Ennen syntymääsi et ole olemassa. Kuolemasi jälkeen et tiedä koskaan olleesi olemassa.
Olemisen sietämätön merkityksettömyys.
17
276
Vastaukset
- Anonyymi
Olen yksi lenkki katkeamattomassa ketjussa, joka alkoi yli kolme ja puoli miljardia vuotta sitten. Olen jo siirtänyt geenejäni eteenpäin, joten minun elämäni tarkoitus on täytetty.
Yksilö on merkityksetön. Jos jollain on merkitystä, niin itse elämällä. - Anonyymi
Olit olemassa ennen syntymääsi, ja kuolemasi jälkeen olet edelleen olemassa.
- Anonyymi
Mitä järkeä on ajatella jotain, mitä ei ole olemassa? Kuolema on vain ovi. Se on vain siirtymähetki. Se ei ole mikään erikseen olemassa oleva todellisuus. Se on vain siirtymä yhdestä tilasta toiseen. Se on kuin yö, joka erottaa "tämän päivän" ja "huomisen". Ja tiedän, että huomenna aion tehdä sen, mitä en ole tehnyt tänään. Siinä se on. Ja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä järkeä on ajatella jotain, mitä ei ole olemassa? Kuolema on vain ovi. Se on vain siirtymähetki. Se ei ole mikään erikseen olemassa oleva todellisuus. Se on vain siirtymä yhdestä tilasta toiseen. Se on kuin yö, joka erottaa "tämän päivän" ja "huomisen". Ja tiedän, että huomenna aion tehdä sen, mitä en ole tehnyt tänään. Siinä se on. Ja
Kuolema on yksi elämän siirtymätiloista. Toisin kuin laajalle levinnyt uskomus, jonka mukaan kuolema on kaiken loppu, se on itse asiassa elämän jatkumo.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolema on yksi elämän siirtymätiloista. Toisin kuin laajalle levinnyt uskomus, jonka mukaan kuolema on kaiken loppu, se on itse asiassa elämän jatkumo.
Bhagavad Gita. 2.13
Ruumiillistunut sielu vaihtaa vähitellen lapsen kehosta nuoren miehen kehoon ja sitten vanhan miehen kehoon, ja samalla tavalla sielu siirtyy kuoleman jälkeen toiseen kehoon. Henkilö, joka on tietoinen omasta henkisestä luonteestaan, ei hämmenny tällaisesta muutoksesta.
Bhagavad Gita 2.20
Sielu ei synny eikä kuole. Hän ei ole koskaan syntynyt, ei synny eikä tule koskaan syntymään. Hän on syntymätön, ikuinen, aina olemassa oleva ja alkuperäinen. Hän ei tuhoudu, kun keho kuolee.
Bhagavad Gita 2.
TEKSTI 23 :
Sielua ei voi paloitella millään aseella, polttaa tulella, kastella vedellä tai kuivattaa tuulella.
- Anonyymi
Olemisellasi on merkitystä sillä hetkellä. Voit itse tehdä ainutkertaisesta kokemuksestasi merkityksellisen.
Itselleni olemiseni on tärkeää ja otan siitä mahdollisimman paljon irti. Pyrin olemisellani samalla parantamaan muiden tämän hetken ja tulevien olevaisten kokemusta.
Minulle olisi kauhea ajatus olla tietoinen ikuisesti. Sillä ei olisi merkitystä enää. Rajallisuus tuo merkityksen.
Rajallisuuteen kuuluu myös mm. auringon ikä. Ja ken tietää missä raja menee materiaalin kanssa. Kaikki universumissa kuitenkin vanhenevat ja aikanaan lopettavat olemassaolon. Aikaskaala tuohon on vain päätä huimaava, mutta ei loputon. - Anonyymi
Uudistuminen mahdollistaa kehittymisen. Kuolema on tämän hinta.
- Anonyymi
Evoluutio pitää huolen siitä, että täällä on enimmäkseen vain olentoja, jotka kokevat elämisensä mielekkääksi. Tällaiset olennot yrittävät vaikeuksista huolimatta pysytellä hengissä ja lisääntyä.
- Anonyymi
Linnunradassa on 300 miljardia auringon kaltaista tähteä planeettoineen. Linnunradan kaltaisia galakseja on ainakin 300 miljardia. On itsestään selvää, että yhden karvattoman apinayksilön olemisella ei ole tässä kokonaisuudessa mitään merkitystä.
Mutta "jokainen ihminen on laulun arvoinen. Jokainen elmä on tärkeä. Jokainen ihminen vain elää hetken sen, min kohtalo on hälle määräävä".- Anonyymi
"Linnunradan kaltaisia galakseja on ainakin 300 miljardia. On itsestään selvää, että yhden karvattoman apinayksilön olemisella ei ole tässä kokonaisuudessa mitään merkitystä."
Jokaisella on merkitystä, jokaisella on paikkansa universaalissa järjestelmässä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Linnunradan kaltaisia galakseja on ainakin 300 miljardia. On itsestään selvää, että yhden karvattoman apinayksilön olemisella ei ole tässä kokonaisuudessa mitään merkitystä."
Jokaisella on merkitystä, jokaisella on paikkansa universaalissa järjestelmässä."Mutta "jokainen ihminen on laulun arvoinen. Jokainen elmä on tärkeä."
Niin todella on.
- Anonyymi
Ja minä itse? Miksi näitä mietin?
Se merkki varhaisen on vanhuuden.
Miks seuraa käskyä en veren vietin,
vaan kansain kohtaloita huokailen?
Eino Leino - Anonyymi
On tullut avauksen tehneelle iso kömmähdys. No, sellaista sattuu.
Kysymys ei ole olemisen merkityksettömyydestä, kun kirjoitat, ettet ennen syntymääsi ollut olemassa. Kuoleman jälkeenkään ei ole kysymys olemisesta vaan olemattomuudesta.
Olemattomuus on siten merkityksetöntä,mikä on tietenkin kaikille ajatteleville ihmisille muutoinkin selvää.
Oleminen puolestaan on erittäin merkityksellistä!- Anonyymi
Tulee niitä kömmähdyksiä itsekullekin ;) Kysymyshän on nimen omaan "olemisen merkityksettömyyden" subjektiivisesta kokemuksesta siinä kontekstissa, ettet tiedä olemassaolosta ennen syntymää, etkä kuoleman jälkeen. Eikä aloituksessa puhuta kuolemasta olemisena, vaan tietoisuuden olemattomuudesta. Joskus kokonaisuuden ymmärtäminen voi olla haasteellista ja eksytään asian yksityiskohtien kautta pois asian ytimestä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tulee niitä kömmähdyksiä itsekullekin ;) Kysymyshän on nimen omaan "olemisen merkityksettömyyden" subjektiivisesta kokemuksesta siinä kontekstissa, ettet tiedä olemassaolosta ennen syntymää, etkä kuoleman jälkeen. Eikä aloituksessa puhuta kuolemasta olemisena, vaan tietoisuuden olemattomuudesta. Joskus kokonaisuuden ymmärtäminen voi olla haasteellista ja eksytään asian yksityiskohtien kautta pois asian ytimestä.
Niin, siksi juuri olemattomuudella ei ole merkitystä. Siitä, mistä ei tiedä, se on olemiselle merkityksetöntä. Vain se on merkityksellistä siinä syntymän ja kuoleman välissä.
Mitä tulee subjektiiviseen kokemukseen olemisen merkityksettömyyteen, se ei liity mainittuun "olotilaan" [oikeasti olemattomuuteen] ennen syntymistä tai kuoleman jälkeen, kuten totesin kommentissani. Se, että saatat tuntea olemisen merkityksettömäksi liitty ainoastaan ja vain itse olemiseen.
Tietoisuus on tietenkin olematon, jos puhutaan ennen syntymisen tai kuolman jälkeisestä olemattomudesta. Et vaikuta ymmärtävän edes alkeita näinkin yksinkertaisesta asiasta. No, niin kuin jo sanottu, sellaista sattuu.
- Anonyymi
Olemassaolon merkitys on salattu ja kätketty.
Sitä on vaikea lähestyä mistään näkökulmasta.
Toisaalta mikä on kärsimyksen ja kuoleman merkitys? Miksi on kuppa tauti ollut kauhea ja spitaali yhä. Entä syövän merkitys?
Mikä on lomittumisen tarkoitus.
Joku heittää Andromedalla noppaa ja saa 10 parillista peräkanaa. Entä pitääkö silloin Linnunradalla jonkun heittää edes yksi pariton?
Saadaanko olemassaolon merkitys joskus tulevaisuudessa selville? Mihin se johtaa?
Täysin mekaaniseen teknoutopiaan?
Josta on liha ja veri täysin heitetty kaatopaikalle.
Kybernetiikka, kloonaus, robotiikka, transhumanismi. - Anonyymi
Kokenut monesti. Aloin löytää merkityksen aina vain lähempää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475226- 3261928
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131868Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701527Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681477Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh341240- 811214
- 361066
- 421045
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21994