Kallein vika minkä tiedät autoon iskeneen? Paljonko korjaus maksoi tai olisi maksanut?

Anonyymi-ap

Merkki ja malli?

31

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyota Rav, moottori, 11.000€
      Autolla ajettu silloin 52tkm, takuu loppu ja itse joutui maksamaan. Oli sitten viimein Toyota.

    • Anonyymi

      Tutun Ford Mondeo 2000-luvun alkuvuosilta. Ensin ovet vaihtoon takuuna (kittivika). 7 vuotiaana ja jotain 170 tkm ajettuna moottori valmis (laakerivika?), vaihtokulu olisi ollut reilun kymppitonnin. Eipä kannattanut enää tämän ikäistä alkaa ehjäämään.

      Yhden firman keikka-autona VW caddy,josta laukesi kone 50 tkm kohdalla. Mutta yhteiskäytössä oleva auto.. varmaan poljettu ihan surutta (myös kylmänä), saattanut jäädä huollot ja öljyjen tarkastuksen väliiin. Nämä firmojen pakuthan rapistelee kesäkuusskin nastarenkain, kun ei ole kenenkään homma tehdä asialle mitään.

      Moottorilehden lyhyessä koeajossa joku Kian sähköauto. Koeajon jälkeen paljastui,että pohja saanut pienen painuman lumivallin ylityksestä tms. Kustannusarvio (purku, akuston tarkastus ja niputus uudelleen) 13 000. Eli luokkaa 1/3 osa uuden auton hinnasta! Pelkkä tarkastus, korjauskulut (vaurioituneiden akkumodulien uusiminen) tämän päälle. En nyt muista, onko tarinalle tullut jatkoa.

      Samoin lehdissä oli uutinen jostain uudesta "en ole koskaan ennen kuullut" kinkkimerkistä. Sama vaurio vuoden 2023 lopulla. keväällä tieto, että edelleen odotetaan korjausohjeita ja varaosia maahantuojalta ja voi mennä jopa 2025 puolelle, ennen kuin on huolto-organisaatio pystytetty ja auto saatu korjattua.

      TM käyttötestissä olleesta datsunista porsi sähkömoottori. Menee tietysti takuuseen, mutta ei lupaa hyvää tällaiset jatkossa. Ja meneehän näitä moottoreita muistakin. esim. Ampera (lataushybridi) ja Teslat. Huom datsun ei varsinainen sähköauto, vaan malli, missä polttomoottori jauhaa sähkö ja auto kulkee aina sähkömoottorin voimin. En vaan muista mallia.... mutta se autoa liikuttava moottori siis sähköautoon verrattavaa tekniikkaa = petterien mukaan 110 % luotettavaa.

      Patteripetterit toki huutaa tässä kohtaa, että vakuutus korvaa. Juu, mutta hemmetinmoisten korjauskulujen vuoksi patteriauotojen vakuutusten hinnat nousevat simona ja kautokeinona ja ovat jo 50 % polttomoottoriautojen vakuutuksia kalliimpia. Ja onhan muutama vakuutusyhtiö jo yrittänyt pyristellä irti akkuvahinkojen korvaamisesta....

      USA:ssa Hertz on päättänyt lopettaa patteriautojen hankkimsen vuokra-autoiksi. Syynä iso arvonalenema ja tolkuttomat korjauskulut.

      • Anonyymi

        Poika on lukenut selvästi Iltapaskoja tunnollisesti, hauskaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poika on lukenut selvästi Iltapaskoja tunnollisesti, hauskaa.

        Ja toki pitää vähän keksiä lisääkin omasta päästä, sen "en ole koskaan ennen kuullut" -kinkkimerkin tapauksessa oli kyse ihan normaalista kolarikorjauksesta, ei mistään akkuun liittyvästä.

        Sähköautoa tekisi mieli mutta kun ei ole rahaa niin pitää sitten suoltaa tänne kaikenlaista höpöhöpö-juttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poika on lukenut selvästi Iltapaskoja tunnollisesti, hauskaa.

        Sähköpetterit ei vaan kestä totuutta. Palaako sulakkeet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköpetterit ei vaan kestä totuutta. Palaako sulakkeet ?

        Kuka tahansa järkevä ihminen ymmärtää että jonkun yksittäisen klikkiuutisen perusteella on ihan turha vetää johtopäätöksiä mihinkään suuntaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poika on lukenut selvästi Iltapaskoja tunnollisesti, hauskaa.

        Patteriuskovaisen pää on umpiluuta, kuten asiaan kuuluu. Ikävät faktat kimpoaa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja toki pitää vähän keksiä lisääkin omasta päästä, sen "en ole koskaan ennen kuullut" -kinkkimerkin tapauksessa oli kyse ihan normaalista kolarikorjauksesta, ei mistään akkuun liittyvästä.

        Sähköautoa tekisi mieli mutta kun ei ole rahaa niin pitää sitten suoltaa tänne kaikenlaista höpöhöpö-juttua.

        Onko lumivallin aiheuttama peukalonpään kokoinen painuma 13 000 € korjauskuluineen "normaali kolarikorjaus"?

        Ei minusta. Olen kyllä onnistunut polttomoottoriauton kanssa erkaantumaan yhdestä moottoritilan alla olevasta muovilipareesta lumivallin läpi puskiessani. Mutta lipare talteen ja kiinni uusilla ruuveilla.

        Aika ruttuu pitää polttomoottoriauto ajaa, että pääsee yli 10 000 € korjauskuluihin. Käytännössä auto menee tällöin lunastukseen, koska hinta on liian suuri verrattuna auton arvoon. Siis jos autolla jo ikää useampi vuosi.

        Tämäkin joka käänteessä valehtelevien patteripetteirien mielestä pelkästään minun keksimäni juttu?
        https://www.maaseuduntulevaisuus.fi/lukemisto/c8816c3f-4dcf-4959-afce-e06d1a214a90


    • Anonyymi

      Renault Megane III
      Jakoketjun ja rattaiden vaihto 2560€ merkkiliikkeessä (H5F408)
      Ajettu 96 000km, mutta kun oli ikää melkein kymmenen vuotta, niin itse piti maksaa.

    • Anonyymi

      Volkswagenin TDI:n kaksoismassavauhtipyörän vaihto 1200 €. Ihan kiva, että vauhtipyörästäkin on saatu tehtyä kulutusosa.
      Sitten siitä levisi automaattilaatikko tietysti eri aikaan. 6200 €.

      Ajoin vielä hetken ja sitten merkki vaihtui.

      • Anonyymi

        Tuo 6200 paljastaa sinut Toyotan omapojaksi, eli typeräksi trolliksi.


    • Anonyymi

      Rele joka maksoi kolme markkaa siihen aikaan.

    • Anonyymi

      volkkarin surullisen kuuluisa TSI. männänrenkaiden vaihto maksoi yli kolme tonnia.

    • Anonyymi

      Minulla oli aikoinaan Fiat 127, 1984 vuosimallia. Siinä oli kojetaulun valot ja merkkivalot tehty hehkulanka polttimoilla. Lamput paloivat aika säännöllisesti ja ne oli helppo vaihtaa itse. Tammilehdolta ostin ja vaihdoin. Maksoi jotan 7 -8 markkaa kappale kantoineen. Fiat ja Tammilehto myytiin Veholle. Veho yritti tehdä Fiatista jonkinlainen "parempi" auto. Ja paskat.
      Lamppu taas paloi ja menin taas Tammilehdolle (nyt Veho) ja piti ostaa lamppu. Hyvin nihkeästi myivät ja hintalappu oli 98markkaa. Hinta siis yli kymmenkertaistui puolessa vuodessa. Sanon että pitäkää lamppunne.
      No, vähän tämän jälkeen myin Fiatin pois kun en enää tarvinnut autoa muutamaan vuoteen kun asuin ulkomailla.

      • Anonyymi

        Premiumautojen liikkeet pitää kiertää kaukaa, oikeastaan hyvin kaukaa.
        Niihin pitäisi kaikki osat tilata esim. Latviasta missä ne maksaa vaan 25-35 %:a
        merkkiliikkeiden hinnoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Premiumautojen liikkeet pitää kiertää kaukaa, oikeastaan hyvin kaukaa.
        Niihin pitäisi kaikki osat tilata esim. Latviasta missä ne maksaa vaan 25-35 %:a
        merkkiliikkeiden hinnoista.

        Sitä minua ihmetytti että samat myyjät mitkä ennen oli olleet palvelualtiita rehtejä Tammilehdon varaosamyyjiä oli uudelleenkoulutettu kyr*iksi. Seisoivat tiskin takana nenä pystyssä niin että sateella satoi suoraan sisälle.


    • Anonyymi

      Tollolootan D4D dieselit.

      Kansipahvi pettää alle 200 tkm. Normaalisti vaihdettaisiin uusi tiiviste, mutta tollolootan moottori on suunniteltu kertakäyttöiseksi. Virallisen ohjaistuksen mukaan lohko ei välttämättä kestä uutta kansipulttien kiristämistä, joten kahnsipahvi vaihtuu kätsysti vaihtamalla koko moottori!

      Tosin tässäkin tohjo tapansa mukaan valahteli - puhuttiin puolimoottorin vaihdosta. Tarkoittaen, etät otetaan vanha moottori pois, irrotetaan laturi yms apulaitteet ja asennetaan ne uuteen moottoriin. Sitten vanha moottori romulavalle ja uusi moottori (uusi lohko + kansi + vanhasta pelastetut apulaitteet) pellin alle.

      Virallisen ohjeen mukaan tehtynä hinta päälle 10 000 €. Alle 180 tkm ja alle 7 vuoden ikäiset takuuseen, muille paskaiset naurut.

      No, kun ohjeen mukainen korjaus liian kalis, niin onhan näitä varmasti nyrkkipajoissa avattu, vaihdettu pahvi ja sitten "ehjä" luottoauto äkkiä kiertoon ennen kuin mahdolliset ongelmat paljastuvat.

      Vähän samaa sarjaa datsunit koneet, missä meni sylinterit soikeiksi liian kiereälle kiristettyjen vaihteiston kiinnityspulttien vuoksi. Saattoivat olla piloilla jo reilun 100 tkm lukemissa. Tästä ei paljoa melua pidetty - datsunpapat nieli tappionsa vähin äänin. Kuten itäautokuskeilla on tapana.

      • Anonyymi

        eipä ole ainoa merkki jolla moottoreihin ei saa varaosia vaan pitää vaihtaa koko moottori.


    • Anonyymi

      Volksun öljysyöpön TFSI koneen korjaaminen olisi maksanut yli 5000 euroa joten myin romun tonnilla pois. No takkiin tuli silti kovasti ja oli viimeinen volksu tässä talossa.

    • Anonyymi

      Uudenkarhea vw tfsi + dsg. Runsastehoinen bensa ja autom. porsi alle 35 tkm.
      Lasku 28 tuhatta euroa.

    • Anonyymi

      Simca Aronde -56 siitä meni lämppärin kenno ja se maksoi hajottamolla 24 kruunua. Tämä siis Ruottis vuonna 1964.

    • Anonyymi

      VW Golf TDI vm 2000 1300 €. Taka-akseli uusittiin. Alustan niveliä samoin.
      Etulokarin kaarta hitsattiin kun joku viisas oli ilmeisesti nostanut siitä ja se
      alkoi ruostumaan. Jarrusatula takaa. 470th takana ja matka jatkuu . . .

      • Anonyymi

        vuosi vuodelta yhä pienempi osa autostasi on vuodelta 2000....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        vuosi vuodelta yhä pienempi osa autostasi on vuodelta 2000....

        Minulla oli tolloloota, johon hitsattiin peltiä ja vaihdettin vaikka mitä osaa jo alle 10 v/150 tkm lukemissa.

        Kulutusosat, kuten jarrut, pyöränlaakerit ja starttimoottorin, vielä ymmärrän, mutta miltä kuulostaa ohjausakselin (nivel hajosi), jäähdyttimen (ei osumaa kivestä, vaan metallikennon ja muovisen päädyn liitos petti) ja tuulilasinpyyhkimien koko mekanismin (laakeripukki petti) uusiminen sekä polttoaineen tankkausputken ruostuminen poikki? Huoltoväli muistaakseni 10 tkm silloin ja korjausväli 5 tkm (useamman kerran vuodessa jotain hajosi käsiin).

        Toki ruostettakin piti paikkailla ja alle 180 tkm lukemissa taisi konekin olla jo valmis (alkoi hiljalleen öljy maistumaan).


    • Anonyymi

      tuollahan se on jo mainittu useasti... mullaki dsg otti ja kosahti just takuun loppumisen jälkeen. oli kyllä takuun aikana jo kertaalleen vaihdettu eli ei se uudempi ollut kaksisempi.

      • Anonyymi

        Otan osaa, viisaasti tehty autovalinta. Ruotsissa v. 2012 Tulholman takseissa meni
        jo Passateissa 2 dsg-laatikkoa takuuaikana. Eiv't enää suostuneet myymään niitä
        taksikäyttöön (se 7-v. laatikko). Takseille myytiin vaan Touraneita + 6-v. dsg.


    • Anonyymi

      VW:n TDI jossa vauhtipyörä (mitä helv... onko sekin kulutusosa!!!) vioittui ja piti vaihtaa. en edes halua muistella mitä maksoi silloin. sen jälkeen alkoi automaattivaihteisto oireilemaan ja myin auton todella äkkiä pois. ei kuulunut perästä kauasko sillä pääsi...

    • Anonyymi

      Hauska kilpailu, kumpi keksii ja kirjoittaa mielikuvitusvikoja, Toyotan omapoika vai rehellinen Toyotan omistaja.

    • Anonyymi

      kallista on monellakin, mulla on kai sitä tuuria ollu ihan mukavasti kun meni 2 sytkäpuolaa 8: ssa vuodessa ja etu jarrulevyt,jakopään remmi ajettu 280 th osat 190 ekee, rapee ranskalainen 405 vm-94, luotettava ja ruosteeton kulkine mut paha kolari ja paaliin,ei muuta kun toinen ehjä tilalle, kahdet lähes uudet renkaat ym.400€ ei kun leimalle ja matka jatkuu vaikka taitaa kuskilla tulla kilometrit täyteen ennen ku Pösöstä

    • Anonyymi

      Lähihistorian sukumme on ajanut vain Toyotalla. Vuonna -70 suvun ukko mietti, että ostaako Crownin vai saab 99:n. Päätyi Crowniin ja sillä tiellä ollaan.

      Jos lasketaan kallein vika tähän mennessä, niin -05 Corollaan piti vaihtaa matkustajan airbag, joka maksoi tonnin. Tämä siis ns. vika, ei ole tullut yhtäkään kallista suunnittelusta johtuvaa ylihintaista vikaa tietääkseni tähän mennessä.

    • Anonyymi

      Jaa. Hiace ollu 6 vuotta. Ja ajanut sillä 70 tuhatta. Ainut ja kallein vika on ollut startin solenoidin kärjet, maksoi 12 euroa, vaihdoin itse. Lisäksi tuolla ajalla etujarrupalat, mut nehän kuluu muutenkin.

      Corolla ollut 5 vuotta. Ajettu meidän aikaan 60 tuhatta. Jarrupalat ja levyt. Ilmastointi täytetty. Ei muuta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

      https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      109
      2820
    2. Olen tosi outo....

      Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      30
      2385
    3. Vanhalle ukon rähjälle

      Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      21
      2320
    4. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

      https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      104
      1930
    5. Oletko sä luovuttanut

      Mun suhteeni
      Ikävä
      114
      1620
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

      Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      169
      1341
    7. Aatteleppa ite!

      Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      284
      1169
    8. Mitä sanoisit

      Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      71
      1024
    9. Onko se ikä

      Alkanut haitata?
      Ikävä
      80
      1024
    10. Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi

      Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      243
      979
    Aihe