no nii erotkaapas nyt rikolliset

Anonyymi-ap

Korkein oikeus tuomitsi kaksi Kittilän entistä kuntapäättäjää useista virkarikoksista. Kyseessä on niin sanottu laskutusjuttu, jossa kunnan laskuun tilattiin vuosina 2013-2015 oikeudellisia neuvoja.

Sekä Kittilän entinen kunnanhallituksen puheenjohtaja että entinen kunnanhallituksen varapuheenjohtaja tuomittiin ehdollisiin vankeusrangaistuksiin muun muassa petoksen yrityksestä ja virkavelvollisuuden rikkomisesta.

15

603

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

No eikö ole jo eronneet jos on entisiä?

• Anonyymi

Niinpä niin oikeus voitti lopulta,vaikka kauan se otti!Eipä taida Shittilän menoa kuitenkaan pahemmin haitata.Kunnanjohtaja jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut,mutta muutamaa rikostuomiota kokeneempana.

• Anonyymi

tuommoinnen jätkän reuhake kovalla palkalla johtaa Kittilän kuntaa. Eikö ole jo lopulta mitään konstia saada juo jätkä pois tuosta paikalta. Pitääkä kuntalaisten ja muitten tavallisten kunnon nuhteettomen kansalaisten odottaa koko elinikäsä että rikollinen lähtee vasta kun kuolee ja kuopataa?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

tuommoinnen jätkän reuhake kovalla palkalla johtaa Kittilän kuntaa. Eikö ole jo lopulta mitään konstia saada juo jätkä pois tuosta paikalta. Pitääkä kuntalaisten ja muitten tavallisten kunnon nuhteettomen kansalaisten odottaa koko elinikäsä että rikollinen lähtee vasta kun kuolee ja kuopataa?

Sitä roiskuu kun rapataan.
        Kiikkustolissa istuessa harvemmin tulee suuremmin mokattua.

• Anonyymi

JOKO Kurula on ilmoittanut erostaan?

• Anonyymi

Korkein oikeus tuo­mit­si Kit­ti­län ny­kyi­sen kun­nan­joh­ta­jan ja entisen kun­ta­päät­tä­jän vir­ka­ri­kok­sis­ta eh­dol­li­siin van­keus­ran­gais­tuk­siin niin sa­no­tus­sa Ei­la­vaa­ra-haa­ras­sa
      Korkein oikeus katsoi, että tuomitut olivat yrittäneet erehdyttää kuntaa maksamaan laskun, jonka maksamiselle kunnan varoista ei ollut perusteita.

• Anonyymi

Korkein funtsi eri tavalla kuin hovioikeus. Sulle ja mulle jää nyt viimeisen tuomion sanavalta. Oliko hovin tuomio parempi vai huonompi kuin hovi. Juridisesti pätevin on tietysti korkein. Mutta somessa pätee eri säännöt joten lopputulos jää tänään arvaiuluksi ja arveluksi.

• Anonyymi

Timo Kurula toimii nykyään Kittilän kunnanjohtajana. Tuomiota koskevien tapahtumien aikaan Kurula oli Kittilän kunnanhallituksen puheenjohtaja.
      Kuva: Anssi Jokiranta/arkisto
      Korkein oikeus (KKO) on tuominnut kaksi Kittilän kuntapäättäjää ehdollisiin vankeusrangaistuksiin niin sanotussa Eilavaara-haarassa.

KKO tuomitsi kunnanhallituksen puheenjohtajana toimineen Timo Kurulan petoksen yrityksestä, virkavelvollisuuden rikkomisesta sekä virka-aseman väärinkäyttämisestä.

Timo Kurula toimii tällä hetkellä Kittilän kunnanjohtajana.

• Anonyymi

kurula meneppäs hirvimetsälle nyt ,, ei haittaa ja vahinkolaukauksiahan sattuu.

• Anonyymi

Kyseessä on ainoastaan millimetrin kokoinen asia, kuten Timo Kurula totesi aiemmasta vankeustuomiostaan. Kaikki tämäkin on ollut jo tiedossa, kun Timo Kurula valittiin kunnanjohtajaksi. Uusi vankeustuomio ei muuta kunnanjohtajan aiemmin saamaa ehdollista vankeusrangaistusta ehdottamaksi, koska teko on tapahtunut jo aikaisemmin. Tuomio ei millään tavoin vaikuta Timo Kurulan asemaan arvostettuna, kunnioitettuna ja lainkuuliaisena kunnanjohtajana, joten pulinat pois.

• Anonyymi

Heh,heh ..
        kuvastaa sutkiporukan asennetta
        tuo kommentti.
        Sutkiporukka,miltäs nyt tuntuu kun Oikeus (Suomen lain mukaan) voitti kuitenkin.Näyttää vaativan pääsääntöisesti kierroksen korkeimpien oikeusasteiden kautta...
        Olisikohan Rovaniemellä sijaitsevillanoikeuselimillä peiliin katsomisen paikka?

• Anonyymi

Mitä tässä lukee luetun ymmärtäminen.
        KKO tuomitsi kunnanhallituksen puheenjohtajana toimineen Timo Kurulan petoksen yrityksestä, virkavelvollisuuden rikkomisesta sekä virka-aseman väärinkäyttämisestä.

• Anonyymi

Normaali älyllä varustettu henkilö olisi ymmärtänyt jättäytyä pois kuntakuvioista jo ajat sitten.

Toki taparikollisilla on tapana toistaa rikoksiaan saaduista tuomioista huolimatta.

Oikeus on voittanut mutta näkyy olevan kuitenkin voimaton laitamaan päätöksiään voimaan. Pikku sakot ja muut kustanukset toki taparikolliselle jää. Se hyvä puoli Kurulan kohdalla on että hän lienee sen verran varoisaan että kulut saatanee häneltä perittyä.

• Anonyymi

Minkäs sille mahtaa jos äänestäjät äänestävät taparikolliset valtaan. Näinhän se on naapurissakin. Putin on pressa ollaanpa hänestä mitä mieltä tahansa.

Demokratian (näennäisenäkin) on vaarallinen ase rikollisisa käsissä!!!!

• Anonyymi

DDD

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mies kateissa Lapualla

Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla
      Lapua
      116
      6070
    2. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      33
      4167
    3. Olenko joka hetki

Ajatuksissasi?
      Ikävä
      82
      3372
    4. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      18
      3006
    5. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      258
      2100
    6. Joo nyt mä sen tajuan

Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?
      Ikävä
      88
      2014
    7. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      44
      1866
    8. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      143
      1805
    9. Olipa ihana rakas

❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau
      Ikävä
      8
      1706
    10. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1579
    Aihe