Onkohan täällä ketään, jolla kokemusta siitä, että ennen nukahtamista kuuluu outoja ääniä?
Itse kuvailisin åäntä karjahdukseksi tai ärähdykseski. Välillä estää illalla nukahtamisen välillä aamulla pitkään nukkumisen. Ollut nyt muutaman viikon.
Asialle on nimikin, linkki, mutta mietin sitä, että kun sairastin pari kuukautta takaperin kasvojen alueen vyöruusun, johon liittyi karmea päänsärky, voiko olla yhteyttä asiaan?
Vyöruusu ym. taudit voi ilmeisesti aiheuttaa kuulonmenetystäkin??? Itse kyllä kuulen normaalisti.
Stressi tuon vyöruusun varmaan laukaisi, eli onko nämä äänet nyt muistutusta siitä, että hellitä nyt vihdoin, vai voiko virus jåädä jonnekin kuulohermoon?
Alkaa haitata elämää, kun unet jää lyhyeksi.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Exploding_head_syndrome
Äänet unen ja valveen rajalla
5
176
Vastaukset
- Anonyymi
Mul oli neurologisia ongelmia ja tuli lihasnyintää ääniä. Jotain keskushermoissa muuttui. Ei hätää. Lääkäri sanoi että elimistö korjaa itse itseä ja se parantuu luultavasti itsestään, hitaasti. Jos pitää nettiradion auki yön hiljaisella. Itsellä auttaa.
- Anonyymi
Oliko sinulla siis myös vyöruusu, jonka jälkeen oireet tuli?
- Anonyymi
Uskoisin, että meitä on paljon, joille pienemmätkin äänet ja niiden voimakkuus korostuu unen ja valveen rajamailla. Ja osa niitä, joille se on fyysiseksi muodostunut traumavaste. Osa sellaisia, jotka on koko hereilläoloajankin ääniyliherkkiä.
Mitä sitten kukakin oudoksi kokee. Osa äänistä voi olla nukahtamisrajalla, jolloin osa jo "unennäköä".
Myös "herätessä" (selkouni), voi kuulla "ääniä". Jopa ihan rationaalisia keskusteluja, johon itse osallistuu :) Kunnes herää "loppumetritkin" tajunnantasolle, jota hereilläoloksi kutsutaan.
Joskus se on jopa harmittanut, vaikka tavanomaista ei olekaan, kun hyvä dialogi on jäänyt kesken :D - AnonyymiUUSI
Ei ole kokemusta mistään äänien kuulemisesta, mutta vyöruususta kylläkin. Tuli vain mieleeni, että Valavirin (varmaan sama muidenkin viruslääkkeiden kohdalla) tuoteselosteessa mainitaan mahdollisena haittavaikutuksena hallusinointi, ”sellaisten asioiden näkeminen ja kuuleminen, joita ei ole”:) Minäkin luulen, kuten ylempänä joku toinen kommentoija arveli, että tuollaiset jäävät pois sitten, kun virus on kokonaan rauhoittunut. (Itselläni Valaviristä ei ole tullut yhtään minkäänlaisia haittavaikutuksia.)
- AnonyymiUUSI
minulla tuli taanoin pitkä univaje ressistä, unta saanut millään, niin otin nukahtamis lääkkeen, niin nuhkadin mutta unta ei tullut , niin vanhassa talossa ilmeistyi tonttuja keskellä yötä näköpiiriin,
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 924627
Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?843822Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1433378Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1152615Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1292544- 432141
Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian282057Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2261830Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91707- 881689