Oli hyvää kun tuunasin sen.
Miten älykkäästi sen tein?
Kaadoin hirvenlihakeiton kasariin ja aloin ykköslänpötehollisella sitä lämmittämällistöimään.
Kun se oli aikan slow cooker toimintoisesti cookeroitunut riittään länpimäksi useajassa tunnillisessa niin mä lisäsin siihen raakaa parsakaalinpalaa, keskisuomalaista sipulija pilkottuna, jotain vihreetä kuivattua tilliä, persiljaa tmv ja sekoittelin niitä länpimälliseen keittoon leuka koholla.
"Heikkouskoista hoivatkaa, rupeamatta väittelemään mielipiteistä. Toinen uskoo saavansa syödä kaikkea, mutta toinen, joka on heikko, syö vihanneksia. Joka syö, älköön halveksiko sitä, joka ei syö; ja joka ei syö, älköön tuomitko sitä, joka syö, sillä Jumala on ottanut hänet hoivaansa. Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään."
Roomalaiskirjeellinen 14: 1-4
Sitten mä menin takas chillaan pahnaan röhnötyksellisyyvessä. Kun taas oli aikaa käyty kohti ylöstenpausta mä meniin niin sitten keittijöön taaskiinsa möllöttämään slowcookeroitumista kasarissa pikkuisessa, johon annos hirveän keittoa mahtui.
Kulhoon aloin siirtämään lusikalla ruoka-anjosta kun en viittinyt kapustella sapuskata. Sitten kun kulho oli aika lailla täynnä niin mitä mä sitten jöörasin?
Avasin jää kaapin oven! Ja sitten otin sieltä atrijan rillisalaattipurkin 400g, josta olin jo eilen sen aattuani ottanut mavuntyypit suuhustooni. Ja just tätä salaattija mä sekoitin sitten hirveenkeittoon!
Ja oli hyvää!
Ja olinhan mä tabascoakin sekaan pursutanut siihen keittoon kasarissa jo aikaa sitten ja oli siinä sitten imeytynyt osaksi lientä keitollisuujessa.
Ja basilikaa mulla kasva kukkaruukussa. Siitäkin reväisten heitlmöin keiton sekaan ja kuten sanottua niin se oli tosi hyvää.
https://www.youtube.com/watch?v=NNkrrGhVtKc
Aukustin kauraleipää täystuoreenakin sain syötyä juustolla ja markariinilla tossa pikku palalliset aijemmin. Ostin kokeeksi kun on Augusti nyt tää kuukausi. Oli hyvä ostos mavullisuutensa puolesta. Tosi nopeasti suuhun katoavaista mavultansa.
Selef Urge
Söin sken kulhollisen hirveellistä keittoa
43
408
Vastaukset
- Anonyymi
Yäk
En söisi.
- Anonyymi
söin toisenkin kulhon sitä herkkua.
Nyt en laittanut rillisalaattia sekaan vaan aurajuustoa. Se sulasi nopeasti keittoon liemelliseen. Siitä tuli vaalejaa värijä keittoon paljollisesti.
Lisäksi otin jääkaapista herkkukurkun ja pureskelin puraisten siitä palasteita välillä kun länmintä keittoa suuhun lusikelmoin.
Ensimmäinen annos rillisalaattituunauksella oli parenpi annos. Jos olisin ekaan annokseen lisännyt aurajuustoakin niin se olisi ollut silloin kaikkein muhevinta, paras makuisinta.
Mä oon nyt ihan niinku tosi kyllä kyllänen.
Keittoa valui rinnuksille aika lailla kun ahnaasti syö niin se valuu suusta pois jotenkin välillä etenkin kun hanakkaasti ja nopejasti koittaaa saaha suuhustoonsa hyvänmakaisuutta.
Maha paksuna täyvellisenä,
Selef UrgeNiin asuitko sä jossain hoitopaikassa?Mä luotan perinteisiin resepteihin.hirvikeittoa söisin mutta ilman lisukkeita.
- Anonyymi
auroraboreallis kirjoitti:
Niin asuitko sä jossain hoitopaikassa?Mä luotan perinteisiin resepteihin.hirvikeittoa söisin mutta ilman lisukkeita.
Saan hoitoa paikasta riippumatta eli kaikki istumapaikatkin ovat hoitoisuuksieni preparatiisillisuuksija.
Herra siunatkohoon teitä ja varjelkohoon teitä. Herrateitä myös holhotkoohoon ja hoitakoohoon, muttei niinkuin vajakkia vai niinkuin lemmittyä.
Herran holhokkihoijokki,
Selef Urge - Anonyymi
Niin asuitko sä jossain hoitopaikassa?Mä luotan perinteisiin resepteihin.hirvikeittoa söisin mutta ilman lisukkeita.
Kokeilepa ensin reseptijäni niin huomaat sen olevan parenpaa. Tietenkin on osattava arvijoija annosmäärä ja paljon siihen olisi se oikija määrä rillisalaattija ja aurajuustova. Liijan vähän on liijan vähän, liijan paljon pilallisoi herkullisuujen. Sopivasti on mielevästi, taijollinen sen osaa suhteuttaa, taijoton jää michelintason huippu ravintolamaisista herkuista paitsi.
Selef Urge Anonyymi kirjoitti:
Kokeilepa ensin reseptijäni niin huomaat sen olevan parenpaa. Tietenkin on osattava arvijoija annosmäärä ja paljon siihen olisi se oikija määrä rillisalaattija ja aurajuustova. Liijan vähän on liijan vähän, liijan paljon pilallisoi herkullisuujen. Sopivasti on mielevästi, taijollinen sen osaa suhteuttaa, taijoton jää michelintason huippu ravintolamaisista herkuista paitsi.
Selef UrgeEn kysy ilkeyttäni.utelias olen...itse olin masennuksen vuoksi hoidossa 10v.jonka jälkeen isä sairastui. Kuolemantapauksia ym.avioero...sairastuin psykoosiin.
Mitä noita peittelemään ja häpeilemään iän kaiken.
Nykyään voin jo paremmin mm.koska lääkitys. Soppa on varmasti hyvää.yleensä yhdestä lautasellisesta ei lähde nälkä.- Anonyymi
" Jumala on ottanut hänet hoivaansa. Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? "
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
" Jumala on ottanut hänet hoivaansa. Mikä sinä olet tuomitsemaan toisen palvelijaa? "
Jumalan palvelijoita on erilaisia persoonija ja eri tavoin toimivia, sapuskaansakin eri tavoin syövijä, sellaisija Jumalan palvelijat ovat, joissain kohjin jokainen on hieman erilaisenpi kuin toinen. Joskus joku Jumalan palvelia on niin erilainen että se niinkuijensa kirkkaana loistaa loistukkuuves Jeesuksuksuuves ettee se silmiin pimeyvessä häikäisöö niin että häntä voi tekköö mieli tuomiskella kun on niin erilainen ja toisenlainen kuin se perinteisiin reseptilöisiin kiinnijumittava normiorijentoinen vähän tuomittavaansa parenpi ja parenmin syövällinen tuomitsijallisuutensa ylenkatseellisuujessaan?
Jumala on ottanut jokaisen palvelijansa hoivaansa. Hoivan hyvyys on kaikille meistä tuttua juttua, tunnistamme kuinka Herra meitä hoivaapi. Mitä kauvemmin Jeesuksessa vajeltaa , sitä suunnakkaammin Henken suojaavuujen syjämessään tunnistaa.
Ystävällismielinen aito Selef Urge se täällä rakastaapi Herraa ja sua, lähinmäiställilöistä,Totuuvessa,
Selef Urge
Selef Urge - Anonyymi
En kysy ilkeyttäni.utelias olen...itse olin masennuksen vuoksi hoidossa 10v.jonka jälkeen isä sairastui. Kuolemantapauksia ym.avioero...sairastuin psykoosiin.
Nykyään voin jo paremmin mm.koska lääkitys. Soppa on varmasti hyvää.yleensä yhdestä lautasellisesta ei lähde nälkä.Tiedänpä minäkin mitä on psykoosi.
Kokemus oli jopa rikastuttava, opin sen aikana paljon. Niin ihmismielen uskomattomista, kätketyistä aisteista ja kyvyistä, kuin samointein myös yhteiskunnastamme, viranomaisista, sairaanhoidosta, sen tasosta ja puoskaroinneista... "Harhoista" ja niiden olemuksesta.
Ihmisistä noin yleensäkin.
Mulla oli huonekaverina nainen joka näki ufoja kurkkimassa ja lentelemässä ikkunan takana. Itse en nähnyt, vaikka tarkkaan katsoin.
Minulla muist. aloitettiin tuolloin tuhti ketipinor-kuuri, etten enää nousisi kattoon (ja ehkä ymmärtäisi silloin jo liikaakin).
"Yksi lensi yli käenpesän."
Kannattaa luottaa itseensä, pitää silmät ja korvat auki. Ajatella. Ja olla viisas. - Anonyymi
En kysy ilkeyttäni.utelias olen...itse olin masennuksen vuoksi hoidossa 10v.jonka jälkeen isä sairastui. Kuolemantapauksia ym.avioero...sairastuin psykoosiin.
Nykyään voin jo paremmin mm.koska lääkitys. Soppa on varmasti hyvää.yleensä yhdestä lautasellisesta ei lähde nälkä.No, mulla on kunnossa polla, olen tällä palstallakinaika usein sanonut kuinka mun on hyvä olla. Jos olisin mieleltäni sairas niin eikö siihen kuuluisi aina jonkinlainen kärsimyksellivellisyys , pahanoloisuus, joka sitten näkyisi jotenkin käytöksessä. Mun käytös taas on tasapainoista.
Kunnija aina ja ikuisesti kaikesta hyvästä Jumalalle mitä olen hyvyyttä saanut. Pelkästään jo tuo tietoisuus ikuisesta elämästä tervees, kuolemattomas ruumiis, tervees mieles, tervees kaikes , on jotain ihan älyllisen sykähtyttävää, palavoittavaa että on kuin mahjotonta tarvitsevuujelle maalliselle lääkitykselle kun on Jumalan antama terveenä ainakin mielen pitävä rauha, joka joskus tulee hetkittäin kojetelluksi, mutta mitä tulee iloisuuteen nin se kyllä palaa pijan takaisinsakin kun ajatukselliset ovat Jumalasta toviksi poisvieneet. Jos kellä on paha olla ollallisoija niin Jumala, Jumalan lupaukset ja itselleni toimii ihan kuin lääke toi ajatus ikuisuujesta ilopillerinä että milainen tulevaisuus mulla onkaan ejessä ja saan jakaa sen monijen ihmisten, enkelijen ja Jumalan kaa. Vaikken viel tiejäkään sen tarkka sisältöö niin sekin on vaan ok, jotain kivaa sieltä lahjapaketista nimelt ikuisuus löytyy ehken jo ens joolunallisena.
Jumaan lahjaa se on ettei mun ilolle tule loppua. Tosin kun mun maallinen isäin kuoli vaikkakin uskossa Herraan, niin sitä mä kyllä surin pitkällisesti ja hartaast j oli kyllä selkeesti pitkä jakso kun en löytänyt iloa syjänmeeni, joten niinkin voi käyvä. Onneksi olen saanut kuitenkin asijan käsiteltyä, isäin kuolemaan liittyvällisyyjet ettei mulla ole enää kahvipaikkaa vaijan luona vaan elän siltä osin "tyhjyyjessä", joka täättyy vain kun saan jälleen olla mun vaijan kanssa vaihtajen kuulimisija mitä hän on tehnynnä ja onko hän pystynyt saamaan uutisija minusta sinne missä hän nyt on. Minähän en saa mitään tieto mitä mun vaija tekee siel jossain tällä hetkellä, mutta vaija jos jostain sieltä päin näköö tänne päin niin asijani ovat hyvin , Jumala auttaa mua joka hetkes, ja se että surin sua kauvan kivus niin se vaan kuului mun osaani elämässä. Nyt venaan ylöstempuuta, jonka aikana varmaan näjemme sitten toisemme. Pijan nähjään taas, näkemiin.
Selef Urge
- Anonyymi
Nyt on joku ilkeämielinen häirikkö asialla. Esiintyy Selef Urgena. Älkää vastailko hänelle! Pitäkää myöhemminkin varanne näiden tämänkaltaisten aloitusten kanssa, koska häirikkötrolli poistattaa kohta tämänkin varoituksen.
- Anonyymi
"Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
Roomalaiskirjeellinen 14: 1-4"
Ei-helluntailainen kommentti:
Helluntailainen ei tykkää Selefin viestistä, koska siinä mainittiin Raamatun kohta helluntailaisten kaatumisuskontoa vastaan. Minulla oli avoin makaronipussi muun tavaran välissä hyllyllä. Mutta kun se meinasi horjahtaa sivulle jossain tilanteessa, ihmettelin, onko se ryhtynyt kaatuilemaan, onko se helluntailainen.
Hirveä keitto. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Oman isäntänsä edessä hän seisoo tai kaatuu; mutta hän on pysyvä pystyssä, sillä Herra on voimallinen hänet pystyssä pitämään.
Roomalaiskirjeellinen 14: 1-4"
Helluntailainen ei tykkää Selefin viestistä, koska siinä mainittiin Raamatun kohta helluntailaisten kaatumisuskontoa vastaan. Minulla oli avoin makaronipussi muun tavaran välissä hyllyllä. Mutta kun se meinasi horjahtaa sivulle jossain tilanteessa, ihmettelin, onko se ryhtynyt kaatuilemaan, onko se helluntailainen.
Hirveä keitto.En ole helluntailainen, mutta yhdessä asiassa sentään osuit oikeaan: soppa on hirveä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole helluntailainen, mutta yhdessä asiassa sentään osuit oikeaan: soppa on hirveä.
Mulla on vielä yksi rasijallinen soppaa, jossa on runsaasti hirveetääki liemes. Sen jälkeen mun sopassa ei ole enää hirveetä vaan jotain muuta kauheeta,
En ole minäkään helluntailainen vaikka tällä palstalla kirjoittelen ja toisinaan mua helluntailaiseksi "räksytetään."
Olen kristitty eikä minusta koskaan tule mitään tai muunkaanlaista alaryhmään lukeutuvallista. Tiejän että se riittää Jeesukselle millaisuuteen Hän on minut neuvoskellut.
Selef Urge Anonyymi kirjoitti:
Mulla on vielä yksi rasijallinen soppaa, jossa on runsaasti hirveetääki liemes. Sen jälkeen mun sopassa ei ole enää hirveetä vaan jotain muuta kauheeta,
En ole minäkään helluntailainen vaikka tällä palstalla kirjoittelen ja toisinaan mua helluntailaiseksi "räksytetään."
Olen kristitty eikä minusta koskaan tule mitään tai muunkaanlaista alaryhmään lukeutuvallista. Tiejän että se riittää Jeesukselle millaisuuteen Hän on minut neuvoskellut.
Selef UrgeRaamatussa kyllä sanotaan että älä laiminlyö seurakunnan kokousta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole helluntailainen, mutta yhdessä asiassa sentään osuit oikeaan: soppa on hirveä.
"En ole helluntailainen, mutta yhdessä asiassa sentään osuit oikeaan: soppa on hirveä."
Ei-helluntailainen:
Arvasin, aavistin/tiesin, että sinä juuri et ole helluntailainen, mutta palstalla on muita lukijoita, joten vastasin kuin riskillä, että sinä juuri sitten viestittelet takaisinpäin, olit väärässä ähäkutti lällällää. Arvasin /aavistin myös, miten vastaisit. Mutta jos katsot taaksepäin minun viestiäni, ei siinä ollut mitään väärää sinällään. Ainoa ongelma oli siinä, että sinä ihastuit luuloosi, että juuri sinä nyt olit minulle puheenaiheena, eikä kukaan muu. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"En ole helluntailainen, mutta yhdessä asiassa sentään osuit oikeaan: soppa on hirveä."
Ei-helluntailainen:
Arvasin, aavistin/tiesin, että sinä juuri et ole helluntailainen, mutta palstalla on muita lukijoita, joten vastasin kuin riskillä, että sinä juuri sitten viestittelet takaisinpäin, olit väärässä ähäkutti lällällää. Arvasin /aavistin myös, miten vastaisit. Mutta jos katsot taaksepäin minun viestiäni, ei siinä ollut mitään väärää sinällään. Ainoa ongelma oli siinä, että sinä ihastuit luuloosi, että juuri sinä nyt olit minulle puheenaiheena, eikä kukaan muu.Mielenkiintoista, ettet näe "mitään väärää" omassa kirjoittelussasi. Muiden virheet ja väärässä olemiset sen sijaan näytät näkevän tarkasti.
No mutta, kun nyt kerran aloit irvailemaan "helluntailaisten kaatumisuskonnosta", niin kerropa tässä samantien mitäs mieltä sitten olet -90-luvulla Jymy-Juntusen (S. Juntusen) ja Kukkasen (P. Jalovaaran) luterilaisuuden piirissä, enimmäkseen Ev.lut. kirkoissa, aloittamasta kaatamistoiminnasta.
Ja eikös se luterilaisten kaatuilu jatku vieläkin Hengen uudistus -liikkeen toiminnan mukana. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoista, ettet näe "mitään väärää" omassa kirjoittelussasi. Muiden virheet ja väärässä olemiset sen sijaan näytät näkevän tarkasti.
No mutta, kun nyt kerran aloit irvailemaan "helluntailaisten kaatumisuskonnosta", niin kerropa tässä samantien mitäs mieltä sitten olet -90-luvulla Jymy-Juntusen (S. Juntusen) ja Kukkasen (P. Jalovaaran) luterilaisuuden piirissä, enimmäkseen Ev.lut. kirkoissa, aloittamasta kaatamistoiminnasta.
Ja eikös se luterilaisten kaatuilu jatku vieläkin Hengen uudistus -liikkeen toiminnan mukana.eikö se ole väärin että USA haluaa jakaa Israelin muslimeille Palestiina nimiseksi valtioksi?
4.28-4.37
https://www.youtube.com/watch?v=1d736STrZmM - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
eikö se ole väärin että USA haluaa jakaa Israelin muslimeille Palestiina nimiseksi valtioksi?
4.28-4.37
https://www.youtube.com/watch?v=1d736STrZmMEi-helluntailainen:
Tuosta uutisesta tuli mieleen vertauskuva. Pakanat jakavat valtiota vastaavalla tavalla, kuin Jeesuksesta sanottiin, että hänen vaatteensa haluttiin jakaa, tai arpomalla antaa yhdelle.
Suomesta jos puhuttaisiin samalla tavalla, mikä paniikki ja mekkala siitä syntyisi, ja ärinä. Maailma näyttää pitävän itsestäänselvänä, että Israelin täytyy sietää sitä, että muu maailma suunnittelisi sen kohtaloa. Ehkä yksilöuskova on omassa elämässään kokenut vastaavaa - muut haluavat suunnitella, määritellä, sanella. Millä oikeudella, ei millään muulla kuin röyhkeydellä.
Muistui mieleen tässä kohdassa myös hevihumppa, Manowar-yhtyeen kappale Fighting the world. Eli uskova saattaa mielessään kokea tietynlaisia taisteluita, hengellisiä, vaikka en väitä, että pitäisi mennä fyysisesti ampumaan räiskimään.
https://www.youtube.com/watch?v=qYpaMeJm3ic&pp=ygUQbWFub3dhciBmaWdodGluZw==
Psalmit:
22:19 he jakavat keskenänsä minun vaatteeni ja heittävät minun puvustani arpaa.
Johanneksen evankeliumi:
19:24 Sentähden he sanoivat toisillensa: "Älkäämme leikatko sitä rikki, vaan heittäkäämme siitä arpaa, kenen se on oleva"; että tämä kirjoitus kävisi toteen: "He jakoivat keskenänsä minun vaatteeni ja heittivät minun puvustani arpaa". Ja sotamiehet tekivät niin.
Efesolaiskirje:
6:12 Sillä meillä ei ole taistelu verta ja lihaa vastaan, vaan hallituksia vastaan, valtoja vastaan, tässä pimeydessä hallitsevia maailmanvaltiaita vastaan, pahuuden henkiolentoja vastaan taivaan avaruuksissa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mielenkiintoista, ettet näe "mitään väärää" omassa kirjoittelussasi. Muiden virheet ja väärässä olemiset sen sijaan näytät näkevän tarkasti.
Ja eikös se luterilaisten kaatuilu jatku vieläkin Hengen uudistus -liikkeen toiminnan mukana."Mielenkiintoista, ettet näe mitään väärää omassa kirjoittelussasi. Muiden virheet ja väärässä olemiset sen sijaan näytät näkevän tarkasti. No mutta, kun nyt kerran aloit irvailemaan helluntailaisten kaatumisuskonnosta, niin kerropa tässä samantien mitäs mieltä sitten olet -90-luvulla Jymy-Juntus..."
Ei-helluntailainen:
Olen paljonkin väärin kirjoittanut menneisyydessä, mutta maailman ihmiset, joihin sinutkin luokittelen, ovat yleensä kyvyttömiä arvostelemaan mitään minusta oikein.
Ei ollut mitään väärää siinä väitteessä, että helluntailainen ei tykkää kaatumisuskonnon arvostelusta, kun helluntailaisuuteen näyttää kuuluvan jossain tilanteissa se, että kaatumisihmeitä ja muita ihmeitä, merkkejä arvostetaan enemmän kuin - minun mielestäni - järjellisempiä asioita. En ole tässä tuomitsemassa mitään, vaan totean/havaitsen selviä faktoja, että näinhän se on.
Helluntailaisuus ja luterilaisuus ei ole väärä uskonto sillä perusteella, tapahtuuko siellä ihmeitä vai ei, vaan sillä perusteella, ettei pelastusta saada tekojen kautta.
Kaatajapappi Juntusen toimintaan en ole perehtynyt, mutta tämä ja helluntailaisten kaatuilu muistuttaa sitä, mitä Raamattu kertoo Saulista. 1. Sam 10:6 on väärin käännetty 30-luvun suomalaiseen käännökseen. Oikeasti alkuteksti sanoo, Herran henki tuli Saulin päälle, yläpuolelle. Myöhemmin kerrotaan Raamatussa, että Jumala lähetti pahan hengen vaivaamaan Saulia.
https://biblehub.com/text/1_samuel/10-6.htm
Asia on merkittävä siltä kannalta, että Jooelin kirjassa ennustetaan
Jooel:
2:28 Näitten jälkeen minä olen vuodattava Henkeni kaiken lihan päälle, ja teidän poikanne ja tyttärenne ennustavat, vanhuksenne unia uneksuvat, nuorukaisenne näkyjä näkevät. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja eikös se luterilaisten kaatuilu jatku vieläkin Hengen uudistus -liikkeen toiminnan mukana."Ja eikös se luterilaisten kaatuilu jatku vieläkin Hengen uudistus -liikkeen toiminnan mukana."
Saulin kaatumisesta kun kerrotaan VT:ssa, niin siihen liittyi alastomuutta, joka yleensä ei ole mikään asiallisuuden symboli jumalanpalvelusmenoissa. Kaikenlainen kaatuilu ja hurmoksiin joutuminen ei ole Raamatussa merkki oikeanlaisesta opillisuudesta, ei vanhurskaudesta, ei uskovaisuudesta.
1.Samuelin kirja:
19:18 Kun Daavid oli paennut ja pelastunut, meni hän Samuelin luo Raamaan ja kertoi hänelle kaikki, mitä Saul oli hänelle tehnyt. Ja hän ja Samuel menivät Naajotiin ja jäivät sinne.
19:19 Ja Saulille ilmoitettiin: "Katso, Daavid on Raaman Naajotissa".
19:20 Niin Saul lähetti miehiä ottamaan Daavidia. Mutta kun he näkivät profeettain joukon hurmoksissa ja Samuelin seisovan johtamassa heitä, tuli Jumalan henki Saulin miehiin, niin että hekin joutuivat hurmoksiin.
19:21 Kun se ilmoitettiin Saulille, lähetti hän toiset miehet; mutta hekin joutuivat hurmoksiin. Ja Saul lähetti vielä kolmannet miehet, mutta hekin joutuivat hurmoksiin.
19:22 Silloin hän itse lähti Raamaan. Ja kun hän tuli sen suuren vesisäiliön luo, joka on Seekussa, kysyi hän: "Missä ovat Samuel ja Daavid?" Hänelle vastattiin: "He ovat Raaman Naajotissa".
19:23 Mutta kun hän oli menossa sinne, Raaman Naajotiin, tuli Jumalan henki häneenkin, niin että hän kulki hurmoksissa, kunnes tuli Raaman Naajotiin.
19:24 Silloin hänkin riisui vaatteensa ja joutui hurmoksiin Samuelin edessä; ja hän kaatui maahan ja makasi alastonna koko sen päivän ja koko sen yön. Sentähden on tapana sanoa: "Onko Saulkin profeettain joukossa?" - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja eikös se luterilaisten kaatuilu jatku vieläkin Hengen uudistus -liikkeen toiminnan mukana."Ja eikös se luterilaisten kaatuilu jatku vieläkin Hengen uudistus -liikkeen toiminnan mukana."
Ei-helluntailainen:
https://biblehub.com/text/1_samuel/19-23.htm
Myös tuossa kohdassa oli vastaava käännösvirhe kuin kohdassa 10:6. Herran henki tuli Saulin päälle. Alkuteksti ei väitä, että Saul täyttyi, tai tuli sisälle henki.
- Anonyymi
Varmasti herkullista hirvenlihallista keittoa. Kyllä Jumalan lapsella on hyvä olla taivaan Iskän kädellä. Saa nauttia terveelistä ravintoa. Lääkkittynä on siinä niin sielu kuin ruumiskin.
Jeesuksen oyaluuta odottaessa, ylkää vastassa hieno urhojen joukko, puhtaina, saastuttamattomina.
Siunausta sulle.- Anonyymi
Ilovirtemme soi Messiaan.
Golgatan porteilla kuoleman kantoi
Harpuin huiluin kantelein. Ylistystä kuninkaalle.
Siunausta veljille.
On ilo saada käydä yhdessä kohti Jeesusta.
Ollaan kaikki Jeesuksen omia.
Samaa solua, samaa ruumista yhdessä.
- Anonyymi
Mikähän se on kun näyttää että eriazteisia mentaalipotilaita on foorumit täynnä..
Ja tietysti kaikin saa jotain vaktion velkapussista hohoijaa. - Anonyymi
Amerikanpekonia, kermaisia kanttarelleja ja sipulia.
Herneenpalkoja.
Mansikoita.
Tämän päivän aterioita.- Anonyymi
Olivatjo kanttareljit itse/lähipiirillisen keräämijä vai kaupasta purkissa ostetuja?
Minäkin halujan kermaisija kanttarelleja ja sipulija ym.siihen vielä lisää sotkea herkullisuuksija. Olen oppinut että kun laittaa riittävästi vähän kaikenlaista niin ruuvasta tulee hyvä sopallisuus.
Jos pitsaan laittaa 4 eri pällisteellisyyttä niin se on pueno, mutta jos laittaa 8 päällisteisyksellisyvyyttä niin se tuo lisää hyvällismavullisuutta. Tietenkin jollei ehjon tahjoinhalua pitsaa pilata ja valita ainekset ihan väärten kuten vaikka raparperi, rusina, pualukka, kaarapuuro jne
Hehehehe, höhöhöhö.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olivatjo kanttareljit itse/lähipiirillisen keräämijä vai kaupasta purkissa ostetuja?
Minäkin halujan kermaisija kanttarelleja ja sipulija ym.siihen vielä lisää sotkea herkullisuuksija. Olen oppinut että kun laittaa riittävästi vähän kaikenlaista niin ruuvasta tulee hyvä sopallisuus.
Jos pitsaan laittaa 4 eri pällisteellisyyttä niin se on pueno, mutta jos laittaa 8 päällisteisyksellisyvyyttä niin se tuo lisää hyvällismavullisuutta. Tietenkin jollei ehjon tahjoinhalua pitsaa pilata ja valita ainekset ihan väärten kuten vaikka raparperi, rusina, pualukka, kaarapuuro jne
Hehehehe, höhöhöhö.
Selef UrgeSuomalaiset kanttarellit tilattu K-verkkokaupasta 500 gr,
Hinta 19:90€ / kg. Ihan paperipussissa tulivat.
Samaten herneet (500gr).
Nämä asikkalalaiselta tilalta peräisin olevat mansikat ovat todella parhaita mitä muistan koskaan syöneeni, kalliita kylläkin, niinkuin kanttarellitkin, mutta kesä on kerran vuodessa vaan. 18:97€/ kg. 400 gr:n rasia 7:59€. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Suomalaiset kanttarellit tilattu K-verkkokaupasta 500 gr,
Hinta 19:90€ / kg. Ihan paperipussissa tulivat.
Samaten herneet (500gr).
Nämä asikkalalaiselta tilalta peräisin olevat mansikat ovat todella parhaita mitä muistan koskaan syöneeni, kalliita kylläkin, niinkuin kanttarellitkin, mutta kesä on kerran vuodessa vaan. 18:97€/ kg. 400 gr:n rasia 7:59€.Mulla taitaa olla lepopäivä kun on jokin outo kipu, kuin puutuneisuutta ja kipua toisella laitaa yläkehon alaosaa,lantijon aluveel.On tullut reenailtua yli viikon putkeen rajul taval kun
olen saanut määräyksen olla hyvällisyyjen kunnossa 2025 alussa.No, juu sen verran kipeä on että voin kävellä köpötellä ainakin voin yrittee.
Mulle nuo hinnat ovat järkyttävän isoja kun totuin saamaan puolimansikoita ilimaiseksi mokiltä. Vajelmija on useja pussi pakastimessa. Vajelmija tuli tosi paljon tänällisenä vuojellisena. Punamarjojakin oli paljon ja niijen keräämisessä ei kauvan menyt kun ne kasvaa senmoisillisoisissa ryppäissä että ne saa ns lypsyote alasvetoliikkeellä paljon kerättyä änpäriin, keruuastijaan.
Aina joukossa on huono marjahejelmä kun joukossa on liijan kauvan kasvanut ylimennyt, hyönteisen valtaama tai raakile marjahejelmä.Marjanhejelmäisen poimijat eivät koskaan ole muuta kuin instrumentteja välikappaleita, Jeesus on se joka tekee, Tekiämies, näissä aroissa asijoissa kuten vaikka tiejon sanojen käättämisessä ajetaan harhahaan tajujajamatta ejes mkä tiejon sanojen lahja.Meil ei ou mitteen jottain Jumalasta erillist riippumatont uskovijen aaktoriteettija niinkuins menestystejolokija väittää valhees. Tällaisija kauhuskenaarijollisija en suasittele kenenkäänpoimimaan itselle tai lähinmäiselle syötävällisyyteen.Kyllä me näjemme niijen seuraukset nyt ynpäriljänme yhteiskuntassa kuinka paljollistunutta se jo on ja se vaikuttaa niihin, joilla on vielä uuvestisyntymys ejessäään. Tiijä mitä mäjist marjoist sit seuraa voi kun niit vahinkoises suutelmoi.
Terveeseen kristillisyyteen kun on tuotuneena sinne kuulumattomuuksijakin. Esirukousmallit, sukukiroukset, sisäinen parantaminen terapijalla ovat sellaisija sisällöllisesti, käyttö ja toimintatarkoituksellisesti. En ejes haluja sanoja mitä olen tajunna miksi nuotkinasijat ovat tuotu lisäliimauksin kristillisyyteen. Onhan suuresti arvostamani lähinmäiseni jota ylöspäin katson tänmöisijä itsekin tehnyt ilmeisen ynmärtämättömyyttään tai sitten voi ynmärtääkin, viksu kun on, ettei nuot kuulu kristillisyyteen vaan epäkristillisyyteen siihen rummutukselliseen epäjumalanpalvontaan, josta mukaanliitetty suures oveluujes eksytyksellisyyttä eesaattavaa.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla taitaa olla lepopäivä kun on jokin outo kipu, kuin puutuneisuutta ja kipua toisella laitaa yläkehon alaosaa,lantijon aluveel.On tullut reenailtua yli viikon putkeen rajul taval kun
olen saanut määräyksen olla hyvällisyyjen kunnossa 2025 alussa.No, juu sen verran kipeä on että voin kävellä köpötellä ainakin voin yrittee.
Mulle nuo hinnat ovat järkyttävän isoja kun totuin saamaan puolimansikoita ilimaiseksi mokiltä. Vajelmija on useja pussi pakastimessa. Vajelmija tuli tosi paljon tänällisenä vuojellisena. Punamarjojakin oli paljon ja niijen keräämisessä ei kauvan menyt kun ne kasvaa senmoisillisoisissa ryppäissä että ne saa ns lypsyote alasvetoliikkeellä paljon kerättyä änpäriin, keruuastijaan.
Aina joukossa on huono marjahejelmä kun joukossa on liijan kauvan kasvanut ylimennyt, hyönteisen valtaama tai raakile marjahejelmä.Marjanhejelmäisen poimijat eivät koskaan ole muuta kuin instrumentteja välikappaleita, Jeesus on se joka tekee, Tekiämies, näissä aroissa asijoissa kuten vaikka tiejon sanojen käättämisessä ajetaan harhahaan tajujajamatta ejes mkä tiejon sanojen lahja.Meil ei ou mitteen jottain Jumalasta erillist riippumatont uskovijen aaktoriteettija niinkuins menestystejolokija väittää valhees. Tällaisija kauhuskenaarijollisija en suasittele kenenkäänpoimimaan itselle tai lähinmäiselle syötävällisyyteen.Kyllä me näjemme niijen seuraukset nyt ynpäriljänme yhteiskuntassa kuinka paljollistunutta se jo on ja se vaikuttaa niihin, joilla on vielä uuvestisyntymys ejessäään. Tiijä mitä mäjist marjoist sit seuraa voi kun niit vahinkoises suutelmoi.
Terveeseen kristillisyyteen kun on tuotuneena sinne kuulumattomuuksijakin. Esirukousmallit, sukukiroukset, sisäinen parantaminen terapijalla ovat sellaisija sisällöllisesti, käyttö ja toimintatarkoituksellisesti. En ejes haluja sanoja mitä olen tajunna miksi nuotkinasijat ovat tuotu lisäliimauksin kristillisyyteen. Onhan suuresti arvostamani lähinmäiseni jota ylöspäin katson tänmöisijä itsekin tehnyt ilmeisen ynmärtämättömyyttään tai sitten voi ynmärtääkin, viksu kun on, ettei nuot kuulu kristillisyyteen vaan epäkristillisyyteen siihen rummutukselliseen epäjumalanpalvontaan, josta mukaanliitetty suures oveluujes eksytyksellisyyttä eesaattavaa.
Selef UrgeVoihan tuo kipusi olla ihan
- lihaskipuakin (treenistä kipeytynyt).
Mutta muut, mieleeni tulevat, mahd. vaihtoehdot voisivat olla myös:
- sydän (kova treeni rasittanut),
- sappikivet tai
- umpilisäke.
- Muu suolisto-vaiva (esim. paksusuoli eri ongelmineen),
- ileus, eli suolitukos / suolisolmu (esim. treeni kietaissut suolen jotenkin "lenkille", niin ettei ruoka pääse kulkemaan. Myös yht'äkkinen ylensyönti.)
Onko "umpisuolesi" jo leikattu?
Pystytkö syömään, niin, ettet heti oksenna? Tässä tapauksessa olisi kiire sairaalaan, sillä ileus on hengenvaarallinen. Itse olin eräänä jouluna vähällä kuolla Jorvin sair. röntgenin pöydälle.
Muutoin: lepäile, juo nesteitä ja seuraa tilannetta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mulla taitaa olla lepopäivä kun on jokin outo kipu, kuin puutuneisuutta ja kipua toisella laitaa yläkehon alaosaa,lantijon aluveel.On tullut reenailtua yli viikon putkeen rajul taval kun
Selef UrgeSe lantion alue on minullakin herkkä kohta kivulle, kun tekee sellaista toistoliikettä jumpassa, ylös, alas, ylös, alas, pullistaen samalla etumuksen aluetta. Lantio ja siitä alaspäin on alue tunnottomana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voihan tuo kipusi olla ihan
- lihaskipuakin (treenistä kipeytynyt).
Mutta muut, mieleeni tulevat, mahd. vaihtoehdot voisivat olla myös:
- sydän (kova treeni rasittanut),
- sappikivet tai
- umpilisäke.
- Muu suolisto-vaiva (esim. paksusuoli eri ongelmineen),
- ileus, eli suolitukos / suolisolmu (esim. treeni kietaissut suolen jotenkin "lenkille", niin ettei ruoka pääse kulkemaan. Myös yht'äkkinen ylensyönti.)
Onko "umpisuolesi" jo leikattu?
Pystytkö syömään, niin, ettet heti oksenna? Tässä tapauksessa olisi kiire sairaalaan, sillä ileus on hengenvaarallinen. Itse olin eräänä jouluna vähällä kuolla Jorvin sair. röntgenin pöydälle.
Muutoin: lepäile, juo nesteitä ja seuraa tilannetta.Lihaskipuahan tuo on. Lepäilemään en kuitenkaan ala vaan kävelin heti tuon aamulmoisen kommenttini jälkeen käelemällisöistämään. Päätin kävellä minkä pystylmöin. Aluksi oli kivulijasta ja mietin että stoppaan jo ennen 10min , mutta kun jatkoin niin siinä 10min olikin kivulmoivuus poistuneisuuvessa, joten jatkoin kävelyä kunnes siinä 2hkohjalla alkoi kivulisointi tulemaan takaisin kysyen: "May I step in?"
Totesin että kävely riittää ja kun jalalliseni lopettivat liikunnallisen niin siinä oli kulunut 2h09min ja olin ihan iloinen suorituksesta, johon lähjin sillä ajatuksella että kunhan nyt vähän kävelis.
Ei ole umpisolmua avattu ja pystyn syömään hotkimatta.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se lantion alue on minullakin herkkä kohta kivulle, kun tekee sellaista toistoliikettä jumpassa, ylös, alas, ylös, alas, pullistaen samalla etumuksen aluetta. Lantio ja siitä alaspäin on alue tunnottomana.
Kiva tietää etten ole only one vaan olenkiloiseni one ant only. Mulla on ollut ennenkin tätä samaa kun alkaa treenaamaan vähän kovenpaa niin on istten tänmöisellistä välillä lihaskivullista. Lihaksellikoituminen tekee kivullisoitumisen? Mulle intuitijo sanoo että lihasmassautumuus tuo tätä kivullisoitumista, joka johtuloitunee kun rasittoloituu kehotottumattomuuveksellisuujesta? Näin se on? Vai onko se noin?
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kiva tietää etten ole only one vaan olenkiloiseni one ant only. Mulla on ollut ennenkin tätä samaa kun alkaa treenaamaan vähän kovenpaa niin on istten tänmöisellistä välillä lihaskivullista. Lihaksellikoituminen tekee kivullisoitumisen? Mulle intuitijo sanoo että lihasmassautumuus tuo tätä kivullisoitumista, joka johtuloitunee kun rasittoloituu kehotottumattomuuveksellisuujesta? Näin se on? Vai onko se noin?
Selef UrgeAnna mennä vain, kipu kuuluu lihasmassoilemattomuuteen. Tuntuu aluksi ja paljon, mutta kaikkeen tottuu. Voitaisiin yhdessä reenata. Missä punttiksella käyt? Olen myös helsingjööristä.
- Anonyymi
Tarkoittaako urge halua, himoa?
- Anonyymi
ei tarkoita vaan se on hepreankieltä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
ei tarkoita vaan se on hepreankieltä.
Google-kääntäjän mukaan = "itsemotivaatio".
Google nyt tietenkin voi kääntää miten sattuu. Sitä ei pidä sokeasti uskoa.
Mutta, jos tuo todella on "Selef urgen" nickin aito käännös, niin pistää pohtimaan... - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Google-kääntäjän mukaan = "itsemotivaatio".
Google nyt tietenkin voi kääntää miten sattuu. Sitä ei pidä sokeasti uskoa.
Mutta, jos tuo todella on "Selef urgen" nickin aito käännös, niin pistää pohtimaan...Mitä taas on "itsemotivaatio":
https://psyk.fi/tunnealy-tajunnan-tulkinta-voimavaraksi/ :
... >>Itsemotivaatio puolestaan tarkoittaa itsepäistä tahdonvoimaa vastoinkäymisissä, ja sosiaaliset taidot korostavat kykyä ymmärtää ja reagoida muiden tunteisiin.<< ...
Hmmmh. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä taas on "itsemotivaatio":
... >>Itsemotivaatio puolestaan tarkoittaa itsepäistä tahdonvoimaa vastoinkäymisissä, ja sosiaaliset taidot korostavat kykyä ymmärtää ja reagoida muiden tunteisiin.<< ...
Hmmmh.Kyllä se on Jumalan ilmoitukset joijen perusteella voinme ymmärrelisöityä riittävällisen kelpollisuuksiin kelpaamallisuuvessa , mitä tulee itsejimme ja muijen ihmislöijenhöijenlöihiin ja oikejasti ymmärtälöijä maajilmaa ynpäriljänme ja maajilman historijaa, nygyisyttä ja tulevaisuujekselisuutta.
Kävellä köpöttelin tänään aijenmin 2h45min. Kipua alkoi tuntumaan häirikliväksellisesti jossain hieman ennen klo 2h20min kohtaa.Rukoilin Herraa että saan käveltyä ainakin 2h30min ja suopeasti hän auttoi minua pääsemään sisulloijen minullisuuttani syvänmellisyysmotivoijen ilollisuujella kun aattelin Jumalaa ja tekojaansa luonnonkautta ynpäriljäin ja ikuisuutta, joka on minulle autuvaasta tulevaisuutta, jonka saan jakaa Jumalan ja Hänen laasteensa kaanssaansa. Jännittää mitä kaikkeja kivaa me saajaan tehjä ja pääseenkö mää lleikkimäiseen piiloleikkejä.
Mä oon aika hyvä keksimään hyvän piilopaikan ja olemaan siellä ihan liikkumatta ja hiljaa ja naamijoimaan itseäni jopa sammalilla ja painautumaan vaikka maan alle että pysyn voittajana viimeisenä piilossa olevana.
Jos on tahtoa niin keino löytyy saavuttaa tahtonmukainen tavoite? Motivoitunein voittaa? Voittoisin voittaa? Ainakin se saa parenpaa piiloutumistuloksellisuutta aikaan kuin jumalaton hörhömäinen epämotivoituneisuuveksellisuus piiloleikinnöis.
Olen joskus mennyt liijan pitkällekin ja poistunut sovitun piilottelualuveen viereen ihan vaan voittaakseni. Olen siitä tosin tehnyt parannuksen enkä niin enää tee.Korkejalle puuhun kiipejäminen on mun ravuureitain ja sen salaaminen että olinkin korkejalla puuussa tunnin ajan vaan kun tiejän voittaneeni ja kuulen antautumishuujot niin laskeuvun puusta alas ja kun kysytään missä olin niin en kerro.Vihjaan johonkin muuhun paikkaan mutten sano sitä suoraan missä olin, jotta ensi kerrallakin voin mennä samaan piiloon jos en muuta piiloakaan keksi. Paikasta toiseen liikuminen ei välttämättä toimi. Riippuu aluveen pinta-alallisuuvesta ja etsijän kyvyllisyyjestä että onko se kyvyllinen vai tanpijollinen.
Selef Urge - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitä taas on "itsemotivaatio":
Hmmmh.Tovin pohdittuani, sanoisin, että varsin hyvä, alistumaton, sotilaallinen itsepuolustuspiirre ihmisessä.
Sisältää myös kyvyn tunnistaa ympäristön motiiveja ja mahd. aikeita, niin hyvässä, kuin (itsepuolustuksen kyseessä ollen): etenkin pahassa.
Arvostukseni Selefiä kohtaan nousi hieman.
Pistää kyllä samalla lisää miettimään...
Se on hyvä, että ihminen miettii, eli ajattelee. Ihailtavaa olisi myös, mitä nopeammin saisi itselleen myös vastauksensa.
Ajattelu, ilman vastauksia, kun on ajanhukkaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä se on Jumalan ilmoitukset joijen perusteella voinme ymmärrelisöityä riittävällisen kelpollisuuksiin kelpaamallisuuvessa , mitä tulee itsejimme ja muijen ihmislöijenhöijenlöihiin ja oikejasti ymmärtälöijä maajilmaa ynpäriljänme ja maajilman historijaa, nygyisyttä ja tulevaisuujekselisuutta.
Kävellä köpöttelin tänään aijenmin 2h45min. Kipua alkoi tuntumaan häirikliväksellisesti jossain hieman ennen klo 2h20min kohtaa.Rukoilin Herraa että saan käveltyä ainakin 2h30min ja suopeasti hän auttoi minua pääsemään sisulloijen minullisuuttani syvänmellisyysmotivoijen ilollisuujella kun aattelin Jumalaa ja tekojaansa luonnonkautta ynpäriljäin ja ikuisuutta, joka on minulle autuvaasta tulevaisuutta, jonka saan jakaa Jumalan ja Hänen laasteensa kaanssaansa. Jännittää mitä kaikkeja kivaa me saajaan tehjä ja pääseenkö mää lleikkimäiseen piiloleikkejä.
Mä oon aika hyvä keksimään hyvän piilopaikan ja olemaan siellä ihan liikkumatta ja hiljaa ja naamijoimaan itseäni jopa sammalilla ja painautumaan vaikka maan alle että pysyn voittajana viimeisenä piilossa olevana.
Jos on tahtoa niin keino löytyy saavuttaa tahtonmukainen tavoite? Motivoitunein voittaa? Voittoisin voittaa? Ainakin se saa parenpaa piiloutumistuloksellisuutta aikaan kuin jumalaton hörhömäinen epämotivoituneisuuveksellisuus piiloleikinnöis.
Olen joskus mennyt liijan pitkällekin ja poistunut sovitun piilottelualuveen viereen ihan vaan voittaakseni. Olen siitä tosin tehnyt parannuksen enkä niin enää tee.Korkejalle puuhun kiipejäminen on mun ravuureitain ja sen salaaminen että olinkin korkejalla puuussa tunnin ajan vaan kun tiejän voittaneeni ja kuulen antautumishuujot niin laskeuvun puusta alas ja kun kysytään missä olin niin en kerro.Vihjaan johonkin muuhun paikkaan mutten sano sitä suoraan missä olin, jotta ensi kerrallakin voin mennä samaan piiloon jos en muuta piiloakaan keksi. Paikasta toiseen liikuminen ei välttämättä toimi. Riippuu aluveen pinta-alallisuuvesta ja etsijän kyvyllisyyjestä että onko se kyvyllinen vai tanpijollinen.
Selef UrgeMissä piiloleikkejä leikit? Voisimme sopia tapaamisen kivinokalle ja vähän piilotella metsikössä. Commandona lihaksikkaana voisin öljytä selkääsi ruokaöljyllä.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nurmossa kuoli 2 Lasta..
Autokolarissa. Näin kertovat iltapäivälehdet juuri nyt. 22.11. Ja aina ennen Joulua näitä tulee. . .1619574Joel Harkimo seuraa Martina Aitolehden jalanjälkiä!
Oho, aikamoinen yllätys, että Joel Jolle Harkimo on lähtenyt Iholla-ohjelmaan. Tässähän hän seuraa mm. Martina Aitolehde493040Kaksi lasta kuoli kolarissa Seinäjoella. Tutkitaan rikoksena
Henkilöautossa matkustaneet kaksi lasta ovat kuolleet kolarissa Seinäjoella. Kolmas lapsi on vakasti loukkaantunut ja422821- 602621
Miksi pankkitunnuksilla kaikkialle
Miksi rahaliikenteen palveluiden tunnukset vaaditaan miltei kaikkeen yleiseen asiointiin Suomessa? Kenen etu on se, että2002042- 1041944
Sinä saat minut kuohuksiin
Pitäisiköhän meidän naida? Mielestäni pitäisi . Tämä värinä ja jännite meidän välillä alkaa olla sietämätöntä. Haluai251883Minä en ala kenenkään perässä juoksemaan
Voin jopa rakastaa sinua ja kääntää silti tunteeni pois. Tunteetkin hälvenevät aikanaan, poissa silmistä poissa mielestä531440Tunnekylmä olet
En ole tyytyväinen käytökseesi et osannut kommunikoida. Se on huono piirre ihmisessä että ei osaa katua aiheuttamaansa p1121276- 281241