vain teidän lapsella. Erityispalveluita vaatimalla sä kasvatat kuilua sun lapsen ja muiden välille.Koulu on vastuussa ympäristöstä. Mutta koululla on huumeita vapea muita teräaseita ja mistä tiedän koska lapsi itse kulki ryhmässä pelon takia ja myös tämäkin että jengiytymistä on ollut eli toivottavasti näihin on puututtu. Kuvattiin hakkaamiset ja muut. Lastensuojelu on ollut tässä vuoden verran eli kouluväkivalta on yleistä monessa koulussa ja ikävintähän on vaikka tämmöinen lapsi sijoitettaisiin se tulee samaan kouluun. Tämä tieto tuli ilmi ja asiasta kun ei pysty puhumaan pelossa. Yksinkertaista kyllä lapset äänestää meillä jaloilla mutta itsetunto on kasvanut vuoden aikana myös murrosiänkin askeleet on havaittu. Tottakai kannattaakin ihan erityisesti jos on väkivaltaa jäädä kotiin mutta sitten varmaan enemmän ne lapset pakenee jos kotona ei ole hyvä olla. Se ei ole kuin monimuotoista joka lapsella erilaista erisyistä.
Anonyymi kirjoitti:
Aika kova väite että aggressiivinen ympäristö. Silloinhan kaikilla oppilailla pitäisi olla oikeus jättää välitunti väliin eikä vain teidän lapsella. Erityispalveluita vaatimalla sä kasvatat kuilua sun lapsen ja muiden välille.Meille on ehdotettu vain muuttoa ja sekin jos muutetaan vain sen vuoksi että ne muut hyväksyy väkivaltaa ei kitketä eihän me tiedetä yhtään tästä asiasta. Eli yksinkertaisesti valheita tämä ketju perhe-elämästämme näkyy esim xliner on ollut vaan ei saa kieltää kavereita käytöksen kautta tämä on kuitenkin vaan helpottanut itsetuntoa lapsen eikä ole riippuvainen siitä hyväksynnästä ryhmästä. Xliner on vain yksinkertaisesti kunnianloukannut perhe-elämääni hyvin pitkää.
Anonyymi kirjoitti:
Aika kova väite että aggressiivinen ympäristö. Silloinhan kaikilla oppilailla pitäisi olla oikeus jättää välitunti väliin eikä vain teidän lapsella. Erityispalveluita vaatimalla sä kasvatat kuilua sun lapsen ja muiden välille.Erityispalveluita ei ole vaatimalla ei ole kuilun vaatimusta vaan kuntoutus on tuki siinä normaaliluokan. Se että sairaalakoulun tutkittaa syytä olisi tärkeä ja nopeampi tapa koska on omahoitaja ja oireet lääkärit tutkii sairaalakoulu on erityisvaativalle tutkimusvaihe ja saada oikea kuntoutus polku.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Meille on ehdotettu vain muuttoa ja sekin jos muutetaan vain sen vuoksi että ne muut hyväksyy väkivaltaa ei kitketä eihän me tiedetä yhtään tästä asiasta. Eli yksinkertaisesti valheita tämä ketju perhe-elämästämme näkyy esim xliner on ollut vaan ei saa kieltää kavereita käytöksen kautta tämä on kuitenkin vaan helpottanut itsetuntoa lapsen eikä ole riippuvainen siitä hyväksynnästä ryhmästä. Xliner on vain yksinkertaisesti kunnianloukannut perhe-elämääni hyvin pitkää.
Sunkin kannattaa miettiä mitä kerrot julkisesti. Olet paljastanut kotipaikkasi, joten koulu ja neuvola ja heidän henkilökunta on helposti tunnistettavissa. Ettei mene panettelun ja solvaamisen puolelle.
Anonyymi kirjoitti:
Sunkin kannattaa miettiä mitä kerrot julkisesti. Olet paljastanut kotipaikkasi, joten koulu ja neuvola ja heidän henkilökunta on helposti tunnistettavissa. Ettei mene panettelun ja solvaamisen puolelle.
Eipä onnistu tuollainen onnistu. Opettajat ja rehtorit on vaihtunut
😃. Kuvitteletko jos toimit väärin tahallisesti minua halventamalla ja tässäkin kerron lasten välisestä ongelmasta. En ole tahallani asuinpaikkaa esittänyt joka vahingossa ilmenee. Taidat itse nyt panetella ja solvata.Anonyymi kirjoitti:
Neuvolatätejä enhän minä kerro kuka(nimeltä) mitäkin tehnyt nimeltä tähän, ethän nyt voi mennä sekoilemaan kukaan tai syyttelemään enhän nyt edes neuvolassa käy minulla on oikeus olla tyytymätön palveluun neuvolassa miten palvelu on muuttunut huonompaan suuntaan.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Neuvolatätejä enhän minä kerro kuka(nimeltä) mitäkin tehnyt nimeltä tähän, ethän nyt voi mennä sekoilemaan kukaan tai syyttelemään enhän nyt edes neuvolassa käy minulla on oikeus olla tyytymätön palveluun neuvolassa miten palvelu on muuttunut huonompaan suuntaan.
Palvelu on ihan ihan hyvää kuin ennenkin. Neuvola ja lääkäriajat ovat kortilla kun jotkut (!) eivät tule ajoissa ja aikoja menee hukkaan. Tuleeko lasu jos ei käytä lasta neuvolatarkastuksissa?
Anonyymi kirjoitti:
Palvelu on ihan ihan hyvää kuin ennenkin. Neuvola ja lääkäriajat ovat kortilla kun jotkut (!) eivät tule ajoissa ja aikoja menee hukkaan. Tuleeko lasu jos ei käytä lasta neuvolatarkastuksissa?
Sehän on vaapaaehtoinen ei lakiin lyöty, tällä hetkellä tilanne on tulehtunut muutoksen takia kerroihan ne jo aiemmin viestiketjussa jos potilasasiasmieheen yhteys ja yhteysymmärrys varmasti alkaa löytymää.
Anonyymi kirjoitti:
Kuin sanoin peräkkäisiä aikoja pyysin en saanut tukeakseen onnistumista, saadakseen kerralla hoidettua eikä suuren perheen tilannetta tuettu. Neuvola kuuluu tukea ennalta ehkäiseväisesti.
Anonyymi kirjoitti:
Samaa mieltä.
Joensuun tapaus oli karmea, ihan oikein että neuvolat ja perhetyöt tiukentavat valvontaa.
Valtis luulee että iso lapsiluku on VIP-kortti joka paikkaan. Yhteiskunnan pitäisi myöntyä kaikkeen juuri kuten hän haluaa. Itsekästä.nehän pääsi vapauteen aika paha. 🤔 https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010225666.html
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Puheen kehitystä en ole jättänyt harjoittamatta jännä. Pientä kismaa(sisarusten välillä) oli tänään ja huomenna on taas on kiukku päällä kouluun tietämisen ettei ole menossa. Lapseni on omaehtoisia ja äänestää jaloilla. Erimielisyys sisaruksen välillä pistää olla menemättä kouluun se oli jännä vähän kuin aina jotain tulee vastaus ” en mene kouluun ” se äänestys jaloilla. Kyllä ollaan tässä vaiheessa että istutaan kotona turvallisessa ympäristössä ja henkilö kävi meillä uskalsi avata suunsakkin meidän arkajalka. Luulen johtuvan rennosta tunnelmasta, turvallisesta kodista.
Lapsi menee kouluun, siitä ei tingitä. Teet karhunpalveluksen lapsillesi antamalla lintsata tai leikit "kotikoulua"
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Kuin sanoin peräkkäisiä aikoja pyysin en saanut tukeakseen onnistumista, saadakseen kerralla hoidettua eikä suuren perheen tilannetta tuettu. Neuvola kuuluu tukea ennalta ehkäiseväisesti.
Toisillakin on suuria perheitä, mutta he ymmärtävät miten toimia eivätkä tarvitse minkäänlaista tukea. Teillä kaikki on moniongelmaisia ja sinä pahemmasta päästä. Kovasti huutelet oikeuksien perään, mutta luistat kaikista velvollisuuksista ja olet riidoissa kaikkien viranomaisten kanssa, niin ja oman isäsi, kun ei käytä maskia. En käy kateeksi ketkä sinun ja perheesi kanssa joutuvat toimimaan, olet kamala riesa. Et kyllä sitäkään taida ymmärtää.
Anonyymi kirjoitti:
Toisillakin on suuria perheitä, mutta he ymmärtävät miten toimia eivätkä tarvitse minkäänlaista tukea. Teillä kaikki on moniongelmaisia ja sinä pahemmasta päästä. Kovasti huutelet oikeuksien perään, mutta luistat kaikista velvollisuuksista ja olet riidoissa kaikkien viranomaisten kanssa, niin ja oman isäsi, kun ei käytä maskia. En käy kateeksi ketkä sinun ja perheesi kanssa joutuvat toimimaan, olet kamala riesa. Et kyllä sitäkään taida ymmärtää.
Miksi vieläkin lähdet paksunnuttaan valheita?
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Sehän on vaapaaehtoinen ei lakiin lyöty, tällä hetkellä tilanne on tulehtunut muutoksen takia kerroihan ne jo aiemmin viestiketjussa jos potilasasiasmieheen yhteys ja yhteysymmärrys varmasti alkaa löytymää.
Koulu ei ole vapaaehtoinen palvelu.
- Anonyymi
valtakunta kirjoitti:
Minun oikeus on saada tukea kun ongelma tiedetään. Minä en määrittele vaan minun oikeus valittaa päätöksistä missä koen on väärin toimittu.Et ehdi tehdä mitään muuta kuin valittaa, jos kaikesta mistä KOET tulleesi väärin kohdelluksi. Sinun tuntemus ja kokemus ei kuitenkaan ole laki. Ellet pysty toimimaan yhteistyössä neuvolan työntekijöiden kanssa, vika on sinussa.
- Anonyymi
Jaskan tukeminen on tärkeää.
- Anonyymi
Tuskan jakaminen eli jaskan tukeminen. Sattuipa oudosti.
- Anonyymi
Omituinen aloitus kaikenkaikkiaan. Aloittaja lienee vihkiytynyt suuntaansa.
- Anonyymi
Ei kosketa
- Anonyymi
Jaska on Jaska ei muuta
- Anonyymi
Tuska pitää käsitellä niin siitä pääsee eroon, ei jakaa sitä toisten niskaan.
- Anonyymi
Pikaluistelu on hieno harrastus.
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ikävä sinua
Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k395198- 843700
- 443101
- 623025
- 102986
Kesäseuraa
Kesäseuraa mukavasta ja kauniista naisesta. Viesti tänään mulle muualla asiasta jos kiinnostaa Ne ketä tahansa huoli, t562373- 411858
Tuksu on edelleen sinkku - nuori Joonas jätti!
Hihhahihhahhaahheee Joonas keksi hyvän syy. : Tuksu on liian Disney-prinsessa hänelle. (Mikähän prinsessa lie kyseessä….91800Kiusaaja otti yhteyttä, mitä tekisit?
Minulle kävi näin pari kk sitten. Olin aluksi todella ystävällinen. Sanoin, että olin jo unohtanut jne. Asia jäi vai1451788- 181731