Todella korkea hinta suhteessa mitä paketissa on, valmistukseen menevät kulut on 50 sentin luokkaa kun pitsoja tehdää satojatuhansia. Sama pizza on k, s, lidl kaupassa 6- 7 -9 eur kpl myynnissä. Aika iso raha pizzasta jossa suurin osa jauhoa.
Yhden pizzan hinnalla tekee ison kattilan jauhelihakeittoa jolla aikuinen mies elää useita vuorokausia ja saa enemmän energiaa, vitamiineja.
kaupasta ei kannata pizzaa ostaa
16
368
Vastaukset
- Anonyymi
Pizzan kuljettaminen esim euroopasta suomeen pakkasessa aiheuttaa lisäksi erittäin suuret co2 päästöt sekä pakasteessa pitäminen. Lämmittää ilmastoa.
Tuossa on toinen syy olla ostamatta.- Anonyymi
"Tuossa on toinen syy olla ostamatta."
Ja köyhyys lienee kolmas, ja suurin syy. - Anonyymi
🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒
😍 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
4-5€/kg pizzat kaupassa sopivan halpoja ja hyviä kun itse tuunaa. Nyt kokeilin paksupohjaista perhepizzaa, ei kiitos, sama kuin paksua leipäpalaa söisi.
Ei kukaan pelkkää keittoa jaksa syödä, mutta tottakai itse kannattaa tehdä niin keittoja kuin laatikoita ja mitä viitsiikin. Edulliset einekset ja puolivalmisteet hyvä lisä, välillä voi ostaa vähän kalliimpaakin.Minä teen itse ruuat niin tulee edullista ja parempaa. Suosittelen muillekin miettimään, mitä voi itse tehdä. Otan pari esimerkkiä:
Ostamme mieheni kanssa heviosastolta sipulit, porkkanat, paprikat, purjosipulit, parsakaalit, lehtikaalit jne. Kilohinta pyörii ehkä kolmen euron tuntumassa. Näistä saa tuoreet ja maukkaat kasvikset kun viitsii itse pilkkoa terävillä japanilaisilla veitsillä (sipulin pilkkominen on parasta, mitä nainen voi tehdä housut jalassa 😊). Itse pilkottu ja tuore on paljon parempaa kuin tuplahintainen pakastemoska.
Toinen ja räikeämpi esimerkki on kala. Tykkään graavisiiasta. Jos ostan kaupan kalatiskiltä siikafileen niin siitä tulee ihan ok graavisiikafile, mutta kun ostan kokonaisen siian ja fileoin itse terävillä japanilaisilla veitsillä niin maku on paljon parempi, tuoreempi ja merellisempi. En keksi mitään muuta selitystä terävien veitsien lisäksi kuin sen, että siikafile makaa ja hapettuu kaupan kalatiskillä tunteja - vuorokausia pitempään kuin itse fileoitu.- Anonyymi
Grillaava_rouva kirjoitti:
Minä teen itse ruuat niin tulee edullista ja parempaa. Suosittelen muillekin miettimään, mitä voi itse tehdä. Otan pari esimerkkiä:
Ostamme mieheni kanssa heviosastolta sipulit, porkkanat, paprikat, purjosipulit, parsakaalit, lehtikaalit jne. Kilohinta pyörii ehkä kolmen euron tuntumassa. Näistä saa tuoreet ja maukkaat kasvikset kun viitsii itse pilkkoa terävillä japanilaisilla veitsillä (sipulin pilkkominen on parasta, mitä nainen voi tehdä housut jalassa 😊). Itse pilkottu ja tuore on paljon parempaa kuin tuplahintainen pakastemoska.
Toinen ja räikeämpi esimerkki on kala. Tykkään graavisiiasta. Jos ostan kaupan kalatiskiltä siikafileen niin siitä tulee ihan ok graavisiikafile, mutta kun ostan kokonaisen siian ja fileoin itse terävillä japanilaisilla veitsillä niin maku on paljon parempi, tuoreempi ja merellisempi. En keksi mitään muuta selitystä terävien veitsien lisäksi kuin sen, että siikafile makaa ja hapettuu kaupan kalatiskillä tunteja - vuorokausia pitempään kuin itse fileoitu.Ei kai kukaan siian ystävä sitä kaupasta osta, koska se saattaa hyvinkin olla viikon jäissä maannutta. Tutulta torikauppiaalta ostaessani tiedän, että kala on ollut korkeintaan yhden yön perattuna, ja kun kalastaja sen myyntivaunussaan fileoi mukanani viemälläni, taatusti puhtaalla hienolla veitsellä, on herkun ainekset valmiina.
Toinen file paistetaan, toinen graavataan. Namskis. - Anonyymi
Pohja ihan hyvän makuinen, mutta aivan liian paksu, turhaa hiilihydraattia valkoisista jauhoista. Täytteitäkin aivan liian vähän ellei lisää. Joissakin pohjissa ei suola maistu ollenkaan. Sama leivissä, sitten vielä vähäsuolainen levite ja/tai juusto ja kasvikset, pelkkä kinkkusiivu ei tuo tarpeeksi suolaisuutta.
Eipä mitään kannata kaupasta ostaa. Luonnosta saa antimia ja keväällä voi istuttaa itseä kiinnostavia lajeja kesää ja syksyä varten.
- Anonyymi
Oli miten oli mutta mun mielestä Lidlin pakastepizza on pirun hyvän makuinen ja ostan niitä jatkossakin.
- Anonyymi
Itse minäkin pitsani teen ja varmasti tulee kallimmaksi kuin kaupan pakastepitsat.
Alle soosi, paistettu jauheliha, oliivit, sienet sipulirenkaat, tomaatti ja vegejuusto tai majoneesi. Koko pellillinen. Pohja gluteeniton ja pitsa maidoton.
Hyvää ja varmasti terveellisempää, suolaa en lisää ollenkaan. Tuota kovaa rasvaa yritän vältellä ja suolaakin. Sama linja muutenkin. Itse teen lihapiirakat uunissa ja osa täytteestä soijarouhetta. Eilen tein Kikherneistä Hummusta ja paistoin hapanleipää tattarijauhoista.- Anonyymi
Tavallisessa sähköuunissa ei voi oikaa pizzaa edes paistaa, koska niitä ei voi lämmittää riittävän kuumiksi. Lopputulos on lähinnä piirakka.
- Anonyymi
Kyllä se Saarioisten pizza on vaan parempi kuin mikään kotonatehty esitys.
- Anonyymi
Naisissa on nykyään paljon uusavuttomia mitkä ei halua edes opetella tekemään mitään itse. Sääliksi käy lapsia ja pitäisi tehdä kaikenlaisia ruokia kotona eikä opettaa syömään pelkkiä eineksiä tai pikaruokaa.
- Anonyymi
Miksi tehdä itse kun pakastepizzat on aivan yhtä hyviä.
- Anonyymi
Miksi pakastepizza kun itse tehty on aivan yhtä hyvä?
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 864064
Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa
Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t353141Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä1022295Onko jollakin navetassa kuolleita eläimiä
Onko totta mitä facebookissa kirjoitetaan että jonkun navetassa olisi kuolleita eläimiä? Mitä on tapahtunut?312118Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell821886Tiedän, että emme yritä mitään
Jos kohtaamme joskus ja tilaisuus on sopiva, voimme jutella jne. Mutta kumpikaan ei aio tehdä muuta konkreettista asian281827- 311810
Mitä, kuka, hä .....
Mikähän sota keskustassa on kun poliiseja on liikkeellä kuin vilkkilässä kissoja271567Näin pitkästä aikaa unta sinusta
Oltiin yllättäen jossain julkisessa saunassa ja istuttiin vierekkäin, siellä oli muitakin. Pahoittelin jotain itsessäni91527- 281501