....muslimit eivät saa kuvata piirroksissa/valokuvissa miään elävää?
Eli pieniltä muslimi-lapsiltakin kielletään tyyliin "perheen kuvaaminen" piirrustuksissa?
Länsimaissa puolestaan perhettä (isää,äitiä, sukulaisia) kuvaava lapsi katsotaan psykologien mukaan tasapainoiseksi...(?)
VAI koskeeko totaalinen kielto myös lapsia ?
Onko niin että...
7
341
Vastaukset
paikkaansa.
- minä
Kyllä pitää paikkaansa, että muslimit, niin lapset kuin aikuisetkaan eivät saa piirtää elävää olentoa. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mistä se johtuu.
- etsiva
minä kirjoitti:
Kyllä pitää paikkaansa, että muslimit, niin lapset kuin aikuisetkaan eivät saa piirtää elävää olentoa. Olisi kyllä mielenkiintoista tietää, mistä se johtuu.
jaa,no tuota en ole kuullutkaan,kylla ainakin kouluissa piirrellaan ihmisia,kuvia on seinilla,sen tiedan ihmispatsaita ei saa tehda.
Jos lukee lehtia on siellakin ihmis piirroksia,taytyy kai ottaa asiasta selvaa,ei tuota saantoa kylla totella.
- Karim
...eli mm. henkisesti vajailla ja lapsilla/nuorilla, ihan alkaen siitä että heidän ei tarvitse rukoilla.
Eikä ne lasten piirrosten tikku-ukot kovin paljoa ihmisiltä minusta näytä....- Kari M
"Tietämättömillä" vapauksia......eli mm. henkisesti vajailla ja lapsilla/nuorilla, ihan alkaen siitä että heidän ei tarvitse rukoilla."
Sinä olet noita sallittuja vapauksiasi aika paljon käytellytkin. - Veitpä jalat suustani
Kari M kirjoitti:
"Tietämättömillä" vapauksia......eli mm. henkisesti vajailla ja lapsilla/nuorilla, ihan alkaen siitä että heidän ei tarvitse rukoilla."
Sinä olet noita sallittuja vapauksiasi aika paljon käytellytkin.Karim tikku-ukko = mieleterveyshuollon tila Suomessa tänään.:D
- pomo
Rukous on islamissa rituaali, jota on pakko noudattaa. Vajaamielisten ja lasten ei tarvitse rukoilla. Rukous ei anna rukoilijalle mitään muuta kuin helpottavan tunteen velvollisuuden noudattamisesta.
Oikeasti rukous on kunnioittavaa puhetta Jumalalle. Se ei ole rituaali, jota ihminen noudattaa velvollisuudentunnosta, vaan suurenmoinen lahja, jonka avulla ihminen voi omin sanoin lähestyä Luojaansa. Jokainen ihminen voi rukoilla, myös lapset ja vajaamieliset, koska rukous on PUHETTA JUMALALLE. Miksi jotkut eivät saisi puhua Jumalalle? Miksi naiset eivät kuukautistilassa saisi puhua Jumalalle? Ihminen tarvitsee rukousta pysyäkseen vahvana - Jumala ei sitä tarvitse. Rukous on keinomme esittää kiitosta, ylistystä ja pyyntöjä, mutta Jumala puhuu meille Sanassaan.
Ihmiskunnan alusta asti Jumalalle on esitetty vilpittömiä sydämestä lähteviä rukouksi omin sanoin. Vasta Profeetta Muhammed teki siitä rituaalin, jolla tuhottiin ihmisen luonnollinen lähestyminen Jumalaansa. Rituaalin, jota toisten on pakko noudattaa ja jota toiset eivät saa noudattaa. Surullista.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 905177
- 534066
- 252179
Etsin vastaantulevista sua
Nyt kun sua ei oo, ikävöin sua niin v*tusti. 😔Jokaisesta etsin samoja piirteitä, samantyyppistä olemusta, samanlaista s271887Kaikesta muusta
Mulla on hyvä fiilis. Mä selviän tästä ja sit musta tulee parempi ihminenkin. Ainut, mitä mun pitää nyt välttää on se ko161795- 151434
Ajatteletko koskaan
Yhteisiä työvuosia ja millaista silloin oli? Haluaisin palata niihin vuosiin 🥹281250Tekis mieli lähestyä sua
Mutta pelkään että peräännyt ja en haluis häiritä sua... En tiedä mitä tekisin olet ihana salaa sua rakastan...💗201036T, miten mun pitäis toimia
Olen niin toivottoman ihastunut suhun...ollut jo liian,monta,vuotta. Lähestynkö viestillä? Miten? Sun katse...mä en kest43981- 21980