Miten pirpanalla menee?

Anonyymi-ap

Minulla on taas hyvä kausi. Voisin jopa hypätä mönkkärin puikkoihin.
https://youtu.be/68SEc4wKev0?si=t5srZigTjbPBUeQH

Tiedän toki, että minulla ei ole etenevä sairaus. Mutta hirmuna harmittaa nuo yleistäjät, sekä vähättelijät.

Jos olisivat edes yhden päivän jommankumman kropassa, niin saattaisi mieli muuttua.

>simiti<

4

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kiitos kysymästä.. oikein hyvin menee. Sairauteni ollut remissiossa 10 vuotta ja uusimmat pään kuvat kertoivat, että sairauteni on jopa pysähtynyt.

      Eli etenemistä ei viime vuosina ole tapahtunut. Toki minulla on pysyviä aivovaurioita, mutta niillehän ei mitään mahda. Onnekseni oireet ovat lieviä. Ja satunnaisia.

      Se ei tarkoita etteikö huomenna voisi olla huonommin, mutta lekurin varovaisen arvion mukaan, sairauteni ei ehkä mahdollisesti pahenisi tästä.

      Kiva kuulla, että sinulla hyvä kausi. Se on ilo minun mielelleni. Talvi ja pimeä tulee taas ja pääkallokelit.. nyt pitää nauttia vielä kun pääsee liikkumaan.. ilman lumikasoja.

      Ja Simiti hyvä.. vaikka minulla onkin aivovaurioita, ne vaikuttavat vain vähän tällä hetkellä toimintakykyyni. Tasapainoaisti minulla on ihan perseestä, mutta pysyn hyvin pystyssä jos olen rennosti ja normaalisti. Luistelemaan en pysty ja yhdellä jalalla on huteraa. Kapeat asennot alkavat heiluttamaan.. pimeässä ja silmät kiinni en kykene pystyssä pysymään.
      Muuten kykenen jopa pyöräilemäänkin.

      Toisekseen vasemman käden etusormi saattaa nykiä, tai silmäluomeni. Satunnaisesti minulla on nielemisvaikeuksia.. siinäpä nuo minun oireeni oikeastaan onkin. Hyvin lieviä siis.
      Eihän minusta edes huomaa että minulla on ms-tauti.

      Olen parantumattomasti sairas ja sairastan etenevää neurologista sairautta.. tosin eteneminen on pysähtynyt ja sairauskin lepotilassa. Eli minulla on todella hyvä jakso meneillään.

      Olen monasti sinulle sanonutkin, että aivovaurioideni oireet ovat vähäisiä tätä nykyä.

      Se ei muuta sitä, että olin puoliksi halvaantunut ja vaikeiden toiminnallisten oireiden kourissa 12 vuotta sitten. Mutta nuo oireet olivat tulehduspesäkkeiden aiheuttamia ja jättivät suhteellisen pienet pysyväiset vauriot.

      Saan nauttia tästä hyvästä jaksosta siihen asti kunnes uusi tulehdus iskee keskushermostooni. Toivon, ettei sitä koskaan tule, mutta kun ei voi tietää.

      Eli minä voin hyvin. Nyt. Tänään.

      • Anonyymi

        Hitto sun kanssa. Täysin samat oireet ja hyvä kausikin samaan aikaan.

        Mikä on todennäköisyys?

        >simiti<


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hitto sun kanssa. Täysin samat oireet ja hyvä kausikin samaan aikaan.

        Mikä on todennäköisyys?

        >simiti<

        Ollaan vissiin samiksia.. heh.

        Miten sun tasapainon kanssa.. kuljetko edelleen rollaattorilla?


    • Minäkin halusin tulla kertomaan omista sairauksistani, vaikka sitä ei nyt tässä kysyttykään. Minulla on mennyt viime aikoina niin hyvin, että olen pärjännyt kokonaan ilman psyyke puolen lääkehoitoa. Ainut vittumainen puoli on, että lääkehoidon lopetuksen myötä minulle on palannut Aspergeriin kuuluvia TIC-oireita, (Eli tahdosta riippumattomia lihasliikkeitä ja äännähdyksiä). Rasittava vaiva, jonka kanssa meinaa välillä mennä hermot.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      582
      3856
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3308
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2739
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1957
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1739
    Aihe