Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Tiedätkö oman unen tarpeesi

Anonyymi-ap

33

320

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tiedän, se on joku 8,5 h ja nyt kun aloitin uudessa duunissa, kerkeen tulla kotiin vaan lähes nukkumaan ja unta jää joku 5,5/6,5 h. Jotain tarttis tehä. 🤦🏼‍♀️

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🔞 ­­­N­­y­­­m­­­f­o­m­a­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21#18273305

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Sellainen 8-9 h unta olisi ideaali… vapaapäivinä se toteutuukin mukavasti. Uni-valve rytmi onkin sitten asia eri.
      Vuorotyötä kun tekee ja päivärytmi on mitä on, niin eihän tuo täysin toteudu.
      Olen toisinaan pärjännyt jopa 3h yöunilla…..

    • Anonyymi

      Sellaiset reilut 6 tuntia, koska iltaisin ei nukuta. Saatan kyllä tarvita päiväunet 1-3 h loppuviikosta työpäivän jälkeen. Ihaanteellisin olisi joku 7,5 h.

    • Nukun 7-10 tuntia yössä. Jos on iltavuoro niin tuon 10, aamuvoron koittaessa sen 7.

    • Unentarpeeni on sellainen 8-10 tuntia ja palautuakseni se on välttämätöntä.
      Aivot tarvitsevat lepoa.

      Nytkin minulla on jokin vatsatulehdus ja nukun koko ajan. Vapaalla jopa 16-18 tuntia vuorokaudesta. Olen koko ajan hyvin väsynyt ja arkenakin nukun jopa 12 tuntia.

      Pian pääsen tutkimuksiin, josko löytyisi vaivaan syy.
      Uni on mekanismi joka suojelee elimistöä.
      Voihan olla että kärsin fatiikista .. eiköhän tuo selvinne.

    • Talvella 9h ja kesällä tuntuu että 7h on riittävä.

      Varmaan nukun määrällisesti tuon mutta ongelma on lähinnä että noissa on isot erot työkierron mukaan. Vaihtelee neljästä tunnista 12:sta tuntiin. Sen lisäksi että uni vaihtelee niin myös oikean ateriarytmin löytäminen on aika haastavaa.

    • No höh, en mä sammu halutessani kuin nappia painamalla ja "hoida" univajettani tai häiriöitäni millään tavalla pois koska se ei yksinkertaisesti onnistu, ei etenkään jollain kompensointiyrityksillä. Näinkin pysyy hengissä

      • Olet täydellinen ehkä sinut pitäisi rapsutuksien nukuttaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Olet täydellinen ehkä sinut pitäisi rapsutuksien nukuttaa.

        🤔 voisi toimia hyvinkin





      • valtakunta kirjoitti:

        Tässähän se syykin taitaa olla🤔 ettei se riitä minulle jolloinkäytävä suihkussa🚿🫧☁️🏰☁️
        Ei kannata näyttää miehelle tuota😅voi tulla paha olo.


        https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000001257874.html

        meillä kävi täällä niinpäin että ex nukahti ja minä piristyin, en kyllä suihkuun joutunut menemään 😁. Kohta 5. eli prolaktiinintuotanto sen varmaan tekee, jarrut ei toimi 🙂


      • E-Lukka kirjoitti:

        meillä kävi täällä niinpäin että ex nukahti ja minä piristyin, en kyllä suihkuun joutunut menemään 😁. Kohta 5. eli prolaktiinintuotanto sen varmaan tekee, jarrut ei toimi 🙂

        Mitäh. ehkä sinulla myös niin pitäisi vähän enemmän tehdä kuin minunkin kun ei se kerta riitä, mieskin kun parhailla lauennut 4kertaa kerralla sen 3-7min aktilla, nyt se on 2/3 kerralla. Voihan se seksin laatukin vaikuttaa miten tyhjenee kuinka halukas se nainen on ja onko sillä kunnossa lihakset siellä.

        https://youtu.be/j07G38hW4zo?si=80skAVwTzCUqB8jz


      • E-Lukka kirjoitti:

        meillä kävi täällä niinpäin että ex nukahti ja minä piristyin, en kyllä suihkuun joutunut menemään 😁. Kohta 5. eli prolaktiinintuotanto sen varmaan tekee, jarrut ei toimi 🙂

        ”Lantionpohjan lihakset vaikuttavat omaan sekä kumppanin seksuaaliseen kokemukseen merkittävästi. Lantionpohjan lihasten harjoittelulla voidaan parantaa tunto- ja orgasmiherkkyyttä. Tämä ei ole vain naisten asia vaan myös miesten olisi suositeltavaa harjoittaa lantionpohjan lihaksia. Kun mies parantaa harjoitteilla lantionseudun tukea, parantaa se erektiota, voimistaa orgasmia sekä ehkäisee ja hoitaa seksuaalisia toimintahäiriöitä.”

        https://www.nordicfitmama.fi/pages/seksi-synnytyksen-jalkeen1


      • valtakunta kirjoitti:

        Mitäh. ehkä sinulla myös niin pitäisi vähän enemmän tehdä kuin minunkin kun ei se kerta riitä, mieskin kun parhailla lauennut 4kertaa kerralla sen 3-7min aktilla, nyt se on 2/3 kerralla. Voihan se seksin laatukin vaikuttaa miten tyhjenee kuinka halukas se nainen on ja onko sillä kunnossa lihakset siellä.

        https://youtu.be/j07G38hW4zo?si=80skAVwTzCUqB8jz

        😂 "nouse mun satulaan, näytän sulle satumaan" , kertosäe kolahti 🙂. Oikeastaan puutteessa elävän tulisi välttää tätä puheenaihetta


      • E-Lukka kirjoitti:

        😂 "nouse mun satulaan, näytän sulle satumaan" , kertosäe kolahti 🙂. Oikeastaan puutteessa elävän tulisi välttää tätä puheenaihetta

        Valehtelisin jos sanoisin etten olisi halukas päästä satumaahan. Pyrin parantaa saadakseni mieheni satumaahan kanssani saadakseen hänet halukkaammaksi . Sinä olet liiankin viehkeä. Olin turruteena tunteeseen ajatuksesta olla satumaassa hymyssä suin. Puutteessa ollessa kyllä jos otan sinut kohteeksi kiintyisin sinuun liikaa.


      • valtakunta kirjoitti:

        Valehtelisin jos sanoisin etten olisi halukas päästä satumaahan. Pyrin parantaa saadakseni mieheni satumaahan kanssani saadakseen hänet halukkaammaksi . Sinä olet liiankin viehkeä. Olin turruteena tunteeseen ajatuksesta olla satumaassa hymyssä suin. Puutteessa ollessa kyllä jos otan sinut kohteeksi kiintyisin sinuun liikaa.

        No ei miehesi ainakaan huono-osainen ole mitä satumaassa matkusteluun tulee, näin sivusta arvioiden 🙂


      • E-Lukka kirjoitti:

        No ei miehesi ainakaan huono-osainen ole mitä satumaassa matkusteluun tulee, näin sivusta arvioiden 🙂

        Kyllä sellainen kieltäytyminen on hyvin epämieluista kokea ettei se ole aiemmin vaan aina joutuu odottaa se että pitäisi herätellä halut aiemmin olisi minulle kivempi ja ehkä parantaisi tukisi miehen mielialaa.
        Kävin tottakai pesulla tässä välissä 🚿🫧☁️🏰☁️.
        Pystyy ajattelemaan selkeämmin😅


      • valtakunta kirjoitti:

        Kyllä sellainen kieltäytyminen on hyvin epämieluista kokea ettei se ole aiemmin vaan aina joutuu odottaa se että pitäisi herätellä halut aiemmin olisi minulle kivempi ja ehkä parantaisi tukisi miehen mielialaa.
        Kävin tottakai pesulla tässä välissä 🚿🫧☁️🏰☁️.
        Pystyy ajattelemaan selkeämmin😅

        Ei tuo hoitomuotona tosiaankaan kovin vastenmieliseltä kuulosta 🙃


      • E-Lukka kirjoitti:

        No ei miehesi ainakaan huono-osainen ole mitä satumaassa matkusteluun tulee, näin sivusta arvioiden 🙂

        Sait minut hymyilemään muutenkin ja onnelliseksi.
        mieskin saa myös hymyilemään ja onnelliseksi mutta tuo mitä sen seksin jälkeen unohtaa minut taas kuin kerroin äskön. Välimerkitön ehdotteli pusuttelen mutta kun kieltäytyi äskönkin se tuo huonoa omaatuntoa jos yritän liian aikaisin. Minä tarvitsen parempia keinoja houkutella . Taistella hänen sisäistä kelloaan kohtaa.


      • E-Lukka kirjoitti:

        Ei tuo hoitomuotona tosiaankaan kovin vastenmieliseltä kuulosta 🙃

        se on toimiva.🥰 ja parantaa parisuhdetta
        https://www.hyvaterveys.fi/artikkeli/terveys/seksi_vahvistaa_kiintymysta_ja_itsetuntoa

        ”Seksin harrastaminen lisää oksitosiinin eritystä. Tämä hormoni vahvistaa ihmisten kiintymystä toisiinsa, hitsaa paria vielä entisestään yhteen. Oksitosiinia vapautuu jo halailun, pussailun, kosketuksen ja hieronnan aikana, joten hellimiseen ja esileikkiin kannattaa panostaa.

        Hyvä seksi antaa mahtavan mahdollisuuden syvään, ajattomaan läheisyyteen. Rakastelulla on kaksisuuntainen positiivinen vaikutus: Voi osoittaa kunnioitusta ja rakkautta toista kohtaan. Samalla se lisää kumppania kohtaan tunteman läheisyyden, kiintymyksen ja rakkauden määrää.

        Hymy huulille
        Hyvä seksi parantaa mielialaa. Esileikki, seksi ja orgasmin saaminen vapauttavat kehoon ryöpyn mielihyvähormoneja. Näistä etenkin endorfiinit saavat mielen iloiseksi ja pirteäksi.

        Hyväntuulista seksuaalisuutta voi toteuttaa koko kehollaan. ”


        Täytyy nyt parantaa suorituksia kuin tuossakin ehdotetaan
        😅 liika yritys erottaa, enkä taas halua että olen epämieluisa


    • Anonyymi

      huono uni tulee ijän myötä,

    • Oma unentarpeeni on talvisin n. 7 tuntia, kesäisin tunnin vähemmän. Sen tuntee herätessä. Onko olo virkeä ja levännyt, vai sumuinen ja tokkurainen?

      Minulla on paha tapa kerätä univelkaa ja se valitettavasti kostautuu migreeninä. Joskus nukun yöunet pätkissä, eikä unenlaatu ole palauttavaa. Valitettavasti stressi vaikuttaa negatiivisesti. Huonosti nukutun yön jälkeen on oma vireystaso matalalla.

      Välillä stressaan ihan liikaa ja turhaan kaikkea. Pitäisi ottaa vähän rennommin, jos vaan osaisin olla huolehtimatta liikoja.

    • Mikrounia vedellään. Välillä tuntuu että näkee unta vaikka on valveilla.
      Kahvin voimalla jatketaan. Kuuma kahvi herättää kivasti, varsinkin silloin, kun se kaatuu syliin.

    • Anonyymi

      Ennustaja on ennustanut, että palkkatyötä ei jatkossa enää tehdä, teemme vain mitä huvittaa. Muutos toteutuu niin, ettemme nuku öisin, niin kukaan ei jaksa käydä töissä. Maalmanlaajuinen juttu.

    • Jos saan nukkua ilman stressiä ja herätyskelloa, nukun noin 7 tai 7,5h. Se lienee säännöllisen uneni tarve. - Erinäisistä syistä nukkumisaika saattaa välillä jäädä 3-6 tuntiin tai voipi joskus jäädä yö lähes nukkumattakin, vain kehoa rentouttaen, kun uni ei saavuta. Sen jälkeen tulee nukuttua yleensä noin 10 tunnin unet, Heti kun se on mahdollista.

      Ehkä typerin syy jättää unet välille on se, etten malta lopettaa TV:n katselua tai netissä pyörimistä, mutta yleensä nekin tilanteet tulevat jonkin muun syyn aiheuttaman stressin yhteydessä. Ei halua siirtyä niihin stressaaviin ajatuksiin, vaan tekee kaikkea oheistoimintaa unen välttelyyn.

    • En ole koskaan oikein perustanut nukkumisesta. Muistan jo lapsena ajatelleeni, millaista ajanhukkaa nukkuminen on ja lopetin päiväunet hyvin varhain. Mikään ei ollut mielestäni päiväkodissa niin turhauttavaa, kuin kesken päivän lopettaa leikit ja mennä hämärään huoneeseen pötköttämään ja tuijottamaan kattoon, kun olisi ollut niin paljon mielenkiintoisempaakin tekemistä. Minut päästettiin sitten lopulta lueskelemaan itsekseni lukunurkkaan, koska huomattiin, etten tarvinnut päiväunia enkä koskaan nukahtanut.

      En nyt aikuisenakaan nuku koskaan päiväunia. Pärjäisin hyvin n 7 tunnin yöunilla, mutta olen jo vuosia nukkunut alle 5 tuntia yössä. Joskus saan paremmat unet, joskus huonommat, mutta yleisesti ottaen nukun aivan liian vähän. En jaksa enää yrittää parantaa uniani, nukun sen, minkä nukun. Oli stressaavaa yrittää löytää keinoja parempaan uneen, kokeilla melatoniinia eri annostuksilla, unilääkkeitä, pitää ajatuspäiväkirjaa, rytmittää liikunta unen mukaan, katsoa tarkasti mitä syö, tehdä hengitysharjoituksia yms. Ei jaksa.

      • Trump ei myöskään nuku kun 4 tuntia yössä. Mutta tosta mä oon samaa mieltä, että päiväkodissa oli tosi typerää mennä kesken kaiken nukkuun. Yöllä mä oon aina nukkunu paljon ja oon tosi aamu uninen. Eikä se ikää myöten helpota vaikka niin sanotaan.


      • JeroP kirjoitti:

        Trump ei myöskään nuku kun 4 tuntia yössä. Mutta tosta mä oon samaa mieltä, että päiväkodissa oli tosi typerää mennä kesken kaiken nukkuun. Yöllä mä oon aina nukkunu paljon ja oon tosi aamu uninen. Eikä se ikää myöten helpota vaikka niin sanotaan.

        Vähäunisuus taitaakin olla sitten ainoa yhtäläisyys minun ja Trumpin välillä 😄
        Mielelläni siis nukkuisin enemmän, olo on aivan erilainen kun on nukkunut 7 tuntia hyvää unta, joten toivon että hiljalleen saan hilattua nukkumistani parempaan suuntaan, mutta en enää stressaa siitä.

        Tuntuu, että on kahdenlaisia ihmisiä päiväunien suhteen. Toiset rakastavat päivä unia eivätkä luopuisi millään niistä ja toiset eivät pysty millään nukkumaan keskellä päivää. Toivottavasti sinulla on mahdollisuus noudattaa omaa rytmiä arjessa niin, että saat nukkua aamulla pitkään, jos olet aamu-uninen.


    • Anonyymi

      Oon reissuhommissa. Lähtö joskus ma yöllä klo 01. Esimerkiksi. Hutera olo valtaa mielen jo aamupäivästä. Mutta maaliin on päästy. Sitte unta klo 17-07 esimerkiksi ja taas jaksetaan. Loppuviikko 9-10 tunnin yöunilla/yö. Lauantain nukun kuin karhu 24h jos väsyttää.

      Tunnen moonta elvistelijää kun ovat kehuneet 4 - 6 tunnin yöunilla. Kaikki sairaseläkkeellä nyt. Itse 67 v!

    • Anonyymi

      Tiedän, siinä 7-10 tuntia tilanteista riippuen ja vuodenajoista.

      - Sheena

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2067
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      22
      1782
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1654
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1470
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      64
      1404
    6. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    7. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1328
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1292
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe