Rautatieverkon kiskot ovat mahdottoman pitkiä ja johtavat sähköä ja ovat magneettisia. Eikö niitä voisi mitenkään käyttää muuhunkin kuin junaliikenteeseen? Hylättyjäkin kiskoja löytyy. Jos toisen maalaisi valkoiseksi, se olisi mustaa kylmempi. Tai hylättyjen kiskojen päälle voisi rakentaa erilaisia voimaloita, asuntoja, satelliittijutttuja, ilmasto- ja sääasemia, luonnonköysien valmistusrata, urheiluun jotakin, testiratoja erilaisille jutuille, jne.
Kiskot käyttämättä
16
346
Vastaukset
- Anonyymi
Minäkin olen tuota miettinyt. Edellinen hallitus kun lopetti transito-liikenteen välillä Vainikkala-Vladivostok. Olis käyttämätöntä ratakiskoa 2x10000 kilometriä.
- Anonyymi
Romuraudalle on vähän hyödyllistä käyttöä. Kiskot ovat hyviä alkuperäiseen käyttötarkoitukseensa mutta esimerkiksi rakentamisessa väärän muotoisia ja painoonsa nähden heikkoja.
Uudelleensulatettuna niitä voi toki käyttää hyödyksi metallin tuotannossa. - Anonyymi
Vanhoilla teillekin voi rakentaa kaikkia juttuja.
- Anonyymi
Vanhoja teitä voisi päällystää kiskoilla niin ei tulisi routavaurioitakaan. Lisäksi olemassaolevia kiskoja tulisi käyttää radioliikenteen antenneina. Mahtava antennikoko kykenisi saamaan yhteyden ainakin puoleen universumiin. Siinäjäisi lälläriratiot toiseksi.
- Anonyymi
Mikä niistä kiskoista tekisi niin hyviä paikkoja rakentaa joku luonnonköysilaitos.
- Anonyymi
Mitään ei ole hylätty. Joku aina omistaa kiskot ja maa-alueet ja joillakin saattaa olla käyttöoikeus rataan. On aika vaikea tietää minne kaikkialle syntyy esim. uusia kaivoksia tai raskasta teollisuutta ja mitä armeija saattaa tarvita. Kaikki ei ole julkista tietoa.
Joskus pitää hiukan odotella useiden eri kuntien uusia kaavapäätöksiä. Kehitystä haittaavat turhat radat puretaan aina nopeasti. Vanhoja kevyitäkin kiskoja voinee käyttää sellaisinaan uusilla tai laajennetuilla ratapihoilla.
Käyttämättömät radat ovat hyviä kulkuväyliä kävelijöille ja hiihtäjille ja tietysti resiinoille. - Anonyymi
"Käyttämättömät radat ovat hyviä kulkuväyliä kävelijöille ja hiihtäjille ja tietysti resiinoille."
OK, vähänkös naurattaa eli meni aamukahvit näppikselle. Eläköön resiinat!
Järein ratakisko painaa 60 kiloa per metri. Kilometri rautatien terästä painaa siis jopa 120 tonnia. Romuraudasta maksetaan 200€ per tonni. Kymmenen kilometrin turha "resiina- ja hiihtoreitti" maksaa siis myymättömänä 120 000 €.
Se kisko pitää turhana saada uusiokäyttöön, vaikka syntyy purkukustannuksia. Oleellista on saada materiaali kiertoon, ei resiinoita umpimetsässä tarvita.- Anonyymi
Sinun pitää kirjoittaa vihainen kirje.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun pitää kirjoittaa vihainen kirje.
Naurattaa vieläkin, en voi kirjoittaa vihaista kirjettä. Ehkä sitten myöhemmin, ensi kuussa.
- Anonyymi
Et ymmärrä asiasta etkä taloudesta yhtikäs mitään. Etkä osaa laskea kannattavuutta. Luulet jotain.
Joskus romurautaa kannattaa vain säilöä sellaisenaan minimikustannuksin. Ihan kuten kultaa. Odotus palkitaan.
Suuri osa "kierrätyksestä" on yhteiskunnale tappiollista ja haitallista. Mukana olevat yritykset saavat valtavia voittoja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et ymmärrä asiasta etkä taloudesta yhtikäs mitään. Etkä osaa laskea kannattavuutta. Luulet jotain.
Joskus romurautaa kannattaa vain säilöä sellaisenaan minimikustannuksin. Ihan kuten kultaa. Odotus palkitaan.
Suuri osa "kierrätyksestä" on yhteiskunnale tappiollista ja haitallista. Mukana olevat yritykset saavat valtavia voittoja.Valtavia voittoja tappioilla. Se on bisnestä se.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Valtavia voittoja tappioilla. Se on bisnestä se.
Se joka irrottelee ja kerää ratakiskot talteen joutuu tuon työn lisäksi huolehtimaan myös ratapölkyt ongelmajätteiden vastaanottoon.
Pölkyt ovat vanhoilla rataisuuksilla kreosootilla kyllästettyä puuta eli samaa ongelmajätettä kuin muukin painekyllästetty puu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se joka irrottelee ja kerää ratakiskot talteen joutuu tuon työn lisäksi huolehtimaan myös ratapölkyt ongelmajätteiden vastaanottoon.
Pölkyt ovat vanhoilla rataisuuksilla kreosootilla kyllästettyä puuta eli samaa ongelmajätettä kuin muukin painekyllästetty puu.Käy keräämässä poies jos niillä tekee isot voitot.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se joka irrottelee ja kerää ratakiskot talteen joutuu tuon työn lisäksi huolehtimaan myös ratapölkyt ongelmajätteiden vastaanottoon.
Pölkyt ovat vanhoilla rataisuuksilla kreosootilla kyllästettyä puuta eli samaa ongelmajätettä kuin muukin painekyllästetty puu.Kun katsoo asiassa pois päin, asia lakkaa olemasta..... Yes, tämä on taas vanha tuttu patentinhaun paikka.
Näin olisi pitänyt toimia myös vanhoilla kaatopaikoilla, niiden kanssa olisi säästetty Neuvosto-Venäjän tapaan isot rahat. Silmät kiinni ja toivotaan parasta, idästä tulee aina uusia päiviä hoitamaan asiat.
Nimim. "Dumpataan ne tynnyrit mereen" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kun katsoo asiassa pois päin, asia lakkaa olemasta..... Yes, tämä on taas vanha tuttu patentinhaun paikka.
Näin olisi pitänyt toimia myös vanhoilla kaatopaikoilla, niiden kanssa olisi säästetty Neuvosto-Venäjän tapaan isot rahat. Silmät kiinni ja toivotaan parasta, idästä tulee aina uusia päiviä hoitamaan asiat.
Nimim. "Dumpataan ne tynnyrit mereen"Samasta syysrätä johtuen jää monissa asunnoissa lattian muovimatto paikalleen uuden parketin alle. Muovimaton liimassa on asbestia joten sen irroitus asbestityönä maksaa tuhansia euroja. Helpompi vaan laittaa uusi laminaatti päälle ja jättää ongelmajätteen poistaminen peeinnöksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Samasta syysrätä johtuen jää monissa asunnoissa lattian muovimatto paikalleen uuden parketin alle. Muovimaton liimassa on asbestia joten sen irroitus asbestityönä maksaa tuhansia euroja. Helpompi vaan laittaa uusi laminaatti päälle ja jättää ongelmajätteen poistaminen peeinnöksi.
"jättää ongelmajätteen poistaminen peeinnöksi"
Tämä on surkeinta, mitä vaikkapa lapsilleen voi tehdä. Jättää perinnöksi kaatopaikkatavaraa, asbestia, auton raatoja, öljytynnyreitä ja vastaavaa - kyllä perilliset sitten huolehtii talot ja tontit puhtaiksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1397800Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde411999Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja251940- 911653
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että1801575Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1071030Taisit sä sit kuiteski
Vihjata hieman ettei se kaikki ollutkaan totta ❤️ mutta silti sanoit kyllä vielä uudelleen sen myöhemmin 😔 ei tässä oik5949- 50945
Odotathan nainen jälleenkohtaamistamme
Tiedät tunteeni, ne eivät sammu johtuen ihanuudestasi. Haluan tuntea ihanan kehosi kosketuksen ja sen aikaansaamaan väri28830- 34822