Oikea nilkka meni jalkapöydän kohdalta kipeäksi.

Anonyymi-ap

Nilkutin saunaan ja sanoin isälle : Mulla halvaantu vissiin nilkka ja jalkapöytä, ku käy niin saatanan kipiää.
Sano mulle : Se paranee saunassa, mutta jos ei parane niin pääset Attendoon minun serkun kanssa samaan huoneeseen ja xxxxx on siellä kanssa.
Onneksi parani siellä saunassa niin pääsin väistään vielä Attendon.

Saunassahan mulla on äidin enon henki kaverina joka parantaa vaivan, kuin vaivan koska siellä olin hänen kanssa hänen elämänsä viimisen illan ennen, kuin kuoli.
Saunassa mietin, että miten Petsamosta luovutetuilla suomalaisilla on vara pistää omaisiaan hoivakotiin!?
Heistähän pitäis pitää kotona hyvää huolta ja antaa heille vanhuus jonka he ansaitsee eikä laittaa elämään hoivakotiin lukkojen taakse niin, kuin olisivat jotain rikollisia.

Minä mietin omia vanhempiani samalla, koska he on saman ikäisiä suurin piirtein ja minusta he kyllä pärjää kotona vielä ainakin 20vuotta jos niin pitkään elävät.

Minun vanhemmat piristyy sekä aktivoituu, kun sanon TAIKASANAT : Taitaa ATTENDO KUTSUA joten laitetaanko paikka vetämään!?
Sitä ennen luen vanhoja uutisia hoivakoti Esperia Caresta jossa ruokkivat suolavesiliuksella vanhuksia ja luen uutisen jossa Attendossa kuoli asiakkaat koronaan…
He sanovat mulle : Meillä on hoidettu vanhukset aina kotona ja sinähän hoitelit äitis enoakin hänen viimeisen elinpäivän ja hän kuoli sairaalaan joten eiköhän mekin täällä kotona sinun kanssa pärjätä!

Olisivat hoitaneet omansa niin minun ei olis tarvinnut kesälomalla äitini kuolevaa enoa enää hoitaa!
Hän opetti minulle miltä kuolevan ihmisen silmät näyttää ja hän opetti myös, että kuoleva ihminen voi puuhailla asioita sekä mennä nukkumaan ja kuolla nukkuessa.

Minun puolesta vanhemmat voi kuolla kotia ja täältähän sisko sekä veli heidät löytää!
Jätän lapun pöydälle jossa lukee ” Äiti ja isä kuoli vanhuuteen joten hoitakaa heidät hautaan, koska en minä jouda enää heitä hoitelemaan!”

7

184

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minä voin kirjoittaa kaikki ohjeet valmiiksi miten sisko ja veli hoitaa vanhemmat hautaan niin eivät LOUKKAA MINUN KUNNIAA vaan kunnioittavat minua OMAISENA sekä perheen vanhimpana lapsena!

      Kyllä minä muistan mihin isä piti haudata ja äiti luonnollisesti isän viereen! Äiti on sanonut, ettei minun tarvi häntä hoitaa kun hän ei pysty enää itsestään huolta pitämään!

      • Anonyymi

        Nikkelin kaivoksen panostaja oli naapurin hoivakodissa ja isäni oli hänen apulaisena, kun Ivalon vesilaitoksella aikoinaan Petsamon miehet oli panostamossa.
        Minun nuorin tyttö oli seurannut kenen kanssa ukki juttelee ja ottanut Nikkelin kaivoksen panostajasta itselle uuden hoitajan, koska mummon palkkaama hoitaja ei kelvannut hänelle mummolassa.

        Petsamon Nikkelin kaivoksen panostajan ketjuista yks on tullut meille, mutta kiertää vain isän kautta joka oli hänen apulaisena.
        Minun avulla tuo tuli takaisin Nikkelin kaivoksen porukkaan, koska kaivos oli Salmijärvellä.

        Aika hienoa, koska vein tuon ketjun Helsingin Olympia Stadionille ja minä olin panostamassa Vantaalla vesilaitoksella eli YHDENVERTAISUUTTA löytyy!

        Miten minä en ole edes näin osannut ajatella, että Petsamon Nikkelin kaivoksen panostajan kunnia kapula jäi minun käteen ja minä vein meidän KUNNIAN HELSINKIIN OLYMPIA STADIONILLE!

        Ivalolaiset haukku heitä kommunisteiksi ja minä sain tietää silloin, kun panostaja koulutukseen pääsin, että tämä kyseinen kommunistin panostaja apulaisena oli isä ollut Ivalon vesilaitoksella.

        Eihän tuo mikään KUNNIANLOUKKAUS ole, kun ilmoitin olevani KOMMUNISTI koska IVALOLAISET tuo haukkumisen on itse aloittanut ja en voi sille mitään jos he noin olivat päättäneet!

        Hoitelin vain tehtävän loppuun eli ANNOIN KUNNIAA KOMMUNISTEILLE, mutta ME KOMMUNISTIT OLLAAN ISÄNMAALLISIA!

        Syyttömiä me siihen ollaan jos toiset kommunisteiksi haukkui. Kyllä minut on kommunistit kasvattaneet Isänmaallisiksi kaikesta huolimatta.

        He on joutuneet myös pakenemaan myös Pohjanmaalta samasta syystä, kuin minun vaarini. Valkoset olis tappaneet punaiset, mutta ei he ole Petsamossa kuuluneet mihinkään muuhun armeijaan, kuin Suomen armeijaan.
        He on olleet nuoria miehiä jotka ei ole halunneet alkaa sotimaan, mutta tuohon aikaan niskuroinnista joutu linnaan tai lähti henki joten he lähti pakoon.

        Sodassa he on olleet Isänmaan puolella eli Suomen!
        Minun vaari joka oli Jalasjärveltä sanoi : Me voitetaan tämä sota!
        Heidän voitto oli saada pitää SUOMEN ITSENÄISYYS HINNALLA MILLÄ HYVÄNSÄ!

        Vaarin kanssa elin vain 3 ensimmäistä vuotta, mutta miten suuria asioita hän on opettanut minulle pienestä pitäen.
        Luoja miten paljon rakkautta olen mummolta ja vaarilta saanut ja edes kuolema ei vie tätä vaan lisääntyy kokoajan!

        En tarvi YSTÄVIÄ, koska ENKELIT RAKASTAA sekä ovat läsnä kokoajan 🥰


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nikkelin kaivoksen panostaja oli naapurin hoivakodissa ja isäni oli hänen apulaisena, kun Ivalon vesilaitoksella aikoinaan Petsamon miehet oli panostamossa.
        Minun nuorin tyttö oli seurannut kenen kanssa ukki juttelee ja ottanut Nikkelin kaivoksen panostajasta itselle uuden hoitajan, koska mummon palkkaama hoitaja ei kelvannut hänelle mummolassa.

        Petsamon Nikkelin kaivoksen panostajan ketjuista yks on tullut meille, mutta kiertää vain isän kautta joka oli hänen apulaisena.
        Minun avulla tuo tuli takaisin Nikkelin kaivoksen porukkaan, koska kaivos oli Salmijärvellä.

        Aika hienoa, koska vein tuon ketjun Helsingin Olympia Stadionille ja minä olin panostamassa Vantaalla vesilaitoksella eli YHDENVERTAISUUTTA löytyy!

        Miten minä en ole edes näin osannut ajatella, että Petsamon Nikkelin kaivoksen panostajan kunnia kapula jäi minun käteen ja minä vein meidän KUNNIAN HELSINKIIN OLYMPIA STADIONILLE!

        Ivalolaiset haukku heitä kommunisteiksi ja minä sain tietää silloin, kun panostaja koulutukseen pääsin, että tämä kyseinen kommunistin panostaja apulaisena oli isä ollut Ivalon vesilaitoksella.

        Eihän tuo mikään KUNNIANLOUKKAUS ole, kun ilmoitin olevani KOMMUNISTI koska IVALOLAISET tuo haukkumisen on itse aloittanut ja en voi sille mitään jos he noin olivat päättäneet!

        Hoitelin vain tehtävän loppuun eli ANNOIN KUNNIAA KOMMUNISTEILLE, mutta ME KOMMUNISTIT OLLAAN ISÄNMAALLISIA!

        Syyttömiä me siihen ollaan jos toiset kommunisteiksi haukkui. Kyllä minut on kommunistit kasvattaneet Isänmaallisiksi kaikesta huolimatta.

        He on joutuneet myös pakenemaan myös Pohjanmaalta samasta syystä, kuin minun vaarini. Valkoset olis tappaneet punaiset, mutta ei he ole Petsamossa kuuluneet mihinkään muuhun armeijaan, kuin Suomen armeijaan.
        He on olleet nuoria miehiä jotka ei ole halunneet alkaa sotimaan, mutta tuohon aikaan niskuroinnista joutu linnaan tai lähti henki joten he lähti pakoon.

        Sodassa he on olleet Isänmaan puolella eli Suomen!
        Minun vaari joka oli Jalasjärveltä sanoi : Me voitetaan tämä sota!
        Heidän voitto oli saada pitää SUOMEN ITSENÄISYYS HINNALLA MILLÄ HYVÄNSÄ!

        Vaarin kanssa elin vain 3 ensimmäistä vuotta, mutta miten suuria asioita hän on opettanut minulle pienestä pitäen.
        Luoja miten paljon rakkautta olen mummolta ja vaarilta saanut ja edes kuolema ei vie tätä vaan lisääntyy kokoajan!

        En tarvi YSTÄVIÄ, koska ENKELIT RAKASTAA sekä ovat läsnä kokoajan 🥰

        Vaarini oli ollut sodassa myös joukkueen johtajana vaikka Suomen valtion tiedoissa on ollut, että hän ollut kommunisti.
        Kelvattiin kaikki kommunistit puolustamaan maata sekä maksamaan sota korvauksia.
        Mannerheimin sukuunkin on kommunisti kelvannut, mutta EN OLE MANNERHEIMIN SUVUN ILMAINEN PIIKA EDELLEENKÄÄN!

        Minä olen SUOMALAINEN, koska Jalasjärven vaari minua on kasvattanut sekä opettanut minulle, että pieni voi olla suurta.
        Hän on opettanut myös, että YKSI MIES VOI OLLA KOKONAINEN JOUKKUE JA YHDEN MIEHEN VOI KORVATA MYÖS NAINEN JONKA HÄN ON SUURELLA RAKKAUDELLA VALINNUT KORVAAMAAN HÄNET.

        Yhtä arvokkaat on Kersantin saappaat mitä Marskin, mutta Kersantin saappaita arvostan paljon enemmän.
        Kersantin kanssa elin ja hän opetti, että kyllä tytötkin saa.
        Sain antaa pojille selekään jos alkovat vähättelemään sekä sanovat, etten saa koska olen tyttö.

        Enon poika on 7kuukautta nuorempi ja eno oli ainut poika, mutta ei hänen poika ollut vaarin lempi lapsi vaan tuo olen ollut minä.
        Olen ollut hyvin luova lapsi ja minä olen sanoittanut itse laulujakin joita olen vuoden vanhana laulanut.
        Mun äiti sano yks Joulu : Muistatkos vielä sinun oman Joulu laulun?
        Vastasin : En muista.
        Äiti alko laulamaan sitä niin sanoin : Voi vittu ja kyllä minä tuon muistan!
        Minun omat penikat koristeli kuusta ja alkovat laulamaan sitä minun joulu laulua ja lopulta laulettiin kaikki.
        Kyllä meidän joulukuusen koristeista löyty tonttu jonka minä olin Ruotsissa koulussa.
        Olin tehnyt myös Ruotsissa koulussa Suomen lipuista Joulukuuseen sen lippu janan joita ennen vanhaan laitettiin Joulukuuseen.
        Tais olla myös se Joulu sika koriste.

        Sanoin penikoille: Ette te niitä minun tekemiä koristeita kuuseen laita.
        Penikat sano : Nämä on hienoja joten kyllä laitetaan.
        Ei olla sen jälkeen koristeltu koristeltu kuusta, koska nuo minun tekemät Joulukoristeet on jo ANTIIKKIA!
        Nehän on yli 40vuotta vanhoja jo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaarini oli ollut sodassa myös joukkueen johtajana vaikka Suomen valtion tiedoissa on ollut, että hän ollut kommunisti.
        Kelvattiin kaikki kommunistit puolustamaan maata sekä maksamaan sota korvauksia.
        Mannerheimin sukuunkin on kommunisti kelvannut, mutta EN OLE MANNERHEIMIN SUVUN ILMAINEN PIIKA EDELLEENKÄÄN!

        Minä olen SUOMALAINEN, koska Jalasjärven vaari minua on kasvattanut sekä opettanut minulle, että pieni voi olla suurta.
        Hän on opettanut myös, että YKSI MIES VOI OLLA KOKONAINEN JOUKKUE JA YHDEN MIEHEN VOI KORVATA MYÖS NAINEN JONKA HÄN ON SUURELLA RAKKAUDELLA VALINNUT KORVAAMAAN HÄNET.

        Yhtä arvokkaat on Kersantin saappaat mitä Marskin, mutta Kersantin saappaita arvostan paljon enemmän.
        Kersantin kanssa elin ja hän opetti, että kyllä tytötkin saa.
        Sain antaa pojille selekään jos alkovat vähättelemään sekä sanovat, etten saa koska olen tyttö.

        Enon poika on 7kuukautta nuorempi ja eno oli ainut poika, mutta ei hänen poika ollut vaarin lempi lapsi vaan tuo olen ollut minä.
        Olen ollut hyvin luova lapsi ja minä olen sanoittanut itse laulujakin joita olen vuoden vanhana laulanut.
        Mun äiti sano yks Joulu : Muistatkos vielä sinun oman Joulu laulun?
        Vastasin : En muista.
        Äiti alko laulamaan sitä niin sanoin : Voi vittu ja kyllä minä tuon muistan!
        Minun omat penikat koristeli kuusta ja alkovat laulamaan sitä minun joulu laulua ja lopulta laulettiin kaikki.
        Kyllä meidän joulukuusen koristeista löyty tonttu jonka minä olin Ruotsissa koulussa.
        Olin tehnyt myös Ruotsissa koulussa Suomen lipuista Joulukuuseen sen lippu janan joita ennen vanhaan laitettiin Joulukuuseen.
        Tais olla myös se Joulu sika koriste.

        Sanoin penikoille: Ette te niitä minun tekemiä koristeita kuuseen laita.
        Penikat sano : Nämä on hienoja joten kyllä laitetaan.
        Ei olla sen jälkeen koristeltu koristeltu kuusta, koska nuo minun tekemät Joulukoristeet on jo ANTIIKKIA!
        Nehän on yli 40vuotta vanhoja jo!

        Katsottiin kerran valokuvia ja äiti näytti minun nuorimmalle tytölle valokuvaa.
        Sano : Tuossa on mummon isä lapsena.
        Tyttö katso kuvaa ja sano: Anteeksi vain mummo, mutta nuo näyttää ihan roboteilta tuossa valokuvassa!

        Kuva oli otettu joskus noin vuonna 1910 ja alettiin katsomaan kuvaa tarkemmin niin todettiin äidin kanssa, että molemmat että kyllähän he ROBOTEILTA näyttivät kuvassa.
        Vaatteista päätellen kyseessä ei ollut mikään köyhä talo, koska kaikki lapset oli kauniisti puettu sekä hiukset oli kaikilta hienosti laitettu.
        Tais se Viinamäen tyvärkin eli vaarin äitikin istua kuvassa.
        Pitäs suurentaa tuo kuva niin näkis minkä näköisiä he ovat. Meidän vaari oli pikku poikana saman näkönen mitä silloin, kun meni hautaan!
        Ei ollu muuttunu yhtään, mutta oli kasvanut pituutta.
        Minäki oon ihan sama näkönen mitä olin 1vuotis kuvassa!
        Koulun aikaisissa kuvissa olen kärsinyt!
        En muista mikä koulu kuva oli johon menin lumipesun kautta. En tiiä vielä tänäkään päivänä mikä väläys tuo oli, mutta se koulukaveri kuoli kuulemma sukellus reissulla Brasiliassa. Yks toinen koulukaveri kerto tuosta.


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        ❤️ ­N­­y­­­m­­­f­­o­­m­­a­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Tehtiin on rikki ja vastaa mitä sattuu sekopäähän kopsahtamaan.
      Olkaa varovaisia.

      • Anonyymi

        Epämukavuusalueelle ajautuminen on aina moniselitteinen juttu.


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      66
      4603
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2249
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1774
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1508
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      27
      1443
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1298
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1227
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1146
    9. 23
      1092
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1014
    Aihe