Laihdutuslääke Mounjaro

Anonyymi-ap

Olen aloittanut Mounjaron käytön laihdutustarkoituksessa. Olen ottanut kaksi pistosta, kolmas edessä. Paino on pudonnut 2,5-3kg. Eli aika saman verran kuin normaalisti ruokailua tarkkaillessa. Toivon kuitenkin tästä tukea, jotta jaksan tiputtaa 20 kg. Kiinnostaa kuulla muiden kokemuksia

54

1672

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tutkimusten mukaan tehokkaampi kuin Ozempic.

    • Anonyymi

      Kuukauden annos (14 mg) maksaa 320 euroa; ei siis mitään ihan halpaa lystiä.

      Kannattanee pohtia ihan myös liikunnan lisäämistä ja ruokavalion muuttamista. Vähäisempi ja oikea syöminen maksaa jopa vähemmän kuin alkuperäinen syöminen.

      • Anonyymi

        Varmaan kaikki laihduttajat ovat tuota elämänsä aikana useampaan kertaan "pohtineet".


      • Anonyymi

        Aloittaja->
        On totta, että lääke on kallis eikä sillä yksistään ole mitään merkitystä. Lähtökohta on se, että lisätään kulutusta, ja syödään entistä vähäenergisemmin ja lääkkeen tarkoitus on tukea tuota prosessia. Ehkä juuri tuon hinnan takia toivon alkuun selkeitä tuloksia, eihän näin kallista lääkettä muutoin kannata hankkia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja->
        On totta, että lääke on kallis eikä sillä yksistään ole mitään merkitystä. Lähtökohta on se, että lisätään kulutusta, ja syödään entistä vähäenergisemmin ja lääkkeen tarkoitus on tukea tuota prosessia. Ehkä juuri tuon hinnan takia toivon alkuun selkeitä tuloksia, eihän näin kallista lääkettä muutoin kannata hankkia.

        Voin omasta Ozempic-kokemuksesta sanoa, että ruokahalu heikkenee ja ihminen laihtuu ikään kuin itsestään. Jos laihdut vaivaiset 100 grammaa päivässä, se tekee puolessa vuodessa kuitenkin 18 kiloa.

        Toisaalta liian hyvä ruokahalu – ja samalla omaan ylipainoon johtanut syy – palaa, kun lopetat lääkkeen käytön, ja paino nousee pyhistä lupauksista huolimatta entisiin lukemiiin .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin omasta Ozempic-kokemuksesta sanoa, että ruokahalu heikkenee ja ihminen laihtuu ikään kuin itsestään. Jos laihdut vaivaiset 100 grammaa päivässä, se tekee puolessa vuodessa kuitenkin 18 kiloa.

        Toisaalta liian hyvä ruokahalu – ja samalla omaan ylipainoon johtanut syy – palaa, kun lopetat lääkkeen käytön, ja paino nousee pyhistä lupauksista huolimatta entisiin lukemiiin .

        Sama kokemus. Ozempic vie ruokahalun. Itse asiassa ei pysty syömään kuin ihan vähän. Kyllä laihtuu. Itseltäni lähti 20 kg noin vuodessa. Saavutetussa painossa on tarkoitus pysyä, ja se onnistuu kyllä jatkamalla samaa niukkaa syömistä, johon on nyt oppinut. Herkkupaloja on silti voinut nauttia silloin tällöin. Ihania herkkuja on ollut näin kesällä vaikka mansikat.

        Lääkkeen hinta on vain 115 euroa/kk ilman Kelan korvausta. Mutta, mutta Ozempic ei sovi kaikille. Aika moni saa liian vaikeita haittavaikutuksia. Ozempicia on myös ollut vaikea saada. Itse asiassa se onkin tarkoitettu ensisijaisesti diabeetikoille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voin omasta Ozempic-kokemuksesta sanoa, että ruokahalu heikkenee ja ihminen laihtuu ikään kuin itsestään. Jos laihdut vaivaiset 100 grammaa päivässä, se tekee puolessa vuodessa kuitenkin 18 kiloa.

        Toisaalta liian hyvä ruokahalu – ja samalla omaan ylipainoon johtanut syy – palaa, kun lopetat lääkkeen käytön, ja paino nousee pyhistä lupauksista huolimatta entisiin lukemiiin .

        Nämä kokemukset on kiinnostavia. Minun painoni nousi tupakoinnin lopettamisen myötä ja pudottaminen ei vain oikein lähtenyt alkuun. Tupakoinnin päätyttyä painon nousun syy liittyy jotenkin aineenvaihdunnan muutoksiin, koska en syö enempää enkä ole koskaan pitänyt herkuista, napostelusta, "roska"ruuasta tms. Olen jopa jatkanut viimeisen vuoden ajan ulos "tupakalle" menemistä, jotta askeleet pysyy samana, vaikka en tupakoikaan, vaan olen vaan ulkona.

        Tietysti toivon, että tuo aineenvaihdunta tms. juttu palautuu ennalleen ajan kanssa ja painonhallinta ei tuottaisi haasteita. Tämä selviää vain ajan kanssa ja toivon kaiken menevän toivotulla tavalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama kokemus. Ozempic vie ruokahalun. Itse asiassa ei pysty syömään kuin ihan vähän. Kyllä laihtuu. Itseltäni lähti 20 kg noin vuodessa. Saavutetussa painossa on tarkoitus pysyä, ja se onnistuu kyllä jatkamalla samaa niukkaa syömistä, johon on nyt oppinut. Herkkupaloja on silti voinut nauttia silloin tällöin. Ihania herkkuja on ollut näin kesällä vaikka mansikat.

        Lääkkeen hinta on vain 115 euroa/kk ilman Kelan korvausta. Mutta, mutta Ozempic ei sovi kaikille. Aika moni saa liian vaikeita haittavaikutuksia. Ozempicia on myös ollut vaikea saada. Itse asiassa se onkin tarkoitettu ensisijaisesti diabeetikoille.

        Aloittaja->
        Mielenkiintoista kuulla tuosta Ozempicista. Tähän Mounjaroon päädyttiin kai lähinnä innostuksesta, kun "sitä on nyt saatavilla". Millaisia haittavaikutuksia tuossa Ozwmpicissa on? Miten se on sopinut teille, jotka olette sitä käyttäneet? Onko sekin pistos vai miten sitä otetaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja->
        Mielenkiintoista kuulla tuosta Ozempicista. Tähän Mounjaroon päädyttiin kai lähinnä innostuksesta, kun "sitä on nyt saatavilla". Millaisia haittavaikutuksia tuossa Ozwmpicissa on? Miten se on sopinut teille, jotka olette sitä käyttäneet? Onko sekin pistos vai miten sitä otetaan?

        Joo se on kerran viikossa otettava pistos. Itsellä ei pahoja sivuvaikutuksia, mutta joillakuilla sivuvaikutukset ovat pakottaneet lääkkeen lopettamiseen.

        Sekä diabetespalstalla että laihdutuspalstalla ovat olleet todella laajat ketjut Ozempicista. Kannattaa lukea molemmat, vaikka ei sairastaisikaan diabetesta, sillä molemmissa ketjuissa puhuaan laihtumisesta ja sivuvaikutuksista, eikä niinkään verensokrista.

        Ketju 1: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15599962/ozempic-kokemuksia

        Ketju 2: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16976509/ozempic-kokemuksia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo se on kerran viikossa otettava pistos. Itsellä ei pahoja sivuvaikutuksia, mutta joillakuilla sivuvaikutukset ovat pakottaneet lääkkeen lopettamiseen.

        Sekä diabetespalstalla että laihdutuspalstalla ovat olleet todella laajat ketjut Ozempicista. Kannattaa lukea molemmat, vaikka ei sairastaisikaan diabetesta, sillä molemmissa ketjuissa puhuaan laihtumisesta ja sivuvaikutuksista, eikä niinkään verensokrista.

        Ketju 1: https://keskustelu.suomi24.fi/t/15599962/ozempic-kokemuksia

        Ketju 2: https://keskustelu.suomi24.fi/t/16976509/ozempic-kokemuksia

        Aloittaja->
        Eli pistetään samalla tavalla kuin Mounjaroakin. Jos olen ymmärtänyt oikein niin näiden lääkkeiden vaikuttavat aineet ovat hieman erilaisia, vaikka sivuvaikutuksina tullut esiin hyvin samanlaisia asioita kuin Mounjaroonkin on listattu. Tosin minulla on ollut sillä tavalla hyvä tuuri, ettei ole ollut pahoinvointia, vatsakipuja tms.

        Se minua kyllä kiinnostaa, että millaisia kokemuksia teillä on ollut mahdollisesta lääkkeen lopettamisesta saavutettuanne tavoitepainon? Onko paino noussut heti? Oletteko joutuneet jatkamaan lääkkeen käyttöä vai onko annoskoko, aineenvaihdunta ja vatsalaukku "oppineet" uuteen rytmiin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Varmaan kaikki laihduttajat ovat tuota elämänsä aikana useampaan kertaan "pohtineet".

        Tämä on kyllä niin totta :)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja->
        Eli pistetään samalla tavalla kuin Mounjaroakin. Jos olen ymmärtänyt oikein niin näiden lääkkeiden vaikuttavat aineet ovat hieman erilaisia, vaikka sivuvaikutuksina tullut esiin hyvin samanlaisia asioita kuin Mounjaroonkin on listattu. Tosin minulla on ollut sillä tavalla hyvä tuuri, ettei ole ollut pahoinvointia, vatsakipuja tms.

        Se minua kyllä kiinnostaa, että millaisia kokemuksia teillä on ollut mahdollisesta lääkkeen lopettamisesta saavutettuanne tavoitepainon? Onko paino noussut heti? Oletteko joutuneet jatkamaan lääkkeen käyttöä vai onko annoskoko, aineenvaihdunta ja vatsalaukku "oppineet" uuteen rytmiin?

        Näin prof. Kirsi Pietiläisen luennon netissä https://www.oppiportti.fi/olk00088 (käyttöoikeus vaaditaan). Siinä hän sanoi että vain joillakuilla paino ei nouse suolistohormonilääkkeen lopetuksen jälkeen. Lääke on ikään kuin herättänyt heidän suolistohormonituotantonsa. Tyypillisesti tällaiset ihmiset ovat nuoria. Mutta useimmilla paino nousee entisiin lukemiin lääkkeen lopetuksen jälkeen niin kuin minullakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin prof. Kirsi Pietiläisen luennon netissä https://www.oppiportti.fi/olk00088 (käyttöoikeus vaaditaan). Siinä hän sanoi että vain joillakuilla paino ei nouse suolistohormonilääkkeen lopetuksen jälkeen. Lääke on ikään kuin herättänyt heidän suolistohormonituotantonsa. Tyypillisesti tällaiset ihmiset ovat nuoria. Mutta useimmilla paino nousee entisiin lukemiin lääkkeen lopetuksen jälkeen niin kuin minullakin.

        Tuo ei ole kovin lohdullista kuultavaa. Tässä kohtaa toivoo kuuluvansa tuohon pieneen ryhmään.

        Miten pian sinun painosi nousi lääkityksen lopettamisen jälkeen? Tarkoittaako se sitä, että käytännössä sinun tulisi koko ajan olla kovassa nälän tunteessa jottei paino nousisi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei ole kovin lohdullista kuultavaa. Tässä kohtaa toivoo kuuluvansa tuohon pieneen ryhmään.

        Miten pian sinun painosi nousi lääkityksen lopettamisen jälkeen? Tarkoittaako se sitä, että käytännössä sinun tulisi koko ajan olla kovassa nälän tunteessa jottei paino nousisi?

        Minulla ei ollut suoranaisesti nälkä, vaan mässäilynhimo oli suuri ja lupasin joka päivä itselleni että tämä on viimeinen päivä kun syön suurikalorisesti.

        Toisaalta olen miettinyt, että miksi ihmeessä pitää syödä epäterveellisesti jos on sisäinen pakko syödä isoja aterioita.

        Olen vuosikymmenet yrittänyt laihduttaa huonolla mestyksellä. Kaikki ”syö hieman vähemmän ja liiku hieman enemmän” -diibadaabat on ”pohdittu” moneen kertaan. Vain Ozempicin avulla laihdutus on onnistunut. Ja sitten kun lopetin sen, paino nousi takaisin lähes samoihin lukemiin. Nyt siis olen aloittanut Ozempicin uudestaan runsas kuukausi sitten. Mounjaro olisi parempi, mutta minun kukkarolle liian kallis. Saan nyt Kela-korvauksen Ozempicista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla ei ollut suoranaisesti nälkä, vaan mässäilynhimo oli suuri ja lupasin joka päivä itselleni että tämä on viimeinen päivä kun syön suurikalorisesti.

        Toisaalta olen miettinyt, että miksi ihmeessä pitää syödä epäterveellisesti jos on sisäinen pakko syödä isoja aterioita.

        Olen vuosikymmenet yrittänyt laihduttaa huonolla mestyksellä. Kaikki ”syö hieman vähemmän ja liiku hieman enemmän” -diibadaabat on ”pohdittu” moneen kertaan. Vain Ozempicin avulla laihdutus on onnistunut. Ja sitten kun lopetin sen, paino nousi takaisin lähes samoihin lukemiin. Nyt siis olen aloittanut Ozempicin uudestaan runsas kuukausi sitten. Mounjaro olisi parempi, mutta minun kukkarolle liian kallis. Saan nyt Kela-korvauksen Ozempicista.

        Aloittaja->
        Ok, oletko huomannut että Ozempic on alkanut vaikuttaa "uudelleen"? Minuakin alkoi kiinnostamaan tuo lääke juuri hinnan takia. Tosin en uskalla nyt vaihtaa, kun tämä on ainakin näin aluksi sopinut minulle hyvin eikä ole tullut mitään sivuvaikutuksia.

        Minullahan aloitettiin tämä lääke lähinnä innostuneena siitä, että sitä on yleensäkin saatavilla. Ei edes keskusteltu muista vaihtoehdoista.

        Olen ajatellut, että käytän tätä korkeintaan puoli vuotta. Lääke on hintava (=järkyttävän kallis), mutta toisaalta minulla meni melkein saman verran tupakkaan kuukaudessa ennen tupakoinnin lopettamista. Joten jos puolen vuoden kuluttua olen pysynyt erossa tupakasta ja saanut painon oikeille urille laskusuuntaan, niin olen tyytyväinen. Elän myös siinä toivossa, että lääkkeen hinta laskisi lähiviikkoina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloittaja->
        Ok, oletko huomannut että Ozempic on alkanut vaikuttaa "uudelleen"? Minuakin alkoi kiinnostamaan tuo lääke juuri hinnan takia. Tosin en uskalla nyt vaihtaa, kun tämä on ainakin näin aluksi sopinut minulle hyvin eikä ole tullut mitään sivuvaikutuksia.

        Minullahan aloitettiin tämä lääke lähinnä innostuneena siitä, että sitä on yleensäkin saatavilla. Ei edes keskusteltu muista vaihtoehdoista.

        Olen ajatellut, että käytän tätä korkeintaan puoli vuotta. Lääke on hintava (=järkyttävän kallis), mutta toisaalta minulla meni melkein saman verran tupakkaan kuukaudessa ennen tupakoinnin lopettamista. Joten jos puolen vuoden kuluttua olen pysynyt erossa tupakasta ja saanut painon oikeille urille laskusuuntaan, niin olen tyytyväinen. Elän myös siinä toivossa, että lääkkeen hinta laskisi lähiviikkoina.

        Kyllä lääke on alkanut jo vaikuttaa syömisen määrään, mutta nestevaihtejuttujen takia ei kannata puhua kilomääristä vielä mitään. Jos esim. erehdyn nyt syömään liian ison aterian, olen kylläinen seuraavat 8-10 tuntia.

        Ozempic-ketju on suljettu, ja jonkun pitäisi ovata Ozempic-jorinoita varten uusi ketju.


    • Anonyymi

      Tämä on tehokas lääke. Jostain luin, että tulokset voi olla lähes samoja kuin laihdutusleikkauksessa, siksi kiinnostaa kuulla miten aloittajan ja muiden tämän lääkkeen käyttäjien painonpudotus etenee.

    • Anonyymi

      Tasan kaksi viikkoa kulunut. Paino on laskenut tasaisesti, nyt - 4kg. Vauhti tulee varmasti hidastumaan seuraavina päivinä, Ihan odottelulla paino ei ole laskenut, olen myös tarkkaillut mitä, miten ja paljonko syön. Eli olen vähentänyt kaloreita myös tietoisesti. Olen silti syönyt ihan kaikkea. Olo on virkeä, varmaankin innostuksen vuoksi, kun vihdoinkin tapahtuu jotain. Aiemmin on vain jumittanut eikä paino ole lähtenyt putoamaan vaikka on kokenut tehneensä kaikkensa sen eteen.

    • Anonyymi

      ”Kannattanee pohtia ihan myös liikunnan lisäämistä ja ruokavalion muuttamista.”

      Lääkärin käsikirjan mukaan lihavuusongelmaista neuvottaessa on tärkeää välttää latistavia neuvoja ja itsestäänselvyyksiä, kuten ”syö vähemmän, liiku enemmän”.

      • Anonyymi

        Aloittaja->
        Tuo lääkärin käsikirjan ohje on hyvä. Se, että on ylipainoinen, ei ole itselle mikään yllätys. Eikä se että ylipaino on terveysriski. Minua nolostutti ottaa asia puheeksi lääkärin kanssa, mutta hän osasi käsitellä tämän tosi luontevasti. Lääkärin reaktio on sinänsä merkityksellinen, että minulla liittyy painoon myös häpeän tunteita. Jotenkin nyt kun minulla on tähän lääkinnällinen tuki, niin se kannustaa minua myös muutoinkin tässä laihdutus projektissa.

        Alun nopea painon putoaminen on muuten pysähtynyt ja aamupainoni on ollut nyt 4pv sama. Se ei sinänsä ole yllätys, ja uskon että muutaman päivän päästä taas putoaa pari kiloa.


    • Anonyymi

      Aloittaja -> Ensimmäisen 2 viikon aikana paino laski - 4 kg. Nyt paino on ollut pysytellyt viikon samoissa lukemissa. Ei noussut eikä laskenut. Olen pudottanut aiemminkin painoa ja tiedän, että näitä pysähdyskausia tulee. Silti olen jotenkin pettynyt, koska jotenkin ajattelin että nyt kun apuna on tehokas lääke, niin tämä homma ei olisi tasa niin sinnittelyä. Mutta kyllä se on, Mietin jopa sitä, onko tästä lääkkeestä oikeasti mitään apua. No, katsotaan miten homma etenee. Positiivista aikakin on se, että lääkkeen hinta on laskenut.

      • Anonyymi

        Minulla aikoinaan Ozempicin kanssa paino pysyi koko huhtikuun samoissa lukemissa. Touko-, kesä- ja heinäkuussa paino putosi 4-5 kiloa kuukaudessa. Silloin tosin kävelin myös paljon. Lääkkeen olin aloittanut tammikuun puolessavälissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla aikoinaan Ozempicin kanssa paino pysyi koko huhtikuun samoissa lukemissa. Touko-, kesä- ja heinäkuussa paino putosi 4-5 kiloa kuukaudessa. Silloin tosin kävelin myös paljon. Lääkkeen olin aloittanut tammikuun puolessavälissä.

        Aloittaja->
        Viikon tasaisen jakson jälkeen paino on pudonnut vajaan kilon lisää. Ensi viikon torstaina tulee 4 viikkoa aloituksesta, paino on nyt pudonnut -4;8 kg. Jos tämä ei nyt heti pysähdy, niin ensi viikolla - 5kg on aivan realistinen. Ottaen huomioon, että alussa lähtee nesteitä ym. pidän realistisena, että mahdollisuuteni on pudottaa painoa 0,6-1 kg viikossa , pitkässä juoksussa 3-4 kg kuukaudessa. Olisin siihen tyytyväinen.


    • Anonyymi

      Aloittaja

      Tilasin seuraavan vaiheen annoksen apteekkiin. Ensi viikolla tulee 4 vkoa aloituksesta ja annos nousee 2,5mgraumasta 5mgrammaan.
      Ihan tuoreena saatavilla on myös kwikpen, Hienoa, että se on saatu markkinoille. Youtubessa oli myös hyvät ohjeet pistämiseen.

    • Anonyymi

      Aloittaja->
      Tasan 4 vkoa aloituksesta. Paino on laskenut 5,7 kg. Aluksi lähti nopeammin. Sitten jumi viikko ja nyt n. 1 kg per viikko. Tänään annostus nousee 2,5mg:sta 5 mg:aan. Saa nähdä tuleeko jotain sivuvaikutuksia. Tähän mennessä niitä ei ole ollut. Mounjaron ylläpitoannokset vaihtelevat välillä 5-15mg. Juuri nyt ajattelen etten nosta annostusta 5mg suuremmaksi, jotta lääkkeestä irrottautuminen on helpompaa. Sinänsä ok, että olen edennyt projektia ja yli 25% halutusta kilomäärästä on tiputettu.

    • Anonyymi

      Aloittaja->
      Lääkeannokseni noustiin torstaina 5mgrammaan. Tuolloin tulivtasan 4 vkoa aloituksesta . Paino on hieman junnaillut, mutta torstain saldo oli -5,7 kg. Nyt on lauantai ja paino on -6,1 kg aloituspainosta.
      Painonpudotus etenee. Vaikka on lääke, teen kokobajan tietoisia valintoja. Ehkä lääke auttaa välttämään repsahduksia. Samoin tänne kirjoittaminen motivoi asian edistämisessä.

      • Anonyymi

        Melkein liian hyvin menee, jos paino putoaa kilon viikossa, mielestäni jo kilo kuukaudessa on hyvä. Hyvin nopea ja iso laihtuminen on kova rasitus elimistölle. Se vaatii elimistöltä sopeutumista.

        Toivottavasti pääset tavoitteeseesi ja myös pysyt siinä. Hyvää jatkoa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Melkein liian hyvin menee, jos paino putoaa kilon viikossa, mielestäni jo kilo kuukaudessa on hyvä. Hyvin nopea ja iso laihtuminen on kova rasitus elimistölle. Se vaatii elimistöltä sopeutumista.

        Toivottavasti pääset tavoitteeseesi ja myös pysyt siinä. Hyvää jatkoa!

        Aloittaja ->
        Alussa on innostavaa, että tulee puntariin näkyviä tuloksia. Varmaan alussa suurin merkitys on nesteillä ym. On kuitenkin erittäin hyvä kommentti tuo, että liikaa ei kannata pudottaa viikko tasolla. Se on kieltämättä akileen kantapääni painon hallinnassa. Eli innostuksissani voi vähentää liikaa kaloreita.

        Pidän siitä, että otit tuon esiin, koska tuo ettei pudota liian nopeasti on asia, joka minun tulee sisäistää.


    • Anonyymi

      Tänään tulee tasan 5 viikkoa aloituksesta ja ylläpito annokseni on nyt 5 mg. Olen miettinyt etten todennäköisesti tule nostamaan sitä korkeammaksi. Paino on pudonnut - 6,9 kg, josta nesteillä on tietysti merkitystä. Huomaan esim. sormuksista, ettei sormissa ole yhtä paljon nestettä/turvotusta kuin aiemmin. Minulla on 2 kg, että edessä on uusi kymmenluku. Se motivoi minua ja tavoitteeni on, että syyskuun lopussa olen uudella kymmenluvulla..

      Aloittaja

    • Anonyymi

      No niin, tänään tuli siis 5 vkoa täyteen ja oli kuudennen pistoksen aika. Neulat oli loppu ja hain apteekista uusia. Enempää neuloihin tutustumatta huomasin vasta annostellessani lääkettä, että ulosvetoneula oli liian lyhyt ja lääkkeestä jäi pullon pohjalle yksi kolmasosa. Eli seuraava viikko mennään taas hieman pienemmällä annoksella. En kuitenkaan usko että siitä on haittaa. Haen kuitenkin uusia neuloja huomenna ettei unohdu.

    • Anonyymi

      Aloittaja -> Aloituksesta 5 vkoa ja 4 pv. Paino on laskenut 7,5 kg. Nälän tunnetta ei ole, mutta pyrin silti syömään suht terveellisesti. Lääkeannokseni on nyt 5 mg, jota olen pistänyt nyt 2 krt, kolmas pistos tulossa torstaina (nyt maanantai). Olen päättänyt etten tulee nostamaan annostusta 7,5 mg, 10mg saati 15 mgrammaan. Tämä 5mg toimii minulla liiankin hyvin ja vaikka sen teho laskisi, niin selviän silti.

      • Minä mietin Ozempic-annoksen puolittamista. Sen aiheuttamat vatsavaivat ovat kyllä vähentyneet joten tuo ei houkuta enää niin paljoa.

        Käytän siis Ozempicia diabetekseen.


    • Anonyymi

      Tänään kuusi viikkoa takana. Pistin aamulla kolmannen kerran 5 mg annoksen. Paino on pudonnut tasan 8 kg. Eli tällä hetkellä näyttää että putoamistahti on n. 1 kg viikko. Tosin koska taas paino on pudonnut tasaisesti edessä tulee varmaankin olemaan se suvantovaihe jossa ei mennä ylös eikä alas. Aika näyttää.
      Ei sivuoireita. Väsymys, jonka huomasin välissä. on kadonnut.

    • Anonyymi

      Tänään on maanantai. Mounjaron aloituksesta on 6 viikkoa ja 4 päivää. Paino on laskenut - 8,7 kg. Viimeisten päivien aikana olen syönyt hieman enemmän kuin aiemmin, mutta kuitenkin siten että päivittäinen kalorimäärä on pienempi kuin kulutus. Huomaan myös ettei alkoholi maistu. Meillä oli viikonloppuna kaveritapaaminen, jossa mm. söimme illallista, saunoimme ym. Punaviinilasin pinta ei juurikaan laskenut eikä saunaolutkaan ollut kutsuva. Luulen, että tähän vaikuttaa se, että ne ovat aika täyttäviä. Varsinaisia sivuoireita lääkityksestä ei ole ollut.

      • Anonyymi

        Pistän siis torstaina neljännen kerran 5 mg mounjaroa. Tilaan silloin myös lisää lääkkeitä apteekkiin.

        Kun kävin katsomassa äsken saatavuutta netissä, huomasin, että lääkkeen hinta on taas laskenut. Se on hyvä uutinen. Taidankin seuraavaksi tilata aina viikon annoksen kerrallaan, koska hinta laskee niin nopeasti ettei kannata ostaa kuukauden annosta kerralla.T ämä tarkoittaa sitä, että pysyn liuoksessa kynän sijaan.


    • Anonyymi

      Hei ompa mukava seurata matkaasi. Itse aloitan näillä näkymin huomenna pistämisen.millianen BMI alussa sinulla oli?

      • Anonyymi

        Kiitos, oikeastaan aloitin tänne kirjoittamisen kolmesta syystä. Ensimmäinen on se, etten löytänyt kenenkään kirjoituksia kokemuksista ja olisin kaivannut niitä. Sitten toiseksi ajattelin että aloittamalla tämän ketjun saisin ehkä vertaiskokemuksia ja kolmanneksi tärkeäksi asiaksi on muodostunut myös tavallaan itsensä tsemppaaminen. Tämän ketjun kautta kykenen seuraamaan mitä kaikkea tuntemuksia matkan varrella on.

        Aloituspainoni oli 88,8 BMI n. 31. Tänä aamuna tapahtui se jännittävä hetki, kun puntari näytti 79,9 kg. Nousin äkkiä pois enkä uskaltanut nousta uudelleen, jos vaikka puntari olisikin näyttänyt toisin.

        Varsinainen punnituspäiväni on kaksi kertaa viikossa. Aina torstaina, joka on "pistämispäivä" ja maanantai joka on 4. päivä ja viikonlopun jälkeinen päivä. Oikeasti käyn kuitenkin joka aamu puntarissa ja seuraan aamupainoa.

        Liuosten hinnat on laskeneet prosentuaalisesti paljon aloituksestani. Ensimmäiset liuokset maksoi +114 euroa kpl, seuraavat neljä n. 100 eur/kpl ja nyt hinta näyttää olevan n.88 eur/kpl. Liuokset ovat aika paljon edullisempia kuin kwikpen, joten olen päättänyt pysyä liuoksissa. Tilaan loppuviikosta tai ensi viikon alussa seuraavan annoksen. Taidan tilata vain 2 kpl, koska en tiedä koska hinta taas pompsahtaa alaspäin. Myös aloittaessani tilasin vain kaksi liuosta, kun en tiennyt miten lääke sopii minulle.

        On kyllä kiva kuulla sinun kokemuksiasi, toivon että pääset sivuvaikutusten osalta yhtä vähällä kuin minä.


      • Anonyymi

        Hei, oletko aloittanut pistämisen? Miten lääke on sopinut sinulle?


    • Anonyymi

      Tänään on 7 viikkoa aloituksesta. Olen pistänyt 4 kertaa 2,5 mg ja 4 kertaa 5mg, joista tänään tuo neljäs. Paino on pudonnut -9,4 kg. En nosta lääkeannosta, vaan jatkan tällä 5mg:lla myös tästä eteenpäin.

      Tarkkailen kaloreita ja rajoitan niitä merkittävästi. Eilen pidin ns. tankkauspäivän ja söin enemmän kuin muina päivinä. Teen näin aina välillä, jos keho tavallaan pyytää sitä. Jostain syytä se tuntuu toimivan minula.

      Huomaan, että vaatteet ovat väljemmät ja mukavammat päällä. Ehkä osuvamman kokoiset :)

      Mielenkiintoinen huomio on suhtautuminen painoon. Painoni alkaa nyt seiskalla ja se innostaa ja motivoi minua kovasti. Helpottavaa nähdä, että kyllä tämä paino tästä laskee, Muistan kyllä, että tunne samasta painosta ei ollut mitenkään iloinen, kun paino nousi. Silloin se oli ihan grande katastrofi. Niin se tunne muuttuu samasta asiasta näkökulman mukaan.

      • Anonyymi

        Hienoa! Toivottavasti tuosta lääkkeestä ei tule haittavaikutuksia pitkä käyttoajankaan jälkeen.
        Voisitko pikkuhiljaa totutella päivittäisiin kävelymatkoihin? Vaikka kuinka lyhyitä aluksi?


    • Anonyymi

      Aika menee kyllä tosi nopeasti. Nyt on maanantai ja aloituksesta on kulunut 7 vkoa ja 4 päivää. Paino on pysynyt viimeiset 4 päivää samana, eli muutos alusta on -9,4kg. Olen positiivisesti yllättynyt, koska viikonloput on aina sellaisia, jolloin joustan tiukimmista rajavedoista. Muutenkin odotettavissa on, että painon lasku pysähtyy jossain välissä ja jatkaa sitten taas myöhemmin putoamista. Tosin myös aktiviteetteja on enemmän, joten ne ehkä osin kompensoi toisiaan.
      Paino on nyt pudonnut n. 50% tavoitteestani. Eli toisaalta on vielä paljon edessä. Ja isoin asia aikanaan tulee olemaan painon putoamisen lopettaminen ja saavutetun painon ylläpitäminen.

    • Anonyymi

      Melkeinpä jokainen, joka on pudottanut painoa tunnistaa motivaation merkityksen. Joskus se tulee voimakkaana ja joskus taas sitä ei saa syttymään vaikka kuinka päättäisi. Tietysti voisin ainoastaan pistää laihdutus-/lihavuuslääkettä ja odottaa mitä tapahtuu. Mutta kun motivaatio prosessiin on syntynyt, lääke on tarkoituksensa mukaan ennen kaikkea tuki elämäntapojen palauttamisessa raiteilleen. Tietysti on ollut ikävä myös huomata, että tapaturmahistoria vaikuttaa siihen ettei kaikki vanhat konstit painon hallinnassa ole käytettävissä, mutta toisaalta taas olen kehittänyt uusia. Olen siitä (uusien ratkaisujen löytämisestä) aika iloinen ja tyytyväinen itseeni.

    • Anonyymi

      Eikö motivaatioksi AINA riitä se, että peilistä katsoo vastaan epämiellyttävä plösö tai läski?

      Kannattaa ottaa läskisestä itsestään kuva ja teippata se ruma kuva jääkaapin oveen. Siinä on motivaatiota kylliksi.

      Vaihtoehtoisesti teippaa siihen jääkaapin oveen oman lääkärin antaman lausunnon, jossa todetaan että laihtuminen edistää omaa terveyttä.

    • Anonyymi

      Aloituksesta on nyt tasan 8 viikkoa. Paino on nyt pudonnut -10,4 kg. Olen hieman edellä arvioimastani aikataulusta. Paino on nyt pudonnut n. 1 kg viikossa. Tänään voisin nostaa annoskokoa 7,5 mg, mutta pitäydyn tässä 5 mg annoksessa.
      Tavoitteeni on, että olen pysäytyspainossa joulukuun 1.-2. viikolla. Pysäytyspaino on -2kg alle tavoitepainon.

      • Anonyymi

        Lääkkeet eivät laihduta loputtomiin, vaan paino vakiintuu tyypillisesti viimeistään vuoden jälkeen.

        Lääkitystä pitäisi kuitenkin jatkaa painon tasaantumisen jälkeenkin. Jos lääkityksen lopettaa, paino alkaa nousta.

        ”Täytyy lähtökohtaisesti ajatella, että lihavuus on krooninen sairaus. Ei kukaan, joka käyttää verenpaine-, kolesteroli- tai diabeteslääkettä, ajattele, että lääkitys korjaa tilanteen kuin antibioottikuuri”.
        https://www.hs.fi/elama/art-2000010659461.html


    • Anonyymi

      Paino junnailee nyt aikalailla samoissa lukemissa, Aloituksesta on 9 viikkoa ja paino on pudonnut 10,5 kg. Jotenkin aika alkaa tuntua pitkältä, vaikka se ei niin pitkä olekaan. Jaksan kyllä tsempata. Mukavaa on se, että vaatteet, joita en olen käyttänyt vähään aikaan mahtuvat taas päälle. Ai niin ja ei sivuoireita, siitä olen tyytyväinen.

    • Anonyymi

      Paljon halvemmaksi ja terveellisempää olisi vähentää syömistä.
      Mutta eihän se ahmatteja kiinnosta.

    • Anonyymi

      Aloituksesta 9 viikkoa ja 5 päivää. Paino putoaa hitaammin, mutta kuitenkin on tapahtunut jotain. Paino on nyt laskenut -11,5kg. Tämä painon putoamisen hidastuminen ei ole yllätys, mutta silti jotenkin motivoidun, kun näen tuloksia syntyvän systemaattisesti.

      Olen laskenut sinnikkäästi kaloreita ja tarkkaillut syömistä. Mounjaro on siinä varmasti hyvä tuki, vaikka tietoisilla päätöksillä on kuitenkin isoin merkitys tässä projektissa. Mitenkään "huomaamatta" painonpudotus ei ole edennyt, kyllä tämä on edellyttänyt aika paljon myös ajatustyötä ja valintoja. Liikkujana olen keskivertoliikkuja, aktiiviurheiluaikaan verrattuna määrä on tietenkin huomattavasti pienempi, mutta joka päivä kuitenkin jotain.

    • Anonyymi

      Aloituksesta on nyt 10 viikkoa. 2 kk ja 10 pv. Paino on laskenut -12,2kg. Tavoitteeseeni on vielä 6-8 kg.

      Tällä viikolla tuli vastaan artikkeli laihdutuslääkkeistä ja samalla huomasin, että laihdutuslääkkeen synonyymina käytetään sanaa lihavuuslääke. En varmistanut kumpi on vakiintunut terveydenhuollon käyttöön, mutta pakko tunnustaa, että itse koen sanan lihavuuslääke jotenkin rajumpana, vaikka eihän se asiaa miksikään muuta.

    • Anonyymi

      Edessä melkoinen tapahtumaviikonloppu, joka alkoi jo eilen. Huomaan miettiväni, miten voin olla syömättä mahdollisimman vähän siten, etteivät muut kiinnitä siihen huomiota. Kirjoitan tämän tänne siksi, että huomaan itse ettei maailma kaadu siihen, että vietän viikonlopun normaalisti.

    • Anonyymi

      Kaveriporukan viikonloppu oli kertakaikkisen rentouttava ja hauska. Paljon kaikkea puuhaa ja myös sitä skumppaa, yhteisiä kokkailuja ja illallisia. Aluksi mietitytti miten ruokailutapani taipuvat pitkään viikonloppuun. Mutta kaikki meni hyvin ja päätin etten pingota ruokailujen kanssa. Tosin varmistin, että annoskoot pysyivät kurissa.

      Eilen aamulla yllätyin, kun puntari näytti saman -12,2kg kuin torstaina. Nyt on kuitenkin tankattu sen verran, että olen ihan tyytyväinen jos tämän viikon viikkopunnituksessa (torstaina) paino on vakiintunut tuohon 12-12,5kg pudotuksen väliin.

      Nyt myös huomaan, että vaatekoko on muuttunut sen verran, että aiemmat tiukatkin vaatteet ovat liian isoja eikä niitä voi käyttää esim. asiakastapaamisissa.

      -Aloittaja

    • Anonyymi

      Huomasin muuten, että lääkkeen hinta on jatkanut edelleen laskuaan. Lääkkeen hinta on laskenut vaiheittain siten, että elokuussa liuos maksoi n.114 eur ja nyt hinta on 73,6 eur.

    • Anonyymi

      Tasan 11 viikkoa aloituksesta. Tänään on siis aika taas piikittää. Ylläpitoannokseni on 5 mg. Paino on nyt laskenut yhteensä -12,4kg (aamupaino). Olen positiivisesti yllättynyt tämän aamun painosta. Muutosta viime viikkoon on 200g, kun muutoin viikkotasolla paino on laskenut keskimäärin 1 kg viikko. Mutta koska viikonloppu meni kaveripariskuntien kanssa ja eilenkin oli se aika ajoin pitämäni "tankkauspäivä", on varsin hienoa, että paino on laskenut viime viikosta. Suunta on selkeä. Lopullinen tavoitepainoni on 68-73 kg. Tämä siis sitten, kun painonpudotus on takana ja paino hakeutunut omiin uomiinsa. Tällä hetkellä aamupainoni on 76,4 kg, eli matkaa on vielä 6-8 kg. Juuri nyt se tuntuu aika paljolta.

    • Anonyymi

      Tutustuin tänään pintapuolisesti Mounjaron tutkimusdataan. Tutkimustulosten mukaan 10mg saati 15 mg:n annostuksella painon lasku pysyy kiivaana vielä 12-16 viikon jälkeen, kun taas käytössäni olevaa 5 mg:lla painon lasku alkaa tuossa vaiheessa hidastua . Siihen saakka tahti on sama kuin korkeammilla annoksilla. Ainakin edelleen olen sitä mieltä, etten tule nostamaan annosta korkeammaksi vaikka paino laskisikin hitaammin seuraavien viikkojen jälkeen. Toisaalta on pieni ahneus. Jos pysyn 1 kg pudotuksen viikkotahdissa, etenen ap. suunnitelman mukaan ja olen pysäytyspainossa joulukuun 2. viikolla. Voi kun nyt osaisin toimia järkevästi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Eikö Marin ollut oikeassa kokoomuksen ja persujen toiminnasta

      Ennen vaaleja Marin kertoi mitä kokoomus tulisi hallituksessa tekemään ja tietysti persut suostuu kaikkeen, mitä kokoomu
      Maailman menoa
      223
      1888
    2. Seiska: Konsta Hietanen ja Aami-rakas iltamenoissa - Salkkareista Aami täräyttää: "Sarja oli..."

      Konsta Hietanen jätti Salatut elämät -draamasarjan tänä syksynä. Konstaa kyllä kaivataan vieläkin Salkkareissa! Lue li
      Suomalaiset julkkikset
      2
      1282
    3. Kohuttu Iida Vainio mursi hiljaisuuden -Näin raskaus vaikutti Farmi-kuvauksissa: "Saattoi ruveta..."

      Ihanaa odotusta, tsemppiä ja voimia Iida! Iida Vainio ja Archie Cruz eli Arttu Kuosmanen asuvat yhdessä Helsingissä ja o
      Suomalaiset julkkikset
      12
      1159
    4. Minkälainen ihminen

      kaivattusi on?
      Ikävä
      80
      1113
    5. Avoin kirje sinulle

      Rakas, Kirjoitan sinulle nyt, vaikka sanat tuntuvat niin vaatimattomilta siihen, mitä sydämeni on kantanut sisällään ni
      Ikävä
      28
      872
    6. Mitä mies teet

      näin iltasella? 👾
      Ikävä
      52
      765
    7. Nainen, jos luet kirjoituksiani

      niin sano minulle jotain?
      Ikävä
      49
      756
    8. Numerosi 3. ja 4.

      viimeinen numero. Ei uskalla muuten.
      Ikävä
      38
      716
    9. Sullahan oli ihan valtavat t...., nainen

      Aivan suunnattomat ja hyvin muodostuneet. Luulisi että olisit uskaltanut tehdä selvän aloitteen jos jotain haluat. Miksi
      Ikävä
      53
      709
    10. On ikävä häntä

      Ollut pitkän aikaa
      Ikävä
      37
      694
    Aihe