Raamattu luetuin satukirja

Anonyymi-ap

Raamattu on täynnänsä toinen toistaan lapsellisimpia satuja ja satuhahmoja.

Yksi niistä on kertomus Noasta. Pikku lapsikin ymmärtää ettei ole ollut mahdollista ahtaa paattia täyteen elukoita ja mikään paatti tänäkään päivänä ei kantaisi jokaista eläinlajia pareineen. Saati sitten esihistoriallisella aikakaudella.

Eläinten saaminen palattiin, ruokahuolto ja jätehuoltokin olisivat madotonta toteuttaa...saati että joka käärmettä, elefanttia, leijonia sun muita kilpikonnia saataisiin kaikki elävinä uudelle mantereelle. Jo koko maailman yhtäkkiä peitttyminen vesimassalla ilman kuivaa maata rankkasateen seurauksena on utopiaa.

Koko opus on satukirja, liekö kovin paljoa missään mitään todenperäisyyttä...ja vielä tänä päivänä on ihmisiä, jotka uskovat niihin? Ja ihan tosissaan. Tälläkin palstalla on todellisia satusetiä ja satuvaareja, jotka selittävät satua omilla lisäyksillään.

Lightning

48

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Usko on lahja, joka sinulta puuttuu. Muutenkin Jumala, joka on luonut koko universiumin, kykenee johdattamaan kaikki eläinlajit arkkiin ja huolehtimaan kaikeita käytännön asioista. Kuinka suuri galaksit jne luonut Jumala, ei kykenisi tuohon!?!

• Anonyymi

Kuka sanoo, että Jumala on luonut universumin ja galaksit? Satukirja Raamattu tietenkin.

Usko on paremminkin haitallista aivoille kuin lahja.

Lightning

• Anonyymi

Usko on kuin kuppa aivoissa - lahja jota ei monikaan halua.
        Yksi tapa sekoittaa päänsä jos ei kestä todellisuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Todellisuuden paosta voi olla toisinaan kyse. Ihmeissä eläminen voi kertoa myös horjuvasta mielenterveydestä.
        Toiset on ehkä vahvasti aivopesty jo lapsena ja on vaikea ajatella ihan omilla aivoilla vanhempien, perinteiden, patriarkkojen jne..aivoitusten sijaan.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun mielestäni jumalattomuus on käsittämätöntä sokeutta, mikä näkyy esim. euroviisuissa. Sehän on ihan mielisairasta menoa!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minun mielestäni jumalattomuus on käsittämätöntä sokeutta, mikä näkyy esim. euroviisuissa. Sehän on ihan mielisairasta menoa!

Uskovilla on luotaantyöntävå tapa arvostelunsa kanssa. He ottavat jonkin käsillä olevan ilmiön ja alkavat rummuttaa kuinka kauheaa ja hirveää kaikki onkaan.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuka sanoo, että Jumala on luonut universumin ja galaksit? Satukirja Raamattu tietenkin.

Lightning

Sinä et ymmärrä mitään. Et luomisesta etkä evoluutiosta. Silti yrität näytellä viisasta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sinä et ymmärrä mitään. Et luomisesta etkä evoluutiosta. Silti yrität näytellä viisasta.

Ei siinä kovin viisas edes tarvinne olla, jotta voi ymmärtää Raamatun olevan epätosi satukirja, fiktiota, ei faktaa.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Ei siinä kovin viisas edes tarvinne olla, jotta voi ymmärtää Raamatun olevan epätosi satukirja, fiktiota, ei faktaa.

Lightning

Saanko kysyä...pidätkö itseäsi viisaampana kuin uskovaiset...? Minun srk minä siivooja,yksi poliisi, muutama opettaja, kiinteistövälittäjä, insinöörejä.... siis heitäkö viisaampana pidät itseäsi?
        Toisten mielenterveyttäkin arvostelet kuin tietäisit niistäasioista jtn.en nyt sano etteikö muutama varttihullu voisikin joukossa olla, mutta sinä yleistät!et usko luomiskertomusta, mäkin luotan ennemmin tiedemiehiin, mutta sattumaa tämä ei ole!

• Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

Saanko kysyä...pidätkö itseäsi viisaampana kuin uskovaiset...? Minun srk minä siivooja,yksi poliisi, muutama opettaja, kiinteistövälittäjä, insinöörejä.... siis heitäkö viisaampana pidät itseäsi?
        Toisten mielenterveyttäkin arvostelet kuin tietäisit niistäasioista jtn.en nyt sano etteikö muutama varttihullu voisikin joukossa olla, mutta sinä yleistät!et usko luomiskertomusta, mäkin luotan ennemmin tiedemiehiin, mutta sattumaa tämä ei ole!

Muistelepa omia juttujasi tältä palstalta. Omaat varsin lyhyen muistin itseäsi varten. Kyllä sinä muiden mielenterveyttä olet palstalla paljon kovemmin sanakääntein ruotinut. Eli pata kattilaa soimaa.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Raamatun kirjoittajat eivät tienneet mitään galakseista ja universumista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Raamatun kirjoittajat eivät tienneet mitään galakseista ja universumista.

No se kertoo sen ettei Jumala ei niistäkään Raamatussa tiennyt edes.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No se kertoo sen ettei Jumala ei niistäkään Raamatussa tiennyt edes.

Lightning

Taidat ajatella että hyökkäys on paras puolustus kun käännät keskustelun itsestäsi minuun.
        Mutta minä en mene lankaan..tässä on kyse vain sinun ylpeydestäsi. Maailma on luotu.se ei liity Raamattuun sillä Jumala ei asu kirjassa.
        Kirjoitit:"no se kertoo sen ettei Jumala ei niistäkään tiennyt edes".
        Tähdistä on Jobin kirjassa. Missä olit kun tähdet luotiin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lightning

Raamattu ei puhu galakseista yhtään mitään, koska sen aikaiset ihmiset, jotka Raamattua kirjoittivat, eivät niistäkään tienneet,

• Anonyymi kirjoitti:

Raamattu ei puhu galakseista yhtään mitään, koska sen aikaiset ihmiset, jotka Raamattua kirjoittivat, eivät niistäkään tienneet,

Noh, näinhän se on, mutta miksi siellä pitäisi niistä jotain lukea?

• Anonyymi kirjoitti:

Taidat ajatella että hyökkäys on paras puolustus kun käännät keskustelun itsestäsi minuun.
        Mutta minä en mene lankaan..tässä on kyse vain sinun ylpeydestäsi. Maailma on luotu.se ei liity Raamattuun sillä Jumala ei asu kirjassa.
        Kirjoitit:"no se kertoo sen ettei Jumala ei niistäkään tiennyt edes".
        Tähdistä on Jobin kirjassa. Missä olit kun tähdet luotiin?

Minua aina hämmentää se, kun Raamattuun uskova vetoaa Jobin kirjaan kun puhutaan siitä, onko Raamatussa jotain luonnontieteisiin liittyvää tietoa. Jobin kirjahan paljastaa erittäin hyvin, että sen kirjoittaja piti jumalallisena mysteerinä asioita, joiden pitäisi olla täysin selviä jokaisella peruskoulun käyneelle nykysuomalaiselle.

Niin ja tähtiin liityen Jobin kirja paljastaa, että sen kirjoittajalla oli taikausko siitä, että tähdistäennustaminen on todellista:
        "Sinäkö tunnet taivaan säännöt,
        määräätkö sinä, miten ne vaikuttavat maan päällä?"

• siare kirjoitti:

Minua aina hämmentää se, kun Raamattuun uskova vetoaa Jobin kirjaan kun puhutaan siitä, onko Raamatussa jotain luonnontieteisiin liittyvää tietoa. Jobin kirjahan paljastaa erittäin hyvin, että sen kirjoittaja piti jumalallisena mysteerinä asioita, joiden pitäisi olla täysin selviä jokaisella peruskoulun käyneelle nykysuomalaiselle.

Niin ja tähtiin liityen Jobin kirja paljastaa, että sen kirjoittajalla oli taikausko siitä, että tähdistäennustaminen on todellista:
        "Sinäkö tunnet taivaan säännöt,
        määräätkö sinä, miten ne vaikuttavat maan päällä?"

Se ei ole biologiaa vaan Jobin kirjan tarkoitus on lohduttaa niitä ihmiparkoja jotka saavat vain satuttavia sanoja ihmisiltä joita on pitänyt ystävinään.
        Mä olin aikoinaan siinä tilanteessa kun olin terveyden menettämisen vuoksi menettämässä kaiken.
        Job oli ihminen joka menetti kaiken.
        Oma haavani oli niin syvä etten edes pystynyt lukemaan Raamattua silloin.
        Sitten joku tulee jostain puskista huutamaan että ei siellä lue galakseista mitään tmv... siellä lukee tähdistä.jumalasta niiden luojana.se lohduttaa. Jumala on suurempi kuin maailma. Me ei tiedetä kaikkea vaikka oltais millaisia hikareita oltu siellä mainitsemassasi peruskoulussa.

• auroraboreallis kirjoitti:

Se ei ole biologiaa vaan Jobin kirjan tarkoitus on lohduttaa niitä ihmiparkoja jotka saavat vain satuttavia sanoja ihmisiltä joita on pitänyt ystävinään.
        Mä olin aikoinaan siinä tilanteessa kun olin terveyden menettämisen vuoksi menettämässä kaiken.
        Sitten joku tulee jostain puskista huutamaan että ei siellä lue galakseista mitään tmv... siellä lukee tähdistä.jumalasta niiden luojana.se lohduttaa. Jumala on suurempi kuin maailma. Me ei tiedetä kaikkea vaikka oltais millaisia hikareita oltu siellä mainitsemassasi peruskoulussa.

Eli sinuako lohduttaa tietää, että jumalasi käyttää ihmisiä pelinappuloina kilpailussa, johon saatana hänet yllytti?

"Sitten joku tulee jostain puskista huutamaan että ei siellä lue galakseista mitään tmv..."

Ja siinä hän on aivan oikeassa.

"Me ei tiedetä kaikkea vaikka oltais millaisia hikareita oltu siellä mainitsemassasi peruskoulussa."

Ei tietenkäänt tiedetä kaikkie. Onko joku väittänyt muuta? Se ei silti taio olemattomiin sitä seikkaa, että Jobin kirjan kirjoittajan tietotaso luonnosta on aivan olematon. Eikä edes vain olematon, vaan monessa kohtia täysin virheellinen.

• Anonyymi

Jobin kirja laihduttajan...hmmm....Jumala kertomuksen mukaan yllytti saatanaa kiusaamaan Jobia ja koettelemaan. Sellainen Jumala on kaukana lohdullisuudesta. Yksi ristiriita Raamatussa on Jobin kirjan suhde saatanaan .Ehkä yhteistyö oli jo Eedenin paratiisissa, vaikka sielläkin Jumala näytteli itse hyvin viatonta ja syöksi ihmisen pois, kun ei ollut kuvaansa enää tyytyväinen.

Varsin lohdullistapa hyvinkin.

Lightning

• Anonyymi kirjoitti:

Jobin kirja laihduttajan...hmmm....Jumala kertomuksen mukaan yllytti saatanaa kiusaamaan Jobia ja koettelemaan. Sellainen Jumala on kaukana lohdullisuudesta. Yksi ristiriita Raamatussa on Jobin kirjan suhde saatanaan .Ehkä yhteistyö oli jo Eedenin paratiisissa, vaikka sielläkin Jumala näytteli itse hyvin viatonta ja syöksi ihmisen pois, kun ei ollut kuvaansa enää tyytyväinen.

Varsin lohdullistapa hyvinkin.

Lightning

Tyypillinen olkiukko, argumentaatiovirhe. Vääristelette mun sanomaa.alunperin pidin lohdullisena sitä kun Luoja on suurempi kuin maailma ts.ihmisen pahimmatkaan huolet ja ongelmat.
        Ja kuten kirjoitin se ei ole biologian kirja. Raamatun on kirjoittanut tosiaan historian ihmiset.ja sen vuoksi tosiaan ei siellä niistä galakseista lue.
        En tiedä sitten saatanan ja Jumalan yhteistyöstä. Se ei kerro mulle mitään. Kärsimyksen ongelmaan se voisi olla yksi selitys eli että Jumala tahtoo rakkautta. Saatana tahtoi että job kieltää tämän rakkauden ja kiroaa Jumalan...en jotenkin vain usko tällaiseen narsistijumalaan.

• Anonyymi

Tyypillinen olkiukko, argumentaatiovirhe. Vääristelette mun sanomaa.alunperin pidin lohdullisena sitä kun Luoja on suurempi kuin maailma ts.ihmisen pahimmatkaan huolet ja ongelmat.
        Ja kuten kirjoitin se ei ole biologian kirja. Raamatun on kirjoittanut tosiaan historian ihmiset.ja sen vuoksi tosiaan ei siellä niistä galakseista lue.
        En tiedä sitten saatanan ja Jumalan yhteistyöstä. Se ei kerro mulle mitään. Kärsimyksen ongelmaan se voisi olla yksi selitys eli että Jumala tahtoo rakkautta. Saatana tahtoi että job kieltää tämän rakkauden ja kiroaa Jumalan...en jotenkin vain usko tällaiseen narsistijumalaan.

No narsistijumalan sieltä Raamatusta löytää. Kyllä sieltä Jobin kirjasta kun saatanan ja Jumalan yhteistyötä löytyy, vaikka sitä et sieltä ole halunnut löytää itse, ei se poista asiaa.

Mitä lohdullista on Jumalassa, joka luo ihmisen ja tuhoaa sen kättensä työn, kun ei ole työhönsä tyytyväinen? Jumalan rakkautta usein verrataan vanhemman rakkauteen. Millainen vanhempi hylkää lapsensa ja tuhoaa heidät ja kokonaiset sivilisaatiot vedenpaisumuksessa?

Jeesuksen kun kerrotaan sanoneen, Jumalani Jumalani, miksi minut hylkäsit... ja totisesti Raamatun Jumalaa on hylkääjä ja itse saatana.

Lightning

• Anonyymi

Mutta osa raamatun kertomuksista on tosi maailmanhistoriaa. Todella tapahtuneita asioita.
      Raamatun lisäksi pitää tuntea Jasherin kirja, Jubilees ja Heenok.

Niissä selviää että vedenpaisumusta edeltävä ja sen jälkeinen maailma oli ihmeellinen. Oli tempaus taivaaseen ja aikamatkoja niin että kaikki liha turmeli tiensä.

Muista myös Pietarin kirjeen väite että sen aikainen maailma luotiin ja hukutettiin veteen kun taas NYKYINEN MAAILMA tulesta ja tuleen.

On ollut joukkosukupuuttoja monia luultavasti. Ihmeellinen dinosaurusten aika myös. Maailma on ihmeellisempi kuin materialismi ja lihallisuus voivat ymmärtää.

Buddhalainen kosmologia on myös mielenkiintoinen.

Lyhyesti: Maailma oli 500 vuotta sitten outo paikka nykytiedon valossa. Emme paljoa tiedä millainen oli Suomi 1000 ekr. Joitakin arkeologisia löytöjä on, mutta ne voi olla taivaan järjestämiä tai aikamatkojen seurausta.

Jne.

• >>> Jumala, joka on luonut koko universiumin, kykenee johdattamaan kaikki eläinlajit arkkiin

Yhtä asiaa en nyt ymmärrä. Voisiko joku valaista minua:

Miksi Jumalan, joka on Raamatun mukaan luonut koko rajattoman universumin, piti nähdä hirveästi vaivaa yrittäessään mahduttaa kaikki eläinlajit herneen kokoiseen paattiin, sen sijaan että olisi alunperin luonut synnittömät olennot ja yhteiskunnan?

• Anonyymi

Onko jossain mainittu, että Jumalalle se olisi aiheuttanut hirvittävästi vaivaa? Mutta se, että sinä et ymmärrä, on selvä asia. Jumalan tiet ovat tutkimattomia. Me olemme pelkkiä tomuhiukkasia, jotka emme ymmärrä itsessämme mitään.

Mutta Nooa oli se, joka pisti resursseja ja työtä arkin rakentamiseen. Se oli uskonteko häneltä, kun hän ennalta uskoi Jumalan ilmoitukseen maailman tuhosta. Nytkin maailmaa odottaa tuho, johon uskon, koska Jumala on sen ilmoittanut. Jeesus on Herra.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Onko jossain mainittu, että Jumalalle se olisi aiheuttanut hirvittävästi vaivaa? Mutta se, että sinä et ymmärrä, on selvä asia. Jumalan tiet ovat tutkimattomia. Me olemme pelkkiä tomuhiukkasia, jotka emme ymmärrä itsessämme mitään.

Mutta Nooa oli se, joka pisti resursseja ja työtä arkin rakentamiseen. Se oli uskonteko häneltä, kun hän ennalta uskoi Jumalan ilmoitukseen maailman tuhosta. Nytkin maailmaa odottaa tuho, johon uskon, koska Jumala on sen ilmoittanut. Jeesus on Herra.

Tuho tulee, miten ja miksi, koska? Maailmanloppu on omakohtainen kokemus, tavallaan oma kuolema. Siinä raamattu on oikeassa ilmoittaessaan " maasta olet sinä tullut ja maaksi pitää sinun jälleen tuleman, miksei kaikki muukin olisi totta.

• Anonyymi kirjoitti:

Katsos, kun esitetty kysymys oli enemmänkin filosofinen, kuin konkreettisesti vaivannäköön liittyvä. Kysymys on siis siitä, että Raamatun Jumala ei osaa tehdä asioita oikein. Tämän vuoksi hän joutuu koko ajan korjaamaan omia töitään.

Sitä sanotaan, että laiska tekee kaksin verroin (lue monin verroin) työtä. Edellä kuvattu "kaksin verroin" tekeminen on sitä turhaa vaivannäköä. Tutkimusten mukaan ihmisen aivot välttävät turhaa vaivannäköä. Miksi sitten Jumala, joka on Raamatun mukaan ihmisen luonut tee samoin?!

Raamatusta löytyy selviä viitteitä siitä, että Raamatun Jumala on oppivaa sorttia:

https://keskustelu.suomi24.fi/t/17575600/jumalan-taydellisyys

• Miten minusta tuntuu että taas hyökkäät uskovien kimppuun.vai ärsyttääkö sinua tieto että ko Nooan kertomus on esiintynyt ensimmäisen kerran Gilgameshnimisessä opuksessa, joka on vielä vanhempi kuin Raamattu? Tuskin.
      Tuskin siksi vihaat gilgameshia vai kuinka?

• Anonyymi

Ihmisillä on ollut monenlaisia uskomuksia, vedenpaisumusmyyttejä on ollut varmasti useita ja niiden pohjana on toki voinut olla luonnonilmiöt ja ne on kopioituneet myös Raamattuun. Uskomukset ovat kopioituneet ja imeneet toisiltaan monia asioita ja vaikutuksia, kulttuurit ovat sulautuneet. Ei se kerro Nooan tarua todeksi.

Muinaisihmisen maailma oli varsin pieni. Maailmanlaidalta saattoi pudota, jos lähti veneellä liian pitkälle. :)

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ihmisillä on ollut monenlaisia uskomuksia, vedenpaisumusmyyttejä on ollut varmasti useita ja niiden pohjana on toki voinut olla luonnonilmiöt ja ne on kopioituneet myös Raamattuun. Uskomukset ovat kopioituneet ja imeneet toisiltaan monia asioita ja vaikutuksia, kulttuurit ovat sulautuneet. Ei se kerro Nooan tarua todeksi.

Muinaisihmisen maailma oli varsin pieni. Maailmanlaidalta saattoi pudota, jos lähti veneellä liian pitkälle. :)

Lightning

Näistä voisi väitellä vaikka loputtomiin, mutta Jumala on sanova viimeisen sanan kaikkeen. Siihen asti voitte häntä pilkata.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näistä voisi väitellä vaikka loputtomiin, mutta Jumala on sanova viimeisen sanan kaikkeen. Siihen asti voitte häntä pilkata.

Taruja ja turinoita mahtuu maailmaan, Lähi-idän paimentolaisheimon myyttisen tarun ollessa vain yksi niistä. Se Jeesukseksi mainittu siinä lupasi tulla uudelleen Maan päälle saattamaan asiansa loppun vielä osan kuulijoistaan henkeä huokuessa, vaan onko häntä näkynyt? Ei ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Taruja ja turinoita mahtuu maailmaan, Lähi-idän paimentolaisheimon myyttisen tarun ollessa vain yksi niistä. Se Jeesukseksi mainittu siinä lupasi tulla uudelleen Maan päälle saattamaan asiansa loppun vielä osan kuulijoistaan henkeä huokuessa, vaan onko häntä näkynyt? Ei ole.

Tuo on sellainen ansoitus, jonka patriarkat ja kirkkoisät jne ovat luoneet, ihmiset odottavat aina omana aikanaan Jeesuksen paluuta, jota ei koskaan tule...sitä ei tule, koska mikään siitä ei ole totta.

Raamattu on siis pelkkä satukirja, josta on vaikea löytää edes tiheällä kannalla, kovin montaa todenperäistä asiaa.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tuo on sellainen ansoitus, jonka patriarkat ja kirkkoisät jne ovat luoneet, ihmiset odottavat aina omana aikanaan Jeesuksen paluuta, jota ei koskaan tule...sitä ei tule, koska mikään siitä ei ole totta.

Raamattu on siis pelkkä satukirja, josta on vaikea löytää edes tiheällä kannalla, kovin montaa todenperäistä asiaa.

Lightning

Tiheällä kammalla siis...

• Anonyymi

"Mitä lähemmäksi kävelin arkkia, sitä suuremmalta se aina vain vaikutti. Rakennus oli kooltaan kuin ruotsinlaiva. Sen koko hämmensi. Puinen Nooan arkki -kopio Yhdysvaltain Kentuckyn osavaltiossa on noin 150 metriä pitkä ja 25 metriä leveä. Korkeuttakin uskonnollisen teemapuiston nähtävyydellä on viitisentoista metriä."

"Ei siis ihme, että rakennelman suuruus hämmästytti raahelaista Toni Torppaa, joka kävi tutustumassa siihen Anne-vaimonsa kanssa syksyllä 2018.
      Ohjeet rakentamiseen löytyivät Raamatusta Nooan arkki -rakennelma ei ole sattumalta suuri. Nähtävyys on tehty sen rakentajien mukaan Mooseksen kirjan ohjeita noudattaen. Arkki ei ole pelkkä puitteet, vaan sen sisällä on kolme kerrosta ja paljon eläimiä niin kuin Raamatussa kerrotaan"

https://rauhantervehdys.fi/artikkelit/nooan-arkki-on-totta-siksi-siita-syntyi-nayttely/

• Anonyymi

Ei kyllä saa hänenkään matkanähtävyydet mitään sellaista uskottavaa painoarvoa arkin toimivuudelle.

Lightning

• Anonyymi

• Anonyymi

Lapsellisia nämä provoilu aloitukset, joita palstan alotuksista suurin osa on. Nämä aloittajat purkavat omaa pahaa oloaan palstalla.

• Anonyymi

Mikä kenenkin mielestä provoilua. Teitä ei näytä häiritsevän, että nymfomasnilinkit on palailleet ja Suomi24 llä ei vieläkään ole keinoja estää niitä. Enemmän teitä häiritsee jos ei-uskova haluaa keskustella Raamatun sisällöstä. Voihan se järkyttää maailmankuvaanne perusteellisesti.

Lightning

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikä kenenkin mielestä provoilua. Teitä ei näytä häiritsevän, että nymfomasnilinkit on palailleet ja Suomi24 llä ei vieläkään ole keinoja estää niitä. Enemmän teitä häiritsee jos ei-uskova haluaa keskustella Raamatun sisällöstä. Voihan se järkyttää maailmankuvaanne perusteellisesti.

Lightning

Kuvitteletko oikeasti, että nämä sinunkin kirjoituksesi järkyttävät maailmankuvaamme!?! Ainoastaan ärsyttää kieltämättä, mikä provosoi vastaamaan. Se ei ole varmaan oikea motiivi, mutta lähinnä sinun tilasi järkyttää ja herättää huolta siitä, miten sinullekin käy omassa kuvitelmassasi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kuvitteletko oikeasti, että nämä sinunkin kirjoituksesi järkyttävät maailmankuvaamme!?! Ainoastaan ärsyttää kieltämättä, mikä provosoi vastaamaan. Se ei ole varmaan oikea motiivi, mutta lähinnä sinun tilasi järkyttää ja herättää huolta siitä, miten sinullekin käy omassa kuvitelmassasi.

Voi kuinka järkyttävää, järkyttävää. Ja kuinka olenkaan huolissani, mihinkä nyt joudunkaan. Voi itku ja hammastenkiristys sentään.

Mutta hyvä kun herättää sinussa/teissä tunteita, se on positiivisempaa kuin ei niitä tunteita tulisi, ei kylmää eikä haaleaa...vaan rautaista asiaa, joka sydämeen kuin nuolen lailla uppoaa ;)

Lightning

• Anonyymi

Raamattu on parhaimmillaan saunan pesän sytykkeenä 🔥🔥

• Anonyymi

Vedenpaisumuskertomuksessa on sisäisiä ristiriitaisuuksia, koska se on koostettu kahdesta lähteestä kuten luomiskertomuskin: Pappiskirjasta ja Jahvisti-lähteestä. Ja tietysti aiemmat vastaavat kertomukset kuten Gilgames, ovat vaikuttaneet.

• Anonyymi

Olisikohan niinkään luetuin satukirjakaan ?
      Epäilempä tuota.

• Aloittaja on ehkä tarkoittanut sitä, että Raamattu on maailman käännetyin kirja.

• Anonyymi

Mutta miksi kaikkitietvä ja -voipa Herra Sebaot ei onnistunut ihmisen luomisessa, vaan hänen piti joukkomurhata hukuttamalla tämä omien kättensä työ, eikä vielä senkään jälkeen ollut tyytyväinen eloon jättämiinsä, vaan vieläkin uhkaa näitä ikuisella kidutuksella?

• Kukaan ei ole täydellinen. Raamatun Jumala ei ole poikkeus.

• Anonyymi

”Älkää antako koirille sitä, mikä on pyhää, älkääkä heittäkö helmiänne sikojen eteen, etteivät ne tallaa niitä jalkoihinsa ja käy teidän kimppuunne ja raatele teitä.

• Anonyymi

Uskovaisille on Raamatusta tiettyjä paikkoja, joita viljelevät, kun tuppaavat jäädä alakynteen:)

Ajattelitko todella, että niillä on vaikutusta minuun vai ajattelitko toimia varoittajana, ettei pienen pienet valkeat karitsat joudu hiirmuisen susihukan summiin?

Lightning

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nurmossa kuoli 2 Lasta..

Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .
      Seinäjoki
      180
      10430
    2. Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!

Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde
      Suomalaiset julkkikset
      52
      3575
    3. Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena

Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja
      Maailman menoa
      54
      3331
    4. Et olisi piilossa enää

Vaan tulisit esiin.
      Ikävä
      64
      2885
    5. Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle

Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että
      Maailman menoa
      211
      2255
    6. Miten meinasit

Suhtautua minuun kun taas kohdataan?
      Ikävä
      116
      2213
    7. Sinä saat minut kuohuksiin

Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai
      Tunteet
      25
      2043
    8. Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan

Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä
      Ikävä
      67
      1648
    9. Loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä tilassa

Seinäjoella Pohjan valtatiellä perjantaina sattuneessa liikenneonnettomuudessa loukkaantunut lapsi on yhä kriittisessä t
      Kauhava
      22
      1466
    10. Tunnekylmä olet

En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p
      Ikävä
      112
      1386
    Aihe