Minä ainakin olen mammanpoika ihan avoimesti. Äiti ei määrää elämääni ja olen itsenäinen. Äiti on minulle silti hyvin tärkeä ja voin ihan avoimesti ylpeänä myöntää olevani mammanpoika.
Mitä väärää on siinä, jos äiti on tärkeä?
35
376
Vastaukset
Ei mitään väärää🤗
Itse olen myös äidintyttö, kutsun näin aikuisenakin äitiäni äidiksi. Monet kutsuu aikuisena vanhempiaan nimillä.🤷♀️
Olette varmasti läheisiä äitisi kanssa?Minäkin kutsun äitiä äidiksi. Ja ollaan läheisiä. Vaikkakin ollaan aina kaikesta eri mieltä :D
Vaikea ymmärtää, mikä siinä voisi olla väärin, ehkä se on joillekin punainen vaate omien kokemustensa vuoksi.
Itse olen pitkälti samanlainen kuin aloittajakin, mutsi on ykkönen.- Anonyymi
Ainakaan minusta siinä ei ole mitään väärää. Mä itse olin isin tyttö, silloin kun hän oli vielä hengissä. Äitini kanssa en aina tule toimeen, mutta kyllä mä silti äitini puolia pidän ja hänestä huolta, kun tarvii. Minusta on aivan normaalia, että kun vanhempiin on ihan hyvät tai hyvät välit, niin myös mielipiteillään on väliä. On eri asia kuunnella, kuin olla talutusnuorassa. Pikemmin pidän outona sitä, että vanhempiin olisi muka joku pakko ottaa pesäeroa, vaikka kaikki olisi hyvin. Eri juttu silloin, jos suhteessa on aidosti jokin ongelma.
- Anonyymi
Ai niin ja miksi ihmeessä mä alkaisin yhtäkkiä kutsua etunimillään ihmisiä, joita olen aina kutsunut äidiksi ja iskäksi? Kuulostaa ihan oudolta. En ole itse ikinä tollaseen törmänny. Mulla on kyllä ystäviä, jotka jo lapsena kutsuivat vanhempiaan etunimillä, mutta en mä ole törmännyt sellasiin, jotka olisivat nimenomaan aikuisina alkaneet kutsua etunimillä. Onko toi yleistäkin? Vai ehkä joku alueellinen juttu
- Anonyymi
Ei mitään, mutta parisuhteessa ei voi olla äitinsä kanssa eikä mennä naimisiin.
- Anonyymi
Onko palstan 34-vuotias siis rikkonut lakia?
No ei kyllä ei. Mutta ei minua satuttaisi vaikka joku sellaista väittäisikin. Kateellisten rutinaa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko palstan 34-vuotias siis rikkonut lakia?
En ole, koska en ole naimisissa äitini kanssa. Sen sinä ätmi saat nyt luvan uskoa!
- Anonyymi
Ei sii mitään väärää ole. Omatkin vanhemmat läheisiä. Mutteivat kuitenkaan puutu elämääni ja päätöksiini. Tietty raja pitää mielestäni olla.
- Anonyymi
Äidin mielestä olen liian kypsymätön omiin päätöksiin, vaikka olen jo 34-vuotias.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äidin mielestä olen liian kypsymätön omiin päätöksiin, vaikka olen jo 34-vuotias.
Sun äidillä on varmasti siihen joku syy. Anna äidin pitää huolta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toi ei ollu mun kommentti. Eikä tuo pidä kohdallani paikkaansa.
- Anonyymi
Kyllä miehellä voi olla 4 äitiä eli äiti ja 2 isoäitiä ja vaimo eli mamma
- Anonyymi
Äiti ei voi olla vaimo, usko jo!
Hmm.. ei siinä ole mitään väärää.
Oma äitini oli oman elämänsä hopeamitalisti eikä suoriutunut kovin hyvin äitiydestään. Kai hän jollakin tapaa yritti tehdä parhaansa niillä eväin mitä oli.
Kaiken tapahtuneen jälkeen voin sanoa, että äitini oli minulle toki rakas, mutta ei tärkeä.
Sitävastoin pojalleni olen yksi tärkeimmistä, ellen jopa tärkein.
Äiti on se joka kantaa lapsen maailmaan. Tuki ja turva. Ehdollistamaton rakkaus. Tai ainakin pitäisi olla...Äiti on äiti, Äitiys ei vaan ole kaikkien juttu. Ihan niinkuin ei isyyskään. Mutta sitäpä ei aina kysellä, kun lapsi saa alkunsa.
Omalle äitille äitiys taas on ollut aika itseselvä juttu, luonteikas ja kaikki lähtee syvästä ilosta lapsia kohtaan. On ollut helppoa olla hänen lapsi.
Vaikka nyt hän osaa iän puolesta hönöillen olla vähän haastavakin "vahdittava". :oD
- Anonyymi
Ei mitään väärää kertakaikkiaan, vaan aivan päinvastoin, tosi hyvä että äiti tärkeä.
Ei mitään väärää, minäkin oon edelleen äitini ja isäni mussukka. 😄❤️
- Anonyymi
Olen useammankin äidin kanssa harrastanut seksiä. Eikä siinä mitään väärää ole ollut. Paitsi muutaman äidin tyttärien mielestä on ollut....
- Anonyymi
Ihan ok olla mammanpoika.
Tulevaisuudesta; äitisi, kuten kaikkien äidit, saattavat menettää vuosien varrella toimintakykyään (ja muistiaan) eikä HÄN pysty enää elämään itsenäisesti eikä huolehtimaan asioista. Siinä vaiheessa tärkeän äidin ja lapsen osat kääntyvät toisinpäin.
- Sheena Totta kai äiti on tärkeä. Kaks kertaa viikossa on vähintään käytävä, että kaikki on kunnossa. Tuo se tietenkin lisä työtä, kun on omakotitalo. Mutta ei vois ajatellakaan mitään palvelutaloa, ne on niin virikkeettömiä paikkoja, taantuvat ihmiset nopeasti niissä.
- Anonyymi
"Mutta ei vois ajatellakaan mitään palvelutaloa, ne on niin virikkeettömiä paikkoja"
Riippuu todella paljon palvelutalosta. Oma äitini vietti viimeiset vuotensa palvelutalossa, joka oli erinomainen, paljon virikkeitäkin. Ennen palvelutaloon pääsyä äiti asui yksin vanhassa talossa, jonka isäni oli omin käsin rakentanut 50-luvulla. Eli aika kauan äiti siellä ehti asua, 60-vuotta. Viime vuodet muistisairaana yksin talossa, ilman muita ihmisiä ja virikkeitä, oli aika kaameita.
- Sheena
Mummonpoika oikeastaan ennemminkin 🤔, minä siis...
Ei siinä mitään väärää olekaan. Mutta siinä on jo jotain, että vaikka aikuinen mies ja miksi ei nainenkin osaa elää omaa elämäänsä ilman, että äiti on siunannut kaiken.
On paljon tapauksia, että äiti hoitaa liiankin pitkään kaikki, mitä lapsen pitäisi jo hoitaa itse. Joku viisaampi sanoi jossain, että sellainen irtaantuminen, erillistyminen ei ole tapahtunutkaan. Siitä pidemmän päälle kärsivät kumpikin.- Anonyymi
Juu, polkua ei pidä tasoitella liikaa ja olla kaikessa mukana. Hyväähän se äiti siinä tietenkin ajattelee, mutta tekee samalla karhunpalveluksen. Ei hyvä.
Anonyymi kirjoitti:
Juu, polkua ei pidä tasoitella liikaa ja olla kaikessa mukana. Hyväähän se äiti siinä tietenkin ajattelee, mutta tekee samalla karhunpalveluksen. Ei hyvä.
Joo ja siinä on monesti sellainen jännä symbioosi kasvanut....usein lapsi ei itsekään osaa irrottautua.
- Anonyymi
Oletko perinyt karvaisuutesi äidiltä?
- Anonyymi
Eikö äidin pitäisi elää äitimaailmassa ja lasten ikäistensä kanssa suurinpiirtein.
Kyllä isän vastaaminen aikoinaan oli t o d e l l a rasittavaa ja mikä ihana tunne, kun pääsi vapauteen.
Kumpi ei halua katkaista napanuoraa?
Oidipus?
Vilma- Anonyymi
Vastaaminen -> vahtaaminen
Ei siinä mitään väärää ole, sehän on ihan normaalia. Normaalia on myös se, että lapsi itsenäistyy ja alkaa ikätasoisesti ottamaan enemmän vastuuta itsestään ja elämästään. Äidin täytyy antaa lapsen tehdä tämä ja kasvaa aikuiseksi ilman, että äiti on koko ajan ohjaamassa, määräämässä ja hyysäämässä. Äiti voi kulkea rinnalla, olla tukena, turvana ja lämpönä läpi elämän, rakkaus lasta kohtaan ei koskaan haalene, mutta lapselle täytyy antaa vapaus elää omaa elämäänsä ja tehdä itse omat päätöksensä.
Silloin tunnen onnistuneeni äitinä, kun huomaan lapseni uskaltavan ottaa askelia aikuisuuteen luottaen siihen, että hän kyllä pärjää, mutta samaan aikaan tietäen, että hän voi koska tahansa kääntyä puoleeni.- Anonyymi
21:51
Kiitos. Sanoitut paremmin. Tuota tarkoitan.
Vilma - Anonyymi
Äiti on piggy bank 💶
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Äiti on piggy bank 💶
22:03
Kuin Italiassa konsanaan.
Kaikki eteen vielä 30 - 40 v.
En kestä.
Jollain tavalla tulee mieleen Pelle Hermanni ja äiyiliini.
Vìlma
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Simula, rakkaus, Aittakumpu
Milloin tämä rakkaus on roihahtanut? Onko molemmat herätysliikkeen jäseniä - kristillisiä etnonationalisteja ?https://ww1323029Yläkoulun seksiopas neuvoo harjoittelemaan
anaaliyhdyntää lämpöisellä ja pitkällä porkkanalla https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010859818.html2712688Pormestari käräjille?
Ei mene Puolangalla häpösesti, rinnekeskus&hotelli suljettuna ja käräjäasiana, naudat tapetaan nälkään, poliisi tutkii j641708Joukko oppilaita terrorisoi koulua Helsingissä niin
että osa opettajista pelkää töihin tulemista https://www.hs.fi/helsinki/art-2000010857587.html2091675- 591572
Norjan tilaama koruton raportti mitä NATO-jäsenyys aiheuttaa Suomelle
Iltasanomat: "Miksi vaikenemme? Asiantuntijoiden mukaan Suomessa ei vieläkään ymmärretä, mitä Nato-jäsenyydestä seuraa831239- 451228
Susta ei saisi nättiä vaikka miten paljon
meikkaisit. 😁 anna siis sen miehen olla rauhassa! Sivusta tutulta mieheltä781202Purra esiintyi epäasiallisesti
Eduskunnassa keskustellaan vaihtoehtobudjeteista. Niistä voi olla monta mieltä ja myönnän niiden olevan osin heikkoja. M3051063Voisimmeko seuraavan kerran kun
Nähdään tehdä toisille selväksi että kiinnostaa enemmän kuin kaveri mielessä. Jos keksit vielä keinon niin napakymppi391022