Joskus vain se tunne.

Että kaikki haraa jatkuvasti vastaan. Jokainen pienikin asia pistää hanttiin. Lyijy katkeaa, töpseli ei ole seinässä, vettä läikkynyt lattialle, kissanruokaa lattialla, näytössä roiske, hiekkaa kengässä, satula vinossa, sukka huonosti jalassa, vetoketju ei toimi. Voisi vain käpertyä viikoksi sikiöasentoon sängylle ja odottaa seuraavaa. Ehkä se on vain tämä niksa. Viides viikko sentään menossa. Jaksaa jaksaa. Ehkä vuoden päästä helpottaa.

Mukavaa iltamaa ja loppuviikkoa kaikille, sekin on taas kohta puolessa välissä. Aikakin tuntuu vilisevän vauhdilla. Räpäytät silmiä kaksi kertaa, niin on jo aamu ja töihin lähtö taas edessä. Töissä voi sentään kuunnella äänikirjaa. "Nousu" yrittää olla nokkela ja scifiä. Kompastuu heikosti liialliseen henkilödraamailuun ja ennalta-arvattaviin käänteisiin. Ehkä pitäisi haastaa itseäni enemmän, mutta osaan kaikenlaista eikä ole intohimoa mihinkään. En ole monimuotoisuudessani oikeastaan mitään. Väsyttää. Mutta huomenna taas aurinko paistaa ja päivä uusi. Se ainakin on varmaa. Pilvien takaakin se vaan loimottaa, ainakin jonkin planeetan kamaralle asti.

Mutta kukapa "minä minä" monologiani jaksaa lukea. Vuoden päästä sitä ei kuitenkaan kukaan muista. Olen kuin meren rantahiekkaan piirretty viiva.

35

392

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No voi ja palstahali. Älä huoli, renkaat palstan pinnalla jatkavat kyllä matkaansa:)

Tänään minulta:
      Katkennut lyijy ✓
      töpseli ei ole seinässä
      vettä läikkynyt lattialle, ✓
      löytynyt kissanoksua matolta ✓
      näyttöpäätelaseissa peittävä pinta ✓
      pikkukiviä kengässä ✓
      satula vinossa
      sukka hajonnut kenkään vedettäessä ✓
      vetoketju ei toimi.

Pelästyin viimeviikolla, että päätä puristaa verenpaineesta. Sitten sitä, ettei ole ollenkaan painetta, kun lukemat on melkein samat. Mutta verenpaineet on kuulemma hyvät. Niskat ja pää pitäisi saada vaan rentoutumaan.

Huomenna on uusi päivä yrittää kaikenlaista, jos vain siihen riittäisi aikaa tai käyttäisi tätä aikaa niskoihinsa tähän 😅

Parempaa huomispäivää!

🐾

• Anonyymi

Sellaista se elämä on. Välillä on asiat huonosti, mutta enemmän kuitenkin paremmin.

• Kiitos. Eiköhän tämä tästä. On ainakin aamu lähtenyt hyvin käyntiin hyvin nukutun yön jälkeen. Onpas sielläkin sitten ollut sarja pieniä harmituksia.

Huh, no mutta hyvä että oli verenpaineet kondiksessa. Tuttu tunne tuo niskahartiajumitus. Sitä välillä huomaa kuinka on taas jännite jäänyt päälle ja koittaa muistaa ajoittain rentouttaa niitä edes vähän. Pitäisi etsiä joku hyvä keppijumppa-ohjevideo vaikka youtuben syövereistä. 🤔

Kepeää keskiviikkoa!

• Anonyymi
        Varjoperuna kirjoitti:

Kiitos. Eiköhän tämä tästä. On ainakin aamu lähtenyt hyvin käyntiin hyvin nukutun yön jälkeen. Onpas sielläkin sitten ollut sarja pieniä harmituksia.

Huh, no mutta hyvä että oli verenpaineet kondiksessa. Tuttu tunne tuo niskahartiajumitus. Sitä välillä huomaa kuinka on taas jännite jäänyt päälle ja koittaa muistaa ajoittain rentouttaa niitä edes vähän. Pitäisi etsiä joku hyvä keppijumppa-ohjevideo vaikka youtuben syövereistä. 🤔

Kepeää keskiviikkoa!

Hei, samat sinne:)

Yöunien laatua olisi itselläni ainakin vara parantaa. Ajattelin yrittää herätä joka aamu samaan aikaan, mutta juu, saa nähdä onnistuuko sitä tapojaan muuttamaan..

Ai niin nuo keppijumpat :). Olin jo unohtanut. Kyllä sellainen keppikin oli joskus, mutta ei mitään käryä mihin olen sen tyrkännyt sen pölyttymään, vaikka viittä vaille hallitsin kaikki keppitaistelun alkeet.

No mutta, eikin vaan taipuisampaa torstaita!

🐾

• Anonyymi kirjoitti:

Hei, samat sinne:)

Yöunien laatua olisi itselläni ainakin vara parantaa. Ajattelin yrittää herätä joka aamu samaan aikaan, mutta juu, saa nähdä onnistuuko sitä tapojaan muuttamaan..

Ai niin nuo keppijumpat :). Olin jo unohtanut. Kyllä sellainen keppikin oli joskus, mutta ei mitään käryä mihin olen sen tyrkännyt sen pölyttymään, vaikka viittä vaille hallitsin kaikki keppitaistelun alkeet.

No mutta, eikin vaan taipuisampaa torstaita!

🐾

Heipä hei! Miten on töihin paluu sutviutunut?

Eiköhän se tapojen muuttaminen sinulta luonnistu. Kello vaan soimaan samaan aikaan. 😋 Aikaa semmoinen aina vie, mutta pikkuhiljaa.

Oletko siis harrastanut keppitaistelua?

Mukavaa torstaita myös sinne!

• Anonyymi
        Varjoperuna kirjoitti:

Heipä hei! Miten on töihin paluu sutviutunut?

Eiköhän se tapojen muuttaminen sinulta luonnistu. Kello vaan soimaan samaan aikaan. 😋 Aikaa semmoinen aina vie, mutta pikkuhiljaa.

Oletko siis harrastanut keppitaistelua?

Mukavaa torstaita myös sinne!

Moi ja kiitos:)

Töihin paluu on sujunut kuinkas muutenkaan kuin 💤 En ihan suotta mieti unikuvioitani, nyt kun kissakaan ei pakota enää hereille.

Ai itämaisia kamppailuajeja, nooh..😂 Niin paljon olen harrastanut, kuin mitä tuubivideoiden katseluun jumiutumista voi siksi kutsua 😅. Mutta tosiaan kyllä, saatan uppoutua niiden kummallisten tanssiliikkeiden katseluun. Loput osaamistani onkin jonkun fyssarin ohjeistusta niskoista jäykistyneille, mutta haa, eihän sitä peilin edessä voi olla vähän mallailematta:)

Juu-u, että miten peipponen ja murmeli saadaan yhdistettyä. Miten itse oikein aloitat nuo täynnä energiaa olevat aamusi? Herättääkö kello vai heräätkö ilman? Itselläni on vakio joku kolme torkkusoittoa ja sitten onkin jo kiire😀

🐾

• Anonyymi kirjoitti:

Moi ja kiitos:)

Töihin paluu on sujunut kuinkas muutenkaan kuin 💤 En ihan suotta mieti unikuvioitani, nyt kun kissakaan ei pakota enää hereille.

Ai itämaisia kamppailuajeja, nooh..😂 Niin paljon olen harrastanut, kuin mitä tuubivideoiden katseluun jumiutumista voi siksi kutsua 😅. Mutta tosiaan kyllä, saatan uppoutua niiden kummallisten tanssiliikkeiden katseluun. Loput osaamistani onkin jonkun fyssarin ohjeistusta niskoista jäykistyneille, mutta haa, eihän sitä peilin edessä voi olla vähän mallailematta:)

Juu-u, että miten peipponen ja murmeli saadaan yhdistettyä. Miten itse oikein aloitat nuo täynnä energiaa olevat aamusi? Herättääkö kello vai heräätkö ilman? Itselläni on vakio joku kolme torkkusoittoa ja sitten onkin jo kiire😀

🐾

Hyvää iltaa.

Uuf. I feel you. Harmillisesti, nyt kun teen pelkkää aamuvuoroa, niin herään ilman herätyskelloakin. Jopa vapaallakin. Mutta sitten köllin vielä sängyssä ja selaan nettiä rauhassa kunnes kello soi, nousen ylös aamutoimiin. Siitä se sitten taas lähtee. Sekä välillä herään tömähdykseen ja armottomaan purinaan, kun Keno päättää lysähtää pään viereen aamutorkkumaan. Sitä sitten puoliunessa rapsutan ja jatkan uniani vaihtelevalla menestyksellä.

Nautinnollisia unikuvia!

• Anonyymi
        Varjoperuna kirjoitti:

Hyvää iltaa.

Uuf. I feel you. Harmillisesti, nyt kun teen pelkkää aamuvuoroa, niin herään ilman herätyskelloakin. Jopa vapaallakin. Mutta sitten köllin vielä sängyssä ja selaan nettiä rauhassa kunnes kello soi, nousen ylös aamutoimiin. Siitä se sitten taas lähtee. Sekä välillä herään tömähdykseen ja armottomaan purinaan, kun Keno päättää lysähtää pään viereen aamutorkkumaan. Sitä sitten puoliunessa rapsutan ja jatkan uniani vaihtelevalla menestyksellä.

Nautinnollisia unikuvia!

Hyvää iltaa.

Niinkö? Sepä kummallista 🤭 No mutta asiaan, tekisin samaa itsekin, jos vain heräisin. Ehkä se nukahtaminen on sittenkin tärkeämpää. Nukahdan kyllä nopeasti, mutta vasta kun nukuttaa oikeasti ja se voi kestää. Sinulla siihen toimivia tekniikoita?

Häiriten näin keskellä yötä untasi, mutta huomenna sitten ja nyt hyvää yötä :)

🐾

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvää iltaa.

Niinkö? Sepä kummallista 🤭 No mutta asiaan, tekisin samaa itsekin, jos vain heräisin. Ehkä se nukahtaminen on sittenkin tärkeämpää. Nukahdan kyllä nopeasti, mutta vasta kun nukuttaa oikeasti ja se voi kestää. Sinulla siihen toimivia tekniikoita?

🐾

ps. niin ja hienon nimiselle kissallesi Kenolle rapsutuksia . Syököön kaikki lentävät ötökät, jotka uskaltaisivat häiritä untasi 😽

🐾

• Varjoperuna
        Anonyymi kirjoitti:

Hyvää iltaa.

🐾

Heipä hei!

Nojuuh sano. Olen tehnyt aikoinani kolmivuorotyötä, ja voin todeta että silloin ne aamuvuorot olivat kieltämättä myrkkyä. Sekä muutenkin. Nykyään ihme kyllä, olen ilmeisesti saanut perusrytmin käännettyä.

Ei valitettavasti ole. Huonosti nukahtamisesta koko elämän kärsinneenä, ja herkästi heräävänä yöaikaan. En ole vielä keksinyt hyvää konstia. Korvatulpat, sekä maski? Kesäaikaan ainakin tuntuvat auttavan nukahtamisen kanssa vähän.

Mukavaa perjantaita!

• Anonyymi kirjoitti:

ps. niin ja hienon nimiselle kissallesi Kenolle rapsutuksia . Syököön kaikki lentävät ötökät, jotka uskaltaisivat häiritä untasi 😽

🐾

Kiitos! Minäpä kerron. Se on kyllä semmoinen ahmatti että kaikki menee kurkusta alas. Jos vain kiinni saa. Sen oikea nimi on Xeno, tulee Xenomorph sanasta. Mutta sitten hokasin että Xenossa on suhinaa, mikä kissalle tarkoittaa sähinää. Joten jos Xeno on kiltisti, hän on Keno. Mutta jos tuhma, niin Xssseno. 😅

Systerin nimi on Riplu (Ellen Ripley). Ihan päinvastainen luonteeltaan, sekä kooltaan, vaikka samasta pentueesta ovatkin.

Mitenkäs sinun kissasi?

• Anonyymi
        Varjoperuna kirjoitti:

Kiitos! Minäpä kerron. Se on kyllä semmoinen ahmatti että kaikki menee kurkusta alas. Jos vain kiinni saa. Sen oikea nimi on Xeno, tulee Xenomorph sanasta. Mutta sitten hokasin että Xenossa on suhinaa, mikä kissalle tarkoittaa sähinää. Joten jos Xeno on kiltisti, hän on Keno. Mutta jos tuhma, niin Xssseno. 😅

Systerin nimi on Riplu (Ellen Ripley). Ihan päinvastainen luonteeltaan, sekä kooltaan, vaikka samasta pentueesta ovatkin.

Mitenkäs sinun kissasi?

Heh, aikas hykerryttävää moten nuo eläimen nimet muistuttavat niin itse eläintä. Koiran nimi oli opi van kenobi ja kissan temppu temppuilija tempukka ja vimmaneiti. Siinäpä luonnekuvauksetkin kyseisille olioille. Olen syvästi kiitollinen siitä heille kaikille, mitä hyvää saanut elämääni 😌

Koiran kohtalo surettaa kyllä vieläkin, kun se jäi erossa, enkä ole varma kohdeltiinko sitä hyvn. Pahin juttu oli, kun se oli viety lopetettavaksi minulle kertomatta. Se oli jo vanha ja lonkkavaivoja, mutta jos sillä oli tarkoitus lyödä ja halveksia minua, niin osui kyllä. Mut juu, sellaisia ne erot.. pahaa. Käännettävä nyt omat ajatukset tähän hetkeen.

🐾

• Anonyymi
        Varjoperuna kirjoitti:

Heipä hei!

Nojuuh sano. Olen tehnyt aikoinani kolmivuorotyötä, ja voin todeta että silloin ne aamuvuorot olivat kieltämättä myrkkyä. Sekä muutenkin. Nykyään ihme kyllä, olen ilmeisesti saanut perusrytmin käännettyä.

Ei valitettavasti ole. Huonosti nukahtamisesta koko elämän kärsinneenä, ja herkästi heräävänä yöaikaan. En ole vielä keksinyt hyvää konstia. Korvatulpat, sekä maski? Kesäaikaan ainakin tuntuvat auttavan nukahtamisen kanssa vähän.

Mukavaa perjantaita!

Ja heipä hei :) vastaukseni tulevat hieman väärässä järjestyksessä. Pulisin ensin kiireimmät 🤭

Korvatulpat ja maski eivät uniongelmiini auta. Olen ilmeisesti tullut jostain marsista, koska vuorokaudella olisi lyhyempi mitta ja se pyörähtää hetkessä väärään rytmiin.

Kärsin nukahtamis- ja heräämisongelmista. Voin nukahtaa vaikka tilassa olisi ääntä ja valoa ja nukkua sikeästi aamuun asti jopa kaksitoista tuntia, kun keho hakee lyhyempään vuorokauteen menetettyä lepoa. Sitten tietysti hermoilu nukkumisen pakosta ja liian vilkas ajatustouminta on sen päälle rasite.

Onko sinulla sateisille viikonvaihteille hyvää käyttöä vai harmitteletko tällaisiä päiviä? :)

Mukavaa viikonvaidetta sinne toivotellen!

🐾

ps. Se kissallesi kenolle tehtäväksi esittämäni itikka tuli kiusaamaan minua 🦟 Ensimmäinen havainto koko kesänä. Ihme kissa sinulla, kun minulle sen lähetti 😂

• Millaisessa työssä voi kuunnella samalla äänikirjaa? Kuulostaa mukavalta hommalta.

• Laitoshuoltajan työssä. Ainakin tällä hetkellä. Siivoilen uutta sairaalaa. Eikä ole tällä hetkellä kovinkaan montaa ihmistä koko talossa. Sinänsä ihan leppoisaa, ilmastointi toimii ja on työrauha.

Itse ammatista olen kyllä tykännyt muutenkin. Vaikka vasta parisen vuotta tätä tehnyt. Monta erilaista osastoa käynyt läpi opiskeluvaiheessa. Tavannut paljon erilaisia ihmisiä. Jokainen päivä on aina vähän erilainen, vaikka onkin samanlainen.

• Varjoperuna kirjoitti:

Laitoshuoltajan työssä. Ainakin tällä hetkellä. Siivoilen uutta sairaalaa. Eikä ole tällä hetkellä kovinkaan montaa ihmistä koko talossa. Sinänsä ihan leppoisaa, ilmastointi toimii ja on työrauha.

Itse ammatista olen kyllä tykännyt muutenkin. Vaikka vasta parisen vuotta tätä tehnyt. Monta erilaista osastoa käynyt läpi opiskeluvaiheessa. Tavannut paljon erilaisia ihmisiä. Jokainen päivä on aina vähän erilainen, vaikka onkin samanlainen.

Kuulostaa kivalta hommalta. Varsinkin kun ei ole muita ihmisiä ympärillä ja saa olla ihan omassa maailmassa.

• Joo aika tutulta kuulostaa. Muisti mullakin menee, piti oven lasi listottaa, niin toiselle puolen vain ostin. Eikun takaisin kauppaan, niin miten sillä välin joku jo ostanu kaikki pikkulistat. No toiseen kauppaan ja listat kiinni. Niin eikö olekin eri vahvuset, rumasti reunat näky, eikun irti ja sirkkelillä ohentaa. Sitten äkkiä maakuntaan maalaan koulun kattoa, mitkä viimeviikolla jo levytin. Niin sillä aikaa paksuuntunu maali, kauheet klöntit tippu telasta pitkiin kaappien ovee. Vedellä sai monta litraa ohentaa, että ees sai maalin leviimään. Tulihan se valmiiks, saa huomena oppilaat aloitta koulun. Pääsin takas toimistolle, niin missähän työpukki. Sinnehän se koulun käytävälle jäi.

• Auts. On siinäkin ollut aikamoinen ruljanssi. Sympatiat täältä. Toivottavasti on tänään parempi päivä kaikin tavoin.

• Olen todennut, että joinakin päivinä on parempi kun ei tee mitään. Kun tavarat ei pysy käsissä, asiat unohtuu, ruuvit katkeilee tai kierteet on huonoja ja työkaalut keturallaan.. on parempi tehdä mahdollisimman vähän mitään. Jos suinkin mahdollista ottaa puolipekkasen tai saldoja ja lähtee ajoissa kotiin. Minimoin harmin aiheutumisen itselle ja työnantajalle.

Ja kotona tosiaan voi käpertyä sänkyyn harmittomasti vaikka tyhmänä selaamaan tuubia..paree kun ei tee mitään. Sanon noita hazardipäiviksi.
      Mikään ei onnistu.
      Jos hazardipäivänä ei sitä pääse pakoon,ei kannata kuitenkaan tehdä mitään. Töiden vältteleminen ei kuulu jaloihin taitoihini, mutta noina päivinä yritän. Itseni ja muiden vuoksi.

• Kiitos vastauksesta. Hyviä neuvoja. Tosin tällä alalla ei voi lähteä kesken työpäivän jos ei ole kipeä. Jää muuten ruoat jakamatta, veret lattioille sekä pöpöt operointipöydille. Sitä sitten vaan keskittyy paremmin, ja huumori auttaa erittäin paljon sairaalamaailmassa. Kun nauraa porukalla, niin ei harmita pienet kömmähdykset.

• Varjoperuna kirjoitti:

Kiitos vastauksesta. Hyviä neuvoja. Tosin tällä alalla ei voi lähteä kesken työpäivän jos ei ole kipeä. Jää muuten ruoat jakamatta, veret lattioille sekä pöpöt operointipöydille. Sitä sitten vaan keskittyy paremmin, ja huumori auttaa erittäin paljon sairaalamaailmassa. Kun nauraa porukalla, niin ei harmita pienet kömmähdykset.

Juu.. olet oikeassa. Ei paljon parane lorvitella sinun hommissasi. Mun hommissa ei niin väliksi, mutta huolellisuutta vaaditaan paljon kun tehdään lääkinnällisiä laitteita. Ei parane soheltaa sinnepäin tai muuton tulee kaikenmaailman ristiinkytkentöjä ja muita kokoonpanovirheitä.
        Toki kaikki testataan sen tuhannen kertaa, mutta kun meillä jokainen virhe kirjataan myös sen tuhannen kertaa niin eip parane hutiloida. Saa muutoin huonon tekijän maineen ja siihen ammattiylpeyteni ei taivu.

Tietty huonoja päiviä sattuu kaikille. Sehän nyt on selvä. Ei tässä mitään robotteja olla. Minulla tosiaan on joustava työaika ja pekkaset päälle. Jos sattuu huono päivä, olen poikkeuksetta saanut lähteä ennen työajan päättymistä. Mikä ihan hyvä.

Mutta töitä ja tekijöitä on niin monenlaisia, eipä niitä voi vertailla.

Uskon, että huumorilla pääsee pitkälle, itse olen kylläkin sellainen pakertaja, joka keskittyy työn tekemiseen ja jätän huumorin kukkaset yleensä tauoille. Työ on vakavaa hommaa ja suhtaudun siihen niin.
        Oma persoonani vähän kuin vetäytyy sivuun kun teen töitä. Niin.. olen outo.

• Pikku-pirpana kirjoitti:

Juu.. olet oikeassa. Ei paljon parane lorvitella sinun hommissasi. Mun hommissa ei niin väliksi, mutta huolellisuutta vaaditaan paljon kun tehdään lääkinnällisiä laitteita. Ei parane soheltaa sinnepäin tai muuton tulee kaikenmaailman ristiinkytkentöjä ja muita kokoonpanovirheitä.
        Toki kaikki testataan sen tuhannen kertaa, mutta kun meillä jokainen virhe kirjataan myös sen tuhannen kertaa niin eip parane hutiloida. Saa muutoin huonon tekijän maineen ja siihen ammattiylpeyteni ei taivu.

Tietty huonoja päiviä sattuu kaikille. Sehän nyt on selvä. Ei tässä mitään robotteja olla. Minulla tosiaan on joustava työaika ja pekkaset päälle. Jos sattuu huono päivä, olen poikkeuksetta saanut lähteä ennen työajan päättymistä. Mikä ihan hyvä.

Mutta töitä ja tekijöitä on niin monenlaisia, eipä niitä voi vertailla.

Uskon, että huumorilla pääsee pitkälle, itse olen kylläkin sellainen pakertaja, joka keskittyy työn tekemiseen ja jätän huumorin kukkaset yleensä tauoille. Työ on vakavaa hommaa ja suhtaudun siihen niin.
        Oma persoonani vähän kuin vetäytyy sivuun kun teen töitä. Niin.. olen outo.

Voin kuvitella tuon huolellisuuden tarpeen. Hienoelektroniikan kanssa joskus räpeltänyt myös. Sekä sairaalastandardit vaativat vielä vähän enemmän. Mitä hienommaksi elektroniikka menee, sitä vähemmän on toleranssia myös virheisiin.

Siinä vaiheessa kun toivotat tutuksi tulleelle ihmiselle hyvää viikonloppua, ja seuraavan kerran näet hänet ilman jalkoja. Niin se täräyttää. Mutta sitä ei halua tai voi näyttää toiselle, on niin kuin ei olisi mikään muuttunut. Sellaisien hetkien jälkeen sitä huumoria tarvitaan. Tiedän, että järkevintä olisi vain tehdä omat työt. Mennä laput silmillä. Mutta se ei olisi inhimillistä. Ehkä olen masokisti kun juttelen potilaiden kanssa samalla kun teen töitä. Mutta jos se auttaa heitä, niin teen sitä mielelläni. Noh, ne tilanteet menevät kuitenkin aina ohi. Ehkä kaksi kertaa on vähän enemmän säväyttänyt asia muutaman vuoden aikana. Eikä nekään jäänyt vaivaamaan pitkäksi aikaa. Joten ei sinänsä paha ollenkaan.

Pirpana Pirpana. Et sinä ole outo. Meillä jokaisella on ne omat tavat ja kommervenkit. Sekä olisihan maailma tylsä paikka, jos me kaikki oltaisiin toistemme kopioita ja samanlaisia. Toisaalta voi myös ajatella, että me kaikki olemme outoja jollain tapaa, jos vertaa siihen legendaariseen myyttiseen normaaliin olentoon. Mikä lie se nykyään sitten onkaan. Joku standardi-virastosta senkin varmaan on laskenut ottamalla keskiarvot jokaisesta Maan asukkaasta.

• Varjoperuna kirjoitti:

Voin kuvitella tuon huolellisuuden tarpeen. Hienoelektroniikan kanssa joskus räpeltänyt myös. Sekä sairaalastandardit vaativat vielä vähän enemmän. Mitä hienommaksi elektroniikka menee, sitä vähemmän on toleranssia myös virheisiin.

Siinä vaiheessa kun toivotat tutuksi tulleelle ihmiselle hyvää viikonloppua, ja seuraavan kerran näet hänet ilman jalkoja. Niin se täräyttää. Mutta sitä ei halua tai voi näyttää toiselle, on niin kuin ei olisi mikään muuttunut. Sellaisien hetkien jälkeen sitä huumoria tarvitaan. Tiedän, että järkevintä olisi vain tehdä omat työt. Mennä laput silmillä. Mutta se ei olisi inhimillistä. Ehkä olen masokisti kun juttelen potilaiden kanssa samalla kun teen töitä. Mutta jos se auttaa heitä, niin teen sitä mielelläni. Noh, ne tilanteet menevät kuitenkin aina ohi. Ehkä kaksi kertaa on vähän enemmän säväyttänyt asia muutaman vuoden aikana. Eikä nekään jäänyt vaivaamaan pitkäksi aikaa. Joten ei sinänsä paha ollenkaan.

Pirpana Pirpana. Et sinä ole outo. Meillä jokaisella on ne omat tavat ja kommervenkit. Sekä olisihan maailma tylsä paikka, jos me kaikki oltaisiin toistemme kopioita ja samanlaisia. Toisaalta voi myös ajatella, että me kaikki olemme outoja jollain tapaa, jos vertaa siihen legendaariseen myyttiseen normaaliin olentoon. Mikä lie se nykyään sitten onkaan. Joku standardi-virastosta senkin varmaan on laskenut ottamalla keskiarvot jokaisesta Maan asukkaasta.

Hauska.. tämä (epä)normaaliolio tykkää sinun ajattelutavastasi.

Standaditoimiston virka-aika päättyi 16.15 joten et pysty muuttamaan minua normaaliolioksi.

Hauska.. tämä (epä)normaaliolio tykkää sinun ajattelutavastasi.

Standaditoimiston virka-aika päättyi 16.15 joten et pysty muuttamaan minua normaaliolioksi.

Kiitos kohteliaisuudesta. Mutta se johtuu vain siitä että olen kotoisin Siriukselta enkä ole vielä sisäistänyt planeettanne tapoja.

Pois se minusta. En halua muuttaa ketään miksikään, ellei hän itse sitä halua.

• Varjoperuna kirjoitti:

Kiitos kohteliaisuudesta. Mutta se johtuu vain siitä että olen kotoisin Siriukselta enkä ole vielä sisäistänyt planeettanne tapoja.

Pois se minusta. En halua muuttaa ketään miksikään, ellei hän itse sitä halua.

Jos olet kotoisin Siriuksesta, niin minä lieneen manan majoilta. Olenkin aika piru naiseksi. Sellainen pikkupiru.

Eikös Siriuslaiset ole jonkinmoisia valo-olentoja?

Jos olet kotoisin Siriuksesta, niin minä lieneen manan majoilta. Olenkin aika piru naiseksi. Sellainen pikkupiru.

Eikös Siriuslaiset ole jonkinmoisia valo-olentoja?

Miellän pikkupirun sellaiseksi ilkikuriseksi kikattelijaksi, harmia sekä harmaita hiuksia aiheuttavaksi. Kuiskailee korvaan kurjuuksia kun koisit. Sitoo kengännauhat yhteen ja nauraa naamalleenlentäjää. Kiinni jäädessään huutaa Belsebuuppia auttamaan. Vähän kuin Pikkumyy, mutta pienen talikon kanssa tökkii varpaiden puraisemisen sijaan. Jotenkin on vaikea saada sinusta sellaista käsitystä taikka kuvaa. Mutta jos asia näin on. Niin ei hätää. Pahoittelen väärää oletusta, ja ojennan etukäpäläni sovinnon eleeksi. Olen ennenkin ollut väärässä.

Siriuslaisten valo-olentomaisuus on yleinen harhakuva. Eikä siinä mitään väärää. Olemme koiramaisia olentoja. Kun tuhansien syklien jälkeen kuolemme, henkemme matkaa eri planeetoille. Korkeampi älykkyytemme on loppuun käytetty ja kulutettu. Valitsemme itsellemme koiran ruumiin uudelleensynnyksemme. Näin osa meistä voi jäädä auttamaan ihmisiä heidän elon tiellään vielä kuolemamme jälkeen.

Tai sitten kaikki on puutaheinää, keksimääni liibalaabaa, mielikuvituksen värittämää sekalaista soppaa. Mutta se olisi tylsää. Joten vapautan itseni, avaan henkiset kahleet, ja valitsen olevani lievästi hullu. Ainakin hupini on silloin halpaa. 😉

Mutta! Se on aika iltatoimien ja lueskeluhetken. Rauhoittavaa musiikkia laskemaan aivokäyrän intensiivisyyttä sekä laskea käsistä tämä älyttömyydessään älykäs luuri. Toivotan hyvää yötä sinne, tänne ja jokapuolelle muuallekin. Onko pirulle korrektia toivottaa viekkaan velmuilevia unikuvia? Niin tai näin, semmoisia sinne nyt kuitenkin toivotan. Otan seuraamukset vastaan myöhemmin, kuin jalkapuuhun kytketty pesantti.

• Varjoperuna kirjoitti:

Miellän pikkupirun sellaiseksi ilkikuriseksi kikattelijaksi, harmia sekä harmaita hiuksia aiheuttavaksi. Kuiskailee korvaan kurjuuksia kun koisit. Sitoo kengännauhat yhteen ja nauraa naamalleenlentäjää. Kiinni jäädessään huutaa Belsebuuppia auttamaan. Vähän kuin Pikkumyy, mutta pienen talikon kanssa tökkii varpaiden puraisemisen sijaan. Jotenkin on vaikea saada sinusta sellaista käsitystä taikka kuvaa. Mutta jos asia näin on. Niin ei hätää. Pahoittelen väärää oletusta, ja ojennan etukäpäläni sovinnon eleeksi. Olen ennenkin ollut väärässä.

Siriuslaisten valo-olentomaisuus on yleinen harhakuva. Eikä siinä mitään väärää. Olemme koiramaisia olentoja. Kun tuhansien syklien jälkeen kuolemme, henkemme matkaa eri planeetoille. Korkeampi älykkyytemme on loppuun käytetty ja kulutettu. Valitsemme itsellemme koiran ruumiin uudelleensynnyksemme. Näin osa meistä voi jäädä auttamaan ihmisiä heidän elon tiellään vielä kuolemamme jälkeen.

Tai sitten kaikki on puutaheinää, keksimääni liibalaabaa, mielikuvituksen värittämää sekalaista soppaa. Mutta se olisi tylsää. Joten vapautan itseni, avaan henkiset kahleet, ja valitsen olevani lievästi hullu. Ainakin hupini on silloin halpaa. 😉

Mutta! Se on aika iltatoimien ja lueskeluhetken. Rauhoittavaa musiikkia laskemaan aivokäyrän intensiivisyyttä sekä laskea käsistä tämä älyttömyydessään älykäs luuri. Toivotan hyvää yötä sinne, tänne ja jokapuolelle muuallekin. Onko pirulle korrektia toivottaa viekkaan velmuilevia unikuvia? Niin tai näin, semmoisia sinne nyt kuitenkin toivotan. Otan seuraamukset vastaan myöhemmin, kuin jalkapuuhun kytketty pesantti.

Juu .. hyvää yötä nyt.

Saat viestini sit kun avaat palstan.. se hyvä puoli rekkautumisessa on, että jutusteluun tulee jatkumoa vaikka ei oltaisiinkaan ollenkaan samassa ajassa ja ihan eri fääreissä.

Juu, en ole ilkeämielinen pikkupiru.. se johtunee siitä, että olen heitteillejätetty liian kiltteyden vuoksi. Kerron salaisuuden, lupaathan että se jää sinun ja minun väliseksi..?

Se salaisuus on, että olen oikeasti liian kiltti ja en kelpaa pikkupiruksi. Sen verran pirullisuutta minussa toki on, että miellän itseni kuitenkin sellaiseksi kiltiksi pirun karikatyyriksi.
        Mutta älä kerro kenellekkään. :)

Lievä luova hulluus on vain hyvästä.
        Sinä saat minun leikkimielisyyteni heräämään. Huomaan tosin, että olen aika kykenemätön itse olemaan lievästi luova hullu. Tai tarkemmin sanoen minulta puuttuu luovuus. Hullujahan me kaikki ollaan. :D

Juttusi ovat virkistäviä. Kuin kirkasta kylmää lähdevettä suoraan lähteestä.

Juu .. hyvää yötä nyt.

Saat viestini sit kun avaat palstan.. se hyvä puoli rekkautumisessa on, että jutusteluun tulee jatkumoa vaikka ei oltaisiinkaan ollenkaan samassa ajassa ja ihan eri fääreissä.

Juu, en ole ilkeämielinen pikkupiru.. se johtunee siitä, että olen heitteillejätetty liian kiltteyden vuoksi. Kerron salaisuuden, lupaathan että se jää sinun ja minun väliseksi..?

Se salaisuus on, että olen oikeasti liian kiltti ja en kelpaa pikkupiruksi. Sen verran pirullisuutta minussa toki on, että miellän itseni kuitenkin sellaiseksi kiltiksi pirun karikatyyriksi.
        Mutta älä kerro kenellekkään. :)

Lievä luova hulluus on vain hyvästä.
        Sinä saat minun leikkimielisyyteni heräämään. Huomaan tosin, että olen aika kykenemätön itse olemaan lievästi luova hullu. Tai tarkemmin sanoen minulta puuttuu luovuus. Hullujahan me kaikki ollaan. :D

Juttusi ovat virkistäviä. Kuin kirkasta kylmää lähdevettä suoraan lähteestä.

Heipä hei!

Kieltämättä pohdiskelin aamupäivän tuota "Heitteillejätetty liiallisen kiltteyden vuoksi". Toivon että se on vain fiktiota. Maailmaan pahuutta mahtuu yllinkyllin, kiltteyttä ei. Eikä kukaan voi olla liian kiltti mielestäni. Ehkä joihinkin asioihin verrattuna kuten vaikka piruna olemiseen. Mutta yleisesti? Eipä pakkastakaan voi olla yli absoluuttisen nollapisteen. On vain ihmisiä ketkä hyväksikäyttävät toisen absoluuttista kiltteyttä.

No mutta. Luovuus on kuin kasa paperia. Vaikka se olisi kuinka vettynyt, mutta oikealla lämmittelyllä ja sytykkeellä. Kyllä se märkä paperikasakin roihahtaa liekkeihin. Eikä se aina täysillä pala, välillä pitää hiillostaakin. Sekä hyvinhän se vaikuttaa sinultakin tuo luovuus luonnistuvan. Ehkä löydät vielä oikeanlaisen kipinän jolla se oikein roihahtaa.

Rentouttavaa viikonloppua!

• Varjoperuna kirjoitti:

Heipä hei!

Kieltämättä pohdiskelin aamupäivän tuota "Heitteillejätetty liiallisen kiltteyden vuoksi". Toivon että se on vain fiktiota. Maailmaan pahuutta mahtuu yllinkyllin, kiltteyttä ei. Eikä kukaan voi olla liian kiltti mielestäni. Ehkä joihinkin asioihin verrattuna kuten vaikka piruna olemiseen. Mutta yleisesti? Eipä pakkastakaan voi olla yli absoluuttisen nollapisteen. On vain ihmisiä ketkä hyväksikäyttävät toisen absoluuttista kiltteyttä.

No mutta. Luovuus on kuin kasa paperia. Vaikka se olisi kuinka vettynyt, mutta oikealla lämmittelyllä ja sytykkeellä. Kyllä se märkä paperikasakin roihahtaa liekkeihin. Eikä se aina täysillä pala, välillä pitää hiillostaakin. Sekä hyvinhän se vaikuttaa sinultakin tuo luovuus luonnistuvan. Ehkä löydät vielä oikeanlaisen kipinän jolla se oikein roihahtaa.

Rentouttavaa viikonloppua!

Nooh.. elämäni on surullinen tarina, mutta onnekseni koen, että suru on kaunis tunne.

En elämästäni jättäisi päivääkään pois, sillä elämäni kaikessa hmm.. omanlaatuisuudessaan määrittelee kuka minä olen. Ja minun on hyvä olla minä.

Minun luovuuteni ei ole tavallista, luovuuteni on jonkinlaista pelle pelottomuutta, aina keksin keinot selviytyä olipa kyseessä remontti tai tekninen pulma. Tai vaikka ihmissuhteisiin liittyvä.

En osaa piirtää, en laulaa, en tehdä mitään kaunista, mutta saan asiat tapahtumaan. Siinä luovuuteni.

Sinulla on ihana lahja, tarinankerrontasi.

Nooh.. elämäni on surullinen tarina, mutta onnekseni koen, että suru on kaunis tunne.

En elämästäni jättäisi päivääkään pois, sillä elämäni kaikessa hmm.. omanlaatuisuudessaan määrittelee kuka minä olen. Ja minun on hyvä olla minä.

Minun luovuuteni ei ole tavallista, luovuuteni on jonkinlaista pelle pelottomuutta, aina keksin keinot selviytyä olipa kyseessä remontti tai tekninen pulma. Tai vaikka ihmissuhteisiin liittyvä.

En osaa piirtää, en laulaa, en tehdä mitään kaunista, mutta saan asiat tapahtumaan. Siinä luovuuteni.

Sinulla on ihana lahja, tarinankerrontasi.

Kiitos kertomastasi. Rohkaiset muita olemalla avoin. Hienoa myös lukea, että olet sinut menneisyytesi kanssa, ja sinulla on hyvä olla sinä. Olen ylpeä sinusta.

Kärsimystä mahtuu myös tähän elämään, ja nyt nelikymppisenä huomaa olevansa oikeasti onnellinen. Ei mulla paljoakaan ole, mutta en paljoakaan tarvitse. Hengitän, ja tunnen olevani elossa. Se riittää. Nautin olosta. Näen maailman uusin silmin. Kuin vastasyntynyt lapsi itkee ensimmäistä kertaa. Ehkä se hinta piti maksaa, jotta minäkin tajuan sen. Vanha tie olisi johtanut todennäköisesti jo hautaan. Joten ei yhtään huono kauppa.

Sinulla on ilmeisesti hyvä päättelykyky, logiikka ja maalaisjärki. Noissa asioissa tarvitsee puntaroida monta asiaa. Remonttia ihmetellessä pitää miettiä työkalut, materiaalit ja mitat. Teknisissä pulmissa taas tarvitaan logiikkaa ja pulmanratkontaa. Ihmissuhteissa empatiaa ja kykyä asettua toisen saappaisiin. Sinähän olet kyllä kieltämättä Pelle Peloton!

Lainaan viimeisintä lausettasi: "Sinulla on ihana lahja, tarinankerrontasi." Osaathan sinä tehdä kaunista. Kiitos kauniista sanoistasi!

• Anonyymi

ilmoita itsesai johonkin golf-juttuun golf-pro... juttuun oallistun

• Kiitos ajatuksesta. Mutta eipä tuo golf ole mun juttu. En ole koskaan ollut hyvä pallopeleissä. Koordinaatiokyky niissä on melkein nolla. :D

• Anonyymi

Ou nou, mutta ihan normisettiähän tuo. Turhaa kiinnität huomiota ja jäät tunteeseen. Entä jos keskittyisit enemmän nykyhetkeen töissäsi, et äänikirjaan? Selkeää multipaskausta.

• Joo, noita päiviä sattuu kohdille aika ajoin, tasaisen varmasti ja juuri silloin kun luuli ettei sattuisi, juuri silloin kun ei todella olisi "varaa" sellaiseen päivään.

Vuosien saatossa sitä on kehitellyt itselleen mekanismeja, joilla jaksaa kuudennenkymmenennen vastoikäymisen jälkeen taas nostaa leukansa ja jatkaa, vaikka vähän ehkä hammasta purren kyllä.

Kuten itekin tuossa tapailit, niin lainaus Eppu Normaalilta "aurinkokin paistaa, vaikkei sitä näy" on yksi hyvä ja nopea muistutus siitä, että se kivi kengässä, sen voi ottaa poiskin ennen seuraa askelta.

Toinen hyvä Froikkareilta lainattu värssy "jotkut päivät on kultaa ja kiveä muut", sillä jaksaa hymyillä vaikka se jalalle pudonnut auton akku tekikin aika namua.

Ja jos oikein tiukille vetää, niin sitten muistelen raumalaisen runoilijan murrevärssyä, mikä laittaa aina hymyilemään, itelle.

*
      Ota käpy pois kenkäst
      kaar vesi pois saappaast
      nost ämpär silmiltäs
      jua kuppis tyhjäks.
      .
      Ol ilone.
      Ol valone.
      Ol pulune.
      .
      Älä lait kät sirkkeli
      älä purot kirvest kintul
      älä unhota kotti avamei
      älä karota annetui syrämei.
      .
      Viä roskapussi mennenssäs.

-Heli Laaksonen-
      *

• Anonyymi

Minun elämäni pilattiin kun aloitettiin jotain sellaista mihin minulta ei kysytty lupaa . Luulivat tietävänsä paremmin kuin minä itse mitä elämältäni haluan!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksi olet riittämätön kaivatullesi?

Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell
      Ikävä
      145
      3046
    2. Hymysi saa tunteet

Pintaan❤️ jos et tarkoita niin älä tee sitä
      Ikävä
      50
      2482
    3. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä?
      Ikävä
      107
      2461
    4. Aloitetaan puhtaalta pöydältä

Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei
      Ikävä
      238
      2141
    5. Mitkä on ne arvot?

Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu
      Sinkut
      242
      1731
    6. Missä näit kaivattusi

ekaa kertaa?
      Ikävä
      100
      1688
    7. Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä

"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä
      Maailman menoa
      449
      1644
    8. Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.

Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j
      Kajaani
      9
      1594
    9. Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."

Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää
      Tanssii tähtien kanssa
      14
      1532
    10. R.I.P. Kristian Antila

Entinen huippumaalivahti ja -kiekkoilija menehtyi äkillisesti 44-vuotiaana. Kunnia muistolleen. https://www.iltalehti.fi
      Maailman menoa
      20
      1349
    Aihe