Kysymys muslimeille

reunion

Tämä kysymys on tarkoitettu muslimeille. Mikä on mielipiteenne, entä koraanin kanta - Saako nainen matkustaa yksin? Tai poistua kotoaan esim. yli viisikymmentä kilometriä?

22

1198

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • no tietenkään ei!

• Muslim2

Nainen ei saa matkustaa yksin, se on vaan hänen parastaan. Nainen voi poistua kotoo! Nainen ei ole vankilassa!!!

• muslimisisko

Muslimi nainen ei voi matkustaa ilman mahramia, mies puolista seuralaista joka on sellainen jonka kanssa hän ei voi mennä naimisiin, esim. isä, veli, miehen pojat, miehen isä, veljen pojat tai omat pojat ja oma isä, yli 80 kilometriä.

Kotoaan saa toki poistua miehensä luvalla, pakottavan tarpeen sattuessa myös ilman miehen lupaa. Mutta naisen on parhainta ja siunatuinta olla kotona. sitä nainen saa eniten palkkioita.

• minerva

Kotona olemisesta saa palkkioksi riekaleiset hermot ja mielenterveysongelmat.
        Se on luonnotonta; ihminen on sosiaalinen eläin.

Pitääkö miehen kysyä naisen lupa kotoa poistumiseen?

Eri jänskää olla muslimiNAINEN, kö??

• muslimin vaimo

Mita ihmeen holynpolya taalla oikein kirjoitetaan.Olen ollut naimisissa muslim kanssa muslimaassa vuosi kymmenia ja naiset matkustelevat yksin.Ei minua ole koskaan kielletty matkustamasta,ja meidan sukulaisnaiset mtkustavat joko yksin tai miehensa kanssa,jos kaipaavat seuraa.

• g'ämiile
        muslimin vaimo kirjoitti:

Mita ihmeen holynpolya taalla oikein kirjoitetaan.Olen ollut naimisissa muslim kanssa muslimaassa vuosi kymmenia ja naiset matkustelevat yksin.Ei minua ole koskaan kielletty matkustamasta,ja meidan sukulaisnaiset mtkustavat joko yksin tai miehensa kanssa,jos kaipaavat seuraa.

mutta tämä kai riippuu miten uskonnollisesta yhteisöstä tai perheestä on kysymys. Muslimimaissakin on paljon eroja, esim. Saudi-Arabian naiset eivät ole läheskään niin vapaita kuin Tunisian tai Turkin musliminaiset.
        Mutta kun tässä muistelen täytyy sanoa, että hyvin harvoin olen nähnyt musliminaisia kodin ulkopuolella yksikseen, ei edes ostoksilla, lääkärin vastaanotolla, virastoissa tai muuten vain kaupungilla kuljeskelemassa.

• "muslimin vaimo"

Ei sillä ole väliä oletko ollut naimisissa muslimin kanssa, jos et ole muslimi itse, kertoo se tarpeeksi aviomiehesi uskonnollisuudesta. Islamissa Profeetan sunna kieltää naisen yksin matkustamisen ja poistumisen kotoa, se on eri asia noudatetaanko sitä. Teillä näköjään ei, mutta väliäkö sillä, tuomiopäivänä nähdään.

• oikea muslimin vaimo
        "muslimin vaimo" kirjoitti:

Ei sillä ole väliä oletko ollut naimisissa muslimin kanssa, jos et ole muslimi itse, kertoo se tarpeeksi aviomiehesi uskonnollisuudesta. Islamissa Profeetan sunna kieltää naisen yksin matkustamisen ja poistumisen kotoa, se on eri asia noudatetaanko sitä. Teillä näköjään ei, mutta väliäkö sillä, tuomiopäivänä nähdään.

Otappas koraani kauniiseen kateesi ja nayta meille missa kielletaan naista matkustamasta yksin.
        Profetan ensimmainen vaimo Khadija oli business nainen ja matkusteli yksinkin.

• anna mun nauraa
        oikea muslimin vaimo kirjoitti:

Otappas koraani kauniiseen kateesi ja nayta meille missa kielletaan naista matkustamasta yksin.
        Profetan ensimmainen vaimo Khadija oli business nainen ja matkusteli yksinkin.

Johan se tuli selville mitä sinä omaat islamista.. haha.
        Vai onko miehesi (joka ei ole kovin harjoittava jos nai epäuskoisen naisen) kenties niitä lahkolaisia jotka eivät usko sunnaan lainkaan? Tai kenties shiia lahkolaisia? Kyllä se sunnassa on. Jokainen seuraa oman valintansa mukaan, riippuen siitä kuinka paljon rakastaa Profeettaa saws ja haluaa päästä paratiisiin. (varmasti tiedät ettei sinne pääse sanomatta shahadaa). Sinuna tarkastaisin myös tietojani rakkaasta Khadijasta ra...

• muslimin vaimo
        anna mun nauraa kirjoitti:

Johan se tuli selville mitä sinä omaat islamista.. haha.
        Vai onko miehesi (joka ei ole kovin harjoittava jos nai epäuskoisen naisen) kenties niitä lahkolaisia jotka eivät usko sunnaan lainkaan? Tai kenties shiia lahkolaisia? Kyllä se sunnassa on. Jokainen seuraa oman valintansa mukaan, riippuen siitä kuinka paljon rakastaa Profeettaa saws ja haluaa päästä paratiisiin. (varmasti tiedät ettei sinne pääse sanomatta shahadaa). Sinuna tarkastaisin myös tietojani rakkaasta Khadijasta ra...

Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa,tuo nimimerkin otin sen takia koska kaytin sita ensin,nyt sinne on ilmaantunut toinenkin muslimin vaimo,siksi sanoin okea tai oikestaan ensimmainen taman nimimerkin kayttaja,en kayta sita enaa.Mieheni on Ph.D,hyvin fiksu koulutettu mies joka uskoo ihmisen vapauteen valita uskontonsa.Muslimi saa avioutua joko juutalaisen tai kristityn kanssa,naisen ei tarvitse vaihtaa uskoaan.

• juustis

Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa,tuo nimimerkin otin sen takia koska kaytin sita ensin,nyt sinne on ilmaantunut toinenkin muslimin vaimo,siksi sanoin okea tai oikestaan ensimmainen taman nimimerkin kayttaja,en kayta sita enaa.Mieheni on Ph.D,hyvin fiksu koulutettu mies joka uskoo ihmisen vapauteen valita uskontonsa.Muslimi saa avioutua joko juutalaisen tai kristityn kanssa,naisen ei tarvitse vaihtaa uskoaan.

menitte naimisiin?

• väliä

mallisella koulutuksella ei ole mitään merkitystä Jumalan silmissä, vaan sillä kuinka noudatti uskontoa! Ja kukaan uskova muslimi ei vopi pitää sopivana sitä että läheinen ihminen tai yleensä kukaan pitää jotain muuta kuin islamia oikeana.

• muslimin vaimo
        väliä kirjoitti:

mallisella koulutuksella ei ole mitään merkitystä Jumalan silmissä, vaan sillä kuinka noudatti uskontoa! Ja kukaan uskova muslimi ei vopi pitää sopivana sitä että läheinen ihminen tai yleensä kukaan pitää jotain muuta kuin islamia oikeana.

Onneksi et ole Jumala ja kaikki tietava,et nae etka tieda kuka noudattaa uskontoa oikeaoppisesti.Viela kerran jos tunnet Koraanisi tiedat hyvin,etta on sallittua muslimi miehelle avioitua joko juutalaisen tai kristityn kanssa.

• kyselee

Onneksi et ole Jumala ja kaikki tietava,et nae etka tieda kuka noudattaa uskontoa oikeaoppisesti.Viela kerran jos tunnet Koraanisi tiedat hyvin,etta on sallittua muslimi miehelle avioitua joko juutalaisen tai kristityn kanssa.

muslimit eivät seurustele kuten länsimaisille on tavanomaista. Menittekö heti naimisiin? Niin, eipä kuulu mulle.

• naimisissa
        kyselee kirjoitti:

muslimit eivät seurustele kuten länsimaisille on tavanomaista. Menittekö heti naimisiin? Niin, eipä kuulu mulle.

Nykyaan ainakin siina maassa jossa asun nuoret seurustelevat, mutta harvemmin kaksistaan siis porukoissa,on taalla discokin.
        Kaikki riippuu siita mitenka tiukkapipoisia vanhemmat ovat,vanhempien yht.asemasta,mita ylemmaksi mennaan sita vapaanpia ovat.
        Tapasin mieheni ulkomailla,menimme naimisin hanen kotimaassaan koko suvun lasnaollessa.
        On jarjestettyja avioliittoja ja ns.rakkaus avioliittoja.

• islamin
        naimisissa kirjoitti:

Nykyaan ainakin siina maassa jossa asun nuoret seurustelevat, mutta harvemmin kaksistaan siis porukoissa,on taalla discokin.
        Kaikki riippuu siita mitenka tiukkapipoisia vanhemmat ovat,vanhempien yht.asemasta,mita ylemmaksi mennaan sita vapaanpia ovat.
        Tapasin mieheni ulkomailla,menimme naimisin hanen kotimaassaan koko suvun lasnaollessa.
        On jarjestettyja avioliittoja ja ns.rakkaus avioliittoja.

mukaan?

• muslimin vaimo
        islamin kirjoitti:

mukaan?

Anteeksi en oikein ymmarra kysymystasi.
        Suurin osa muslemeista on tapa muslemeita niinkuin kristitytkin ovat tapa kristittyja.Tiukkapipoiset eivat anna seurustella ja avioliittosopimus tehdaan kolmen todistajan lasnaollessa kummaltakin erikseen,pari tapaa toisensa ensi kertaa kaksistaan sankynsa paalla,on se aika shokki tytolle,joka ei ole vierasta miesta edes nahnytkaan.
        Tallaisia on aika vahan.Nuoriso opiskelee ja liikkuu joten tottahan he toisiaan tapaavat.

• no se sama

Suurin osa muslemeista on tapa muslemeita niinkuin kristitytkin ovat tapa kristittyja.Tiukkapipoiset eivat anna seurustella ja avioliittosopimus tehdaan kolmen todistajan lasnaollessa kummaltakin erikseen,pari tapaa toisensa ensi kertaa kaksistaan sankynsa paalla,on se aika shokki tytolle,joka ei ole vierasta miesta edes nahnytkaan.
        Tallaisia on aika vahan.Nuoriso opiskelee ja liikkuu joten tottahan he toisiaan tapaavat.

ei ole muslimimiehesi kovinkaan käyttänyt aikaansa sinun valistamiseen. no on sitä huvittavampiakin tapauksia nähty kuin sä. Muslimin vaimo - onko sekin jokin meriitti?

• sama edelleen

on luuloa ei muuta, mutta hyvinhän tänne saastan sekaan uppoat

• Karim

...eli tämä tulkinta "varjostajasta". Sen pohjalla on Koraanin lause siitä että koti on naisen "linna", joten on tulkittu että naisen pitäisi pysyä kotona tai poistua vartioituna koska muualla on liian vaarallista naiselle.

Mutta ei se lause sano että se on naisen "vankila"...

• outox

uhkaa?

• Passi kunnossa
        outox kirjoitti:

uhkaa?

Ilmeisesti seksuaalisesti kieroutuneet muslimit????????

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      32
      2223
    2. Oletko pitkävihainen ja onko sinulla " huono muisti muisti "?

Mitä asioita et unohda tai anna anteeksi ? Mitä asioita voit " unohtaa" tai unohtaa? Vastaa koskien kaivattuasi tai yle
      Ikävä
      47
      2046
    3. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      39
      1852
    4. Kokoomus haluaa leikata vielä lisää sosiaaliturvasta

Kokoomuksen Sanni-Granhn Laasonen pyytänyt KELA:aa selvittämään mistä leikataan vähäosaisilta vielä lisää sosiaaliturvas
      Maailman menoa
      319
      1843
    5. Mitä tapahtuu

Syksyllä?
      Ikävä
      109
      1436
    6. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1365
    7. Ikävöin sua

Sä vaan pyörit mun mielessä, en saa sua unohdettua. Tilanteesta tekee vaikean sen kun molemmat ollaan varattuja ja tilan
      Ikävä
      7
      1298
    8. Neljä kuukautta vankeutta, kenelle?

Kuka tuomittiin ehdottomaan neljän kuukauden vankeustuomioon ja korvauksiin?
      Suomussalmi
      10
      1147
    9. Olet huippunainen

Ja onneksi tiedät sen itsekin.
      Ikävä
      41
      1045
    10. Oho! Esko Eerikäinen joutuu palaamaan "kalakukkokaupunkiin" - Tämä syy ei jätä kylmäksi!

Esko Eerikäinen on kyllä monessa mukana ja uskaltaa heittäytyä. Hatun nosto siitä! Eerikäinen palasi “kalakukkokaupunkii
      Kotimaiset julkkisjuorut
      66
      1036
    Aihe