Hei! Miten toimii sanojen huvittavat käännökset. Siis ei ole tarkoitus kääntää ulkomaiselle kielelle tai päinvastoin, vaan suomeksi.
Esimerkiksi näin: Arska tehtaalla--> terska ahtaalla.
Eli tiedän vain sanoja joita olen kuullut, mutta haluisin itse tehdä myöskin hauskoja käännöksiä. Olisiko joku kuka voisi kertoa miten ja mistä tavuista niitä pitää vaihdella tai jotain?
Kiitos!!!
Suomalaisten sanojen pilakäännökset suomeksi
8
338
Vastaukset
- Anonyymi
Onollut piha liukas, pulu kaatuu.
- Anonyymi
Ei pulu kaadu, koska pululla on kannukset.
Ja vielä aerodynamiikkaa: Pulun kaartaessa pulu myös kallistuu.
- Anonyymi
Vanhasta kansanperinteestä löytyy ohjeeksi, että on vaan pantava älli kurisemaan ja tussi pihisemään.
- Anonyymi
Löytyy kirja jossa näitä selitetään.
Kirjoittaja: Jussi Hämäläinen,
Sanamuunnokset, häipyvät tavut ja kultaiset esimerkit. - Anonyymi
Kuivaan tassut - taivaan kussut.
- Anonyymi
Kävin viime syksynä ystäväni Olli Kuhdan kanssa Nokian suunnalla Sorvan kylässä etsimässä harvinaisia pärvän kyitä. Ruska oli pasahtanut maahan ja pärvän kyyt talviunilla. Mutala - Kalkku välillä oli maastossa niin pahoja kuravalleja, ettei pyörällä huristellen yli päässyt.
Erotessamme kävimme vielä baarissa syömässä Vihtorin letut, jonka jälkeen Olli Kuhta jäi rautatieasemalle vilkuttamaan murheellisesti erotessamme.
Pasi Kuikka.- Anonyymi
Ja suomeksi?
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensi kesänä
Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta703540Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.
Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa1483463Tukalaa kuumuutta
Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh463312- 532759
- 322016
Okei, myönnetään,
Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘301942- 481676
Et siis vieläkään
Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k401665Mihin hävisi
Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä961625- 391390