Kirsikka - myrkkyä?

Anonyymi-ap

Entisessä elämässäni nykyisen Sakasan alueella noin 400 v sitten pidin kirsikkaa mahtavan hyvänä herkkuna.
Nyt ostin Lidlin tarjouksesta kilon kirsikoita. Raakojahan ne olivat, ei mitään herkkua. Söin silti. Noin puolen vuorokauden päästä iski hirveä vessahätä, oli pakko päästä pytylle heti! Kun ruilautukset oli ruilautettu, olin taas terve mies. Tätä tapahtui useamman kerran, kunnes keksin sen liittyvän kirsikkaan.
Onko raa-assa tai puoliraa-assa kirsikass jotain myrkkyä vai oliko myrkku kuoressa? Pesin kyllä kirsikat ennen syöntiä. Mitenkään ne eivät haitanneet muuten ruuansulatusta, mutta se äkillinen pakkoripulointi ihmetyttää.

5

291

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Heitin sitten loput kirsikat biojätteeseen ja ruikulipaskat loppui siihen.

• Anonyymi

Kuulin sittemmin vanhemmalta farmaseutilta, että käyttämäni diabeteslääke Metforem saattaa aiheuttaa ripulia. Ja kun pari kertaa muulloinkin tuli samat, niin turhaan kirsikoita epäilin, Metforem se syyllinen oli. Tulee melko äkkiä mahanpohjaan tuskat ja sitten sellainen ripuli, että on PAKKO päästä heti pytylle tai tulee koko lasti housuun. En uskalla ottaa Metforemia enää silloin, kun olen menossa jonnekin missä ei pääse heti pytylle jos tarve tulee.

• Anonyymi

"Noin puolen vuorokauden päästä" - tuostakin päätellen eivät syömäsi kirsikat liene olleet syyllisiä.

• Anonyymi

Tuttu juttu jota kesti 10 vuotta kunnes lääke meni vaihtoon ja nyt ei juuri koskaan vesiripulia enää.

• Anonyymi

Kirsikka sopii leivonnaisiin ja likööreihin. Siis joko kypsennettynä tai muuten tuoreen marjan solurakenne rikottuna. Kivi luonnollisesti poistetaan. Raa-at kirsikat ovat yhtä syömäkelpoisia kuin raa-at pavut.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ketä ikävöit?

Tuntomerkkejä jos täällä oikeat kohtaavat❤️
      Ikävä
      102
      2272
    2. Et saa mua ikinä

Oma vikasi. Naiselta.
      Ikävä
      129
      1428
    3. Ammuskelua taas

Keskipohjanmaa tietää kertoa että Yläpubin hujakoilla ammuskeltu lauantain vastaisena yönä.
      Kokkola
      23
      1420
    4. Juniorivalmennus Jokereissa..

Mitä hittoa siellä seurassa oikein tapahtuu?? Tämän kauden U14 ikäluokkaan on mahdutettu kaksi päävalmentajaa. Tälle kau
      Nuorten jääkiekko
      31
      1394
    5. Päivämääriä

Minä päivämääränä näit kaivattusi viimeksi?
      Ikävä
      68
      1243
    6. Introverttinä osastolla

Yhdellä lääkäritapaamisella hoitaja valitti lääkärille etten tee mitään muuta kuin makaan ja ulkoilen. Kävin kuitenkin s
      339
      1087
    7. Toivotko, että

hän tulisi juttelemaan sinulle, vai lähestytkö mieluummin itse?
      Ikävä
      89
      995
    8. Seksikkäin asu mikä päällä olet nähnyt kaivattusi ?

Seksikkäin asu mikä yllä olet nähnyt kaivattusi ?
      Ikävä
      56
      944
    9. 122
      821
    10. VIELÄKIN NAURATTAA

Seurustelua haluais. 🤣🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      82
      806
    Aihe