Matson kallistus

Anonyymi-ap

Purjeveneen maton pituus on 11 metriä ja kiinnikkeen korkeus jossa maston on kiinni on 15mm ja kiinnikkeen ja maston välissä on kummaakin puolella 2.5 mmrako. Kysymys paljonko maston vapaaliike on huipussa sivuttain ja alhalla juuressa oleva rako on 2.5mm

13

281

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mittaa tai tarkista jostakin käsikirjasta jossa se on jo laskettu.

Tuossa tulee mukaan paitsi suoraan geometria niin myös lujuusoppi.

• Anonyymi

Suorakulmainen kolmio, tan, sin ja cos
      Näin yksinkertaistettuna,,,

• Anonyymi

Puuttuu tietoa. Mikä on mastoputken leveys kiinnityksen kohdalla? Se yhdessä ilmarakojen kanssa määrää maston kallistuskulmat.

• Anonyymi

Jos masto kiinni "kiinnikkeessä" tiukalla akselilla niin "vapaaliike" sivuittain ylhäällä on 2,5 mm molempiin suuntiin eikä kallistusta ole yhtään.

Pituussuunnan kallistus riippuu haruksista.

• Anonyymi

Harustaakos se kiinni lattiaankin vai vaan kylkiin?

• Anonyymi

Kuvastaako tämä tilannetta: https://www.desmos.com/calculator/yyz3m31lp7

Eli jos maston halkaisija on d, niin ratkaistaan t ja a yhtälöistä

t = (d(cos(a) -1)-2*2,5)
      d/2*sin(a)+t*cos(a) = 15

Mutta siinä on joku välystilanne, jossa se ottaa ennemminkin lattiaan kiinni ja ehdoksi tuleekin

d/2sin(a) = -2,5

• Anonyymi

Eka yhtälö siis t = (d(cos(a) -1)-2*2,5)/(sin(a))
        unohtui tuo nimittäjä

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eka yhtälö siis t = (d(cos(a) -1)-2*2,5)/(sin(a))
        unohtui tuo nimittäjä

Ja kakkonen vielä nimittäjässä, kun pistin sen d/2:n silleen!!!

• Anonyymi

Piirrä kuva, josta näkee miten oletat maston olevan kiinni matalassa (15 mm???) kiinnikkeessä.

Koska maston ja kannen välissäkin on 2,5 mm rako, niin maston kiinnitystapa määrää lähes kaiken. Ei voi olla irrallaan ilmassa.

Täynnä erilaisia virheitä olevat sekavat tehtävät ovat aika hankalia ratkaista, jos osa lähtötiedoistakin puuttuu.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Piirrä kuva, josta näkee miten oletat maston olevan kiinni matalassa (15 mm???) kiinnikkeessä.

Koska maston ja kannen välissäkin on 2,5 mm rako, niin maston kiinnitystapa määrää lähes kaiken. Ei voi olla irrallaan ilmassa.

Täynnä erilaisia virheitä olevat sekavat tehtävät ovat aika hankalia ratkaista, jos osa lähtötiedoistakin puuttuu.

No sehän tietenkin harustaa siinä keskikahnulassaan ja holkit soljottaa seinäminä. Lattia näyttäisi ottavan vastaan ensin, mikäli maston leveys on alle 3,3 cm jos nyt oikein yksiköt muunsin. Muuten välystää rahtulaan.

Näin minä visualisoisin:

https://www.desmos.com/calculator/grvcu8haze

Turhaan tuossa tuo toinen puoli tuli laitettua mukaan, sehän ei ikinä tarppaise kiinni kun keskeltä lähdetään pyörtämään.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

No sehän tietenkin harustaa siinä keskikahnulassaan ja holkit soljottaa seinäminä. Lattia näyttäisi ottavan vastaan ensin, mikäli maston leveys on alle 3,3 cm jos nyt oikein yksiköt muunsin. Muuten välystää rahtulaan.

Näin minä visualisoisin:

https://www.desmos.com/calculator/grvcu8haze

Turhaan tuossa tuo toinen puoli tuli laitettua mukaan, sehän ei ikinä tarppaise kiinni kun keskeltä lähdetään pyörtämään.

Eikun siis yli! Ja kiinnike, jos d<0.033

• Anonyymi

Ja sitten nainen kuoli.

• Anonyymi

En tiedä,osaisinko laskea edes maston kallistusta mutta matson kallistus on kyllä varmasti ylivoimaisen vaikeata.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kerro kaivatustasi jotakin mukavaa.

Itse aloitan: hyvännäköinen ja ahkera ❤️‍🔥
      Ikävä
      113
      1957
    2. Missä päin suomea kaivattusi asustelee?

Oma kaivattuni (mies(J) asuu Uudenmaan läänissä.
      Ikävä
      87
      1488
    3. Tietääkö kaivattusi

Että kaipaat häntä?
      Ikävä
      61
      1014
    4. Koulutus ja parisuhde

Haluatko että sun kumppani on korkeasti koulutettu?
      Ikävä
      112
      958
    5. Donald Trump joutui ammutuksi vaalitilaisuudessaan

Näin se näyttää olevan, että Trumpilla on niin kannattajia kuin vastustajiakin. Hengissä käveli pois, ilmeisesti jokin
      Maailman menoa
      143
      923
    6. Paljonko on sinun ja kaivattusi välimatka?

Kuinka paljon on matkaa hänen syliin?Vastaan 165km 😪💔🚙
      Ikävä
      58
      887
    7. Minä haluan sinut

Rakkaakseni... Vain sinut kukaan muu ei kelpaa olet sydämeni valittu rakas rakastan sinua. 💗
      Ikävä
      31
      879
    8. Hurraa! Olen alkanut tulla järkiini.

Minulla on vielä kuukausi aikaa yrittää unohtaa sinut, mies. Sitten kun tapaamme, en tarvi teeskennellä neutraalisuutta,
      Ikävä
      66
      862
    9. Tänään rohkaisin

Mieleni (tai siis eilen jos tarkkoja ollaan ja kävelin ihan sun kodin ohi molemmin puolin 😂😆🤭 katelin tarkkaan ympäri
      Ikävä
      69
      821
    10. Mitäs mä oon sanonnu

"Kaupungissa asuminen lisää tutkimusten mukaan mielenterveyden ongelmia." https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/24b
      Sinkut
      178
      805
    Aihe