Mitä tarkoitatte?

Anonyymi-ap

Kirjoitatte, että pitää mennä töihin. Kirjoitatte, että pitää hakea töitä ja pitää opiskella. Mitä tuo kaikki tarkoittaa?

41

513

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mene töihin

      • Anonyymi

        No nyt en ymmärrä. Mitä ihmettä oikein tarkoitat?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt en ymmärrä. Mitä ihmettä oikein tarkoitat?

        Kyllä sinä ymmärrät oikein hyvin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä sinä ymmärrät oikein hyvin.

        En lainkaan ymmärrä, kirjoita selvästi.


    • Anonyymi

      Voi sanoa, että hae töitä, mutta mene töihin on väärä sanonta ei sitä voi työtön päättää, että hän vain menee jonnekin frimaan töihin.

      • Anonyymi

        Aivan, no tämä hiukan selventää, kummallista kielenkäyttöä toisilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, no tämä hiukan selventää, kummallista kielenkäyttöä toisilla.

        Täällä on mitä vaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, no tämä hiukan selventää, kummallista kielenkäyttöä toisilla.

        No ei ole ihme että olet saanut potkut.
        Ei missä katsella tuollaista saivartelijaa.


    • Anonyymi

      Mene töihin

      • Anonyymi

        Mihin? Oletko työhönottaja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mihin? Oletko työhönottaja?

        Olen, mutta sinua en ota, koska et osaa korjata/huoltaa autoja mopoja moottoripyöriä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen, mutta sinua en ota, koska et osaa korjata/huoltaa autoja mopoja moottoripyöriä

        Aha no mä sitten voi töihin mennä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aha no mä sitten voi töihin mennä.

        Lumityöntekijöitä tarvitaan 11€/h palkalla heräät yöllä klo 2-3 tai aamuyöstä klo 4


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lumityöntekijöitä tarvitaan 11€/h palkalla heräät yöllä klo 2-3 tai aamuyöstä klo 4

        Missäpäin suomea nyt on lunta ja tälläinen paikka auki?

        En voi tuohonkaan mennä ainakaan vielä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missäpäin suomea nyt on lunta ja tälläinen paikka auki?

        En voi tuohonkaan mennä ainakaan vielä.

        https://paikat.te-palvelut.fi/tpt/12452024?rss=true

        siinä on nyt vaan kaikki hakemaan saatte hyvät rahat


    • Se tarkoittaa, että työikäisen ja työkykyisen tulisi ansaita elatuksensa itse.

      • Anonyymi

        Miten voi ansaita jos yrittäjåt eivät ota töihin? Tai sitten eivät anna olla töissä ja irtisanovat porukkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi ansaita jos yrittäjåt eivät ota töihin? Tai sitten eivät anna olla töissä ja irtisanovat porukkaa.

        Kyllä töitä löytyy, paljon on työvoimasta pulaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Miten voi ansaita jos yrittäjåt eivät ota töihin? Tai sitten eivät anna olla töissä ja irtisanovat porukkaa.

        Yrittäjät ottavat töihin, jos osaat jotakin, mitä tekemällä tuotat heille taloudellista hyötyä.

        Yrittäjät antavat olla töissä, jos tuotat heille työlläsi taloudellisesti mitattavaa hyötyä siinä määrin, ettei kuka tahansa sijassasi tuottaisi heille enemmän.

        Jos yritys tuottaa tappiota, tulee sieltä lopulta jokaiselle lähtö. Sen vuoksi täytyy joskus irtisanoa väkeä toiminnan tehostamiseksi.


    • Anonyymi

      Se tarkoitaa, että pitää mennä töihin tai opiskella, se kannattaa.

      • Anonyymi

        Ei ole työpaikkaa mihin mennä. Opiskeluun ei myönnetä tukea.


      • Anonyymi

        Kerro miten itse menet töihin jos jäisit työttömäksi?


    • Anonyymi

      Sitä ettei saa antaa periksi se tarkoittaa.

      • Anonyymi

        Sitten tulisi sanoa niin, ettei tule väärinymmärryksiä


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Niin tiedetään kyllä nuo , mutta miten näihin voi mennä jos ei kutsuta edes haastatteluun tai tulee, että valintamme ei kohdistunut teihin tai vastaavaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tiedetään kyllä nuo , mutta miten näihin voi mennä jos ei kutsuta edes haastatteluun tai tulee, että valintamme ei kohdistunut teihin tai vastaavaa?

        Ootko hakennut kyseistä työtä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ootko hakennut kyseistä työtä?

        Olen. Kerro miten voi mennä niihin jos työnantaja ei ota niihin minua vaan jonkun toisen hakijan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen. Kerro miten voi mennä niihin jos työnantaja ei ota niihin minua vaan jonkun toisen hakijan?

        Kyseiseen firmaan kun laittaa hakemuksen niin sinne kyllä pääsee haastatteluun ja hyvin luultavasti myös töihin. Käsilumityöntkijä ei tarvitse aikaisempaa kokemusta, mutta jos ei ole omaa autoa eikä luonnistu yöllä töihin lähteminen niin sitten se on varmaa ettei edes haastatteluun pääse. Eikä näin ollen saa työtä

        HAKUAIKA
        Alamme täyttää paikkoja heti sitä mukaa kun haku on auki, eli suositeltavaa on laittaa hakemusta mahdollisimman pian.


        https://questionnaires.jobilla.com/1a8e6bb4-de91-4ec4-9567-8c44b612c090/respond

        siinä on kyseisen työn hakulomake


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyseiseen firmaan kun laittaa hakemuksen niin sinne kyllä pääsee haastatteluun ja hyvin luultavasti myös töihin. Käsilumityöntkijä ei tarvitse aikaisempaa kokemusta, mutta jos ei ole omaa autoa eikä luonnistu yöllä töihin lähteminen niin sitten se on varmaa ettei edes haastatteluun pääse. Eikä näin ollen saa työtä

        HAKUAIKA
        Alamme täyttää paikkoja heti sitä mukaa kun haku on auki, eli suositeltavaa on laittaa hakemusta mahdollisimman pian.


        https://questionnaires.jobilla.com/1a8e6bb4-de91-4ec4-9567-8c44b612c090/respond

        siinä on kyseisen työn hakulomake

        Saattaa olla, että tuollaiseen pääsee, mutta eivät anna olla ikuisesti siellä. Joutuu lähteen kun sopimus päättyy. Näin on käynyt minulle ennenkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saattaa olla, että tuollaiseen pääsee, mutta eivät anna olla ikuisesti siellä. Joutuu lähteen kun sopimus päättyy. Näin on käynyt minulle ennenkin.

        Työsuhde on tarvittaessa töihin kutsuttava, mutta osaavimpia ja ahkerimpia tekijöitä olemme kuluneina vuosina aiemminkin käyttäneet ruuhkahuipuissa muissakin töissä käsilumitöiden lisäksi.
        Ja onpa käynyt useammassa tapauksessa niinkin että tältä pohjalta syntynyt jopa vakituisia ympärivuotisia työsuhteita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Työsuhde on tarvittaessa töihin kutsuttava, mutta osaavimpia ja ahkerimpia tekijöitä olemme kuluneina vuosina aiemminkin käyttäneet ruuhkahuipuissa muissakin töissä käsilumitöiden lisäksi.
        Ja onpa käynyt useammassa tapauksessa niinkin että tältä pohjalta syntynyt jopa vakituisia ympärivuotisia työsuhteita.

        Trakoitin, että työtön työn hakija ei voi päättää mistään töihin menemisestä ja siitä kauan siellä töissä saa olla. Vaikka olis vakityökin niin johto voi päättää, että irtisanotaan porukkaa. Tietysti jonkun talven ajan lumen luontia voi saada, mutta yleensä tälläisestä työstä joutuu lähtemään sopimuksen päätyttyä. Ite ainakin joudun. Toki ei ollut lumen luontia vaan työ josta tehtiin sopumus vaan määräaikaiseksi ja senjälkeen joutui lähtemään kun sopimus päättyy. Jatkoa ei saanut vaikka sitä kysyin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Trakoitin, että työtön työn hakija ei voi päättää mistään töihin menemisestä ja siitä kauan siellä töissä saa olla. Vaikka olis vakityökin niin johto voi päättää, että irtisanotaan porukkaa. Tietysti jonkun talven ajan lumen luontia voi saada, mutta yleensä tälläisestä työstä joutuu lähtemään sopimuksen päätyttyä. Ite ainakin joudun. Toki ei ollut lumen luontia vaan työ josta tehtiin sopumus vaan määräaikaiseksi ja senjälkeen joutui lähtemään kun sopimus päättyy. Jatkoa ei saanut vaikka sitä kysyin.

        Kysymyksiä lisää.
        Miksi et saanut jatkosopimusta lumihommista?
        Toisten mielestä ei kannata läheä kun on sesonkiluontoinen homma mutta eivät tajua että se on työkokemusta.

        Nyorille kavereille olen ohjeistanut että tehkää niitä töitä vaikka ilmaiseksi niin saatte sitä kokemusta jonka avulla saatte sitten tulevaisuudessa niitä työpaikkoja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysymyksiä lisää.
        Miksi et saanut jatkosopimusta lumihommista?
        Toisten mielestä ei kannata läheä kun on sesonkiluontoinen homma mutta eivät tajua että se on työkokemusta.

        Nyorille kavereille olen ohjeistanut että tehkää niitä töitä vaikka ilmaiseksi niin saatte sitä kokemusta jonka avulla saatte sitten tulevaisuudessa niitä työpaikkoja

        Olisit ottanut töihin ja maksanut työstä kunnon palkan, niin ei tarvitse kysellä täällä.


    • Anonyymi

      Joku oli laittanut linkin jostai työpaikasta, painoin sitä ja huomasin että ei sovi mulle kyseinen työ. Koska se on lappeenrannassa ja itse asun vantaalla, ei olisi mitään järkeä tulla vantaalta lappeenrantaan tekemään lumityötä.

      Oman auton käytöstä maksetaan kilometrikorvaukset ja joku bonus
      ilmoituksessa luki näin

      OMAN AUTON ETU
      Edellytyksiä työsuhteelle on suomen kielen taito sekä voimassa oleva B-ajokortti.Lisäksi kannustamme oman auton käyttöön erillisellä bonuksella per lumityökerta (25,00€) jonka päälle maksamme vielä kilometrikorvauksen 0,57 € / kilometri (käsilumityössä liikutusta matkasta, lähtee hallilta ja loppuu hallille). Autoon tulisi mahtua kyytiin lumityövälineet. Tästä bonuksesta voi kertyä talven ajalta jopa n. 500-800€ lisähyöty

      PALKKA
      Tuntipalkka työssä on 11,94€ / h, jonka lisäksi käsilumitöitä tehdessä maksamme tuntipalkkaan erillisenä lisänä +1,00€/h, mikäli kyseisen päivän lumilähtö ajoittuu yölle klo 00-05 väliselle ajalle. Tämän lisäksi toki myös TES mukaiset ilta (0,73€/h)-, yö (1,36€/h)- sekä pyhälisät.

    • Anonyymi

      Niin ja ei tuohonkaan voi mennä jos on paljon hakijoita ja ihan varmana vain määaikainen joten en lähtis muuttaan johkin lappeenrantaan muutaman kuukauden työpestin tekia..

      • Anonyymi

        Ja koska kyseessä on käsilumityöntekijä niin se on vain talven ajan. Ellei sitten käy niin että saa keväällä jatkaa kun tulee hiekkojen poisto aika. Vamaan lappeenrantalaisille hyvä toi työ.


    • Anonyymi

      Et kai sinä nyt noin tyhmä ole? Kun ihmiset käyvät töissä niin he saavat palkkaa josta valtio ottaa osansa jolla katetaan yhteiskunnan menot eli terveydenhulto, koulutus jne. Ja työttömyyskorvaukset. Ei se raha puussa kasva.

      • Anonyymi

        Niin mutta pitää saada töitä!


    • Anonyymi

      No kuvainnollisesti samaa kun kalasta kala ja sitten syödään kalaa!
      Jos ei aiemmin ole kalastanut niin pitää opetella!

      Nyt ollaan menty pahasti vääristyneeseen yhteiskuntaan kun se "kala" annetaan nälkäiselle, pitäisi antaa se onki ja ohjeet....

    • Anonyymi

      Töihin voi mennä, jos on työpaikka. Muuten haetaan töitä. Jotkut vain kuvittelevat, että tästä voidaan jättää se hakuvaihe pois.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Hyvästi, mies

      Tulen nyt tänne harvoin. Lakkasin unelmoimasta meistä. Päästin irti tästä meidän välisestä tilanteesta. Vaikka mitään ei
      Ikävä
      44
      3081
    2. Sä saisit kenet

      Sä vaan haluaisit
      Ikävä
      88
      2095
    3. Nuorempi mies, vanhempi nainen

      Olen aivan sekaisin itseäni n. 20 vuotta vanhemmasta naisesta. En saa häntä mielestäni millään, vaikka olen yrittänyt. E
      Ikävä
      78
      1719
    4. Hiihtäjälegenda Juha Mieto avautuu Farmin "leidien" käytöksestä - Tämä yllätti: "Me miehet oltiin.."

      Juha Mieto on mukana Farmi Suomi: Revanssi -realityssä. Tsemppiä Farmille, Mietaa! Lue Juha Miedon haastattelu: https:
      Suomalaiset julkkikset
      25
      1445
    5. Oikein hyvää perjantai päivää

      Hyvää huomenta ja kaikkea hyvää. ☺️🤍🍁✨🧡
      Ikävä
      239
      1235
    6. Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea

      Parisuhteettomuus- kyse valinnasta, kelpaamisesta vai siitä ettei osaa hakea? Ikivanhan aloituksen provosoimana mietin m
      Sinkut
      148
      1104
    7. Semmonen juttu, että..

      ..ikävä iski. Mietin kaikkea sitä, mitä sä antaisit mulle ja mitä mä antaisin sulle. Millasta meillä olisi yhdessä, kos
      Ikävä
      28
      1074
    8. Kyllä tämä tästä kääntyy hoki Orpo tänään eduskunnassa

      Mihin suuntaan se sitten kääntyy? Kyllä on mielenkiintoista odottaa tätä "käännöstä" mihin Orpo uskoo. Milloin ja miten
      Maailman menoa
      116
      1059
    9. Mietin vain sua

      Kuinka saat pään ihan pyörälle. Oltaisiin hyviä yhdessä. Joku uskomaton kemia meidän välillä. Ulkopuolisista varmaan näy
      Ikävä
      13
      1018
    10. Mennäänkö sitten mies

      Naimisiin joskus? Haluaisitko?
      Ikävä
      48
      1011
    Aihe