Korkein oikeus tuomitsi kaksi Kittilän entistä kuntapäättäjää useista virkarikoksista. Kyseessä on niin sanottu laskutusjuttu, jossa kunnan laskuun tilattiin vuosina 2013-2015 oikeudellisia neuvoja.
Sekä Kittilän entinen kunnanhallituksen puheenjohtaja että entinen kunnanhallituksen varapuheenjohtaja tuomittiin ehdollisiin vankeusrangaistuksiin muun muassa petoksen yrityksestä ja virkavelvollisuuden rikkomisesta.
no nii erotkaapas nyt rikolliset
15
603
Vastaukset
- Anonyymi
No eikö ole jo eronneet jos on entisiä?
- Anonyymi
Niinpä niin oikeus voitti lopulta,vaikka kauan se otti!Eipä taida Shittilän menoa kuitenkaan pahemmin haitata.Kunnanjohtaja jatkaa kuin mitään ei olisi tapahtunut,mutta muutamaa rikostuomiota kokeneempana.
- Anonyymi
tuommoinnen jätkän reuhake kovalla palkalla johtaa Kittilän kuntaa. Eikö ole jo lopulta mitään konstia saada juo jätkä pois tuosta paikalta. Pitääkä kuntalaisten ja muitten tavallisten kunnon nuhteettomen kansalaisten odottaa koko elinikäsä että rikollinen lähtee vasta kun kuolee ja kuopataa?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
tuommoinnen jätkän reuhake kovalla palkalla johtaa Kittilän kuntaa. Eikö ole jo lopulta mitään konstia saada juo jätkä pois tuosta paikalta. Pitääkä kuntalaisten ja muitten tavallisten kunnon nuhteettomen kansalaisten odottaa koko elinikäsä että rikollinen lähtee vasta kun kuolee ja kuopataa?
Sitä roiskuu kun rapataan.
Kiikkustolissa istuessa harvemmin tulee suuremmin mokattua.
- Anonyymi
JOKO Kurula on ilmoittanut erostaan?
- Anonyymi
Korkein oikeus tuomitsi Kittilän nykyisen kunnanjohtajan ja entisen kuntapäättäjän virkarikoksista ehdollisiin vankeusrangaistuksiin niin sanotussa Eilavaara-haarassa
Korkein oikeus katsoi, että tuomitut olivat yrittäneet erehdyttää kuntaa maksamaan laskun, jonka maksamiselle kunnan varoista ei ollut perusteita.- Anonyymi
Korkein funtsi eri tavalla kuin hovioikeus. Sulle ja mulle jää nyt viimeisen tuomion sanavalta. Oliko hovin tuomio parempi vai huonompi kuin hovi. Juridisesti pätevin on tietysti korkein. Mutta somessa pätee eri säännöt joten lopputulos jää tänään arvaiuluksi ja arveluksi.
- Anonyymi
Timo Kurula toimii nykyään Kittilän kunnanjohtajana. Tuomiota koskevien tapahtumien aikaan Kurula oli Kittilän kunnanhallituksen puheenjohtaja.
Kuva: Anssi Jokiranta/arkisto
Korkein oikeus (KKO) on tuominnut kaksi Kittilän kuntapäättäjää ehdollisiin vankeusrangaistuksiin niin sanotussa Eilavaara-haarassa.
KKO tuomitsi kunnanhallituksen puheenjohtajana toimineen Timo Kurulan petoksen yrityksestä, virkavelvollisuuden rikkomisesta sekä virka-aseman väärinkäyttämisestä.
Timo Kurula toimii tällä hetkellä Kittilän kunnanjohtajana. - Anonyymi
kurula meneppäs hirvimetsälle nyt ,, ei haittaa ja vahinkolaukauksiahan sattuu.
- Anonyymi
Kyseessä on ainoastaan millimetrin kokoinen asia, kuten Timo Kurula totesi aiemmasta vankeustuomiostaan. Kaikki tämäkin on ollut jo tiedossa, kun Timo Kurula valittiin kunnanjohtajaksi. Uusi vankeustuomio ei muuta kunnanjohtajan aiemmin saamaa ehdollista vankeusrangaistusta ehdottamaksi, koska teko on tapahtunut jo aikaisemmin. Tuomio ei millään tavoin vaikuta Timo Kurulan asemaan arvostettuna, kunnioitettuna ja lainkuuliaisena kunnanjohtajana, joten pulinat pois.
- Anonyymi
Heh,heh ..
kuvastaa sutkiporukan asennetta
tuo kommentti.
Sutkiporukka,miltäs nyt tuntuu kun Oikeus (Suomen lain mukaan) voitti kuitenkin.Näyttää vaativan pääsääntöisesti kierroksen korkeimpien oikeusasteiden kautta...
Olisikohan Rovaniemellä sijaitsevillanoikeuselimillä peiliin katsomisen paikka? - Anonyymi
Mitä tässä lukee luetun ymmärtäminen.
KKO tuomitsi kunnanhallituksen puheenjohtajana toimineen Timo Kurulan petoksen yrityksestä, virkavelvollisuuden rikkomisesta sekä virka-aseman väärinkäyttämisestä.
- Anonyymi
Normaali älyllä varustettu henkilö olisi ymmärtänyt jättäytyä pois kuntakuvioista jo ajat sitten.
Toki taparikollisilla on tapana toistaa rikoksiaan saaduista tuomioista huolimatta.
Oikeus on voittanut mutta näkyy olevan kuitenkin voimaton laitamaan päätöksiään voimaan. Pikku sakot ja muut kustanukset toki taparikolliselle jää. Se hyvä puoli Kurulan kohdalla on että hän lienee sen verran varoisaan että kulut saatanee häneltä perittyä. - Anonyymi
Minkäs sille mahtaa jos äänestäjät äänestävät taparikolliset valtaan. Näinhän se on naapurissakin. Putin on pressa ollaanpa hänestä mitä mieltä tahansa.
Demokratian (näennäisenäkin) on vaarallinen ase rikollisisa käsissä!!!! - Anonyymi
DDD
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579