Tonkatsu possun leike

Itse en yleensä syö porsaan sisä- tai ulkofilettä kun ne ovat mauttomia ja kuivia, mutta nyt oli S-Marketissa punalaputettuja possun ulkofileleikkeitä 60% alennuksella niin pitihän niitä ostaa muutama paketti. Takaraivossa on ollut pitkän aikaa kokeilla tonkatsua, joten ostin myös pankojauhoja ja osterikastiketta.

Kotona laitoin leikkeisiin kevyen suolan ja pippurin ja sitten jääkaappiin. Tein jääkaapista löytyvästä kaalista ohuen ohutta kaalisuikaletta. Kaapista löytyi valmiina Worcestershirekastike, ketsuppi, sokeri, valkosipuli ja inkivääri, joista tein tonkatsukastikkeen:
5 rkl ketsuppi
4,5 rkl Worcestershirekastike
2 rkl osterikastike
2 rkl sokeri
1 valkosipulin kynsi hienoksi kuutioituna
pieni pala inkivääriä hienoksi kuutioituna

Leivitin eli paneroin possun leikkeet jauhoissa, kananmunassa ja pankojauhoissa. Sen jälkeen paistoin valurautapannulla runsaassa öljyssä. Öljyä oli noin 0.3" ja sen lämpötila noin 350F. Kuudessa minuutissa leikkeistä tuli kullanruskeita ja kypsiä. Sen jälkeen leikkeisiin päälle ripaus tonkatsukastiketta ja lautaselle kourallinen rapeaa, ohueksi leikattua kaalisalaattia. Mieheni ja minun mielestä tuli parasta koskaan syömäämme possun leikettä. Voittaa mennen tullen ABC:n ja Rosson mauttomat Wiener schnitzelit.

4

191

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Vaikuttaa hyvältä. Luulin, että tuo kastike on jotain erikoistavaraa, jota saa vain Aasian kaupoista eikä voi tehdä itse. Pitääpä kokeilla jos onnistuu tavallisella pannulla eikä tarvitse uppopaistaa.

• Anonyymi

Onko sulla käytössä amerikkalainen hella vai mistä vedit tuon lämpötilan? Suomessa käytetään celcius asteita.

• Ei hellan säätimissä ole lämpöasteikkoa edes Amerikassa. Fahrenheit -asetus on päällä infrapunamittarissa, jolla tarkastan pannun lämmön ennen kuin alan paistamaan.

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      243
      4629
    2. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      76
      3065
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      47
      2473
    4. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      45
      1777
    5. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      28
      1753
    6. Koska näit kaivattusi viimeksi

Milloin tapasit rakkaasi? Ja etenikö suhde yhtään?
      Ikävä
      80
      1456
    7. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      85
      1285
    8. PS uusimman gallupin rakettimainen nousija

https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden
      Maailman menoa
      143
      965
    9. Tekiskö nainen mieli tavata...

Viikonloppuna ja...?
      Ikävä
      69
      948
    10. Sellainen tunne sydämessä

Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,
      Ikävä
      86
      894
    Aihe