HP:n kastike hirvittävän makuista

Anonyymi-ap

Menin vahingossa ostamaan. Ei ole syömäkelpoista. Roskiin lensi pullo.

25

389

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oikein hyvää esim lihapullien kanssa. Hyvä kun sanoit, pitääkin ostaa..

      Nimi taitaa tulla sanoista houses of parlament, eli parlamentti talo. Ja se taitaa etiketissä olla. Brittikin jotain osaa.

      Tv TimmyH

    • Anonyymi

      Jos löytyy kaupasta, niin otan kokeiluun. Tarkoitus olisi illalla uunipellillä paistella saunan jälkeen pekonia ja kananmunia, ja tuo HP-kastike ilmeisesti sopisi hyvin niiden kanssa.

      • Anonyymi

        En ole noin kokeillut. Mutta oikein erinomainen soosi.

        Tv TimmyH


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tuo oli hyvää. :)

        Tv TimmyH


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo oli hyvää. :)

        Tv TimmyH

        Oletko nahnyt vielä kaupoissa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko nahnyt vielä kaupoissa?

        En. Tosin en ole kovin tarkkaan katsonut. Mut oishan tuo silmään sattunut.

        Tv TimmyH


    • Ei noita kaupan Steak sooseja kannata ostaa vaan tekee itse. Tässä on yksi hyvä resepti Amazing Ribs -sivustolta.

      ▢ 1/4 cup water
      ▢ 1 cup ketchup
      ▢ 1/4 cup dried porcini mushrooms
      ▢ 1/4 cup Worcestershire Sauce
      ▢ 1/4 cup fresh lemon juice
      ▢ 1/4 cup distilled white vinegar
      ▢ 3 tablespoons Thai or Vietnamese fish sauce
      ▢ 1 small white onions (or 1 large shallot)
      ▢ 1 clove garlic
      ▢ 3 tablespoons reduced sodium soy sauce
      ▢ 2 tablespoons firmly packed brown sugar
      ▢ 1 tablespoon dry mustard

      https://amazingribs.com/tested-recipes/other-fun-sauce-recipes/brigit-binns-steak-sauce-recipe/

      Itse en ole tuota sellaisenaan käyttänyt vaan tehnyt sitä Kansas City BBQ Saucen yhtenä valmistusaineena.

      • Anonyymi

        Mitäs jos laittaisit tuon reseptin suomeksi, tämä on sentään suomi24 palsta, ei jenkit24 palsta, osaat kuitenkin kirjoittaa suomea.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitäs jos laittaisit tuon reseptin suomeksi, tämä on sentään suomi24 palsta, ei jenkit24 palsta, osaat kuitenkin kirjoittaa suomea.

        Tenttumamma laittoi "kotitekoisena" ohjeen missä 4 valmiskastiketta ja poistatti viestin :)

        ketchup
        Worcestershire Sauce
        Thai or Vietnamese fish sauce
        sodium soy sauce


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tenttumamma laittoi "kotitekoisena" ohjeen missä 4 valmiskastiketta ja poistatti viestin :)

        ketchup
        Worcestershire Sauce
        Thai or Vietnamese fish sauce
        sodium soy sauce

        No, tuskin kukaan on niin hardcore kotikokki, että alkaa itse fermentoimaan kalakastiketta, Worcestershire-kastiketta tai soijakastiketta ja kyllä kai se ketsuppi on helpointa ostaa valmiina kuin tehdä itse.

        PS. Se on vähäsuolainen soijakastike, ei mikään sodiumsoijakastike.


      • Anonyymi

        ;) ja minkähän takia sitä ostetaan valmiina pullossa, reseptissäsi on aivan liian paljon erilaisia aineksia että ne tulisi käytettyä myöhemminkin. Tulee kalliiksi soosit.

        Mutta jos aloittajan ostamassa tuotteessa oli valmistusvirhe, olisi täytynyt viedä kauppaan takaisin jos ostoskuittikin jäljellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ;) ja minkähän takia sitä ostetaan valmiina pullossa, reseptissäsi on aivan liian paljon erilaisia aineksia että ne tulisi käytettyä myöhemminkin. Tulee kalliiksi soosit.

        Mutta jos aloittajan ostamassa tuotteessa oli valmistusvirhe, olisi täytynyt viedä kauppaan takaisin jos ostoskuittikin jäljellä.

        Saattanut olla piraattimarkkinoilta hommattu pimeä pullo. Salosellakin on sellainen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ;) ja minkähän takia sitä ostetaan valmiina pullossa, reseptissäsi on aivan liian paljon erilaisia aineksia että ne tulisi käytettyä myöhemminkin. Tulee kalliiksi soosit.

        Mutta jos aloittajan ostamassa tuotteessa oli valmistusvirhe, olisi täytynyt viedä kauppaan takaisin jos ostoskuittikin jäljellä.

        "...reseptissäsi on aivan liian paljon erilaisia aineksia että ne tulisi käytettyä myöhemminkin."

        Nuo mainitut kastikkeet säilyvät käytännössä ikuisesti, joten ei varmasti mene hukkaan. Minä käytän lähes joka aterialla esimerkiksi soijakastiketta ja kalakastiketta, joten ei niitäkään tarvitse ostaa erikseen.

        "Tulee kalliiksi soosit."

        Itse tehdyssä saa makua säädeltyä haluamaansa suuntaan ja tämä kastike itsellä on vain välivaihe Kansas City BBQ soosiin, jota voi sitten jo hyvällä syyllä kehua salaisella reseptillä tehdyksi suvun perintökastikkeeksi. Voittaa mennen tullen kaupan makeat ja latteat grillauskastikkeet.


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        "...reseptissäsi on aivan liian paljon erilaisia aineksia että ne tulisi käytettyä myöhemminkin."

        Nuo mainitut kastikkeet säilyvät käytännössä ikuisesti, joten ei varmasti mene hukkaan. Minä käytän lähes joka aterialla esimerkiksi soijakastiketta ja kalakastiketta, joten ei niitäkään tarvitse ostaa erikseen.

        "Tulee kalliiksi soosit."

        Itse tehdyssä saa makua säädeltyä haluamaansa suuntaan ja tämä kastike itsellä on vain välivaihe Kansas City BBQ soosiin, jota voi sitten jo hyvällä syyllä kehua salaisella reseptillä tehdyksi suvun perintökastikkeeksi. Voittaa mennen tullen kaupan makeat ja latteat grillauskastikkeet.

        ketchup
        Worcestershire Sauce
        Thai or Vietnamese fish sauce
        sodium soy sauce

        Eihän siitä mitään kunnollista saa kun ei noita valmissoosien makua saa säädeltyä haluamaansa suuntaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        ketchup
        Worcestershire Sauce
        Thai or Vietnamese fish sauce
        sodium soy sauce

        Eihän siitä mitään kunnollista saa kun ei noita valmissoosien makua saa säädeltyä haluamaansa suuntaan.

        Nuo valmissoosit ovat kuin suola. Ei niiden makua tarvitse säädellä kun niitä ei paljaaltaan syödä eikä eri valmistajien kastikkeissa ole käytännössä juuri mitään makueroja. Niiden määrää säätelemällä voidaan säädellä lopputuotteen makua. Kommenttisi on yhtä tyhmä kuin valittaa siitä, että käyttää ruoassa valmissuolaa eikä tee sitä itse.


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        Nuo valmissoosit ovat kuin suola. Ei niiden makua tarvitse säädellä kun niitä ei paljaaltaan syödä eikä eri valmistajien kastikkeissa ole käytännössä juuri mitään makueroja. Niiden määrää säätelemällä voidaan säädellä lopputuotteen makua. Kommenttisi on yhtä tyhmä kuin valittaa siitä, että käyttää ruoassa valmissuolaa eikä tee sitä itse.

        Nuo Steak soosit ovat kuin suola. Ei niiden makua tarvitse säädellä kun niitä ei paljaaltaan syödä eikä eri valmistajien kastikkeissa ole käytännössä juuri mitään makueroja. Kommenttisi on yhtä tyhmä kuin valittaa siitä, että käyttää ruoassa valmissuolaa eikä tee sitä itse.


    • Anonyymi

      Hieman hankala käyttää, kun on niin paksua ja pullon suuaukossa ei ole mitään rajoitinta. Joutuu varomaan ettei tule yliannostusta.

      • Anonyymi

        Laita vanhaan ketsuppipulloon.


    • Anonyymi

      Ei tule yhtään mitään HP-kastikepullon käytöstä. Kun rumpsuttaa pulloa ylösalaisin, niin lähinnä sotkeutuu kierteet, jotka pitää pyyhkiä talouspaperilla, jotta viitsii laittaa korkin takaisin. Kukaan ei näemmä ole kokeillut miten sen käyttö toimii oikeassa elämässä.

      Tuo pitäisi olla kyllä pakattu tuubiin.

      • Anonyymi

        Ei minulla ole ollut ongelmia, en tosin moneen vuoteen ole käyttänytkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei minulla ole ollut ongelmia, en tosin moneen vuoteen ole käyttänytkään.

        Ehkä sinullakin jäi soosit pulloon ja lopetit sen vuoksi käyttämisen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä sinullakin jäi soosit pulloon ja lopetit sen vuoksi käyttämisen?

        Ihan olivat juoksevia, ehkäpä rakenne muuttunut tai sinulla jostain syystä viallinen. Olen käynyt viime vuosina lähinnä vain Lidlissä ja unohtanut kokonaan HP:n kun siellä ei taida ollakaan ja tuota Fruitya mitä käytin ei taida olla missään. Joku juttu netissä oli että HP kastikkeet palaa kauppoihin, jäi lukematta enkä viitsi enää etsiä. Ei se tavallinenkaan minusta pahaa oillut, mutta ei kiinnostavaakaan.


    • Anonyymi

      Joo ihmettelen miten briteissä tuota syödään paljon.Ei ole hyvää

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      220
      1883
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      67
      1699
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      68
      1485
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      105
      1179
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1100
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1065
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      4
      988
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      940
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      871
    Aihe