kaupasta ei kannata pizzaa ostaa

Anonyymi-ap

Todella korkea hinta suhteessa mitä paketissa on, valmistukseen menevät kulut on 50 sentin luokkaa kun pitsoja tehdää satojatuhansia. Sama pizza on k, s, lidl kaupassa 6- 7 -9 eur kpl myynnissä. Aika iso raha pizzasta jossa suurin osa jauhoa.

Yhden pizzan hinnalla tekee ison kattilan jauhelihakeittoa jolla aikuinen mies elää useita vuorokausia ja saa enemmän energiaa, vitamiineja.

14

297

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pizzan kuljettaminen esim euroopasta suomeen pakkasessa aiheuttaa lisäksi erittäin suuret co2 päästöt sekä pakasteessa pitäminen. Lämmittää ilmastoa.

      Tuossa on toinen syy olla ostamatta.

      • Anonyymi

        "Tuossa on toinen syy olla ostamatta."
        Ja köyhyys lienee kolmas, ja suurin syy.


    • Anonyymi

      4-5€/kg pizzat kaupassa sopivan halpoja ja hyviä kun itse tuunaa. Nyt kokeilin paksupohjaista perhepizzaa, ei kiitos, sama kuin paksua leipäpalaa söisi.

      Ei kukaan pelkkää keittoa jaksa syödä, mutta tottakai itse kannattaa tehdä niin keittoja kuin laatikoita ja mitä viitsiikin. Edulliset einekset ja puolivalmisteet hyvä lisä, välillä voi ostaa vähän kalliimpaakin.

      • Minä teen itse ruuat niin tulee edullista ja parempaa. Suosittelen muillekin miettimään, mitä voi itse tehdä. Otan pari esimerkkiä:

        Ostamme mieheni kanssa heviosastolta sipulit, porkkanat, paprikat, purjosipulit, parsakaalit, lehtikaalit jne. Kilohinta pyörii ehkä kolmen euron tuntumassa. Näistä saa tuoreet ja maukkaat kasvikset kun viitsii itse pilkkoa terävillä japanilaisilla veitsillä (sipulin pilkkominen on parasta, mitä nainen voi tehdä housut jalassa 😊). Itse pilkottu ja tuore on paljon parempaa kuin tuplahintainen pakastemoska.

        Toinen ja räikeämpi esimerkki on kala. Tykkään graavisiiasta. Jos ostan kaupan kalatiskiltä siikafileen niin siitä tulee ihan ok graavisiikafile, mutta kun ostan kokonaisen siian ja fileoin itse terävillä japanilaisilla veitsillä niin maku on paljon parempi, tuoreempi ja merellisempi. En keksi mitään muuta selitystä terävien veitsien lisäksi kuin sen, että siikafile makaa ja hapettuu kaupan kalatiskillä tunteja - vuorokausia pitempään kuin itse fileoitu.


      • Anonyymi
        Grillaava_rouva kirjoitti:

        Minä teen itse ruuat niin tulee edullista ja parempaa. Suosittelen muillekin miettimään, mitä voi itse tehdä. Otan pari esimerkkiä:

        Ostamme mieheni kanssa heviosastolta sipulit, porkkanat, paprikat, purjosipulit, parsakaalit, lehtikaalit jne. Kilohinta pyörii ehkä kolmen euron tuntumassa. Näistä saa tuoreet ja maukkaat kasvikset kun viitsii itse pilkkoa terävillä japanilaisilla veitsillä (sipulin pilkkominen on parasta, mitä nainen voi tehdä housut jalassa 😊). Itse pilkottu ja tuore on paljon parempaa kuin tuplahintainen pakastemoska.

        Toinen ja räikeämpi esimerkki on kala. Tykkään graavisiiasta. Jos ostan kaupan kalatiskiltä siikafileen niin siitä tulee ihan ok graavisiikafile, mutta kun ostan kokonaisen siian ja fileoin itse terävillä japanilaisilla veitsillä niin maku on paljon parempi, tuoreempi ja merellisempi. En keksi mitään muuta selitystä terävien veitsien lisäksi kuin sen, että siikafile makaa ja hapettuu kaupan kalatiskillä tunteja - vuorokausia pitempään kuin itse fileoitu.

        Ei kai kukaan siian ystävä sitä kaupasta osta, koska se saattaa hyvinkin olla viikon jäissä maannutta. Tutulta torikauppiaalta ostaessani tiedän, että kala on ollut korkeintaan yhden yön perattuna, ja kun kalastaja sen myyntivaunussaan fileoi mukanani viemälläni, taatusti puhtaalla hienolla veitsellä, on herkun ainekset valmiina.
        Toinen file paistetaan, toinen graavataan. Namskis.


      • Anonyymi

        Pohja ihan hyvän makuinen, mutta aivan liian paksu, turhaa hiilihydraattia valkoisista jauhoista. Täytteitäkin aivan liian vähän ellei lisää. Joissakin pohjissa ei suola maistu ollenkaan. Sama leivissä, sitten vielä vähäsuolainen levite ja/tai juusto ja kasvikset, pelkkä kinkkusiivu ei tuo tarpeeksi suolaisuutta.


    • Eipä mitään kannata kaupasta ostaa. Luonnosta saa antimia ja keväällä voi istuttaa itseä kiinnostavia lajeja kesää ja syksyä varten.

    • Anonyymi

      Oli miten oli mutta mun mielestä Lidlin pakastepizza on pirun hyvän makuinen ja ostan niitä jatkossakin.

    • Anonyymi

      Itse minäkin pitsani teen ja varmasti tulee kallimmaksi kuin kaupan pakastepitsat.
      Alle soosi, paistettu jauheliha, oliivit, sienet sipulirenkaat, tomaatti ja vegejuusto tai majoneesi. Koko pellillinen. Pohja gluteeniton ja pitsa maidoton.

      Hyvää ja varmasti terveellisempää, suolaa en lisää ollenkaan. Tuota kovaa rasvaa yritän vältellä ja suolaakin. Sama linja muutenkin. Itse teen lihapiirakat uunissa ja osa täytteestä soijarouhetta. Eilen tein Kikherneistä Hummusta ja paistoin hapanleipää tattarijauhoista.

      • Anonyymi

        Tavallisessa sähköuunissa ei voi oikaa pizzaa edes paistaa, koska niitä ei voi lämmittää riittävän kuumiksi. Lopputulos on lähinnä piirakka.


    • Anonyymi

      Kyllä se Saarioisten pizza on vaan parempi kuin mikään kotonatehty esitys.

      • Anonyymi

        Naisissa on nykyään paljon uusavuttomia mitkä ei halua edes opetella tekemään mitään itse. Sääliksi käy lapsia ja pitäisi tehdä kaikenlaisia ruokia kotona eikä opettaa syömään pelkkiä eineksiä tai pikaruokaa.


    • Anonyymi

      Miksi tehdä itse kun pakastepizzat on aivan yhtä hyviä.

      • Anonyymi

        Miksi pakastepizza kun itse tehty on aivan yhtä hyvä?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      331
      3106
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      110
      2298
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1685
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      197
      1631
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      69
      1417
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      56
      1293
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. Vapunviettoon

      Ohjeita palstanaisille: piIIua ei jaella.
      Sinkut
      158
      949
    Aihe