Hei, aurorab*, miten jakselet?

Anonyymi-ap

Olet viime päivinä ollut mielessäni, kun olen huomannut täällä taas käydessäni, että sinulla on monenlaisia kysymyksiä, joihin kyselet vastauksia, mutta täältä on vaikea niihin vastauksia löytää.

Tämä kirja, Raamatun (KR 33/38:n) lisäksi on paljon auttanut itseäni. Täältä löysin selkeästi selitetyn Raamatun sanan ja opin:
https://kauppa.sley.fi/tuote/mannaa-jumalan-lapsille/

Soffiina 🦩

16

193

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Murhaaja /kiduttaja Lutherin kirja !

      Voi voi voi sentään, onko sinultakin yhä kateissa tieto oppi-isästäsi:

      Opiskele oppi-isäsi historia, jonka lutherilainen kirkko on myöntänyt ja anteeksi pyytänyt:

      Oppi-isänne Luther !

      https://freepathways.wordpress.com/2010/09/13/anteeksipyynto-2010/

      Tässä ote tuosta:

      Luterilaisten anteeksipyynnön tausta
      Luterilaisen maailmanliiton yhdestoista yleiskokous kokoontui 20.-28.7.2010 Stuttgartissa. Yksi kokouksen pääaiheista oli historiallinen sovinto, luterilaisten kirkkojen anteeksipyyntö mennoniittien uskonyhteisöltä maailmanlaajuisesti. Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin. Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.

      Tässä tarkennusta noihin kidutuksiin ja tappamisiin:

      Kertomukset väkivallasta tallella – Marttyyrien peili
      Tuhansia uudestikastettuja tuomittiin kuolemaan julmilla tavoilla. H
      eitä kidutettiin eri tavoin,
      poltettiin roviolla,
      mestattiin,
      hirtettiin,
      hukutettiin
      ja haudattiin elävältä.
      Heiltä riistettiin lapset ja omaisuus. Myös heidän teologisia kirjoituksiaan tuhottiin polttorovioilla.
      ---------------

      Tässä ote tuolta anteeksipyynnöstä Lutherin toimista:

      -------------

      Kysymys on 1500-luvulta lähtien tapahtuneista anababtistien eli uudestikastajien vainoista, jotka johtivat Euroopassa raakaan väkivaltaan: mestauksiin, elävältä roviolla polttamisiin ja muihin maallisen hallinnon kirkkojen tuella harjoittamiin julmuuksiin.

      Toisin sanoen katolisen kirkon kahleista vapautuneet protestantit murhasivat toisia protestantteja ja käyttivät siinä katolisen kirkon inkvisitiosta tuttuja, mitä julmimpia menetelmiä.

      Reformaation isät Martti Luther ja Philip Melanchthon antoivat arvovaltansa ja teologisen tukensa vainoille ja väkivallalle puheillaan ja kirjoituksillaan. Dokumentit osoittavat, että Luther ja Melanchthon antoivat useita jyrkkiä ja väkivallan sallivia lausuntoja uudestikastajista. He eivät pelkästään hyväksyneet ihmisten vainoamista ja heihin kohdistettua fyysistä väkivaltaa, vaan jopa kannustivat vallanpitäjiä siihen sekä maallisin että teologisin perustein.

      Silloinen maallinen hallinto käytti arvovaltaisten kirkonmiesten tuomitsevia puheita ja kirjallisia lausuntoja hyväksi uudestikastajiin kohdistamansa vainon legitiimeinä perusteluina. Keisarikunnassa laadittiin uskonpuhdistajien tukemana laki, joka mahdollisti vainoamisen ”laillisesti”.

      Luther joutui ottamaan kantaa anabaptisteiksi nimitettyjen kristittyjen tappamiseen vuonna 1527. Hän antoi suostumuksensa laille ja kuolemantuomioille, vaikka tapahtumia hänen omien sanojensa mukaan olikin ”kauheaa katsella”.
      -------------------------

      Joten tuollaistako pitäisi seurata ja tuollaisen kirjoituksia lukea ?

      Oletko ihan tosissasi soffiina ?

    • Anonyymi

      Jos Pyhä Henki ei avaa Raamattua, jos ei Hengen voimasta sitä opi ymmärtämään eikä ole Pyhää Henkeä siihen, niin ei mitään opi, vaikka ostaisi kirjahyllyn täyteen kaikenmaailman selityksiä mitä se usko on olevinaan.

      • Anonyymi

        Miten Pyhä Henki voisi opettaa jotain kun Jeesus ei osannut kirjoittaa?


    • Ihan ookoo kuuluu. Ne mun kyssärit on oikeesti mun tyttäreni kyssäreitä.
      Hän on alkanut lukemaan Raamattua.

      • Anonyymi

        Hienoa. 🫠

        Itsekin voin ihan kohtalaisesti. Eilen illalla tuprusi tänne Stadiinkin lunta, maa on valkoisena ja lämpötilat välillä miinuksella.

        Olen odottanut lämpimämpejä kelejä, että voin istuttaa pääsiäis-narsissieni sipulit pihametsikköömme. En tiedä, tuottaako tulosta. Taitaa mennä yli Vapun, lunta on luvassa lisäääkin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa. 🫠

        Itsekin voin ihan kohtalaisesti. Eilen illalla tuprusi tänne Stadiinkin lunta, maa on valkoisena ja lämpötilat välillä miinuksella.

        Olen odottanut lämpimämpejä kelejä, että voin istuttaa pääsiäis-narsissieni sipulit pihametsikköömme. En tiedä, tuottaako tulosta. Taitaa mennä yli Vapun, lunta on luvassa lisäääkin.

        Niin kylmää säätä on etelään luvattu. Mä laitoin viimeviikolla isoauringonkukkasiemenet multaan, ihan oikeaoppisesti vaan ei näy vihreää yhtään.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Niin kylmää säätä on etelään luvattu. Mä laitoin viimeviikolla isoauringonkukkasiemenet multaan, ihan oikeaoppisesti vaan ei näy vihreää yhtään.

        Aiempina vuosina olen yrittänyt kasvattaa ikkunalaudalla yhtä jos toistakin, mutta melko huonolla menestyksellä. Loput siemenistä levitin metsään, mutten ole huomannut niiden sielläkään kukkivan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aiempina vuosina olen yrittänyt kasvattaa ikkunalaudalla yhtä jos toistakin, mutta melko huonolla menestyksellä. Loput siemenistä levitin metsään, mutten ole huomannut niiden sielläkään kukkivan.

        Mulla oli kasteluvedessä lannoitetta joka kuuluu huonekasveille..se voi olla että ne kuoli ne siemenet siinä..uutta en jaksa laittaa...
        Oiskohan se pitkittynyt talvi kun ei oikein jaksa...


    • Anonyymi

      Huh, kauheaa, kansamurhaan kirjaa suosittelet ostettavaksi helluntaisia pilkaanvan seurakunnan putiikista.
      Järkyttävää!

      • Anonyymi

        No rauhoitu nyt ! Ei kukaan ole täydelinen Lutter teki virheitä, mutta niin temme myös me
        vaikka ei samoja. Otetaan se hyvä mitä hän opetti Uskon kautta vanhurskauttamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No rauhoitu nyt ! Ei kukaan ole täydelinen Lutter teki virheitä, mutta niin temme myös me
        vaikka ei samoja. Otetaan se hyvä mitä hän opetti Uskon kautta vanhurskauttamista.

        Surkuhupaisaa !

        " Luther teki virheitä "

        Hän oli murhaaja ja kiduttaja !

        Mitä Sana sanoo murhaajasta ?


        1. Joh. 3:15 te tiedätte, ettei kenessäkään murhaajassa ole iankaikkista elämää, joka hänessä pysyisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No rauhoitu nyt ! Ei kukaan ole täydelinen Lutter teki virheitä, mutta niin temme myös me
        vaikka ei samoja. Otetaan se hyvä mitä hän opetti Uskon kautta vanhurskauttamista.

        Luther oli uudesti syntymätön kansanmurhaaja. Lutherin opetukset ovat käärmeen myrkkyä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No rauhoitu nyt ! Ei kukaan ole täydelinen Lutter teki virheitä, mutta niin temme myös me
        vaikka ei samoja. Otetaan se hyvä mitä hän opetti Uskon kautta vanhurskauttamista.

        Voit siis myös sanoa: "Ei kukaan ole täydellinen Hitler teki virheitä, mutta niin temme myös me
        vaikka ei samoja"!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther oli uudesti syntymätön kansanmurhaaja. Lutherin opetukset ovat käärmeen myrkkyä!

        Luther on yksi suurimmista eksyttäjistä, mitä maailma on koskaan nähnyt!


    • Anonyymi

      🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

      Hej 🔞 Mukava kokous aikuisille - https://de4.fun/?/fi018372774mv

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    • Anonyymi

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋

      Hej 😍 Mukava kokous aikuisille - https://nu4.fun/?/?/fi018372774sc

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      154
      11313
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      56
      3153
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      216
      3004
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2197
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1958
    6. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1805
    7. 93
      1795
    8. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1794
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      19
      1768
    10. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1647
    Aihe