Mitä olette suunnitelleet grillaavanne tänä juhannuksena? Samalla voisimme jakaa hyviä vinkkejä grillaukseen. Itse ajattelin tehdä seuraavia:
1. Savustettu lohi
Nyt ostin poikkeuksellisesti nahatonta filettä, joka saattaa olla hyvä savustukseen kun molemmat puolet ottavat savua kalan lihaan. Suolaan 6 tuntia runsaassa suolamäärässä (1:1 merisuola ja hieno sokeri), jonka jälkeen huuhtelu ja savustus pari tuntia hiiligrillissä 85C:ssä. Käytän leppähiiltä niin lämmöt pysyy kurissa. Lisäsavua annan puupalikoilla.
2. Savustetut ahvenfileet, jotka suolataan kevyesti ja laitetaan fileet vastakkain, väliin tomaattupestoa. Savustan yhtä aikaa lohen kanssa.
3. Naudan ribsejä, joihin pintasuola ja Big Bad Beef rub. Savustan hiiligrillissä noin 9 tuntia 105C:ssä kunnes sisälämpö on 95C. Sen jälkeen tunniksi lepäämään foliokääreessä ja syönti. Liha on niin pehmeää, ettei tarvitse lainkaan hampaita syömiseen.
4. Possun ribsejä, joihin pintasuola ja Memphis dust rubi. Savustan hiiligrillissä noin 6 tuntia 105C:ssä. Lopuksi pintaan Kansas City BBQ kastike.
5. Makkaroita (perinteinen Wilhelm) teen pienellä kaasutoimisella infrapunapolttimella.
Side dishinä perunasalaattia uusista perunoista, coleslawia ja kesäinen vihersalaatti.
Juhannus 2024 grillaukset
2
504
Vastaukset
- Anonyymi
Suolaa ja vasta jauhettua mustapippuria entrecote pihville ja grilliin.
Entrecote on yksi parhaista paloista grilliin. Rasvaisuuden vuoksi se kestää voimakastakin lämpöä eikä kuivu. Minulla on samat yksinkertaiset mausteet, jos liha on hyvää niin se ei tarvitse muuta kuin suolaa ja pippuria. Monesti jätän jopa pippurin pois.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 654170
Haleja ja pusuja
Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺463929Onko mukava nähdä minua töissä?
Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭333426Oi mun haniseni
Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli162753Hei rakas sinä
Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle342689En kirjoita sulle tänne
Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä142502Kyllä mulla on sua ikävä
Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm101994IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.
IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm81129Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi
Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta1441102- 80986