Olen kyljyksiä ja ulkofilepihvejä kokeillut tehdä, mutta niistä tulee kuivia koppuroita. Paistopussissa ei pääsisi nesteet sillä tavalla haihtumaan, mutta uskaltaako pussia laittaa airfryeriin, vai syttyykö koko hökötys tuleen?
Kestääkö paistopussi airfryeriä?
5
1829
Vastaukset
Eikö pihvit kannata paistaa pannulla? Miksi ne pitää kuivattaa paahtamalla kiertoilmauunissa ylikypsiksi? Jos et kuitenkaan osaa paistaa muualla kuin pussissa niin kannattaa laittaa vakuumipussiin ja tehdä sous videllä. Ei ainakaan tule ylikypsää.
- Anonyymi00008
Ai kun hienoa pätemistä siirtämällä aihe muualle...vacuum sous vide ...eikö revenge-searit nappaa?
Anonyymi00008 kirjoitti:
Ai kun hienoa pätemistä siirtämällä aihe muualle...vacuum sous vide ...eikö revenge-searit nappaa?
No onhan avauksen kysymys ihan hölmö. Jos laitat pihvit paistopussiin niin sillä käytännössä kumoat air fryerin idean. Air fryerhän on minikiertoilmauuni, mutta kun laitat ruuat paistopussissa siihen niin valmistustapa on käytännössä höyryttäminen. Kukaan täysjärkinen ei valmista pihvejä höyryttämällä, ei myöskään kiertoilmassa kuivattamalla. Paras tapa on ottaa ainakin jossain vaiheessa paistopinta valuraudalla ja sitten jatkaa tarvittaessa kypsentämistä uunissa.
"...eikö revenge-searit nappaa?"
Se on reverse searing eli käänteisessä järjestyksessä ruskistaminen. Siinä pihvi kypsennetään noin 5C alle tavoitelämmön ja loppukypsennys tehdään nopeasti valurautapannulla, jolloin pihviin tulee rapea paistopinta ja se kypsyy lopulliseen lämpötilaan. Reverse searingia kannattaa käyttää paksuissa pihveissä tai kun halutaan savun makua lihaan niin kypsennys tehdään savustimessa.
Revenge sear...en tiedä mitä se on. Tapahtuiko sinulla freudilainen lipsahdus ja kerroit rehellisesti, että tällä perskärpästelyllä on vain kostotarkoitus ja oman olemattoman egosi korjaamisyritys?
- Anonyymi
Folio kestää, mutta eihän kiertoilmaa ole sellaiseen tarkoitettu.
- Anonyymi
Et ole varmaan esilämmittänyt fryeriä riittävästi.
https://recipeteacher.com/best-damn-air-fryer-pork-chops/
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1942035
- 1331128
- 1131063
Koillis motor
Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa21795- 58786
Kauhavan häiriköijistä
Juttua Iltalehdessä. Pakko sanoa että noi nuoret on kyllä ihan pimeitä. Putkin peltoja jupksevat kiusaamaan kun ei tietä34711ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla
Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann42628Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?
Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m175574Tehdäänkö tänään toiveista totta?
Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..45538- 9522