Jääkauden ilmastolle tyypillinen säätila

Anonyymi-ap

Aikalaiskertomukset pienen jääkauden ajalta paljastavat, miten nykyinenkin pitkään jatkunut täysin pilvinen ja kylmä kevään säätila viittaa jääkausien alkamiseen.
Pieni jääkausi alkoi aikanaan pitkillä kylmillä kevätsäillä, lumet sulivat yhä hitaammin muodustaen vain jäätä kaikkialle. Pieni jääkausi näkyy tuon aikauden taiteessakin, yhteistä esim. kaikissa maalauksissa on täysin pilviset taivaat ilman Auringon paistetta.


https://vajiramandravi.s3.us-east-1.amazonaws.com/media/2023/10/23/13/6/46/Little_Ice_Age.jpg

https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/7/7b/18_La_nevada_o_El_Invierno.jpg/1024px-18_La_nevada_o_El_Invierno.jpg


https://www.thetimes.co.uk/imageserver/image/%2Fmethode%2Ftimes%2Fprod%2Fweb%2Fbin%2Fcec342f4-75d3-11eb-9d58-b0b1ea096ce7.jpg?crop=6965%2C3918%2C17%2C929&resize=1500

11

231

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Missä on ollut pitkä ja kylmä kevät? Pilvistä kyllä, mutta lämpötilat ovat olleet viimeiset pari viikkoa useita asteita normaalin yläpuolella.

      • Anonyymi

        Niin ja kun kevät ei tule Suomessa helmikuussa. Terminen kevät ei tule suuressa osassa Suomea välttämättä vielä edes maaliskuussa.


      • Anonyymi

        Talvi on ollut normaalia kylmempi ja sama meno näyttää jatkuvan, maaliskuun lopun ennuste, koko maassa -15 - -25 asteen pakkasissa mennään. Kova ilmasto päällänsä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvi on ollut normaalia kylmempi ja sama meno näyttää jatkuvan, maaliskuun lopun ennuste, koko maassa -15 - -25 asteen pakkasissa mennään. Kova ilmasto päällänsä.

        Pikkuisen kylmempi talvi on kuin viime aikoina, mutta ei mitään verrattuna 1900-luvun talviin. Tämä talvi ei ole ollut mitenkään erityisen kylmä.

        Ja nuo mainitsemasi pakkaset ovat siis yölämpötiloja, päivällä lämpö on suurimmassa osassa maata plussan puolella. Itse asiassa tuossa kuukausiennusteessa lukee, että ensi viikko on normaalia lämpimämpi, ei kylmempi. Ja nämä kuukausiennusteet ovat erittäin epävarmoja muutenkin varsinkin loppukuun osalta.

        Ja helmikuu oli itse asiassa normaalia helmikuuta lämpimämpi helmikuun lopun lämpimämpien ilmojen ansiosta. Eli missä tuo "kova ilmasto" oikein on?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pikkuisen kylmempi talvi on kuin viime aikoina, mutta ei mitään verrattuna 1900-luvun talviin. Tämä talvi ei ole ollut mitenkään erityisen kylmä.

        Ja nuo mainitsemasi pakkaset ovat siis yölämpötiloja, päivällä lämpö on suurimmassa osassa maata plussan puolella. Itse asiassa tuossa kuukausiennusteessa lukee, että ensi viikko on normaalia lämpimämpi, ei kylmempi. Ja nämä kuukausiennusteet ovat erittäin epävarmoja muutenkin varsinkin loppukuun osalta.

        Ja helmikuu oli itse asiassa normaalia helmikuuta lämpimämpi helmikuun lopun lämpimämpien ilmojen ansiosta. Eli missä tuo "kova ilmasto" oikein on?

        "Ja helmikuu oli itse asiassa normaalia helmikuuta lämpimämpi helmikuun lopun lämpimämpien ilmojen ansiosta. "

        No eipä ollut vaan kylmempään suuntaan mennään ja rutkasti.

        https://puheenvuoro.uusisuomi.fi/wp-content/uploads/2024/03/talvi23-24.jpg


    • Anonyymi

      Aloittaja trollaa tarkoituksellisesti. Lähes joka talvihan on Suomessa pitkään jatkuvaa pilvistä säätä. Tähän asti helmikuu on ollut Suomessa talvikuukausi ja maaliskuussakin talvi vielä jatkuu.

      Tilastoistahan tuon näkee jos asia kiinnostaa.

    • Anonyymi

      Me palellutaan kaikki

      • Anonyymi

        Lapsuus lirputtaa, kuten entinen opettajani olisi sanonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lapsuus lirputtaa, kuten entinen opettajani olisi sanonut.

        Hihhulimummolla lirputtaa kosteat heltat pöksyissä kun se keksii hienoja viestejä.


    • Anonyymi

      Jääkausihan on luvassa. Ennen vanhaan, kun käytettiin mustaa ruutia, taistelujen jälkeen taivas synkistyi ja alkoi sataa.
      Tälläkin hetkellä ilmaan lähetetään hirveästi hiukkasia, jotka muodostaa pilviä ja sateita.
      maanpinta kylmenee, kun ei auringonvalo pääse sitä lämmittämään

      Oletteko kuulleet ydintalvesta, joka voi tulla koska tahansa nykyisen sekavan poliittisen tilanteen myötä.

      • Anonyymi

        Aha. Siin poliittinen tilanne voi aiheuttaa ydintalven.
        Onko sinulla muita yhtä nerokkaita oivalluksia?


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      140
      10192
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      53
      2944
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      204
      2769
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2097
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1858
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1679
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    8. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1566
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1358
    Aihe