Yläluokka epäisänmaallinen

J_Julistaja

Ennen sotia isänmaallisinta väkeä maassamme olivat oppineet ja hyvätuloiset kansalaiset. Aristokratia, talonisännät, papit ja opettajat ajoivat kiivaimmin isänmaan asiaa punaisia vallankumouksellisia ja uhkaavaa Neuvostoliittoa vastaan sekä kannattivat heimokansojen vapauttamista.

Jatkosodan jälkeen pallo kuitenkin kääntyi ja sivistyneistö omi vainoharhaisen stalinismin ja sinisilmäisen humanismin aatteekseen. Isänmaallisuus kääntyi isänmaanvastaisuudeksi. Vielä tänä päivänäkään yläluokka ei ole päässyt isänmaanvastaisuudestaan, vaan pyrkii leimaamaan isänmaallisuuden alempien kansankerrosten alempiarvoiseksi aatteeksi.

Onneksi tavallisen kansan parissa isänmaallisuus ei poliitikkojen useista yrityksistä huolimatta ole sammunut, vaan liekki sykkii edelleen, vaikkakin värjyen.

Nyt on aika yhtenäistää koko Suomen kansa ja saada yläluokka mukaan kansallisen aatteen toiseen heräämiseen. Olkoon yhtenäisyys ja isänmaa tunnuksemme.

16

817

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Outo

Isänmaallisuus on eliitin turva, kansahan suojelee sitä vaikka hengellään.

Älymystö (sivistyneistö) saattaa kyllä ajatella toisin, mutta se onkin älymystö.

Niin, ootko koskaan itse miettinyt, miksi jotkut ajattelee että isänmaallisuus ei oo ihailtavaa? Vai leimaatko sen tosiaankin heti pelkäksi sinisilmäisyydeksi?

• Kerberos

"Miksiköhän sivistyneet eivät aatteitasi jaa?"

Koska ns. sivistyneistö on langennut väärään humanismiin ja pilvilinnoihin. He eivät näe, eivätkä tajua, että nykysuomi on turvaton ja säälimätön omille syntyperäisille kansalaisilleen.

Filosofiassa ja muualla on jo pitkään toitotettu virheellistä kuvaa kaikkien kansojen ja ihmisten tasa-arvosta. Filosofit ja kaikenlaiset humanistit ovat tahtomattaan muuttaneet suurimman osan älymystöä lampaiksi, jotka eivät enää erota torakkaa ja ihmistä toisistaan.

Myös vaurastumisen tuoma vieraantuminen on erottanut ns. älymystön (mikä naurettava sana puhuttaessa suomalaisista selkärangattomista vätyksistä) normaalista kaduntallaajasta, joka joutuu kokemaan näiden lampaiden tekemät väärät päätökset selkänahoissaan.

Luulenpa, että jos jonkin "eliitin" jäsenen tytär joutuisi kymmenen kulttuurinrikastajan perseraiskauksen kohteeksi, niin olisi toinen ääni kellossa.

Tämä "eliitti" elää omassa turvallisessa kaupunginosassaan, jossa ei ole kuin valkoista "älymystöä", joten heillä ei ole edes "mahdollisuutta" joutua matujen rasismin ja rikosten kohteeksi, niinkuin keskivertosuomalaisella.

Vääränlainen isänmaallisuus ei olekaan ihailtavaa (skinit ja muut sekopäät) mutta oikea isänmaallisuus, joka ajattelee suomen parasta, eikä sorru lapsellisuuksiin on varmasti ihailtavaa.

"Isänmaallisuus on eliitin turva, kansahan suojelee sitä vaikka hengellään."

Mutta jos eliitti ei puolusta omaa kansaansa, vaan ajattelee vain matujen etua, niin tuskinpa kansakaan sitä kauan jaksaa puolustaa.

• Outo
        Kerberos kirjoitti:

"Miksiköhän sivistyneet eivät aatteitasi jaa?"

Koska ns. sivistyneistö on langennut väärään humanismiin ja pilvilinnoihin. He eivät näe, eivätkä tajua, että nykysuomi on turvaton ja säälimätön omille syntyperäisille kansalaisilleen.

Filosofiassa ja muualla on jo pitkään toitotettu virheellistä kuvaa kaikkien kansojen ja ihmisten tasa-arvosta. Filosofit ja kaikenlaiset humanistit ovat tahtomattaan muuttaneet suurimman osan älymystöä lampaiksi, jotka eivät enää erota torakkaa ja ihmistä toisistaan.

Myös vaurastumisen tuoma vieraantuminen on erottanut ns. älymystön (mikä naurettava sana puhuttaessa suomalaisista selkärangattomista vätyksistä) normaalista kaduntallaajasta, joka joutuu kokemaan näiden lampaiden tekemät väärät päätökset selkänahoissaan.

Luulenpa, että jos jonkin "eliitin" jäsenen tytär joutuisi kymmenen kulttuurinrikastajan perseraiskauksen kohteeksi, niin olisi toinen ääni kellossa.

Tämä "eliitti" elää omassa turvallisessa kaupunginosassaan, jossa ei ole kuin valkoista "älymystöä", joten heillä ei ole edes "mahdollisuutta" joutua matujen rasismin ja rikosten kohteeksi, niinkuin keskivertosuomalaisella.

Vääränlainen isänmaallisuus ei olekaan ihailtavaa (skinit ja muut sekopäät) mutta oikea isänmaallisuus, joka ajattelee suomen parasta, eikä sorru lapsellisuuksiin on varmasti ihailtavaa.

"Isänmaallisuus on eliitin turva, kansahan suojelee sitä vaikka hengellään."

Mutta jos eliitti ei puolusta omaa kansaansa, vaan ajattelee vain matujen etua, niin tuskinpa kansakaan sitä kauan jaksaa puolustaa.

Onhan sulla oikeus mielipiteeseesi. Mutta luojan kiitos on sivistyneistölläkin.

"Koska ns. sivistyneistö on langennut väärään humanismiin ja pilvilinnoihin. "
        "Filosofiassa ja muualla on jo pitkään toitotettu virheellistä kuvaa kaikkien kansojen ja ihmisten tasa-arvosta."
        Vai että väärää huomanismia ja virheellistä kuvaa tasa-arvosta! Eiköhän humanistit ja filosofit tiedä sua paremmin mitä tekevät. Ne osaa jopa perustella väitteensä. Sinä sen sijaan haukut, heität perustelemattomia väitteitä tai keksit selityksiksi käsittämättömiä yleistyksiä kuten
        "Tämä "eliitti" elää omassa turvallisessa kaupunginosassaan,"
        Ihan kuin jokainen "sivistyneistön" jäsen olisi samanlainen. Siellä on kuule jopa eri puolueita äänestäviä. Vasemmalta oikealle. Ja ihan kaikkialla asustavia ja kaikkea näkeviä.

Siitäkö se ero sivistyneistön ja kouluttamattomien ideologian välillä sun mielestä tosiaan syntyy, että sivistyneet elävät kaikki hienommissa kaupunginosissa eivätkä tiedä tosielämästä mitään? Mikä helvetin kaupunginosa niin hieno on. Vaan minäpä heitän vastahypoteesin: sivistyneet matkustavat enemmän, lukevat enemmän ja tietävät asioista enemmän ja tämän tiedon ja elämänkokemuksen perusteella päätyvät ajattelemaan, että ihmiselämä ja ihmisoikeudet ovat arvokkaimpia asioita mitä maan päällä on. Ja että isänmaallisuus on jo aiheuttanut aivan tarpeeksi kärsimystä tälle maailmalle. Mutta toisin kuin kouluttamattomat, sivistyneistö osaa ajatella päätelmiään kriittisesti ja objektiivisesti, mutta siitä huolimatta he ajattelevat näin.

• Kerberos
        Outo kirjoitti:

"Filosofiassa ja muualla on jo pitkään toitotettu virheellistä kuvaa kaikkien kansojen ja ihmisten tasa-arvosta."
        Vai että väärää huomanismia ja virheellistä kuvaa tasa-arvosta! Eiköhän humanistit ja filosofit tiedä sua paremmin mitä tekevät. Ne osaa jopa perustella väitteensä. Sinä sen sijaan haukut, heität perustelemattomia väitteitä tai keksit selityksiksi käsittämättömiä yleistyksiä kuten
        Ihan kuin jokainen "sivistyneistön" jäsen olisi samanlainen. Siellä on kuule jopa eri puolueita äänestäviä. Vasemmalta oikealle. Ja ihan kaikkialla asustavia ja kaikkea näkeviä.

Siitäkö se ero sivistyneistön ja kouluttamattomien ideologian välillä sun mielestä tosiaan syntyy, että sivistyneet elävät kaikki hienommissa kaupunginosissa eivätkä tiedä tosielämästä mitään? Mikä helvetin kaupunginosa niin hieno on. Vaan minäpä heitän vastahypoteesin: sivistyneet matkustavat enemmän, lukevat enemmän ja tietävät asioista enemmän ja tämän tiedon ja elämänkokemuksen perusteella päätyvät ajattelemaan, että ihmiselämä ja ihmisoikeudet ovat arvokkaimpia asioita mitä maan päällä on. Ja että isänmaallisuus on jo aiheuttanut aivan tarpeeksi kärsimystä tälle maailmalle. Mutta toisin kuin kouluttamattomat, sivistyneistö osaa ajatella päätelmiään kriittisesti ja objektiivisesti, mutta siitä huolimatta he ajattelevat näin.

"Eiköhän humanistit ja filosofit tiedä sua paremmin mitä tekevät"

Kenties he tietävät paremmin mitä itse tekevät. Kirjoja on monenlaisia, ja kaikissa ei käsketä ihmistä ryhtymään tahdottomaksi lampaaksi, joka antaa rahansa ja kotimaansa maahantunkeutuvalle roskasakille.

"ihmiselämä ja ihmisoikeudet ovat arvokkaimpia asioita mitä maan päällä on"

Tyypillistä nyyhkyilyä. Ja sitäpaitsi maahantunkeutujan elämä tuntuu nykysuomessa olevan arvokkaampi kuin suomalaisen. Mikä tekee ihmisestä sitäpaitsi arvokkaamman kuin esim. lampaan?

Jokainen sivistyneistön jäsen ei tietenkään asu "eliittialueella". Jokainen sivistynyt ei myöskään automaattisesti ole maahantunkeutujien puolella.

Väitteesi, että vain kouluttamattomat ja ne, joilla ei ole rahaa matkustaa ovat rasisteja on jo itsessään rasistinen. Matkustelu ei tee kenestäkään sen viisaampaa tai tyhmempää.

Lukeminen vaikuttaa suvaitsevaisuuteen? Mutta entäs jos he lukevat rasistisia kirjoja? Tuleeko heistä silloin automaattisesti rasisteja? Ihminen ei ole yleensä niin tyhmä, että lukemalla jonkin teoksen hän automaattisesti omaksuu tämän teoksen arvomaailman.

Älykäs ihminen omaksuu tietoa kaikkialta ja sitten muodostaa niistä oman maailmankuvansa. Rasistisen tai suvaitsevaisen. Itse olen seurannut suomalaisen kulttuurin ja yhteiskunnan alasajoa matujen toimesta jo pitkään, ja tullut siihen tulokseen että heistä ei ole mitään hyötyä meille.

Ei kenties humaania, mutta ei pidäkään. Maailmassa pätee vahvimman laki, vaikka kuinka koittaisit kieltää sen.

• Outo
        Kerberos kirjoitti:

"Eiköhän humanistit ja filosofit tiedä sua paremmin mitä tekevät"

Kenties he tietävät paremmin mitä itse tekevät. Kirjoja on monenlaisia, ja kaikissa ei käsketä ihmistä ryhtymään tahdottomaksi lampaaksi, joka antaa rahansa ja kotimaansa maahantunkeutuvalle roskasakille.

"ihmiselämä ja ihmisoikeudet ovat arvokkaimpia asioita mitä maan päällä on"

Tyypillistä nyyhkyilyä. Ja sitäpaitsi maahantunkeutujan elämä tuntuu nykysuomessa olevan arvokkaampi kuin suomalaisen. Mikä tekee ihmisestä sitäpaitsi arvokkaamman kuin esim. lampaan?

Jokainen sivistyneistön jäsen ei tietenkään asu "eliittialueella". Jokainen sivistynyt ei myöskään automaattisesti ole maahantunkeutujien puolella.

Väitteesi, että vain kouluttamattomat ja ne, joilla ei ole rahaa matkustaa ovat rasisteja on jo itsessään rasistinen. Matkustelu ei tee kenestäkään sen viisaampaa tai tyhmempää.

Lukeminen vaikuttaa suvaitsevaisuuteen? Mutta entäs jos he lukevat rasistisia kirjoja? Tuleeko heistä silloin automaattisesti rasisteja? Ihminen ei ole yleensä niin tyhmä, että lukemalla jonkin teoksen hän automaattisesti omaksuu tämän teoksen arvomaailman.

Älykäs ihminen omaksuu tietoa kaikkialta ja sitten muodostaa niistä oman maailmankuvansa. Rasistisen tai suvaitsevaisen. Itse olen seurannut suomalaisen kulttuurin ja yhteiskunnan alasajoa matujen toimesta jo pitkään, ja tullut siihen tulokseen että heistä ei ole mitään hyötyä meille.

Ei kenties humaania, mutta ei pidäkään. Maailmassa pätee vahvimman laki, vaikka kuinka koittaisit kieltää sen.

Saatoin olla liian jyrkkä ja epätarkka parissa kohtaa.

"Väitteesi, että vain kouluttamattomat ja ne, joilla ei ole rahaa matkustaa ovat rasisteja on jo itsessään rasistinen. Matkustelu ei tee kenestäkään sen viisaampaa tai tyhmempää. "
        Siis tietenkin löytyy kaikin tavoin ajattelevia kaikista ryhmistä. Mutta keskimäärin sivistyneistö ja hyvin koulutetut ja toimeentulevat lienee suvaitsevaisempia ja vähemmän yltiöisänmaallisia (paitsi eliitti, imho). Ja kyllä matkustelu (myös opintomatkat) avartaa näkemään kotimaan asioita uudella tavalla, huomaamaan kotimaan epäkohtia ja hyviä puolia.

"Jokainen sivistynyt ei myöskään automaattisesti ole maahantunkeutujien puolella"
        Miks asioitten pitää olla niin mustavalkoisia, että ollaan joko joittenkin puolella tai niitä vastaan? Miksei voi muka olla oikeudenmukainen sekä maahanmuuttajia että suomalaisia kohtaan? Ja mua edelleen häiritsee sun termien vääristely.

"Lukeminen vaikuttaa suvaitsevaisuuteen? Mutta entäs jos he lukevat rasistisia kirjoja?"
        Hohhoijaa. Etkö ymmärrä että tarkoitan opiskelua? Kun ihmiset opiskelee, ne saa tietoa asioista ja osaa tehdä paremmin perusteltuja johtopäätöksiä. Ja niin kuin sanoin, sivistyneistö osaa puntaroida kouluttamattomia paremmin sitä, kannattaako jotain kirjaa uskoa.

"Itse olen seurannut suomalaisen kulttuurin ja yhteiskunnan alasajoa matujen toimesta jo pitkään, ja tullut siihen tulokseen että heistä ei ole mitään hyötyä meille. "
        Taistele siinä sitten tuulimyllyjä vastaan. Minä kyllä mieluummin käyttäisin niitä hyödyksi.

• Kerberos
        Outo kirjoitti:

Saatoin olla liian jyrkkä ja epätarkka parissa kohtaa.

"Väitteesi, että vain kouluttamattomat ja ne, joilla ei ole rahaa matkustaa ovat rasisteja on jo itsessään rasistinen. Matkustelu ei tee kenestäkään sen viisaampaa tai tyhmempää. "
        Siis tietenkin löytyy kaikin tavoin ajattelevia kaikista ryhmistä. Mutta keskimäärin sivistyneistö ja hyvin koulutetut ja toimeentulevat lienee suvaitsevaisempia ja vähemmän yltiöisänmaallisia (paitsi eliitti, imho). Ja kyllä matkustelu (myös opintomatkat) avartaa näkemään kotimaan asioita uudella tavalla, huomaamaan kotimaan epäkohtia ja hyviä puolia.

"Jokainen sivistynyt ei myöskään automaattisesti ole maahantunkeutujien puolella"
        Miks asioitten pitää olla niin mustavalkoisia, että ollaan joko joittenkin puolella tai niitä vastaan? Miksei voi muka olla oikeudenmukainen sekä maahanmuuttajia että suomalaisia kohtaan? Ja mua edelleen häiritsee sun termien vääristely.

"Lukeminen vaikuttaa suvaitsevaisuuteen? Mutta entäs jos he lukevat rasistisia kirjoja?"
        Hohhoijaa. Etkö ymmärrä että tarkoitan opiskelua? Kun ihmiset opiskelee, ne saa tietoa asioista ja osaa tehdä paremmin perusteltuja johtopäätöksiä. Ja niin kuin sanoin, sivistyneistö osaa puntaroida kouluttamattomia paremmin sitä, kannattaako jotain kirjaa uskoa.

"Itse olen seurannut suomalaisen kulttuurin ja yhteiskunnan alasajoa matujen toimesta jo pitkään, ja tullut siihen tulokseen että heistä ei ole mitään hyötyä meille. "
        Taistele siinä sitten tuulimyllyjä vastaan. Minä kyllä mieluummin käyttäisin niitä hyödyksi.

"Miksei voi muka olla oikeudenmukainen sekä maahanmuuttajia että suomalaisia kohtaan?"

Siinä olemme samaa mieltä. Mutta nykyään ollaan enemmän oikeudenmukaisia matuja, kuin suomalaisia kohtaan.

"Etkö ymmärrä että tarkoitan opiskelua?"

Opiskelu on loppujen lopuksi pelkkää lukemista.

"sivistyneistö osaa puntaroida kouluttamattomia paremmin sitä, kannattaako jotain kirjaa uskoa"

Taidat tuntea todellista vihaa vähemmän koulutettuja kohtaan. Seuraavaksi haukut minua varmaan amikseksi (en ole). Luotat myös mielestäni liikaa koulutukseen ja väheksyt luontaista älykkyyttä.

Nyt täytyyy mennä heiheihei... Tuulimyllyt kutsuvat

• Outo
        Kerberos kirjoitti:

"Miksei voi muka olla oikeudenmukainen sekä maahanmuuttajia että suomalaisia kohtaan?"

Siinä olemme samaa mieltä. Mutta nykyään ollaan enemmän oikeudenmukaisia matuja, kuin suomalaisia kohtaan.

"Etkö ymmärrä että tarkoitan opiskelua?"

Opiskelu on loppujen lopuksi pelkkää lukemista.

"sivistyneistö osaa puntaroida kouluttamattomia paremmin sitä, kannattaako jotain kirjaa uskoa"

Taidat tuntea todellista vihaa vähemmän koulutettuja kohtaan. Seuraavaksi haukut minua varmaan amikseksi (en ole). Luotat myös mielestäni liikaa koulutukseen ja väheksyt luontaista älykkyyttä.

Nyt täytyyy mennä heiheihei... Tuulimyllyt kutsuvat

"Mutta nykyään ollaan enemmän oikeudenmukaisia matuja, kuin suomalaisia kohtaan. "
        Tästäkin varmaan löytyy todisteet Suomi24:n keskustelupalstalta?

"Opiskelu on loppujen lopuksi pelkkää lukemista. "
        Höpö höpö. Opiskelu on oppimista, tietojen ja taitojen sisäistämistä siten, että niitä voi jatkossa soveltaa. Lukeminen on toki välttämätöntä.

"Taidat tuntea todellista vihaa vähemmän koulutettuja kohtaan."
        En. Mutta oon realisti: kouluttamattomat tietää asioista vähemmän kuin koulutetut. Samoin kuin kehitysmaissa asuvat saavat länsimaalaisia huonompia pisteitä älykkyysosamäärätesteissä. Ihan yhtä arvokkaita ihmisiä ollaan kaikki kuitenkin.

"Seuraavaksi haukut minua varmaan amikseksi (en ole). "
        Sinä sanot noin. Mulle on ihan sama kuka väittelee, kunhan perustelee väitteensä.

"Luotat myös mielestäni liikaa koulutukseen ja väheksyt luontaista älykkyyttä. "
        Kiitos rakentavasta palautteesta. Itse asiassa oot varmaan oikeassa. Mutten silti peru yhtäkään tämänpäiväistä väitettäni.

• Aurelianus
        Outo kirjoitti:

"Mutta nykyään ollaan enemmän oikeudenmukaisia matuja, kuin suomalaisia kohtaan. "
        Tästäkin varmaan löytyy todisteet Suomi24:n keskustelupalstalta?

"Opiskelu on loppujen lopuksi pelkkää lukemista. "
        Höpö höpö. Opiskelu on oppimista, tietojen ja taitojen sisäistämistä siten, että niitä voi jatkossa soveltaa. Lukeminen on toki välttämätöntä.

"Taidat tuntea todellista vihaa vähemmän koulutettuja kohtaan."
        En. Mutta oon realisti: kouluttamattomat tietää asioista vähemmän kuin koulutetut. Samoin kuin kehitysmaissa asuvat saavat länsimaalaisia huonompia pisteitä älykkyysosamäärätesteissä. Ihan yhtä arvokkaita ihmisiä ollaan kaikki kuitenkin.

"Seuraavaksi haukut minua varmaan amikseksi (en ole). "
        Sinä sanot noin. Mulle on ihan sama kuka väittelee, kunhan perustelee väitteensä.

"Luotat myös mielestäni liikaa koulutukseen ja väheksyt luontaista älykkyyttä. "
        Kiitos rakentavasta palautteesta. Itse asiassa oot varmaan oikeassa. Mutten silti peru yhtäkään tämänpäiväistä väitettäni.

On luotava uusi Eliiti ja uusi sivistyneistö. Vanhat on likvidoitava! Mikä tässä päätelmässä on niin vaikeaa?

• Aurelianus kirjoitti:

On luotava uusi Eliiti ja uusi sivistyneistö. Vanhat on likvidoitava! Mikä tässä päätelmässä on niin vaikeaa?

tämä teidän vallankumous tapahtuu? oletko sinä sitten uutta eliittiä? kenties ihan johtaja?

• Folio Mulder
        Outo kirjoitti:

Esimerkki afrikan "edistyneimmästä" päästä: Ensimmäiset havainnot tästä tunisiasta, johon lähdin lomailemaan olivat kautta maan tienvarsien loppumaton kaatopaikka kaikkialla, missä asutusta riittää. Vaikka he eivät kykene itselleen rakentamaan kunnollista jätteidenkäsittelyohjelmaa, niin voisivat edes koota roskia ja polttaa niitä. Toinen havainto oli kaikkialla oleva keskeneräisyys rakennuksissa, joka ei kyllä ollut rahasta aina kiinni vaan viitseliäisyydestä: Mistään korjauksista ei piitata ja kaiken annetaan repsottaa. Se maa on rikastunut turismillaan, mutta heillä on yllättävän usein huonot tavat turisteja kohtaan, jotka heille hyvinvointia ja työtä vievät. Ilokseni siellä havaitsin myös vilpitöntä ystävällisyyttä vanhemmista ihmisistä, mutta kuva kokonaisuudesta ihmisten suhteen jäi aikalailla kehnoksi. Muslimimaailman 4:ksi pyhin kaupunkikin oli erittäin roskainen paikka.

Eliitistä puheenollen: Kyllä se vaan niin sattuu olemaan, että eliitti äänestää eliittiä ja kuten olemme nähneet: Aina samat tyypit eduskunnassa jne...ja ihmisoikeuksista sen verran, että meillä erittäin vähäväkisellä suomalaisillakin on oikeus jatkaa olemassaoloaan, vaikka sitä ovat uhkailleet venäläisetkin, niin siitä oikeudesta sisulla ja isänmaallisuuden tunteella selvittiin. Nyt uhka on toistapainen ja tarkkana täytyy olla ja pitää tiukka linja maahanmuuttopolitiikassa.

• Aurelianus
        karvapää kirjoitti:

tämä teidän vallankumous tapahtuu? oletko sinä sitten uutta eliittiä? kenties ihan johtaja?

... totuus on tuolla jossain.

• Aurelianus kirjoitti:

... totuus on tuolla jossain.

aina vihjailet mutta suoraa vastausta ei saa. oletko kiero vai liian "hyvä" vastaamaan...eliittiä?

• PUIJO-88
        karvapää kirjoitti:

aina vihjailet mutta suoraa vastausta ei saa. oletko kiero vai liian "hyvä" vastaamaan...eliittiä?

MiekanPäivä on lähempänä kuin uskotkaan!!!!!!

sIeG HeiL sIeG HeiL sIeG HeiL sIeG HeiL sIeG HeiL sIeG HeiL sIeG HeiL sIeG HeiL sIeG

• PUIJO-88 kirjoitti:

MiekanPäivä on lähempänä kuin uskotkaan!!!!!!

sIeG HeiL sIeG HeiL sIeG HeiL sIeG HeiL sIeG HeiL sIeG HeiL sIeG HeiL sIeG HeiL sIeG

88 myös salakieltä?

• Jycke

Niinpä niin, eli asian ydinhän on juuri tässä:

Olkoon yhtenäisyys ja isänmaa tunnuksemme.

Vai voisiko tuota enää paremmin kiteyttää?

• Työläisen p:ka

Höpö, höpö isänmaallisuutesi kanssa. Työläiset olivat varmasti yhtä isänmaallisia, ainakin näyttivät sen rintamalla. Mainitsemasi yläluokka touhuili IKL:n ja muiden hölympölyjen varjolla.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ei sua enään tunnista

Kun olet vanhentunut ja lihonut.
      Ikävä
      90
      5177
    2. Huomenet naiselle

Harmittaa ettei ehkä nähdä enää koskaan. Näillä mennään sitten.
      Ikävä
      53
      4066
    3. Mikä kaivatussasi kolahti?

Mikä oli erityistä?
      Ikävä
      25
      2179
    4. Etsin vastaantulevista sua

Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s
      Ikävä
      27
      1887
    5. Kaikesta muusta

Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko
      Ikävä
      16
      1795
    6. Hyvää yötä.

Miten äkäpussi kesytetään? 😉 pus
      Ikävä
      15
      1434
    7. Ajatteletko koskaan

Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹
      Ikävä
      28
      1250
    8. Tekis mieli lähestyä sua

Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗
      Ikävä
      20
      1036
    9. T, miten mun pitäis toimia

Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest
      Ikävä
      43
      981
    10. Kyllä hävettää!

Olla taivalkoskelta jos vuoden taivalkoskelainen on tuommoinen tumpelo.
      Taivalkoski
      21
      980
    Aihe