Suunnitteletteko mitenkä elämäänne? Vai onko se vaan päivästä selviämistä? Lyhyttä suunnittelua vai pidemmän ajan suunnitelmia?
Mulla se on vähän kaikkea...joskus vaan selvitään, joskus suunnittelen pari päivää mitä aion tehdä, toisinaan taas tuntuu mukavalle avartaa ajatusta pidemmälle.
Mieli noin muuten tuppasee olemaan liian käytäntöön soveltava, niin hirmu lennokkaita haaveita ei saa läpi, mutta ihan optimistisia juttuja tulee funtsittua.
Tuli mieleen tuosta Harmiksen oravanpyörästä hyppäämisestä ja Kaljucorner-podcastin kuuntelusta, että jotkin haaveet vaatii kärsivällisyyttä ja pitkänäköisyyttä...en ole siinä ollut kovin hyvä nuorempana, mutta jos näin vanhempana oppis? 🤔
Suunnitelmia?
119
703
Vastaukset
- Anonyymi
Sekä että ja vähän muuta. On pitkän ajan suunnitelmia, ja sitten vähän lyhyemmän. Usein on viime hetkillä muuttuneita suunnitelmia ja sitten on täysin suunnittelemattomia juttuja.
Mulla ei nuorempana ollut koskaan pidemmän aikavälin suunnitelmia. Toki kaikki opiskelut tuli suoritettua loppuun, mutta ei muuten. Silloin kaikki tilanteet ja mahdollisuudet tulivat niin vauhdilla eteen, että niihin vain tarttui tai oli tarttumatta.
Nykyään ei enää jaksa joka suuntaan tohottaa. Mukavaa vaan kun on tasaista ja rauhallista. Ainakin välillä.
xLinerMä oon vähän luopunut jo ideasta saavuttaa jotain tasaista... toivon, että jos eivät tuhkaa, niin kaivavat edes tasaisen montun sit joskus. 🤣
Kyllä mulla on sen verta tässä näitä jeesattavia vielä ja omakotitalo ja se maapaikka perikunnalla, että ei vaan tasaista ole tarjolla, eikä tule.
Mutta kivoilla pikkujutuilla sitä oikeasti saa loivenneltua töyssyjä, jos vähän miettii pidemmälle. Siinä vain pitää sitten katsella isoa kuvaa enempi...🤔- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mä oon vähän luopunut jo ideasta saavuttaa jotain tasaista... toivon, että jos eivät tuhkaa, niin kaivavat edes tasaisen montun sit joskus. 🤣
Kyllä mulla on sen verta tässä näitä jeesattavia vielä ja omakotitalo ja se maapaikka perikunnalla, että ei vaan tasaista ole tarjolla, eikä tule.
Mutta kivoilla pikkujutuilla sitä oikeasti saa loivenneltua töyssyjä, jos vähän miettii pidemmälle. Siinä vain pitää sitten katsella isoa kuvaa enempi...🤔Itsehillintää se kai vaatii myös, pidemmälle suunnittelu. Jos päivät loppuvat ennen kuin pääsen nauttimaan oman pihasaunan löylyistä, onpahan perikunnalla käteistä maksaa perintöverot pois 😅
Ja tosiaan, en mä kuoltuani enää mitään kadu. En elämätöntä elämää, eikä tarvitse jossitella. Ei mulla ole tietoisuutta enää kuoleman jälkeen. Musta on vähän omituista miten jotkut keräävät kokemuksia, ihan kuin voisivat sitten kuolleina muistella elämäänsä. Turha myöskään keräillä rahaa, kun ei sitäkään saa mukaansa.
Joskus käy mielessä, että mikähän järki tässä kaikessa on. Ei kai mikään.
xLiner Disseisback kirjoitti:
Mä oon vähän luopunut jo ideasta saavuttaa jotain tasaista... toivon, että jos eivät tuhkaa, niin kaivavat edes tasaisen montun sit joskus. 🤣
Mutta kivoilla pikkujutuilla sitä oikeasti saa loivenneltua töyssyjä, jos vähän miettii pidemmälle. Siinä vain pitää sitten katsella isoa kuvaa enempi...🤔Ja hyvä ois, jos jotkut muut välillä pistäis jotain "hookkia" suunnitelmiin.
Tuossa kun etsin pienempää autoa, niin mutsi ehdotti (ehkä siskon opastamana), että ostaisin hänen auton. No se ei ollut käypäinen mulle, mut miltä mä ostin auton, sen kaveri tartti sellaista autoa, mikä mutsilla oli.
No siinä jotain jahkailua käytiin ja mutsi oli miettinyt, että mä kuskaisin häntä sillä autolla, oli jopa valmis kimppaomistukseen tms.
Mutta mä en sellaiseen suostunut. Muutenkin se auto sillä tuotti harmia mulle. Sit laskin kiinteet kustannukset autonpidosta mutsille vuoteen. 1600€!! Sanoin, että sä ajat taksilla ne tarvittavat ajos, etkä oo riippuvainen minusta, siskosta tai mun pojasta kuskina. Heräspäs!
Auto lähti päivässä. Ja nyt ei mutsin tartte murehtia, uskaltaako itse enää ajaa (ei uskalla) tai kuka kuskaa...(toki kuskataan jos voidaan) mutta silti 1600€/lla vuoteen ajaa paljon taksillakin...- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ja hyvä ois, jos jotkut muut välillä pistäis jotain "hookkia" suunnitelmiin.
Tuossa kun etsin pienempää autoa, niin mutsi ehdotti (ehkä siskon opastamana), että ostaisin hänen auton. No se ei ollut käypäinen mulle, mut miltä mä ostin auton, sen kaveri tartti sellaista autoa, mikä mutsilla oli.
No siinä jotain jahkailua käytiin ja mutsi oli miettinyt, että mä kuskaisin häntä sillä autolla, oli jopa valmis kimppaomistukseen tms.
Mutta mä en sellaiseen suostunut. Muutenkin se auto sillä tuotti harmia mulle. Sit laskin kiinteet kustannukset autonpidosta mutsille vuoteen. 1600€!! Sanoin, että sä ajat taksilla ne tarvittavat ajos, etkä oo riippuvainen minusta, siskosta tai mun pojasta kuskina. Heräspäs!
Auto lähti päivässä. Ja nyt ei mutsin tartte murehtia, uskaltaako itse enää ajaa (ei uskalla) tai kuka kuskaa...(toki kuskataan jos voidaan) mutta silti 1600€/lla vuoteen ajaa paljon taksillakin...Joo. Tuo taksi-juttu on niin totta! Samalla rahalla suhaa ihan jo huvikseenkin.
Vanhemmille miehille on vaan niin kova paikka kun joutuvat luopumaan ajokortista. Se on aikoinaan ollut jonkinlainen miehisyyden merkki, auto ja ajokortti. Vapaus kulkea. Ehkä se on naisille helpompaa.
xLiner Anonyymi kirjoitti:
Itsehillintää se kai vaatii myös, pidemmälle suunnittelu. Jos päivät loppuvat ennen kuin pääsen nauttimaan oman pihasaunan löylyistä, onpahan perikunnalla käteistä maksaa perintöverot pois 😅
Ja tosiaan, en mä kuoltuani enää mitään kadu. En elämätöntä elämää, eikä tarvitse jossitella. Ei mulla ole tietoisuutta enää kuoleman jälkeen. Musta on vähän omituista miten jotkut keräävät kokemuksia, ihan kuin voisivat sitten kuolleina muistella elämäänsä. Turha myöskään keräillä rahaa, kun ei sitäkään saa mukaansa.
Joskus käy mielessä, että mikähän järki tässä kaikessa on. Ei kai mikään.
xLinerTulee mieleen, kun ihan pienelle lapselle sanot, että otatko palasen suklaata nyt, vai minuutin päästä koko levyn, niin se ottaa sen palan nyt heti ja ronkuu lisää. 🤣
Elää hetkessä...onhan se nättiä, mutta tyhmää.
Mutsi tuumas siitä maaseutupaikasta usein, että olishan he voineet käydä ulkomailla ja ties missä kylpylöissä, mutta hyvä että sen hommasivat, koska nauttivat siellä olemisesta. 🙂
Se oli heidän taivas. ☺️
Mä luulen, että niin se ois mullekin... sitä en tiedä, että onko mun muksuille, mutta siskon kaa pidetään se omana ilona... vaikka se mulle nyt on työleiri lähinnä. 😄Anonyymi kirjoitti:
Joo. Tuo taksi-juttu on niin totta! Samalla rahalla suhaa ihan jo huvikseenkin.
Vanhemmille miehille on vaan niin kova paikka kun joutuvat luopumaan ajokortista. Se on aikoinaan ollut jonkinlainen miehisyyden merkki, auto ja ajokortti. Vapaus kulkea. Ehkä se on naisille helpompaa.
xLinerNo ei mutsille silleen se luopuminen ollut kynnyskysymys... ehkä se, ettei ole enää ajamaan... viime kesänä jo silitteli yhen kukkapuskan. 🤣
Myöhän sitä pommitettiin ajamaan jo ennenkuin iskä kuoli, ettei olis aina iskän mielen mukaan missäkin, kun iskä loppumetreillä kiukkus ja käytti kyytihommia vähän aseenaan.
Nyt se luisui sit siihen, että oli meidän menojen varassa, että kuka kerkes kuskaamaan.
Mutsiakin pitää välillä potkia hanuriin, vaikka on fiksu nainen...on vaan juurtunut johonkin rooliin niin, ettei osaa nähdä muuta. 🤔- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tulee mieleen, kun ihan pienelle lapselle sanot, että otatko palasen suklaata nyt, vai minuutin päästä koko levyn, niin se ottaa sen palan nyt heti ja ronkuu lisää. 🤣
Elää hetkessä...onhan se nättiä, mutta tyhmää.
Mutsi tuumas siitä maaseutupaikasta usein, että olishan he voineet käydä ulkomailla ja ties missä kylpylöissä, mutta hyvä että sen hommasivat, koska nauttivat siellä olemisesta. 🙂
Se oli heidän taivas. ☺️
Mä luulen, että niin se ois mullekin... sitä en tiedä, että onko mun muksuille, mutta siskon kaa pidetään se omana ilona... vaikka se mulle nyt on työleiri lähinnä. 😄,"Tulee mieleen, kun ihan pienelle lapselle sanot, että otatko palasen suklaata nyt, vai minuutin päästä koko levyn, niin se ottaa sen palan nyt heti ja ronkuu lisää. 🤣
Elää hetkessä...onhan se nättiä, mutta tyhmää."
Tästä joskus luin... Tuokin riippuu siitä, luottaako lapsi siihen että sana pitää ja olosuhteet säilyvät. Joskus voi olla parempi ottaa pala suklaata heti, tai jää kokonaan ilman. Elämä on... 😏
Jos tässä alkaa käymään aika pitkäksi, teen rempan tähän kämppään. Kaikki pinnat ja keittiön kalusteet voisin uusia. Tavaroiden liikutteluun menis eniten aikaa.. Muutenhan mun vapaa-aikani on aika sluibailua nykään. Harrastuksia ei lasketa rasitteeksi.
,"Tulee mieleen, kun ihan pienelle lapselle sanot, että otatko palasen suklaata nyt, vai minuutin päästä koko levyn, niin se ottaa sen palan nyt heti ja ronkuu lisää. 🤣
Elää hetkessä...onhan se nättiä, mutta tyhmää."
Tästä joskus luin... Tuokin riippuu siitä, luottaako lapsi siihen että sana pitää ja olosuhteet säilyvät. Joskus voi olla parempi ottaa pala suklaata heti, tai jää kokonaan ilman. Elämä on... 😏
Jos tässä alkaa käymään aika pitkäksi, teen rempan tähän kämppään. Kaikki pinnat ja keittiön kalusteet voisin uusia. Tavaroiden liikutteluun menis eniten aikaa.. Muutenhan mun vapaa-aikani on aika sluibailua nykään. Harrastuksia ei lasketa rasitteeksi.
xLinerNo ihan pienet lapset ei kykene hahmottamaan käsitettä aika, siitähän se johtunee. Ja sellaisia pikkunarsujahan lapset on. 😁 Se kuuluu tuohon ikään, mutta siitä pitäisi päästä poiskin aikuisuuteen mennessä. 🙂
Nonnii... mähän sanoin.... rupeaa aukenemaan, kun lämmittelee...🤣
Pullamössönössö sieltä jo hivuuttaa vanhuutta varten siloitettua tietä... mitäs jos ostat suoraan senioritalosta osakkeen? 😄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No ihan pienet lapset ei kykene hahmottamaan käsitettä aika, siitähän se johtunee. Ja sellaisia pikkunarsujahan lapset on. 😁 Se kuuluu tuohon ikään, mutta siitä pitäisi päästä poiskin aikuisuuteen mennessä. 🙂
Nonnii... mähän sanoin.... rupeaa aukenemaan, kun lämmittelee...🤣
Pullamössönössö sieltä jo hivuuttaa vanhuutta varten siloitettua tietä... mitäs jos ostat suoraan senioritalosta osakkeen? 😄No voi.. siis ihan tosissaan olen kuunnellut tuollaista neuvoa. Että täytyisi ajatella sitä miten jaksaa sitten 120-vuotiaana kantaa vesiä ja kiivetä rappuja. Jos sellainen huolestuttaa jo tässä vaiheessa, niin kannattaa jäädä odottelemaan kuolemaa terveyskeskuksen rappusille 😅
En muuten osta enää osaketta. Vuokralla voin asua, mutta isommat rahani laitan muuhun. 😊
No voi.. siis ihan tosissaan olen kuunnellut tuollaista neuvoa. Että täytyisi ajatella sitä miten jaksaa sitten 120-vuotiaana kantaa vesiä ja kiivetä rappuja. Jos sellainen huolestuttaa jo tässä vaiheessa, niin kannattaa jäädä odottelemaan kuolemaa terveyskeskuksen rappusille 😅
En muuten osta enää osaketta. Vuokralla voin asua, mutta isommat rahani laitan muuhun. 😊
xLinerSua on vaikea provota nykyään... 😁
Mä toivoisin, että mulla ois vanhana pieruna velaton talous. Sitten saisin jo eläessäni siirrettyä omaisuuden puoliksi penskoille...hallinta vaan jäis, niinkauan kun oon tolkuissani. Senkin vois siirtää vaikka pojalle hyvissäajoin... tyttö ei pahastuis. 😊- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Sua on vaikea provota nykyään... 😁
Mä toivoisin, että mulla ois vanhana pieruna velaton talous. Sitten saisin jo eläessäni siirrettyä omaisuuden puoliksi penskoille...hallinta vaan jäis, niinkauan kun oon tolkuissani. Senkin vois siirtää vaikka pojalle hyvissäajoin... tyttö ei pahastuis. 😊Olen ollut aika väsynyt viime aikoina, siksi tuo provoaminen ei ole saanut ansaitsemiaan kierroksia.
Velaton talous on vapautta. Ajattelen ennemminkin, että perikunta saa tienata itse omaisuutensa. Eikä sitä paitsi näytä kovin hyvältä se oikessa järjestyksessä poistuminenkaan. Luultavasti omilla loppumetreillä loppusijoituspaikka laskuttaa säilytyksestä juurikin omaisuuden verran, ettei mitään jää. (Perus maanantaiaamu 😣)
xLiner - Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Sua on vaikea provota nykyään... 😁
Mä toivoisin, että mulla ois vanhana pieruna velaton talous. Sitten saisin jo eläessäni siirrettyä omaisuuden puoliksi penskoille...hallinta vaan jäis, niinkauan kun oon tolkuissani. Senkin vois siirtää vaikka pojalle hyvissäajoin... tyttö ei pahastuis. 😊Huomioi sekin, että omaisuuden arvo voi muuttua radikaalisti. Sitten perikunta riitelee, kun alkujaan 50 000 mökki onkin -20 000 tai 250 000. Ja perintöverot täytyy maksaa ennekkoperinnöstäkin. Lahjavero on muistaakseni suurempi. Ei sitä omaisuutta ihan ilmaiseksi saa siirrettyä.
xLiner
- Anonyymi
Pidemmän ajan suunnitelma:
https://www.hs.fi/kirjeenvaihtajat/art-2000010629323.html
Lemmikkikivi! Hehee, innostuin! 😁
xLinerTai löytyykö rukkasta?
https://youtu.be/9TRwP4DEmM4?si=EXMgPH7-vEkuHcWM
Mä muuten sielun silmin näen, kun opetat kivilemmikkiäsi sisäsiistiksi. 🤣- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tai löytyykö rukkasta?
https://youtu.be/9TRwP4DEmM4?si=EXMgPH7-vEkuHcWM
Mä muuten sielun silmin näen, kun opetat kivilemmikkiäsi sisäsiistiksi. 🤣Ja temppuja myös! Paikka! Leiki kuollutta! Istu! Maahan! Kova sana! Hyppää! Sivulle! Jee 😄
Ja temppuja myös! Paikka! Leiki kuollutta! Istu! Maahan! Kova sana! Hyppää! Sivulle! Jee 😄
xLinerKivi pysyy paikallaan ja sä hypit pitkin ja poikin innoissas. 😄
Anonyymi kirjoitti:
Ja temppuja myös! Paikka! Leiki kuollutta! Istu! Maahan! Kova sana! Hyppää! Sivulle! Jee 😄
xLinerVoin luvata muuten, että osaa varmasti ekaks tuon kuolleen näyttelemisen....villi veikkaus. 😁
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kivi pysyy paikallaan ja sä hypit pitkin ja poikin innoissas. 😄
No äläs nyt!
Sitten mä ompelen sille pesän ja vaatteita... 😜
Tarviikohan se kumppanin? Jos ne hiekottaa koko kämpän.. 🤔
No äläs nyt!
Sitten mä ompelen sille pesän ja vaatteita... 😜
Tarviikohan se kumppanin? Jos ne hiekottaa koko kämpän.. 🤔
xLinerNo jos hiekottavat, niin ethän sä voi imuroidakaan sit....
Mietihän tarkempaa onko fiksua kahta ottaa? 🤔- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
No jos hiekottavat, niin ethän sä voi imuroidakaan sit....
Mietihän tarkempaa onko fiksua kahta ottaa? 🤔Juu, täytyy lajiakin vielä harkita.
Nyt täytyy laittaa huomista varten kamat kuntoon ja alkaa nukkumaan!
Juu, täytyy lajiakin vielä harkita.
Nyt täytyy laittaa huomista varten kamat kuntoon ja alkaa nukkumaan!
xLinerIhmeellinen vuorokausirytmi sulla, mutta morjens. Mulla on huomenna vaan ylitöitä...😄
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ihmeellinen vuorokausirytmi sulla, mutta morjens. Mulla on huomenna vaan ylitöitä...😄
Huomenta! 😁 Tämä rytmi sopii mulle hyvin. Aamupala, treenit ja töihin 💪😀
xLiner
Voisin sanoa olevani herkästi hetkessä eläjä. Mikä tuntuu milläkin hetkellä hyvältä. Suunnitelmat saattaa kumminkin ”pitkän” harkinnan jälkeen muuttua melko nopeastikin.
Huomaan ahdistuvani helposti jos esim työhaastattelussa kysytään missä näet itsesi 5-vuoden kuluttua.- Anonyymi
Mä vastaan aina tuohon kysymykseen, että toivottavasti elossa. Mun mielestä se täydellisen idioottimainen kysymys. Eikä mun vastaustani muuten ole vielä koskaan tulkittu negatiivisesti. Yllättävää kyllä.
Disseisback kirjoitti:
Oletko miettinyt mikä siinä ahdistaa? 🤔
Ehkä se etten odota kovinkaan ihmeellistä uraa. Kunhan nyt vaan olis töitä.
Ehkä sekin ennen lapsia, etten haaveillut perheestä, niin jotenkin tuli mieleen, että kyselläänkö tässä mahdollisesta perheen perustamisesta..🙈Anonyymi kirjoitti:
Mä vastaan aina tuohon kysymykseen, että toivottavasti elossa. Mun mielestä se täydellisen idioottimainen kysymys. Eikä mun vastaustani muuten ole vielä koskaan tulkittu negatiivisesti. Yllättävää kyllä.
Ihan hyvin vastattu…👍🏼
olen tainnut itse mainita no että kunhan olisi töitä ja toivottavasti juuri siinä firmassa.😁Haaveilija39 kirjoitti:
Ehkä se etten odota kovinkaan ihmeellistä uraa. Kunhan nyt vaan olis töitä.
Ehkä sekin ennen lapsia, etten haaveillut perheestä, niin jotenkin tuli mieleen, että kyselläänkö tässä mahdollisesta perheen perustamisesta..🙈Eihän kukaan voi oikeasti varmasti sanoa, mitä on 5 vuoden päästä. Kyse on siitä mitä haluaisit, ei mitä oikrasti on 5 vuoden päästä. 🙃
Disseisback kirjoitti:
Eihän kukaan voi oikeasti varmasti sanoa, mitä on 5 vuoden päästä. Kyse on siitä mitä haluaisit, ei mitä oikrasti on 5 vuoden päästä. 🙃
Voisko kyse olla siitä, että oletat, että sinun pitäisi oikeasti tietää mitä 5 vuoden päästä hommat on?
🤔- Anonyymi
Haaveilija39 kirjoitti:
Ihan hyvin vastattu…👍🏼
olen tainnut itse mainita no että kunhan olisi töitä ja toivottavasti juuri siinä firmassa.😁Onhan se nenäkäs vastaus, mutta myös realismia. Mä olen tosta tosiaan kysynytkin ja yllättävää kyllä sitä ei tosiaan ole katsottu mitenkään negatiiviseksi vastaukseksi, vaikka se onkin kieltämättä röyhkeä vastaus, josta nyt yleensä tyhmempikin tajuaa mitä mieltä mä siitä kysymyksestä olen. 🙂
Disseisback kirjoitti:
Voisko kyse olla siitä, että oletat, että sinun pitäisi oikeasti tietää mitä 5 vuoden päästä hommat on?
🤔Osaisinkin vastata tuohon. Ehkä ne kysymykset on heitetty vaan huonoon aikaan🤔 nyt nimittäin olen saanut pohtia perhetyöntekijän kanssa. Aika kiperiäki kysymyksiä. Hän on heittänyt, ilmoille juuri tuon missä olet viiden vuoden päässä. Kyllä mä uskaltaisin nyt ainakin haaveilla parisuhteesta😁 siihen on sentään niin pitkä aika..
Anonyymi kirjoitti:
Onhan se nenäkäs vastaus, mutta myös realismia. Mä olen tosta tosiaan kysynytkin ja yllättävää kyllä sitä ei tosiaan ole katsottu mitenkään negatiiviseksi vastaukseksi, vaikka se onkin kieltämättä röyhkeä vastaus, josta nyt yleensä tyhmempikin tajuaa mitä mieltä mä siitä kysymyksestä olen. 🙂
Onko tuolla asenteella herunut työpaikkaa?
- Anonyymi
Haaveilija39 kirjoitti:
Onko tuolla asenteella herunut työpaikkaa?
Kyllä mä olen jokaisen paikan saanut, johon olen työhaastattelussa saakka käynyt. Ei niitä nyt mitenkään kymmenittäin ole, että kauhean kattavasti en voi sanoa.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä mä olen jokaisen paikan saanut, johon olen työhaastattelussa saakka käynyt. Ei niitä nyt mitenkään kymmenittäin ole, että kauhean kattavasti en voi sanoa.
No mutta sitten se vastaus on riittänyt heille, eikä ole ottaneet sitä mitenkään pahalla😉
- Anonyymi
Haaveilija39 kirjoitti:
No mutta sitten se vastaus on riittänyt heille, eikä ole ottaneet sitä mitenkään pahalla😉
Kyllä ja kuten sanoin, niin olen siitä ihan suoraan hr:ltä kysynytkin, että miten hän sen otti. Enemmänhän se kai on asennetta ja luonnetta luotaava kysymys (ainakin heille ollut), eikä niinkään sitä missä oikeasti olet 5 vuoden päästä.
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä ja kuten sanoin, niin olen siitä ihan suoraan hr:ltä kysynytkin, että miten hän sen otti. Enemmänhän se kai on asennetta ja luonnetta luotaava kysymys (ainakin heille ollut), eikä niinkään sitä missä oikeasti olet 5 vuoden päästä.
Kyllä se jotain kertoo ihmisestä.. jos joku ei osaa sanoa yhtään mitään niin se voi olla huomattavasti pahempi🥴
Haaveilija39 kirjoitti:
Osaisinkin vastata tuohon. Ehkä ne kysymykset on heitetty vaan huonoon aikaan🤔 nyt nimittäin olen saanut pohtia perhetyöntekijän kanssa. Aika kiperiäki kysymyksiä. Hän on heittänyt, ilmoille juuri tuon missä olet viiden vuoden päässä. Kyllä mä uskaltaisin nyt ainakin haaveilla parisuhteesta😁 siihen on sentään niin pitkä aika..
Oletkos miettinyt mitä parisuhde sinulle on ja mitä se olisi? Ehkä se perhetyöntekijä niitä kysyy, jos ei ole jo kysynyt, niin seuraavaksi. 🤔
Disseisback kirjoitti:
Oletkos miettinyt mitä parisuhde sinulle on ja mitä se olisi? Ehkä se perhetyöntekijä niitä kysyy, jos ei ole jo kysynyt, niin seuraavaksi. 🤔
En ole kyllä aiemmin sitä miettinyt. Kiitos avartavasta kysymyksestä.☺️
Kyllä se toisi lämpöä, toisesta välittämistä ja ennenkaikkea turvaa, sopivasti erillisyyttä koska en haaveile saman katon alle muuttamisesta. Olis ihana saada ”huolehtia” toisesta niin hyvinä, kuin pahoina päivinä.😍Haaveilija39 kirjoitti:
En ole kyllä aiemmin sitä miettinyt. Kiitos avartavasta kysymyksestä.☺️
Kyllä se toisi lämpöä, toisesta välittämistä ja ennenkaikkea turvaa, sopivasti erillisyyttä koska en haaveile saman katon alle muuttamisesta. Olis ihana saada ”huolehtia” toisesta niin hyvinä, kuin pahoina päivinä.😍Kaikenhan saa näyttämään kauniilta, mutta mitä olisit sen puolesta itse tekemään? Joutuisitko vaikka pyörtämään tavoitteistasi? Parisuhdehan on luopumista?
Disseisback kirjoitti:
Kaikenhan saa näyttämään kauniilta, mutta mitä olisit sen puolesta itse tekemään? Joutuisitko vaikka pyörtämään tavoitteistasi? Parisuhdehan on luopumista?
No niin, kompromissejä nyt ainakin. Aina ei kaikki mene niin kuin itse tahtoo. Voi ja varmasti joutuu joustamaan monessakin asiassa. Vaatii ainakin paljon työtä, ihan itsenikin kanssa. Mutta onneksi tässä on aikaa. En tosiaan juuri tällä hetkellä haaveile parisuhteesta.. Miehisestä kosketuksesta tulee kyllä välillä haaveiltua🙈
Haaveilija39 kirjoitti:
No niin, kompromissejä nyt ainakin. Aina ei kaikki mene niin kuin itse tahtoo. Voi ja varmasti joutuu joustamaan monessakin asiassa. Vaatii ainakin paljon työtä, ihan itsenikin kanssa. Mutta onneksi tässä on aikaa. En tosiaan juuri tällä hetkellä haaveile parisuhteesta.. Miehisestä kosketuksesta tulee kyllä välillä haaveiltua🙈
Vastaan sulle privana..
- Anonyymi
Sekä että kä. Joitain asioita "suunnittelen", joitsin en ikinä. Ja siis eihön mitään voi kovin pitkälle varmuudella suunnitella, koska elämässä sattuu yllätyksiä. Enenmmän silleen, että jos jos jos ja jos asiat menee kuten suunniteltu.
- Anonyymi
Mutta ei mulla siis ikinä mitään viis- tai kymmenvuotissuunnitelmia tmv. ole ollut, joissa olisin koko elämäni suunnitellut, että missä mennään silloin.
Tuohon kysyn vielä, että pitääkö sinusta kaiken mennä kuten on suunnitellut vai voiko elää tupsahtaneiden muutosten myötä toisin, vai onko sitten kaikki vaan p.rseellään, ei mitään tehtävissä enää?
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Tuohon kysyn vielä, että pitääkö sinusta kaiken mennä kuten on suunnitellut vai voiko elää tupsahtaneiden muutosten myötä toisin, vai onko sitten kaikki vaan p.rseellään, ei mitään tehtävissä enää?
Sehän nyt riippuu tietenkin riippuu ihan tilanteesta. Joskus asiat muuttuvat negatiiviseen suuntaan, joskus positiiviseen ja joskus ne vain muutuvat. Kyllähän se nyt esimerkiksi on hyvinkin perseestä, jos olet suunnitellut (ja ehkä maksanutkin) vaikka jonkun loman ja sitten oletkin sairaana. Kyllä sellainen ymmärrettävästi voi hieman nyppiäkin.
Anonyymi kirjoitti:
Sehän nyt riippuu tietenkin riippuu ihan tilanteesta. Joskus asiat muuttuvat negatiiviseen suuntaan, joskus positiiviseen ja joskus ne vain muutuvat. Kyllähän se nyt esimerkiksi on hyvinkin perseestä, jos olet suunnitellut (ja ehkä maksanutkin) vaikka jonkun loman ja sitten oletkin sairaana. Kyllä sellainen ymmärrettävästi voi hieman nyppiäkin.
Matkavskuutud ois fiksu hoitaa ennen varausta...🙂
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ikäänkuin se olisi siinä se ainoa mahdollinen vituttava tekijä. Ei mikään vakuutus tekemättä jäänyttä reissua korvaa.
Anonyymi kirjoitti:
Ikäänkuin se olisi siinä se ainoa mahdollinen vituttava tekijä. Ei mikään vakuutus tekemättä jäänyttä reissua korvaa.
Ei.. mutta ei jäis tekemättä myöhemmin. 🙂
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ei.. mutta ei jäis tekemättä myöhemmin. 🙂
Se ei ole mulle se pointti lainkaan. Raha on vain rahaa.
Anonyymi kirjoitti:
Se ei ole mulle se pointti lainkaan. Raha on vain rahaa.
Mä jos sairastun, en mietin mitään mitä jää tekemättä..
Ainoa hetki oli kun polvi oli leikattu ja en voinut lumia mennä linkoomaan...
Todin linkosin mä niitä silti...🤣- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ai niin ja pitää tietysti lisätä tuohon vielä se muuttuja, että miten vakavasta sairastumisesta on kyse. Jos kyse on vaikka nyt normiflunssasta, niin sitten vituttaa se tekemättä jäänyt reissu. Mutta jos kyse olisi vakavasta sairaudesta, niin sitten fokus siirtyy siitä selviämiseen ja se tekemättä reissu on yhdentekevää. Eli siis en nyt osaa antaa tähän yksiselitteistä vastausta, koska kaikki riippuu kaikesta.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mä jos sairastun, en mietin mitään mitä jää tekemättä..
Ainoa hetki oli kun polvi oli leikattu ja en voinut lumia mennä linkoomaan...
Todin linkosin mä niitä silti...🤣Sinä oletkin sinä ja minä olen minä. Mua kyllä risoo, jos jokin suunniteltu reissu jää tekemättä. Se kun ei ole koskaan vain, että nyt menen, vaan vaatii vähän enemmän järjestelyjä. Siis jos vähänkään kauemmas ja pidemmäksi aikaa menee. Enkä mä nyt muunlaisia reissuja juuri edes harrasta, koska ne ovat lähinnä vain rasittavia.
Anonyymi kirjoitti:
Sinä oletkin sinä ja minä olen minä. Mua kyllä risoo, jos jokin suunniteltu reissu jää tekemättä. Se kun ei ole koskaan vain, että nyt menen, vaan vaatii vähän enemmän järjestelyjä. Siis jos vähänkään kauemmas ja pidemmäksi aikaa menee. Enkä mä nyt muunlaisia reissuja juuri edes harrasta, koska ne ovat lähinnä vain rasittavia.
Huoh... tietäisitpä vaan miten kiven alla mun liikahtelu onkaan...
Mutta mun ainakin on ollut pakko pistää rajat ihan kaikelle. Jos tuolloin jotain, niin sit...jos sairastun iyse tai tapahtuu mitä vaan niin se on sit niin, että ei mitään...seuraava mahdollisuus voi livetä pitkän ajan taakse sit...
Nää on fsktoja, jotka joko hyväksyt tai et...voisin mä repiä jostain jotain väkisin mut miks?
Tulisin jonnekin äkäisenä, että nyt oon vtu täällä...parempi olla hyvä vtun syy....
Ei menis oikein....🙄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mutta mun ainakin on ollut pakko pistää rajat ihan kaikelle. Jos tuolloin jotain, niin sit...jos sairastun iyse tai tapahtuu mitä vaan niin se on sit niin, että ei mitään...seuraava mahdollisuus voi livetä pitkän ajan taakse sit...
Nää on fsktoja, jotka joko hyväksyt tai et...voisin mä repiä jostain jotain väkisin mut miks?
Tulisin jonnekin äkäisenä, että nyt oon vtu täällä...parempi olla hyvä vtun syy....
Ei menis oikein....🙄Jep, se on ehkä ehkä vuoden päästä sitten, että tietenkin se risoo. Minusta on outoa, jos ei yhtään riso. Jos mua ei risoisi, niin sitten voisin huoletta todeta, että sen reissun voi jättää tekemättäkin, kun en mä selvästi sinne edes halunnut.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Ei menis oikein....🙄Sulla on ihmeellinen tulkinta sille, että risoo ja vituttaa. Jotenkin mun silmiini yltiödramaattinen. Mä en edes osaa olla noinnm täynnä draamaa, että "kaikki vaan p.rseellään, ei mitään tehtävissä enää" ja "tulisin jonnekin äkäisenä, että nyt oon vtu täällä...parempi olla hyvä vtun syy". Kuulostaa minun korviini kauhean rankalta ja kuluttavalta asenteelta. Ei mua edes pystyisi kukaan minnekään raahamaan, jos ajattelisin "Tulisin jonnekin äkäisenä, että nyt oon vtu täällä...parempi olla hyvä vtun syy". Mä en edes tulisi paikalle, enkä kuuntelisi vastalauseitam
Anonyymi kirjoitti:
Jep, se on ehkä ehkä vuoden päästä sitten, että tietenkin se risoo. Minusta on outoa, jos ei yhtään riso. Jos mua ei risoisi, niin sitten voisin huoletta todeta, että sen reissun voi jättää tekemättäkin, kun en mä selvästi sinne edes halunnut.
Liittyykö yämä sinun kykeneiväisyyteesi? Lopulta...
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Liittyykö yämä sinun kykeneiväisyyteesi? Lopulta...
En ymmärrä edes kysymystäsi. En näe noiden välillä mitään yhtäläisyyttä. Ehkä tuo kysymys kertoo lähinnä jotain sinusta, sillä minulle tuo on tyystin vieras ajatus.
- Anonyymi
No jos nyt haluaa ajatella, että en kykene vaikkapa vuodenajoille tekemään mitään, enkä muuttamaan niiden paikka ja järjestystä, niin ehkä sitten. En mä nyt kuitenkaan ihan NIIN kaikki voipaisena itseäni pidä.
Anonyymi kirjoitti:
Sulla on ihmeellinen tulkinta sille, että risoo ja vituttaa. Jotenkin mun silmiini yltiödramaattinen. Mä en edes osaa olla noinnm täynnä draamaa, että "kaikki vaan p.rseellään, ei mitään tehtävissä enää" ja "tulisin jonnekin äkäisenä, että nyt oon vtu täällä...parempi olla hyvä vtun syy". Kuulostaa minun korviini kauhean rankalta ja kuluttavalta asenteelta. Ei mua edes pystyisi kukaan minnekään raahamaan, jos ajattelisin "Tulisin jonnekin äkäisenä, että nyt oon vtu täällä...parempi olla hyvä vtun syy". Mä en edes tulisi paikalle, enkä kuuntelisi vastalauseitam
Sä ootkin sä ja mä taas mä.
Jos siis mä tai joku muu pakottaisi jonkun reissun tekemään asb niin tuon asenteen mä ottaisin...
Järjettömintä se olis, jos itse olisin se joka pakottais...(ei onnistuis nykyään).
Muillekin sanoisin korostetusti nykyään mitä väkisin pakotettu tapaaminen aiheuttais mun normiarkeen, jos seuraava mahdollisuus ei ole tarpeeksi nopea hänen mielestä... siirrän vastuuta raikkaasti toiselle....sìis..Anonyymi kirjoitti:
En ymmärrä edes kysymystäsi. En näe noiden välillä mitään yhtäläisyyttä. Ehkä tuo kysymys kertoo lähinnä jotain sinusta, sillä minulle tuo on tyystin vieras ajatus.
Kertoo tietenkin minusta... minun kysymys... mietin tietenkin sitä omista lähtökohdistani, kokemuksistani...jos voisin elää sinun elämää jonkinaikaa, ei tarttis kysellä, vaan kokisin sen kuten oman elämäni tässä.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Jos siis mä tai joku muu pakottaisi jonkun reissun tekemään asb niin tuon asenteen mä ottaisin...
Järjettömintä se olis, jos itse olisin se joka pakottais...(ei onnistuis nykyään).
Muillekin sanoisin korostetusti nykyään mitä väkisin pakotettu tapaaminen aiheuttais mun normiarkeen, jos seuraava mahdollisuus ei ole tarpeeksi nopea hänen mielestä... siirrän vastuuta raikkaasti toiselle....sìis..Ootko sä ihan selvin päin taas? Minä puhuin reisusta, jonka olisin itse halunnut tehdä, mutta sairastuisin. Sä puhut joistakin muista ja pakotetuista reissusta, joten ihan jotain totaalisen muuta taas. Jos sä haluat ihmisten vastaavan sun kysymyksiisi, niin miksi sä alat sitten vääntämään niitä vastauksia joksikin aivan muuksi?
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Kertoo tietenkin minusta... minun kysymys... mietin tietenkin sitä omista lähtökohdistani, kokemuksistani...jos voisin elää sinun elämää jonkinaikaa, ei tarttis kysellä, vaan kokisin sen kuten oman elämäni tässä.
Jos sä oikeasti haluaisit ymmärtää, niin sä kuuntelisit mitä sanotaan ja olettaisit vähemmän.
- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Muillekin sanoisin korostetusti nykyään mitä väkisin pakotettu tapaaminen aiheuttais mun normiarkeen, jos seuraava mahdollisuus ei ole tarpeeksi nopea hänen mielestä... siirrän vastuuta raikkaasti toiselle....sìis..Ja juu, minä en ota tuollaista asennetta. Mä en ylipäänsä osaa olla martyyri. Jokin asia voi vituttaa, mutta ei mun vitutukseni koskaan kovin kauaa kestä. Omaa tuultani ja elämääni mä vain siinä pilaisin, jos päiväkausia kiukuttelen.
Anonyymi kirjoitti:
Ootko sä ihan selvin päin taas? Minä puhuin reisusta, jonka olisin itse halunnut tehdä, mutta sairastuisin. Sä puhut joistakin muista ja pakotetuista reissusta, joten ihan jotain totaalisen muuta taas. Jos sä haluat ihmisten vastaavan sun kysymyksiisi, niin miksi sä alat sitten vääntämään niitä vastauksia joksikin aivan muuksi?
Voi olla, että sotken välillä eri snonyymit keskenään? Who knows... kun pistän sloituksen, on 20-60 viestiä jonossa sieltä täältä...koitan käydä vellikelloa läpi järjestyksessä...varmaan tulee mokia..
Mutta mä koen usein itse mun matkat myls velvollisuutena johonkin...mä todella harvoin itse mitään suunnittelen vaan mua pyydetään sinne ja tänne. Ja tykkään usein lähteä..mutta joskus asiat vain menee päin persettä. Sitten se perkelöityy...
Jos mä jotain tuohon sun alkuperäiseen kommenttiin kysyin, se perustui mun kokemuksiini. Sun hommia en tiedä...
Mutta muuten tuumin vaan että harmi jos tunnet natkojesi vituiks menemisestä paskaa fiilistä... 🤔Anonyymi kirjoitti:
Ja juu, minä en ota tuollaista asennetta. Mä en ylipäänsä osaa olla martyyri. Jokin asia voi vituttaa, mutta ei mun vitutukseni koskaan kovin kauaa kestä. Omaa tuultani ja elämääni mä vain siinä pilaisin, jos päiväkausia kiukuttelen.
No mulls on marttyyriluonne tuolla takana...heikkoins hetkinä se saa vallan. Kiroan universumin ja ties mitkä...kunnes järkiinnyn...
Alkuksntainen voima joka etsii hetkeä iskeä..Anonyymi kirjoitti:
Jos sä oikeasti haluaisit ymmärtää, niin sä kuuntelisit mitä sanotaan ja olettaisit vähemmän.
Yrittäisin vähemmän kuulla...jos olisin fiksu...
Mutta hirvrä uteliaisuus ja mikä lie ajaa yli. 😄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Voi olla, että sotken välillä eri snonyymit keskenään? Who knows... kun pistän sloituksen, on 20-60 viestiä jonossa sieltä täältä...koitan käydä vellikelloa läpi järjestyksessä...varmaan tulee mokia..
Mutta mä koen usein itse mun matkat myls velvollisuutena johonkin...mä todella harvoin itse mitään suunnittelen vaan mua pyydetään sinne ja tänne. Ja tykkään usein lähteä..mutta joskus asiat vain menee päin persettä. Sitten se perkelöityy...
Jos mä jotain tuohon sun alkuperäiseen kommenttiin kysyin, se perustui mun kokemuksiini. Sun hommia en tiedä...
Mutta muuten tuumin vaan että harmi jos tunnet natkojesi vituiks menemisestä paskaa fiilistä... 🤔Tässä kyseisessä kohdassa ei ole kenenkään muun anonyymin viestejä kuin minun. Että en tiedä keneen anonyymiin sä nyt sitten ajattelet sekoitavasi.
"Mutta muuten tuumin vaan että harmi jos tunnet natkojesi vituiks menemisestä paskaa fiilistä... 🤔"
Minusta taas on täysin normaalia harmistua, jos ei pääse tekemään jotekin mitä halusi, johon oli valmistautunut ja jota varten oli järjestänyt asioita. Minusta olisi paljon oudompaa, jos ei yhtään harmita.
"Mutta mä koen usein itse mun matkat myls velvollisuutena johonkin...mä todella harvoin itse mitään suunnittelen vaan mua pyydetään sinne ja tänne. Ja tykkään usein lähteä..mutta joskus asiat vain menee päin persettä. Sitten se perkelöityy..."
Mä taas en tunne matkojani oikeestaan ikinä velvollisuuksiksi. Mä en yksinkertaisesti lähde, jos en halua. Tietysti joskus tulee sellaisia tapauksia, joista on mahdoton kieltäytyä, mutta en mä niistä sitten isommin vittuunnu. En mä nyt sentään sellasesta ärsyynny (ainakaan pidempään) jos siskoni miehen isä kuolee ja he joutuvat menemään hautajaisiin, mikä taas sotki mun ja muksuni suunnitelmat ja me jouduttiin menemään siskon mökille elikkovahdeiksi (joka siis on viimeisin tollanen juttu). Se oli ehkä tunnin ärsytys, joka oli jo sinne mentäessä ohitse.
Mä nyt olen ylipäänsä sellainen että mua nyppii aina, kun joku mun suunnitelmani sotketaan. Vaikka mun suunnitelmani olisi vain lukea kirjaa koko päivä, niin silti se nyppii. Se kuitenkin menee suht nopsasti ohi. Kyllä mä tollasessa yleensä viimeistään tunnissa saan pääni käännettyä eri asentoon. Mutta heti ei kannata odottaa suurta innostusta, jos menee mun suunnitelmani sotkemaan.
Vaan siis lomareissuni eivät ole sellaisia, että niitä tehtäisiin ekstemporee. Ne on varattu ja mietitty reilusti etukäteen, ne on hyvin usein sidottu johonkin ajankohtaan, jolla on vaikutusta siihen lomakohteeseen jne. Jos on varannut töistä lomaa johonkin tiettyyn kohtaan, niin harvemmin sitä voi sitten ilmottaa, että sori pidänkin tän sairaslomans nyt jne. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tässä kyseisessä kohdassa ei ole kenenkään muun anonyymin viestejä kuin minun. Että en tiedä keneen anonyymiin sä nyt sitten ajattelet sekoitavasi.
"Mutta muuten tuumin vaan että harmi jos tunnet natkojesi vituiks menemisestä paskaa fiilistä... 🤔"
Minusta taas on täysin normaalia harmistua, jos ei pääse tekemään jotekin mitä halusi, johon oli valmistautunut ja jota varten oli järjestänyt asioita. Minusta olisi paljon oudompaa, jos ei yhtään harmita.
"Mutta mä koen usein itse mun matkat myls velvollisuutena johonkin...mä todella harvoin itse mitään suunnittelen vaan mua pyydetään sinne ja tänne. Ja tykkään usein lähteä..mutta joskus asiat vain menee päin persettä. Sitten se perkelöityy..."
Mä taas en tunne matkojani oikeestaan ikinä velvollisuuksiksi. Mä en yksinkertaisesti lähde, jos en halua. Tietysti joskus tulee sellaisia tapauksia, joista on mahdoton kieltäytyä, mutta en mä niistä sitten isommin vittuunnu. En mä nyt sentään sellasesta ärsyynny (ainakaan pidempään) jos siskoni miehen isä kuolee ja he joutuvat menemään hautajaisiin, mikä taas sotki mun ja muksuni suunnitelmat ja me jouduttiin menemään siskon mökille elikkovahdeiksi (joka siis on viimeisin tollanen juttu). Se oli ehkä tunnin ärsytys, joka oli jo sinne mentäessä ohitse.
Mä nyt olen ylipäänsä sellainen että mua nyppii aina, kun joku mun suunnitelmani sotketaan. Vaikka mun suunnitelmani olisi vain lukea kirjaa koko päivä, niin silti se nyppii. Se kuitenkin menee suht nopsasti ohi. Kyllä mä tollasessa yleensä viimeistään tunnissa saan pääni käännettyä eri asentoon. Mutta heti ei kannata odottaa suurta innostusta, jos menee mun suunnitelmani sotkemaan.
Vaan siis lomareissuni eivät ole sellaisia, että niitä tehtäisiin ekstemporee. Ne on varattu ja mietitty reilusti etukäteen, ne on hyvin usein sidottu johonkin ajankohtaan, jolla on vaikutusta siihen lomakohteeseen jne. Jos on varannut töistä lomaa johonkin tiettyyn kohtaan, niin harvemmin sitä voi sitten ilmottaa, että sori pidänkin tän sairaslomans nyt jne.Ai niin ja tämä keskustelu lomareissuista muuttui tässä nyt ylipäänsä ihan järjettömän paljon suuremmaksi jutuksi kuin se mun elämässäni edes on. Alunperin se oli vain hatusta heitetty esimerkki asiasta, joka voisi vituttaa, ilman mitään sidosta tosielämään. En mä ole koskaan ollut niin kipeä, ettenkö olisi päässyt jollekin lomamatkalle, enkä mä ylipäänsä matkaile niin usein, kuin tästä täysin yli äyräiden paisuneesta keskustelusta voisi kuvitella.
Anonyymi kirjoitti:
Tässä kyseisessä kohdassa ei ole kenenkään muun anonyymin viestejä kuin minun. Että en tiedä keneen anonyymiin sä nyt sitten ajattelet sekoitavasi.
Vaan siis lomareissuni eivät ole sellaisia, että niitä tehtäisiin ekstemporee. Ne on varattu ja mietitty reilusti etukäteen, ne on hyvin usein sidottu johonkin ajankohtaan, jolla on vaikutusta siihen lomakohteeseen jne. Jos on varannut töistä lomaa johonkin tiettyyn kohtaan, niin harvemmin sitä voi sitten ilmottaa, että sori pidänkin tän sairaslomans nyt jne.Mä samaistun..
Toi tunnin persreikäily sopis hyvin, että saan mun uhriutumiseni läjään...
Varsinkin nyt toi on korostunut, kun suurimmaksi osaksi saan elää yksin.
Vittu että mun sielua vitutti kun poika tulikin käytännössä tääne viime kesäksi asunaan..se ois ollut mutsin kaupunkikämpässä, mut mutsin polvi leikattiin, eikä se halunnut olla seniilin mummon luona. 🙄
Mitä voit? Sanoo pojalle että vittuakos mummon leikkaukset mulle kuuluu? Asu missä asut, mut et mun luona? Wtf?
Ei kuulu mun sanastoihin, joten nielin mitä tuli...mutta vitutti välillä...en saa olla rauhassa...en saa olla mitä huvittaa...itsekästä?
Tappelin tunteiden kanssa...mutta olen ihminen, vaikkakin pojan isä. Kyllä hän saa tulla aona kotiinsa...mun homma on sietää...tein sen päätöksen jopa tietämättäni mut so what....ei poikakaan päättänyt sitä. 😄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Mä samaistun..
Toi tunnin persreikäily sopis hyvin, että saan mun uhriutumiseni läjään...
Varsinkin nyt toi on korostunut, kun suurimmaksi osaksi saan elää yksin.
Vittu että mun sielua vitutti kun poika tulikin käytännössä tääne viime kesäksi asunaan..se ois ollut mutsin kaupunkikämpässä, mut mutsin polvi leikattiin, eikä se halunnut olla seniilin mummon luona. 🙄
Mitä voit? Sanoo pojalle että vittuakos mummon leikkaukset mulle kuuluu? Asu missä asut, mut et mun luona? Wtf?
Ei kuulu mun sanastoihin, joten nielin mitä tuli...mutta vitutti välillä...en saa olla rauhassa...en saa olla mitä huvittaa...itsekästä?
Tappelin tunteiden kanssa...mutta olen ihminen, vaikkakin pojan isä. Kyllä hän saa tulla aona kotiinsa...mun homma on sietää...tein sen päätöksen jopa tietämättäni mut so what....ei poikakaan päättänyt sitä. 😄No me ollaan kuitenkin selvästi noissa aivan eri tasolla. En mä "persreikäile", vaan olen vain innoton. Mun naamani ei vain ole heti silleen, että mennään vaan. Se on että et oo hitto tosissas ja huokaus ja sitten keräilen vähän ja lopulta lähden kyllä ihan mielelläni. Mun synnynnäisiin temperamenttipiirteisiini kuuluu se, että en sopeudu kovin hyvin nopeisiin muutoksiin. Mä tarvitsen sen hetken kääntää se oma pääni uuteen asentoon, vaikka se uusi asia ei olisikaan itsessään vastenmielinen. Se muutos on se haaste, sen hetken.
Mua taas ei tuollainen häiritsisi pätkääkään. Mulle on sinällään ihan sama, jos joku pyörii samoissa neliöissä. Me taidettiin jo vähän sivuta tätä eroa siinä yhdessä sun aloituksessa parisuhteen löytämisen vaikeudesta. Mä kerroin sulle, että musta on tullut vuosien myötä paljon helpompi yksilö kuin olin nuorempana. Mun soputumiskykyni on parantunut valtavasti ja samoin kykyni joustaa. Nykyään on enää vain vähän asioita, joilla on mulle tosissaan väliä.
- Anonyymi
En ihmeemmin suunnittele. Mutta sua vois vetää pataan aina silloin tälloin vaihtelun vuoksi.
No pitäis järjestää tilaisuus...auttaisko jos mä laitan profiiliin sähköpostiosoitteeni hetkeksi ja otat yhteyttä ja sovitaan joku mesta, missä tuut vetämään pataan... sitten voidaan sopia jatkokerroista siinä yhteydessä jo jatkosuunnitelmia.
Mä oonkin ihmetellyt, että siihen nähden mitä ihan irl;kin laskettelen suoraan asioita, niin nenä on vielä keskellä naamaa. Sähän voisit kääntää ehkä sitä?
Ilmoittelehan toki oisko tälläinen järjestely hyvä?Disseisback kirjoitti:
No pitäis järjestää tilaisuus...auttaisko jos mä laitan profiiliin sähköpostiosoitteeni hetkeksi ja otat yhteyttä ja sovitaan joku mesta, missä tuut vetämään pataan... sitten voidaan sopia jatkokerroista siinä yhteydessä jo jatkosuunnitelmia.
Mä oonkin ihmetellyt, että siihen nähden mitä ihan irl;kin laskettelen suoraan asioita, niin nenä on vielä keskellä naamaa. Sähän voisit kääntää ehkä sitä?
Ilmoittelehan toki oisko tälläinen järjestely hyvä?Odottrlen vastausta... voin laittaa meiliosoitteen profiilikenttään jos vaan vastaat...huhuu?
Suunnittelen elämääni jonkin verran. Ilman minkäänlaista suunnittelua elämä olisi aikamoista poukkoilua. Se ei tarkoita, etteikö suunnitelmia voisi muuttaa tai eivätkö ne muuttuisi jonkin itsestään riippumattoman tekijän seurauksena. Suunnitelmista ei siis saa pitää liian tiukkapipoisesti kiinni, koska elämä yllättää aina mitä erikoisimmilla tavoilla.
Lyhyellä aikavälillä suunnittelen esim. päivittäisiä menojani tyyliin maanantaina salipäivä, tiistaina menen ystävän A kanssa pelaamaan tennista, keskiviikkona katsomaan pojan peliä, torstaina on salipäivä, perjantaina nähdään ystävien B ja C kanssa terassilla, lauantaina ehtii metsälenkin ja siivota ja sunnuntaina vaikka ehtii tehdä hieman pihahommia. Suunnitelmat voivat muuttua joskus lennosta tai joskus ei ole mitään suunnitelmia, mutta jonkinasteinen suunnitelmallisuus mielestäni helpottaa arkea ja vähentää esim turhaa edestakaisin ajelua.
Pitkällä aikavälillä suunnittelen tyypillisesti taloudellisia tai muita "isompia" asioita. Miten asuntoni pitää arvonsa, paljonko minulla on kiinni sijoituksissa, onko ammatillinen osaamiseni päivittämisen tarpeessa, ovatko vakuutukseni yms kunnossa, jos minulle vaikka sattuu jotain, haluanko toteuttaa jonkin matkan, johon pitää säästää jne. Pääpaino pitkän tähtäimen suunnittelussa on varmistaa se, että tapahtuipa minulle mitä vain, niin olen varmistanut poikani hyvinvoinnin.Disseisback kirjoitti:
Joko paneeli on kiinnitetty? 😄
Haha, unohdin lisätä, että sitten on vielä extrapitkän aikavälin suunnitelmat, johon kuuluu kaikki epämieluisat työt, joita pyrkii välttelemään 🤣
Aletheias kirjoitti:
Haha, unohdin lisätä, että sitten on vielä extrapitkän aikavälin suunnitelmat, johon kuuluu kaikki epämieluisat työt, joita pyrkii välttelemään 🤣
Kunhan kiusin. 😁
Muuten kyllä kuullostaa helpolta sun elämä, teet siitä sellaisen. 🙂
Oot aikamoinen "naatiskelija" näin savolaisittain. 😃Disseisback kirjoitti:
Kunhan kiusin. 😁
Muuten kyllä kuullostaa helpolta sun elämä, teet siitä sellaisen. 🙂
Oot aikamoinen "naatiskelija" näin savolaisittain. 😃Ihan aiheellinen kiusiminen 😂 Lupaan hoitaa sen vuoden 2026 loppuun mennessä 🙈
Olen vuosien aikana oppinut luovimaan arjessa, kun on ollut pakko ja se antaa juurikin tuota "helppuden" tunnetta. Nykyään kun teini on jo niin iso, on arkikin monella tavalla helpompaa kuin ennen. On sitä edelleen pyykkivuoria, likaisia paistinpannuja, kiire treeneihin sun muuta, mutta pystyn nykyään tekemään niin paljon enemmän omiakin juttuja ja se on aika ihanaa 😊 Ja haluan tehdä juurikin asioita, joista nautin eli todellakin olen naatiskelija 😅Aletheias kirjoitti:
Ihan aiheellinen kiusiminen 😂 Lupaan hoitaa sen vuoden 2026 loppuun mennessä 🙈
Olen vuosien aikana oppinut luovimaan arjessa, kun on ollut pakko ja se antaa juurikin tuota "helppuden" tunnetta. Nykyään kun teini on jo niin iso, on arkikin monella tavalla helpompaa kuin ennen. On sitä edelleen pyykkivuoria, likaisia paistinpannuja, kiire treeneihin sun muuta, mutta pystyn nykyään tekemään niin paljon enemmän omiakin juttuja ja se on aika ihanaa 😊 Ja haluan tehdä juurikin asioita, joista nautin eli todellakin olen naatiskelija 😅Elä mun takia murehdi listaa...itse olit siitä joskus huolissasi. 😄
Minusta on hienoa että voit naatiskella. 😄
Mutta et säkään voi mitään sille mitä muut tekee, et vaikka eläisit kuinka täydellisesti omaa elämää. Tiedätkös, että on vaikeampaa tulla täydellisyyttä hipovaan elämään läsnä, kun tulee olo, että pienikin virheliike ja se voi rikkoo sun liki täydellisyyden....norsuna tulla kristallisaliin...😄Disseisback kirjoitti:
Elä mun takia murehdi listaa...itse olit siitä joskus huolissasi. 😄
Minusta on hienoa että voit naatiskella. 😄
Mutta et säkään voi mitään sille mitä muut tekee, et vaikka eläisit kuinka täydellisesti omaa elämää. Tiedätkös, että on vaikeampaa tulla täydellisyyttä hipovaan elämään läsnä, kun tulee olo, että pienikin virheliike ja se voi rikkoo sun liki täydellisyyden....norsuna tulla kristallisaliin...😄Juu mutta enemmän huolissani olen niistä mun led-lampuista, joita ei ole vieläkään vaihdettu 😁 Valoisan kesän aikaan en ole edes muistanut koko hommaa, mutta nyt kun illat alkaa jo vähän hämärtää muistin, että kappas, lamput pitää äkkiä saada vaihtoon 😄
Elämä on aina epätäydellistä. Eteen tulee asioita, joihin ei itse voi vaikuttaa, joku ihminen tekee jotain, mikä muuttaa omatkin suunnitelmat jne. Sellaista elämä on ja mun elämä ei tuollaisista mene rikki. Että tervetuloa norsut vaan 😂Aletheias kirjoitti:
Juu mutta enemmän huolissani olen niistä mun led-lampuista, joita ei ole vieläkään vaihdettu 😁 Valoisan kesän aikaan en ole edes muistanut koko hommaa, mutta nyt kun illat alkaa jo vähän hämärtää muistin, että kappas, lamput pitää äkkiä saada vaihtoon 😄
Elämä on aina epätäydellistä. Eteen tulee asioita, joihin ei itse voi vaikuttaa, joku ihminen tekee jotain, mikä muuttaa omatkin suunnitelmat jne. Sellaista elämä on ja mun elämä ei tuollaisista mene rikki. Että tervetuloa norsut vaan 😂Sorppa vaan mut dä ja citris luotte aika kliinisen atmosfäärin ympärille.
Tavallaan mä ehkä hitusen sua ymmärrän kun oon turissut muualla, mut sanonpahan vaan...näin meidän kesken täällä. 🙂 eli kaikki voi lukee sen. 😆
Mut tarviit sen. 😄Disseisback kirjoitti:
Sorppa vaan mut dä ja citris luotte aika kliinisen atmosfäärin ympärille.
Tavallaan mä ehkä hitusen sua ymmärrän kun oon turissut muualla, mut sanonpahan vaan...näin meidän kesken täällä. 🙂 eli kaikki voi lukee sen. 😆
Mut tarviit sen. 😄Kliinisen? En nyt saa kyllä ajatuksestasi kiinni oikein yhtään..
Aletheias kirjoitti:
Kliinisen? En nyt saa kyllä ajatuksestasi kiinni oikein yhtään..
Mitä on leikkausalissa kliininen?
Ei sinne voi vaan saapastella noin vaan...Disseisback kirjoitti:
Mitä on leikkausalissa kliininen?
Ei sinne voi vaan saapastella noin vaan...En edelleenkään ymmärrä, miten tuo liittyy minun elämääni. Tuossa ylempänä useammassakin kohdassa viittaan esim siihen, ettei kaikki mene aina kuten suunnittelee eikä kaikkeen voi vaikuttaa. Miten teet tuosta sellaisen johtopäätöksen, että luon kliinisen ilmapiirin ympärilleni?
Aletheias kirjoitti:
En edelleenkään ymmärrä, miten tuo liittyy minun elämääni. Tuossa ylempänä useammassakin kohdassa viittaan esim siihen, ettei kaikki mene aina kuten suunnittelee eikä kaikkeen voi vaikuttaa. Miten teet tuosta sellaisen johtopäätöksen, että luon kliinisen ilmapiirin ympärilleni?
Yleisesti, en vain tähän aloitukseen liittyen.
Mutta kunhan nyt vaan tuumin näin tänään...ja vain mun mielipide...Aletheias kirjoitti:
Juu mutta enemmän huolissani olen niistä mun led-lampuista, joita ei ole vieläkään vaihdettu 😁 Valoisan kesän aikaan en ole edes muistanut koko hommaa, mutta nyt kun illat alkaa jo vähän hämärtää muistin, että kappas, lamput pitää äkkiä saada vaihtoon 😄
Elämä on aina epätäydellistä. Eteen tulee asioita, joihin ei itse voi vaikuttaa, joku ihminen tekee jotain, mikä muuttaa omatkin suunnitelmat jne. Sellaista elämä on ja mun elämä ei tuollaisista mene rikki. Että tervetuloa norsut vaan 😂” Elämä on aina epätäydellistä. Eteen tulee asioita, joihin ei itse voi vaikuttaa, joku ihminen tekee jotain, mikä muuttaa omatkin suunnitelmat jne. Sellaista elämä on ja mun elämä ei tuollaisista mene rikki.”
Tämäkin on elämääni jatkuvasti mutta massiivisessa kokoisessa perheessäni on monta muuttuvaa tekijää ja sen vuoksi se on kuin vuoristorata. Sen vuoksi esim valheita täällä sen kun x-liner visetelee. Itse lusmuilee päivät pitkät muita kiusaamassa varmasti voi tehdä komeakin työtä mutta lusmuilu on hänen juttunsa ja tiedetäänpä, sitten miten lapsensa on hoitanut kun se on hänelle lusmuilua. Eli yhtään ei ole tehnyt lapsien eteen vaan hoidattanut lapset muualla.
https://keskustelu.suomi24.fi/t/18591809/miten-ne-palstalaisten-irtiotot-oravanpyorasta#comment-130743982Disseisback kirjoitti:
Yleisesti, en vain tähän aloitukseen liittyen.
Mutta kunhan nyt vaan tuumin näin tänään...ja vain mun mielipide...Ikävä kuulla, että ajattelet noin. Eritoten sen takia, että tiedät minusta vähän enemmän, kuin mitä palstalla olen kertonut, mutta jokaisella toki on oikeus mielipiteeseensä.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Mun on pakko tulla tähän sivusta hieman kommentoimaan, koska tuo oli minusta varsin rumasti sanottu, siis tuo kliininen. Ei minulle ainakaan ole koskaan tullut susta tai citriksestä kliininen tunne. Ennemmin mulle tulee teistä molemmista suht tasapainoinen tunne. Tasapainoinen siinä mielessä, että asiat otetaan silleen kun ne on, eikä ihan hirveästi höntyillä joka suuntaan. Voi tietysti olla, että mäkin tulkitsen väärin, kun tulkitsen itseni kautta, olen tunnistavinani jotain samaa kuin omassa elämässäni.
- Anonyymi
Aletheias kirjoitti:
Mun on vielä pakko lisätä, että en tiedä onko tuo Dissen tarkoittama "kliinisyys" sitä samaa, mikä mulle on toisinaan ilmaistu toteamuksella "ethän sä tarvii miestä mihinkään".
Anonyymi kirjoitti:
Mun on pakko tulla tähän sivusta hieman kommentoimaan, koska tuo oli minusta varsin rumasti sanottu, siis tuo kliininen. Ei minulle ainakaan ole koskaan tullut susta tai citriksestä kliininen tunne. Ennemmin mulle tulee teistä molemmista suht tasapainoinen tunne. Tasapainoinen siinä mielessä, että asiat otetaan silleen kun ne on, eikä ihan hirveästi höntyillä joka suuntaan. Voi tietysti olla, että mäkin tulkitsen väärin, kun tulkitsen itseni kautta, olen tunnistavinani jotain samaa kuin omassa elämässäni.
Kiitos kivoista sanoista. En minäkään tuota kliinisyys-termiä kovin positiivisena tässä yhteydessä ottanut, vaikka saattaa olla, että ymmärsin sen hieman eri tavalla kuin miten Disse sen tarkoitti. En pysty itse oikein näkemään, millä tavalla luon "kliinistä ilmapiiriä", mutta toki ihminen saattaa joskus olla sokea tai liian tottunut omaan toimintaansa eikä huomaa, miltä se jonkun toisen silmissä näyttää.
- Anonyymi
Voi disse. Tiedän, että monessa asiassa olemme eri mieltä. Mutta se yhdistänee, että ajattelemme muitakin.
Kuitenkin kysymykseesi. En minä viitsi enää mitään suunitella. Kunhan elän tilanteen mukaan. Kannattaa sunkin ajaa täysillä crossi mönkkärillä päin kiveä, että volttien aikana kypäräkin lentää päästä.
Loppuu se turha stressaaminen, kateus, vallanhimo, muiden halveksunta jne.
Tilalle tulee yllättävän seesteinen olo ja halu auttaa heikompia. Moni ei voi rehellisesti sanoa, että sydän ja hengitys on pysähtynyt ja käytännössä kuollut.
Minä voin ja tässä edelleen kekkuloidaan. Kiitokset sille koiralle, joka lähti taluttajaansa väkisin kiskomaan onnettomuuspaikalle.
Sitä olen ihmetellyt, että miksi?
Toki varmaan kuuli äänen, mutta mistä helkkarista se koira tiesi, että nyt kävi huonosti? Ja miksi edes välitti?
>simiti<Voi Simitiniseni...
Sinulla on selkeästi hyviä hetkiä ja sellaisia, että voisit viskoa kaikki hrlvetinkuuseen ja haukkua päälle persepersuiksi...ehkä se sun kopsaus nuppiin aiheutti sen?
Tänään sä välität ihmisistä huomenna räyhäät kaikki hittoon.
Mutta kyllä mä uskon, että oot hyvä ihminen. 🙂
Kaikkea shittiä vaan tapahtuu. Kyllä mä oon onnekas kun mulle ei ole käynyt kuin sulle. Osaan kyllä arvostaa sitä, hyvä Kokkolalainen höppänä siellä. 😃- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Voi Simitiniseni...
Sinulla on selkeästi hyviä hetkiä ja sellaisia, että voisit viskoa kaikki hrlvetinkuuseen ja haukkua päälle persepersuiksi...ehkä se sun kopsaus nuppiin aiheutti sen?
Tänään sä välität ihmisistä huomenna räyhäät kaikki hittoon.
Mutta kyllä mä uskon, että oot hyvä ihminen. 🙂
Kaikkea shittiä vaan tapahtuu. Kyllä mä oon onnekas kun mulle ei ole käynyt kuin sulle. Osaan kyllä arvostaa sitä, hyvä Kokkolalainen höppänä siellä. 😃Ite oot höppänä. Vaikka motoriikkani onkin kärsinyt, niin tutkitusti älykkyyteni on edelleen huomattavasti keskiarvon uläpuolella (126)
Ei tällä mensaan enää mennä, mutta onpahan tuokin nyt tutkittu ja testattu.
Se, että pidät minua höppänänä perustuu tunteisiin ja se on mielestäni hyvä, ettei ihmispolon ajattelu ole aina samanlaista, kuin tekoälyn.
Jos maailmaa hallittaisiin pelkästään faktoilla ja todennäköisyyksillä, niin me ihmiset olisimme melkoisessa pulassa.
>simiti< Anonyymi kirjoitti:
Ite oot höppänä. Vaikka motoriikkani onkin kärsinyt, niin tutkitusti älykkyyteni on edelleen huomattavasti keskiarvon uläpuolella (126)
Ei tällä mensaan enää mennä, mutta onpahan tuokin nyt tutkittu ja testattu.
Se, että pidät minua höppänänä perustuu tunteisiin ja se on mielestäni hyvä, ettei ihmispolon ajattelu ole aina samanlaista, kuin tekoälyn.
Jos maailmaa hallittaisiin pelkästään faktoilla ja todennäköisyyksillä, niin me ihmiset olisimme melkoisessa pulassa.
>simiti<Elä pidä tuota höppänä-termiä älykkyyden mittarina, vaan sinun toimintana täällä palstalla. 🙂
Sä et muista mitä tänään puhuttiin enää huomenna ja saatat olla mulle nyt kiva ja huomenna oon v.ttupääpersuperkele...
Mutta jos voit tämän muistaa Timppa...en minä sua dissaa, sanon omia mielipiteitäni vastaan ja haastan, mut en dissaa, enkä oo dissannut. Oot rehellinen ollut vaikka mikä ois...
Nostan hattua. Allways.- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Elä pidä tuota höppänä-termiä älykkyyden mittarina, vaan sinun toimintana täällä palstalla. 🙂
Sä et muista mitä tänään puhuttiin enää huomenna ja saatat olla mulle nyt kiva ja huomenna oon v.ttupääpersuperkele...
Mutta jos voit tämän muistaa Timppa...en minä sua dissaa, sanon omia mielipiteitäni vastaan ja haastan, mut en dissaa, enkä oo dissannut. Oot rehellinen ollut vaikka mikä ois...
Nostan hattua. Allways.Heh. Joku oikea ihminen voisi loukkaantua moisedta toteamuksesta. Mutta olenhan toki kertonut vammautumisestani ja sen seurauksista.
Vaikka en ihan saman vuorokauden aikana unohda enää asioita, niin ei tässä vieläkään kannata haastaa tarhalaista muistipelissä.
Joskus vain eri yhteyksissä ihmiset kokevat oikeudekseen haukkua ja halveksua minua, heitä surkeampaa oliota.
En tiedä miksi, mutta olettaisin heillä itsellä olevan niin paha olo, että saavat itsetuntoaan takaisin vain haukkumalla omasta mielestään "huonompia".
En ole viitsinyt mainita, mutta mutta jos saisin täyttä eläkettä, olisi se paljon enemmän kuin moni saa palkkaa.
Osaeläkkeellänikin pärjään, mutta ei tällä mihinkään kuuhun mennä.
>simiti<
- Anonyymi
Haluan tehdä töitä vielä kauan. Tällä hetkellä tuntuu siltä, että haluan olla yksin loppuelämäni ajan, on sen verran rankat vuodet takana ja nyt tuntuu siltä etten halua enää ketään elämääni, en edes ystäväksi! Haluan tehdä töitä ja ilman mitään sellaista tiedon jakamista siellä, mikä ei liity töihin mitenkään!
- Anonyymi
Viihdyn yksin todella hyvin, enkä siksi etsi ketään elämääni!
Anonyymi kirjoitti:
Viihdyn yksin todella hyvin, enkä siksi etsi ketään elämääni!
Toi on todella fiksua, jos osaa tehdä siitä oman tarkoituksensa. Suunnitelman missä pysytään koska loppupäätelmä sitä vaatii. 🙂
Minäkin tavoittelen tuota ja alan päästä varmuuteen siitä, että pystyn pysymään tuolla tiellä. 🙂
Siitä ei vaan pidä ainakaan omalla kohdalla tehdä "pakkoa" tai kroppa ja kaikki vastustelee. 😄- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Toi on todella fiksua, jos osaa tehdä siitä oman tarkoituksensa. Suunnitelman missä pysytään koska loppupäätelmä sitä vaatii. 🙂
Minäkin tavoittelen tuota ja alan päästä varmuuteen siitä, että pystyn pysymään tuolla tiellä. 🙂
Siitä ei vaan pidä ainakaan omalla kohdalla tehdä "pakkoa" tai kroppa ja kaikki vastustelee. 😄Joo ei tietenkään. Saattaa olla että mieli muuttuu jos kohtaan sellaisen ikäiseni miehen, jolle riittää myös minun lailla pelkkä ystävyys. Parisuhde on se, mitä minä enää todellakaan halua!
Anonyymi kirjoitti:
Joo ei tietenkään. Saattaa olla että mieli muuttuu jos kohtaan sellaisen ikäiseni miehen, jolle riittää myös minun lailla pelkkä ystävyys. Parisuhde on se, mitä minä enää todellakaan halua!
Mä miehenä mietin, että mitä mun pitäisi selittää mitä haluisin? Minulta sitä odotetaan tässä ikäryhmässä...😄
Ihan vtu oikeesti hömpänpömppää...🤣
Täällähän voi selostaa kaikkea, mut irl tilsnne on ihan toinen...
- Anonyymi
Syksy on suunniteltu.
Vilma- Anonyymi
Disseisback kirjoitti:
Pitääkö suunitelma, onko takaportteja vai ehdoton? 🙂
22:02
Ainahan joustoja tarvitaan. Takaovet!
Vilma
Kyllä minun suunnitelmat on hyvin pitkiä 15v suunnittelin jo hoitavani lapsia kotonona. sain miehen 18v åja vauvelin sain 22v . Eli kaikki on mennyt sen mukaan suunnitelmien mukaan vaikka esim miehen opiskelu ei ole onnistunut suunnitelmirnb mukaan mutta hän kerkeää. Vielä tämä on ollut kompurontien tie.
Sitten kun ei ole onnistunut olen lopettanut kun ollut liian rankkaa esim lukio samaan aikaan miehen kanssa ytiin ja lapset hoisin kodin se oli rankkaa vaikka mies hoisi kolu ajat totesin että ahnehdin. Molemmilla kerroilla lopetin kun lapselle tehtiin virtsajohtimiin kavennus leikkaus eli lapsen korjausleikkaus. Se vaan oli liikaa. Sairaalassa nukuin lapsen rinnalla sen ajan ja hoidin häntä monet jatkuvat sairaala juoksemiset se oli raskasta.
Sellaista ei voi ihmiset tajuavan sitten alkoi pojan koulun käynti ongelmat etsin tietoa kovin lapsen jumit ja juoksi kotio mitä ei hyväksytty. Koulussa pelkäsi kotio kun sitä luokkalainen kuristi monesti. Koulussa oleva kasvatti icehaerdista sanoi ei ole lapsen henkivartija jäin sen asian kanssa omilleen. lapseni sai jumi tilanteita koulussa että hälyytettiin tuohon aikaan kaapinpaikan kanssa juttelin paljon kerroin kun saarnasin pojalle monta tuntia autossa kun jotain oli tehnyt.
Se että icehaertista teki toinen kasvattaja itsemurhan muutaman vuoden myöhemmin joka oli lapsen toinen ohjaaja ekalla luokalla siihen kriisi apu oli muutama käynti se vaan kertoo kuinka huono ympäristö tämä alue oli.
Lapsille tämä kertoo hyvin paljon siitä kuinka huono ympäristö ja tämä toinen ice valmentaja sanoikin vain kun ne kiusasi se on vain vitsiä. Voin sanoa vitsit on kaukana kun toista haukutaan jatkuvasti huonoksi vaikka pärjäsi pelissä parhaiten poikani lopetti icehaertsin kiusaamisen takia.
Voin sanoa tämä kertoo sitä kuinka huonossa ympäristössä lapset joutunut elämää kuulemma koko ajan ympärillä oli koukussa tappelu ja jotkut ärsytti toisia tahallaan ja kiusasi kun tiesi mikä oli lopulta toisen räyhääminen.
Nykyinen koulu sai ensimmäisen hyvän palautteen jo siitä yläasteella kun katsoi maahan joka puolella ei on natsoja ja nikotiini pusseja.valtakunta kirjoitti:
Sitten kun ei ole onnistunut olen lopettanut kun ollut liian rankkaa esim lukio samaan aikaan miehen kanssa ytiin ja lapset hoisin kodin se oli rankkaa vaikka mies hoisi kolu ajat totesin että ahnehdin. Molemmilla kerroilla lopetin kun lapselle tehtiin virtsajohtimiin kavennus leikkaus eli lapsen korjausleikkaus. Se vaan oli liikaa. Sairaalassa nukuin lapsen rinnalla sen ajan ja hoidin häntä monet jatkuvat sairaala juoksemiset se oli raskasta.
Sellaista ei voi ihmiset tajuavan sitten alkoi pojan koulun käynti ongelmat etsin tietoa kovin lapsen jumit ja juoksi kotio mitä ei hyväksytty. Koulussa pelkäsi kotio kun sitä luokkalainen kuristi monesti. Koulussa oleva kasvatti icehaerdista sanoi ei ole lapsen henkivartija jäin sen asian kanssa omilleen. lapseni sai jumi tilanteita koulussa että hälyytettiin tuohon aikaan kaapinpaikan kanssa juttelin paljon kerroin kun saarnasin pojalle monta tuntia autossa kun jotain oli tehnyt.
Se että icehaertista teki toinen kasvattaja itsemurhan muutaman vuoden myöhemmin joka oli lapsen toinen ohjaaja ekalla luokalla siihen kriisi apu oli muutama käynti se vaan kertoo kuinka huono ympäristö tämä alue oli.
Lapsille tämä kertoo hyvin paljon siitä kuinka huono ympäristö ja tämä toinen ice valmentaja sanoikin vain kun ne kiusasi se on vain vitsiä. Voin sanoa vitsit on kaukana kun toista haukutaan jatkuvasti huonoksi vaikka pärjäsi pelissä parhaiten poikani lopetti icehaertsin kiusaamisen takia.
Voin sanoa tämä kertoo sitä kuinka huonossa ympäristössä lapset joutunut elämää kuulemma koko ajan ympärillä oli koukussa tappelu ja jotkut ärsytti toisia tahallaan ja kiusasi kun tiesi mikä oli lopulta toisen räyhääminen.
Nykyinen koulu sai ensimmäisen hyvän palautteen jo siitä yläasteella kun katsoi maahan joka puolella ei on natsoja ja nikotiini pusseja.Siis korjaus: Koulussa pelkäsi kotio tulla kun sitä luokkalainen kuristi monesti koulumatkalla. Jooh elämä ei sii ole helppoa jouduin viemään ja tuomaa ja lapsen loulun turvallisuus oli heikolla kantimilla ja olin koulun välitunnillakin vahtimassa mutta minulta kielettiin se vedottiin”vaitiolo velvollisuuteen” olkaas vaan hyvät en saanut vahtia lastani koulussa välitunnein.
- Anonyymi
Eihän muita suunnitelmia tarvitse kuin palstalla joka päivä <3
Enpä juuri suunnittele. Elämä on selviytymistä enimmäkseen. Joitain harrastukseen liittyviä suunnitelmia voi olla, mutta niitä en teekään kokonaan yksin. Elämään liittyviä suunnitelmia ei ole, ja siksi tuntuukin että on vaan tuuliajolla.
- Anonyymi
Liity senioriklubiin.
T. Netta
- Anonyymi
Otan päivän kerrallaan.
En suunnittele enkä sommittele. Lyhyet jaksot kerrallaan. Perusopinnot nyt, jatketaan sitten jos jatketaan, mutta se on sitten. Työpajaa täydentelen pikkuhiljaa. Nyt ei sitäkään ehdi. Ja tätä omaa kämppää en viitti laittaa. 50 luvun keittiö on ihan hyvä. Toinen viikko on vielä lomaa, sitten työhön, mutta sitten on enää yks rästitentti ja essee. Niin helpottaa. Jos nyt 50 ehtis täyttää, niin sekin ois saavutus. Ei oo montaa viikkoo siihen.
- Anonyymi
Pientä asunnon stailausta suunnittelen. Yksi seinä voisi olla tehosteseinä. Pitäisi olla tuttavissa stailauksen osaaja että voisi yhdessä laatia.
Liikuntatapoja järjestelen pysyäkseni normaalipainoisena ja kohtalaisen terveenä, niillä keinoin joihin itse voi vaikuttaa.
Deittailen kun tahtoo mennä nykyään suhteet pieleen. Haluanko enää lainkaan pitkäaikaista suhdetta vai olenko vain niin kauan kun menee hyvin ja muuten elelen yksin. Uskollisuutta on vaikea löytää ja itse sellaisena olen vain kyllästynyt piilosuhteitten pitäjiin ja nurkan taka-puheluihin.Tehosteseinää mäkin oon miettiny, mulla on noita värikaupan liuskoja. Toiseen makkariin vihertävä toiseen sinertävä seinä ja olkkariin joku ilosempi väri. Aattelin oisko sängyn taakse aina hyvä ja samoin sohvan, jotenkin tuntuisi, että telkkari seinä sais olla valkoinen. Niin kauheen ryppyset nää seinät, että pohjatöitä ois hirveesti ja katosta joutuu rapsuttaan kokonaan kalkkimaalin pois, että aikamoinen työ. Lisäksi laminaatti pitäis vaihtaa. Keittiökaapit vois vaan maalata, kun ne on ihan puuta, ei siis lastulevyä. Verhokotelot mä revin heti pois kun tänne muutin ja laitoin tilalle tangot. Samaten toisesta makkarista purin yhden komeron ja loput purkaisin sitten kun vaihdan laminaatin, kun ne on muuratut, niin joutuu lattian vaihtaa ja samaten tasotushommaa oli paljon. Noikin jäljet on vasta kitattuna, en siis ehtiny maalata yli, kun aattelin maalata sitten kun puran loput.
Aika suunniteltu elämä itsellä. Lukujärjestys tyyppinen arkirunko ja pisimmillään suunnitelmat kattaa jopa pätkän tuonpuoleista eli omat hautajaiset on suunniteltu.
Tuo lukujärjestystyyppinen lähisuunnittelu ja sen toistuvuus auttaa rutiinien luomisessa. Siten se arki siinä rullaa sitten omalla painollaan ja kaikki arjen toistettavat asiat tulee tehtyä. Toki suunnitelma ei perustu normaaliin viikkojärjestelmään vaan menee työvuorojärjestelmän mukaan.
Sitten on pidemmän ajan suunnitelmia joita nyt taitaa löytyä kolmea eri mallia. Ensimmäinen malli on sellainen jossa suunnitelma kulkee kahdella raiteella. Näitä on isot hankinnat kuten remontit. Siinä remontin suunnittelun rinnalla pitää kuljettaa mukana myös taloudellinen suunnittelu.
Toinen malli on suunnitelmat joilla ei ole selkeää päämäärää. Esimerkiksi salitreenit olen suunnitellut etukäteen mutta mitään konkreettista päämäärää ei ole. Pyrkinyt toki nousujohteisuuteen mutta mitään tarkkaa kilomääräistä tavoitetta eri liikkeille ei ole.
Sitten on tällaiset puolivillaiset suunnitelmat eli osatekijät on tiedossa mutta suunnitelman runko pitäisi laatia kohti päämäärää. Esimerkiksi olen antanut alustavan suostumuksen olla ehdolla seuraavissa kuntavaaleissa mutta pitäisi laatia suunnitelma miten ääniä keräisi.- Anonyymi
Olen aina suunnitelllut elämää eri jaksoin: pitkän tähtäimen suunnitelma (PTS), keskipitkän tähtäimen suunnitelma (KTS) ja lyhyen tähtäimen suunnitelma [ei lyhennettä].
PTS kuului aikanaan valmistuminen yliopistosta. KTS oli valmistumiseen liittyvät opintojaksot ja niiden tarkempi toteuttamisssuunitelma (ns. operatiivinen suunnitelma). Lyhyt suunnitelma tarkoitti valmistautumista seuraavaan tenttiinaikatauluineen.
Suunnittelu on mukavaa puuhaa. Nykyisin en suunnittele kuin korkeintaan 30 min eteenpäin. Jos lähden kauppaan, niin suunnitelmana on minne ja mitä reittiä. Muuta en suunnittele, vaan elän hetkessä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta
https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi1203021Vanhalle ukon rähjälle
Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen302434Olen tosi outo....
Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap302415Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!
https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/15256631092051- 1141670
Hommaatko kinkkua jouluksi?
Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k1711378Aatteleppa ite!
Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.2891212Mikko Koivu yrittää pestä mustan valkoiseksi
Ilmeisesti huomannut, että Helenan tukijoukot kasvaa kasvamistaan. Riistakamera paljasti hiljattain kylmän totuuden Mi2601120- 621057
- 711054