Kuuntele itseäsi

Anonyymi-ap

Vai mitä?
Kannattaako itseään aina kuunnella?

Mitä jos sisäinen minä kehottaa ottamaan loparit ja alkamaan vapaaksi taiteilijaksi eli sosiaalipummiksi.

14

202

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sisäinen minä kyllä tietää. Jos se käskee alkamaan sosiaalipummiksi, niin nykyisessä elämässä jotakin vikaa. Yleensä kyseessä on oma asennevamma. Yleisin syy.

    • Anonyymi

      Jotkut tekevät vain niin tai ainakin valikoidusti. Nääh, vähän naistenlehtien hömpötyksiä nuo on. Käytännössä tuollainen järkyttää lähimmäisiä ja saa kriisin aikaan, esim. ajatellen julistusta"lopetin perheeni palvelemisen" tai "irtisanoin itseni ja lähdin mietiskelemään".

      • Anonyymi

        Suosittelen👍


      • Anonyymi

        Niinpä, mutta onpahan sinullakin vanhurskas mies mihin purkaa mielipaha


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinpä, mutta onpahan sinullakin vanhurskas mies mihin purkaa mielipaha

        Tämäpä vasta mysteerivastaus 🤔


    • Oma elämä on kuitenkin jokaisen oma. Saa tehdä niin kuin haluaa. Ja itseään kyllä kannattaa opetella kuuntelemaan, eikä peittää sitä ääntä, kaikella hälyäänillä ja loputtomalla viihteellä.

      • Anonyymi

        Sä olet kyllä ihana😊💕


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sä olet kyllä ihana😊💕

        Voisin kertoa paljon mitä mieltä olen sun jutuistasi


    • Anonyymi

      Ei sitä itseään voi olla oikein kuulemattakaan. En ymmärrä, miten pitäisi vielä erikseen kuunnella.
      Pää asia on se. Että pysyisi itselleen rehellisenä. Eihän sitä voi oikein kukaan muutakaan. Tai voi yrittää. Mutta eihän se koskaan oikeasti toimi.

      Jos joku kokisi oikeasti että rahkeet riittää ja tahtoa on ja päättäisi uudesta urasta. Eli käytännössä rupeaisi työttömäksi taiteilijaksi niin tehkööt ihmeessä niin. Kaikki ei uskalla. Ja osa olleet sen verran hulluja, että päästy niistä tuotoksista nauttimaan. Siitähän ne todellakin suuri osa on ponnistaneet, rahattomina ja työttöminä monetkin vaikka suomalaisetkin artistit ja muut. Palo on ollut siihen tekemiseen. Ja ihan sama mitä näennäisesti maksoi. En kyllä ihan perus tallaajalle suosittelisi. Ellei koe, ettei ole vaihtoehtoja ja todellakin seuraa sitä sisäistä paloa. Muuten voi käydä elo ja olo kyllä vielä huonommaksi.

    • Kuuntekenkin...tietty.

      Mutta minä en sano itselleni tuollaista... vaan minuus minussa sanoo, että jaksa vielä vähän ja kohta helpottaa.

      Ja uskon siihen... näenkin sen jo...paljon selkeämpää, kuin joku minussa sanoisi, että luovuta...🙂

    • Anonyymi

      Tottakai itseään kannattaa kuunnella ja käydä sisäistä keskusteluakin itsensä kanssa, mutta nykyajan liika narsismi ja oman navan tuijottaminen ja jatkuva omien asioiden vatvominen ei oo enää tervettä. Aiemmin ihmisillä ei ollut edes aikaa tuollaiseen. En oikein tiedä onko järkevää miettiä jokaista mielen päälle yrittävää asiaa.

    • Anonyymi

      Tietenkin itseään on hyvä kuunnella, mutta ratkaisuissaj valinnoissa myös järjenkäyttö on sallittua ja toivottavaa. Vaihtaisin silmäääkään räpäyttämättä nykyisen työni mieluisampaan, mutta ensin pitäisi sada se mieluisampi työpaikka eli en vain voi irtisanoutua vaikkei nykyinen työ annakaan mitään ja päivittäin mietin millä motivoin itseni tänään työskentelemään. Jatkuvasti on olo, että annan enemmän kuin saan ja se mitä minulle annaettaisinn tekemäni työn perusteella on ilmeisesti suht merkityksetöntä, koska en minä saa mitään asiakaspalvelukohtaamisista asiakkaana ollessani ja harvemmin edes tarvitsen aspan apua mihinkään. Nyt tarkoitan perus kauppaasiointia yms.

    • Lähtökohtaisesti kyllä kannattaa itseään kuunnella. On tosi tärkeää ottaa omat ajatukset ja tunteet huomioon, sillä jos et kuuntele, sun mieli ja keho alkaa antamaan sulle merkkejä siitä, että pysähdy nyt.
      Joskus mun täytyy olla kuuntelematta itseäni, kun tunnistan ajattelevani liian tarkasti ja syvällisesti asioita, sitten häiriinnyn ja ahdistun niistä mun ajatuksista. Joskus myös ylireagoin, vaikka tämä ei lähes ikinä näy minusta ulospäin.

    • Siinä on eronsa, kuunteleeko vai kuuleeko. Jos vain kuuntelee, toimii kuin lapsi tai teini, mutta jos osaa todella kuulla sisimpänsä "sanomisia", niin tulee hyvin todennäköisesti tehneeksi parempia valintoja, vähintäänkin itselleen, mutta luultavasti myös muille.

      Näin ainakin itselläni siitä lähtien kun olin karkeasti ottaen 20 vuotta. Sitä ennen tuli korkeintaan kuunneltua itseään, jos sitäkään, sen jälkeen aina vain useammin on tullut myös kuultua itsen mielipiteitä. En toki vieläkään itseäni kuultuani välttämättä tee asioita kuten on "yhdessä" sovittu, mutta tyhmästä päästä maksaa koko kroppa ja syyllinen on aina on peilissä, mikä itsessään on huojentavaa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      110
      2385
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      447
      1792
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1393
    4. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      92
      1383
    5. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      21
      1331
    6. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      331
      1253
    7. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      14
      1229
    8. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      194
      1105
    9. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      53
      1089
    10. Hauskaakin jopa...

      Että moni nainen olettaa, että kyse on vaan siitä kaanustinloukusta, kun mies jotain ehdottaa. 😄 Ja miettiikö monikaan
      Sinkut
      225
      1021
    Aihe