Kreikka sai jo varhain oman Salih profeetan eli Homeroksen ja Ilias ja Odysseys teokset jotka avasivat tien Fantasian maailmaan.
Sitten Fantasian vastapainoksi syntyi Filosofia jolla oli kaksi tavoitetta kulttuurievoluution suuntaamisessa:
1. Kuvata tosi totuudessa Todellisuutta vallitsevaa ilman Fantasian keinoja
2. Pureutua syvälle Asioiden todellisen Luonnon selvittämiseksi.
Mutta Kreikka tavallaan epäonnistui kun otti vastaan Homeroksen lisäksi toisen Fantasiaa sisältävän uskonnon eli kristinuskon.
Toisaalta onnistui välittämään eteenpäin Filosofian tavoitteensa Roomaan ja Saksaan.
Rooma omi tavoitteen Todellisuuden käytännön läheisestä kuvaamisesta. Ja Saksa alkoi ottaa selvää syvällisistä Luontoa koskevista asioista. Onnistuminen tapahtui sen tähden että Roomalla ja Saksalla ei ollut omaa Profeettaa ja Pyhää teosta.
Nuo kaksi saivat perustakseen Antiikin Kreikan filosofian Hengen eikä suinkaan saaneet ensimmäiseksi perustakseen uskontoa.
Saksa tosin sai myöhemmin vajaavaltaisen Matsya inkarnaation eli Lutherin ja Rooma paavin. Mutta silloin oli jo myöhäistä. Nuo kaksi imivät ennen sitä henkeensä Kreikan filosofian päämääräät eli Todellisuuden ja Luonnon syvällisen kuvaamisen.
Kreikka itse jäi uskonnon valtaan ja Profeettansa voittamaksi.
Entä Suomi. Onko Suomessa Kalevala vai Filosofia esikoinen jolta ponnistetaan?
Kreikassa Filosofia ei voittanut uskontoa
Anonyymi-ap
1
122
Vastaukset
- Anonyymi
"Onko Suomessa Kalevala vai Filosofia esikoinen jolta ponnistetaan?"
Hyvä peruskoulu ja hyvät opettajat toivottavasti, jolta ponnistetaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475226- 3261928
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131868Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701527Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681477Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh341240- 811214
- 361066
- 421045
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21994