Mitä olette suunnitelleet grillaavanne tänä juhannuksena? Samalla voisimme jakaa hyviä vinkkejä grillaukseen. Itse ajattelin tehdä seuraavia:
1. Savustettu lohi
Nyt ostin poikkeuksellisesti nahatonta filettä, joka saattaa olla hyvä savustukseen kun molemmat puolet ottavat savua kalan lihaan. Suolaan 6 tuntia runsaassa suolamäärässä (1:1 merisuola ja hieno sokeri), jonka jälkeen huuhtelu ja savustus pari tuntia hiiligrillissä 85C:ssä. Käytän leppähiiltä niin lämmöt pysyy kurissa. Lisäsavua annan puupalikoilla.
2. Savustetut ahvenfileet, jotka suolataan kevyesti ja laitetaan fileet vastakkain, väliin tomaattupestoa. Savustan yhtä aikaa lohen kanssa.
3. Naudan ribsejä, joihin pintasuola ja Big Bad Beef rub. Savustan hiiligrillissä noin 9 tuntia 105C:ssä kunnes sisälämpö on 95C. Sen jälkeen tunniksi lepäämään foliokääreessä ja syönti. Liha on niin pehmeää, ettei tarvitse lainkaan hampaita syömiseen.
4. Possun ribsejä, joihin pintasuola ja Memphis dust rubi. Savustan hiiligrillissä noin 6 tuntia 105C:ssä. Lopuksi pintaan Kansas City BBQ kastike.
5. Makkaroita (perinteinen Wilhelm) teen pienellä kaasutoimisella infrapunapolttimella.
Side dishinä perunasalaattia uusista perunoista, coleslawia ja kesäinen vihersalaatti.
Juhannus 2024 grillaukset
2
503
Vastaukset
- Anonyymi
Suolaa ja vasta jauhettua mustapippuria entrecote pihville ja grilliin.
Entrecote on yksi parhaista paloista grilliin. Rasvaisuuden vuoksi se kestää voimakastakin lämpöä eikä kuivu. Minulla on samat yksinkertaiset mausteet, jos liha on hyvää niin se ei tarvitse muuta kuin suolaa ja pippuria. Monesti jätän jopa pippurin pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1191662
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991488Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä
Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy36911Multa sulle
Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M29859Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?38811Nainen, olen tutkinut sinua paljon
Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm50786Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?
Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s43738Olet myös vähän ärsyttävä
Tuntuu, että olet tahallaan nuin vaikeasti tavoiteltava. En tiedä kauanko jaksan tätä näin.37730Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56728Onko sulla empatiakykyä?
Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet37700