Yle uutisoi: Työvoimapula on HUUTAVA!

Anonyymi-ap

Ei kannata enää edes hakea työtä, koska työvoimapula on niin valtava. Sehän tarkoittaa, että jokaiselle osoitetaan lähiaikoina hyväpalkkainen työ.

Eihän tuo voi olla valeuutinen.

19

351

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      laita linkki

      • Anonyymi

        Laita linkki, pitäisikö vielä silittää päätä ja keittää puuroa....


    • Anonyymi

      Tietysti on kova pula ilmaisista nahkaroboteista. Kun maksaa kunnon palkan kyllä tekijöitä piisaa.

      • Anonyymi

        Sinä sen sanoit. Sen sijaan aloittajan mainitsema on aina liian hyvää ollakseen totta.


    • Anonyymi

      Halpatyövoimasta on huutava pula ja sen takia Kokoomus haluaa mahdollisimman paljon maahanmuuttajia Suomeen!!

      • Anonyymi

        Kokoomus tosiaan haluaa halpuuttaa työvoiman ja sen vuoksi satojatuhansia mamuja. Demarit, vas, RKP, keskusta haluavat mamuja ideologisista syistä, koska haluavat pelastaa koko maailman alkuasukkaat köyhyydeltä. Kokevat mamujen vaatimisen hyveeksi, eivätkä kätke kynttiläänsä vakan alle, kun huutavat kilpaa kuka ottaisi Suomeen eniten mamuja.

        Järkiperäistä mamujen haaliminen ei ole muuta kuin kokoomukselle. On loogista että työkustannukset halpenvat kun aidan takana seisoo satoja ihmisiä odottamassa saako päiväksi töitä. Kehitysmaissa näin onkin. Ideologisista syistä mamuja havittelevien toiminta on järjetöntä, koska maahanmuuton hyötyjä ja kustannuksia ei sovi laskettaa. Kulut kasvavat vuosi vuodelta ja pelastaja-valtiosta tulee pelastettava.


    • Anonyymi

      laita nyt vaan se linkki.

      • Anonyymi

        Täysin win-win-win tilanne poliitikoille.


    • Anonyymi

      Aina kun joku valittaa työvoimapulaa kannattaa häneltä kysyä paljonko maksavat palkkaa yli alalla olevan työehtosopimuksen minimin.

    • Anonyymi

      No hakeudu koulutukseen alalle josssa se pula on! Onko ylivaikea rasti?
      Toimi asian eteen jotenkin äläkä suomi24 sivuilla ihmettele asiaa!

      • Anonyymi

        Kokoomushan lakkauttaa nyt kaikki koulutukset Suomessa, ammatin vaihto tehdään mahdottomaksi. Mihin unohtui elinikäinen oppiminen hokema?

        Ai niin kusetustahan sekin kuten työvoimapulakin.


      • Anonyymi

        Montako tutkintoa tai työkokemusta tarvitaan,että työllistyisi?Kaksi tutkintoa ja muu kielitaito.Koulutusten ja kurssien jälkeen 20-40 v työkokemusta,missä pätevämpiä?


    • Anonyymi

      Aina kun haetaan työntekijää sellaiseen duuniin jossa on täydet tunnit ja kuukausipalkka ilmoitettu, niin siihen on vähintään useita satoja hakijoita.

      • Anonyymi

        Silloin on työpula eikä aloittajan mainitsema työvoimapula.


    • Hyvin monessa firmassa taitaa olla huutava pula työntekijästä, joka saisi firman tuloksen tuplattua, tai edes plussan puolelle. Jostain syystä huutavasta pulasta huolimatta ei työntekijän tarvetta ainakaan julkisella ilmoituksella huudella. Gallupeissa asia kuitenkin muistetaan.

      • Anonyymi

        Firman tulos ei parane jos palkkaa henkilön jonka tuotto on pienempi kuin palkkakustannukset sekä työvaate yms, kustannukset.
        Normaali motivoitunut työntekijä tekee tietyn homman 1 tunnin aikana ja hyvin moni työttömistä tekee vastaavan homman 3 tunnnin aikana.
        Jokainen tajuaa ettei kannata palkata vain palkkaamisen takia ja itse vielä maksaa siitä lystistä.

        Itse huomasin että valtaosa minun työpanoksesta meni työntekijöisen kulujen peittämiseen, tilanne parani huomattavasti irtisanomisien jälkeen.

        Sitten se tilanne että miksi ei haeta avoimesti työntekijöitä.
        Syy on se että avoimeen työpaikkaan tulee yli 95% siihen kelpaamattomien hakemuksia ja sen hyvän työntekijän löytäminen siitä joukosta on haastavaa ja maksaa liikaa.
        Firmat ovat jo luovuttaneet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Firman tulos ei parane jos palkkaa henkilön jonka tuotto on pienempi kuin palkkakustannukset sekä työvaate yms, kustannukset.
        Normaali motivoitunut työntekijä tekee tietyn homman 1 tunnin aikana ja hyvin moni työttömistä tekee vastaavan homman 3 tunnnin aikana.
        Jokainen tajuaa ettei kannata palkata vain palkkaamisen takia ja itse vielä maksaa siitä lystistä.

        Itse huomasin että valtaosa minun työpanoksesta meni työntekijöisen kulujen peittämiseen, tilanne parani huomattavasti irtisanomisien jälkeen.

        Sitten se tilanne että miksi ei haeta avoimesti työntekijöitä.
        Syy on se että avoimeen työpaikkaan tulee yli 95% siihen kelpaamattomien hakemuksia ja sen hyvän työntekijän löytäminen siitä joukosta on haastavaa ja maksaa liikaa.
        Firmat ovat jo luovuttaneet.

        Ei pitkäaikais työtön pysty enää työtä tekemään.


        .


    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa 45 ÄO:n omaavan poliitikon hokema "työnvastaanottaminen" ?

    • Anonyymi

      Suomea vaivaa rakenteellinen työttömyys. Toisinsanoen 10 työntekijää ei mahdu yhteen avoimeen paikkaan.

      Tämä ongelma ei ole ratkennut 2000-luvun aikana, joten voidaan päätellä että jatkuu toisetkin neljännes vuosisataa.

      Ainakin "ylhäältä" kansalle salakavalasti ujutettu viha työtöntä kohtaan enteilee sitä, että ongelmalle ei edes aiota tehdä mitään, vaan meille synnytetään parhaillaan luokkayhteiskuntaa joka on kuin tieteiselokuvista.

      Suomi - Dystopia joka siirtyi ulos vuokraelokuvastasi.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      44
      3081
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      88
      2095
    3. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      78
      1719
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1445
    5. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      239
      1235
    6. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      148
      1104
    7. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      1074
    8. Kyllä tämä tästä kääntyy hoki Orpo tänään eduskunnassa

      Mihin suuntaan se sitten kääntyy? Kyllä on mielenkiintoista odottaa tätä "käännöstä" mihin Orpo uskoo. Milloin ja miten
      Maailman menoa
      116
      1059
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      13
      1018
    10. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      48
      1011
    Aihe