Habanero-tulinen on bueno

Anonyymi-ap

En ymmärrä miten jotkut alkuasukkaat ovat sietäneet pelkällä suolalla ja mustapippurilla maustettuja ruokia, jotka eivät maistu miltään.

Siis Suomessa.

Meksikolaiset tuntuvat ymmärtävän ruoan päällekin. Tulinen ruoka saa makuaistin hereille. Habanero sopii käytännössä kaikkeen, jopa aamukahviin.

7

338

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Eiköhän siellä missä pippuri kasvaa ole enemmänkin mausteyrttejä ollut käytössä ja Suomessakin saanut pitkän aikaa kaupoista. Ei niitä alkuasukkaita ole täällä hirveän pitkään ollutkaan.

• Anonyymi

Minä kasvatan Habaneron itse .. Iisi juttu ..
      Sama kuin hasa...

• Anonyymi

Joskus kaupan habaneroista otin siement talteen ja idättelin. Ihan hyvin antoivat toisena vuonna jo satoa. Sen jälkeen olen tilaillut siemeniä netistäkin, Naga Morich ja Trinidad Moruga scorpionit on aika hotteja.

• Anonyymi kirjoitti:

Joskus kaupan habaneroista otin siement talteen ja idättelin. Ihan hyvin antoivat toisena vuonna jo satoa. Sen jälkeen olen tilaillut siemeniä netistäkin, Naga Morich ja Trinidad Moruga scorpionit on aika hotteja.

Itse en jaksa kasvatella chilejä, mutta habanerot on hyviä. Grillaan usein armadillo eggsejä scotch bonneteista. Minun yksinkertainen armadillo eggs resepti on habanerosta kanta pois, siemenet pois, sisään sulatejuustoa, kannasta hattu päälle, kääritään jauhelihaan, joka on maustettu choritzomakkaran mausteilla ja lopuksi pallero kääräistään pekoniin. Savustetaan 1-2 tuntia miedolla lämmöllä (105C). Lopuksi BBQ soosi pintaan ja ruskistetaan hetki kovemmalla lämmöllä. Scotch bonnet on tosi hedelmäinen ja mieto habanero, joten niitä voi syödä useamman.

Kastikkeista minulla kestosuosikki on Poppamiehen Trinidad Scorpion. Tomaattisalsasta tulee maukasta kun laittaa 3 tl sitä 2 dl purkkiin. Ruoka-annokseen laitan yleensä 1-2 tl per lautanen, jos tulisuutta haluaa. Tulisuudessa huonoa on se, että minulla suu kestää paljon enemmän kuin vatsa. Enkä tarkoita nyt mitään dagen efteriä WC:ssä vaan tulinen ruoka aiheuttaa kipua vatsassa.

• Anonyymi

🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

🍒 K­­­u­­u­­­m­a­­­t­ ­t­­y­t­­ö­­t­­ ­o­d­­­o­­t­­t­­­a­­­v­­­­­­a­t­­­ ­­s­i­n­­­u­­­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18312899

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Itsekin pidän tulisesta ruoasta ja habanero on yksi suosikkimausteeni. Se antaa ruoalle sellaista potkua ja syvyyttä, jota muut mausteet eivät välttämättä pysty tarjoamaan.

• Anonyymi

Kasvatin minäkin muutamia vuosia habaneroja. Pitkäikäisin kasvi kasvoi noin 6-7- vuotta, sitten kuoli talvella valon puutteeseen kun en raskinut sähkövaloja sille polttaa. Ja makua oli! Jo kynnen kokoisella palalla sai suuremmankin kattilallisen soppaa pilalle.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Theermannilla kulkee!

Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän
      Kotimaiset julkkisjuorut
      110
      7217
    2. Näin unta viime yönä

Että tulit nainen istumaan syliini minihame päällä.
      Ikävä
      47
      5026
    3. Esivaihdevuodet, menopaussi

https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa
      Sinkut
      56
      2831
    4. Tänään taas tuli pari-kolme juttua

Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän
      Tunteet
      5
      2328
    5. Kuhmo tekisi perässä

Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä
      Kuhmo
      10
      1348
    6. Suomi julkaisi varautumisoppaan

Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j
      Maailman menoa
      186
      1269
    7. Olen jälleen pahoillani

Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell
      Ikävä
      92
      1063
    8. Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle

Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai
      NATO
      284
      955
    9. Oot vaan niin hellä

Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä
      Ikävä
      30
      886
    10. Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?

Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?
      Maailman menoa
      182
      858
    Aihe