Urheilijan ruokavalio

Anonyymi-ap

Tässä tapauksessa urheilija on voimailija, kehonrakentaja ja painonnostaja tai voimailija ja painija tai voimamies ja kehonrakentaja, kaikki käy, 1800 luvun lopusta -1900 luvun alusta.
Olen lukenut aiheesta paljon ja olen keräillyt artikkeleita.
Tässä on yksi esimerkki jota käytettiin 1900 luvun alussa monella voimailijalla:

Aamupala:
-Kananmunia niin paljon kuin haluaa
-lihaa niin paljon kuin haluaa
-perunoita
-täysjyväleipää
-hedelmiä tai hedelmämehua
-kahvi tai ei, ei kermaa eikä sokeria

Lounas:
-Vähärasvaista lihaa niin paljon kuin haluaa
-Valtava vihersalaatti oliiviöljyllä ja sitruunamehulla
-Vettä tai vettä sitruunamehulla

Päivällinen
-Vähärasvaista lihaa, kanaa tai kalaa niin paljon kuin haluaa
-keitettyjä vihreitä vihanneksia
-Valtava vihersalaatti oliiviöljyllä ja sitruunamehulla
-Vettä tai vettä sitruunamehulla


Lihaa saa siis syödä niin paljon kuin mieli tekee.
Monessa ruokavaliossa syödään aamulla puoli kiloa pekonia ja kananmunia puoli tusinaa.

Nämä miehet kuitenkin elivät pitkän ja terveen elämän.
Miksi nyt pitää vetää jotain papuja tai nyhtökauraa tai muuta hemmetin epämääräistä? Minun naapurissani myydään ylämaankarjan lihaa, mitään jauhettua sika-nautaa en ostaisi ikinä. Sitä voi ihan hyvällä mielellä syödä kilon päivässä eikä ole pelkoa kolesterolista vai mikä se trendisana nyt nykyään olikaan.

3

81

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • "Nämä miehet kuitenkin elivät pitkän ja terveen elämän...Sitä voi ihan hyvällä mielellä syödä kilon päivässä eikä ole pelkoa kolesterolista vai mikä se trendisana nyt nykyään olikaan."

      Miksi ihmeessä sitten teit aloituksen palstalle kysellen tyhmiä juttuja? Syöt ylämaan karjaa kilon päivässä, elät pitkän elämän ja pidät salaisuuden itselläsi.

    • Tuo on kyllä totta. Kanamunat ja liha tulisi olla terveellisen ruokavalion perusta.

      Yksi asia pitäisi ottaa huomioon nykyaikana, tehomaatalous ja sen tuotteet. Suunnilleen kaikki mitä kaupasta voi ostaa on myrkyllistä, kyllästetty kemikaaleilla. Jotkut tuotteet sisältävät ehkä hieman vähemmän kemikaaleja kuin toiset.
      Puhdasta ruokaa on vaikea enää löytää jos on tavallisen lähikaupan varassa. Ja puhtaiden tuotteiden hinta on sellainen ettei useimmilla ole varaa syödä päivittäin sellaista.
      Jostain Italiasta ja Sveitsistä tuodut juustot voisivat olla puhtaasti valmistettuja, kilohinta ainakin 30 - 50 euroa.

    • Niin ja tosiaan nämä entisen ajan ruokaa nuoruudessaan syöneet ihmiset olivat pitkäikäisiä, normaalisti 80-90 vuotiaita tai yli.

      Mutta nykyinen nuoriso ei tule elämään ehkä edes 50- vuotiaaksi asti. Nyt jo näkee miten yli neljäkymppiset alkaa kuolemaan tai ainakin sairastumaan vakavasti. Nyt on paljon sairaita 30- vuotiaita, voi olla monella tekemistä elää edes 40v.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Merikarvian nuoriso

      taitaa olla persukasvatuksen tuotosta kun jopa kirkkoherralla palaa käämit näihin paskahousuihin :D
      Yleistä Satakunnasta
      131
      6186
    2. Pimahdan kohta ihan kunnolla

      Entä, jos otan sitten yhteyttä sinuun? 🫨🫥🥴
      Ikävä
      78
      4021
    3. Antaisitko mies minulle jonkun vinkin

      Että tietäisin, että minun kannattaa uskoa vielä meihin. Nyt just heikko hetki ja usko meinaa loppua. Pelkään, että tila
      Ikävä
      114
      3673
    4. Aitolais-kirkkoherran rippileirille tyly loppu

      Merikarvian rippileiriä vetänyt kirkkoherra Tom Broberg ajautui törmäyskurssille rippileiriläisten kanssa ja ylempi taho
      Luterilaisuus
      278
      3629
    5. Naiselle, rakkaalle!

      Pitäiskö nyt vähän jutella, on se sitten mitä tahansa. Mä oon sun puolella, hiljaisuutes aion rikkoa. Tulen vaikka karmi
      Tunteet
      42
      3041
    6. Kuvaile kaivattusi ulkonäköä?

      Asiallista keskustelua kiitos! Itse vastaan, naisella on isot rinnat.
      Ikävä
      122
      2358
    7. Tästä tiedämme että raamattu ON muutettu

      https://rivalnations.org/censored-bible/ Raamattusi on sensuroitu Raamattu, joka sinulla on kotonasi tai taskussasi, on
      Hindulaisuus
      631
      2059
    8. Morning has broken

      Simmut aukaistaan. Ja noustaan päivään valkeaan. Hyvää huomenta. 😊☀️🍳☕❤️
      Ikävä
      168
      1764
    9. Ihanaa Juhannusviikkoa kaikille

      Erityisesti eräälle erityiselle Pupuselle🥹😍🐇🌿🌼 Tämä varmaan taas poistetaan kuitenkin, mutta kokeilen onneani✌🏻
      Sinkut
      154
      1443
    10. Jos et kaipaakaan minua täällä

      Niin miksi sinua ehkä häiritsee se, että minä kaipaan sinua? Miehelle.
      Ikävä
      18
      1424
    Aihe