Katson, että kasteeni ei ollut pätevä. Olin sairaskasteelle mennessä, ja en ollut katunut syntejäni, enkä ollut vihkiytynyt. Minua on aina pidetty Jt, mutta en ole ollut sitä todellisuudessa.
Vastaukset 8
- Anonyymi
Kaste voidaan perua vain erikoistapauksessa. Pitäisi osoittaa, ettei kastettava ollut pätevä kasteelle jonkin synninteon takia, joka ei ollut kastehetkellä tiedossa. Jos pystyisit jälkeenpäin osoittamaan esimerkiksi, että olit tupakoitsija kasteen aikoihin, eikä asia ollut tiedossa vaan pääsit kasteelle, tällöin kasteesi voitaisiin ehkä perua.
Käytännössä kukaan JT ei oikeasti ymmärrä millaiseen uskontoon ja järjestöön liittyy, vaikka kuvitteleekin ymmärtävänsä, mutta tämä ei käy perusteeksi kasteen perumiselle.- Anonyymi
JT uskonto on tyranniuskonto.
- Anonyymi
Voit mennä uudelleen kasteelle jos koet menneesi ns. väärin kasteelle, mutta jos sinut nyt erotetaan tai eroat ja vetoat tuohon epäpätevyyteen, sitä ei silloin huomioida vaan joudut kartetuksi. Näin sanoo vartiotorni.
- Anonyymi
Käytännössä lähes kaikkien kaste on epäpätevä. Kastettaviltahan evätään kaikki oleellinen tieto järjestön epäkohdista, jolloin kastettavilla ei ole oikeaa tietoa siitä mihin ovat liittymässä.
- Anonyymi
Ainoastaan sellainen JT kaste on pätevä jos sydämessäsi olet ollut kasteella Jeesuksen nimeen.
Siis tarkoitan tällä sitä, että olet silloin siirtynyt Jumalan lapseksi. Ja vain sillä on merkitystä.
Ei millään ylimääräisellä JT rekvisiitalla, kuten m.m. että:" uskot Jumalan maanpäällisen järjestön olevan vartiotorniseura." Se on hölynpölyä.
Minä ole uskossa, mutta en JT uskossa.
Minut kastettiin 13 v vanhana Jehovan todistajien joukossa ja kasteessani ollut maininta :"Jeesuksen nimeen" on mielestäni riittävä Jumalan silmissä.
Nykyisin kastuminen tarkastetaa dikidaaliquartsisella kosteusmittarilla, jottei kukaan pääse vuskaamaan. Anturipuikko työnnetään rektumiin ja sitä kosteutta sitten verrataan kastetun kehon muuhun kosteuteen kastamisen jälkeen. Kehosta mitattu lukema pitää olla sama tai suurempi kuin rektumista mitattu. Ja lukema kirjataan ylös. Näin menetellen on turha tulla jälkikäteen valittamaan huonoa kastumista. Jeesuksen aikohin mittarina käytettiin rutsin sulkaa, joka työnnettiin rektumiin, ja hetken päästä sulka taipui tietyllä tavalla. Tätä sitten käytettiin vertailukohtana kehon märkyyteen kastamisen jälkeen.
- Anonyymi
😋😍😋😍😋😍😋😍😋
😋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://us4.fun/kissgirl?18352140
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi yritti murhata mopopojan
Nyt menee kissalan poikien touhu liian pitkälle! https://www.is.fi/kotimaa/art-2000012193221.html Karu video mopomiiti7013288Käviskö tällainen suhde
Tutustutaan, fyysistä kontaktia, mutta ensijaisesti tarkoituksena ei ole aloittaa mitään virallista tai rikkoa mitään? E721053- 43966
- 70835
Poutalan onnettomuus
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/ministeri-mika-poutala-vakavassa-onnettomuudessa/9375980 Kumma kun jutussa ei manit73687- 88651
Olen pahoillani
Olen mokannut pahasti ja pilannut sinun ja monen muun ihmisen maineen. Anteeksi. Muutan toiselle paikkakunnalle. Hyvästi49643Missä on Sofia Virta? Loistaa poissaolollaan Erikoisjoukot uudelta kaudelta
Vihreiden puheenjohtaja, kansanedustaja Sofia Virta pääsi otsikoihin, kun tieto hänen osallistumisestaan Erikoisjoukot-k29575- 46556
Taisin vihdoin saada sinut ulos luuristani stalkkeri
Et selvästikään ole niin pätevä kuin luulet. Tai minä niin huono.90544