Kynnysmatto

Anonyymi-ap

En jaksa enää ymmärtää miksi aikuinen mies juoksee kun äiti eli anoppi käskee? Eikö puolison kanssa hoideta tällaiset asiat. Ja sotkee lapsensa mukaan juoksemiseen. Minulle ei tarvitse kertoa syytä, toimituksen ajankohtaa jne. mitäpä se minulle kuuluu.
Äidin veli on kuollut ja nyt pitää osallistua hautajaisiin. Yli 30 vuotta oltu yhdessä ja kerran olen nähnyt tämän henkilön. Emme ole tekemisissä muiden kanssa muutenkaan. Emme ole järjestäneet kutsuja emmekä synttäri juhlia sukulaisille koska mieheni ei ole halunnut joten miksi nyt pitää osallistua?
Yksin kävin isoisäni hautajaisissa kun esim. puvun takki puuttui puolisolta jonka hän nyt sai ostettua.
Mieheni on muiden sukulaistensa järjestämät kekkerit juossut läpi lapsemme mukanaan mutta me emme ole itse järjestäneet. En ole ollut mukana juuri siitä syystä kun emme mekään juhli. Mutta ei se ole menoa haitannut puolisollani.
Itse tunnen tulleeni loukatuksi tällaisella miehenikäytöksellä.
Ja kaikki sai alkunsa ristiäisistä jonne puolisoni vanhemmat änkesivät vaikka olimme ilmoittaneet kaikille että vain kummit ja pappi paikalla. Saivat riidan aikaiseksi täällä meidän kesken joka ilmeisesti olikin tarkoitus ja sen jälkeen en ole osallistunut mihinkään.
Ja nyt saa taas katsella tätä samaa touhua....vika on tietenkin minussa!

28

705

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puhut meistä. Minusta kuulostaa että miehesi tahtiisi juhlia ja tavata sukulaisia mutta sinä et. Todellakin vika on sinussa. Yrität kontrolloida aikuista miestä. Jos hän haluaa mennä hautajaisiin niin menee.

      • Anonyymi

        Kenestä teistä?


      • Anonyymi

        Kuten juuri kerroin vain oman puolen sukua ja lapsi kilpenään. Mutta niin, että ei itse kekkereitä järjestä, vaikka mielelläni olisin järjestänyt mutta kielletty on, joten olen kunnioittanut puolison tahtoa ja kiitoksena siitä on katkeruus.


      • Anonyymi

        Totta kai menee ihan niin kuin kaikkiin aikaisempiinkin tapahtumiin. Ihan sama mitä mieltä minä olen. Kunhan niitä ei järjestetä täällä.
        Koska aina on tehty niin kuin hänen vanhempansa määräävät. Laki on asianajan puolella eikä tyhmän aviopuolison. Normi arki pyörii kotioloissa perheen kesken. Oli otettava lopputili töitä kun puoliso uhkasi tehdä kotirauhan rikkomisesta poliisi ilmoituksen kun ensin oli tehnyt minulle selväksi että työpaikkani rikkoo työaikalakia. Aikalailla olen puun ja kuoren välissä eikä liikkumavaraa ole yhtään.


      • Anonyymi

        Vieläkään et kertonut kenestä teistä puhun!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vieläkään et kertonut kenestä teistä puhun!

        Kiitos hautajaisten en sitten ole äitienpäivänä saanut mitään muistamista!
        Sohvalla nukutaan kun on niin väsynyt hautajsisista joissa koko eilinen päivä vierähti.
        Vituttaa kun ei ole mitenkään tärkeä omalle puolisolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten juuri kerroin vain oman puolen sukua ja lapsi kilpenään. Mutta niin, että ei itse kekkereitä järjestä, vaikka mielelläni olisin järjestänyt mutta kielletty on, joten olen kunnioittanut puolison tahtoa ja kiitoksena siitä on katkeruus.

        Sivusta totean, että minusta se olet sinä, joka vaikutat ihan järjettömän katkeralta. Jos ne kissanristiäiset olisivat olleet sinulle niin kauhean tärkeitä, niin olisit hyvä ihminen järjestänyt ja järjestä. Eiköhän se miehesi sen kestä, kunhan et nakita häntä mukaan järjestelyihin, kun häntä kerta ei kiinnosta. Mä voin erittäin hyvin ymmärtää, että voi kiinnostaa, mutta ei järjestää. Itseänikään ei kiinosta lainkaan joku juhlien järjestäminen ja juhlakalun asemasta kieltäydyn ehdottomasti, jos joku yrittäisi minulle jotain juhlia järjestää. Mutta jos sinä haluat itsellesi juhlia järjestää, niin tuskin siitä kukaan hernettä nenäänsä vetää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean, että minusta se olet sinä, joka vaikutat ihan järjettömän katkeralta. Jos ne kissanristiäiset olisivat olleet sinulle niin kauhean tärkeitä, niin olisit hyvä ihminen järjestänyt ja järjestä. Eiköhän se miehesi sen kestä, kunhan et nakita häntä mukaan järjestelyihin, kun häntä kerta ei kiinnosta. Mä voin erittäin hyvin ymmärtää, että voi kiinnostaa, mutta ei järjestää. Itseänikään ei kiinosta lainkaan joku juhlien järjestäminen ja juhlakalun asemasta kieltäydyn ehdottomasti, jos joku yrittäisi minulle jotain juhlia järjestää. Mutta jos sinä haluat itsellesi juhlia järjestää, niin tuskin siitä kukaan hernettä nenäänsä vetää.

        Kotimme on ostettu mieheni ja hänen isänsä toimesta, ei minun ja mieheni kanssa( kiinteistön omistaja päättää mitä kiinteistöllä tehdään/järjestetään).
        Lapseni ei ole kissanristiäinen eikä sellaisia saanut vaikka muut serkut saivat kissanristiäisensä 100€ lahjarahan kera mieheni toimesta, ei kummi, mutta minun lapseni ei saanut juhliansa.
        Muut ovat juhlansa saaneet.
        Sekavaa on ja katkeruus jäi ja kaikki muut saivat mitä halusivat. Anoppi ja appiukko voittivat shakki ja matti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean, että minusta se olet sinä, joka vaikutat ihan järjettömän katkeralta. Jos ne kissanristiäiset olisivat olleet sinulle niin kauhean tärkeitä, niin olisit hyvä ihminen järjestänyt ja järjestä. Eiköhän se miehesi sen kestä, kunhan et nakita häntä mukaan järjestelyihin, kun häntä kerta ei kiinnosta. Mä voin erittäin hyvin ymmärtää, että voi kiinnostaa, mutta ei järjestää. Itseänikään ei kiinosta lainkaan joku juhlien järjestäminen ja juhlakalun asemasta kieltäydyn ehdottomasti, jos joku yrittäisi minulle jotain juhlia järjestää. Mutta jos sinä haluat itsellesi juhlia järjestää, niin tuskin siitä kukaan hernettä nenäänsä vetää.

        Väärin ymmärsit kirjoituksen sisällön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kotimme on ostettu mieheni ja hänen isänsä toimesta, ei minun ja mieheni kanssa( kiinteistön omistaja päättää mitä kiinteistöllä tehdään/järjestetään).
        Lapseni ei ole kissanristiäinen eikä sellaisia saanut vaikka muut serkut saivat kissanristiäisensä 100€ lahjarahan kera mieheni toimesta, ei kummi, mutta minun lapseni ei saanut juhliansa.
        Muut ovat juhlansa saaneet.
        Sekavaa on ja katkeruus jäi ja kaikki muut saivat mitä halusivat. Anoppi ja appiukko voittivat shakki ja matti.

        Miten nämä suvun muut minät ja anoppi ovat niin paljon parempia äitejä ja juhlien järjestäjiä kuin minä?


      • Anonyymi

        Kyllä mies on patalaiska ja osallistuu muitten juhliin mutta kotonaan ei järjestä kun ei halua nähdä sukulaisiaan joiden järjestämissä juhlissa itse juoksee. En ymmärrä logiikkaa enkä perusteluja.
        Voiko oman äidin kanssa mennä naimisiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sivusta totean, että minusta se olet sinä, joka vaikutat ihan järjettömän katkeralta. Jos ne kissanristiäiset olisivat olleet sinulle niin kauhean tärkeitä, niin olisit hyvä ihminen järjestänyt ja järjestä. Eiköhän se miehesi sen kestä, kunhan et nakita häntä mukaan järjestelyihin, kun häntä kerta ei kiinnosta. Mä voin erittäin hyvin ymmärtää, että voi kiinnostaa, mutta ei järjestää. Itseänikään ei kiinosta lainkaan joku juhlien järjestäminen ja juhlakalun asemasta kieltäydyn ehdottomasti, jos joku yrittäisi minulle jotain juhlia järjestää. Mutta jos sinä haluat itsellesi juhlia järjestää, niin tuskin siitä kukaan hernettä nenäänsä vetää.

        Olen katkera.
        Ei voi toisen omistamassa kiinteistössä järjestellä ilman lupaa. Näin pidetään huoli että valta on vain toisella perheessä. Kun omat vanhempansa päästää sotkemaan niin näin käy. Kummam kanssa ollaan yhdessä oman puolison vai omien vanhempien? Mielipiteeni jolla ei mitään painoarvoa on se että yhteinen koti on yhdessä hankittu eli kummankin nimillä. Mutta ei tässä "perheessä".
        Itselleni en halua juhlia mutta omalle lapselle olisi ollut oikeudenmukaista järjestää kun kaikille muille suvun lapsille on järjestetty joihin tämä juhlimaton puolisoni on mennyt kahdestaan lapsemme kanssa ilman minua ja joihin en ole osallistunut kun on tehty selväksi että meillä ei järjestetä joten vittuako menen katsomaan sitä kahvittelua joka on meillä mahdoton järjestää mutta muualla pakko osallistua ja lapsen sukunimikin on väärä appivanhempien mielestä.


      • Anonyymi

        Eihän kontrolloi.

        Aloittajaa ärsytti se että hänelle ei kerrottu menoista. Anoppihan tuossa kontrolloi.

        Näin minä tuon luin. -sivusta


      • Anonyymi

        Tahtiisi?
        Kyllä narsistiset appivanhemmat omaa poikaansa kontrolloivat, aikuista miestä joka retuuttaa omaa lastaan mukana kilpenä. Jos saisin päättää lapsemme jäisi kotiin mutta kun en saa.


      • Anonyymi
        UUSI

        Kun ei omaa aviomiestä pysty kontrolloimaan niin oma aikuinen poika käy siihen virkaan vaikka mies jo on ihan muulle naiselle kuin omalle äidilleen.
        Palautanko poikanne takaisin palloteltavaksenne ennen kun ehditte kuolla?


    • Anonyymi

      "Kaksoisviestintää käyttävä näyttää toimivan koko ajan korrektisti ja toista kunnioittaen. Hän saattaa itsekin uskoa omaan vilpittömyyteensä ja ihmettelee miksi puoliso ei ole tyytyväinen. Nujertaminen ja mitätöinti toteutuvat hiljaisena välinpitämättömyytenä, sivuuttamisena, joka on niin ovelaa , että jo sen esille ottaminen tuntuu syyllistävältä.
      Mitätöijän on oivallettava miten loukkaavaa hänen hienovarainen itsekkyytensä oikeasti on ja miten syyllistäminen ja perustellut vetoomukset riisuvat vastapuolen aseista niin, ettei hän kykene puolustautumaan ja että hänen omanarvontunteensa katoaa."

    • Anonyymi

      Isovanhemmat on tärkeä osa lasten elämää. Sopivassa määrin siunaus. Ymmärrys tämän suhteen on minullakin koetuksella.
      Se että mies juoksee kuin päätön kukko kun muut käskee on nähty. Tuollaisessa tapauksessa toisen palvominen ja komentelu tai jatkuva hyväksynnän hakeminen on kehittymättömän miehen ongelma. Kun parisuhteen muodostaa on mielestäni ihmisen oltava halukas elämään eikä pelkoon siitä että mita suvussa tapahtuu jos joku loukkaantuu kieltäytymisestä. Jatkuva kapteeni käskee hippaleikki jäi itselläni lapsuuteen.
      Teillä näyttäisi olevan erilainen tahto juhlien suhteen, joka rikkoo suhteenne.

      • Anonyymi

        Eivät ole jos eivät muuta osaa kun narsismillaan pilata kaiken.


    • Ehkä voisit mielenosoituksellisesti jäädä pois niistä hautajaisista. Keksit jonkun toimivan tekosyyn, olet nainen niin varmasti osaat tuon hyvin.
      Ehkä riitely ei ole kovin hyvä idea, parempi olisi vaan ottaa etäisyyttä niihin sukulaisiin.

      Itse en välitä sekaantua mihinkään tuollaiseen, ainoa missä pakosti käyn ovat lähisukulaisteni hautajaiset, ja jotka joudun vielä itse järjestämään.

      • Anonyymi

        En todellakaan ole osallistunut mihinkään kissanristiäisiin mutta hinta on liian kova maksettavaksi.


    • Anonyymi

      Eikö seurakunnalta saa arkun kantajia että ei vanhoja aikuisia lapsia tarvitse juoksuttaa kantoon.

    • Anonyymi

      No nyt selvis että pari vuotta on ollut oma piiri whatsapissa jossa vain saman sukunimen omaavat ovat keskenään tekemisissä. Hieman rasistista ja inhottavaa kun puolison selän takana touhutaan. Omalle lapselle ei rippijuhlia järjestetty mutta lapsen kanssa on serkkujen juhlat läpi juostu. Ei puoliso halua olla tekemisissä sukunsa ja vanhempiensa kanssa niin tämä on hinta. Vieressä seison enkä ole 20 vuoteen ymmärtänyt mitä olisi pitänyt tehdä tai jättää tekemättä. Mutta ilman olen lapseni kanssa jäänyt tiettyjä asioita kun niin sekaantuivat appivanhemmat asioihin etten minäkään halua heitä nähdä. Mutta tämä määrittelee koko loppu elämän kun muut suvun lapset lapsineen ja puolisoineen ovat parempia.......ilmeisesti sietämään paskaa tai saavat lahjuksia kun ovat parempia jossakin? Narsistien sietämisessä ja heidän velkojensa maksussa?

      • Anonyymi

        Ja tietenkin olen kouluttautunut väärälle alalle kun ei tämä työllistä olisi kuulemma pitänyt ymmärtää tämäkin.


    • Anonyymi

      Kuulostaa vähän siltä, että anoppi kontrolloi miestäsi. Ja varmaan yrittää kääntää miestäsi ja muuta sukuaan sinua vastaan. Ihan tyypillistä anoppipaskaa. Ties mitä sinusta on tarinoitu.

      • Anonyymi

        Vaikka ja mitä.
        Pelolla ja lailla ja häpeällä tämä narsisti pariskunta sukuansa johtaa enkä tältä asianajaja pariskunnalta mitään palveluksia hankkisikaan kun osaavat vain sotkea mutta eivät siivota ja sitouttaa lapsena suojelemaan itseään mutta ei omaa perhettä jonka pitäisi jo viiskyt vuotiaana olla irrallinen melkein 80 vuotiaista yrittäjä vanhemmista.


      • Anonyymi

        Ei kuulosta vaan näin on.
        Anoppi ja appiukko yhdessä mikä tehopakkaus lamaannuttamaan vuosikymmeniksi lapsensa perheen elämän. Lain ja rahan ja häpeän voimalla narsistit jyrää omassa elämässä eteenpäin. Pojat suojelee äitiään mieluummin kuin vaimoaan, surullista.


      • Anonyymi

        Muu suku eli veljet perheineen on pakosta kerran käyny visiitillä kun anoppi pakottanut tosin eri aikaan muuten heillä halu kokoontua samaan aikaan koolle mutta kellään ei ole niin isoja tiloja että kaikki mahtuisivat samaan aikaan koolle. Lisäksi eri paikkakunnilla asuminen lisää haastetta edestakaisille ajeluille välimatkoihin menee tunteja eikä majoitustiloja ole tarjolla ei itsellä eikä muilla ja itse en näiden vieraiden ihmisten takia rahojani hotelli majoitukseen haaskaa enkä jaksa matkustaa autossa tunti tolkulla.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe