Nastarenkaan vaihdossa polkupyörään rikkoo helposti sisärenkaan, kun
ulkorengas täytyy irroittaa.
Varsinkin 29" maastopyörän rengas on vaikea tapaus.
Alkuvaiheessa onnistuin tekemään ainakin 5 reikää eri vaiheessa sisäkumeen ja huomasi, kun pumpasi ilmaa, niin mitään ei tapahtunut, vaikka kuinka pumppasi-.
Sisäkumessa täytyy olla jonkin verran ilmaa, kun ulkorengasta irroittaa ja panee paikalleen, ettei sisärengas jää renkaan irroitus kiilojen väliin.
Kiiilojen pitää olla pyöreäreunaiset miellään muoviset.
Se loppuvaihe on yleensä se, jolloin sisärenkaan saa rikki, kun siinä ulkorengas on tiukoilla, eikä meinaa saada vanteelle, jotain liukastetta voisi käyttää.
Nastarenkaan vaihto polkupyörään...
16
222
Vastaukset
Vanteissa on eroja ja jos sen profiili on tarpeeksi syvä, niin rengas menee melkein itsestään paikalleen.
Ja jos ei ole, niin asennus on todella hankala, kuten on Ukraina-merkisessä neuvostopyörässäni, joka on suunniteltu "työn sankareita" varten, sillä se on raskas ajettava, vaikka siihen on edellinen omistaja vaihtanut saksalaisen napavaihteiston.
(olen suunnitellut, että voisin käydä laittamassa sen Tehtaankadulle, erääseen aitaan kiinni isolla ketjulla, mutta ne luultavasti särkisivät sen)
((enkä myöskään halua näkyä valvontakameroissa))buddy-love kirjoitti:
Höh, vaihdoin profiilikuvani, mutta mitään ei tapahdu.
Haa, toimiipas.
Kauheen isot renkaat sulla. Mulla on vaan 26 tuumaa. Eikä nastoista tietookaan. On siitä monta vuotta jo aikaa, kun just näin syksyllä ajoin jäätyneeseen lätäkköön ja kaaduin ja kauheella voimalla iskeyty pää asfalttiin. Ja pyörä jatkoi kaatuneena vielä 10 metriä. Eikä mulla tietenkään mitään kypärää ollu, vaan ohut tiukka pipo, joka ei mitään vaimentanu. Aattekin sen takanavan purkaa nyt talvella, siihen mulla on se piiska ja erikoisavain. Mutta pitäs varmaan se veivikin aukaista, mutta siihen pitäs varmaan olla kans joku avain?
- Anonyymi
Laita hyvä mies vähintään eturenkaaseen nastat, kun eturengas lähtee jäätiköllä alta, niin nurin mennään, että heilahtaa ja kypärä päähän myös, minä käsken!
Minulla on maastopyörän nastarenkaassa yli 300 nastaa edessä ja takana.
Takarenkaaseen vaihdan nastat, kun tulee kaljamajäätikkö, jolloin takarengaskaan ei enää pidä.
Ei tartte pelätä, eikä jännittää millon mennään nurin.
Toki jäisellä tiellä ei ajella kesänopeuksia, vaikka nastarenkaat olsiikin.
Kyllä ne nastat pyörässäkin kuluu ja pito heikkenee ajan myötä.
Myös kenkiin laitan irtonastapohjalliset, ei ole vaaraa horjahtaa nurin.
Tosin ei irtonastapohjallisetkaan pidä, jos kuivan jään pinnalle on satanut lunta, ettei nasta pure jäähän ja on lumipatja välissä, niin silloin voi kyllä mennä nurin.
- Anonyymi
Hanki tubeläskit alle niin on mutkattomampaa.
- Anonyymi
Hommaas itsellesi mies joka vaihtaa renkaat
No ota se pyörä ja sen rengas ja mene esittämään avutonta johonkin kaupan pihalle. Eiköhän siellä ole joku, joka voi auttaa myös tavallisia pulliaisia. Kaikki eivät aina ole niin ulkonäkökeskeisiä, varsinkaan, kun on auttamisesta kysymys.
- Anonyymi
Nainen kun toimii noin ja laittaa vaikka pahvikyltin, että renkaan vaihtajalle lämpimät halaukset, niin varmana on apua tarjoavia jonoksi asti ja nainen voi kysellä muihinkin töihin apua, niin apua varmana saa halausta vastaan....
Anonyymi kirjoitti:
Nainen kun toimii noin ja laittaa vaikka pahvikyltin, että renkaan vaihtajalle lämpimät halaukset, niin varmana on apua tarjoavia jonoksi asti ja nainen voi kysellä muihinkin töihin apua, niin apua varmana saa halausta vastaan....
Niin varmasti, kun joskus rengasongelmat koskevat tosiaan pyörää, mutta mulla ne ovat koskeneet autoa, kun en omista pyörää tällä hetkellä. Nelipyöräisen ongelman kanssa onkin sitten vähän vakavammasta asiasta kyse ja voi käydä pahastikin.
Minä vaihdatin aina pyöräliikkeessä. Helpoin tapa, eikä ollut kallistakaan. Muistaakseni muutaman kympin.
- Anonyymi
Eikös aikoinaan ollut polkupyöriinkin ketjut talveksi, eikä mitään nastoja? Vieläköhän niitä lienee. Paljon helpommat laittaa alle.
Löysin joskus kymmenvuotiaana sellaiset meiltä varastosta.
Helpot olivat asentaa, mutta päälläpysyminen oli kehnon puoleista.
Ajaminenkin oli aika raskasta.
(luultavasti niitä on ollut paremmin suunniteltuja versioita ja nuo olivat todennäköisesti päätyneet hyväkuntoisina varastoon juuri siksi, etteivät oikein toimineet)
- Anonyymi
Väärät työkalut jos sisärenkaaseen tulee reikiä.
- Anonyymi
Sisärenkaaseen tulee helposti reikiä, vaikka olisi muoviset pyöristetyt ja renkaan vaihtoon myytävät työkalut käytössä.
Se sisärengas ei saa jäädä sen työkalun ja metallisen vanteen väliin puristuksiin, kun päällyrengasta vääntää päälle niillä rengas työkaluilla.
- Anonyymi
Reiät voi paikata. Ja renkaassa se pyörimissuuntakin nuolella. Mihin suuntaan jouhevammin vierii.
https://youtu.be/ZTVkrcL3LHo?si=lxs5b_vq8PEOWtGv
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksköhän mä oon tuolla
Joskus antanut ymmärtää että olisin sun rinnoista pelkästään kiinnostunut 😂😁🤭 ja sä säikähdit että koskisin ilman lup323441- 1502286
Aamu on aina iltaa viisaampi.
Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene121847Se meidän sydänyhteys
Oli ihanaa. Oltiin samankaltaisia sieluja ja tunnettiin voimakasta vetovoimaa ja yhteenkuuluvuutta. Voisiko se löytyä vi671266J miehestä oikeaa
Nimeä ei voi tänne julkaista mutta kannattaa olla varuillaan jos ”aistit” auki t nainen1031258Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TARINALTA ISOISÄSTÄ, JOLLA ON PARTA
Pinnalliset käsitykset korkeammasta Todellisuudesta Heti kun luomisen motiivi tuli esiin - se haisi RAAMATULLISELTA TAR3881250- 671245
- 821161
- 621119
Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt
Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko151097