Olemisen sietämätön merkityksettömyys.

Anonyymi-ap

Ennen syntymääsi et ole olemassa. Kuolemasi jälkeen et tiedä koskaan olleesi olemassa.

12

105

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      UUSI

      Olen yksi lenkki katkeamattomassa ketjussa, joka alkoi yli kolme ja puoli miljardia vuotta sitten. Olen jo siirtänyt geenejäni eteenpäin, joten minun elämäni tarkoitus on täytetty.
      Yksilö on merkityksetön. Jos jollain on merkitystä, niin itse elämällä.

    • Anonyymi
      UUSI

      Olit olemassa ennen syntymääsi, ja kuolemasi jälkeen olet edelleen olemassa.

      • Anonyymi
        UUSI

        Mitä järkeä on ajatella jotain, mitä ei ole olemassa? Kuolema on vain ovi. Se on vain siirtymähetki. Se ei ole mikään erikseen olemassa oleva todellisuus. Se on vain siirtymä yhdestä tilasta toiseen. Se on kuin yö, joka erottaa "tämän päivän" ja "huomisen". Ja tiedän, että huomenna aion tehdä sen, mitä en ole tehnyt tänään. Siinä se on. Ja


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä järkeä on ajatella jotain, mitä ei ole olemassa? Kuolema on vain ovi. Se on vain siirtymähetki. Se ei ole mikään erikseen olemassa oleva todellisuus. Se on vain siirtymä yhdestä tilasta toiseen. Se on kuin yö, joka erottaa "tämän päivän" ja "huomisen". Ja tiedän, että huomenna aion tehdä sen, mitä en ole tehnyt tänään. Siinä se on. Ja

        Kuolema on yksi elämän siirtymätiloista. Toisin kuin laajalle levinnyt uskomus, jonka mukaan kuolema on kaiken loppu, se on itse asiassa elämän jatkumo.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuolema on yksi elämän siirtymätiloista. Toisin kuin laajalle levinnyt uskomus, jonka mukaan kuolema on kaiken loppu, se on itse asiassa elämän jatkumo.

        Bhagavad Gita. 2.13
        Ruumiillistunut sielu vaihtaa vähitellen lapsen kehosta nuoren miehen kehoon ja sitten vanhan miehen kehoon, ja samalla tavalla sielu siirtyy kuoleman jälkeen toiseen kehoon. Henkilö, joka on tietoinen omasta henkisestä luonteestaan, ei hämmenny tällaisesta muutoksesta.

        Bhagavad Gita 2.20
        Sielu ei synny eikä kuole. Hän ei ole koskaan syntynyt, ei synny eikä tule koskaan syntymään. Hän on syntymätön, ikuinen, aina olemassa oleva ja alkuperäinen. Hän ei tuhoudu, kun keho kuolee.


        Bhagavad Gita 2.

        TEKSTI 23 :
        Sielua ei voi paloitella millään aseella, polttaa tulella, kastella vedellä tai kuivattaa tuulella.


    • Anonyymi
      UUSI

      Olemisellasi on merkitystä sillä hetkellä. Voit itse tehdä ainutkertaisesta kokemuksestasi merkityksellisen.

      Itselleni olemiseni on tärkeää ja otan siitä mahdollisimman paljon irti. Pyrin olemisellani samalla parantamaan muiden tämän hetken ja tulevien olevaisten kokemusta.

      Minulle olisi kauhea ajatus olla tietoinen ikuisesti. Sillä ei olisi merkitystä enää. Rajallisuus tuo merkityksen.

      Rajallisuuteen kuuluu myös mm. auringon ikä. Ja ken tietää missä raja menee materiaalin kanssa. Kaikki universumissa kuitenkin vanhenevat ja aikanaan lopettavat olemassaolon. Aikaskaala tuohon on vain päätä huimaava, mutta ei loputon.

    • Anonyymi
      UUSI

      Uudistuminen mahdollistaa kehittymisen. Kuolema on tämän hinta.

    • Anonyymi
      UUSI

      Evoluutio pitää huolen siitä, että täällä on enimmäkseen vain olentoja, jotka kokevat elämisensä mielekkääksi. Tällaiset olennot yrittävät vaikeuksista huolimatta pysytellä hengissä ja lisääntyä.

    • Anonyymi
      UUSI

      Linnunradassa on 300 miljardia auringon kaltaista tähteä planeettoineen. Linnunradan kaltaisia galakseja on ainakin 300 miljardia. On itsestään selvää, että yhden karvattoman apinayksilön olemisella ei ole tässä kokonaisuudessa mitään merkitystä.

      Mutta "jokainen ihminen on laulun arvoinen. Jokainen elmä on tärkeä. Jokainen ihminen vain elää hetken sen, min kohtalo on hälle määräävä".

      • Anonyymi
        UUSI

        "Linnunradan kaltaisia galakseja on ainakin 300 miljardia. On itsestään selvää, että yhden karvattoman apinayksilön olemisella ei ole tässä kokonaisuudessa mitään merkitystä."

        Jokaisella on merkitystä, jokaisella on paikkansa universaalissa järjestelmässä.


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        "Linnunradan kaltaisia galakseja on ainakin 300 miljardia. On itsestään selvää, että yhden karvattoman apinayksilön olemisella ei ole tässä kokonaisuudessa mitään merkitystä."

        Jokaisella on merkitystä, jokaisella on paikkansa universaalissa järjestelmässä.

        "Mutta "jokainen ihminen on laulun arvoinen. Jokainen elmä on tärkeä."

        Niin todella on.


    • Anonyymi
      UUSI

      Ja minä itse? Miksi näitä mietin?
      Se merkki varhaisen on vanhuuden.
      Miks seuraa käskyä en veren vietin,
      vaan kansain kohtaloita huokailen?

      Eino Leino

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      36
      3259
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      1975
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      193
      1571
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1453
    5. 80
      1105
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1084
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      258
      949
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      879
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      103
      826
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      67
      778
    Aihe