Vastakkainasettelun aika.

Aika vastakkainajettelemaksi menee tää maa nyt...🤔

Ja pahinta on se, että jossainvaiheessa jokaisen pitäisi miettiä, että kummalle puolelle asetut?

Mistä tiedät, mikä on sun "puoli"?

Kun "joku" taho tulee ovelle kysymään mielipidettäsi "rynkyn" kanssa...saattaa sillä otsaanosoitettuna tulla "puolenvalinta selväksi".

Ei olla kaukana 1918 hommista enää... veikkaan. 🤔

301

3652

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Elämä. Sen jatkuminen on se oma puoli. Loppu viimeksi se on se valinta. Se, että se jatkuu. Ei ole muuta oikeaa puolta. Ja koittaa varmistaa. Sen jatkuminen niilläkin. Joita ympärillä on. Tosipaikan tullen. Jokainen on saman paikan edessä.

      • Helppoahan se on, kun tiedät, että tuohon satsaan...tuo on se mun juttu...

        Mutta vastakkainasettelun aikana ei kysytä kuin että oletko puolella vai vastaan?

        Keskustelut unohdetaan...


      • Anonyymi

        💰💰💰

        Kokoomus ja EK aina työntekijöiden kimpussa

        Olisivat keskittyneet saamaan investointeja suomeen joilla saadaan niitä uusia työpaikkoja.

        Työntekijät ne tuloksen tekee yhtiöille.
        Tottakai se on duunari vika kun kapitalisti ei rikastu vauhdilla

        Äänestä SDP työläinen et ole moni miljonääri kokoomuslainen yritystukiloinen


      • Anonyymi

        Oletko työläinen tuölöisperhestä bai momimiljonääri
        Sehönse ouolesimkeetoo siyyen kun eikastut voit vaihtaa puolueyya
        Kuten minä kin tee n nyt vaan 200 000t tilillä om talo ja masstoausto
        Velaton kin olen ei tatvii töissä kaydä mutta olen SDP kanataja


      • Anonyymi kirjoitti:

        💰💰💰

        Kokoomus ja EK aina työntekijöiden kimpussa

        Olisivat keskittyneet saamaan investointeja suomeen joilla saadaan niitä uusia työpaikkoja.

        Työntekijät ne tuloksen tekee yhtiöille.
        Tottakai se on duunari vika kun kapitalisti ei rikastu vauhdilla

        Äänestä SDP työläinen et ole moni miljonääri kokoomuslainen yritystukiloinen

        Ei tänne kukaan investoi, eikä kannatakkaan.

        Syksyllä on uudet lakot tiedossa.

        Ja taas joku paperitehdas ajetaan alas...🙄

        Tappiot on miljoonia ja lisäksi työpaikkoja vaan häviää lisää...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko työläinen tuölöisperhestä bai momimiljonääri
        Sehönse ouolesimkeetoo siyyen kun eikastut voit vaihtaa puolueyya
        Kuten minä kin tee n nyt vaan 200 000t tilillä om talo ja masstoausto
        Velaton kin olen ei tatvii töissä kaydä mutta olen SDP kanataja

        Kirjoitustaidosta päätellen olet sossuturvalla elävä vihervasemmistolainen koulupudokas.😂


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei tänne kukaan investoi, eikä kannatakkaan.

        Syksyllä on uudet lakot tiedossa.

        Ja taas joku paperitehdas ajetaan alas...🙄

        Tappiot on miljoonia ja lisäksi työpaikkoja vaan häviää lisää...

        Jep ja ainoat jotka hurraavat tuota ovat vihervasemmistolaisia putinin kätyreitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        💰💰💰

        Kokoomus ja EK aina työntekijöiden kimpussa

        Olisivat keskittyneet saamaan investointeja suomeen joilla saadaan niitä uusia työpaikkoja.

        Työntekijät ne tuloksen tekee yhtiöille.
        Tottakai se on duunari vika kun kapitalisti ei rikastu vauhdilla

        Äänestä SDP työläinen et ole moni miljonääri kokoomuslainen yritystukiloinen

        Vain naurettava petetty reppana äänestää Tytti Tuppuraista tai Antti Lindmania, jotka ovat kusettaneet aina köyhiä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko työläinen tuölöisperhestä bai momimiljonääri
        Sehönse ouolesimkeetoo siyyen kun eikastut voit vaihtaa puolueyya
        Kuten minä kin tee n nyt vaan 200 000t tilillä om talo ja masstoausto
        Velaton kin olen ei tatvii töissä kaydä mutta olen SDP kanataja

        Vielä kun olisit oppinut kirjoittamaan jossain vaiheessa niin vois joku lukea ja ymmärtääkin sepustuksias!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain naurettava petetty reppana äänestää Tytti Tuppuraista tai Antti Lindmania, jotka ovat kusettaneet aina köyhiä!

        Parempi sekin kuin nyt tämän nykyisen hallituksen tekemät leikkaukset. Viime hallitus ei kuitenkaan leikannut kelan tuista eikä lapsiperheiltä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi sekin kuin nyt tämän nykyisen hallituksen tekemät leikkaukset. Viime hallitus ei kuitenkaan leikannut kelan tuista eikä lapsiperheiltä.

        Kelan tuella elävät saati lapsiperheet eivät ole mitään sellaisia henkilöitä tai ryhmiä jotka pitäisi jättää aina leikkausten ulkopuolelle. Ette ilmeisesti edes ymmärrä miksi leikkauksia tehdään. Heiltä leikataan jotka syövät eniten valtion kassasta. Omillaan toimeentulevilta ei ole mitään leikattavaa, koska eivät syö yhteistä varallisuuttamme vaan päinvastoin he tuovat rahaa siihen kirstuun.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko työläinen tuölöisperhestä bai momimiljonääri
        Sehönse ouolesimkeetoo siyyen kun eikastut voit vaihtaa puolueyya
        Kuten minä kin tee n nyt vaan 200 000t tilillä om talo ja masstoausto
        Velaton kin olen ei tatvii töissä kaydä mutta olen SDP kanataja

        Kukahan tuostakin ottaa sdlvää


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei tänne kukaan investoi, eikä kannatakkaan.

        Syksyllä on uudet lakot tiedossa.

        Ja taas joku paperitehdas ajetaan alas...🙄

        Tappiot on miljoonia ja lisäksi työpaikkoja vaan häviää lisää...

        30 vuotta kuunnellu tuota samaa virttä että mainehaitta milloin mistäkin syystä ettei kukaan invastoi ..vaihtakaa jo levyä ja firmat ruvekkaa tekeen töitä sen eteen että investoidaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain naurettava petetty reppana äänestää Tytti Tuppuraista tai Antti Lindmania, jotka ovat kusettaneet aina köyhiä!

        Kyllä ne kusettajat löytyy persuista ja kokkareista..Ilman sosiaaludemokraatteja tekisittä vielä kuyspäiväsiä työ viikoja ...ilman kesälomia..klman äitiyslomia ym...mutta eihän tämä nyky polvi tiiä muuta kuin persujen meuhkaamisen sosiaalisessa mediassa ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä kun olisit oppinut kirjoittamaan jossain vaiheessa niin vois joku lukea ja ymmärtääkin sepustuksias!

        Kekkonen ei huolinu kokkareita hallitukseen koska ne vie Suomen perikatoon.Tosi on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelan tuella elävät saati lapsiperheet eivät ole mitään sellaisia henkilöitä tai ryhmiä jotka pitäisi jättää aina leikkausten ulkopuolelle. Ette ilmeisesti edes ymmärrä miksi leikkauksia tehdään. Heiltä leikataan jotka syövät eniten valtion kassasta. Omillaan toimeentulevilta ei ole mitään leikattavaa, koska eivät syö yhteistä varallisuuttamme vaan päinvastoin he tuovat rahaa siihen kirstuun.

        Kapitalisti puhuu..kylmä sydän.Miksiköhän nuo firmat ei palkkaa työvoimaa enemmän ja kokoaikaista työtä.Kerro sie kun tunnut olevan niin viisas.Ihmiset joutuu tekemään useampaa työtä että pärjäävät.Nythän Satonenki mainostaa toimeentulotukea jos ei työllä elä..eikö se toimeentulotukikin ole valtiolta pois.


    • Anonyymi

      Sivistymätöntä että muunmuassa lakkovahdit esiintyy punaisine hihamerkkeineen. No putinin sakkiahan tuo on, sillä kukaan muu ei hyödy vihervassareiden lakkoilusta kuin venäjä. Samaa sakkia ovat myös jotka haluavat pitää venäjän rajat auki. En anna minkäänlaista arvoa tuolle roskasakille.
      Vastaus kysymykseesi ja myös Marinin vuosi sitten esittämään kysymykseen oletko puolesi valinnut joten kyllä.
      Valkoinen hihamerkki menisi minun käsivarteen jos sosialistit tuota haluaa ja näkyvät kahtiajaollaan haluavan.

      • No hyvä jos sulle asia on selkeää..


        Kaikille ei...🤔


      • Anonyymi

        Olivat aivan kauheita partoineen lakkovahdit. HÄPESIN!


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No hyvä jos sulle asia on selkeää..


        Kaikille ei...🤔

        Itse Porvari mutta en ole niin hullu että sotimaan alkaisin ellei pakoteta.

        KilttiMies


    • Olen jotenkin välttynyt koko tältä lakkohässäkältä. Mistä tässä nyt oikein kapinoidaan näin niin kuin pähkinänkuoressa?

      • Anonyymi

        Demokraattisesti äänestetyn hallituksen kaatamiseksi. Ei mitään muuta syytä tuossa ole eli sopii kysyä paljonko kreml maksaa ay liikkeille sisäisestä riidan lietsonnasta?


      • Anonyymi

        Kävit kuitenkin äänestämässä. Etkö seuraa seuraamuksia?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävit kuitenkin äänestämässä. Etkö seuraa seuraamuksia?

        En käynyt..

        Mutta minusta nykyinen systeemi on demokraattisesti haluttu. Turha kenenkään vinkua, jos he säätävät lakeja nyt...😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kävit kuitenkin äänestämässä. Etkö seuraa seuraamuksia?

        Naah. Äänelläni ei ollut mitään vaikutusta mihinkään. Yhteiskunta saa romahtaa ihan rauhassa.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        En käynyt..

        Mutta minusta nykyinen systeemi on demokraattisesti haluttu. Turha kenenkään vinkua, jos he säätävät lakeja nyt...😁

        Li Andersson on kuitenkin sun ykkösjuttu.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Li Andersson on kuitenkin sun ykkösjuttu.

        Luulin, että multa oli kysytty. 😁

        Joo, Li Andersson on ihan fiksu nainen, hyväntahtoinen jne. Olisi vaan saanut miettiä enempi ja rehellisemmin mistä raha kaikkkeen kivaan saadaan. 😁

        Paljon fiksumpi kuin se entinen urheiluministeri, se grafiittityyppi, mikäs se olikaan? 🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        En käynyt..

        Mutta minusta nykyinen systeemi on demokraattisesti haluttu. Turha kenenkään vinkua, jos he säätävät lakeja nyt...😁

        Pääsivät valtaan, koska valehtelivat ennen vaaleja.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Pääsivät valtaan, koska valehtelivat ennen vaaleja.

        No luulisi näkyvän nyt kovassa opposition kannatuksen kasvussa sitten...

        Taitaa vain olla oikeistolaisin kepu nousussa.... Sdp taitaa vaan sukeltaa lisää...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No luulisi näkyvän nyt kovassa opposition kannatuksen kasvussa sitten...

        Taitaa vain olla oikeistolaisin kepu nousussa.... Sdp taitaa vaan sukeltaa lisää...

        No ei kyllä ihan noinkaan.

        https://yle.fi/a/74-20078055


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Li Andersson on kuitenkin sun ykkösjuttu.

        Li on kyllä yksi, joka tätä maata haluaa kaataa? Sitä en kyllä ymmärrä miksi hän sen tekee!


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No luulisi näkyvän nyt kovassa opposition kannatuksen kasvussa sitten...

        Taitaa vain olla oikeistolaisin kepu nousussa.... Sdp taitaa vaan sukeltaa lisää...

        Ei Kepu ole oikeisto... vaan ne normaalit ihmiset.. te puhutte ihan ihme juttuja täällä palstalla. Ei Sdp edusta mitään Venäjän mallia.. kokoomushan se on lähin puolue kuten "yhtenäinen Venäjä puolue", mutta turha verrata tai lokeroida ihmisiä Suomessa mihkään, kun meillä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei Kepu ole oikeisto... vaan ne normaalit ihmiset.. te puhutte ihan ihme juttuja täällä palstalla. Ei Sdp edusta mitään Venäjän mallia.. kokoomushan se on lähin puolue kuten "yhtenäinen Venäjä puolue", mutta turha verrata tai lokeroida ihmisiä Suomessa mihkään, kun meillä ei ole mitään tekemistä minkään kanssa.

        No kepu on yrittäjähenkisesti oikeistoonpäin enemmän kuin vaikka sdp.

        Sdp on suomalaisista puolueista eneten ollut kallellaan Venäjäänpäin. Koivisto ja tämä Norosta selvinnyt Halonen oli paljon sinnepäin kallellaan, puhumatta Lipposesta, joka tahkosi miljoonia yrityksellään lobbaamassa kaasuputkea. Kepustakin Aho muummoassa tais olla jossain Venäjän pankkkihommissa mukana...

        Ei se politiikkasuuntaus niinkään, vaan selkeästi se Venäjän raha näkyi ainakin selkeästi Suomen poliittisessa ilmapiirissä. Venäjälle ei ole merkitystä mitä vastakkainasettelua ja mitä kautta saa muihin maihin aikaiseksi, kunhan saa. Koivistokin kielti järjestään tutkimasta, minne NL;n kommunistisen puolueen tukirahat hävisivät...
        Tiitisen listaa ei haluta paljastaa jne.

        Venäjän vaikuttamista poliittisissa ja jopa ammatti-/työnantajaliitoissa ei haluta tuoda päivänvaloon. Eikä ihmisiä, millä on ollut yhteyksiä Venäjään. Ja ihan yli puoluerajojen...


      • Anonyymi
        Palstakamu kirjoitti:

        Naah. Äänelläni ei ollut mitään vaikutusta mihinkään. Yhteiskunta saa romahtaa ihan rauhassa.

        MILLOIN TULET


      • Anonyymi kirjoitti:

        MILLOIN TULET

        Kiitos mutta en ole seksuaalisesti kiinnostunut sinusta.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No kepu on yrittäjähenkisesti oikeistoonpäin enemmän kuin vaikka sdp.

        Sdp on suomalaisista puolueista eneten ollut kallellaan Venäjäänpäin. Koivisto ja tämä Norosta selvinnyt Halonen oli paljon sinnepäin kallellaan, puhumatta Lipposesta, joka tahkosi miljoonia yrityksellään lobbaamassa kaasuputkea. Kepustakin Aho muummoassa tais olla jossain Venäjän pankkkihommissa mukana...

        Ei se politiikkasuuntaus niinkään, vaan selkeästi se Venäjän raha näkyi ainakin selkeästi Suomen poliittisessa ilmapiirissä. Venäjälle ei ole merkitystä mitä vastakkainasettelua ja mitä kautta saa muihin maihin aikaiseksi, kunhan saa. Koivistokin kielti järjestään tutkimasta, minne NL;n kommunistisen puolueen tukirahat hävisivät...
        Tiitisen listaa ei haluta paljastaa jne.

        Venäjän vaikuttamista poliittisissa ja jopa ammatti-/työnantajaliitoissa ei haluta tuoda päivänvaloon. Eikä ihmisiä, millä on ollut yhteyksiä Venäjään. Ja ihan yli puoluerajojen...

        Ihmeen vanhaa historiaa toistelet. Mihin Marinin unohdit? Hyvin paljon muuta edusti edellisten ajoista. Harmi ettei kriisien takia ehtinyt muuta. Olisi pitänyt jättää yritykset tukematta ja sairaanhoitajat palkitsematta, mitä kyllä yrittikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Li Andersson on kuitenkin sun ykkösjuttu.

        Li Andersson on parasta mitä eduskunnasta löytyy.


    • Anonyymi

      Selviytyminen, elämä, niiden puolella olen. Tuskin sen "rynkyn" osoittelijan puolella olen, mutta pakkotilanteessa osaan näytellä.

      - Sheena

    • Anonyymi

      Natsismi nostaa päätään, eikä sitä kukaan edes huomaa, samaa mitä natsi-Saksassa 1930-luvulla?
      Paljon yhtäläisyyksiä.
      Haetaan "vihollista" omasta kansasta, Saksassa ne olivat juutalaiset, Suomessa AY-väki?
      Ulkoisia uhkia, Natsi Saksassa ne olivat Ranska ja Englanti, Suomessa Venäjä?

      Tämä vain sen vuoksi koska pääomat ovat keikauttaneet hyvinvoinnin omista käsistään toisaalle?
      Haetaan vihollisia, omasta kansasta ja ulkopuolisista. Syynä se etteivät kansalaiset huomaisi tilanteen olevan ihan omaa kyvyttömyyttä?

      Ja sitten on kaiken maailman Disset, jotka puhuvat enemmän mitä tekevät.

      Oletko Disse saanut elämäsi aikana ketään tyytyväiseksi?
      Omaa itseäsi lukuun ottamatta?

      AV

      • Anonyymi

        Sopii huomauttaa, että natseja kaikkialla etenkin poliittisessa ja ideologisessa vastapuolessa näkevät vain vihervassarit ja Putinin kremli.
        Tämän kummankin öyhösakin harhat ovat saaneet jo Ukrainan kansan kärsimään ja täällä halutaan Suomen kansan kärsivän näiden natsittelijoiden takia.


      • Anonyymi

        Meinaan vain sitä ettei kansainvälisesti, tai edes kansallisesti riitä persujen tai Dissen aivoitukset oikein mistään?
        Mitä Disse olisi kokenut elämässään? Kävellyt samoja vanhempiensa silotettuja katuja? Ympäristössä jossa olisi saanut ns. "hyvän duunin" ja ei olisi vaihtanut työpaikkaa viimeiseen 5 vuoteen, kun muuta ei olisi saanut?

        Disse on luuseri, joka kuvittelee olevansa kuningas?!
        Mene ja arvioi itsesi työmarkkinoilla, saat varmasti parempaa palkkaa:)
        Disse on mielestäni pienen paikkakunnan taannuttama idiootti, ei sen kummoisempaa:)

        Monesko työpaikka on menossa+??+

        Halloo, elämä on muutakin mitä sinun housut!!!

        AV


      • Enpä yllättynyt, että Av heräisi tähän. 😁

        Mistä muuten natsismi lähti liikkeelle? Alisteisen ksnsan lietsomisesta...

        Mistä Stalinismi lähti? Ihan samasta..

        Mistä luulisi nytten tänä päivänä kaiken lähtevän?

        Populistisesta alisteellisuudesta...

        Okei, persut teki sen, mutta ne oli kirjanneet ohjrlmaansa yrittäjäystävällisyyttä ja nyt ovat kakkospuolue hallituksessa.

        Mutta yllärinä... vasemmisto ei saa kannatusta Suomessa kaikesta tapahtuvasta huolimatta, vaan käyrä on yhä alaspäin...

        Ja noihin henkilökohtaisiin kyssäreihin...

        Olen saanut...montakin. 😊

        Tyytyväisyys ei ole tae jatkuvuudelle lopulta. Sinä varmaan koet sen niin, mutta ihmisiin vaikuttaa monet asiat...ei vain tyytyväisyys johonkin yksittäiseen asiaan. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Enpä yllättynyt, että Av heräisi tähän. 😁

        Mistä muuten natsismi lähti liikkeelle? Alisteisen ksnsan lietsomisesta...

        Mistä Stalinismi lähti? Ihan samasta..

        Mistä luulisi nytten tänä päivänä kaiken lähtevän?

        Populistisesta alisteellisuudesta...

        Okei, persut teki sen, mutta ne oli kirjanneet ohjrlmaansa yrittäjäystävällisyyttä ja nyt ovat kakkospuolue hallituksessa.

        Mutta yllärinä... vasemmisto ei saa kannatusta Suomessa kaikesta tapahtuvasta huolimatta, vaan käyrä on yhä alaspäin...

        Ja noihin henkilökohtaisiin kyssäreihin...

        Olen saanut...montakin. 😊

        Tyytyväisyys ei ole tae jatkuvuudelle lopulta. Sinä varmaan koet sen niin, mutta ihmisiin vaikuttaa monet asiat...ei vain tyytyväisyys johonkin yksittäiseen asiaan. 😁

        Kuule Disse, olen paljon nähnyt ylempi toimihenkilö joka ihmettelee sinun, "duunarin asennetta".
        Voit toki olla paras maailmassasi, tuskin edes Savossa.

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuule Disse, olen paljon nähnyt ylempi toimihenkilö joka ihmettelee sinun, "duunarin asennetta".
        Voit toki olla paras maailmassasi, tuskin edes Savossa.

        AV

        Ole ylrmpi tahi alempi...😂

        Mutta naurettava olet silti...😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ole ylrmpi tahi alempi...😂

        Mutta naurettava olet silti...😁

        Syystä etä, teitä duunareita olen opettanut kolmessa maassa.
        Oletko jotenkin parempi mitä toiset?'Tuskin, kysymys on vain siitä ettei ketään kiinnosta ottaa Dissen työpaikkaa. Tämä on totuus.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Syystä etä, teitä duunareita olen opettanut kolmessa maassa.
        Oletko jotenkin parempi mitä toiset?'Tuskin, kysymys on vain siitä ettei ketään kiinnosta ottaa Dissen työpaikkaa. Tämä on totuus.

        Ja huomaan, että olet kiinnostunut Kiinaan. 😃

        Helpointa...😁

        Sieltä vaikka vaimokin....😂


      • Anonyymi kirjoitti:

        Meinaan vain sitä ettei kansainvälisesti, tai edes kansallisesti riitä persujen tai Dissen aivoitukset oikein mistään?
        Mitä Disse olisi kokenut elämässään? Kävellyt samoja vanhempiensa silotettuja katuja? Ympäristössä jossa olisi saanut ns. "hyvän duunin" ja ei olisi vaihtanut työpaikkaa viimeiseen 5 vuoteen, kun muuta ei olisi saanut?

        Disse on luuseri, joka kuvittelee olevansa kuningas?!
        Mene ja arvioi itsesi työmarkkinoilla, saat varmasti parempaa palkkaa:)
        Disse on mielestäni pienen paikkakunnan taannuttama idiootti, ei sen kummoisempaa:)

        Monesko työpaikka on menossa ??

        Halloo, elämä on muutakin mitä sinun housut!!!

        AV

        Höpäjätkö kiihkoissais mulle?

        Edellisessä työpaikassa ennen tätä 10 v ja tässä 11 vuotta jo....

        Voisin keksiä jonkun konsulttihomman, mut se kuuĺlostaa keksityĺle...😁

        Maailmahan muuttuu...katselen. 😃


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meinaan vain sitä ettei kansainvälisesti, tai edes kansallisesti riitä persujen tai Dissen aivoitukset oikein mistään?
        Mitä Disse olisi kokenut elämässään? Kävellyt samoja vanhempiensa silotettuja katuja? Ympäristössä jossa olisi saanut ns. "hyvän duunin" ja ei olisi vaihtanut työpaikkaa viimeiseen 5 vuoteen, kun muuta ei olisi saanut?

        Disse on luuseri, joka kuvittelee olevansa kuningas?!
        Mene ja arvioi itsesi työmarkkinoilla, saat varmasti parempaa palkkaa:)
        Disse on mielestäni pienen paikkakunnan taannuttama idiootti, ei sen kummoisempaa:)

        Monesko työpaikka on menossa ??

        Halloo, elämä on muutakin mitä sinun housut!!!

        AV

        Oletko kännissä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuule Disse, olen paljon nähnyt ylempi toimihenkilö joka ihmettelee sinun, "duunarin asennetta".
        Voit toki olla paras maailmassasi, tuskin edes Savossa.

        AV

        Höpö höpö. Tällä palstalla kuka vaan voi olla vaikka tossun pohjakumin paistaja voi olla ettet ole ylemp. toimihenkilöä nähnytkään.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ole ylrmpi tahi alempi...😂

        Mutta naurettava olet silti...😁

        Selkeästi AV on vetänyt kännit.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ja huomaan, että olet kiinnostunut Kiinaan. 😃

        Helpointa...😁

        Sieltä vaikka vaimokin....😂

        On jo. Kiinasta. Ainakin entinen.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Höpäjätkö kiihkoissais mulle?

        Edellisessä työpaikassa ennen tätä 10 v ja tässä 11 vuotta jo....

        Voisin keksiä jonkun konsulttihomman, mut se kuuĺlostaa keksityĺle...😁

        Maailmahan muuttuu...katselen. 😃

        Tuo tyypillistä ihmisille kenen lomat ovat juuri loppuneet: ne räyhää netissä kun töissään eivät voi :D
        Do not care.


      • Anonyymi

        Suomessa syylliseksi luetaan työttömät ja muut köyhät jotka joutuvat valtion tukia käyttämään selvitäkseen elämästä hengissä. Edes sairaseläkkeellä olevat eivät välty tuolta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suomessa syylliseksi luetaan työttömät ja muut köyhät jotka joutuvat valtion tukia käyttämään selvitäkseen elämästä hengissä. Edes sairaseläkkeellä olevat eivät välty tuolta.

        Töihin meno voi helpottaa tilannetta. Ylekin esitti jotain itkevää naista joka valitti" ettei enää raha riitä mihinkään ja asumiseen helsingissä ja että pakko mennä töihin"😂
        Tuohan on juuri se juttu ja näkyy hallituksen ajama asia toimivan.👍


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo tyypillistä ihmisille kenen lomat ovat juuri loppuneet: ne räyhää netissä kun töissään eivät voi :D
        Do not care.

        Miksi mun pitäis töissä räyhätä?

        Parempihan on sanoa suoraan asia, kun tunteet ei myllää ja tehdä se oikeastaan vaikka sähköpostin kautta. Siinä jää todiste kummallekin. 😊


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Enpä yllättynyt, että Av heräisi tähän. 😁

        Mistä muuten natsismi lähti liikkeelle? Alisteisen ksnsan lietsomisesta...

        Mistä Stalinismi lähti? Ihan samasta..

        Mistä luulisi nytten tänä päivänä kaiken lähtevän?

        Populistisesta alisteellisuudesta...

        Okei, persut teki sen, mutta ne oli kirjanneet ohjrlmaansa yrittäjäystävällisyyttä ja nyt ovat kakkospuolue hallituksessa.

        Mutta yllärinä... vasemmisto ei saa kannatusta Suomessa kaikesta tapahtuvasta huolimatta, vaan käyrä on yhä alaspäin...

        Ja noihin henkilökohtaisiin kyssäreihin...

        Olen saanut...montakin. 😊

        Tyytyväisyys ei ole tae jatkuvuudelle lopulta. Sinä varmaan koet sen niin, mutta ihmisiin vaikuttaa monet asiat...ei vain tyytyväisyys johonkin yksittäiseen asiaan. 😁

        TOISEKSI MINA TARVITSEN TUPAKKAA


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Höpäjätkö kiihkoissais mulle?

        Edellisessä työpaikassa ennen tätä 10 v ja tässä 11 vuotta jo....

        Voisin keksiä jonkun konsulttihomman, mut se kuuĺlostaa keksityĺle...😁

        Maailmahan muuttuu...katselen. 😃

        TUO SITA ENNEN MINULLE PUHELIN JA TUPAKAT


    • Anonyymi
    • Tokkopa menee.

      Vaikka Suomi keskimäärin valtiona ja kansakuntana on varsin tasainen ja sinällään myös tylsä sekä harmaa, niin aina täällä välillä hiukan (sisäisesti) kuohuu ja tuulee. No nyt on sellainen aika, hiukan kuohuu ja tuulee. Ennen pitkää nuo toistensa silmille sylkevät isot lapset rauhoittuvat ja sitten jatketaan taas elämää, luultavasti melko tasaista elämää, noin isossa kuvassa.

      Toki jos oikein etsimällä haluaa etsiä, niin olemme sotaa haluava natsivaltio ja ainoa mikä kelpaa, on fasistinen Suomen kuningaskunta (eli diktatuuri...), jahka ensin on niistetty Karjala plus toinen mokoma Venäjältä ja siinä sivussa alistettu Baltia Suomen kuningaskunnan ruhtinaskunniksi sekä näytetty EU:lle ruskeaa donitsia.

      Joo, kannattaa ryystää toisenakin aamuna aamukahvit ihan rauhassa ja miettiä, että jaksaisiko tänään siivota vai tiskata. Vaiko vain palstailla.

      • Tässä on parisen vuotta sitten lyöty märkä rätti monien naamoille...mm. minun suhteessa vaikka Venäjään...

        Parisen vuotta siitä höhöilyistä tai mitä sit lieneekään Koronaan...

        Pahimmat viitisen vuotta ever...🙄

        Mä ehkä jotenkin käsitän hommelit, selvìn jne...mutta ympärille kun katselee, niin ei ihan sille näytä...🙄

        Enkä tarkoita tätä palstaa...🙄


      • Disseisback kirjoitti:

        Tässä on parisen vuotta sitten lyöty märkä rätti monien naamoille...mm. minun suhteessa vaikka Venäjään...

        Parisen vuotta siitä höhöilyistä tai mitä sit lieneekään Koronaan...

        Pahimmat viitisen vuotta ever...🙄

        Mä ehkä jotenkin käsitän hommelit, selvìn jne...mutta ympärille kun katselee, niin ei ihan sille näytä...🙄

        Enkä tarkoita tätä palstaa...🙄

        Toivon toki tuota: "menenee ohi ajallaan"-juttua...Odotsn sitä toki...🙄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tässä on parisen vuotta sitten lyöty märkä rätti monien naamoille...mm. minun suhteessa vaikka Venäjään...

        Parisen vuotta siitä höhöilyistä tai mitä sit lieneekään Koronaan...

        Pahimmat viitisen vuotta ever...🙄

        Mä ehkä jotenkin käsitän hommelit, selvìn jne...mutta ympärille kun katselee, niin ei ihan sille näytä...🙄

        Enkä tarkoita tätä palstaa...🙄

        Dissen tulisi päästä hoitoon, jo yleisesti tunnetuista yhteiskunnallisista syistä.
        Mies jauhaa jotain päissään, eikä itse ole juurikaan minkään toteuttajaksi?!

        Se että tekee itselleen talon ja kaivaa maakellariaan, se ei tee Suomesta yhtään sen parempaa. Mikäs Disse sen tekisi? PS. Muista laittaa ne rahat ex:n tilille mitä jo sovitte, ei ole näkynyt:)

        Mutta, ex on ihan mulkku:)

        Disse by Finland?
        Ihme olio, haastaa vain paskaa nykyisin yksinäisyydessään, onko niin?
        Disse, mene itseesi jos olet yksinäinen, ei kai tuollaisesta tyypistä kukaan "oikeasti pidä".?

        Onko se totuus näin? Voi olla myös kuvitelmaa!

        AV


      • Anonyymi kirjoitti:

        Dissen tulisi päästä hoitoon, jo yleisesti tunnetuista yhteiskunnallisista syistä.
        Mies jauhaa jotain päissään, eikä itse ole juurikaan minkään toteuttajaksi?!

        Se että tekee itselleen talon ja kaivaa maakellariaan, se ei tee Suomesta yhtään sen parempaa. Mikäs Disse sen tekisi? PS. Muista laittaa ne rahat ex:n tilille mitä jo sovitte, ei ole näkynyt:)

        Mutta, ex on ihan mulkku:)

        Disse by Finland?
        Ihme olio, haastaa vain paskaa nykyisin yksinäisyydessään, onko niin?
        Disse, mene itseesi jos olet yksinäinen, ei kai tuollaisesta tyypistä kukaan "oikeasti pidä".?

        Onko se totuus näin? Voi olla myös kuvitelmaa!

        AV

        Vetäisehän inhalaattoristasi pikku siivu. Rauhoitu ja pysy henkseleissäsi. 😁

        Minähän nykyään en maksa exälleni penniäkään. Vaan maksan suoraan lapselle. Ja se on jees...kerrankin. Exäkin maksaa, sovitusti. 😊

        Joku aika sitten lähetin Kelalle liitteenä alkuperäisen sopimuksen, missä oli minun, exän ja sopivan osapuolen (lastensuojeluviranomainen) allekirjoitus, että kuka maksaa ja mitä.

        Exän ei makssnut omaa osuuttaan joulukuulta 2023, joten Kela maksaa ja exä neuvottelee sen instanssin kanssa jatkosta..

        Tyttö oli kuukaisia ilman äitinsä tukea, mikä hälld kuuluu...mutta hyvin selvisi. 😁
        Nyt tavallaan saa ekstraa...Kela hoitaa. Kyseleehän se yhtä jos toista eksältä...mutta voi voi...


      • Disseisback kirjoitti:

        Tässä on parisen vuotta sitten lyöty märkä rätti monien naamoille...mm. minun suhteessa vaikka Venäjään...

        Parisen vuotta siitä höhöilyistä tai mitä sit lieneekään Koronaan...

        Pahimmat viitisen vuotta ever...🙄

        Mä ehkä jotenkin käsitän hommelit, selvìn jne...mutta ympärille kun katselee, niin ei ihan sille näytä...🙄

        Enkä tarkoita tätä palstaa...🙄

        No meillä on iso näkemysero tässä. Tai ehkä ennemminkin asenne-ero. Mun mielestä tässä on elelty varsin vaiheikkaita vuosia viime aikoina ja niillä on ollut kaikenlaisia vaikutuksia/seurauksia eri tahoille, mutta ne ovat myös olleet aika mielenkiintoisia ja ihmismieltä hyvin esille piirtäviä vuosia. Mun silmissä viimeiset viisi vuotta ovat olleet "vain" aika mielenkiintoisia.

        Ja ettei nyt tunnu hyväosaisten hyminältä, niin sinä aikana on tullut ero, kupsahti kissa, kupsahti pari tuttua, firmassa on ovi käynyt ja muuta arkista vastoinkäymistä. Mutta ei niissäkään mitään erityistä sinällään ole, ihan vain elämää, sitä joka jaksaa yllättää vähän väliä, yleensä juuri silloin kun ei olis niin väliksi yllättää.

        Ja mitä Venäjään tulee, niin en ole ollut varsinaisesti yllättynyt sen valtion sekoilusta. Sen sijaan moni venäläinen on sama kuin ennenkin. Niin myös mun naapurit, mitä niitä nyt on, kolme pariskuntaa ja yksi yksin asuva. Ihan samoja kuin ennenkin. Eli nyt valtiot kinaa, eivät ihmiset niinkään.


      • Disseisback kirjoitti:

        Toivon toki tuota: "menenee ohi ajallaan"-juttua...Odotsn sitä toki...🙄

        No en voi luvata mitään muuta, kuin että menee se ohi aikanaan. Luultavasti meidän elinaikanamme, mutta ellei, niin eipä se sitten enää meitä kosketa, joten ihan sama siinä tapauksessa. Tai ei ehkä ihan sama, mutta en jaksa olla huolissani sellaisesta tulevaisuudesta, johon en isommin voi vaikuttaa ja johon en ainakaan tule osallistumaan, se tulevaisuus on muiden murhe.


      • randombypasser kirjoitti:

        No meillä on iso näkemysero tässä. Tai ehkä ennemminkin asenne-ero. Mun mielestä tässä on elelty varsin vaiheikkaita vuosia viime aikoina ja niillä on ollut kaikenlaisia vaikutuksia/seurauksia eri tahoille, mutta ne ovat myös olleet aika mielenkiintoisia ja ihmismieltä hyvin esille piirtäviä vuosia. Mun silmissä viimeiset viisi vuotta ovat olleet "vain" aika mielenkiintoisia.

        Ja ettei nyt tunnu hyväosaisten hyminältä, niin sinä aikana on tullut ero, kupsahti kissa, kupsahti pari tuttua, firmassa on ovi käynyt ja muuta arkista vastoinkäymistä. Mutta ei niissäkään mitään erityistä sinällään ole, ihan vain elämää, sitä joka jaksaa yllättää vähän väliä, yleensä juuri silloin kun ei olis niin väliksi yllättää.

        Ja mitä Venäjään tulee, niin en ole ollut varsinaisesti yllättynyt sen valtion sekoilusta. Sen sijaan moni venäläinen on sama kuin ennenkin. Niin myös mun naapurit, mitä niitä nyt on, kolme pariskuntaa ja yksi yksin asuva. Ihan samoja kuin ennenkin. Eli nyt valtiot kinaa, eivät ihmiset niinkään.

        En mä tuon sanomasi perusteella hätkähtänyt yhtään...

        Enkä koe olevani eri mieltä....

        Ehkä huomioin jutut eritavoin vaan..

        1918 tapahtumiin tuskin kukaan halusi... niihin ajauduttiin. 🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        En mä tuon sanomasi perusteella hätkähtänyt yhtään...

        Enkä koe olevani eri mieltä....

        Ehkä huomioin jutut eritavoin vaan..

        1918 tapahtumiin tuskin kukaan halusi... niihin ajauduttiin. 🤔

        1918, Suomeen rantautuivat natsit Saksasta?!


      • Mikä pitäisi koskea?

        Ehkä se, että exä ei hoida velvollisuuksiian kuin mä. Koettaa jopa omata lapseltaan keplotella velvollisuuksistaan jotain...mut vielä pääsin väliin...😁

        Opetin pitämään puoliaan, vaikka pääsin vielä väliin nyt...

        Ja toisaalta muksuja opettaa hyvin toi exä... että elä luota kenrnkään sanaan. 😃

        Vaadi oikeutesi, näytä sopimusta ja elä usko tämäntyyppisiin höpöjuttuihin. Totuus on oikeaa ja konkreettista. 😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        1918, Suomeen rantautuivat natsit Saksasta?!

        Vai 1918 jääneet venäläiset?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mikä pitäisi koskea?

        Ehkä se, että exä ei hoida velvollisuuksiian kuin mä. Koettaa jopa omata lapseltaan keplotella velvollisuuksistaan jotain...mut vielä pääsin väliin...😁

        Opetin pitämään puoliaan, vaikka pääsin vielä väliin nyt...

        Ja toisaalta muksuja opettaa hyvin toi exä... että elä luota kenrnkään sanaan. 😃

        Vaadi oikeutesi, näytä sopimusta ja elä usko tämäntyyppisiin höpöjuttuihin. Totuus on oikeaa ja konkreettista. 😁

        Oma ajatus on joskus väärä, useimmissa tapauksissa näin myös on.


      • Disseisback kirjoitti:

        En mä tuon sanomasi perusteella hätkähtänyt yhtään...

        Enkä koe olevani eri mieltä....

        Ehkä huomioin jutut eritavoin vaan..

        1918 tapahtumiin tuskin kukaan halusi... niihin ajauduttiin. 🤔

        No ei tässä ole sota, ulkoinen tai sisällis vielä lähelläkään. 1918 oli täysin eri tilanne Suomen suuriruhtinaskunnassa ja muualla lähialueilla. Mutta jos löydät jostain Leninin v2, niin sitten ehkä voisin vähän huolestuakin.


      • randombypasser kirjoitti:

        No ei tässä ole sota, ulkoinen tai sisällis vielä lähelläkään. 1918 oli täysin eri tilanne Suomen suuriruhtinaskunnassa ja muualla lähialueilla. Mutta jos löydät jostain Leninin v2, niin sitten ehkä voisin vähän huolestuakin.

        Naapurista...

        Väitätkö, ettei itärajan tuoltapuolen ole tänne vaikutettu meidän itsemme kautta?


      • Disseisback kirjoitti:

        Naapurista...

        Väitätkö, ettei itärajan tuoltapuolen ole tänne vaikutettu meidän itsemme kautta?

        No sanopa sinä se itse, oletko vaikuttunut Venäjän toimien johdosta? Päätä pensaaseen? Aseita ja ammuksia kellariin? 1000 tölkkiä hernekeittoa maakellariin? Lakkoaaltoa pystyyn Venäjän tueksi?


      • randombypasser kirjoitti:

        No sanopa sinä se itse, oletko vaikuttunut Venäjän toimien johdosta? Päätä pensaaseen? Aseita ja ammuksia kellariin? 1000 tölkkiä hernekeittoa maakellariin? Lakkoaaltoa pystyyn Venäjän tueksi?

        No onko kaikki niin selkeää? Tätä jonkun Harmiksen tai Simitin rummutusta?

        Mieti joitain sellaisia "avustuksia" savia Ay-pomoja tänään" vaiķka...

        Mistä tiedät kaikkea duunarina?

        Äänestät "ruualla".


      • Disseisback kirjoitti:

        No onko kaikki niin selkeää? Tätä jonkun Harmiksen tai Simitin rummutusta?

        Mieti joitain sellaisia "avustuksia" savia Ay-pomoja tänään" vaiķka...

        Mistä tiedät kaikkea duunarina?

        Äänestät "ruualla".

        On, kaikki on hyvin selkeää. Eikä mua kiinnosta yhden aatteen hahmot ja niiden mielipiteet, vaikka voin toki niistäkin höpötellä.

        No maailma on täynnä vääryyksiä, hyvin erilaisia, mikä näkemys riippuu ihan siitä keneltä kysyy. Kun nyt mainitsit ay-pomot, niin yhtä hyvin voidaan kysyä, että mitäs kaikkea työnantajien edustajat ovat saaneet tiskin ali? Tai EK? Mietipä sitä. Niin kenet haluaisit ampua ensimmäisenä?

        Ei mun tartte tietää kaikkea, vaan riittävästi oman elämäni kannalta, niin että osaan tehdä itselleni sopivia valintoja. Muut ihmiset... No se on muiden ihmisten murhe, kas kun en minä voi koko kansakuntaa saatikka planeettaa pelastaa. Niin ei, ei kiinnosta, olkoon muut surkeita ja vääryyksiä kokeneita, jos itse niin haluavat.

        Millä ihmeen ruualla? Nyt sulla menee kyllä jutut niin punikkilinjaan, että olis ehkä paras herätä tähän päivään. Edelleen perustuslaki ja sitä myöten toimeentulotuki takaavat hengissä pysymisen Suomen kansalaisille, mutta eivät välttämättä uutta Teslaa.


      • randombypasser kirjoitti:

        On, kaikki on hyvin selkeää. Eikä mua kiinnosta yhden aatteen hahmot ja niiden mielipiteet, vaikka voin toki niistäkin höpötellä.

        No maailma on täynnä vääryyksiä, hyvin erilaisia, mikä näkemys riippuu ihan siitä keneltä kysyy. Kun nyt mainitsit ay-pomot, niin yhtä hyvin voidaan kysyä, että mitäs kaikkea työnantajien edustajat ovat saaneet tiskin ali? Tai EK? Mietipä sitä. Niin kenet haluaisit ampua ensimmäisenä?

        Ei mun tartte tietää kaikkea, vaan riittävästi oman elämäni kannalta, niin että osaan tehdä itselleni sopivia valintoja. Muut ihmiset... No se on muiden ihmisten murhe, kas kun en minä voi koko kansakuntaa saatikka planeettaa pelastaa. Niin ei, ei kiinnosta, olkoon muut surkeita ja vääryyksiä kokeneita, jos itse niin haluavat.

        Millä ihmeen ruualla? Nyt sulla menee kyllä jutut niin punikkilinjaan, että olis ehkä paras herätä tähän päivään. Edelleen perustuslaki ja sitä myöten toimeentulotuki takaavat hengissä pysymisen Suomen kansalaisille, mutta eivät välttämättä uutta Teslaa.

        En pyydäkään sua valitsemaan puolta...sehän tässä on ydinkysymys..ei ole kahta suuntaa.... lues toi otsikko....

        Ja mä puhun havainnoistsni, en mielipiteistäni.

        Mutta tarkoitin nälällä sitä, että sinne kumarretaan mikä ruokkii,.🙄

        Mua ja sua se ei koske... ehkä...mutta oon oĺlut tuossa myllyssä... mun piti ruokkii muitakin kuin itseäni...🙄


      • Disseisback kirjoitti:

        En pyydäkään sua valitsemaan puolta...sehän tässä on ydinkysymys..ei ole kahta suuntaa.... lues toi otsikko....

        Ja mä puhun havainnoistsni, en mielipiteistäni.

        Mutta tarkoitin nälällä sitä, että sinne kumarretaan mikä ruokkii,.🙄

        Mua ja sua se ei koske... ehkä...mutta oon oĺlut tuossa myllyssä... mun piti ruokkii muitakin kuin itseäni...🙄

        No et sä kyllä otsikossa ja oikeastaan koko aloituksessa muuta kysykään, kuin että onko jokainen jo valinnut puolensa. Niin luepa ihan itse aloitus otsikoineen uudelleen. Ja jos tarkoitit muuta kuin mitä siellä nyt lukee, niin sitten mietit ensi kerralla tarkemmin miten asiasi esität.

        Noin joka miljoonas ihminen osaa kunnolla irrottaa mielipiteensä siitä, miten kuvailee havaintojaan. Se tarkoittaa sitä, että Suomessa sellaisia ihmisiä on karkeasti kuusi kappaletta. Ja kaikki muut, minä myös, vedämme tavalla tai toisella kotiin päin. Kuulutko sinä tuohon luvattuun kuusikkoon, ei kotiin vetämistä? Vakuuta mut.

        Suomalaiset on niin uppiniskaisia paskiaisia, että ne ei kyllä pahemmin kumarra setelitukon perään, vaan ennemmin siirtyvät Kelan liksoille. Tai no se joku 20% duunaireista ei sitä tekisi, mutta karkeasti ottaen kaikille muille se on ihan validi vaihtoehto, jos ruvetaan TES-vittuilemaan. Kelan kirstu on pohjaton, niin ei ole haitaksi käyttää sitä, se on perustuslaissa taattu etuoikeus.

        No Kela kyllä ruokkii, olisi ruokkinut sut ja muut suut aikanaan, niin kyse kyllä luultavasti oli siitä omasta valinnastasi, että riittääkö se Kelan ruoka vai pitääkö omille kultanupuille saada parempaa. Jep, nimenomaan parempaa, se on valintakysymys, oli sen takana sitten vain paremman haluaminen tai vaikka ylpeys omasta elannosta.


      • randombypasser kirjoitti:

        No et sä kyllä otsikossa ja oikeastaan koko aloituksessa muuta kysykään, kuin että onko jokainen jo valinnut puolensa. Niin luepa ihan itse aloitus otsikoineen uudelleen. Ja jos tarkoitit muuta kuin mitä siellä nyt lukee, niin sitten mietit ensi kerralla tarkemmin miten asiasi esität.

        Noin joka miljoonas ihminen osaa kunnolla irrottaa mielipiteensä siitä, miten kuvailee havaintojaan. Se tarkoittaa sitä, että Suomessa sellaisia ihmisiä on karkeasti kuusi kappaletta. Ja kaikki muut, minä myös, vedämme tavalla tai toisella kotiin päin. Kuulutko sinä tuohon luvattuun kuusikkoon, ei kotiin vetämistä? Vakuuta mut.

        Suomalaiset on niin uppiniskaisia paskiaisia, että ne ei kyllä pahemmin kumarra setelitukon perään, vaan ennemmin siirtyvät Kelan liksoille. Tai no se joku 20% duunaireista ei sitä tekisi, mutta karkeasti ottaen kaikille muille se on ihan validi vaihtoehto, jos ruvetaan TES-vittuilemaan. Kelan kirstu on pohjaton, niin ei ole haitaksi käyttää sitä, se on perustuslaissa taattu etuoikeus.

        No Kela kyllä ruokkii, olisi ruokkinut sut ja muut suut aikanaan, niin kyse kyllä luultavasti oli siitä omasta valinnastasi, että riittääkö se Kelan ruoka vai pitääkö omille kultanupuille saada parempaa. Jep, nimenomaan parempaa, se on valintakysymys, oli sen takana sitten vain paremman haluaminen tai vaikka ylpeys omasta elannosta.

        Hassua että koet noin. 😀

        Mä oon täällä ehkä buustannut juuri näköistä linjaa ja sä vähän niinkuin snadisti kukkuut mulle. 😃

        Mutta tätä tämä on...asetetaan ihmiset vastakkain...toisiaan. 🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Hassua että koet noin. 😀

        Mä oon täällä ehkä buustannut juuri näköistä linjaa ja sä vähän niinkuin snadisti kukkuut mulle. 😃

        Mutta tätä tämä on...asetetaan ihmiset vastakkain...toisiaan. 🤔

        No mun pakko panna kampoihin. Ei ehkä muuten, mutta sun aloituksessa oli yksi mielipiteen tapainen "Ei olla kaukana 1918 hommista enää... veikkaan", kaikki muu oli ympäripyöreää höpinää vailla suuntaa. Mutta kun aloituksesta alkoi keskustelemaan, niin siellä takana oli kasoittain mielipiteitä, jotka tosin esitit keskustelun mittaan yhtä ympäripyöreästi kuin Paavo Väyrynen näkemyksensä puoluetukeen.

        Niin jos sulla on mielipide, esitä se selkeästi eläkä maalaile jotain universumin kuvia tai ala vasta myöhemmin, muiden mielipiteet kuultuasi, miinoittamaan keskustelua omilla näkemyksilläsi. Tai jos ei ole mielipidettä, niin senkin voi sanoa suoraan. Tosin ihminen jolla ei ole mielipidettä johonkin asiaan, valehtelee aina, paitsi ase ohimolla.

        Ja muuten, kun sitä puolta kyselit, niin millä puolella olet itse, omassa vastakkainasettelun teemassasi? Jos vastaat haavistolaisittain, että ihmisen puolella, niin pääset musta eroon pysyvästi.

        Ja tämä kaikki ystävyydellä, joskin suoraan.


      • randombypasser kirjoitti:

        No mun pakko panna kampoihin. Ei ehkä muuten, mutta sun aloituksessa oli yksi mielipiteen tapainen "Ei olla kaukana 1918 hommista enää... veikkaan", kaikki muu oli ympäripyöreää höpinää vailla suuntaa. Mutta kun aloituksesta alkoi keskustelemaan, niin siellä takana oli kasoittain mielipiteitä, jotka tosin esitit keskustelun mittaan yhtä ympäripyöreästi kuin Paavo Väyrynen näkemyksensä puoluetukeen.

        Niin jos sulla on mielipide, esitä se selkeästi eläkä maalaile jotain universumin kuvia tai ala vasta myöhemmin, muiden mielipiteet kuultuasi, miinoittamaan keskustelua omilla näkemyksilläsi. Tai jos ei ole mielipidettä, niin senkin voi sanoa suoraan. Tosin ihminen jolla ei ole mielipidettä johonkin asiaan, valehtelee aina, paitsi ase ohimolla.

        Ja muuten, kun sitä puolta kyselit, niin millä puolella olet itse, omassa vastakkainasettelun teemassasi? Jos vastaat haavistolaisittain, että ihmisen puolella, niin pääset musta eroon pysyvästi.

        Ja tämä kaikki ystävyydellä, joskin suoraan.

        Koko aloitukseni oli "haavistolainen" 😀

        Mä jossain asioissa itse olrn jotain "mieltä".

        Muttaet ehkä tajua mitä tään aloituksen pointi on...

        Ei tämä ole mun mielipide vaan huomio...

        Enkä mä tarvitse tähän, enkä muuhunkaan sun tukea, jos vedät omat linjasi, niin sit niiin. 😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        1918, Suomeen rantautuivat natsit Saksasta?!

        Se oli Keisarillinen Saksa 1918.. , koska Venäjän keisarikunta kaatui.. ei ne muuten olisi tulleet. Kommunistinen ajattelutapa tuli keskieuroopasta. He onnistuivat vain Venäjällä, koska ensimmäinen maailmansota oli niin julma.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Tässä on parisen vuotta sitten lyöty märkä rätti monien naamoille...mm. minun suhteessa vaikka Venäjään...

        Parisen vuotta siitä höhöilyistä tai mitä sit lieneekään Koronaan...

        Pahimmat viitisen vuotta ever...🙄

        Mä ehkä jotenkin käsitän hommelit, selvìn jne...mutta ympärille kun katselee, niin ei ihan sille näytä...🙄

        Enkä tarkoita tätä palstaa...🙄

        TUO MULLE TUPAKKAA


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Toivon toki tuota: "menenee ohi ajallaan"-juttua...Odotsn sitä toki...🙄

        IHANAA JOS TUOT


      • Anonyymi kirjoitti:

        IHANAA JOS TUOT

        En mä nyt enää lähde mihinkään sinkoilemaan. Kävin maalla metsikössä riehumassa 4 isoa koivua ja pari kuusta nurite, sekä karsin ja pätkin 3 m pätkiks. Nyt vaan odotellaan, tuleeko vielä noitia virpomaan.

        Äsken yksi iloinen pisamanaamainen pikkunoita kävi virpomassa. Onneksi hoksasin kaupasta käydä pikkusuklaamunia muutaman pussillisen. 😁


      • Disseisback kirjoitti:

        Koko aloitukseni oli "haavistolainen" 😀

        Mä jossain asioissa itse olrn jotain "mieltä".

        Muttaet ehkä tajua mitä tään aloituksen pointi on...

        Ei tämä ole mun mielipide vaan huomio...

        Enkä mä tarvitse tähän, enkä muuhunkaan sun tukea, jos vedät omat linjasi, niin sit niiin. 😊

        No noita linjoja riittää, itse kullakin erilaisia.

        En sinällään tajunnut pointtiasi, kuten edellä varsin kärkevästi ilmoitinkin, mutta ei sillä ole merkitystä sen kummemmin, kukin lukee tekstiä omilla linsseillään ja tulkinta on siten vapaata, vaikkakin pakollista, mutta kauniisti savolaisittain vastuu jää lukijalle, toki molempiin suuntiin.


    • Anonyymi
      • Joo... käy hyvin. 😃

        Mielellään kuuntrlen spotifystä...voi näpytellä samalla..😁


    • Anonyymi

      Judas Priest - Hell bent for leather ..."coming faster than shadow, as Maggie /Charlie passing onee an one to the ground".. .. niin vertauskuvaku Maggie = Charhels Manson..

      https://www.youtube.com/watch?v=YXJtz1TgmIM

    • Anonyymi

      Höpö höpö, turhaa draamailua taas.

      Ei olla lähimainkaan vuoden 1918 rähinöitä.

      Ja jos tiukaksi oikeasti menisi, niin suvusta löytyy toimintamalli. Ei osallistuttu edelliseenkään keskinäiseen rähinään.

      -keinovaginamies-

      • Ei osunut kohdille...


        Mun ukin piti valita puoli...onneks oli valkoinen, joka kysyi...ehkä oon olemassa siksi...🤔


      • Disseisback kirjoitti:

        Ei osunut kohdille...


        Mun ukin piti valita puoli...onneks oli valkoinen, joka kysyi...ehkä oon olemassa siksi...🤔

        Toinen ukki taas ei jotunut valitsemaan...🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei osunut kohdille...


        Mun ukin piti valita puoli...onneks oli valkoinen, joka kysyi...ehkä oon olemassa siksi...🤔

        Kyllä olisi osunut, mutta suomen rajat eivät olleet silloinkaan suljetut. Täältä pääsee pois ja tänne pääsee takaisin. Viisautta oli jo isovanhemmissa, ei he kansakunnan keskinäistä pöljäilyä jääneet kattelemaan.

        -keinovaginamies-


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä olisi osunut, mutta suomen rajat eivät olleet silloinkaan suljetut. Täältä pääsee pois ja tänne pääsee takaisin. Viisautta oli jo isovanhemmissa, ei he kansakunnan keskinäistä pöljäilyä jääneet kattelemaan.

        -keinovaginamies-

        No mä olen miettinyt psljon, että tietyt nykyisen Suomen etéen tehneet on uskoneet paljon kansaan...

        Ja onhan tää sisukasta pirulaista täynnä. 😃


        Mutta muut jos sotkee, niin jotkut unohtaa mistä lähdettin. 🙄

        Venäjän mielestä Venäjämielisenä ollaan Suoja....

        Kuka sinne hyöķkäisi nyt? 🤫

        Miksi?

        Mutta aina sinne on hyökätty....muuttaakseen ne fiksummiksi....

        Ei ne muutu kuin ignooraamalla kaikesta. 🤔


      • Anonyymi

        Keinovaginamies on oikeessa.

        Sama täällä. Iso-iso vanhemmat sanoi "emme ole kummankaan puolella" koska olivat torppareita. Ei mitään tekemistä minkään kanssa. Aivan turhia aatteita, olit sitten IKL tai SKPn edustaja. Ei ne meitä hetkauta, kun ollaan "keskeltä" kaikkien puolesta.


    • Anonyymi

      Vihervasemmisto on aina muiden taskuilla. Nyt niiden pitäisi hyväksyä demokraattisesti valitun hallituksen toimet siten, että myös vihervasemmisto antaisi jotain yhteisen hyvän eteen, kun rahat ei kertakaikkisesti riitä. Sehän ei tietenkään vihervasemmistolle käy.

      Itse olen jo asennoitunut siihen, että 85% julkisista viroista lomautetaan vähintään vuodeksi. Se ei edes näkyisi missään ja tehokkuus nousisi työtä tekevillä sillä puolella huomattavasti. Veronmaksajien pitää alkaa palkanmaksulakkoon näille syöttiläille.

      Jos sekään ei auta ja alkaa jakolinjat erottumaan entisestään, niin taitanee tulla sisällissodan uusinnat. Ja siinä tulee käymään kuten aikaisemmin. Ei sitäkään näet vaatimalla ja lakkoilemalla voiteta, vaan tekemällä ahkerasti yhteisen hyvän eteen töitä.

      • Niin. Jotenkin tuntuu itsestä aika kurjalle, että mitä kaikkea ollaankaan aikoinaan täällä rakennettu, niin sitten kaikki vaan sössitään jonkun vastakkainasettelun takia.

        1917-1970 Suomi teki kaikkea yhdessä ja kovasti. Varmaan oli apuja itä-naapurista...
        Viimeistään 1991 olisi pitänyt romuuttaa kaikki vanhat systeemit ja katsella muuallekin toisella intensiteetillä. Mutta Sdp etunenässä marssitti meitä vaan takaisin Venäjän suuntaan...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin. Jotenkin tuntuu itsestä aika kurjalle, että mitä kaikkea ollaankaan aikoinaan täällä rakennettu, niin sitten kaikki vaan sössitään jonkun vastakkainasettelun takia.

        1917-1970 Suomi teki kaikkea yhdessä ja kovasti. Varmaan oli apuja itä-naapurista...
        Viimeistään 1991 olisi pitänyt romuuttaa kaikki vanhat systeemit ja katsella muuallekin toisella intensiteetillä. Mutta Sdp etunenässä marssitti meitä vaan takaisin Venäjän suuntaan...

        Kekkosen jälkeistä mädätyksen aikaa elämme.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kekkosen jälkeistä mädätyksen aikaa elämme.

        Niin... jokainen on nähnyt, miten paljon Venäjä tänne vaikutti ja sitä ei ole vieläkään puhdistettu mitenkään...

        Maton alle lakaiseminen vaan jatkuu...


    • Anonyymi

      1918 tulivat ovelle. Isoisoisä livahti ikkunasta metsään. Isoisoeno rääkättiin hengiltä.

      Kaukana toisaalla isoisoäiti jakoi lapsilleen punaisen ja valkoisen kankaan palasen heiluteltavaksi sen mukaan kuka tuli vastaan.

      Ollaan me vielä aika kaukana. Ihmiset eivät vielä ymmärrä mitä tulee tapahtumaan. Kun joskus ymmärtävät, katsotaan sitten.

      xLiner

      • Säkin tykkäät vahvoista ja ääripäitten vastakkainasettelusta. Olet moottori..


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Säkin tykkäät vahvoista ja ääripäitten vastakkainasettelusta. Olet moottori..

        Äläpäs sano. Saattaisit yllättyä.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Äläpäs sano. Saattaisit yllättyä.

        xLiner

        Oot villitsijä...😃

        Mäkin villitsen, mut eri tavoin 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Oot villitsijä...😃

        Mäkin villitsen, mut eri tavoin 😁

        Enkä ole villitsijä. Joskus vähän provosoin, jos tuntuu ettei toinen näe asioita kuin ohuen pillin läpi..

        Mutta mielenkiintoista nähdä että ajattelet joskus inan eteenpäinkin. Foliohattuilu pitää mielen pirteänä.

        En usko täysimittaiseen sisällissotaan, mutta levottomuuksiin kyllä. En voi kuin ihmetellä nykyhallituksen touhuja, pelaavat r¥ssän pussiin.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enkä ole villitsijä. Joskus vähän provosoin, jos tuntuu ettei toinen näe asioita kuin ohuen pillin läpi..

        Mutta mielenkiintoista nähdä että ajattelet joskus inan eteenpäinkin. Foliohattuilu pitää mielen pirteänä.

        En usko täysimittaiseen sisällissotaan, mutta levottomuuksiin kyllä. En voi kuin ihmetellä nykyhallituksen touhuja, pelaavat r¥ssän pussiin.

        xLiner

        Hah😂
        Kyllä se on juurikin tuo demokraattisesti valittua hallitusta vastaan niskoittelu lakkoineen sitä mistä venäjä hyötyy sekä kahtiajaostanne jonka aloititte viime hallituskaudella.
        Teidän puolellehan venäjän rajojen auki pitäminenkin on tärkeää eli autatte täällä sisäisesti venäjää hybridisodassa suomea vastaan.
        Olette ja olet todella vastenmielisiä🤮


      • Anonyymi kirjoitti:

        Enkä ole villitsijä. Joskus vähän provosoin, jos tuntuu ettei toinen näe asioita kuin ohuen pillin läpi..

        Mutta mielenkiintoista nähdä että ajattelet joskus inan eteenpäinkin. Foliohattuilu pitää mielen pirteänä.

        En usko täysimittaiseen sisällissotaan, mutta levottomuuksiin kyllä. En voi kuin ihmetellä nykyhallituksen touhuja, pelaavat r¥ssän pussiin.

        xLiner

        Ai mitenkä?

        Muuttavat työmarkkinoita markkinavetoiseen malliin, eikä sosialistiseen kaikille kaikkea järjestelmään?

        Tuolla naapurissa juurikin valtio hoitaa kaiken... sitähän sinäkin ajat. Valtion ja yritysten pitäisi hoitaa tänne syntyneet...ja vähän muualta tulevatkin.

        Jos ollaan sitä länttä, niin sitten pitää ruveta elämäänkin kuin lännessä eletään.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ai mitenkä?

        Muuttavat työmarkkinoita markkinavetoiseen malliin, eikä sosialistiseen kaikille kaikkea järjestelmään?

        Tuolla naapurissa juurikin valtio hoitaa kaiken... sitähän sinäkin ajat. Valtion ja yritysten pitäisi hoitaa tänne syntyneet...ja vähän muualta tulevatkin.

        Jos ollaan sitä länttä, niin sitten pitää ruveta elämäänkin kuin lännessä eletään.

        Jos itänaapuria meinaat, niin siellähän valtio ei ole sosialistinen vaan äärioikeistolainen diktatuuri.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos itänaapuria meinaat, niin siellähän valtio ei ole sosialistinen vaan äärioikeistolainen diktatuuri.

        xLiner

        Niin... mutta sen sosialismin päälle se on rakennettu.

        Se muka välittää kansasta ja tekevät asioita muka kansan puolesta.

        Ukrainaankinhan ne hyökkäs "pelastamaan omaa kansaa"...

        Kas kun eivät jo uhkaile Suomen hallitustakin toimista kansaa vastaan...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin... mutta sen sosialismin päälle se on rakennettu.

        Se muka välittää kansasta ja tekevät asioita muka kansan puolesta.

        Ukrainaankinhan ne hyökkäs "pelastamaan omaa kansaa"...

        Kas kun eivät jo uhkaile Suomen hallitustakin toimista kansaa vastaan...

        Mikäs sulla nyt on? Sinähän hosaat kuin UuVatti konsanaan. Saitko potkut? Napsaako päihdepsykoosi? Vai juopotteletko?

        Äläkä nyt vetele vihreitä kuulia nenääs siellä, kuulostat vaan aika oudolta.

        Käyn vetämässä vielä pk-reenit puntin päälle, heippa!

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs sulla nyt on? Sinähän hosaat kuin UuVatti konsanaan. Saitko potkut? Napsaako päihdepsykoosi? Vai juopotteletko?

        Äläkä nyt vetele vihreitä kuulia nenääs siellä, kuulostat vaan aika oudolta.

        Käyn vetämässä vielä pk-reenit puntin päälle, heippa!

        xLiner

        Ei mitään noista...😊

        En tiedä mistään Uuvatista mitään...

        Mä meen laittaa koneellisen pyykkiä koneeseen.😊


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikäs sulla nyt on? Sinähän hosaat kuin UuVatti konsanaan. Saitko potkut? Napsaako päihdepsykoosi? Vai juopotteletko?

        Äläkä nyt vetele vihreitä kuulia nenääs siellä, kuulostat vaan aika oudolta.

        Käyn vetämässä vielä pk-reenit puntin päälle, heippa!

        xLiner

        Päiväkahvitreenit siis.


    • Anonyymi

      olen aika iloinen että pystyin kertomaan tuolle haaveilija39 tunteeni :D
      Jotta ei jää mysteerejä roikkumaan tavallaan.


      ..mutta mitä noista erikoisista jutuista kkk-bandidos, hells anfwels... ainoa mitä tiedän näistä on se että joku KKK;n on näille kuitenkin jengeille kaikisra korkein...

      • Hyvä. Vielä kun opit vastaamaan kirjoitustesi tuumauksiin olis huikeaa. 😂


    • Anonyymi

      Minulla onkin aika hyvä tuollainen AMD = Advancd Microedevicesx & MicroStar -Induztries gradiikkajuttu hydraviasion on sekä on myös MSI Afterburber jolla voi säätä'ä portaattomari grafiikkakiihdyttimen kelloja...

    • Anonyymi

      Minä sanon että laita laaki kalloon. En menetä nääs mitään.👎💩

      • Nääs? Ootko Tampereelta sittenkin? 😁


    • Anonyymi

      Joku juntti poisti vastaukseni.😄 ei se nyt niin paha ollut🙈💩

      • Ei kait mitä vilsuksen näin. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei kait mitä vilsuksen näin. 😁

        No ei ksi. Mä mitään phoja koskaan missään mitään.. hyi. Pois se minusta🙈💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        No ei ksi. Mä mitään phoja koskaan missään mitään.. hyi. Pois se minusta🙈💩

        Kuitenkin jotain hämärää höpötit? 😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kuitenkin jotain hämärää höpötit? 😃

        Ai? Missä kohtaa? Ettet vetänut päikkärit ja haaveilit😄💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai? Missä kohtaa? Ettet vetänut päikkärit ja haaveilit😄💩

        No mä en nähny siis "törkyvististäs" minkä sivusto pposti kuin alun. 😀


      • Disseisback kirjoitti:

        No mä en nähny siis "törkyvististäs" minkä sivusto pposti kuin alun. 😀

        Siis poistetut viestit näkyy, ja vähän alkua tekstistä..malliksi...mut kun katsot viestiä, sitä ei ole. 😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No mä en nähny siis "törkyvististäs" minkä sivusto pposti kuin alun. 😀

        Mitä höpötöt? Mistä törky viestistä? Kerro nyt jos on kynää paperille laittaa? Oon aika huono noissa törkyviesteissä,oikeasti ihan nolo😄🙈💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä höpötöt? Mistä törky viestistä? Kerro nyt jos on kynää paperille laittaa? Oon aika huono noissa törkyviesteissä,oikeasti ihan nolo😄🙈💩

        Ihan piis perseestä. En osaa laittaa törkyvistejä. Apua. Olen mä huono🙈💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä höpötöt? Mistä törky viestistä? Kerro nyt jos on kynää paperille laittaa? Oon aika huono noissa törkyviesteissä,oikeasti ihan nolo😄🙈💩

        Huumoria,vitsi... 😀

        Täältähän lähtee viesstit miten sattuu välillä. 😃


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Huumoria,vitsi... 😀

        Täältähän lähtee viesstit miten sattuu välillä. 😃

        Tottaha ymmärsin. Mutta jäät velkaa vedätyksistäsi. Noin helpolla et pääse.😛💩


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä höpötöt? Mistä törky viestistä? Kerro nyt jos on kynää paperille laittaa? Oon aika huono noissa törkyviesteissä,oikeasti ihan nolo😄🙈💩

        Pöh... etluultavasti mitään törkeetä oo laittanut... tää on vaan suoli24. 😁

        Laitoitko juskus aiemmin timantin niksks muuten? 😀


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tottaha ymmärsin. Mutta jäät velkaa vedätyksistäsi. Noin helpolla et pääse.😛💩

        Saat hihityshymiöni...😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Saat hihityshymiöni...😁

        Mitävällä jos laitonkin. Jäitkö köukkuun? Sinäkin😄🙈😛💩



      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitävällä jos laitonkin. Jäitkö köukkuun? Sinäkin😄🙈😛💩

        Kunhan veetuilin. Olin timantti joskus aikoinaan nikissäni. Mitä sitten?💎


      • Anonyymi

        Laita mulle jokin suomenkielinen biisi. Nyt. Kiitos💩💎


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan veetuilin. Olin timantti joskus aikoinaan nikissäni. Mitä sitten?💎

        Eli en oo iha hönö...😃



      • Anonyymi

      • Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos rakas. Aivan saatnan hyvä biisi.niin hyvä etten jaksanut alkua pidemmälle. Olet ihana. Pus.♥️💩

        Jaah. 😁


    • Anonyymi

      Aika hyvä tuollaisessakin grafiikkakiihdynin jutussa Afterburner, voit portaattomasti nostaa feafiikkapeosessorin sekä coren kellotaajuutta heh AMDF Radeon heh

    • Anonyymi

      Korruptio ja pelkomanipulaatio ovat syrjäyttäneet maalaisjärjen. Mulle on aivan se ja sama vaikka koko läntinen maailma romahtaisi. Standardini elämää kohtaan ovat niin korkealla etteivät ne pysty millään kohtaamaan tämän maailman menoa, so why bother at all?

    • Anonyymi

      Joo, toivottavasti syttyy sota Venäjän kanssa, se oli parempi kuin se että keskenään toisiaan tapettaisiin. Venäjähän varmaan voittaa mutta toisi sisäisen rauhan kun oltaisiin kansakuntana yhdistytty ensin yhteistä vihollista vastaan.

      -harmiseikirj-

      • Anonyymi

        En minä tee mutta putin tekee tällä menolla.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi

        Putin ei meitä määräile. Putin on pelkkä naurettava pelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Putin ei meitä määräile. Putin on pelkkä naurettava pelle.

        Luuletko että meitä kuninkaasi putin pelottaa. Hah. Älä unta näe.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luuletko että meitä kuninkaasi putin pelottaa. Hah. Älä unta näe.

        Kova on uho mutta sitä seuraa tuho :(

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kova on uho mutta sitä seuraa tuho :(

        -harmiseikirj-

        Kenelle koituu? Sinulle? Se sinua niin pelottaa. Minua ei pelota pätkääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kenelle koituu? Sinulle? Se sinua niin pelottaa. Minua ei pelota pätkääkään.

        Minua ei pelota, kuulun joka tapauksessa voittajiin. Surettaa vain joidenkin ymmärtämättömien kohtalo.

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minua ei pelota, kuulun joka tapauksessa voittajiin. Surettaa vain joidenkin ymmärtämättömien kohtalo.

        -harmiseikirj-

        Ai kuulut vai? Enpä usko. Ennemminkin suren kohtaloasi. Henkistä kypsymättömyyttäsi. Aivopestyä sinua. Sitä suren.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai kuulut vai? Enpä usko. Ennemminkin suren kohtaloasi. Henkistä kypsymättömyyttäsi. Aivopestyä sinua. Sitä suren.

        Saat olla mitä olet. Mutta anna meidän suomalaisten olla mitä me ollaan. Me ollaan suomi,ei venäjä. Hyväksy se. Ja arvosta ja kunnioita maata missä saat vapaadti elää ja mielipiteitäsi laukoa joutumatta vankilaan ja teloitettavaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saat olla mitä olet. Mutta anna meidän suomalaisten olla mitä me ollaan. Me ollaan suomi,ei venäjä. Hyväksy se. Ja arvosta ja kunnioita maata missä saat vapaadti elää ja mielipiteitäsi laukoa joutumatta vankilaan ja teloitettavaksi.

        Eikös olekkin mahtavaa?.!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös olekkin mahtavaa?.!

        Mikä lottopotti!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikös olekkin mahtavaa?.!

        varsinainen lottopotti :D

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        varsinainen lottopotti :D

        -harmiseikirj-

        Niin. Suomivastaisista mielipiteistäsi huolimatta saat täällä vapaasti tallustaa,eikä kukaan käy kimppuun,myrkytä tai tapa tavalla tai toisella. Jos se ei ole lottopotti,niin mikä sitten? Ei ihme että taaskin suomi valittiin onnellisimmaksi maaksi. Ja jos et tästä onnea tunne saavasi niin venäjä ottaa sinut avosylin vastaan. Eikä meitäkään lähtösi itktä. Siis mitä syytä raakkua kuin varis viimeisillä päivillään? Täh💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin. Suomivastaisista mielipiteistäsi huolimatta saat täällä vapaasti tallustaa,eikä kukaan käy kimppuun,myrkytä tai tapa tavalla tai toisella. Jos se ei ole lottopotti,niin mikä sitten? Ei ihme että taaskin suomi valittiin onnellisimmaksi maaksi. Ja jos et tästä onnea tunne saavasi niin venäjä ottaa sinut avosylin vastaan. Eikä meitäkään lähtösi itktä. Siis mitä syytä raakkua kuin varis viimeisillä päivillään? Täh💩

        Minä olen Suomen puolella ja sehän sinua ärsyttää. Olen kertonut palstalla miten toimimalla Suomi selviäisi ja menestyisi jatkossakin. Poliitikkojen valitseman linjan vuoksi niin ei tule käymään, seuraa sisäisiä ristiriitoja, henkilökohtaisia konkursseja ja varmaan pahempiakin juttuja :(

        -harmiseikirj-


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen Suomen puolella ja sehän sinua ärsyttää. Olen kertonut palstalla miten toimimalla Suomi selviäisi ja menestyisi jatkossakin. Poliitikkojen valitseman linjan vuoksi niin ei tule käymään, seuraa sisäisiä ristiriitoja, henkilökohtaisia konkursseja ja varmaan pahempiakin juttuja :(

        -harmiseikirj-

        Ja miksiköhän se minua ärsyttäisi? Se ,että suomen puolella olisit? Täh? Olen vaan saanut sen käsityksen ettet todellakaan ole. Siksi ihmettelen miksi suomen maassa yleensä asustelet jos äiti venäjä on sinulle se lottopotti? Kysyn siis taas,miksi???💩


      • Anonyymi

        Venäjän voittona voitais pitää jo sitä, että se hajoaa sisältä päin. Suomea Venäjä ei voita koskaan.

        xLiner


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja miksiköhän se minua ärsyttäisi? Se ,että suomen puolella olisit? Täh? Olen vaan saanut sen käsityksen ettet todellakaan ole. Siksi ihmettelen miksi suomen maassa yleensä asustelet jos äiti venäjä on sinulle se lottopotti? Kysyn siis taas,miksi???💩

        Me suomalaiset saadaan olla suomalaisia. Meitä ei venäläisiksi väännetä eikä käännetä. Eikä meidän tarvii vääntyä eikä kääntyä. Jos ei kelpaa,etkä tunne oloasi kotoisaksi niin mene venäjälle. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää.meitä on turhaa aivopestä. Ei osu. Ei uppoa.💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Venäjän voittona voitais pitää jo sitä, että se hajoaa sisältä päin. Suomea Venäjä ei voita koskaan.

        xLiner

        Ainoa asia mistä olen kanssasi samaa mieltä, että Suomea Venäjä ei koskaan voita, mutta voittoon ei ainakaan aja sinun netissä vuosia käymä katkeruutesi ja vihasi lietsonta eikä sekään, että et itse ole tehnyt isänmaan eteen mitään esim käymällä asepalvelusta yms muutakaan reserviläistä toimintaa.
        Miehiin katkeroituneen ikuisen vanhanpiian, feministin ja sossupummin toimintasi paremminkin ajaa venäjän hybriditoimintaa sisäistä vihanpitoa lisäämälläsi.🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainoa asia mistä olen kanssasi samaa mieltä, että Suomea Venäjä ei koskaan voita, mutta voittoon ei ainakaan aja sinun netissä vuosia käymä katkeruutesi ja vihasi lietsonta eikä sekään, että et itse ole tehnyt isänmaan eteen mitään esim käymällä asepalvelusta yms muutakaan reserviläistä toimintaa.
        Miehiin katkeroituneen ikuisen vanhanpiian, feministin ja sossupummin toimintasi paremminkin ajaa venäjän hybriditoimintaa sisäistä vihanpitoa lisäämälläsi.🤭

        En ole yhtään katkera enkä vihainen.

        Ne ovat sinun omia tunteitasi.

        Et tiedä minusta yhtään mitään 😁

        xLiner


      • Kyllä saattaa vielä äityä pahaksikin tämä sisäinen vellominen...

        Vappuun asti lakkoja, sitten tulee sakkoja...

        Kesä jotenkin läpi ja syksyllä sitten uudestaan...🙄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kyllä saattaa vielä äityä pahaksikin tämä sisäinen vellominen...

        Vappuun asti lakkoja, sitten tulee sakkoja...

        Kesä jotenkin läpi ja syksyllä sitten uudestaan...🙄

        Mä olen samaa mieltä tuosta pessimistisestä näkemyksestäsi. Suomalaisen kansanluonteen tuntien tuo neuvotteluhaluttomuus ja tietty sanelumentaliteetti ei lupaile kovin hyvää. Kesä tulee ja kesällä kukaan ei lakkoile, mutta syksyn tullen mekkala alkaa taas työehtoneuvottelut ovat taas tulossa ja ensi syksystä tulee näissä tunnelmissa TODELLA hankala.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä olen samaa mieltä tuosta pessimistisestä näkemyksestäsi. Suomalaisen kansanluonteen tuntien tuo neuvotteluhaluttomuus ja tietty sanelumentaliteetti ei lupaile kovin hyvää. Kesä tulee ja kesällä kukaan ei lakkoile, mutta syksyn tullen mekkala alkaa taas työehtoneuvottelut ovat taas tulossa ja ensi syksystä tulee näissä tunnelmissa TODELLA hankala.

        Jep... jos ei sitten tule liitoista joukkopakoa...🤔

        Tuskin nyt kukaan pakenee kesken lakkojen, mutta heti kun on mahdollista luulisin niinkin käyvän...🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Jep... jos ei sitten tule liitoista joukkopakoa...🤔

        Tuskin nyt kukaan pakenee kesken lakkojen, mutta heti kun on mahdollista luulisin niinkin käyvän...🤔

        Mä en nyt ymmärrä sun logiikkasi.

        Jos joku haluaisi erota liitosta, eroaisi kai just nyt että pääsisi lakkorikkurina tienaamaan.

        Nyt on paras hetki erota liitosta, jos touhu ei miellytä.

        Työntekijällä, joka tietää mistä nyt oikeasti väännetään, ei todellakaan ole mitään syytä erota liitosta. Liittoon on nyt liitytty normaalia enemmän, ei erottu, vaikka persut yrittävät yksittäisiä eroajia nostaa tikunnokkaan ja pitää niistä kovaa ääntä.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä en nyt ymmärrä sun logiikkasi.

        Jos joku haluaisi erota liitosta, eroaisi kai just nyt että pääsisi lakkorikkurina tienaamaan.

        Nyt on paras hetki erota liitosta, jos touhu ei miellytä.

        Työntekijällä, joka tietää mistä nyt oikeasti väännetään, ei todellakaan ole mitään syytä erota liitosta. Liittoon on nyt liitytty normaalia enemmän, ei erottu, vaikka persut yrittävät yksittäisiä eroajia nostaa tikunnokkaan ja pitää niistä kovaa ääntä.

        xLiner

        No sanopa tehtaan työntekijälle tuo....

        Työt ei jatku, vaikka olisit Ytk;ssa. Ei ole töitä kun tavara ei kulje.

        Eikä muutkaan ehkä äkkiä uskalla/voi nyt kesken lakon vaihtaa liittoa? 🤔
        Saapahan sieltä nyt jotain rahaa...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Jep... jos ei sitten tule liitoista joukkopakoa...🤔

        Tuskin nyt kukaan pakenee kesken lakkojen, mutta heti kun on mahdollista luulisin niinkin käyvän...🤔

        Voi myös käydä täysin päinvastoin ja eri aloilla voi olla vastakkaisia liikkeitä. Itse olen kuullut lähinnä sitä, että moni on nyt liittynyt liittoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi myös käydä täysin päinvastoin ja eri aloilla voi olla vastakkaisia liikkeitä. Itse olen kuullut lähinnä sitä, että moni on nyt liittynyt liittoon.

        No varmaan joskus näkyy totuus... vaikea sanoa...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No sanopa tehtaan työntekijälle tuo....

        Työt ei jatku, vaikka olisit Ytk;ssa. Ei ole töitä kun tavara ei kulje.

        Eikä muutkaan ehkä äkkiä uskalla/voi nyt kesken lakon vaihtaa liittoa? 🤔
        Saapahan sieltä nyt jotain rahaa...

        Liittoa voi vaihtaa aina, jos vaikka ala vaihtuu. Mihin se muka vaikuttaisi?

        Jos taas lähtee liitosta, niin eipä ole enää ketään joka puolustaa.

        Kannattaiskohan sun nyt käyttää hetki kuuklaamiseen. Sulla on ihan perusasiatkin hukassa 😅 Ei tarvi ihan höpölöpöjä luulla.

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Liittoa voi vaihtaa aina, jos vaikka ala vaihtuu. Mihin se muka vaikuttaisi?

        Jos taas lähtee liitosta, niin eipä ole enää ketään joka puolustaa.

        Kannattaiskohan sun nyt käyttää hetki kuuklaamiseen. Sulla on ihan perusasiatkin hukassa 😅 Ei tarvi ihan höpölöpöjä luulla.

        xLiner

        Ei niin paljoa kiinnostele, että jaksaisin kuuklailla. 😀


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Ei niin paljoa kiinnostele, että jaksaisin kuuklailla. 😀

        Kuitenkin teet aiheesta aloituksen 😂

        Mulla on yksi tuttu joka koittaa aina päsmärinä keksiä jo keksittyä uudestaan ja niin perä edellä kuin vaan voi... Sissus että jurpii selittää sille aina uudestaan ja uudestaan ja uudestaan miten asia toimii. Taas hetken päästä sama päsmröinti, aaarhg!!! 😖 Niin, jotenkin nyt tuli sun touhustasi se tyyppi mieleen 😅

        xLiner


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin teet aiheesta aloituksen 😂

        Mulla on yksi tuttu joka koittaa aina päsmärinä keksiä jo keksittyä uudestaan ja niin perä edellä kuin vaan voi... Sissus että jurpii selittää sille aina uudestaan ja uudestaan ja uudestaan miten asia toimii. Taas hetken päästä sama päsmröinti, aaarhg!!! 😖 Niin, jotenkin nyt tuli sun touhustasi se tyyppi mieleen 😅

        xLiner

        No tulee mietittyä, että entiset edut kyllä säilyy, kun kassaa vaihtaa, mutta ottaako uusi kassa jo työttömänä olevan, tai lakossa olevan?

        Voi ottaakin? En tiedä?

        Sinäänsä ymmärrettävää, ettei ottaisi tyyppiä joka heti kättelyssä aloittaa yhteistyön veloittamalla ansiosidonnaista. Ja onhan se aikamoinen paperisotku ehkä ja lisäksi saattaa tulla hetki, ettei rahaa heti tulekaan.,.

        Mutta hyvä jos homma toimii sormia napsauttamalla. 😄


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sellaista se on kun ei tunne mikä pillu on, disswkin saanur pillua pelkästään vaimolraan eli on euknkkaei hwhwh

    • Anonyymi

      Nyt se paljasyui DISSE on mörkö-yuddsuinen nainen oikeaszti hähähähhä

    • Anonyymi

      Oikein hyfä lempinimi dissellwe "MörköTussu"!

    • Anonyymi

      meneekö suuttitelmat pieleen kun jotta ne totoeutuu niin dissen pitää kuolla..

    • Anonyymi

      En ainakaan sinun puolellasi.

    • Anonyymi

      kun dixxe on julistettu kuollensi niin suunnityelmt salksvst

    • Anonyymi

      varaton Disse, maailman runkkailun mestari paljaistui.... heheh

    • Anonyymi

      Disse mikä on iaäai nimi, onko hänkin Guinnesin ennätysten kirjasa runkkalijoiddn mzzilmszn mestari?

    • Anonyymi

      Tiedätkö disse-rakas mikä sinussa ja koko suvusaki on ongelma olette ristiverisiä ja wettekä tykkä naisten pillusta vain pyylyrei-istä,

      Se on ´Sinun xukuxdi ongelms... plesdre älä tuo sitä tälle palsysxller...

      • Oih kun olet suloinen


      • Minusta oli suloista kun sanoit disseä rakkaaksi.🥰
        Muuhun tekstiin en ota kantaa😅


    • Anonyymi

      Mitä se ny vaikuttas vaikka ois rynkyn piippu otsalla sen kun katsoo toista silmiin ja sanoo et siinähän painat liipasimesta jos siltä tuntuu mu kandee muistaa et pelkokin näkyy silmistä noin tehdessä ei si saa pelätä yhtään jos asetta kädessään pitävä näkee pelon sun silmistä on suuri todennäköisyys että painaa liipasimesta

      • Anonyymi

        Siinähän painaa. Pelkuri itse painaa jokatapauksessa. Se ei jää odotteleen.👎💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinähän painaa. Pelkuri itse painaa jokatapauksessa. Se ei jää odotteleen.👎💩

        Sitäpaitsi pelkurit ne niitä rynkkyjä kanniskelee👎💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitäpaitsi pelkurit ne niitä rynkkyjä kanniskelee👎💩

        Jahas viesti poistui. Rikolliset on pelkureita. Ei ne muuten aseita kanniskelisi.👎💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jahas viesti poistui. Rikolliset on pelkureita. Ei ne muuten aseita kanniskelisi.👎💩

        Minulle jos joku laittaisi aseen nenän eteen,sylkisin päin piippua. Minäkun tiedän että olen kuolematon sielu,toisin kuin aseella uhkailia. Voisin senjälkeen tehdä ampujan elämästä helvettiä,jos samalle tasolle alentuisin. Voisi luuseri vetää piipun sen jälkeen omaan päähänsä,eikä sekään häntä pelastaisi. Siinä sitten katsottaisiin kumpi on kumpi. Aseet ei enää auttaisi.💩


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulle jos joku laittaisi aseen nenän eteen,sylkisin päin piippua. Minäkun tiedän että olen kuolematon sielu,toisin kuin aseella uhkailia. Voisin senjälkeen tehdä ampujan elämästä helvettiä,jos samalle tasolle alentuisin. Voisi luuseri vetää piipun sen jälkeen omaan päähänsä,eikä sekään häntä pelastaisi. Siinä sitten katsottaisiin kumpi on kumpi. Aseet ei enää auttaisi.💩

        Rikollisille tiedoksi,kannattaa miettiä mitä tässä elämässä duunailee. Sillä uskotko tai kiellätkö uskon tuonpuoleiseen,ei ole mitään merkitystä. Sinun mielipidettäsi ei kysytä. 💩


    • Anonyymi

      oikeasti huvittss tuo ohjelma joka ostaa tuon Lauri Latosen ADHD-Lauruin ja remontti6tslon yli 3 eu5rolls hshshshh

      Latelsn lLsuri js okdsikodoni ehhehh

    • Anonyymi

      Suomen sisäiset ongelmat alkavat tuntumaan aika mitättömiltä siinä vaiheessa kun MIRV:ejä alkaa tippumaan niskaan

    • Anonyymi

      ajatttelin että otan jonkin puilikkkaan ibup4of33ni imubnac -pillerin kun särkee mutytsa en otaksaan tsai no puiliksas 200mg ibumax en yirfä

    • Anonyymi

      ja nyt tuntuu mahassa tuollainen puolikas pilleri seikkailee3 suolistossa ja sitt

    • Anonyymi

      niin no niin paraskin puhuja minä jolla hirveitä tietokonejuttuja, kalliiya niimä

      ,,mutta ei aina jokaise4sdda tapauksessa, mutta olen köyhäå ei ole rahaa aina ruokaan..

    • Anonyymi

      tunteet kuumenevast heh... oen todilella iloinen kun sain jutella tuon haavreilijs-kansdea

      niin tuollaiset tiie6tokoneen grafiikkajutut: AMD 'Rad3on

      https://en.wikipedia.org/wiki/Radeon

    • Anonyymi

      Ei pidä hörhöille avata ovea, heh.

    • Anonyymi

      odottelen tuossa että milloin hallitus maksasa miljoonan velan minulle he3nk. koht. kun on minulle velksas..

    • Anonyymi

      Milloin joku Intrum-Justitis makseaa munurllr velksnds häh

    • Anonyymi

      hömpönpmppiää juttuaskin näin se on mutta kukaan tyhmä kuin kimmo vai onko?

      Ystävällisin Terveisin,

      Empor Euroopan Emperor / omistaja.

    • Anonyymi

      niin aja6ttrlrn moia muitsakin tyttö kuin joku haav4eeilija... en todellakaan käytä mitään facebgook jne, vain IRL yleensä

    • Anonyymi

      niin aika joo pitää ajaa autolla todella nopeasti paikasta ei kelpaakaan autooksi joku alle 10200BHP Fordin Musse vaan on joku Dodhgern Charger järeämpi kuin poni...ja voi törmäillä toissiin hhhah

      Driver San Francisco...

    • Anonyymi

      kyllä myistan mitä lupasin tuolle haaveilija39 matkaa juttua... joka voisi olla hauskaa koska haluaisin enemmänkin tutustua häneen.

    • Tiedän, että haluan olla keskellä, sovittelevasti, toista osapuolta kuuntelevasti, kunnioittavasti ja kompromissia sekä edes laihaa sopua etsien. - Lähtökohtaisesti olen aina heikomman puolella, mutta ymmärrän elämän realiteetit ja talouden lainalaisuudet. Sydän sanoo niin.

      1918 isäni isän suku oli valkoisten puolella. Vaari toimi pikkupoikana valkoisten lähettinä isoveljensä kanssa. Isän äidin suvussa taas oli punaisia. Mummuni isoisä teloitettiin punaisena. - Lisäksi sodan loppupuolella suvussa tapahtui palkkamurha, jossa suvun jäsen, kulttuuripiireissä arvostettu rauhantekijä ja sovinnon puolesta puhunut agronomi murhattiin, mutta asia jäi virallisesti selvittämättä, koska sodan jälkeen tapahtui joukkoarmahdus ja veriteko kuitattiin sotatoimena.

      Mummu ja vaari rakastuivat toisiinsa 1930 luvulla, mutta joutuivat odottamaan 7 vuotta, ennen kuin suvut antoivat heille luvan avioitua vuoden 1918 katkeruuden vuoksi. - Heidät vihittiin 1940. Kesäkuussa 1941 vaari oli jo kutsuttu rintamalle, mutta heitä ei oltu vielä lähdetty kuljettamaan junalla itärajalle, kun kasarmille tuli tieto esikoispojan (isäni) syntymästä. Vaari sai erikoisluvan poistua vielä pikaisesti kasarmilta ja käydä kotona katsomassa vaimoa ja poikaansa. - Kun isäni oppi puhumaan, hän kutsui omaa isäänsä sedäksi, koska tämä kävi niin harvoin rintamalta kotona, eikä lapsi tuntenut isäänsä.

      Toivon, ettei minun tarvitse koskaan lähettää omaa poikaani sotaan.

      • No itsekin olen työntekijä ja ymmärrän, että täällä on paljon sellaisia heikossa asemassa olevia. Mutta oon jo pidemmän aikaa katsellut tätä vastakkainasettelua täällä Suomessa.

        Jotenkin tässä ei ole edes selkeitä rajoja, vaan samaa mieltäkin olevat vähän jupisee varuilta...

        Se niin sanottu "talvisodan henki" loistaa poissaolollaan...🙄

        Jotenkin usko puuttuu täysin porukalta, puolin ja toisin.


      • Disseisback kirjoitti:

        No itsekin olen työntekijä ja ymmärrän, että täällä on paljon sellaisia heikossa asemassa olevia. Mutta oon jo pidemmän aikaa katsellut tätä vastakkainasettelua täällä Suomessa.

        Jotenkin tässä ei ole edes selkeitä rajoja, vaan samaa mieltäkin olevat vähän jupisee varuilta...

        Se niin sanottu "talvisodan henki" loistaa poissaolollaan...🙄

        Jotenkin usko puuttuu täysin porukalta, puolin ja toisin.

        Tiedän mitä tarkoitat. Ja olen huomannut sen myös. Tietynlaista lamaannusta.
        Mikä lie, korona vai mikä on vienyt pontta pois tekemisestä.🤔


    • Anonyymi

      hyvä alkaa jo toivottelemasan hyvää joulua kaikille, kun ehkä juhannuksenakin kailottaa: Hyvää *Uutta Vuotta kaikill4...

    • Anonyymi

      yhdistä omia nimiä

      Norp-
      Ta-
      O-
      Nel-
      Ni-
      No-

      hoh jooh melkein kuin joku Sudoku kun tietokone tekee noita, ei ole ensimmäinen asiani tuota tehdä ... nooh

    • Anonyymi
      • No tuon mä ymmärränkin. Moni maanviljeliä, tuottaja on joutunut pistää lapun luukulle.


    • Anonyymi

      Suomi, ja Suomen kansalaiset, on Suomen Hallituksen PERHE!
      Kyllä kai jokainen vähäkin asioita käsittävä tajuaa sen, että ensin oma PERHE, jos asioiden ja rahan käytöstä, oikeasta toimimisesta ja sen tärkeydestä puhutaan.
      Ja harva perheellinen ottaa velkaa työntääkseen rahaa muille perheille loputtomasti, ja ostaa tarpeita( aseita muilta valtioilta(Yhdysvalloilta)) lahjoittaakseen ne perheen ulkopuolisille, Eikö perheen päättäjän toiminta ole silloin jopa pahoin vääristynyttä?
      Harva perheessä hyväksyy sen, että muut valtiot(PERHEET), asetetaan oman perheen edelle huolehtimisessa, niin että oma perhe joutuu vaikeuksiin.
      Ja eikö oman suun tule aina olla lähempänä kuin kontin suun?

      Miksi Hallitus Suomessa toimii toisin?

      • No joskus on muitakin perheitä autettava, että voidaan toimia yhdessä. Ei perhe missään omassa kotonaan yksin pärjää. Lapset tarttee kavereita, aikuiset jeesiä arjessa jne.


    • Anonyymi

      pissainhousuuuni äaskwn ewhnin juuri mennä kylpyhouineen puolelle kun painepesuri alkaa tunketaa ..

    • Anonyymi

      mutta ehkä tuo on mukavava juttu haaveilijan kanssa... exclusive-tapaaminen
      All Rights Alr3ady Reaervved.

    • Anonyymi

      Dissse muuten missä iässä sait tiwetää että isäsi on homo ja sinut on adoåptoi5tu?

      • Siis todella huima suoritus sinulta satamajätkien sekoituspirtelöstä prostuoidulle ojaan synnytyteksi. Vau....tuostahan saa selvän ihan. Taputapu...


    • Anonyymi

      Musta on jotenkin kauhean hämmentävää, että yleensä pragmaattiset suomalaiset käyttäytyvät näin. Jostain syystä sopiminen ja kompromissit ovat nyt unohtuneet. Olen hieman yllättynyt miten ohut tuo Pohjoismaisen maan kuori lopulta näyttää Suomessa olevan. Meille tekisi hyvää siirtyä ruotsalaiseen malliin, jossa suositaan vähemmistöhallituksia. Se poistaisi tämän jatkuvan laidasta toiseen soutamisen, jota tämän maan politiikka on jo vuosikymmeniä ikävä kyllä ollut ja pahenee vaan.

      Itselleni oikeastaan eivät nämä päätökset mikään iso ongelma ole, sillä kohtahan mennään taas eri suuntaan ja kovaa. Mä koen ongelmaksi nimenomaan tuon jatkuvan soutamisen ja huopaamisen ja näköalattomuuden, pidemmän aikavälin visioiden ja päätösten täydellisen puuttumisen. Yksi hallitus päättää ja junttaa läpi, seuraava taas hajottaa kaiken ja junttaa omansa läpi. Meillä tarvittaisiin parlaamentaarisia päätöksiä, parlamentaarista keskustelua ja sopimista yli puoluerajojen, asioista ja suunnista, joihin sitten sitoudutaan yli useamman hallituskauden.

      • Anonyymi

        Ai niin ja mitä tuollaiseen sisällissotaskenaarioon tulee, niin mä olen siinä kohtaa jo aikaa sitten poistunut maasta. Ulkoista uhkaa vastaan vielä tänne jäisinkin, mutta jo sisäisesti aletaan rähistä, niin se on bye bye.

        Sinällään puoleni on mulle selvä. Mä olen aina sillä puolella, että jokaisesta pidetään huoli, eikä kenenkään elämää asiattomasti kurjisteta, eikä ketään yritetä pakottaa "orjan" asemaan. Itse maksaisin mielelläni enemmänkin veroja, jos niitä käytettäisiin sosiaaliturvaan ja ihmisten hyvinvointiin. Yritystukiin en sen sijaan haluaisi antaa senttiäkään. Olen itsekin yrittäjä, itse asemani valinnut ja hyväksynyt yrittäjän riskin. Moni yrittäjä ei ilmeisesti ole.

        Ongelma kuitenkinnon se, että mä en ole äärilaitaa, vaan rauhallinen ja käytännönläheinen keskitien kulkija. Mä en siis koe tuota läyhäämistä ja jalanpolkemista, jota nyt harrastetaan lainkaan omaksi jutukseni. Mua lähinnä vain vituttaa, että yrittäjät automaattisesti niputetaan mielikuvissa tuohon skeidaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin ja mitä tuollaiseen sisällissotaskenaarioon tulee, niin mä olen siinä kohtaa jo aikaa sitten poistunut maasta. Ulkoista uhkaa vastaan vielä tänne jäisinkin, mutta jo sisäisesti aletaan rähistä, niin se on bye bye.

        Sinällään puoleni on mulle selvä. Mä olen aina sillä puolella, että jokaisesta pidetään huoli, eikä kenenkään elämää asiattomasti kurjisteta, eikä ketään yritetä pakottaa "orjan" asemaan. Itse maksaisin mielelläni enemmänkin veroja, jos niitä käytettäisiin sosiaaliturvaan ja ihmisten hyvinvointiin. Yritystukiin en sen sijaan haluaisi antaa senttiäkään. Olen itsekin yrittäjä, itse asemani valinnut ja hyväksynyt yrittäjän riskin. Moni yrittäjä ei ilmeisesti ole.

        Ongelma kuitenkinnon se, että mä en ole äärilaitaa, vaan rauhallinen ja käytännönläheinen keskitien kulkija. Mä en siis koe tuota läyhäämistä ja jalanpolkemista, jota nyt harrastetaan lainkaan omaksi jutukseni. Mua lähinnä vain vituttaa, että yrittäjät automaattisesti niputetaan mielikuvissa tuohon skeidaan.

        Niin, en mäkään ymmärrä, miksi tavalliset firmat ja työntekijät ei saisi sopia paikallisesti miten hommat hoidetaan?

        Tuskin kukaan pysyy töissä jossain, missä poljetaan työntekijöitä?
        Ja taas nykyäänkin on ammatteja, missä ei ole häävit palkat. Talkkarit esimerkiksi...kodinhoitajat jne... eipä tälläistä mekkalaa synny heidän työn arvostukseen...

        Ja aika kovilla on noi jyväjemmaritkin...🙄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin, en mäkään ymmärrä, miksi tavalliset firmat ja työntekijät ei saisi sopia paikallisesti miten hommat hoidetaan?

        Tuskin kukaan pysyy töissä jossain, missä poljetaan työntekijöitä?
        Ja taas nykyäänkin on ammatteja, missä ei ole häävit palkat. Talkkarit esimerkiksi...kodinhoitajat jne... eipä tälläistä mekkalaa synny heidän työn arvostukseen...

        Ja aika kovilla on noi jyväjemmaritkin...🙄

        Huokaus ja syvä.

        >tuskin kukaan pysyy töissä, jossa poljetaan työntekijöitä>

        Toiset eivät ole elämässään olleet niin vaikeissa tilanteissa , etteivät ymmärrä miksi jotkut joutuu pysymään joissakin vaikeassa ja alipalkatussa työsuhteessa, eikä toivoa ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Huokaus ja syvä.

        >tuskin kukaan pysyy töissä, jossa poljetaan työntekijöitä>

        Toiset eivät ole elämässään olleet niin vaikeissa tilanteissa , etteivät ymmärrä miksi jotkut joutuu pysymään joissakin vaikeassa ja alipalkatussa työsuhteessa, eikä toivoa ole.

        Kyllä minäkin tiedän sen....

        Ei täällä susirajalla ole kauheesti mahdollisuuksia...

        Eikä tällä menolla tulekaan....entisetkin häviää, kiitos Ay-suojatyöpaikkaläskeille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huokaus ja syvä.

        >tuskin kukaan pysyy töissä, jossa poljetaan työntekijöitä>

        Toiset eivät ole elämässään olleet niin vaikeissa tilanteissa , etteivät ymmärrä miksi jotkut joutuu pysymään joissakin vaikeassa ja alipalkatussa työsuhteessa, eikä toivoa ole.

        Ja uskokaa pois, tähänkin joku älypää kirjoittaa, että ellei joku pysty pitämään puolta omista oikeuksistaan, niin pitäisi olla joku, joka voi tehdä sen hänen puolesta... 😖Voi huokaus ja elämän yksinkertaisuus


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Niin, en mäkään ymmärrä, miksi tavalliset firmat ja työntekijät ei saisi sopia paikallisesti miten hommat hoidetaan?

        Tuskin kukaan pysyy töissä jossain, missä poljetaan työntekijöitä?
        Ja taas nykyäänkin on ammatteja, missä ei ole häävit palkat. Talkkarit esimerkiksi...kodinhoitajat jne... eipä tälläistä mekkalaa synny heidän työn arvostukseen...

        Ja aika kovilla on noi jyväjemmaritkin...🙄

        No siis nimenomaan. Mä ymmärrän hyvin sen, että kun kyse on suuresta yrityksestä, niin yksittäinen työntekijä on heikoilla. Jokainen pientä (tai myös keskisuurta) yritystä pyörittävä kuitenkin tietää, että siellä yhdellä yksittäiselläkin työntekijällä on väliä ja asioista on pakko osata sopia, tai ne työntekijätkin voivat äänestää myös jaloillaan. Vähänkään vaativampaan duuniin ei noin vain repäistä pystymetsästä työvoimaa, joka sen homman osaa, ja myöskin työnantajapuolen uho on siksi melko katteetonta.

        Tuollainen nyt näkyvillä oleva läyhääminen (molemmilta puolilta) ei yksinkertaisesti toimi, jollei toinen osapuoli ole selkeästi alakynnessä. Sellaisen osapuolen kanssa, jolla loppupeleissä on merkitystä myös omalle hyvinvoinnillesi ja jonka ei ole pakko alistua sanelupolitiikkaan, on pakko osata neuvotella. Kylmä tosiasia on, että edes nuo valtavat ylikansalliset firmat eivät tuosta vaan naos korvaa tuotantoaan muualla. Pitkällä tähtäimellä kyllä, mutta eivät ilman isoja tappioita.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Kyllä minäkin tiedän sen....

        Ei täällä susirajalla ole kauheesti mahdollisuuksia...

        Eikä tällä menolla tulekaan....entisetkin häviää, kiitos Ay-suojatyöpaikkaläskeille.

        Mulle on tullut tässä tätä touhua katsellessa tunne, että yksi iso ongelma ovat "ammattijohtajat". Eli siis ne ihmiset, jotka palkataan johtajiksi, eikä heillä usein ole mitenkään erityisen vahvaa pohjaa itse yrittäjinä+johtajina, jonka oma henkilökohtainenkin toimeentulo on siitä yrityksestä ja myös sen yrityksen henkilöstöstä kiinni. Heillä tuntuu olevan hyvin heikot, jollei olemattomat kyvyt henkilöjohtamiseen (siihenhän on isossa firmassa eri ihmiset) ja hyvin heikko ymmärrys siitä henkilöstöstä ja ihmisistä yleensä. Työntekijät ovat vain resursseja, joita voidaan laskea matemaattisesti eri kaavojen mukaan. Niin vanhanaikaiselta kuin se kuulostaakin mä kaipaisin takaisin sellaisia vanhanajan "patruunoita", jotka osasivat paitsi sen itse liiketoiminnan, niin myös tajuaisivat henkilöstöjohtamista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulle on tullut tässä tätä touhua katsellessa tunne, että yksi iso ongelma ovat "ammattijohtajat". Eli siis ne ihmiset, jotka palkataan johtajiksi, eikä heillä usein ole mitenkään erityisen vahvaa pohjaa itse yrittäjinä johtajina, jonka oma henkilökohtainenkin toimeentulo on siitä yrityksestä ja myös sen yrityksen henkilöstöstä kiinni. Heillä tuntuu olevan hyvin heikot, jollei olemattomat kyvyt henkilöjohtamiseen (siihenhän on isossa firmassa eri ihmiset) ja hyvin heikko ymmärrys siitä henkilöstöstä ja ihmisistä yleensä. Työntekijät ovat vain resursseja, joita voidaan laskea matemaattisesti eri kaavojen mukaan. Niin vanhanaikaiselta kuin se kuulostaakin mä kaipaisin takaisin sellaisia vanhanajan "patruunoita", jotka osasivat paitsi sen itse liiketoiminnan, niin myös tajuaisivat henkilöstöjohtamista.

        Joo, tuo patruuna-jutun hiffaan. Porukka oli töissä, vaikka korjailemassa rännejä ja maalaamassa seiniä, jos varastot oli täydet ja myynti huonoa. Patruuna ei elänyt kädestä suuhun, vaan piti työläiset leivässä ja talossa.

        Ja tosiaan työnjohtajissa on eroja.

        Mutta en minä sanois, että isommissakaan firmoissa henkilöstöä latistettaisiin. Isoille firmoille hyvä brändi on tärkeä. Ja siihen kuuluu työtyytyväisyys. Laatustandardissa usein katsotaan miten työyhteisö pysyy työpaikoissaan...liika vaihtuvuus voi evätä standardin.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, tuo patruuna-jutun hiffaan. Porukka oli töissä, vaikka korjailemassa rännejä ja maalaamassa seiniä, jos varastot oli täydet ja myynti huonoa. Patruuna ei elänyt kädestä suuhun, vaan piti työläiset leivässä ja talossa.

        Ja tosiaan työnjohtajissa on eroja.

        Mutta en minä sanois, että isommissakaan firmoissa henkilöstöä latistettaisiin. Isoille firmoille hyvä brändi on tärkeä. Ja siihen kuuluu työtyytyväisyys. Laatustandardissa usein katsotaan miten työyhteisö pysyy työpaikoissaan...liika vaihtuvuus voi evätä standardin.

        "Mutta en minä sanois, että isommissakaan firmoissa henkilöstöä latistettaisiin"

        Enhän minäkään noin sanonut. Puhuin täysin eri asiasta. Latistsminen on aktiivista toimintaa, huomiomattomuus taas on eri asia. On tyysti eri asia latistaa ja alistaa, kuin olla ottamatta ihmistä huomioon ihmisenä.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Joo, tuo patruuna-jutun hiffaan. Porukka oli töissä, vaikka korjailemassa rännejä ja maalaamassa seiniä, jos varastot oli täydet ja myynti huonoa. Patruuna ei elänyt kädestä suuhun, vaan piti työläiset leivässä ja talossa.

        Ja tosiaan työnjohtajissa on eroja.

        Mutta en minä sanois, että isommissakaan firmoissa henkilöstöä latistettaisiin. Isoille firmoille hyvä brändi on tärkeä. Ja siihen kuuluu työtyytyväisyys. Laatustandardissa usein katsotaan miten työyhteisö pysyy työpaikoissaan...liika vaihtuvuus voi evätä standardin.

        Mä itse oken esimerkiksi hyvin ihmeissäni tuosta ensimmäisen sairaslomapäivän suunnitelmasta juuri kun koronasta on päästy eteenpäin. Vasta suorastaan vaadittiin, että pienestäkin nuhasta jäädään kotiin ja nyt sitten sanotaan, että se olisi pitänyt tehdä omalla kustannuksella. Samoin muksut piti jättää kotiin heti pienestäkin nuhasta. Nyt sitten halutaan, että kaikki taatusti tulevat viimeiseen asti kipeinä töihin sairastuttamaan muutkin


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mä itse oken esimerkiksi hyvin ihmeissäni tuosta ensimmäisen sairaslomapäivän suunnitelmasta juuri kun koronasta on päästy eteenpäin. Vasta suorastaan vaadittiin, että pienestäkin nuhasta jäädään kotiin ja nyt sitten sanotaan, että se olisi pitänyt tehdä omalla kustannuksella. Samoin muksut piti jättää kotiin heti pienestäkin nuhasta. Nyt sitten halutaan, että kaikki taatusti tulevat viimeiseen asti kipeinä töihin sairastuttamaan muutkin

        No jos on usein pois töistä jonkun syyn takia ja jokaisen poissaolon kohdalla on yksi omavastuupäivä, niin ehkä sitä miettii, että jotain täytyy tehdä asian hyväksi.

        Ymmärrän, että joillain osaa olla vaikeaa lasten kanssa tai oman terveyden, mutta onko se työnantajankaan vastuu? 🤔


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No jos on usein pois töistä jonkun syyn takia ja jokaisen poissaolon kohdalla on yksi omavastuupäivä, niin ehkä sitä miettii, että jotain täytyy tehdä asian hyväksi.

        Ymmärrän, että joillain osaa olla vaikeaa lasten kanssa tai oman terveyden, mutta onko se työnantajankaan vastuu? 🤔

        Niitä, jotka ovat jatkuvasti poissa on koko porukasta pieni määrä. Kuten sanoin, niin minusta hyvin kummallinen tuo ajatus, ottaen huomioon, että juuri on pandemiasta päästy. Mikään ei muuten ole raivostuttavampaa kuin se, että idiootit raahavat sairaana olevia lapsiaan päiväkotiin. Meinaa palaa pinna, kun näkee niitä kipeinä siellä olevia mukuloita ja tietää, että taas kohta ovat muiden lapset sairaina. Pikemmin siitä pitäisi vaikka maksaa, että pitäkää nyt erkele se kipeä lapsenne kotona.


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No jos on usein pois töistä jonkun syyn takia ja jokaisen poissaolon kohdalla on yksi omavastuupäivä, niin ehkä sitä miettii, että jotain täytyy tehdä asian hyväksi.

        Ymmärrän, että joillain osaa olla vaikeaa lasten kanssa tai oman terveyden, mutta onko se työnantajankaan vastuu? 🤔

        "onko se työnantajankaan vastuu"

        Se on minusta työnantajan vastuu, että ANNETAAN kenenkään tulla kipeänä ja tartuttavana töihin. Itseni tekisi ennemmin mieli lätkäistä sakkomaksu sairaana töihin tulevalle jokaisesta muiden kollegoiden sairaspäivästä. No joo, eihän se realistista ole, kun ei voi varmaksi tietää mikä pöpö kenelläkin on. Mulla kuitenkin korpeaa helvetisti jokainen tartuttavana töissä oleva yksilö, joka ei välitä muiden terveydestä. Onneksi en ole enää kenelläkään töissä, niin ei tarvitse vittuuntua siitä, että yhä useampi tulee jatkossa sairastuttamaan muita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niitä, jotka ovat jatkuvasti poissa on koko porukasta pieni määrä. Kuten sanoin, niin minusta hyvin kummallinen tuo ajatus, ottaen huomioon, että juuri on pandemiasta päästy. Mikään ei muuten ole raivostuttavampaa kuin se, että idiootit raahavat sairaana olevia lapsiaan päiväkotiin. Meinaa palaa pinna, kun näkee niitä kipeinä siellä olevia mukuloita ja tietää, että taas kohta ovat muiden lapset sairaina. Pikemmin siitä pitäisi vaikka maksaa, että pitäkää nyt erkele se kipeä lapsenne kotona.

        "Pikemmin siitä pitäisi vaikka maksaa, että pitäkää nyt erkele se kipeä lapsenne kotona."

        Samaa mieltä. Luojan kiitos mulla ei enää ole päiväkoti-ikäistä lasta, kun ihmiset raahaavat niitä kioeitä mukuloitaan päiväkotiin. Hitto se oli RAIVOSTUTTAVAA! Jatkuvasti oli sitten joku kipeänä, vaikka kuinka itse yritti olla tarkkana. Sen eron sitten huomasi korona-aijana, kun niitä sairaita kakaroita ei huolittu hoitoon. Ei yhtään ainoaa pienintäkään flunssaa koko aikana. Voi kun niin olisi aina, että sairaana ei mennä töihin, eikä päiväkotiin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai niin ja mitä tuollaiseen sisällissotaskenaarioon tulee, niin mä olen siinä kohtaa jo aikaa sitten poistunut maasta. Ulkoista uhkaa vastaan vielä tänne jäisinkin, mutta jo sisäisesti aletaan rähistä, niin se on bye bye.

        Sinällään puoleni on mulle selvä. Mä olen aina sillä puolella, että jokaisesta pidetään huoli, eikä kenenkään elämää asiattomasti kurjisteta, eikä ketään yritetä pakottaa "orjan" asemaan. Itse maksaisin mielelläni enemmänkin veroja, jos niitä käytettäisiin sosiaaliturvaan ja ihmisten hyvinvointiin. Yritystukiin en sen sijaan haluaisi antaa senttiäkään. Olen itsekin yrittäjä, itse asemani valinnut ja hyväksynyt yrittäjän riskin. Moni yrittäjä ei ilmeisesti ole.

        Ongelma kuitenkinnon se, että mä en ole äärilaitaa, vaan rauhallinen ja käytännönläheinen keskitien kulkija. Mä en siis koe tuota läyhäämistä ja jalanpolkemista, jota nyt harrastetaan lainkaan omaksi jutukseni. Mua lähinnä vain vituttaa, että yrittäjät automaattisesti niputetaan mielikuvissa tuohon skeidaan.

        Siinä vaiheessa, kun valehtelit olevasi yrittäjä niin koko lässytykseltäsi meni pohja. Muuten tyypillistä vihervasemmistolaista pskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä vaiheessa, kun valehtelit olevasi yrittäjä niin koko lässytykseltäsi meni pohja. Muuten tyypillistä vihervasemmistolaista pskaa.

        Läpä läpä. Kuten titesin, vituttaa, että kaikki yrittäjät kasketaan paskakategoriaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siinä vaiheessa, kun valehtelit olevasi yrittäjä niin koko lässytykseltäsi meni pohja. Muuten tyypillistä vihervasemmistolaista pskaa.

        Kaikki yrittäjät eivät ole ahneita ja itsekeskeisiä paskakasoja, kuten sinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki yrittäjät eivät ole ahneita ja itsekeskeisiä paskakasoja, kuten sinä.

        Kyllä, missäkin on vastuullisia ja yhteiskuntarauhaa arvostavia keskitienkulkijoita. Kaikkien tärkein tavoite ei ole repiä irti jokaista mahdollista senttiä kannattavuutta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niitä, jotka ovat jatkuvasti poissa on koko porukasta pieni määrä. Kuten sanoin, niin minusta hyvin kummallinen tuo ajatus, ottaen huomioon, että juuri on pandemiasta päästy. Mikään ei muuten ole raivostuttavampaa kuin se, että idiootit raahavat sairaana olevia lapsiaan päiväkotiin. Meinaa palaa pinna, kun näkee niitä kipeinä siellä olevia mukuloita ja tietää, että taas kohta ovat muiden lapset sairaina. Pikemmin siitä pitäisi vaikka maksaa, että pitäkää nyt erkele se kipeä lapsenne kotona.

        En minäkään kipeänä mene töihin, jos ei sitten satu olemaan muuten mahdotonta... ja vaikka olisi yksi omavastuupäivä... lähinnä mietin sitä sairaana olemisen maksuhommelia. Että miksi aina maksajana on työnantaja vaan?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        En minäkään kipeänä mene töihin, jos ei sitten satu olemaan muuten mahdotonta... ja vaikka olisi yksi omavastuupäivä... lähinnä mietin sitä sairaana olemisen maksuhommelia. Että miksi aina maksajana on työnantaja vaan?

        Työnantajat saavat sairausvakuutuksesta rahat.


    • Anonyymi

      hmm niin on aika huviä ja lämminhenkisiä keskusteluta herra tai tyttö haaveilijan kanssa...

    • Anonyymi

      On poistettu työläisten eli rottien rikkureien viestejä ...

      jos huvittaisi oikeasti väsyttääkin vähän tuo jooo haaveilija-hahmon kanssas jutut.

      tunnistanimesiv oivoijooh

      Bud
      LaSe
      Munnimiomunnimion-
      Va-Man

    • Anonyymi

      minua kyllä alkoi todellakin paljon väsyttämään haaveiljan kanssa juttelut, sinänsä hauskaa koska niin en tiedä minä pidän haaveilijasta.

      hmm.. taksijutut ja nuo niin ... pitäisi ottaa elinikäksi pois kortti jotta mihinkään moottoriajoneuvoon eli sähköpyeräänkään saa kosea jos autossasi on alle 2000BHP Bench-horsepoweria aina.

    • Anonyymi

      noniin eiköhän jos haaveilija tulee alkaa taas uudet keskustelut hah
      ,, mutta en nyt viitsi tänään.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      pelimusiikki, kicvva katsoa miten kasinolle sataa rahaa heh
      https://www.youtube.com/watch?v=gOoKzw3JSCM

      niin kasinoiden sisään heittäjät: otapa tuota aluksi saat kasinolta lahjaksi pari polettia tule pelasamaan meille"!

    • Anonyymi

      Ase pitää olla valmiina .

    • Anonyymi

      Mää ihmettelin, miksi vuosi 2018 meni täysin rauhabllisesti. Nyt kansa on kahtia jaettu ja vabikuttaa, että hallitus haluaa syventää kuilua.
      Niin, syventää... onko näin? Henkisellä tasollaa Orpo, joka näyttäytyy vailla omia ajatuksia ja Purra, joka vie häntä kuin litran mittaa, ovat helppoja vihan kohteita.
      Kysyn nyt: oletteko pohtineet, mitä tällä asetelmalla peitellään - jotain suurenpaa? Meitä pelotellaan päivittäin, siis köyhenpää kansanosaa, milloin milläkin, ja meidät on ajettu ahdinkoon, vaikka vielä pyristelemme vastaan tunnollisuudella taloudenpidossa jne.
      Kertokaa minulle, mikä on se suuri salaisuus? Ennen olivat Venäjän nootit, nyt snodan eskaloitumisen uhka - mutta ei, vabstaus ei ole tämä.

      • Anonyymi

        No juurikin se edellisen hallituksen ajama velkakaaos. Siihen lisänä marinin "valitkaa puolenne" kahtiajako politiikka.
        Tämänhän sä tiesitkin, mutta totuus ei sulle kelpaa.


    • Anonyymi

      Mua pisti eilen oijein naurattamaan eilen, kun luin, että nuo asumistuen leikkaukset astuvat voimaan seuraavan tarkistuksen yhteydessä. Mitenhän tuo voi olla yhdenvertaisuuslain mukaista? Jos jollakulla on vaikka tarkustettu tuki vuodenvaihteessa, niin saa sitten melkein vuoden vanhaa isoa tukea ja jos jos jollakulla on tarkistus ensi kuussa, niin hän ei saa edes varautumisaikaa? En tiedä, mutta minusta tuo kuulosti suorastaan koomisen hölmöltä.

      • Anonyymi

        Missähän kuussa noita tarkistuksia tehdään eniten? Milloin on odotettavissa isoimmat säästöt?


      • Anonyymi

        Vastaavia "hölmöyksiä" on lainsäädäntö pullollaan, monilla asioilla on ns. ylimenoaikansa, olkoot vaikka eläkeikä kyseessä. Samassa hommassa kanssani olleita mutta muutamaa vuotta aikaisemmin työelämässä aloittaneita, eli vähän vanhempia, pääsi täydelle eläkkeelle 63- vuotiaina mutta minä pääsin muutamaa hetkeä vajaa 65 iässä, siinä oli se ylimenoaika siinä asiassa.
        Mutta mitä tulee itse aloituksen aiheeseen, aloittaja on oikeassa mutta enempi ehkä huomaamattaan ja hoksaamattaan mistä kaikki pääosin johtuu? No, minäpä kerron, kyse on demokraattisen järjestelmän lahoamisesta, se lahoaminen on rakennettu systeemin sisään ja pikkutarkemmin se seuraa siitä, että poliittinen johto ei tee niitä ikävämpiä päätöksiä ensinkään, niiden tekoa suorastaan vältellään ja siksi esim. nyt nuo hallituksen/eduskunnan toimet vaikuttavat niin radikaaleilta ja aiheuttavat niin voimallista vastustusta esim. AY- liikkeeltä.
        Tarkennetaan vielä lisää: Niitä ikävämpiä päätöksiä ei ole juuri tehty koska poliitikot pelkäävät, ja aiheellisesti, oman kannatuksensa ja puolueensa kannatuksen putoamista vaaleissa mikäli tekevät äänestäjiensä kannalta ikäviä päätöksiä ja tämä on se demokraattisen järjestelmän paradoksi ja heikkous. Tehdään äänestäjiä miellyttäviä mukavia päätöksiä, järjestetään rahaa sinne ja tänne vaikka se joudutaan yhä enemmän tekemään lisääntyvällä velkarahalla kuten useimmissa länsimaissa on tapahtunut ja tapahtuu.
        Miellyttäviin päätöksiin sisältyy myös pääomien ja pääomatulojen pääosin hyvin matala verotus kun pelätään pääomien muuten häipyvän maasta jne.. ja velkaantumisen oravanvelkapyörä onkin valmis...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vastaavia "hölmöyksiä" on lainsäädäntö pullollaan, monilla asioilla on ns. ylimenoaikansa, olkoot vaikka eläkeikä kyseessä. Samassa hommassa kanssani olleita mutta muutamaa vuotta aikaisemmin työelämässä aloittaneita, eli vähän vanhempia, pääsi täydelle eläkkeelle 63- vuotiaina mutta minä pääsin muutamaa hetkeä vajaa 65 iässä, siinä oli se ylimenoaika siinä asiassa.
        Mutta mitä tulee itse aloituksen aiheeseen, aloittaja on oikeassa mutta enempi ehkä huomaamattaan ja hoksaamattaan mistä kaikki pääosin johtuu? No, minäpä kerron, kyse on demokraattisen järjestelmän lahoamisesta, se lahoaminen on rakennettu systeemin sisään ja pikkutarkemmin se seuraa siitä, että poliittinen johto ei tee niitä ikävämpiä päätöksiä ensinkään, niiden tekoa suorastaan vältellään ja siksi esim. nyt nuo hallituksen/eduskunnan toimet vaikuttavat niin radikaaleilta ja aiheuttavat niin voimallista vastustusta esim. AY- liikkeeltä.
        Tarkennetaan vielä lisää: Niitä ikävämpiä päätöksiä ei ole juuri tehty koska poliitikot pelkäävät, ja aiheellisesti, oman kannatuksensa ja puolueensa kannatuksen putoamista vaaleissa mikäli tekevät äänestäjiensä kannalta ikäviä päätöksiä ja tämä on se demokraattisen järjestelmän paradoksi ja heikkous. Tehdään äänestäjiä miellyttäviä mukavia päätöksiä, järjestetään rahaa sinne ja tänne vaikka se joudutaan yhä enemmän tekemään lisääntyvällä velkarahalla kuten useimmissa länsimaissa on tapahtunut ja tapahtuu.
        Miellyttäviin päätöksiin sisältyy myös pääomien ja pääomatulojen pääosin hyvin matala verotus kun pelätään pääomien muuten häipyvän maasta jne.. ja velkaantumisen oravanvelkapyörä onkin valmis...

        Olenkin tuuminut, että koko päätäntäelimen rakenteet olis myös uusittava.

        Äänestyssysteemiä myöten. Ja puolueiden rahoitus myös.

        Lisäksi pitäisi olla asioita, mitkä käydään läpi koko porukan kanssa ja määritellään pidempi rauha yli vaalikausien.

        Mutta minusta tässä ja monessa muussakin asiassa nyt hiertää se, ettei mitään lustraation tapaistakaan käyty -91 jälkeen tässä maassa...jännitteet Venäjäyhteyksiin hiertää vaikka missä...


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Olenkin tuuminut, että koko päätäntäelimen rakenteet olis myös uusittava.

        Äänestyssysteemiä myöten. Ja puolueiden rahoitus myös.

        Lisäksi pitäisi olla asioita, mitkä käydään läpi koko porukan kanssa ja määritellään pidempi rauha yli vaalikausien.

        Mutta minusta tässä ja monessa muussakin asiassa nyt hiertää se, ettei mitään lustraation tapaistakaan käyty -91 jälkeen tässä maassa...jännitteet Venäjäyhteyksiin hiertää vaikka missä...

        Olet siis kovasti tuuminut?
        Mihin olet päätynyt, millaiseksi päätäntäelimet pitäisi muuttaa, entä miten äänestyssysteemiä olisi muutettava.
        Mitä asioita pitäisi käydä läpi porukan kanssa, miten se käytännössä tapahtuisi ja miten se pitempi rauha yli vaalikausien määriteltäisiin?
        Otatko ollenkaan huomioon esim. sitä että "porukat" ovat niin erimielisiä kuin ovat eivätkä ne siitä yhdenmielisemmiksi tule vaikka miten hienosti teoretisoitaisiin ja unelmoitaisiin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olet siis kovasti tuuminut?
        Mihin olet päätynyt, millaiseksi päätäntäelimet pitäisi muuttaa, entä miten äänestyssysteemiä olisi muutettava.
        Mitä asioita pitäisi käydä läpi porukan kanssa, miten se käytännössä tapahtuisi ja miten se pitempi rauha yli vaalikausien määriteltäisiin?
        Otatko ollenkaan huomioon esim. sitä että "porukat" ovat niin erimielisiä kuin ovat eivätkä ne siitä yhdenmielisemmiksi tule vaikka miten hienosti teoretisoitaisiin ja unelmoitaisiin?

        No ensinnäkin puolueiden rahoitus vain valtion kassasta pääluvun mukaan. Ei muita. Silloin ei ole eturistiriitoja. (Ehkä)
        Vaalit olis puoluevaalit. Ei olevinaan henkilövaalit. Lisäksi puolueet valitsisi 1;n pääasiallisen hallitusohjelma-asian ja 3 muuta. Ja noista pääasiallisista hallitusohjelma-asioista pidettävä kiinni, kun hallitusta tehdään. Eli ihmiset äänestää myös hallitusohjelmaa. Tavallaan.

        Lisäksi seuranta... eli miten hallitusohjelma tuli toteutettua.

        Ja joitain asioita neuvotella koko porukalla, vaikka koulutus- ja vanhusten asiat pidemmälle aikajanalle, ettei ole mitään 4 vuoden souda ja huopaa jojoilua, vaan pitkäaikaisvaikutuksia.

        Jokainen puolue voisi itse sisäisien vaalien perusteella äänestää ministerit vaikka koulutuksen ja kokemuksen perusteella. Sekin jakaantuisi puolueiden kannatuksen perusteella.

        Kyllä lopulta puolueissakin löytyisi yhteen hiileen puhaltamista, kun ns. "henkilökuva" ei määrittelisi.

        Jotain tämäntyyppistä... joku enempi asiaa tutkinut voisi tietää vielä paremmin homman...


    • Anonyymi

      Suomi, ja Suomen kansalaiset, on Suomen Hallituksen PERHE!
      Kyllä kai jokainen vähäkin asioita käsittävä tajuaa sen, että ensin oma PERHE, jos asioiden ja rahan käytöstä, oikeasta toimimisesta ja sen tärkeydestä puhutaan.
      Ja harva perheellinen ottaa velkaa työntääkseen rahaa muille perheille loputtomasti, ja ostaa tarpeita( aseita muilta valtioilta(Yhdysvalloilta)) lahjoittaakseen ne perheen ulkopuolisille, Eikö perheen päättäjän toiminta ole silloin jopa pahoin vääristynyttä?
      Harva perheessä hyväksyy sen, että muut valtiot(PERHEET), asetetaan oman perheen edelle huolehtimisessa, niin että oma perhe joutuu vaikeuksiin.
      Ja eikö oman suun tule aina olla lähempänä kuin kontin suun?

      • Anonyymi

        En ymmärrä mitä yrität selittää?
        Esim. lause "ostaa aseita muilta valtioilta"...mitä se tarkoittaa, ellei omasta takaa ole aseita niin ostettavahan niitä on. Ja kun perheeseen kaikkea vertaat, niin kyllä metsästävät perheet tai perheenpäät tms. ostavat yleensä aseensa koska harvoin niitä itse valmistavat ja usein aseet ovat ulkomailla valmistettuja.
        Jokainen vähänkään ajatteleva ymmärtää toki myös perhe- vertauksesi heikkouden, ei perhe ole mikään eduskunta erilaisine ääri- ideologeja edustavine jäsenineen ja ryhmineen. Tavisperheen ja eduskunnan/hallituksen toiminta ei vaan voi verrata. Eipä varsin sekavasta kommentistasi kyllä saa selkoa siitäkään mitä oikeastaan edes pyrit kertomaan...


    • Anonyymi

      Pyssyt ne pelkureille turvaa tuo heh.

    • Anonyymi

      Finland totally finished.

    • Anonyymi

      Työnantaja maksaa sivukuluina: xxx%
      Työeläkemaksu
      %
      Sairausvakuutusmaksu %

      Työttömyysvakuutusmaksu
      %


      Työntekijä maksaa sivukuluina xxx%

      kuva Ennakonpidätysprosentti
      %
      Työeläkemaksu (TYEL) %
      Työttömyysvakuutusmaksu %
      Työttömyysvakuutusmaksu %

      Minkä vuoksi maksuja maksetaan jos kohta mitään vastinetta ei maksuilleen saisi?!

    • Anonyymi

      Lasten teko pitää kieltää lailla.l

      • Anonyymi

        Kyllä eläkkeet tulisi lopettaa, ja luottaa siihen että lapset elättävät omat vanhempansa kuten historiassa aikaisemminkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä eläkkeet tulisi lopettaa, ja luottaa siihen että lapset elättävät omat vanhempansa kuten historiassa aikaisemminkin.

        Ettäkö lapsettomien lapset elättäisivät lapsettomat vanhempansa? Niinkö se "historiassa" meni..?


    • Anonyymi

      Aika monet haluaa jättää koko leikin sikseen, vetäytyä omiin oloihin ja kantaa korkeintaan korrentyngän yhteiseen kekoon pakon edessä. Rakentaa suojaa itselleen ja läheisille kaikkia muita vastaan. Jenkeissä off-grid ja preppaajat. Hengessä ihminen ihmiselle susi ja näkymätön käsi satu parhaasta päästä. Vain paska valuu alaspäin.

      • Anonyymi

        Kyllä se paska sinullakin on ylöspäin kai valunut?

        Demarit ja muut punikit ovat suomessa se susi ihmiselle, joka kansaa köyhdyttää.

        Näin se vaan on. Tiedän, että vihervasemmistolla on toinen näkökulma asiaan.


    • Anonyymi

      Ei ole mitään yhteisiä etuja vain eturistiriitoja, ja maan hiljaiset eivät saa lainkaan ääntään kuuluviin.

    • Anonyymi

      Jos punikit tulisi ovelle kyselemään, olisivat kylminä parin tunnin kuluttua!

    • Anonyymi

      Onko mustalaisten, romanien ajatusmaailma siten että enemmistön kuuluu luovuttaa heille omaisuutta sen vuoksi että ovat vaeltava kansanosa alkuperältään, ja suomenruotsalaisten taas identiteettin kuuluu vaatia enemmistöltä kielellään palvelua koska ovat bettre folk väestöä.

    • Anonyymi

      Gestapo SS.

    • Anonyymi

      Napit vastakkain kuin sotilaat shakkipelisäkin voi olla, tai jos ei saa mitenkään kauluspaidan viimeisintä nappia kaulasdsda kinni näpertelee sormirmilla yrittää.... silloin helmpi unohtaa solmio kokonaankin...

      t. Empor the Emperor.

    • Anonyymi

      Oliko tämä keskustelupalsta?
      Ihmeellistä poistoa, samaa mitä pahimmissa diktatuureissa.

    • Anonyymi

      Nappi ja reikä deli kauluspaidan ylin nappi ja kuin pippewli ja rewikä...

      ..mutta niin varmaankaan minuta ja haaveilija39 vihaisia keskenään mitenkään kai pysty saamaan... mutta OOssin musiikkia


      Tyhmä kuin Sinä: ool like you:

      https://www.youtube.com/watch?v=i1W2rNr-D3Y

    • Anonyymi

      Kimmo, Kedijo ja Jussi ne sopåii saman pussauskoppiiin jeee

    • Siltä tuo näyttää mutta ihan en ole varma onko se mennyt oikeasti vai onko se tullut vaan näkyvämmäksi kun uutiset eivät ole enää lehdissä tai puoli ysin uutisissa vaan jokainen tuntuu olevan jo sisällöntuottaja. Ilmeisesti aihe kuitenkin myy kun tällaisia tutkimuksia tehdään.
      https://www.hs.fi/kotimaa/turku/art-2000010301828.html

      Tulevaisuuden ennustamisessa itsellä on eri linja. Minusta meidän ongelma ei ole jatkossa se että joku tulee kovistelemalla vaatimaan puolen valitsemista vaan se että ihmisillä on niin paljon vaihtoehtoja että valinta on vaikeaa tai jopa jää tekemättä ja vaatimustaso nousee sellaiseksi että tavallinen ei riitä.

      Otetaan vaikka paikallinen sopiminen. Jos laki menee läpi kuten siitä aikanaan kirjoitettiin niin jatkossa liiton edustaja voi tehdä paikallisen sopimisen vain liittoon kuuluvien puolesta. Se tekeekö muut omana ryhmänä vai tekeekö jokainen omansa tarkentuu varmaan jatkossa mutta tämä tarkoittaa että yrityksessä on jatkossa vähintään kaksi eri sopimusta. Jos eivät ole identtiset niin pitää valita kumman sopimuksen ottaa. Vaikka kateutta varmaan syntyy niin en usko että pakottamista syntyy vaan hyväksytään ihmisten itsenäiset valinnat oman elämäntilanteensa mukaan.

      Tästä on sitten lyyt matka koko yleissitovuuden poistoon jolloin tehdään yritys- tai henkilökohtaisia työehtosopimuksia ehkä samalla tavalla kuten nuo paikalliset sopimukset.

      • No omasta mielestä on pakko alkaa jotain systeemejä purkamaan, että saatais notkeammin toimiva työkenttä.

        Moni muukin asia joustavammaksi, eikä mitään 50 luvun junttaperiaatetta kaikille.

        Mutta aika näyttää...🙂


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No omasta mielestä on pakko alkaa jotain systeemejä purkamaan, että saatais notkeammin toimiva työkenttä.

        Moni muukin asia joustavammaksi, eikä mitään 50 luvun junttaperiaatetta kaikille.

        Mutta aika näyttää...🙂

        Virvon varvon tuoreeks terveeks, tulevaks vuueks! Nyt se on suoritettu! Hyvä. :)


      • Anonyymi kirjoitti:

        Virvon varvon tuoreeks terveeks, tulevaks vuueks! Nyt se on suoritettu! Hyvä. :)

        Mä mietin, että sellaisia mukavia palstanaisia saattaaisin virpoilla, mutta en sitä vitsaa kyllä antas lahjaks...enkä toki mitään palkkaakaan tartteis...😁

        Pelkkä virpomisen ilo riittäis. 😄


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Mä mietin, että sellaisia mukavia palstanaisia saattaaisin virpoilla, mutta en sitä vitsaa kyllä antas lahjaks...enkä toki mitään palkkaakaan tartteis...😁

        Pelkkä virpomisen ilo riittäis. 😄

        😁😁


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        No omasta mielestä on pakko alkaa jotain systeemejä purkamaan, että saatais notkeammin toimiva työkenttä.

        Moni muukin asia joustavammaksi, eikä mitään 50 luvun junttaperiaatetta kaikille.

        Mutta aika näyttää...🙂

        Et sitten kuitenkaan kykene ja osaa yhtään tuota tarkemmin vastata!
        On kovin helppo vaatia sitä ja tätä muutettavaksi mutta miksi vaatia muutoksia ellei vaatija edes tiedä mitä olisi vaatimassa tilalle.
        Eli ihan haahuilua on sinullakin "jotain systeemien purkamaan.."- ajatukset, ei mitään kongreettista esittää tilalle, ei niin mitään...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Et sitten kuitenkaan kykene ja osaa yhtään tuota tarkemmin vastata!
        On kovin helppo vaatia sitä ja tätä muutettavaksi mutta miksi vaatia muutoksia ellei vaatija edes tiedä mitä olisi vaatimassa tilalle.
        Eli ihan haahuilua on sinullakin "jotain systeemien purkamaan.."- ajatukset, ei mitään kongreettista esittää tilalle, ei niin mitään...

        No tuohonkin on ammattilaisia... suuntaviivoja oon jaellut täälläkin. Mutta en ala jokaiselle anonyymille mölisejälle selittämän kaikkea uudestaan. 😁


    • Anonyymi

      Mutta kuka on Kaisa Juuso?

      Onko hän:
      1. Stand Up Koomikko
      2. Uusi nouseva naislaulaja
      3. Europarlamentaarikko
      4. Ministeri

      Vinkki:
      Terveysasemista ollaan karsimassa puolet pois, työttömiä tulee 10 000 henkilötyövuotta.

      • Anonyymi

        Sä oisit helppo

        Ei aamupalaa päivällistä

        Joskus ehkä jotain iltapalaa

        Voisin siivoilla


      • Anonyymi

        Suomi tyhjenee, ainakin pienet muutaman tuhannen paikkakunnat.
        Kouluja, ollaan sulkemassa jopa satoja. Ala-aste tasolle ei ole enää riittävästi oppilaita.

        Kuka haluaa pienen lapsensa kulkevan 50 kilometriä koulumatkan, ja itse mennä lähimpään sairaalaan 150 kilometrin päähän?

        Korpeahan Suomi on, on aika haravoida ihmiset suuriin taajamiin.
        Lopettaa syrjäkylien tukeminen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Suomi tyhjenee, ainakin pienet muutaman tuhannen paikkakunnat.
        Kouluja, ollaan sulkemassa jopa satoja. Ala-aste tasolle ei ole enää riittävästi oppilaita.

        Kuka haluaa pienen lapsensa kulkevan 50 kilometriä koulumatkan, ja itse mennä lähimpään sairaalaan 150 kilometrin päähän?

        Korpeahan Suomi on, on aika haravoida ihmiset suuriin taajamiin.
        Lopettaa syrjäkylien tukeminen.

        Saattaa olla noin fiksumpi? 🤔


    • Anonyymi

      Tiktok tehny tehtävänsä. Nauttikaa lopputuloksesta.

    • Anonyymi

      1991 pankki kriisin jälkeisen konkurssiaallon valitsi SAK . Toinen vähemmän pahaa aiheuttava valinta ei SAK:oolle passannut . Tarinan suomenti ,Ihalainen tänäänään teveessä .

      • Anonyymi

        Suomi ei Devalvoi, terveisin Kokoomus.


    • Anonyymi

      nounmjkoiu8

    • Anonyymi

      Lisäks on huorat vastaan ätmit vastakkainasettelu. Ei olla kaukana enää siitäkää että sekoan lopullisesti. Sen verran paskaa kohtelua ja loputonta torjuntaa saanut naisilta.

      KilttiMies

    • 1918 maassa oli tavallaan sotilaallinen tyhjiö, mikä mahdollisti vallankaappauksen. Kaksi porukkaa alkoi sitten varustautumaan ja paikallisesti ratkaisevinta taisi olla kumpi ehti ensin. Saatiin sitten rintamalinjatkin aikaiseksi. Mutta suurin osa ei silloinkaan tarvinnut varsinaisesti valita puoltaan, vaikka sitten olisi toisen voittoa peukuttanutkin.

      Aika paljon pitäisi olla mellakoita yms. ja kaikenlaista paria kertaluokkaa totuttua suurempaa aktivismia pitäisi nähdä ensin. Kenelläkään ei olisi sodassa oikein mitään voitettavaa ja monilla paljon hävittävää.

      • Nykyiset "sodat" ei ole samanlaisia kuin 1918...


      • Disseisback kirjoitti:

        Nykyiset "sodat" ei ole samanlaisia kuin 1918...

        Yritän tässä muistella demokratiassa alkaneita sisällissotia. Ei tule mieleen kuin USA yli 150 vuotta sitten. Ja sielläkin oli alun rintamalinja oli jo valmiiksi olemassa.

        Kyllähän Suomessa teoriassa varmaan laajamittaisella yleislakolla saataisiin esim. eduskunta hajotettua ja uudet vaalit. Mutta mitä se muuttaisi? Eivät melko yleisesti tunnetut ongelmat sillä mihinkään poistuisi.

        Yhtymäkohta vuoteen 1918 on sikäli kaukaa haettu että silloin sodittiin ja nyt "soditaan". Ei niin kauan sitten Suomessa oli valitusta siitä, että äänestämällä ei voi vaikuttaa, koska politiikka on samanlaista riippumatta siitä kuka on vallassa.


      • scrg kirjoitti:

        Yritän tässä muistella demokratiassa alkaneita sisällissotia. Ei tule mieleen kuin USA yli 150 vuotta sitten. Ja sielläkin oli alun rintamalinja oli jo valmiiksi olemassa.

        Kyllähän Suomessa teoriassa varmaan laajamittaisella yleislakolla saataisiin esim. eduskunta hajotettua ja uudet vaalit. Mutta mitä se muuttaisi? Eivät melko yleisesti tunnetut ongelmat sillä mihinkään poistuisi.

        Yhtymäkohta vuoteen 1918 on sikäli kaukaa haettu että silloin sodittiin ja nyt "soditaan". Ei niin kauan sitten Suomessa oli valitusta siitä, että äänestämällä ei voi vaikuttaa, koska politiikka on samanlaista riippumatta siitä kuka on vallassa.

        Nythän politiikka eroaa edellistä...🤔

        Mä katsoisin mihin tää johtaa...😃


      • Anonyymi

        Paitsi että 1918 Suomessa EI tapahtunut vallankaappausta...


      • Anonyymi kirjoitti:

        Paitsi että 1918 Suomessa EI tapahtunut vallankaappausta...

        Mikä se sinun mielestäsi sitten oli?


      • Anonyymi
        Disseisback kirjoitti:

        Nythän politiikka eroaa edellistä...🤔

        Mä katsoisin mihin tää johtaa...😃

        ...politiikka eroaa edellistä...mitä yrität selittää, kirjoitettu ulosantisi on niin huonoa ja sekavaa ettei siitä ota pi_ukaan selvää.


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Mikä se sinun mielestäsi sitten oli?

        Vallassa jatkoi aikaisemmin valittu laillinen hallinto, vallankaappausta YRITTIVÄT ns. punaiset mutta jos satut muistamaan, se ei onnistunut...


      • Anonyymi
        scrg kirjoitti:

        Yritän tässä muistella demokratiassa alkaneita sisällissotia. Ei tule mieleen kuin USA yli 150 vuotta sitten. Ja sielläkin oli alun rintamalinja oli jo valmiiksi olemassa.

        Kyllähän Suomessa teoriassa varmaan laajamittaisella yleislakolla saataisiin esim. eduskunta hajotettua ja uudet vaalit. Mutta mitä se muuttaisi? Eivät melko yleisesti tunnetut ongelmat sillä mihinkään poistuisi.

        Yhtymäkohta vuoteen 1918 on sikäli kaukaa haettu että silloin sodittiin ja nyt "soditaan". Ei niin kauan sitten Suomessa oli valitusta siitä, että äänestämällä ei voi vaikuttaa, koska politiikka on samanlaista riippumatta siitä kuka on vallassa.

        Esim. Rooman tasavaltaa pidettiin rajoitetusti demokraattisena mutta raakoja sisällissotia siellä vain oli. Rajoittunut demokratia Rooma oli siksi, että äänestysoikeus oli vain ns. vapailla miehillä kun ostrakoneilla äänestettiin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vallassa jatkoi aikaisemmin valittu laillinen hallinto, vallankaappausta YRITTIVÄT ns. punaiset mutta jos satut muistamaan, se ei onnistunut...

        Olihan se osassa Suomea vain yritys, joka tuskin näkyi paljonkaan arjessa. Varmaan oli Lapissa tai Kainuussa savuja johon ensimmäinen tieto sodasta tuli siinä vaiheessa kun se oli päättynyt. Samahan päti paljon laajemmin edeltäneeseen yleislakkoon, ei joka maalaiskylään tieto moisesta kiirinyt kuin vasta jälkikäteen.

        Mutta vallankaappaus oli etelässä ihan todellisuutta usean kuukauden ajan. Paikallistasolla suojeluskunta-aktiiveiksi tai valkoisiksi tiedetyt tapettiin, määrättiin kotiarestiin jos porukka ei ollut ehtinyt metsiin piiloon. Mitkään periaatteessa laillisen hallinnon takaamat perusoikeudet eivät olleet voimassa. Etelä ei missään tapauksessa ollut laillisen hallinnon vallassa. Esim. poliisi jatkoi jollain tavalla toimintaansa, mutta uuden henkilöstön voimin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Esim. Rooman tasavaltaa pidettiin rajoitetusti demokraattisena mutta raakoja sisällissotia siellä vain oli. Rajoittunut demokratia Rooma oli siksi, että äänestysoikeus oli vain ns. vapailla miehillä kun ostrakoneilla äänestettiin.

        En tunne antiikin Roomaa sillä tasolla, että vaikea sanoa tarkemmin. Sen ajan aseilla sodankäynti oli aika harjaantuneiden ammattilaisten hommaa, joten kyseessä lienee ollut eri tahojen palkka-armeijat. Kaikenlaisia kansannousuja on vuosisatojen saatossa ollut, mutta pääosin ne ovat olleet tuhoon tuomittuja.

        Kansan syvät rivit pääsääntöisesti eivät halua sotia ja mikäli päättäjien vallassa pysyminen on näistä kiinni, päättäjät pyrkivät demokratioissa välttämään sotia. Ehkä yhtenä edellytyksenä Suomen sisällissodalle oli, että sen ajan kansalla ei ollut enää juuri minkäänlaista kokemusta sodista. Maailmansota oli käynnissä, mutta kuitenkin melko kaukana.


    • Anonyymi
    • Inhimillisyyden ja empatiakyvyn sekä heikoimmista välittämisen puolella

    • Anonyymi

      Rehellisyys auttaa. Tolkun ihminen ajattelee että kun maan talous on laskettu edellisten hallitusten toimesta tähän tilanteeseen, silloin on pakko tehdä korjaustoimenpiteitä. Ne tuntuvat raskaille mutta ajan oloon niistä hyötyy koko kansa.

      • Anonyymi

        Jos rehellisesti asiaa ajatellaan, kyse on SAK ukkojen aseman turvaaminen. Heillä on tähtitieteellinen palkka, eikä he tarvitse yhtään enempää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos rehellisesti asiaa ajatellaan, kyse on SAK ukkojen aseman turvaaminen. Heillä on tähtitieteellinen palkka, eikä he tarvitse yhtään enempää.

        Sekä muiden liittojen ukkojen aseman turvaaminen on kyse näissä lakoissa.

        Jos ihminen on oikeudenmukainen ja rehellinen, tämä motiivi lakkoilla on väärämielinen.

        Toinen motiivi on se että punikkien mielestä kansa äänesti väärin vaaleissa ja hallitus pitää kaataa. Jos rehellisiä ollaan, tämä touhu on kaukana demokratiasta. Se on totalitarismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekä muiden liittojen ukkojen aseman turvaaminen on kyse näissä lakoissa.

        Jos ihminen on oikeudenmukainen ja rehellinen, tämä motiivi lakkoilla on väärämielinen.

        Toinen motiivi on se että punikkien mielestä kansa äänesti väärin vaaleissa ja hallitus pitää kaataa. Jos rehellisiä ollaan, tämä touhu on kaukana demokratiasta. Se on totalitarismia.

        Väitetään että kun hallitus säästää muutaman prosentin, se olisi kaikkein hirvein asia. Oikeasti se on hirvein asia kun punikit lakkoilee maan konkkaan. Silloin ei punikit juhli myöskään. Se on hammasten kiristelyä myös punikeilla. Nälkä koittaa viimeistään.


    • Anonyymi

      Miten tämä liittyy sinkkuuteen?

    • Anonyymi

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋

      😍 K­u­­u­­m­­a­t­ ­­­t­y­t­ö­­­t­­­ ­­o­d­­­o­t­­t­­a­v­­­­­a­­­t­­­ ­­s­­i­­n­u­­a­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18327052

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 20 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      57
      2181
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      57
      1837
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      54
      1676
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1607
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      3
      1581
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      2
      1494
    7. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      127
      1446
    8. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      6
      1347
    9. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      8
      1306
    10. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      2
      1207
    Aihe