Paljonko tehdasduunari tienaa?

Anonyymi-ap

Entinen työystäväni ei suostunut tarkkaan sanomaan, mutta totesi että on korotukset olleet hyvin maltillisia sen jälkeen, kun poistuin vahvuudesta.

Lisäksi tuotanto- ja tulospalkkioita on huononnettu käytännössä merkityksemöttämiksi.

En haluaisi uskoa, että Suomesta on tullut näin duunarivihamielinen valtio, jossa kuitenkin hölmössä ja idioottimaisuudessa nostellaan hintoja. Eikö nuo ääliöt tajua, että ei se raha puussa kasva ja yht'äkkiä joku mysteerikuluttaja tulisi ostamaan edes sen verran, mitä ennen oikeistosian hinnannostoja.

Oikeisto ei vain kertakaikkiaan tajua, miten valtiontalous toimii. Aina aiheuttavat laman ja syyttelevät muita. Niin nytkin.

>simiti<

35

281

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Sosialismi on tehnyt työllä elämisen vaikeaksi Suomessa.

      • Anonyymi

        Pellepersuko siinä taas sekoilee? Jos et elä täysin pääomatuloilla, niin olet valinnut väärän puolueen ja sahaat omaa oksaasi.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pellepersuko siinä taas sekoilee? Jos et elä täysin pääomatuloilla, niin olet valinnut väärän puolueen ja sahaat omaa oksaasi.

        >simiti<

        Pah sillä mitään pääomatuloja. Tuulen huuhtoma p**se ja mamukiihko päällä. Ajat sitten pisan pisteiltä tippunut, sisälukutaito nolla ja historian tietämys olematon.

        Mitä edes voidaan odottaa, että ymmärtäisi kenen asioita kokoomus ajaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pellepersuko siinä taas sekoilee? Jos et elä täysin pääomatuloilla, niin olet valinnut väärän puolueen ja sahaat omaa oksaasi.

        >simiti<

        Sieltä löytyi heti yksi, joka tunnisti itsensä, kun mainittiin "sosialisti". Juuri tuollaisten parasiittien takia työllä on vaikea elättää itsensä, kun kaltaisesi tunkevat kätensä ahkerampien taskuille.
        Velalla tukien rahoittaminen loppuu muutamassa vuodessa, pääset sinäkin sitten kerjuulle ja siltojen alle asumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sieltä löytyi heti yksi, joka tunnisti itsensä, kun mainittiin "sosialisti". Juuri tuollaisten parasiittien takia työllä on vaikea elättää itsensä, kun kaltaisesi tunkevat kätensä ahkerampien taskuille.
        Velalla tukien rahoittaminen loppuu muutamassa vuodessa, pääset sinäkin sitten kerjuulle ja siltojen alle asumaan.

        Sun natsipersut niitä käsiä työntävät muiden taskuun junttimulli ja navettanussija toki väittää periaattessa ihan muuta, kun on jo lapsena opetettu vihamaan duunareita kaupungissa.

        Juntit vihaavat siitä huolimatta, että duunari elättää näitä navettanussijoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sun natsipersut niitä käsiä työntävät muiden taskuun junttimulli ja navettanussija toki väittää periaattessa ihan muuta, kun on jo lapsena opetettu vihamaan duunareita kaupungissa.

        Juntit vihaavat siitä huolimatta, että duunari elättää näitä navettanussijoita.

        Et sinä mikään duunari ole, vaan toisten kustannuksella elävä loiskommari, rotta ja varas.


    • Ei tarpeeksi..

      • Anonyymi

        Tietenkään ei koskaan saa tarpeeksi. Mutta nyt huonohkolla muistillani muistelin, niin olekos sinäkin tehdasduunari, eli oikea ihminen?

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tietenkään ei koskaan saa tarpeeksi. Mutta nyt huonohkolla muistillani muistelin, niin olekos sinäkin tehdasduunari, eli oikea ihminen?

        >simiti<

        Juu kyllä olen ja aina ihan persaukinen. Eli saan liian vähän palkkaa. Toimin metalliteollisuudessa.


      • Anonyymi
        Pikku-pirpana kirjoitti:

        Juu kyllä olen ja aina ihan persaukinen. Eli saan liian vähän palkkaa. Toimin metalliteollisuudessa.

        No mutta hei. Minäkin aikoinaan olin kobolttitehtaalla.
        Toki silloin kuuluin kemian liittoon, mutta metalliahan se kobolttikin on.

        >simiti<


    • Huonothan noi on, mutta palkan pienuus ei suomen oloissa ole ongelma, vaan kustannusten suuruus. Parhaiten sen näkee rakentamisessa, missä ansaitsee noin 2500 kuussa ja silti asuntojen hinnat on korkeita ja julkiset verovaroin tehdyt hankkeet myös kalliita. Rakentaminen on työvoima valtaista eli noin puolet talon kuluista menee palkkoihin. Lisäksi materiaalit on kotimaista tuotantoa, vain pieniä osioita, ikkunalasia, uretaania, laatat tulee ulkomailta, eli sielläkin suunnassa on epäsuhtaa. Tasapainoisessa taloudessa palkan suuruudella ei ole merkitystä, ainoastaan sillä, että kulut ja tuotot on tasoissa.

    • Lamat tulevat ja menevät lähes vallitsevasta politiikasta riippumatta.
      Kaaosteoria selittää talouden vaihteluita paremmin kuin politiikka.
      Usassa on puuvillan hinnasta pitkät tilastot ja siellä sen hintaan oli sisällissodalla pienempi vaikutus kuin kaaosteorian mukaisella vaihtelulla.

      (vallitseva politiikka voi kuitenkin helpottaa tai pahentaa kutakin lamaa)

      • Anonyymi

        Nykyinen tuleva lama on ihan täysin oikeiston aiheuttama epävarmuus ulkomaisten sijoittajien kannalta.

        Jotain johtopäätöksiä olisi kannattanut tehdä, kun ulkomailla nimitettiin meidän äärioikeistolainen hallitus kauhukabinetiksi.

        Vajakkihallitus runnoo kuitenkin väkisin lakeja, jotka vievät Suomen syvemmälle lamaan, jonka itse aiheuttavat.

        Oikeisto ei koskaan ole tajunnut valtiontaloudesta yhtään mitään.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nykyinen tuleva lama on ihan täysin oikeiston aiheuttama epävarmuus ulkomaisten sijoittajien kannalta.

        Jotain johtopäätöksiä olisi kannattanut tehdä, kun ulkomailla nimitettiin meidän äärioikeistolainen hallitus kauhukabinetiksi.

        Vajakkihallitus runnoo kuitenkin väkisin lakeja, jotka vievät Suomen syvemmälle lamaan, jonka itse aiheuttavat.

        Oikeisto ei koskaan ole tajunnut valtiontaloudesta yhtään mitään.

        >simiti<

        Kun on omaisuutta suvulla riittävästi, pääsee uralla eteenpäin ja merkittävään virkaan. Näin kertyy meriittejä, vaikka ymmärrystä asioista ei olisi. Ja matka vain jatkuu esteittä erillaisten kokeilujen parissa, kun ei itseltä osata edes vaatia asiantuntijoiden kuuntelua.

        Vuosisadan järkyttävin hallitus! Luulin j, että Sipilä oli suurin fiasko, mutta tämä konklaavi ottaa pohjat.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun on omaisuutta suvulla riittävästi, pääsee uralla eteenpäin ja merkittävään virkaan. Näin kertyy meriittejä, vaikka ymmärrystä asioista ei olisi. Ja matka vain jatkuu esteittä erillaisten kokeilujen parissa, kun ei itseltä osata edes vaatia asiantuntijoiden kuuntelua.

        Vuosisadan järkyttävin hallitus! Luulin j, että Sipilä oli suurin fiasko, mutta tämä konklaavi ottaa pohjat.

        Pitää muistaa, että istuva hallitus on kautta aikojen ollut aina se kehnoin ikinä.
        Samoin oli myös edellisen kohdalla.


      • buddy-love kirjoitti:

        Pitää muistaa, että istuva hallitus on kautta aikojen ollut aina se kehnoin ikinä.
        Samoin oli myös edellisen kohdalla.

        Olen tästä samaa mieltä osittain minusta edellinenkin pahimmaisesta päästä . Onneksi olet olemassa.


      • Anonyymi
        buddy-love kirjoitti:

        Pitää muistaa, että istuva hallitus on kautta aikojen ollut aina se kehnoin ikinä.
        Samoin oli myös edellisen kohdalla.

        Pyh. Olet täysin väärässä edellinen hallitus säilytti enemmistön kannatuksen loppuun asti. Vaikka Suomeakin koetteli ennennäkemättömät globaalit kriisit.

        Nykyinen hallitus nauttii vain pienen osan luottamusta ja hekin junttimaisina haluavat sahata omaa oksaa.

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pyh. Olet täysin väärässä edellinen hallitus säilytti enemmistön kannatuksen loppuun asti. Vaikka Suomeakin koetteli ennennäkemättömät globaalit kriisit.

        Nykyinen hallitus nauttii vain pienen osan luottamusta ja hekin junttimaisina haluavat sahata omaa oksaa.

        >simiti<

        Moneen kertaan luin mielipiteitä, että myös edellinen oli kaikkein kehnoin.
        Sama myös sitä edeltävän kohdalla.
        Ja vielä noita edeltävän.

        Meillä on perinteenä pitä istuvaa hallitusta aina kehnoimpana.


    • Anonyymi

      Mielestäni duunareiden palkat yleensäkin on liian suuria verraten lukeneisiin ja fiksuihin ihmisiin nähden.

      • Anonyymi

        Onko todellakin fiksua väittää itseään älykkääksi, jos ei rajoittuneena kykene tekemään duunarin hommia?

        Onhan näitä ylimielisiä "lukeneita" tullut nähtyä. Muistan kun pomoni meni kerran meidän kahvitauolla salaa kokeilemaan duunarihommia.

        Kun tulimme kahvitauolta pomo ihan paniikissa siellä selitteli, ettei tiennyt mitä tapahtui, mutta koko pakkauslinja on nyt ihan jumissa.

        Vilkaisin pikaisesti ja taputin pomoa olkapäälle, jotta rauhottuu. Näpyttelin hetken aikaa ja linjasto rytkähti käyntiin.

        Pomo vain heitti hanskat lattiallle, huusi ettei vtu ole totta ja lähti koppiinsa mököttämään.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko todellakin fiksua väittää itseään älykkääksi, jos ei rajoittuneena kykene tekemään duunarin hommia?

        Onhan näitä ylimielisiä "lukeneita" tullut nähtyä. Muistan kun pomoni meni kerran meidän kahvitauolla salaa kokeilemaan duunarihommia.

        Kun tulimme kahvitauolta pomo ihan paniikissa siellä selitteli, ettei tiennyt mitä tapahtui, mutta koko pakkauslinja on nyt ihan jumissa.

        Vilkaisin pikaisesti ja taputin pomoa olkapäälle, jotta rauhottuu. Näpyttelin hetken aikaa ja linjasto rytkähti käyntiin.

        Pomo vain heitti hanskat lattiallle, huusi ettei vtu ole totta ja lähti koppiinsa mököttämään.

        >simiti<

        Joskus unohtuu se tärkein, ainakin tuotantolaitoksissa.
        Raha tulee tuotannosta, muut työtehtävät ovat vain tukitoimintoja.

        Ei se palavereissa istuminen ole tuottavaa, ei siitä asiakas ole valmis maksamaan. Asiakas on valmis maksamaan laadukkaista itselleen soveltuvista tuotteista joita saa oikeaan aikaan.

        Mitä tuohon tarvitaan?

        Myynti joka osaa myydä palveluja ja tuotteita tiedostaen mitä oma yritys on kykenevä tekemään.
        Tarvitaan R&D joka tekee alkutyön.
        Tarvitaan laatuosasto, joka tarkastaa onko tuotteen tai palvelun prosessi sellainen että se täyttää asiakkaan vaatimukset.
        Tarvitaan asiakaspalvelu joka keskustelee asiakkaan kanssa tarpeista, kysyy myös tyytyväisyyttä.

        Tämän kaiken jälkeen tarvitaan toimiva tuotanto, ottaen huomioon myös materiaalien ostovirtaus suhteessa lähtevään tuotteeseen.
        Usein asiakas on valmis maksamaan vain tuotteesta, ei palavereista tai muustakaan turhasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus unohtuu se tärkein, ainakin tuotantolaitoksissa.
        Raha tulee tuotannosta, muut työtehtävät ovat vain tukitoimintoja.

        Ei se palavereissa istuminen ole tuottavaa, ei siitä asiakas ole valmis maksamaan. Asiakas on valmis maksamaan laadukkaista itselleen soveltuvista tuotteista joita saa oikeaan aikaan.

        Mitä tuohon tarvitaan?

        Myynti joka osaa myydä palveluja ja tuotteita tiedostaen mitä oma yritys on kykenevä tekemään.
        Tarvitaan R&D joka tekee alkutyön.
        Tarvitaan laatuosasto, joka tarkastaa onko tuotteen tai palvelun prosessi sellainen että se täyttää asiakkaan vaatimukset.
        Tarvitaan asiakaspalvelu joka keskustelee asiakkaan kanssa tarpeista, kysyy myös tyytyväisyyttä.

        Tämän kaiken jälkeen tarvitaan toimiva tuotanto, ottaen huomioon myös materiaalien ostovirtaus suhteessa lähtevään tuotteeseen.
        Usein asiakas on valmis maksamaan vain tuotteesta, ei palavereista tai muustakaan turhasta.

        En tiedä miten ja miksi, mutta tuli yksi tapaus mieleen. Piti mennä varastolle uudelleentarroittamaan tynnyreitä.

        Toki menimme vieressä sijaitsevan konttorin kautta, koska siellä sijaitsee kaakaoautomaatti. Ilmainen toki.

        Siellä konttorin tyttö huusi, hei tulkaa katsoon, tuolta tulee työmiehiä!
        Yllättäen koko konttorin naiset olivat kahvitunnilla, kun saavuimme paikalle.

        Nooh otimme kaakaokupilliset automaatista enkä minä vanhana työntekijänä juurikaan hätkähtänyt jutuista, mutta työparinani olevalla kesämiehellä rupesi kovasti korvia kuumottamaan.

        Jännää, että työyhteisöissä kuitenkin monesti heitellään juttua, mitä ei tuntemattomassa seurassa tehtäisi.

        Eikä se ole mielestäni huono asia. Konttorin tytöt hallitsivat varaston keskusradiotakin. Pyysin heitä laittamaan ysäriä, jotta voin tverkata tarroja vaihtaessani.

        Tuumasivat vain, että kunhan lupaat. Mutta laittoivat silti. Toki pidin lupaukseni ja osa konttorin naisista punasteli, kun lähdimme takaisin omalle osastolle.

        Pomo tuumasi, että mitä vtu te taas ootte tehnyt, kun muita ei enää haluta tohon hommaan?

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko todellakin fiksua väittää itseään älykkääksi, jos ei rajoittuneena kykene tekemään duunarin hommia?

        Onhan näitä ylimielisiä "lukeneita" tullut nähtyä. Muistan kun pomoni meni kerran meidän kahvitauolla salaa kokeilemaan duunarihommia.

        Kun tulimme kahvitauolta pomo ihan paniikissa siellä selitteli, ettei tiennyt mitä tapahtui, mutta koko pakkauslinja on nyt ihan jumissa.

        Vilkaisin pikaisesti ja taputin pomoa olkapäälle, jotta rauhottuu. Näpyttelin hetken aikaa ja linjasto rytkähti käyntiin.

        Pomo vain heitti hanskat lattiallle, huusi ettei vtu ole totta ja lähti koppiinsa mököttämään.

        >simiti<

        Kyllä duunarin hommia pystyy moni tekemään ja useampi paremmin. Duunaria, vaikka olisi tuottamaton, huono ja saamaton on lähes mahdoton potkaista pois paremman työntekijän tieltä. Siihen pitäisi saada muutos.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus unohtuu se tärkein, ainakin tuotantolaitoksissa.
        Raha tulee tuotannosta, muut työtehtävät ovat vain tukitoimintoja.

        Ei se palavereissa istuminen ole tuottavaa, ei siitä asiakas ole valmis maksamaan. Asiakas on valmis maksamaan laadukkaista itselleen soveltuvista tuotteista joita saa oikeaan aikaan.

        Mitä tuohon tarvitaan?

        Myynti joka osaa myydä palveluja ja tuotteita tiedostaen mitä oma yritys on kykenevä tekemään.
        Tarvitaan R&D joka tekee alkutyön.
        Tarvitaan laatuosasto, joka tarkastaa onko tuotteen tai palvelun prosessi sellainen että se täyttää asiakkaan vaatimukset.
        Tarvitaan asiakaspalvelu joka keskustelee asiakkaan kanssa tarpeista, kysyy myös tyytyväisyyttä.

        Tämän kaiken jälkeen tarvitaan toimiva tuotanto, ottaen huomioon myös materiaalien ostovirtaus suhteessa lähtevään tuotteeseen.
        Usein asiakas on valmis maksamaan vain tuotteesta, ei palavereista tai muustakaan turhasta.

        Moi. Olen puuseppä.

        Olen varastomies. Olen trukkikuski. Olen R&D. Olen suunnittelija. Olen tekninen piirtäjä. Olen myyjä. Olen ostovastaava. Olen laatuosasto. Olen puuseppä. Olen pintakäsittelijä. Olen kasaaja. Olen pakkaaja. Olen kuljettaja. Olen asiakaspalvelija. Olen asentaja. Olen huoltomies. Olen siivooja. Olen mekaanikko. Olen .. voi jumalauta sentään... palomies jos sitä tarvii olla. Toivottavasti ei enää toista kertaa.

        Et sinä tarvi yritystä.

        Sinä tarvit puusepän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moi. Olen puuseppä.

        Olen varastomies. Olen trukkikuski. Olen R&D. Olen suunnittelija. Olen tekninen piirtäjä. Olen myyjä. Olen ostovastaava. Olen laatuosasto. Olen puuseppä. Olen pintakäsittelijä. Olen kasaaja. Olen pakkaaja. Olen kuljettaja. Olen asiakaspalvelija. Olen asentaja. Olen huoltomies. Olen siivooja. Olen mekaanikko. Olen .. voi jumalauta sentään... palomies jos sitä tarvii olla. Toivottavasti ei enää toista kertaa.

        Et sinä tarvi yritystä.

        Sinä tarvit puusepän.

        14€/tunti.

        Rakkaudesta lajiin vissiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joskus unohtuu se tärkein, ainakin tuotantolaitoksissa.
        Raha tulee tuotannosta, muut työtehtävät ovat vain tukitoimintoja.

        Ei se palavereissa istuminen ole tuottavaa, ei siitä asiakas ole valmis maksamaan. Asiakas on valmis maksamaan laadukkaista itselleen soveltuvista tuotteista joita saa oikeaan aikaan.

        Mitä tuohon tarvitaan?

        Myynti joka osaa myydä palveluja ja tuotteita tiedostaen mitä oma yritys on kykenevä tekemään.
        Tarvitaan R&D joka tekee alkutyön.
        Tarvitaan laatuosasto, joka tarkastaa onko tuotteen tai palvelun prosessi sellainen että se täyttää asiakkaan vaatimukset.
        Tarvitaan asiakaspalvelu joka keskustelee asiakkaan kanssa tarpeista, kysyy myös tyytyväisyyttä.

        Tämän kaiken jälkeen tarvitaan toimiva tuotanto, ottaen huomioon myös materiaalien ostovirtaus suhteessa lähtevään tuotteeseen.
        Usein asiakas on valmis maksamaan vain tuotteesta, ei palavereista tai muustakaan turhasta.

        "Raha tulee tuotannosta, muut työtehtävät ovat vain tukitoimintoja."

        Näkökulma on rajoittunut. Pelkkä tuotantofunktio ei tuota rahaa. Myönnät itsekin, ettei pelkkä tuotanto riitä. R&D ja myynti ovat elintärkeitä, mutta niin ovat myös hallinto, johto ja omistajat. Raha ei liiku senttiäkään ilman hallintoa. Ilman johtoa kaikki säheltäisivät omiaan. Omistajat kantavat taloudellisen riskin.

        "Myynti joka osaa myydä palveluja ja tuotteita tiedostaen mitä oma yritys on kykenevä tekemään."

        Ajattelitko, että tämän tiedostamisen saa aikaiseksi ilman palavereissa istumista? 🤔

        🦄


    • Sehän riippuu ihan työehtosopimuksesta. Kulutustavarateollisuudessa kumissa taitaa olla parhaat palkat ja temussa heikoimmat. Isossa kemiassa on todennäköisesti korkeammat kuin kemian lähialoilla. - Puusta ja paperiteollisuudesta en tiedä mitään, mutta aina niistä on työnantaja valittanut, että liian korkeita ovat.

      • Puu alalla on hyvät palkat, jos kyse on jostain prosessista, esim. vaneri tai paperi, jossa myöskään palkan osuus lopputuotteesta ei ole suuri. Mä tein josku jonkin aikaan puusepän teollisuudessa sisustus osia, joissa käsityötä oli huomattavasti enemmän. Niin siellä puolen palkat oli tosi matalalla, jopa meidän raksa alaa alempana. Pari tuntia viikossa joutu tekeen ylitöitä, että pysy samalla ansiotasolla.


      • JeroP kirjoitti:

        Puu alalla on hyvät palkat, jos kyse on jostain prosessista, esim. vaneri tai paperi, jossa myöskään palkan osuus lopputuotteesta ei ole suuri. Mä tein josku jonkin aikaan puusepän teollisuudessa sisustus osia, joissa käsityötä oli huomattavasti enemmän. Niin siellä puolen palkat oli tosi matalalla, jopa meidän raksa alaa alempana. Pari tuntia viikossa joutu tekeen ylitöitä, että pysy samalla ansiotasolla.

        Suomalaisesta käsityöstä todellakin maksetaan liian vähän, on kyse sitten kovista tai pehmeistä materiaaleista, mitä työstetään. Käsityöläiset voivat tuskin pyytää materiaaleista maksua, jos haluavat saada täällä tuotteitaan myydyksi. - Tuntipalkkoja ei voi edes laskea. - Se on todella harmillista, koska kuitenkin mieluummin minäkin suosin Suomalaista kädentaitoa, enkä pelkästään jotain aasialaista..


      • Anonyymi

        Silloin 10 vuotta sitten mun peruspalkka oli 17,9€ tunti.
        Käsittääkseni se ei juurikaan ole hirmuisesti noussut. Sen sijaan tulos- ja tuotantopalkkioita on vähennetty.

        Tuo kallis työntekijä on täysin urbaania legendaa. Aikoinaan. Kun Jim Mooney nosti palkat kohdilleen ja arvosti työmiestä, totesi kerran, että on mukavaa yrittää Suomessa, kun on niin halpaa.

        Suomen äärioikeiston valehtelut on siis kumottu ja valheeksi todettu ihan oikean kapitalistin toimesta. Junttimaalaiset ei silti tajuu ja mölisee.

        >simiti<


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silloin 10 vuotta sitten mun peruspalkka oli 17,9€ tunti.
        Käsittääkseni se ei juurikaan ole hirmuisesti noussut. Sen sijaan tulos- ja tuotantopalkkioita on vähennetty.

        Tuo kallis työntekijä on täysin urbaania legendaa. Aikoinaan. Kun Jim Mooney nosti palkat kohdilleen ja arvosti työmiestä, totesi kerran, että on mukavaa yrittää Suomessa, kun on niin halpaa.

        Suomen äärioikeiston valehtelut on siis kumottu ja valheeksi todettu ihan oikean kapitalistin toimesta. Junttimaalaiset ei silti tajuu ja mölisee.

        >simiti<

        Olet tyypillinen kommarirotta, viimeiset työkokemukset 10 vuoden takaa. Älä turhaan sossuttelija kommentoi työnteosta mitään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Silloin 10 vuotta sitten mun peruspalkka oli 17,9€ tunti.
        Käsittääkseni se ei juurikaan ole hirmuisesti noussut. Sen sijaan tulos- ja tuotantopalkkioita on vähennetty.

        Tuo kallis työntekijä on täysin urbaania legendaa. Aikoinaan. Kun Jim Mooney nosti palkat kohdilleen ja arvosti työmiestä, totesi kerran, että on mukavaa yrittää Suomessa, kun on niin halpaa.

        Suomen äärioikeiston valehtelut on siis kumottu ja valheeksi todettu ihan oikean kapitalistin toimesta. Junttimaalaiset ei silti tajuu ja mölisee.

        >simiti<

        Peruskemian teollisuudessa TVL5 tuntipalkka ilman vuorolisiä ja tuotantopalkkioita näyttää olevan 17,14- 18,25 ja huhtikuun alusta se nousee 50-60 sentillä.


    • Anonyymi

      KAIKKI TIENAAVAT ENEMPI
      MUTTA SAAVAT RAHALLA VÄHEMPI.
      KUN AIVAN REHELLISIÄ OLEMME, NIIN SANNA MARIN, KOKONAISVALTAISESTI AJALLA HINNAT KAIKKI HUOMATTAVASTI NOUSIVAT, JOPA KOLMINKERTAISIKSI.
      MIKÄ TEKEE KÖYHISTÄ JA PIENITULOISISTA ENTISTÄ KÖYHEMPIÄ.
      SILLE EI VOIDA TEHDÄ YHTÄÄN MITÄÄN, SE ON SAAVUTETTU ETUUS.
      VASEMMISTOLAISET PITÄVÄT KÖYHÄT KÖYHINÄ JA PAMPUT RIKKAINA, HALONEN.
      VAIN RAKENTEITA UUSIMALLA JA VAIN OIKEISTON JOHDOLLA.
      VOIDAAN NOSTAA KÖYHIEN ELINTASOA JA PARANTAA OLOJA PIENITULOISTEN.
      RAHAA LAPPAMALLA JA VELKAA OTTAMALLA KÖYHIEN JA PIENITULOISTEN ASEMAA PAHENNETAAN VAIN ENTISESTÄÄN JA HINNA NOUSEVAT.

    • Anonyymi

      Täälläkin joku tosikkopaska täysin huumorintajuton kusipää kiljuu ja yrittää saada muutkin omaan ahtaaseen ja tylsään kusipääkuplaansa.

      Ei, ei niin. Se paskanaama ei edes tajua omaa sekoiluaan ja narsistipaskana ihmettelee, miksi on yksin.

      Äänestää persuja, joka on hänen lisäksi myös syyttämässä muita omista sekoiluistaan.

      Nyt joku juntti kiljuu, kun kirjoitin persuista. Johtuisikohan kuitenkin persujen omasta sekoilusta???? Pellejuntti persujen puolustaja vailla ajatuksia.

      >simiti<

      • Anonyymi

        En jaksanut lukea koko ketjua, tämä saman pauhaaminen alkaa riittää.

        Sinun viimeinen puheenvuoro kyllä kertoo, että et pysty asialla puolustamaan mielipidettäsi, kun erimielisiä pitää haukkua ja pilkata. Ei tuo mitä sanot tässä viimeisessä puheenvuorossa kerro kuin, että keskustelukyvyt on huonot.

        Btw: työelämä ja yritysten taloudelliset reunaehdot on muuttuneet paljon 10-20 vuodessa.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2552
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      304
      2289
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2103
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1804
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1717
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      4
      1678
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1570
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1387
    9. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1383
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      7
      1351
    Aihe