Tonkatsu possun leike

Itse en yleensä syö porsaan sisä- tai ulkofilettä kun ne ovat mauttomia ja kuivia, mutta nyt oli S-Marketissa punalaputettuja possun ulkofileleikkeitä 60% alennuksella niin pitihän niitä ostaa muutama paketti. Takaraivossa on ollut pitkän aikaa kokeilla tonkatsua, joten ostin myös pankojauhoja ja osterikastiketta.

Kotona laitoin leikkeisiin kevyen suolan ja pippurin ja sitten jääkaappiin. Tein jääkaapista löytyvästä kaalista ohuen ohutta kaalisuikaletta. Kaapista löytyi valmiina Worcestershirekastike, ketsuppi, sokeri, valkosipuli ja inkivääri, joista tein tonkatsukastikkeen:
5 rkl ketsuppi
4,5 rkl Worcestershirekastike
2 rkl osterikastike
2 rkl sokeri
1 valkosipulin kynsi hienoksi kuutioituna
pieni pala inkivääriä hienoksi kuutioituna

Leivitin eli paneroin possun leikkeet jauhoissa, kananmunassa ja pankojauhoissa. Sen jälkeen paistoin valurautapannulla runsaassa öljyssä. Öljyä oli noin 0.3" ja sen lämpötila noin 350F. Kuudessa minuutissa leikkeistä tuli kullanruskeita ja kypsiä. Sen jälkeen leikkeisiin päälle ripaus tonkatsukastiketta ja lautaselle kourallinen rapeaa, ohueksi leikattua kaalisalaattia. Mieheni ja minun mielestä tuli parasta koskaan syömäämme possun leikettä. Voittaa mennen tullen ABC:n ja Rosson mauttomat Wiener schnitzelit.

4

250

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaikuttaa hyvältä. Luulin, että tuo kastike on jotain erikoistavaraa, jota saa vain Aasian kaupoista eikä voi tehdä itse. Pitääpä kokeilla jos onnistuu tavallisella pannulla eikä tarvitse uppopaistaa.

• Anonyymi

Onko sulla käytössä amerikkalainen hella vai mistä vedit tuon lämpötilan? Suomessa käytetään celcius asteita.

• Ei hellan säätimissä ole lämpöasteikkoa edes Amerikassa. Fahrenheit -asetus on päällä infrapunamittarissa, jolla tarkastan pannun lämmön ennen kuin alan paistamaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      96
      1605
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1083
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      415
      1017
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      166
      952
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      782
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      752
    7. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      688
    8. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      78
      675
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      655
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      651
    Aihe